Transports un loģistika

Lidot visdrošāk ir ar Eiropas un Āzijas aviosabiedrībām

Aivars Mackevics [email protected], 24.02.2003

Jaunākais izdevums

Visdrošāk ir lidot ar Eiropas un Āzijas aviosabiedrībām, to liecina jaunākie vācu speciālā žurnāla AERO International pētījumi. Pavisam tika apsekotas 66 pasaulē vadošās lidsabiedrības laika posmā no 1973. gada līdz 2002. gadam. Visdrošāko sarakstā ir iekļuvušas Vācijas lidsabiedrība Lufthansa, tai seko Cathay Pacific no Honkongas, Austrālijas lidsabiedrība Qantas Airways, somu Finnair un austriešu Austrian Air. Avots: Abendteuerreisen

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ES aizliedz 10 Krievijas aviosabiedrības

, 04.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija trešdien pieņēma Eiropas Savienībā aizliegto aviosabiedrību sarakstu, kas atjaunināts ceturto reizi, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa.

Šajā sarakstā darbības aizliegums attiecas uz visām Indonēzijas aviosabiedrībām un Angolas valsts aviosabiedrību TAAG Angolan airlines, kā arī uz Ukrainas aviosabiedrību Volare Aviation Enterprise. Ir mainīti Pakistānas aviosabiedrībai Pakistan International Airlines agrāk noteiktie ierobežojumi. Turklāt 10 Krievijas aviosabiedrībām, 6 Bulgārijas aviosabiedrībām un 8 Moldovas aviosabiedrībām jāpārtrauc darbība Eiropas Savienībā, pamatojoties uz jaunajiem pasākumiem, ko šīs valstis ir pieņēmušas pēc apspriešanās ar Eiropas Komisiju.

Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Žaks Barro (Jacques Barrot), kas atbild par transporta jautājumiem, teica: "Atkārtoti apstiprinājies, ka ES melnais saraksts ir svarīgs instruments ne vien, lai neļautu bīstamām aviosabiedrībām veikt lidojumus uz Eiropu un informētu pasažierus visā pasaulē, bet arī lai pārliecinātos, ka aviosabiedrības un civilās aviācijas iestādes veic atbilstošus pasākumus, lai uzlabotu drošību."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jaunas miljonu vērtas ambīcijas airBaltic

Jānis Lasmanis sadarbībā ar Daci Preisu, 23.03.2007

Aviokompānijas plānus Db netieši apstiprināja satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, piebilstot, ka airBaltic jauno reisu atklāšana ir jāapsver vairāk nekā septiņas reizes, jo valsts šos tālos reisus «negrasās subsidēt».

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno reisu atklāšana ir rūpīgi jāapsver, jo valsts tos nesubsidēšot. Sibīrijas pārlidošana, kā arī Boeing 757 noma izmaksās vairākus miljonus gadā. Latvijas aviokompānijas plānus Db netieši apstiprināja satiksmes ministrs Ainārs Šlesers. Viņš paskaidroja, ka airBaltic jauno reisu atklāšana ir jāapsver vairāk kā septiņas reizes, jo valsts, kuras īpašumā ir 52 % kompānijas akciju, šos tālos reisus negrasās subsidēt.

Jānomā Boeing 757

airBaltic plānus atklāt reisus uz Ķīnu netieši apliecina arī fakts, ka kompānija plāno nomāt divus Boeing 757 lidaparātus. Šis Boeing modelis, kas no ražošanas izņemts 2005. gadā, 228 pasažierus, neuzpildot degvielas tvertnes, spēj nogādāt 7700 km attālumā. No Rīgas līdz Pekinai taisnā līnijā ir 6517 km. Ņemot vērā Latvijas arvien lielāko ieinteresētību ekonomiskajā sadarbībā ar Ķīnu, šis maršruts šķiet visticamākais.

Db rīcībā nav precīzas informācijas, kādus tēriņus ieplānojusi pagaidām vēl nacionālā aviokompānija, taču, kā norāda speciālisti, vēl nesen par Airbus 320 nomu bija jāmaksā vairāk nekā 300 tūkst. eiro mēnesī. Taču, ja vienošanās ar iznomātāju tiek panākta par lidaparāta nomu ar visu apkalpi un apkopi, tad nomas maksas ir ievērojami augstākas. Atklājot jaunu reisu uz īnu, airBaltic būs arī jārēķinās, ka par vienu lidojuma frekvenci (Sibīrijas pārlidojumam atvēlētais laiks vienai lidmašīnai) gadā tai būs jāšķiras no aptuveni 950 000 USD. Par to trešdien vienojās ES satiksmes ministru padomē. A. Šlesers informēja, ka panāktā vienošanās paredz šīs summas pārskatīšanu pēc 18 mēnešiem. Ja airBaltic iegādāsies divas pārlidojumu frekvences, tad šī summa jau tuvosies 2 milj. USD.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pērn tiešsaistes aviobiļešu veikala Lidot.lv apgrozījums sasniedzis 2,7 miljonus eiro

LETA, 23.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes aviobiļešu veikala Latvijā Lidot.lv apgrozījums pērn bijis 2,7 miljoni eiro, šodien informēja Lidot.lv pārstāvji.

