Transports un loģistika

Lidsabiedrība Iberia pēc rekordlieliem zaudējumiem samazinās darbinieku skaitu par 4,5 tūkst.

Gunta Kursiša, 09.11.2012

Jaunākais izdevums

Spānijas lidsabiedrībā Iberia tiks likvidēti 4,5 tūkstoši darbavietu, kas ir daļa no aviokompānijā paredzētā restrukturizācijas plāna, vēsta BBC.

Iberia lidmašīnu skaits tiks samazināts par 25 vienībām. Pašlaik aviokompānijas īpašumā ir 156 lidaparāti. Iberia lidojumu tīkla kapacitāte tiks samazināta par 15%, un aviokompānija turpmāk fokusēsies uz izdevīgākajiem maršrutiem.

Kompānijas pārstrukturēšanas plāns paredz, ka līdz 2013. gada Iberia atbrīvosies no zaudējumiem un gūs vismaz 699 miljonu eiro peļņu.

Iberia īpašniece IAG (International Airlines Group) pavēstījusi, ka tās ceturkšņa peļņa pirms nodokļu nomaksas ir samazinājusies par 30% līdz 221 miljonam eiro. Šādu samazinājumu izraisīja Iberia un nesen iegādātās Lielbritānijas reģionālās aviokompānijas BMI vājie finanšu rezultāti, kā arī pieaugošās degvielas, inženierijas un pārvaldīšanas izmaksas. Iberia zaudējumi ir sasnieguši rekordus - 2011. gadā kompānija zaudēja vairāk nekā 200 miljonus eiro.

«Iberia tagad cīnās par izdzīvošanu,» norādīja Spānijas aviokompānijas izpilddirektors Rafaels Sančess Losano (Rafael Sanchez-Lozano). «Tā nenes peļņu nevienā no tirgiem. Ja vien netiks pieņemti radikāli lēmumi, lidsabiedrības nākotne ir drūma,» pauda Iberia izpilddirektors.

Iberia pieder kompānijai IAG, kuras satāvā ir arī, piemēram, British AirWays.

Jau vēstīts, ka šā gada vasarā Rīgas lidostā darbu uzsāka nesen dibinātā Iberia Express, kas veic lidojumus no Rīgas uz Madridi. Zemo cenu lidsabiedrība Iberia Express darbu uzsāka martā, pēc tam, kad janvārī «sabruka» Spānijas ceturtā lielākā aviokompānija Spanair.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Iberia Express biļetes cena maršrutā Rīga-Madride - ap 200 eiro

Gunta Kursiša, 24.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas zemo cenu lidsabiedrība Iberia Express savu pirmo pasažieru pārvadājumu no lidostas Rīga veiks 3. jūlijā, pavēstījusi lidosta. Informācija lidsabiedrības mājas lapa liecina, ka biļetes cena maršrutā Rīga - Madride pārsniegs 200 eiro.

Tiešie reisi maršrutā Rīga – Madride notiks divreiz nedēļā – otrdienās un sestdienās. Reisu Madride - Rīga - Madride veiks no 3. jūlija līdz 15. septembrim.

Biļetes cena 7. jūlijā no Rīgas uz Madridi maksā 224 eiro, bet atgriešanās 10. jūlijā – 201 eiro, liecina informācija Iberia Express mājas lapā. Arī izvēloties biļetes lidojumiem septembra sākumā biļešu cena ir līdzīga – attiecīgi 211 un 201 eiro. Savukārt lidojums no Madrides uz Kanāriju salām maksā 97 eiro, bet no Madrides uz Baleāru salām - sākot no 33 eiro, liecina informācija lidsabiedrības mājas lapā.

Iberia Express ir nesen izveidots Iberia meitasuzņēmums, kas veic lidojumus īsos un vidējos maršrutos un plāno noslēgt 2012. gadu ar vairāk nekā 20 gan vietējiem, gan Eiropas galamērķiem, 14 lidmašīnu floti un aptuveni 500 darbiniekiem. Aviosabiedrība nodrošina arī tiešos reisus savienojumiem ar Iberia tālo lidojumu tīklu un piedāvā visus saistītos pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vairākas lidsabiedrības apdomā Tallinas maršruta atklāšanu; Air Berlin mērķē uz Rīgu

Gunta Kursiša, 22.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas aviokompānija Turkish Airlines pavēstījusi par maršruta Stambula - Tallina atklāšanu, turklāt tā nav vienīgā lidsabiedrība, kas apdomā lidojumu uz Tallinu uzsākšanu.

