Transports un loģistika

Lidsabiedrības Delta Air Lines un Virgin Atlantic Airways kooperējas

Aivars Mackevics [email protected], 11.09.2002

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrības Delta Air Lines un Virgin Atlantic Airways no 1. oktobra vēlas kooperēties daudzlidotāju bonusa programmās Sky Miles un Flying Club. Līdz decembra vidum kopējā programma nedarbosies Virgin Atlantic Airways lidojumos no Lielbritānijas uz Dienvidāfriku, taču citos maršrutos būs dubultā bonusa punktu piešķiršana Delta Air Lines klientiem. Pašlaik Virgin Atlantic Airways piedāvā lidojumus no Londonas Hītrowas un Gatvikas lidostām uz 19 starpkontinentālajiem maršrutiem un 9 no tiem uz ASV. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virgin boss Sers Ričards Brensons piedāvājis slēgt derības ar British Airways (BA) par vienu miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (apmēram 850 tūkstoši latu) par to, ka Virgin Atlantic zīmols piecu gadu laikā nepazudīs, vēsta BBC.

(Papildināts ar informāciju par noslēgto darījumu.)

Brensons noraidījis International Airlines Group, kam pieder BA, vadītāja Vilija Volša pausto, ka Virgin drīz vairs nebūs.

Iepriekš tika ziņots, ka Brensons varētu pārdot daļu no savas 51% lielās daļas aviokompānijā.

Rakstot Virgin blogā, viņš norādījis: «Mums nav plānu pazust.»

Saskaņā ar iepriekš klajā nākušo informāciju Delta Airlines piedāvājusi iegādāties Singapore Airlines 49% lielo daļu Virgin Atlantic. Līdz ar šo darījumu Delta Eiropas partneris Air-France-KLM pēc tam veiktu darījumu, iegūstot Brensona daļu. Tā rezultātā Virgin zīmols galu galā no aviokompānijas pazustu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Džeimsa Bonda filmā Casino Royale, kuru raida British Airways lidmašīnās, ir izgrieztas divas ainas, kurās redzams Ričards Brensons un Virgin Atlantic lidmašīnas aste, ziņo Reuters.

Virgin Atlantic šefs uz īsu brīdi ir redzams Casino Royale filmā. Viņš ir redzams ar muguru stāvot lidostā pie drošības izejas. Vēl šajā filmā ir redzams Virgin Atlantic lidmašīnas aste. Abi šie brīži ir izgriezti no filmas kuru rāda British Airways lidmašīnās.

"Mēs regulāri rediģējam filmas, ko rādam mūsu lidmašīnās," teica British Airways pārstāvis. Savukārt Virgin Atlantic pārstāve paziņoja, ka Virgin Atlantic palīdzēja filmas veidotājiem tikt uz Prāgu, kurā tika uzņemta viena no filmas epizodēm. "Mūsu kompānija nekad necenzē filmas un uzskatam, ka pasažieriem ir jāredz visa filma, nekas cits kā visa filma," piebilda Virgin Atlantic pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" un ASV aviokompānija "Delta Air Lines" no šā gada 22.novembra sāks sadarbību lidojumos, informē "airBaltic" pārstāvji.

"airBaltic" pārstāvji norāda, ka, ņemot vērā pieprasījumu pēc ceļojumiem pāri Atlantijas okeānam, sadarbības lidojumu vienošanās ļaus "Delta Air Lines" pievienot lidojumu kodu 20 "airBaltic" maršrutos no trim lidsabiedrības bāzēm - Rīgas, Tallinas un Viļņas.

Tostarp "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss atzīmē, ka sadarbība ar "Delta Air Lines" pavērs būtiskas iespējas. "Tā ne tikai piesaistīs jaunus pasažierus "airBaltic", bet arī uzlabos savienojamību un palielinās Baltijas atpazīstamību pasaulē. Mēs ceram uz veiksmīgu un ilgstošu sadarbību," viņš min.