Pēdējo piecu gadu laikā Lidot.lv uzrādījis apgrozījuma pieaugumu, katru gadu kāpinot to vidēji par 14%. Kopš 2010.gada, kad apgrozījums sasniedza 1,5 miljonus eiro, tas pieaudzis par 44%.

Līdz ar apgrozījuma pieaugumu audzis arī klientu skaits. 2010.gadā uzņēmums apkalpoja 4299 klientus. Savukārt aizvadītajā gadā Lidot.lv pakalpojumus izmantoja teju 8000 klientu. Uzņēmuma desmit gadu pastāvēšanas laikā tas ir otrs lielākais klientu skaits kopš 2008.gada, kad tika apkalpoti 9036 cilvēki.

Laika posmā no 2006.gada līdz 2014.gadam Lidot.lv mājaslapu apmeklējuši vairāk nekā divi miljoni lietotāju. Pēdējā laikā vērojams lietotāju pieaugums, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aviosabiedrību melnais saraksts

, 05.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrību melnais saraksts - Eiropas Komisija pārskata sarakstu ar aviosabiedrībām, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta.

Eiropas Komisija šodien pieņēmusi jau trešo reizi pārskatīto Kopienas sarakstu, kurā iekļautas tās aviosabiedrības, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, un tagad tas atrodams internetā Komisijas mājaslapā .Pārskatītais Kopienas saraksts ir ievērjam ar to, ka 1) pirmo reizi no tā svītrotas divas aviosabiedrības, kas veikušas atbilstošus pasākumus drošības jomā, 2) piecas valstis ir pieņēmušas lēmumus par Kopienas sarakstā iekļauto aviosabiedrību darbības apturēšanu, 3) Kopienas līmenī pieņemti jauni drošības pasākumi, kas noteikti divām aviosabiedrībām - Pakistan International Airlines (PIA) un Air West no Sudānas, un 4) divas valstis - Krievija un Bulgārija - par vairākām savu valstu aviosabiedrībām pieņēmušas autonomus pasākumus. "Šis ir pirmais gadījums, kad pēc trūkumu pilnīgas novēršanas no t.s. melnā saraksta svītrotas divas agrāk tajā iekļautas aviosabiedrības. Tas liecina, ka mūsu saraksts uzskatāms ne tikai par būtisku aizsardzību pret nedrošiem operatoriem, bet arī ir iedarbīgs un efektīvs stimuls novērst trūkumus tiem gaisa satiksmes uzņēmumiem, kas neievēro starptautiskos drošības standartus," teica Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Žaks Baro (Jacques Barrot), kas atbild par transportu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija pārskata sarakstu ar aviosabiedrībām, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. Pēc trūkumu pilnīgas novēršanas no t.s. melnā saraksta svītrotas divas agrāk tajā iekļautas aviosabiedrības.

Eiropas Komisija šodien pieņēmusi jau trešo reizi pārskatīto Kopienas sarakstu, kurā iekļautas tās aviosabiedrības, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, un tagad tas atrodams internetā Komisijas mājaslapā.

Pārskatītais Kopienas saraksts ir ievērojams ar to, ka:

1) pirmo reizi no tā svītrotas divas aviosabiedrības, kas veikušas atbilstošus pasākumus drošības jomā,

2) piecas valstis ir pieņēmušas lēmumus par Kopienas sarakstā iekļauto aviosabiedrību darbības apturēšanu,

3) Kopienas līmenī pieņemti jauni drošības pasākumi, kas noteikti divām aviosabiedrībām - Pakistan International Airlines (PIA) un Air West no Sudānas, un

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija šodien, 28.novembrī, pieņēmusi sesto reizi atjaunināto sarakstu ar aviosabiedrībām, kurām aizliegts darboties Eiropas Savienībā. Jaunais saraksts aizstāj iepriekšējo, informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Ar šo atjauninājumu Komisija atceļ aizliegumu attiecībā uz Surinamas aviosabiedrību Blue Wing Airlines, kā arī aviosabiedrībai Pakistan International Airlines (PIA) noteiktos darbības ierobežojumus.