Lai arī sabiedriskajā telpā izskanējušās ziņas par to, ka Air Berlin plāno atklāt jaunu maršrutu Tallina – Berlīne, ir izrādījušās pāragras, tomēr Air Berlin pārstāvji norādījuši, ka šī iespēja nav izslēgta no viņu plāniem, tomēr vērtēta tiek arī Rīga, raksta BBN.

«Patlaban mēs analizējam situāciju Baltijas valstīs,» norādīja Air Berlin pārstāvis Štefans Demuts (Stefan Demuth). Viņš piebilda, ka lidsabiedrība jau ir sākusi sarunas par sadarbību ar airBaltic Rīgā un izskata maršruta atvēršanu uz Latvijas galvaspilsētas lidostu tās lielā tirgus dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Straujāk augošās aviokompānijas pasaulē

Gunta Kursiša, 14.06.2013

10. Virgin Australia. Pasažieru skaita pieaugums 2011. - 2012. gadā ir 18,3%. 2013. gada dati liecina, ka šīs aviokompānijas pasažieru skaita pieaugums nav tiek ievērojams kā pirms gada. Tiek paredzēts, ka šogad, salīdzinot ar pērno gadu, Virgin Australia pasažieru skaits augs par 4-5%.

Foto: EPA/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules straujāk augošo lidsabiedrību vidū ir gan Latvijai ģeogrāfiski tuvākā Skandināvu aviokompānija Norwegian, gan japāņu All Nippon Airways. Savukārt vislielāko izaugsmi laikā no 2011. līdz 2012. gadam piedzīvojusi spāņu zemo cenu aviokompānija Vueling Airways, vēsta CNBC.

Spāņu Vueling ir nacionālā aviopārvadātāja Iberia meitassabiedrība, kas pēdējo gadu laikā ievērojami palielinājusi galamērķu skaitu. Laikā no 2011. līdz 2012. gadam Vueling pasažieru skaits ir pieaudzis par 40,4%. Patlaban aviosabiedrība ir daļa no International Airlines Group (IAG), kas izveidojās pēc Iberia un British Airways apvienošanās.

IAG vadītājs Villijs Velšs (Willie Walsh) iepriekš aģentūrai Reuters norādīja, ka pēc trim pieciem gadiem Vueling būs lielāka nekā Iberia.

Šā gada pirmajos četros mēnešos Vueling pārvadāja 5,7 miljonus pasažieru, turpretī Iberia un Iberia Express – 5,6 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk sadarbību ar Iberia

Lelde Petrāne, 26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic ir noslēgusi sadarbības līgumu ar Spānijas lidsabiedrību Iberia. Šī sadarbība airBaltic klientiem piedāvās lidojumus uz Dienvideiropu, savukārt Iberia pasažieriem uz Ziemeļeiropu.

Iberia maršrutu tīkla plānošanas un alianšu viceprezidents Nīls Černofs (Neil Chernoff) skaidro: «Ar šo sadarbības līgumu Iberia un airBaltic uzlabo savu pakalpojumu piedāvājumu klientiem, kuri ceļo starp Baltijas valstīm un Spāniju, kā arī Dienvideiropu, izmantojot savienojumus Briselē, Diseldorfā, Minhenē, Frankfurtē un Amsterdamā. Mūsu klienti gūs labumu no īsākiem un ātrākiem lidojumiem starp Madridi un Rīgu, kā arī uzlabotais grafiks palīdzēs palielināt ceļojumu pieprasījumu starp mūsu tirgiem.»

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem.

airBaltic ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99.8% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Iberia Express uzsāk lidojumus no Rīgas uz Madridi

Jānis Rancāns, 02.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga no otrdienas darbu uzsāks Spānijas lidsabiedrība Iberia Express, kas veiks lidojumus no Latvijas galvaspilsētas uz Madridi. Reisi notiks divas reizes nedēļā – otrdienās un sestdienās.

«Spānija ir daudzu Latvijas ceļotāju iecienīts galamērķis, īpaši atvaļinājumu laikā. Tagad pasažieriem ceļojuma plānošana būs daudz ērtāka, jo uz Madridi būs iespējams aizlidot ar tiešo reisu,» sacīja starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Pirmā reisa pasažieri tiks īpaši sveikti, informē lidosta Rīga, kas sadarbībā ar Live Riga un Tūrisma attīstības valsts aģentūru (TAVA) sagatavojusi īpašas dāvanas ar Latvijas suvenīriem.