Savukārt "Delta Air Lines" Starptautiskās nodaļas viceprezidents Alēns Bellmeirs atzīmē, ka ciešākas partnerattiecības ir neatņemama kompānijas ilgtermiņa stratēģijas sastāvdaļa. "Sadarbība ar "airBaltic" vēl vairāk nostiprinās "Delta Air Lines" saikni ar šo dinamisko Eiropas reģionu, piedāvājot vairāk klientiem piekļuvi galamērķiem visā ASV," viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Virgin Atlantic’s nesen nosvinēja 25 gadu jubileju. Šī iemesla dēļ kompānija laida klajā jaunu pakalpojumu - PitchTV.

Multimiljonārs un dažādu pārdrošu projektu īstenotājs Sers Ričards Brensons (Richard Branson) norādīja, ka šī pakalpojuma mērķis ir atbalstīt inovatīvas idejas un jaunos uzņēmējus.

«Uzņēmēji varēs prezentēt savas idejas visai pasaulei. Viņiem atliks tikai nofilmēt savu prezentāciju un ielādēt to Virgin Atlantic’s mājas lapā. Savukārt citi uzņēmēji varēs šīs prezentācijas apspriest savā starpā un dot savu vērtējumu,» norāda R. Brensons.

Viņš arī norāda, ka tās idejas, kuras saņems visvairāk balsu tiks translētas kompānijas Virgin Atlantic’s lidmašīnās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs, 02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

EcoFlow DELTA Akumulators: 8 neapšaubāmi iemesli, kāpēc tas ir nepieciešams Jūsu nākamajā ceļojumā

Katrs ceļojums nes sev līdzi piedzīvojumus un izaicinājumus, bet ar EcoFlow DELTA akumulatoru Jūs varat būt gatavi visam. Parnēsājamās elektrostacijas mūsdienās kļūst arvien populārākas. EcoFlow DELTA enerģijas krātuve piedāvā daudz vairāk nekā parastie rezerves barošanas avoti. Šajā rakstā apskatīsim astoņus iemeslus, kāpēc EcoFlow DELTA akumulators noderēs Jūsu nākamajā ceļojumā.

Kāpēc EcoFlow DELTA akumulators ir nepieciešams Jūsu nākamajā ceļojumā?

Pārnēsājamā spēkstacija var būt noderīgs pirkums dažādos gadījumos, šīs ierīces piedāvā vairākas funkcijas, kas nodrošina komfortu un drošību jebkuros apstākļos, un šeit ir 8 iemesli, kāpēc Jums to ir vērts iegadāties savam nākamajam ceļojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Virgin Atlantic» joprojām vēlas iegādāties Concorde

Aivars Mackevics [email protected], 06.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Virgin Atlantic šefs Ričards Bransons (Richard Branson) vēlas, lai Concorde lidmašīnas lidotu arī turpmāk, pretēji tam, kā to ir izlēmuši līdzšinējie apsaimniekotāji lidsabiedrības Air France un British Airways. Lidsabiedrības Air France un British Airways, pamatojoties uz zemo pasažieru skaitu un ar to saistīto nepietiekamo lidojumu izmaksu nosegšanu, ir nolēmušas šī gada oktobra beigās atcelt lidojumus ar Concorde lidmašīnām. Ričards Bransons pārmet lidsabiedrībai British Airways par nevēlēšanos tālāk nodot izmantošanai Concorde lidmašīnas. Lidsabiedrībai pēc Ričarda Bransona teiktā, noteikti esot bailes, ka Virgin Atlantic šī akcija varētu nest panākumus. Virgin Atlantic šefs ir aicinājis Lielbritānijas valdību atbalstīt viņa centienus iegādāties lidmašīnas, neskatoties uz to, ka lidojumi arī viņam varētu nest zaudējumus. Vairāk gan viņš cer iegūt Concorde imidža. Pēc Ričarda Bransona domām, Concorde ir “ekstrēmi rentabla” un sakarā ar pagājušā gadā sasniegtajiem sliktajiem uzņēmuma darbības skaitļiem nevar tā vienkārši to aizmest projām. Viņa plānos ietilpst Concorde lidmašīnās izveidot vēl dārgāku pirmo klasi, bet lētāku otro klasi. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» gatavojas streikot