Par transportu atbildīgais Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Žaks Baro norādīja: „Pēdējās pārskatīšanas rezultāti apliecina to, ka ar ātru un adekvātu korektīvu rīcību, kuras mērķis ir panākt atbilstību drošības standartiem, aviosabiedrības var drīz vien tikt atkal svītrotas no šā saraksta. Tie parāda arī to, ka saraksts arvien lielākā mērā kalpo kā preventīvs nevis kā soda pasākums, un tā mērķis ir garantēt aviācijas lidojumu drošību. Mums nu jau ir daudz piemēru tam, kā Kopiena sadarbībā ar trešām valstīm un aviosabiedrībām ir veiksmīgi novērsusi potenciālos draudus drošībai, pirms vēl ir bijusi spiesta veikt tik krasus pasākumus kā darbības ierobežojumu noteikšana."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jauna lappuse transatlantiskās aviācijas vēsturē

ES transporta komisārs Žaks Barro, 09.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. martā pusnaktī stājās spēkā jauns Eiropas Savienības un Amerikas Savienoto Valstu atvērto debesu nolīgums. Pirmo reizi Eiropas un Amerikas aviosabiedrības varēs šķērsot Atlantijas okeānu bez ierobežojumiem attiecībā uz gaisa kuģu lielumu, lidojumu biežumu, galamērķiem vai cenām.

Turpmāk aviosabiedrības, kas veic lidojumus tālsatiksmes maršrutos, varēs lidot uz ASV no jebkuras vietas Eiropā, ne vien no savas mītnes valsts. Air France plāno atklāt jaunu tiešo lidojumu starp Londonas Hītrovas lidostu un Losandželosu. British Airways drīz saviem pasažieriem piedāvās iespēju nokļūt Ņujorkā no Parīzes vai Briseles, izmantojot aviosabiedrības apakšuzņēmumu Open Skies.

Vairāk nekā 50 miljonu pasažieru, kas katru gadu ceļo starp Eiropu un ASV, varēs baudīt šīs mobilitātes priekšrocības. Daudzkāršosies preču pārvadājumu iespējas. Nedrīkst aizmirst, ka katru gadu vairāk nekā puse no visiem kravu pārvadājumiem starp Eiropu un ASV tiek pārvadāti pa gaidu, un šo pārvadājumu vērtība ir 450 miljardu euro. Visiem, kas izmanto transatlantiskos lidojumus, jaunais līgums piedāvā lielāku konkurenci, kas uzlabos pakalpojumu kvalitāti un cenas — gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

O'Līrijs: Mēs apsteigsim airBaltic un visu Eiropu

Oskars Prikulis, [email protected], 7084403, 08.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Ryanair prezidents Maikls O'Līrijs atklāj milzīgos plānus nākotnē un stāsta par mērķi Latvijā apsteigt airBaltic.

Kāds ir vizītes mērķis Rīgā?

Es pats sev uzdevu šo jautājumu, kad šodien piecēlos no rīta. Patiesībā man ir paredzēta tikšanās ar jūsu valsts satiksmes ministru, lai pārrunātu iespējas izveidot Rīgā Ryanair bāzi. Mēs ceram, ka šajā jautājumā panāksim kādu progresu. Mēs patiesībā vēl arvien neesam līdz galam vienojušies par bāzes izveidi Rīgā - vēl arvien viss nav skaidrs par izmaksām un nosacījumiem. Tomēr es ceru, ka pārrunās ar ministru tiks panākts progress šajā jautājumā.

Kādas perspektīvas pavērtu šādas bāze izveide Rīgai un Ryanair?

Pirmkārt, mums Rīgā bāzētos 2 līdz 4 lidmašīnas. Tādējādi visi maršruti no Rīgas tiešām arī sāktos no Rīgas un pavērtu plašas iespējas jauniem maršrutiem. Mazākā bāze, kas mums šobrīd ir, gadā apkalpo divus miljonus pasažieru. Jums bāzes atvēršana nozīmētu vismaz 2,5 līdz 3 miljonus apkalpotu Ryanair pasažieru. Tas būtu milzīgs pieaugums apkalpoto pasažieru ziņā Rīgai. Un tie nebūtu tikai latvieši, kas dodas darbā uz Eiropu. Tie būs daudzi simti tūkstošu tūristu, kas dosies uz Latviju. Tādējādi tas būtu milzīgs uzrāviens Latvijas tūrismam un ekonomikai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic, publiskojot jauno ziemas lidojumu grafiku, ziņo par uzlabotu lidojumu sarakstu, taču, pētot maršrutus, redzams, ka daļā tuvāko maršrutu airBaltic šoziem lidos mazāk, kamēr straujš kāpums paredzams Maskavas reisiem.