Lidsabiedrība reisu Madride – Rīga – Madride veiks no 3. jūlija līdz 15. septembrim. Informācija lidsabiedrības interneta vietnē liecina, ka biļetes cena lidojumam vienā virzienā ir vairāk nekā 200 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Īrijas lidsabiedrība Aer Lingus pieņem IAG izteikto pārņemšanas piedāvājumu

BNS/AFP, 27.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas nacionālās lidsabiedrības Aer Lingus padome otrdien atbalstīja 1,35 miljardus eiro vērto pārņemšanas piedāvājumu no Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas British Airways un Spānijas nacionālās lidsabiedrības Iberia māteskompānijas International Airlines Group (IAG).

Aer Lingus paziņoja, ka tās padome «vēlas rekomendēt» uz IAG pārskatīto piedāvājumu, kas bija trešais kopš decembra, attiecināt dažus nosacījumus.

Dublinā bāzētā lidsabiedrība pirmdien paziņojumā biržai atklāja, ka IAG ir izteikusi piedāvājumu pārņemt Aer Lingus, maksājot 2,55 eiro par akciju, ko veido 2,50 eiro naudā un 0,05 eiro dividendēs.

Kompānija piebilda, ka pārņemšana tagad ir atkarīga no apstiprinājuma, kas jāsniedz abiem lielākajiem lidsabiedrības akcionāriem - Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair, kas ar 30% akciju ir lielākais atsevišķais "Aer Lingus" akcionārs un kopš 2007.gada trīs reizes neveiksmīgi ir mēģinājusi to pārņemt, un Īrijas valstij, kam pieder 25% kompānijas akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī aviokompānijai SAS nāksies samazināt izmaksas un cirpt darbavietas

Gunta Kursiša, 12.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas lidsabiedrība samazinās izmaksas par 445 miljonu ASV dolāriem, «nogriežot» vismaz 800 darbavietu, vēsta thelocal.se.

Ziņas par jostas savilkšanu lidsabiedrībā SAS izskanējušas pirmdien – pēc brīvdienās notikušās «krīzes tikšanās». SAS veiks tādus taupības pasākumus kā atteikšanos no aviācijas zemes pakalpojumiem un Norvēģijas meitasuzņēmuma. Tāpat aviokompānijā tiks samazināti 800 darbavietu, un tagad ir sākušās sarunas arī par algu samazināšanu. Tādējādi Skandināvijas lidsabiedrība cer ietaupīt 455 miljonus ASV dolāru. Lidsabiedrība cer pārdot arī aktīvus aptuveni 445 miljonu ASV dolāru vērtībā.

«Valde ir sniegusi vienprātīgu atbalstu šim plānam un iesaka arī aviokompānijas darbiniekiem atbalstīt gaidāmos pasākumus,» teikts SAS paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vēsais laiks palielinājis pieprasījumu pēc ceļojumiem jūnijā

Gunta Kursiša, 01.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Maija mēnesim neraksturīgi vēsais laiks veicinājis interesi par atpūtas ceļojumiem uz siltajām zemēm. Tieši pēdējās nedēļās izteikti audzis pieprasījums pēc «pēdējā brīža» piedāvājumiem uz Turciju, Krētu, kā arī Bulgārijas kūrortiem jūnijā», norāda tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel Latvia (CWT Latvia) ceļojumu konsultante Andra Ozola.

Lielākais ceļojumu pieprasījums saglabājas 350 - 400 latu robežās uz vienu personu. Tomēr nemainīgi stabila saglabājas arī to klientu daļa, kuri gadu no gada izvēlas premium un deluxe klases segmenta atpūtu un uzturēšanos augstākās kategorijas viesnīcās, norāda A. Ozola.

Atpūtas segmenta ceļotāji dod priekšroku tiešajiem lidojumiem un čarterreisiem uz kūrortiem. «Ceļotāji ir pieņēmuši, ka uz tālajiem galamērķiem kā Taizeme, Dominikāna, ASV vai Ķīna, jānokļūst ar pārsēšanos kādā no lielajiem tranzīta centriem, bet Eiropā tūristi izvēlas ceļot ar komfortu,» norāda A. Ozola.