Aivars Mackevics [email protected], 17.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības British Airways pamatpersonāls gatavojas streikot, draudot sarīkot haosu Lielbritānijas lidostās, ja vien Eiropas otra lielākā lidsabiedrība nepiekritīs maksāt lielākas algas. Aptuveni 2 600 British Airways bagāžas nesēji, reģistrācijas nodaļu personāls un citi darbinieki pagājušajā nedēļā nobalsoja par streiku. Šīs nedēļas trešdienā balsošanu nolēmuši veikt citi 8 000 darbinieki. British Airways baidās no pagājušās vasaras pieredzes, kad lidsabiedrības personāls sarīkoja streiku Hītrovas lidostā, tādā veidā piespiežot atcelt 500 lidojumus un iztraucējot ceļojumus vairāk nekā 100 000 cilvēkiem. Arodbiedrības un lidsabiedrība ir paziņojušas par kopīgām sarunām, kurās jāatrisina garais strīds par inflāciju, jāapspriež algu palielināšanas iespējas un vēlmi izvairīties no streika. Savā paziņojumā presei Lielbritānijas vadošās arodbiedrības Britain`s General Union (GMB) valdes loceklis Eds Blisets sacījis, ka British Airways nāksies pārtraukt izvairīties no sarunām ar arodbiedrībām un izstrādāt izlīgumu, ja arodbiedrība izvairīsies no īsta haosa sarīkošanas šīs vasaras beigās visās lidostās, kurās operē British Airways. 53% no Lielbritānijas vadošās arodbiedrības biedriem nobalsojuši par streiku. No visiem GMB biedriem balsoja tikai 48,6%, kas pēc arodbiedrības uzskatiem ir normāls rādītājs. Industrijas pārstāvji uzskata, ka nākošais balsojums, kas notiks 18.augustā, būs līdzīgs iepriekšējam. Saistībā ar streiku British Airways akcijas sākotnēji samazinājās par vairāk nekā 3%. Pagājušās vasaras streiks British Airways izmaksāja 40 miljonus britu mārciņu un analītiķi brīdina, ka lidsabiedrība nevar atļauties atkārtot pagājušā gada pieredzi arī šogad, kad degvielas cenas ir rekordaugstas un pensijas izmaksas arvien pieaug. GMB oficiālās amatpersonas plāno satikties ar British Airways darbinieku pārstāvjiem, lai lemtu, kā rīkoties tālāk. Streika datums vēl nav noteikts, taču jebkurš laiks augustā var būt “graujošs”, jo tas ir kulminācijas laiks vasaras brīvdienu sezonā. British Airways paziņojusi, ka ir pārliecināta, ka izvairīsies no streika. Lidsabiedrības izpilddirektors Maiks Strīts ir paziņojis, ka lidsabiedrības galvenā prioritāte ir nodrošināt saviem klientiem iespēju, lai viņi varētu turpināt gaidīt savus vasaras atvaļinājumus. British Airways, kas pēdējo divu gadu laikā par 13 000 ir samazinājis darba vietu skaitu, kopš janvāra ir iestrēgušas sarunas ar arodbiedrībām. British Airways ir piedāvājusi palielināt algas par 8,5% turpmāko 3 gadu laikā. Arodbiedrības šo piedāvājumu ir noraidījušas. Līdz šim arodbiedrības ir atteikušās pieņemt lidsabiedrības piedāvājumu noteikt neatkarīgu šķīrējtiesnesi, kas atrisinātu šo strīdu. British Airways, kas no šīs nedēļas ir palielinājusi biļešu cenas sakarā ar degvielas izmaksu pieaugumu, argumentē, ka nevar atļauties palielināt algas, jo tai ir papildus jāmaksā 133 miljonu britu mārciņu gadā, lai izveidotu pensiju plānu iztrūkumu. GMB ziņo, ka reģistrācijas nodaļu personāla pamatalga ir aptuveni 12 500 britu mārciņu gadā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Labākās pasaules lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgā britu institūtā Skytrax Research tika apkopoti interneta aptaujas 4,4 miljoni pasažieru no 80 valstīm, kuri vērtēja pasaules 2003. gada lidsabiedrības. Aptaujātie pasažieri par labāko pasaules lidsabiedrību ir atzinuši Cathay Pacific Airways, kura 2002. gadā bija otrajā vietā. Hongkongas lidsabiedrība ir apmainījusies vietām ar Emirates lidsabiedrību no Dubaijas. Trešo vietu nemainīgi ieņem Singapore Airlines, kam seko Malaysia Airlines, kura 2002. gadā nebija nemaz starp labākajām desmit lidsabiedrībām un šogad ir atvirzījusi pagājušā gada uzvarētāju lidsabiedrību British Airways uz sesto vietu. Piekto vietu šogad aizņem lidsabiedrības Qantas,kam attiecīgi seko Swiss, Thai Airways, Air New Zealand un Austrian Airlines. Turpretī labāko desmitnieku ir pametušas lidsabiedrības Continental Airlines, Virgin Atlantic Airways, American Airlines, All Nippon Airways un Air Canada, kas pagājušajā gadā aizņēma vietas no sestās līdz desmitajai, kā arī Lufthansa, kas 2002. gadā bija piektajā vietā. Tātad labākās 2003. gadā ir: 1. Cathay Pacific Airways 2. Emirates 3. Singapore Airlines 4. Malaysia Airlines 5. Qantas 6. British Airways 7. Swiss 8. Thai Airways 9. Air New Zealand 10. Austrian Airlines Avots: Reise&Preise