Ziemas sezonā, kas sāksies 28. oktobrī, airBaltic neveiks lidojumus uz Atēnām, Baku, Bari, Kišiņevu, Dublinu, Nicu, Odesu, Oulu, Simferopoli, Taškentu, Umeu un Venēciju. Tāpat jāpiebilst, ka airBaltic šoziem Oulu vairāk nebūs bāzes lidosta. Savulaik Somijas pilsēta Oulu tika izvēlēta, lai veidotu «tiltu uz Arktiku» un airBaltic veica uz turieni 10- 15 tiešos reisus nedēļā. Tāpat airBaltic atteicies no tiešiem lidojumiem no Umea pilsētas, kā arī papildu lidojumiem no Turku un Vāsas, izņemot lidojumus no šīm pilsētām uz Rīgu un atpakaļ. Pēdējā gada laikā airBaltic ir atteicies jau no puses savu kādreizējo Somijas lidojumu galamērķu un šoziem lidos tikai uz Helsinkiem, Lapēnrantu, Turku, Tamperi un Vāsu. Mazāk nekā pērnajā ziemā airBaltic lidos vairākos tuvajos maršrutos - uz Kaļiņingradu 4 reizes nedeļā (bija 7), uz Kauņu - 3 reizes (bija 4), uz Tallinu un Viļņu 28 reizes nedēļā (bija 35). Tāpat mazāk lidojumu šoziem plānots uz Tamperi, Varšavu un Cīrihi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Radītas platformas eksporta tirgu izpētei

Rūta Kesnere, 11.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atvieglotu Eiropas Savienības mazajiem un vidējiem uzņēmējiem eksporta iespējas Latīņamerikas un Āzijas valstīs radītas divas platformas

Elanbiz.org ir vērsta uz Latīņamerikas valstīm, savukārt ealink.eu – uz Āziju. Pašlaik Latvijas uzņēmēju interese vairāk ir fokusēta uz Āzijas valstīm, tomēr arī Latīņamerikai nišas produkti var būt gana pievilcīgi.

Var jautāt ekspertiem

Elan Biz platforma ES uzņēmumiem sniedz praktisko informāciju par šādu valstu tirgiem: Argentīna, Brazīlija, Čīle, Kolumbija, Kostarika, Meksika un Peru. Elan Biz pārstāvis Havjers Sančess DB stāsta, ka platformā ir pieejama informācija par prasībām, kas tiek izvirzītas ES precēm un pakalpojumiem katrā no pieminētajām Latīņamerikas valstīm. H. Sančess kā īpaši vērtīgu informācijas ieguves iespēju min platformas sadaļu Pajautā ekspertam, kur ES uzņēmumi var konkrētiem speciālistiem uzdot jautājumu par viņus interesējošās valsts tirgu un izvirzītajām prasībām. Atbildes tiek sagatavotas piecu darba dienu laikā. Līdz šim eksperti jau ir sagatavojuši 1500 atbildes un to saņēmēji piecu ballu skalā to kvalitāti ir vidēji novērtējuši ar 4,7 punktiem. Eksperti pārstāv gan ES institūcijas, gan konkrētas valstis un ir specializējušies jautājumos, kas saistīti ar ES uzņēmumu darbību Latīņamerikas valstīs. Informācija, kas interesē uzņēmējus, ir dažāda, un atsevišķa sadaļa ir veltīta konkrētās valsts publisko iepirkumu prasībām, jo tieši valsts pasūtījumi ir tā biznesa iespēja, kas interesē daudzus ES uzņēmumus. H. Sančess teic, ka vienīgā informācija, kuru eksperti nesniedz, ir par konkrētās valsts importētājiem un izplatītājiem, jo šādu informāciju sniedz citas institūcijas, piemēram, tirdzniecības pārstāvniecības. Platformā visa ievietotā informācija uzņēmējiem ir pieejama par velti, vienīgi ir jāpiereģistrējas. Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameras ES projektu vadītāja Līga Ābola atzinīgi novērtē izstrādāto sadarbības platformu un uzsver, ka tā ir lieliska iespēja maziem un vidējiem uzņēmumiem iegūt sev nepieciešamo informāciju par Latīņamerikas valstu tirgiem, jo katram uzņēmumam pašam veikt tirgus izpēti ir samērā laikietilpīgi un arī dārgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piedāvātās izglītības kvalitāte un diezgan zemās izmaksas ir galvenie iemesli, kāpēc studenti no Ķīnas kā vienu no saviem galamērķiem studijām izvēlas Eiropu. Lai gan 2013. gadā Latvijā studēja vien 13 jauniešu no Ķīnas, nākotnē šis skaits varētu būt lielāks, jo Ķīnas Izglītības ministrija ir gatava pastiprināt sadarbību ar Latviju. Ķīna gan nav vienīgais virziens, kur skatās Izglītības un zinātnes ministrija (IZM). Aktuāls ir viss Āzijas reģions, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Aptuveni 20 miljoni eiro - tāds ir ārvalstu studentu ikgadējais pienesums Latvijas ekonomikai. Lai gan tendences rāda, ka visvairāk uz Latviju brauc tieši studenti no Vācijas, būtiska loma ir arī Āzijas reģionam. Pēc IZM statistikas, kopumā Latvijas augstskolās šogad studē 5272 studenti no 83 valstīm. Starp tiem Āzijas valstis pārstāv 1048 studenti, visvairāk - no Krievijas, Kazahstānas un Indijas. Lielā mērā sadarbību gan veicina tieši starpvaldību un starpministriju līgumi. Latvija sadarbojas ar tādām Āzijas valstīm kā Ķīna, Koreja, Kazahstāna un Mongolija. Sarunas par sadarbības paplašināšanu ir sāktas ar Indiju un Vjetnamu, bet ar Malaiziju un Filipīnām Latvija gatavojas slēgt jaunus līgumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvija - Āzijas preču vārti Ziemeļeiropai