Tūrisma aģentūras pārstāve norāda, ka patlaban vēl nav novērota liela klientu interese pēc zemo cenu lidsabiedrības Iberia Express tiešajiem lidojumiem uz Madridi. A. Ozola to skaidro ar Latvijas iedzīvotāju ieradumiem vasaras sezonā atpūsties pie jūras vai okeāna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vasaras sezonu lidosta Rīga sāks ar jauniem galamērķiem

Jānis Rancāns, 28.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vasaras lidojumu saraksta ieviešanu aviokompānijas no starptautiskās lidostas Rīga piedāvā sešus jaunus regulāro un trīs čartera lidojumu galamērķus. Kopumā reisu biežums palielinājies par 24%, salīdzinot ar ziemas periodu.

Vairāk lidojumu tiks nodrošināti uz tādiem galamērķiem kā Helsinki, Stokholma, Tallina, Maskava, Ņujorka, Stambula, Minska un citiem.

Nacionālās aviokompānijas airBaltic maršrutu tīklā atgriežas astoņi populāri vasaras galamērķi Vidusjūras, Kaspijas jūras un Melnās jūras piekrastē. Jau aprīlī tiks uzsākti lidojumi uz Larnaku, bet no maija piedāvās arī reisus uz Balatonu, Olbiju, Maltu un no jūnija – uz Rijeku. Kopš 2013. gada sākuma airBaltic piedāvā lidojumus uz Prāgu. Turklāt aviokompānija airBaltic ir ieviesusi papildu lidojumus 11 maršrutos, kas ļauj doties no Rīgas uz Parīzi, Barselonu, Nicu, Stokholmu, Romu, Londonu un Bari. Lidojumi uz Francijas un Lielbritānijas galvaspilsētām no Rīgas būs pieejami divreiz dienā, savukārt maršruts Stokholma – Rīga tiks nodrošināts četras reizes dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī Rīga aizvien ir lielākā Baltijas valstu lidosta, kaimiņos izaugsme ir straujāka, jo īpaši – Viļņā , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tomēr vērienīgās investīcijas lidostas Rīga infrastruktūrā devušas būtiskus ieguvumus lidojumu drošības un lidlauka kapacitātes ziņā.

Lielākajam mazāk

Lielākajā Baltijas gaisa transporta mezglā – starptautiskajā lidostā Rīga – 2014.gadā piedzīvots pasažieru skaita kāpums par 0,4% – līdz 4,8 milj. cilvēku, kas gan ir zemākais rādītājs, salīdzinot ar konkurentēm – Tallinu un Viļņu. 2015. gadā lidosta plāno saglabāt pasažieru skaitu iepriekšējā gada līmenī, ja īru zemo cenu aviokompānija turpinās lidojumus uz Latvijas galvaspilsētu. Pretējā gadījumā varētu būt gaidāms kritums līdz 4,6 milj. pasažieru, informē lidostas Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane. Kravu apgrozījums lidostā no 53,5 tūkst. t 2013. gadā pērn samazinājies līdz 32,9 tūkst. t, un arī šogad rādītāji būs atkarīgi no pārvadājumiem Afganistānas virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zemo cenu aviokompānijām rekordizaugsme

Jānis Rancāns, 08.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair aizvadītajā gadā pārvadājusi rekordlielu skaitu pasažieru. Kopumā kompānijas pakalpojumus izmantojuši 79,6 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums 4% apmērā, salīdzinot ar gadu iepriekš.

Pasažieru skaita ziņā Ryanair aizvadītajā gadā bija otra lielākā Eiropas aviokompānija, piekāpjoties vienīgi Vācijas Lufthansa, kas pērn pārvadājusi 95,95 miljonus pasažieru, liecina statistikas dati.

Trešo vietu ieņem Francijas aviokompānija Air France, kura pērn pārvadājusi 71,46 miljonus pasažieru. Pasažieru skaitu ievērojami (par 6,7 miljoniem) audzēt izdevies Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijai easyJet, kura kopumā 2012. gadā pārvadājusi 54,41 miljonu pasažieru. EasyJet pērn bijusi arī straujāka izaugsme nekā tās konkurentam Ryanair.

Piektajā vietā pēc pārvadāto pasažieru (5,56 miljoni) kopskaita iekļuvusi IAG (British Airways un Iberia), bet sestajā – Turkish Airlines (35,94 miljoni). Septītajā vietā iekļuvusi Vācijas Air Berlin (27,95 miljoni), astotajā – SAS (26,37 miljoni), devītajā Norwegian Air (16,39 miljoni), bet desmitajā - Swiss International Air Lines (15,61 miljons).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vai airBaltic rīkojās gudri, kalpojot par CSeries izmēģinājuma trusīti?