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr citas aviokompānijas cīnās par izdzīvošanu, Virgin Atlantic 2008./2009. finanšu gadā, kas beidzās šī gada februārī, nopelnījusi 109 miljonus ASV dolāru, kas ir teju divas reizes vairāk nekā 2007./2008. finanšu gadā, ziņo BBC.

Virgin Atlantic norāda, ka peļņas pieaugums galvenokārt skaidrojams ar pasažieru pieaugumu luksusa klasē.

Virgin Atlantic finanšu rezultāti krasi kontrastē ar citu aviokompāniju finanšu datiem. Piemēram, British Airways savu finanšu gadu nobeidz ar 636 miljonu dolāru lieliem zaudējumiem pirms nodokļiem. British Airways norāda, ka aviokompānijas luksusa klases pasažieru skaits salīdzinot ar iepriekšējo gadu sarucis par 13%.

«Mēs iekarojam jaunu tirgus daļu uz mūsu konkurentu rēķina smagākajā tirdzniecības vidē vēsturē,» sacījis Virgin Atlantic vadītājs Stīvs Ridgvejs (Steve Ridgway).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviokompānija «Delta Air Lines» ceturtdien paziņoja, ka no Eiropas aviobūves uzņēmuma «Airbus» pasūtījusi 100 lidmašīnas ar iespēju iegādāties vēl 100 lidaparātus.

«Delta Air Lines» norāda, ka iegādāsies «A321neo» lidmašīnas, lai atjaunotu savu šaurā korpusa lidaparātu floti, kas tiek izmantota iekšzemes un īsiem starptautiskiem lidojumiem.

«Airbus» lidmašīnas aviokompānijai sāks piegādāt 2020.gadā un piegādes ilgs līdz 2023.gadam, bet šī darījuma summa veido aptuveni 12,7 miljardus dolāru (10,7 miljardus eiro).

Pasūtījums no «Airbus» veikts laikā, kad starp «Delta Air Lines» un ASV aviobūves kompāniju «Boeing» izveidojušās saspīlētas attiecības saistībā ar aviosabiedrības darījumu iegādāties lidmašīnas no Kanādas «Bombardier».

«Boeing» uzskata, ka «Delta Air Lines» lidmašīnas iegādājusies par pārmērīgi zemu cenu, pateicoties pretlikumīgām Kanādas valdības subsīdijām, kas piešķirtas «Bombardier».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) komercdirektora Tero Taskilas pāriešana uz Igaunijas nacionālo lidsabiedrību Estonian Air ir nopietns zaudējums airBaltic, sacīja aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Vienlaikus tas esot labs ieguvums Estonian Air.

«Lielā mērā tieši Taskilas nopelns bija airBaltic stratēģijas maiņa, Rīgas izveidošana par reģionālo pārvadājumu centru, aktīva airBaltic darbība Somijas tirgū,» sacīja eksperts.