Māris Ķirsons, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija var kļūt par Ķīnas un Indijas vārtiem uz Ziemeļeiropu; lai to sasniegtu, nepieciešams darboties ilgtermiņā, jo Āzijas partneri «ātrus» lēmumus nekad nepieņem.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš. Viņš norāda, ka Latvijai ir visi priekšnoteikumi, lai divu pasaules lielāko ekonomiku – Ķīnas un Indijas – preces uz Ziemeļeiropu un pretējā virzienā plūstu caur Latviju.

Fragments no intervijas

Vai Latvija var kļūt par Ķīnas vārtiem uz Ziemeļeiropu?

Šodien var teikt, ka Latvija ne tikai var kļūt par Ķīnas un visas Āzijas vārtiem uz Ziemeļeiropu, bet gan – mūsu valsts par tādu pamazām jau kļūst. Protams, tas notiek ļoti lēnām – soli pa solim, jo Āzijas uzņēmēji lēmumus ātri nepieņem, ir vajadzīgas tikšanās, pārliecināšana, klātienes inspekcijas. Jau daudzus gadus – kopš 2013. gada – ir notikušas abu valstu prezidentu, valdības vadītāju, ministru, iestāžu vadītāju un, protams, uzņēmēju daudzas tikšanās, kas rezultējušās ar labiem rezultātiem. Kā galvenā Ķīnas un Latvijas sadarbības joma visaugstākajā līmenī ir iezīmēta tranzīts un loģistika. Šāda veida nozaru identificēšana nebūtu iespējama, ja nebūtu šī daudzu iepriekšējo gadu darba. Bez tam šāda augstākās vadības iezīmētā sadarbības joma – jaunais zīda ceļš – ir labs signāls Ķīnas uzņēmējiem sadarbībai ar tranzīta biznesā strādājošiem kolēģiem Latvijā, vienlaikus pret to ļoti nopietni attiecas Eiropas un Āzijas valstis. Tās ir perspektīvas, kuras ir jāizmanto, vienlaikus jāsaprot, ka austrumos nekas ātri nenotiek. Tikai daži piemēri, 2016. gadā valsts a/s Latvijas Pasts uzsāka darbu pie projekta īstenošanas ar Ķīnas interneta tirdzniecības giganta AliBaba loģistikas kompāniju Cainiao par tā sūtījumu tranzītu, kas rezultējās ar pirmajām kravām 2017. gadā. Lai sekmētu abu valstu sadarbību, ir nepieciešams tiešais aviosavienojums starp Latviju un Ķīnu. Šīs ieceres īstenošanai darbs jau uzsākts iepriekš, un tas varētu rezultēties ar pasažieru pārvadājumu reisa atklāšanu no Rīgas uz Hainaņas provinci. Projekta realizācijā ir piesaistīts Latvijas lielākais tūroperators TezTour, savukārt Ķīnas puse ir veikusi izpēti par potenciālo tūristu piesaisti un to plūsmu. Vienlaikus tiek vērtētas Ķīnas tūristu piesaistes iespējas. Tā kā daudzi ķīnieši vēlas redzēt pasauli, tad tā būtu papildu iespēja ne tikai Latvijas, bet arī visas Baltijas un pat Skandināvijas viesmīlības nozarei. Šobrīd bez nosēšanās un degvielas uzpildes reisus nevar īstenot AirBaltic, jo tai pagaidām tādas klases lidmašīnu nav, tāpēc ir vienošanās, ka to veiks Kazahstānas aviokompānija, kurai ir ne tikai attiecīgās lidmašīnas, bet arī pieredze lidot ne tikai uz Eiropu, bet arī uz Ķīnu. Pašlaik tiek veiktas administratīvās procedūras. Latvijas puse (ieskaitot starptautisko lidostu Rīga) visas nepieciešamās atļaujas šādam lidojumam ir izsniegusi. Aviokompānija arī lūgusi atļauju veikt pārlidojumu pāri Krievijai. Šāds reiss varētu tikt īstenots divas reizes nedēļā un tādējādi varētu skatīties arī uz nākamo soli. Jāņem vērā, ka šāda tieša reisa atvēršana no Rīgas uz Ķīnu radīs papildu pasažierus lidostā Rīga un vienlaikus arī klientus citām aviokompānijām, tostarp AirBaltic. Aviosatiksme arī dos iespēju Ķīnas uzņēmējiem ne tikai dzirdēt, bet arī ērti nokļūt un pašiem redzēt tās iespējas, ko piedāvā Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Āzijas ekonomika atlabst, bet pastāv inflācijas risks

Gunta Kursiša, 06.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Āzijas jaunattīstības valstu ekonomika attīstīsies par teju 8%, un paredzama ir arī reģiona ekonomikas izaugsme turpmāko divu gadu laikā, norāda Āzijas attīstības banka (Asian Development Bank).