Egons Mudulis, 03.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To laikrakstam Dienas Bizness pirms 10. maijā gaidāmā Rīgas Aviācijas foruma komentē partneris MIDAS Aviation Džons Grānts, kurš nozarē darbojas jau vairāk nekā 20 gadu.

Fragments no intervijas, kas publicēta 3. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Jums ir ļoti garš CV, darbojoties aviācijas jomā. Kas ir jūsu kompetenču jomas?

Esmu komerciālās aviācijas analītiķis ar specializāciju jaunu aviācijas pakalpojumu izstrādē lidostām, valdības institūcijām un citām ieinteresētajām pusēm visā pasaulē.

Kā jūs raksturotu situāciju aviācijā salīdzinājumā ar citām ekonomikas jomām?

Patlaban aviācija, iespējams, ir rentabilitātes cikla virsotnē un nes daudz lielāku peļņu aviolīnijām un akcionāriem pēdējos 4‒5 gados, balstoties uz zemām naftas cenām, lielu pieprasījumu, lidsabiedrību konsolidācijām Ziemeļamerikā. Reisu noslogojums bieži vien pieaudzis līdz 85‒90%. Aviācija ieguvusi arī no jauniem tirgiem Indijā un Ķīnā, kā arī no jaunām tehnoloģijām tādos modeļos kā, piemēram, Boeing 787, A350 un nesen arī Bombardier CSeries, ko veiksmīgi izmanto airBaltic. Salīdzinājumā ar citām nozarēm, aviācija ir bijis diezgan labs bizness. Taču tajā aizvien ir daudz risku, no kuriem nebūt ne mazākais ir degvielas cenas, naftas cenām gada laikā pieaugot par 35%. Līdz ar to aviācijas nozarē nav vietas pašapmierinātībai, vienmēr var notikt kaut kas negaidīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālā aviokompānija "British Airways" šovasar uz laiku atsāks lidojumus starp Rīgu un Londonu, liecina kompānijas publiskotā informācija.

"British Airways" izziņojusi virkni jauno maršrutu, tostarp informējot, ka no 2.jūlija līdz 26.septembrim veiks regulāros pasažieru lidojumus no Londonas Hītrovas lidostas uz Rīgu.

"British Airways" lidojumus veiks trīs reizes nedēļā - trešdienās, piektdienās un svētdienās.

Biļešu cena lidojumiem starp Rīgu un Londonu divos virzienus maksās 94 sterliņu mārciņas jeb apmēram 108 eiro.

"British Airways" savulaik no 1997.gada veica lidojumus starp Londonu un Rīgu. Tie tika pārtraukti 2007.gada martā, pamatojot, ka šis maršruts nebija rentabls.

"British Airways" un Spānijas nacionālās lidsabiedrības "Iberia" holdingkompānija "International Airlines Group" (IAG) pērn strādājusi ar 6,9 miljardu eiro zaudējumiem, salīdzinot ar 1,7 miljardu eiro peļņu pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

British Airways sper pirmos soļus zemo cenu lidojumu tirgū

Jānis Rancāns, 20.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas aviokompānija British Airways izlēmusi sekot zemo cenu aviokompāniju Ryanair un easyJet pēdās un sākusi pasažieriem, kas ceļo tikai ar rokas bagāžu, piedāvāt lidojumus par zemāku cenu pasažieriem.

Šāda veida lidojumi gan pagaidām būs pieejami kompānijas maršrutos no Getvikas lidostas uz Amsterdamu, Dubrovnikiem, Džērsiju, Tunisu un Turīnu, vēsta Sky News. Cenu atšķirība no parastiem lidojumiem veido, sākot no piecām līdz 15 britu mārciņām.