Šis gadījums vēlreiz parādot, ka airBaltic darbojas brīvā tirgū, kur jākonkurē par labiem vadītājiem, tāpēc Latvijas valsts mēģinājumi noteikt ierobežojumus šīs kompānijas darbinieku algām, piemēram, diskusija par pilotu algām un sociālajām iemaksām, vai cita veida ierobežojumu noteikšana airBaltic vadošajam personālam pazeminot uzņēmuma konkurētspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojot darba darīšanās ļoti bieži gadās situācija, ka lidaparāts aizkavējas, vai ir slikti laika apstākļi lidojumam un pasažierim nekas cits neatliek kā uzkavēties vairākas stundas lidostā.

Forbes ir apkopojis pēc viņu domam labākās pasaules biznesa klases atpūtas telpas (Lounge) pasaules lidostās:

Otrajā vietā ierindojusies lidsabiedrības Cathay Pacific uzgaidāmā telpa Honkongas lidostā.

3. Lidsabiedrības Qatar Airways uzgaidāmā telpa Dohas lidostā Katarā.

4. Lidsabiedrības Qantas Airways uzgaidāmā telpa Sidnejas lidostā.

5 Lidsabiedrības Gulf Air uzgaidāmā telpa Bahreinas lidostā.

picturegallery.123e8d00-6bfa-4576-b338-6086b036aedf

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu aviokompānija Baltia Air Lines jau nākamvasar varētu atklāt tiešos reisus no Ņujorkas uz Austrumeiropu, tajā skaitā - Rīgu, raksta laikraksts Biznes&Baltija.

2008. gada beigās Baltia Air Lines saņēmusi ASV transporta departamenta (DOT) atļauju organizēt lidojumus uz Sanktpēterburgu no Kenedija lidostas Ņujorkā. Tagad kompānija veic nepieciešamo sertifikāciju Federālajā Aviācijas administrācijā (FAA).

1991. gadā, būdams pilots - amatieris, viņš izraisīja sensāciju, pārliecinot DOT ierēdņus sankcionēt Baltia reisus no Ņujorkas uz tolaik vēl padomju Ļeņingradu un Rīgu. Tomēr tas nenotika, jo vairākkārt neizdevās saņemt licenci no FAA.

90. gadu vidū starp Baltia potenciālajiem kreditoriem bija Banka Baltija un LATEKO banka (Norvik banka).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas lielākais aviokoncerns Lufthansa kļūst par trešo spēcīgāko pasaulē

Aivars Mackevics [email protected], 19.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc britu specializētā žurnāla “Flight International” analīzes koncerns Lufthansa pēc apgrozījuma 2001. gadā ir trešā lielākā aviosabiedrība pasaulē aiz American Airlines-Gruppe AMR un United Airlines. Vēl 2000. gadā Lufthansa ieņēma tikai piekto vietu lidsabiedrību vidū. Apgrozījuma konkurencē AMR sasniedza 18,96 miljardus ASV dolāru, United Airlines 16,14 miljardi un Lufthansa 14,96 miljardi ASV dolāru. Trešo vietu Lufthansai zaudēja Delta Air Lines un Japan Airlines. 2001. gadā visvairāk pasažieru ir apkalpojusi amerikāņu sabiedrība Delta Air Lines — 104,9 miljons cilvēku. American Airlines apkalpoja 80,7 miljonus, United Airlines – 75,4 miljonus, lēto lidojumu lidsabiedrība Southwest Airlines – 64,6 miljonus. Kravu un pasta pakalpojumos dominējošā lidsabiedrība ir amerikāņu FedEx Express ar 11,106 miljardiem tonnu kilometriem. Otrajā vietā Lufthansa ar 7,081 miljardiem, UPS ar 5,958 un Singapore Airlines ar 5,954 miljardiem tonnu kilometriem. Lielākā gaisa flote ar 865 lidmašīnām ir American Airlines, Delta Air Lines 557 un United Airlines 535 lidmašīnas. Eiropā vislielākā flote ir British Airways ar 249 lidmašīnām, Air France – 239 un Lufthansa – 212 lidmašīnas. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Virgin Group vadītājs Ričards Brensons plāno atvērt kazino Ķīnas administratīvajā rajonā Makao (Macau), ziņo Bloomberg.

Brensons esot apciemojis Makao izpilddirektoru Edmundu Ho (Edmund Ho), lai pārrunātu iespēju iegādāt 20 hektārus zemes un uz tās paredzamo kazino - izklaides centra būvniecību, kurā ietilps trīs viesnīcas un viens kazino.