Ekonomikas attīstība tomēr notiks lēnāk nekā 2010.gadā, turklāt daudzas reģiona valstis var skart inflācija, norāda Āzijas attīstības banka.

Ciešāka ekonomiskā sadarbība starp mazāk attīstītajām Āzijas valstīm kompensēs pieprasījuma samazinājumu no krīzes skartajām bagātajām valstīm. «Jaunattīstības valstis Āzijā ir bijušas ļoti elastīgas ekonomiskās krīzes laikā, turklāt divi reģiona giganti – Ķīna un Indija arī turpmāk balstīs reģiona attīstību. Tiesa gan, to attīstības temps, salīdzīnot ar pagājušo gadu, būs mazliet krities,» norāda Čanjangs Rī (Changyoung Rhee), Āzijas attīstības bankas ekonomikas eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadu pēc ASV bankas Lehman Brothers bankrota, kas noveda pie pasaules ekonomiskās krīzes, vērojamais Āzijas atlabšanas ātrums, salīdzinot ar Rietumiem, varētu signalizēt par spēku pārkārtošanos pasaulē, atsaucoties uz ekonomistu sacīto, ziņo AFP.

Ķīna un citas reģiona nācijas, kas savu uz eksportu balstīto ekonomiku dēļ ilgi bija atkarīgas no Rietumu tirgiem, ir pārcietušas «vētru», pateicoties iekšzemes pieprasījumam, ko atbalstīja iespaidīgi stimulēšanas pasākumi un augošā vidusšķira.

Un, kā norāda Ašoks Čarans (Ashok Charan) - Singapūras nacionālās universitātes profesors - Āzijas ekonomikas nākotnē būs mazāk atkarīgas uz Rietumiem.

«Āzijas ekonomikām atlabstot, gaidāma jauna pasaules kārtība, kurā Āzija būs relatīvi spēcīgāka,» viņš rakstījis, norādot, ka vidusšķiras un augstākās - vidējās šķiras izveidošanās un pieaugums Ķīnā, Indijā un citās Āzijas valstīs turpinās palielināt iekšzemes pieprasījumu reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju baņķieru sabiedrība Prudentia patlaban turpina runāt ar visiem potenciālajiem investoriem, kuri iepriekš ir izrādījuši interesi par aviosabiedrības airBaltic iegādi, sacīja Prudentia partneris Kārlis Krastiņš.

«Līdz šim esam bijuši atvērti proaktīviem investoru piedāvājumiem, kas ir izteikti agrāk. Brīdī, kad valdība atguva kontroli pār uzņēmumu, nopietni tirgus spēlētāji saprata, ka airBaltic atkal ir drošās rokās un var runāt par tālāku nākotni. Iespējams, ka bija arī tādi investori, kas cerēja ar valdību kaut ko ātri sarunāt. Visi interesenti tika uzklausīti, turpinām uzklausīt un neviens nopietns investors nav ticis atraidīts, bet līdz šim izteiktie piedāvājumi nav bijuši tik gatavi un līdz galam izstrādāti,» intervijā Nozare.lv sacīja K. Krastiņš.

Viņš skaidroja, ka iepriekš ir bijušas sarunas ar Turkish Airlines un šīs sarunas joprojām turpinās. Tāpat martā bija vizīte Persijas līča valstīs, bija tikšanās ar trīs aviosabiedrībām - Qatar Airways, Ettihad un Emirates Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija stratēģiski pieļauj tuvākos gados uzsākt lidojumus uz ASV pilsētu Ņujorku.

«Aviotirgus gadījumā ir tikai viena pilsēta uz kuru būtu vērt lidot un tā ir Ņujorka. Tomēr nākamgad tas noteikti nenotiks, bet nākotnē stratēģiski tuvāko gadu laikā mēs šādu iespēju pieļaujam,» Db norāda airBaltic prezidents Bertolts Fliks. Iepriekš airBaltic vairākkārt bija pieļāvis iespēju uzsākt starpkontinentālos reisus uz DA Āzijas valstīm, piem. Ķīnu, tomēr arī šie plāni pagaidām tiek atlikti.