Tāpat kompānija ar piecām Airbus A319s lidmašīnām papildinājusi Getvikas lidostā izvietoto tuvo lidojumu floti. «Jaunais maksas veids ir saistīts ar vēlmi palielināt ceļotāju iespējas. Jau patlaban daudzi pasažieri ceļo tikai ar rokas bagāžu, kuru atļauts ņemt salonā. Tie, kuri arī turpmāk vēlēsies reģistrēt bagāžu, maksās to pašu cenu, ko arī patlaban,» klāstījuši aviokompānijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokas bagāžas izmēri nākotnē varētu kļūt vēl mazāki. Starptautiskā Aviācijas asociācija (IATA) nupat uz laiku apturējusi savu iniciatīvu ieviest prasības, kas spiestu vēl par 40% samazināt lidmašīnas salonā atļautās rokas bagāžas apmērus. Tomēr diskusijas par šo tematu pavisam drīz varētu atsāksies, jo patlaban asociācija strādā pie tā, lai pienācīgi izvērtētu sagatavoto programmu, kā arī lai gūtu lielāku aviokompāniju atsaucību, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

IATA, kas apvieno 90% pasaules aviolīniju, ir pārliecināta, ka mazāka rokas bagāža atvieglotu tās novietošanu salonā. IATA piedāvājums ir atļauto bagāžas izmēru samazināt līdz 55 x 35 x 20 centimetriem.

Nacionālā aviokompānija airBaltic saviem pasažieriem ļauj salonā ienest 55 x 40 x 20 cm lielu bagāžu, kas tā jau ir samērā maza, tomēr līdz ar jaunajām prasībām tiktu noteikti vēl stingrāki standarti. Vidējais rokas bagāžas lielums, ko caurmērā līdz šim atļāvušas aviokompānijas visā pasaulē, bija 56 x 45 x 25 cm. Piemēram, tādu limitu piedāvā arī Easyjet, British Airways un Iberia. Būtībā izmēru optimizēšanas dēļ pasažieriem nāktos saspiest savu rokas bagāžu apavu kastes lieluma somā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Norwegian noraidījusi divus International Airlines Group pārņemšanas piedāvājumus

LETA, 07.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrība «Norwegian Air Shuttle» («Norwegian») paziņojusi, ka tā noraidījusi divus atsevišķus pārņemšanas piedāvājumus, ko izteikusi Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas «British Airways» un Spānijas nacionālās lidsabiedrības «Iberia» holdingkompānija «International Airlines Group» (IAG), kas jau iegādājusies 4,61% «Norwegian» akciju.

«»Norwegian« padome apstiprina, ka tā saņēmusi divus atsevišķus piedāvājumus no IAG saistībā ar 100% »Norwegian« akciju iegādi,» norāda Norvēģijas lidsabiedrība.

Aviokompānijas padome vēsta, ka tā vienbalsīgi šos piedāvājumus noraidījusi, jo tie nepietiekami novērtē lidsabiedrību un tās perspektīvas.

Kā ziņots, IAG 12.aprīlī pavēstīja par 4,61% «Norwegian» akciju iegādi. Neilgi pēc tam saasinājās spekulācijas, ka IAG varētu īstenot pilnību aviosabiedrības pārņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Traucē lidostu kapacitātes trūkums

Egons Mudulis, 09.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugošo pieprasījumu lidsabiedrībām apmierināt traucē lidostu kapacitātes trūkums - to dienu pirms 10.maijā gaidāmā Rīgas Aviācijas foruma norādīja Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) Eiropas reģionālo lietu un komunikāciju vadītājs Džeisons Sinklers.

Kāda ir situācija gaisa pārvadājumu biznesā salīdzinājumā ar citām nozarēm?

Tajā valda liela konkurece. Pasaulē darbojas vairāk nekā 600 lielu aviosabiedrību. Peļņas procents nav tik liels kā citās jomās. Aviācijai gan tagad klājas labāk nekā iepriekš. Puse no nozares peļņas veidojas Ziemeļamerikā. Eiropa, Āzija un Vidējie austrumi ir spēcīgi tirgi, bet Latīņamerika un Āfrika ir mazāki tirgi.

Naftas cenas turpina kāpt. Kas nozari gaida nākotnē?

Šis ir viens no avikompāniju biznesa galvenajiem aspektiem. Degviela un personāls ir galvenās izdevumu pozīcijas. Pēdējā pusotra gada laikā degvielas cenas ir kāpušas, taču ir grūti paredzēt, kāds būs to līmenis nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic palīdz Vācijas otrai lielākajai lidsabiedrībai ienākt Austrumeiropas tirgū

Jānis Rancāns, 14.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic un Vācijas otra lielākā aviokompānija airberlin uzsākušas sadarbību, piedāvājot tiešos lidojumus starp Vāciju un Baltijas reģionu.

Sadarbības ietvaros airberlin saviem klientiem piedāvās lidojumus uz Latvijas galvaspilsētu no Diseldorfas, Hamburgas, Minhenes, Frankfurtes un Berlīnes. Minētos lidojumus izpildīs airBaltic. Savukārt airBaltic pasažieriem tiek piedāvāta iespēja rezervēt savienojuma lidojumus uz airberlin apkalpotajām pilsētām Vācijā.