Tādā veidā miljardieris pievienotos pasaulē lielākajam azartspēļu tirgum, kurā darbojas kompānijas Las Vegas Sands un Wynn Resorts, kuras pagājušajā gadā dubultoja spēļu galdu skaitu pasaulē.

Virgin Group īpašniekam un viens no bagātākajiem cilvēkiem pasaulē Ričardam Brensonam pieder aviokompānijas Virgin Atlantic un Virgin America, dzērienu kompānija Virgin Cola, ierakstu kompānija Virgin Records, kā arī vēl citas Virgin komānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tiesa par nelikumīgu cenu veidošanu Eiropas trešajai lielākajai aviokompānijai British Airways (BA) un Korean Air Lines katrai piespriedusi 300 miljonu USD (150 miljonu GBP) lielu sodu, raksta BBC.

ASV apgabaltiesas tiesnesis Džons Beits (John Bates) apgalvojis, ka abas aviokompānijas sadarbojušās ar izmeklētājiem un līdz ar to izbēgušas no sodiem, kas būtu bijuši 2 līdz 3 reizes augstāki.

Db.lv jau ziņoja, ka BA bija veidojusi nelikumīgu cenu politiku, kas saistīta ar piemaksām par degvielu garajos lidojumos, par ko aviokompānija jau atbildēja Lielbritānijas tiesas priekšā, samaksājot 121,5 miljonu GBP sodu.

Par pārkāpumu paziņojusi kompānija Virgin Atlantic, pēc tam, kad nācis klajā fakts, ka individuālas personas no BA un Virgin Atlantic apspriedušas piemaksas par degvielas patēriņu garajos lidojumos. Virgin šajā gadījumā netika sodīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet aktīvi iesaistās «cīņā par Maskavu».

Jānis Rancāns, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas otra lielākā zemo cenu aviokompānija EasyJet plāno ieiet Krievijas tirgū. Lidsabiedrība jau lūgusi atļauju lidojumu uzsākšanai starp Londonu un Maskavu, kā arī aizvada sarunas ar Sanktpēterburgas lidostu Pulkovo par lidojumu uzsākšanu uz Lielbritāniju un Zviedriju.

Lidojumus no Sanktpēterburgas EasyJet varētu uzsākt 2013. gada vasarā, vēsta PBK Daily. Turpmākajos lidsabiedrības plānos ietilpst arī lidojumu nodrošināšana no vēl trijām Krievijas pilsētām uz Londonu, Edinburgu un Mančestru. Kā norādīja Sanktpēterburgas lidostas Pulkovo pārstāvji, EasyJet vispirms nepieciešams iegūt atļauju lidojumu nodrošināšanai minētajos maršrutos.

Zemo cenu lidsabiedrībai nepieciešams uzvarēt Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes izsludinātajā konkursā par lidojumu nodrošināšanu maršrutā Maskava – Londona. Uz lidojumiem pretendē arī kompānija Virgin Atlantic un British Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virgin Group dibinātājs Ričards Brensons plāno nirt okeāna dzīlēs ar jaunu reaktīva tipa zemūdeni.

Piecus ar pusi metrus lielā zemūdene Virgin Oceanic spēj nirt līdz pat 11 kilometru dziļumam. Plānots, ka divu gadu laikā zemūdene nirs piecas reizes – pirmā ekspedīcija tiek plānota Klusajā okeānā 11 kilometru dziļumā – Marianas dziļvagā, vēsta ziņu aģentūra Reuters.

Plānots nirt arī Puertoriko dziļvagā Atlantijas okeānā, Mollijas dziļvagā Ziemeļu ledus okeānā, Diamantinas dzelmē Indijas okeānā un Dienvidu sendvičas dzelmē. «Mēs atklāsim daudzas fascinējošas lietas, iespējams, iepriekš nezināmas radības, kas dzīvo okeāna dzelmē. Cerams, ka ekspedīciju atklājumi būs noderīgo cilvēcei,» ziņu aģentūrai Reuters stāstīja R.Brensons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Virgin Money pēc reģionālās bankas Church House Trust iegādes gatavojas uzsākt bankas biznesu Lielbritānijā, vēsta BBC.

Virgin par banku maksās 12.3 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (9.53 miljoni latu) un biznesā investēs 37.3 miljonus sterliņu mārciņu (28.91 miljons latu).