«Nākamgad tas noteikti nenotiks. Situācija varētu mainīties 2010. gadā. Šobrīd tirgus ir tāds kāds tas ir – mūsu kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā novembrī bija pat pasažieru plūsmas samazinājums. Rīgā, pateicoties lielai tranzīta pasažieru plūsmai arvien ir pieaugums 8% apmērā. Tomēr šobrīd mēs nevēlamies palielināt riskus,» uzsver B. Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvieši regulāri "iegrābjas" lietotos auto ar 700 000 km nobraukumu

Db.lv, 09.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlande popularitātes ziņā ir TOP 5 valstu vidū, no kurām uz Latviju ved lietotus auto. Nīderlandē tiek iegādāti auto ar vidēji 326 000 km lielu nobraukumu, taču, nonākot Latvijā, tie "pazaudē" vidēji 59 000 km, secinājis auto vēstures pārbaudes uzņēmums autoDNA.

Salīdzinoši nelielā Eiropas Savienības dalībvalsts ir labi zināma lietotu auto pārdevējiem. Izvēle ir pietiekoši liela gan “plačos”, gan arī dažādās auto izsolēs. Uz Latviju dažādos veidos atceļo vidēji 13,5 gadus veci dīzeļi, kuriem vidējais nobraukums ir 326 000 km, taču teju pusē gadījumu nobraukums ir stipri lielāks.

Latvijā šie transportlīdzekļi nonāk jau ar mums visiem pieņemamo 200 000 – 250 000 km lielu nobraukumu. Labā ziņa ir tā, ka koriģēto automobiļu skaits turpina Latvijā samazināties, norāda autoDNA.

Saskaņā ar autoDNA datiem par vairāk nekā 2 000 lietotu automašīnu no Nīderlandes, visintensīvākā koriģēšana ir notikusi pavasara mēnešos. Martā, aprīlī un maijā 48% automašīnu ir melots par patieso nobraukumu. Marta mēnesī negodprātīgie auto pārdevēji atļaujas nodzēst arī lielāku kilometru skaitu– vidēji 74 000 kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Visnedrošākās ir Ukrainas, Argentīnas un Latvijas valsts obligācijas

, 23.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investori uzņemas vislielāko risku, pērkot Ukrainas, Argentīnas, Latvijas, Īslandes, Lietuvas, Kazahstānas, Libānas un Krievijas valsts obligācijas, atsaucoties uz Londonas kompānijas Credit Market Analysis analītiķu vērtējumiem, raksta dp.ru.

Visdrošāk valsts obligācijas esot pirkt Austrālijā un Jaunzēlandē, lai gan iepriekš tika uzskatīts, ka visdrošākās valstis ir Šveice un Japāna.

Britu analītiķi, noslēdzoties šī gada 3. ceturksnim, izvērtējuši valsts obligāciju defolta iespējas 63 valstīs.

Iespēja, ka piecu gadu laikā Ukraina varētu paziņot par to, ka obligāciju atmaksai nav naudas, pēc pētījuma datiem, ir 53.7 %. Argentīnā šī iespēja ir 52 %, Venecuēlā – 51 %, bet Latvijā – 29.9 %. Lietuvā obligāciju defolta iespēja piecu gadu laikā ir 19.3 %, bet Igaunijā – 13.8 %.

Lai gan pēc pētījuma datiem investīcijām drošākās valstis ir Norvēģija (risks – 1.5 %), Somija (1.8 %) un ASV (1.9 %), tomēr analītiķi īpaši uzveļ Austrāliju (2.7 %) un Jaunzēlandi (3.5 %), norādot, ka pirkt valsts obligācijas ir visdrošāk, jo tur paaugstinās to resursu cenas, kas veicina ekonomikas izaugsmi, tādējādi padarot šīs valstis par pievilcīgākām investoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Alternatīvās finanses

Savstarpējo aizdevumu platforma DoFinance iekaro Āzijas tirgu

Žanete Hāka, 16.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītā P2P jeb savstarpējo aizdevumu platforma DoFinance uzsākusi darbību Āzijas reģionā, nodrošinot Eiropas standartiem atbilstošu servisu Āzijas klientiem no uzņēmuma biroja Indonēzijā, informē uzņēmums.

Mēnesi pēc savstarpējo aizdevumu platformas atklāšanas investoriem Latvijā un Eiropā, DoFinance paplašinājusi darbību, platformai kļūstot pieejamai arī investoriem Āzijas lielvalstīs – Indonēzijā, Singapūrā, Vjetnamā, Taizemē, Malaizijā, Dienvidkorejā, Indijā, kā arī Austrālijā un Jaunzēlandē.