«Jaunā sadarbība ir vēl viens solis airberlin ienākšanai Austrumeiropas valstu augošajos tirgos un ļauj mums piedāvāt klientiem jaunu galamērķi mūsu sadarbības lidojumu tīklā,» sacīja airberlin komercdirektors Pauls Gregorovičs. Viņš arī piebilda, ka aviokompānija ar prieku uzņems vēl vairāk viesu no Baltijas reģiona lidojumos, ko airberlin nodrošina Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic sadarbībā ar Spānijas lidsabiedrību Iberia uzsākusi tiešos lidojumus jaunā maršrutā no Rīgas uz Madridi. Šis maršruts piedāvā ceļošanas iespējas pasažieriem starp Spāniju un Latviju, kā arī uz tālākiem galamērķiem Baltijas valstīs, Eiropā, Skandināvijā, NVS un Tuvajos Austrumos.

airBaltic no Rīgas uz Madridi lidojumus veic trīs reizes nedēļā ar Boeing 737 un Bombardier CS300 lidmašīnām. Lidojuma ilgums ir 4 stundas un 5 minūtes. Vienvirziena biļetes cena ir, sākot no 89 eiro, ietverot lidostu nodevas un darījuma izmaksas.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem.

airBaltic ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80.05% akciju, bet Larsam Tūsenam ar viņam pilnībā piederošu SIA Aircraft Leasing 1 pieder aptuveni 20%. airBaltic flotē ir 26 lidmašīnas: trīs Bombardier CS300, 11 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Lufthansa» vadītājs Karstens Spors pavēstījis, ka Vācijas nacionālā lidsabiedrība apsver iespēju pārņemt Norvēģijas zemo cenu aviokompāniju «Norwegian Air Shuttle» («Norwegian»).

«Šobrīd norisinās jauns konsolidāciju vilnis,» intervijā vācu laikrakstam «Sueddeutsche Zeitung» norādīja Spors, apstiprinot informāciju par pārrunām, lai iegādātos «Norwegian».

Tas, vai šīs pārrunas nonāks līdz darījuma realizēšanai, ir «atkarīgs no stratēģiskās pievienotās vērtības, cenas un regulatoru lēmumiem, » skaidro Spors.

Šādas ziņas izskan nedaudz mazāk kā mēnesi pēc tam, kad «Norwegian» bija noraidījusi divus atsevišķus pārņemšanas piedāvājumus, ko izteica Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas «British Airways» un Spānijas nacionālās lidsabiedrības «Iberia» holdingkompānija «International Airlines Group» (IAG).

«Norwegian» padome pavēstīja, ka tā vienbalsīgi šos piedāvājumus noraidījusi, jo tie nepietiekami novērtē lidsabiedrību un tās perspektīvas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Holdingkompānija International Airlines Group (IAG) ceturtdien paziņoja, ka Īrijas aviosabiedrība Aer Lingus noraidījusi tās izteikto pārņemšanas piedāvājumu.

IAG apstiprina, ka kompānija izteikusi piedāvājumu un Aer Lingus to noraidījusi.

Aer Lingus akciju vērtība jau iepriekš bija palielinājusies par 14%, kad laikraksts Financial Times ziņoja, ka IAG apsver iespēju lidsabiedrībai izteikt pārņemšanas piedāvājumu.

Šis darījums būtu nodrošinājis vērtīgu piekļuvi nolaišanās laika nišām Hītrovas lidostā, kurā Aer Lingus ir trešā lielākā aviokompānija.

Tikmēr darījuma realizācijai būtu nepieciešams saņemt apstiprinājumu no lidsabiedrības Ryanair un Īrijas valdības, jo tām pieder aviokompānijas akciju daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos virs Baltijas valstīm

Lelde Petrāne, 18.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators BITE ir kļuvis par Eiropas Aviācijas tīkls (EAT) virszemes tīkla partneri Baltijas valstīs – izmantojot BITES un citu partneru tīkla infrastruktūru, EAT nodrošinās Starptautiskās aviācijas grupas – «British Airways», «Iberia», «Aer Lingus» un «Vueling» – aviosabiedrību pasažieriem lidojumos virs Eiropas, tostarp Baltijas valstīm, ātrgaitas bezvadu internetu, pastāstīja BITES vadītājs Kaspars Buls.