Izmantojot Virgin Money zīmolu, banka piedāvās noguldījumu un kredītu iespējas.

«Church House Trust bizness nodrošina mums spēcīgu pamatu izaugsmei,» sacījis Virgin grupas dibinātājs Sers Ričards Brensons (Sir Richard Branson).

Savukārt Virgin group vadītāja Džeina Anne Gadhija (Jayne Anne Gadhia) akcentējusi, ka finanšu krīze ir aptraipījusi daudzu Apvienotās Karalistes banku reputāciju, tādēļ jaunajai bankai būs iespējas izcelties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air samazinās lidojumu un darbinieku skaitu, galveno uzmanību pievēršot Igaunijai nozīmīgiem maršrutiem, pavēstījis lidsabiedrības uzraudzības padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke.

«Tas nozīmē, ka Estonian Air atteiksies no zaudējumus nesošām līnijām un koncentrēs savu uzmanību uz galveno, Igaunijai nozīmīgu virzienu apkalpošanu,» E. Rāsukes teikto preses konferencē citē kaimiņvalsts raidorganizācija ERR. E. Rāsuke arī norādīja, ka vispirms kompānija atteiksies no lidojumiem uz Tartu, Helsinkiem un Joensū Somijā.

Tāpat viņš arī pastāstīja, ka lidsabiedrības darbības sašaurināšana nozīmēs arī lidmašīnu un darbinieku skaita samazināšanu. Tomēr patlaban viņš atturējās nosaukt konkrētus skaitļus, jo šādus lēmumus neesot iespējams pieņemt vienas nakts laikā. «Saskaņā ar iepriekšējo stratēģiju veiktā jaunu maršrutu ieviešana un lidmašīnu pirkšanas zaudējumus tikai palielināja. Pēdējo sešu septiņu nedēļu laikā Estonian Air padome secināja, ka iepriekšējo stratēģiju nedrīkst turpināt,» sacīja E. Rāsuke.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperti: Abu Dabī tiešā lidojuma uzsākšana ir pirmais solis jauna airBaltic akcionāra piesaistē

Līva Melbārzde, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāru tiešo reisu uzsākšana uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, visticamāk, ir izskaidrojama ar potenciālu Etihad Airways ienākšanu airBaltic kā investoram, lēš eksperti; airBaltic pagaidām to noliedz.

DB jau rakstīja, ka no 16. decembra airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas.

«Es pieļauju, ka tas ir pirmais solis Etihad kā investora piesaistē. Etihad pašlaik jau pieder 29,2 procenti Air Berlin un Air Berlin Etihad ienākšana 2011. gada nogalē nozīmēja finansiālu glābiņu. Kopš tā brīža Air Berlin no Etihad jau ir saņēmis vairāk nekā 200 milj. eiro aizdevumu,» norāda aviācijas eksperts Olivers Šlēgls. «Etihad vēlas visās aviosabiedrībās, ar kurām sadarbojas, gūt ietekmi, turklāt Abu Dabī bāzētajai aviokompānijai Etihad Airways naudas netrūkst,» piebilst O. Šlēgls, sakot, ka Etihad, atbilstoši ES likumdošanai, tomēr varētu būt tikai airBaltic mazākumakcionārs, pretējā gadījumā airBaltic zaudētu savus maršrutus Krievijā un Turcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aeroflot pievienojas Delta lojalitātes programmai

Aivars Mackevics [email protected], 24.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lidsabiedrība Aeroflot pievienojusies amerikāņu lidsabiedrības Delta Air Lines biežo lidotāju programmai Sky Miles. Tādejādi programmas izmantotāji, varēs krāt nolidotās jūdzes izmantojot arī Aeroflot pakalpojumus. Aeroflot veic tiešos reisus no Maskavas uz Ņujorku, Losandželosu un Vašingtonu, kā arī uz citiem galamērķiem Austrumeiropā un Āzijā. Delta Air Lines ieguvums būs pieeja galamērķiem Krievijā. Savukārt Aeroflot-Bonus programmas biedri, izmantojot Delta, Song Delta Shuttle un Delta-Connection-Carriers, iegūs papildus jūdzes.

Komentāri

Pievienot komentāru