«Finanšu tirgus Āzijā strauji aug un kļūst arvien stabilāks, kā rezultātā palielinās pieprasījums pēc fintech jeb alternatīvo finanšu risinājumiem. Lielā iedzīvotāju skaita un konservatīvā banku sektora dēļ, Āzijas tirgus ir pievilcīgs finanšu tehnoloģiju galamērķis. Cilvēki Āzijā meklē iespējas droši investēt savus līdzekļus, savukārt Eiropas finanšu tirgus, viņuprāt, ir ļoti uzticams. Mūsu mērķa tirgū, Dienvidaustrumu Āzijas reģionā, atrodas milzīgs finanšu kapitāls, kuru mēs piedāvājam investēt efektīvāk tieši Eiropā. Dienvidaustrumu Āzijas kopējais iekšzemes kopprodukts ir 2.3 triljoni ASV dolāru, turklāt katru gadu tas pieaug par 5%,» stāsta viens no DoFinance dibinātājiem Jānis Kuļikovskis, kurš ilggadēji darbojas Āzijas tirdzniecības, ražošanas un loģistikas nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināts - Strīds par vārda «lidot» izmantošanu, iespējams, turpināsies

Lelde Petrāne, 16.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa pasludinājusi spriedumu par labu SIA Latvia Tours, apmierinot prasību pret SIA Latvia Travel D par tūrisma firmai SIA Latvia Tours piederošās preču zīmes Lidot.lv nelikumīgas izmantošanas pārtraukšanu, liecina Latvia Tours medijiem sniegtā informācija.

Ar tiesas lēmumu SIA Latvia Travel D aizliegts komercdarbībā izmantot apzīmējumus letilidot.lv, lētilidot.lv, lidotleti.lv, lidotlēti.lv bez SIA Latvia Tours atļaujas, tai skaitā lemts pārtraukt pakalpojumu sniegšanu vai piedāvāšanu saistībā ar šiem apzīmējumiem un minēto apzīmējumu izmantošanu lietišķajos dokumentos vai reklāmā, informē Latvia Tours.

SIA Latvia Tours tiesā norādījusi, ka minētie nosaukumi, kas tiek izmantoti kā domēna vārdi, ir sajaucami līdzīgi ar reģistrēto preču zīmi Lidot.lv. Salīdzinot preču zīmi un apzīmējumus, Civillietu tiesas kolēģija atzinusi, ka tie ir vizuāli un semantiski līdzīgi un pastāv reāla iespēja, ka patērētāji varētu pretstatītos apzīmējumus sajaukt vai uzskatīt par savstarpēji saistītiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" no Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes izies ļoti spēcīga un, kad atkal varēs lidot pilnā apmērā, izaugsme būs ļoti strauja, intervijā aģentūrai LETA prognozēja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Lidsabiedrības apgrozījums Covid-19 pandēmijas ietekmē šogad pirmajā pusgadā samazinājies par 63,6% - līdz 78,713 miljoniem eiro, savukārt koncerna zaudējumi pieauguši teju septiņas reizes un veidoja 184,77 miljonus eiro.

Gauss skaidroja, ka iemesls zaudējumiem ir Covid-19, jo janvārī un februārī kompānijas darbības rezultāti bija daudz labāki, nekā plānots.

"Pēc tam sekoja 62 dienu ilgs periods, kurā mēs vispār pārtraucām lidojumus. Mums nācās atlaist daudzus darbiniekus. Mums nebija ienākumu. Savukārt izdevumi bija lieli, jo mums bija jāmaina biļešu rezervācijas un jāatdod nauda par biļetēm uz atceltiem lidojumiem, un mēs turpinām naudas atmaksas arī tagad. Tāpat mums ir jāturpina līzinga maksājumi par lidmašīnām. Zaudējumu aprēķinā ir iekļauti maksājumi par lidmašīnām, kuras mēs pašlaik neizmantojam. Mēs to zaudējumu aprēķinā uzrādām jau šodien, tādēļ arī zaudējumi ir tik lieli," norādīja "airBaltic" vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviobiļešu portāla Lidot.lv apgrozījums šā gada pirmajos sešos mēnešos sasniedzis 1.2 miljonus latu, kas ir par 91 % vairāk nekā šai pašā laika posmā 2006.gadā.

Paredzams, ka līdz gada beigām apgrozījums varētu pieaugt līdz 3 milj. latu

"Neskatoties uz straujo aviobiļešu interneta pārdošanas attīstību un daudzu jaunu spēlētāju ienākšanu Latvijas tirgū, mūsu portāls salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem piedzīvojis ievērojamu izaugsmi. Tas ir iespējams, jo uzmanīgi sekojam nozares attīstībai pasaulē un cenšamies saviem klientiem piedāvāt arvien jaunus tehnoloģiskus risinājumus", norāda portāla projektu vadītājs Kaspars Lācis.

Ar panākumiem darbu kopš šī gada maija ir uzsākusi Lidot.lvIgaunijas versija Lendama.ee.

Komentāri

Pievienot komentāru