Vienošanās paredz, ka šī pakalpojuma nodrošināšanai Latvijā un Lietuvā tiks izmantota BITES tīkla infrastruktūra, bet Igaunijā – tās partnera, telekomunikāciju uzņēmuma «Elisa Eeesti», tīkla infrastruktūra.

EAT projektu īsteno globālo mobilo satelīta komunikāciju pakalpojumu sniedzējs «Inmarsat» un telekomunikāciju sabiedrība «Deutsche Telekom», ar kuru BITE ir parakstījusi ilgtermiņa sadarbības līgumu par datu pārraides pakalpojumu sniegšanu Baltijas valstīs. Šim mērķim tiks izmantots integrēts satelīta un virszemes tīkls, ko veido aptuveni 300 LTE bāzes stacijas Eiropā, tostarp Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Tādējādi BITES datu pārraides tīklam kā EAT tīkla sastāvdaļai būs būtiska loma interneta nodrošināšanā pasažieriem, kuri lido pāri Baltijas valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Domodedovo Catering Service ir viens no lielākajiem lidostu un aviokompāniju ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem Austrumeiropā, kas aviopasažieru vajadzībām spēj saražot līdz pat 80 000 maltīšu dienā.

Kompānija Domodedovas lidostā apkalpo tādas lidsabiedrības, kā Emirates, Cathay Pacific, Vietnam Airlines, Iberia, Qatar Airways, Japan Airlines. Uzņēmums arī piegādā ēdienu vairāk nekā 80% Krievijas aviokompāniju.

Rūpnīcas klāsts ietver plašu karsto, auksto ēdienu, desertu un konditorejas izstrādājumu izvēli, ieskaitot gan standarta (karstos, aukstos, vieglos ēdienus), gan īpašas maltītes (musulmaņu, diētiskās, veģetārās, bērnu u.c.).

Kopējā rūpnīcas platība, kas aprīkota ar modernām augsto tehnoloģiju iekārtām, ir aptuveni 24 tūkst. kvadrātmetru. Rūpnīcas ražošanas jauda pēc rekonstrukcijas ir palielināta un spēj saražot līdz 80 000 porciju dienā. Uzņēmums darbojas 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair piedāvā 20 jaunus lidojumu maršrutus; uzsvaru liek uz Viļņu

Gunta Kursiša, 13.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ryanair atklājusi jauno ziemas sezonu, paziņojot par divdesmit jaunu maršrutu atklāšanu. Pārsvarā jaunie maršruti ir savienojumi ar Austrumeiropu, raksta anna.aero.

Trešdaļa no jaunajiem maršrutiem ir lidojumi starp Īriju, Lielbritāniju un Austrumeiropas pilsētām. Teju puse no visiem jaunajiem Ryanair maršrutiem uz Austrumeiropu konkurē ar jau pastāvošajiem citas zemo cenu aviokompānijas WizzAir maršrutiem. Īpaši liels esošo maršrutu papildinājums veikts no Lietuvas lidostas Viļņā.

Tāpat Ryanair sākusi piedāvāt divus jaunus gaisa satiksmes savienojumus starp dažādām Spānijas pilsētas, konkurējot ar pārvadātājiem Air Europa, Iberia un Vueling.

Jauni maršruti, ko Ryanair piedāvās Baltijas valstīs, ir savienojums Viļņa-Oslo, Viļņa-Londona Lūtona, Viļņa-Liverpūle, Viļņa-Līdsa, Viļņa-Korka, Viļņa-Brisele, kā arī Rīga-Menčestra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic atzīta par punktuālāko pasažieru aviopārvadātāju pasaulē.

Aviācijas industrijas tirgus izpētes un analīzes izdevuma OAG Aviation Solutions (OAG) veidotajā 2014.gada punktualitātes reitingā pirmo vietu ieņem airBaltic, kurai 2014.gadā 94,5% no reisiem nosēdās atbilstoši grafikam.

Otrajā vietā ierindojas ASV lidsabiedrība Hawaiian Airlines, kam seko Austrijas pārvadātājs Austrian Airlines.

«Tikai pirmajās trīs vietās iekļautās aviokompānijas deviņus no desmit reisiem veic savlaicīgi,» teikts ziņojumā.

«airBaltic nebūt nav pati lielākā aviokompānija, bet tās [punktualitāte] ir ievērojami labāka nekā vidējais rādītājs savā grupā,» teikts ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru