Transports un loģistika

Lidsabiedrības «Swiss» un «Finnair» kooperēsies

Aivars Mackevics [email protected], 27.03.2003

Jaunākais izdevums

26. martā lidsabiedrības Swiss un Finnair noslēdza savstarpējo kooperācijas līgumu. Līgums paredz intensīvāku un izvērstāku sadarbību dažādos līmeņos. Ar šo soli tiks paplašināts jau veiksmīgais "Code-Share" līgums starp abām lidsabiedrībām, kā arī stiprināta sadarbība un harmonizēts lidojumu līniju tīkls. Partnerattiecības tiks attīstītas arī lidojumu plānu koordinācijā un mārketingā. Avots: TMA

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» tendence - augšupejoša

Aivars Mackevics [email protected], 28.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somu lidsabiedrība Finnair 2003. gada decembrī sasniedza pozitīvus rādītājus visās savās satiksmes nozarēs darbībās. Finnair līniju lidojumu maršrutos palielinājās veikto pasažierkilometru skaits par 19,6%. Pavisam tika pārvadāti 450 500 pasažieri (+5,5%). Turpretī sēdvietu noslogojums lidmašīnās sasniedza 3,8 procentpunktus virs iepriekšējā gadā mēneša vērtības. Īpaši palielinājās pasažieru skaits Āzijas lidojumu maršrutos (+38,5%), kur sēdvietu noslogojums sasniedza 78,3%. Pavisam palielinājās pieprasījums par 9% gan lidojumu līniju maršrutos, gan čarterlidojumu satiksmē, bet kapacitāte palielinājās par 6,3%. Tas nodrošināja sēdvietu noslogojumu par 74,4% (+1,9%). No 2003. gada janvāra līdz decembrim pieauga pārdoto pasažierkilometru skaits par 1,1% salīdzinājumā ar 2002. gadu, bet kapacitāte palielinājās par 4,4%. Finnair sēdvietu noslogojums sasniedza 69,6% (-2,3 procentpunkti), bet apkalpoto pasažieru skaits sasniedza 6 849 100 (-3,5%). 2003. gada pirmajā ceturksnī lidsabiedrības darbību negatīvi ietekmēja Irākas karš, bet otro ceturksni – SARS epidēmija. Uzlabojumi tika sasniegti tikai 2003. gada trešajā ceturksnī, bet gada pēdējā ceturksnī Finnair ieviesa jaunu tarifu sistēmu un veica kampaņu, kas bija veltīta lidsabiedrības 80 gadu jubilejai. 2003. gada pēdējos mēnešos gaisa satiksmes industrijā palielinājās kapacitātes un notika sīva cenu cīņa, kā rezultātā ievērojami samazinājās vidējais cenu līmenis. Kopš 2003. gada janvāra lidsabiedrības Finnair atskaitēs parādās arī Finnair meitas uzņēmums - lidsabiedrība Aero Airlines AS, kura pārņēma Finnair (kopš 01.06.2002) lidojumus starp Helsinkiem un Tallinu. Pavisam Aero Airlines AS pagājušajā gadā pārvadāja 9 700 pasažierus (-0,5%), bet noslogojums sasniedza 50,2% (-8,5 punkti). 2003. gada novembrī Finnair pārņēma 85% no zviedru lidsabiedrības Nordic Airlink akcijām. Un jau pirmajā pilnajā mēnesī lēto lidojumu lidsabiedrība apkalpoja 43 400 pasažierus no savas bāzes lidostas Stokholmas uz Oslo, Kopenhāgenu un Lulea. Sākot no šī gada Nordic Airlink pārvadāto pasažieru skaits tiks integrēts arī lidsabiedrības Finnair grupas kopējo rezultātu uzskaitē. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strīds starp Somijas nacionālo aviokompāniju Finnair un Latvijas aviopārvadātāju airBaltic par Somijas lidsabiedrības Finncomm pārņemšanu uzņēmis jaunus apgriezienus pēc tam, kad Finncomm apstiprināja plānu pārtraukt vairākus iekšzemes lidojumus, kas Finnair varētu radīt vairāku miljonu eiro zaudējumus, atsaucoties uz Somijas izdevumu Helsingin Sanomat, ziņo BBN.

Līgums, kurš noslēgts starp abām somu kompānijām 1998. gadā, paredz, ka Finncomm vadā Finnair pasažierus no provinciālajām lidostām uz galveno lidostu Helsinkos, kur tos tālāk apkalpo Finnair. Gadījumā, ja Somijas nacionālais aviopārvadātājs zaudētu šo Finncomm pakalpojumu, Finnair īstermiņa varētu saskarties ar aptuveni 20 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.

Finncomm norāda, ka sarunas ar Somijas nacionālo aviokompāniju par noteikumiem attiecībā uz turpmākajiem plāniem attiecībā uz pakārtoto aviosatiksmi nav nesušas vēlamos rezultātus, līdz ar ko Finncomm pārtrauc savu darbību nerentablajos maršrutos, paskaidrojot, ka turpmāk lidsabiedrība koncentrēsies uz ienesīgākiem maršrutiem. Zināms, ka patlaban Finncomm plānos ir pārtraukt lidojums uz trim provinciālajām lidostām Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrība «Swiss» gatavo jaunumus ziemai

Aivars Mackevics [email protected], 06.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005./2006. gada ziemas sezonā Šveices lidsabiedrība Swiss piedāvās reisus uz 42 Eiropas un 27 starpkontinentālajiem galamērķiem. Jaunajā reisu sarakstā var saskatīt turpmāku attīstību Swiss sadarbībai ar Lufthansa un Star Alliance locekļiem TAP Portugal un Austrian Airlines. Swiss ziemas sezonā izmantos floti ar 70 lidmašīnām. Ņemot vērā tirgus apstākļus Bāzeles reģionā, Swiss ievērojami samazinās savus pakalpojumus EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg. Swiss un Lufthansa saskaņos pakalpojumus starp Šveici un Vāciju, sākot ar 2005. gada 30.oktobri. Visi Lufthansa un Swiss reisi starp šīm divām valstīm darbosies pēc kodu koplietošanas principa. Jaunā vienošanās piedāvā abu partneru klientiem nozīmīgus labumus un uzlabojumus – palielināts biežums, papildu galamērķi un labāki sakari (caur koordinētiem reisu sarakstiem) trijos centros Cīrihē, Frankfurtē un Minhenē. Swiss un Lufthansa arī strādā pie kodu koplietošanas papildu pakalpojumu radīšanas. Tie tiks ieviesti starp minētajiem centriem un Eiropas un starpkontinentālajiem galamērķiem. Swiss izvērš arī tos kodu koplietošanas pakalpojumus, kurus tā nodrošina kopā ar Star Alliance locekļiem TAP Portugal un Austrian Airlines. Visi reisi starp Šveici un Portugāli (no Cīrihes uz Lisabonu un no Ženēvas uz Lisabonu un Porto) tagad darbosies pēc kodu koplietošanas principa ar TAP Portugal un visi pakalpojumi uz Vīni no Bāzeles, Ženēvas un Cīrihes darbosies, koplietojot kodus ar Austrian Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic apsūdz Finnair piederošo Estravel publiskos apvainojumos lidsabiedrībai

Gunta Kursiša, 01.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība airBaltic protestē pret somu aviokompānijai Finnair piederošās ceļojumu aģentūras Estravel publiski izteiktajam aicinājumam neizmantot airBaltic pakalpojumus, vēsta BBN.

«airBaltic jau iepriekš ir pieredzējusi naidīgumu no Finnair puses. Visuzskatāmāk tas bija vērojams pagājušā gada vasarā, kad notika sarunas par airBaltic un Finnair darījumu. Mūs nepārsteidz, ka Finnair piederošā ceļojumu aģentūra mums uzbrūk, izmantojot Latvijas politiķu publiskās spekulācijas pirmsvēlēšanu atmosfērā,» medijam norādījis Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

Lielākā daļa Estravel akciju pieder uzņēmumam Soumen Matkatoimisto Oy, kas savukārt pieder Finnair.

Pagājušā gada vasarā norisinājās strīds starp Somijas nacionālo aviokompāniju Finnair un Latvijas aviopārvadātāju airBaltic par Somijas lidsabiedrības Finncom pārņemšanu. Septembrī tika paziņots par Finncom daļas pārdošanu Finnair.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik arī Latvijā tiek veikts lidmašīnās «Airbus A220» izmantoto dzinēju monitorings, sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) pārstāvis Aivis Vincevs.

Viņš norādīja, ka CAA pastiprināti seko līdzi situācijas attīstībai saistībā ar «Airbus A220» gaisa kuģu dzinēju problēmām, par ko ziņojusi Šveices aviokompānija «Swiss International Air Lines» ("Swiss").

Saistībā ar to ASV Nacionālā transporta drošības pārvalde ir uzsākusi izmeklēšanu, lai konstatētu «Swiss» gaisa kuģu dzinēju darbības atteikumu iemeslu. Aviokompānija «Swiss» lidojumus ar «Airbus A220» gaisa kuģiem veic pēc to rūpīgas pārbaudes.

Vienlaikus CAA norāda, ka «Swiss» gaisa kuģiem, atšķirībā no aviokompānijas «airBaltic» gaisa kuģiem, tika izmantoti nedaudz citas modifikācijas dzinēji. Vienlaikus gan CAA seko līdzi notikumiem, kas saistīti ar šo dzinēju ekspluatācijas drošību. Pašlaik tiek veikts Latvijā reģistrēto gaisa kuģu dzinēju pastiprināts tehniskā stāvokļa monitorings, informēja Vincevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» Grupai panākumi

Aivars Mackevics [email protected], 16.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finnair satiksme, mērīta pasažieru nolidotajos kilometros, 2005. gada jūlijā palielinājusies par 10,5%. Visas Finnair Group lidsabiedrības kopā pārvadāja 703 700 pasažieru, kas ir par 10,1% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Plānotajā starptautiskajā satiksmē pasažieru skaits pieaudzis par 16,1%. Salīdzinot ar pagājušā gada jūliju, Finnair satiksme pieaugusi par 9,8%. Pārvadāto pasažieru skaits bija 550 000 – pieaugums par 9,7%. Tūrisma satiksme pieauga par 12,3%, bet pārvadāto tūristu skaits – par 11,7%. Finnair Tallinā bāzētais meitas uzņēmums Aero AS pārvadāja 44 700 pasažieru (+405,8%) maršrutos starp Helsinkiem, Baltijas valstu galvaspilsētām un Ziemeļsomiju. Jūlijā Stokholmā bāzētā lidsabiedrība FlyNordic turpināja iegūt tirgus daļas un pārvadāja 95 900 pasažieru (+212,6%). Aero un FlyNordic rezultāti attiecīgi iekļauti Finnair Group kopējos rezultātos. 91,6% Finnair reisu 2005. gada jūlijā veikti bez kavēšanās. Visu darbību precizitāte sasniedza 89,9%. Saskaņā ar Eiropas Lidsabiedrību asociācijas statistiku Finnair reisi ir precīzākie Eiropā. Kravas satiksme palielinājās par 9,7% pēc pārvadātajām kravas tonnām. Plānotās satiksmes pieaugums bija +6,2%. Pieaugums Āzijas satiksmē sasniedza 15,9%. Eiropas satiksmes apjoms samazinājās par 3,0%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair streika dēļ spiests atcelt vairāk nekā 100 reisu

Ritvars Bīders, 30.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālais aviopārvadātājs Finnair otrdien, 30. novembrī, atcēlis vairāk nekā 100 iekšzemes un starptautisko reisu, jo kompānijas lidmašīnu apkalpes darbinieki pieteikuši streiku.

«Mūsu prioritāte ir lidot uz galvenajiem galamērķiem, piemēram, Stokholmu, Parīzi, Briseli, Kopenhāgenu un Diseldorfu,» norādījusi Finnair pārstāve Hanna-Kaisa Nurmi, piebilstot, ka arī brīvdienu čārterreisi, visticamāk, notiks pēc ierastā grafika.

Starp atceltajiem reisiem ir lidojumi uz Sanktpēterburgu, Ņujorku, Londonu, Bankoku un Tallinu.

Finnair pārstāve atzīst, ka arī trešdien, 1. decembrī, aviokompānijai, visticamāk, nāksies atcelt tikpat daudz reisu, cik 30. novembrī, taču tas esot atkarīgs no sarunām starp kompāniju un arodbiedrību.

Streiki ietekmēs arī SAS piederošās Somijas meitas uzņēmuma Blue1 darbība, taču šī kompānija turpinās nodrošināt 60 līdz 70 % no paredzētajiem lidojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» pievienojas «Oneworld»

Aivars Mackevics [email protected], 24.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss International Air Lines tagad kā devītā lidsabiedrība pievienojas globālajai lidsabiedrību savienībai Oneworld un kļūs par lidsabiedrības British Airways stratēģisko partneri. Oneworld plāno izmantot Cīrihes lidostu kā “atspēriena” punktu Centrāleiropas lidojumiem. Swiss iestājoties šajā savienībā cer iegūt papildus vairāk kā 60 miljonus eiro gadā. Turpretī British Airways dos garantiju 32 miljonu eiro saņemšanai un pretī saņems 8 no 14 ikdienas Swiss lidojumiem uz Londonas – Hītrovas lidostu. Starp Šveici un Lielbritāniju lidsabiedrības Swiss un British Airways izveidos Joint Venture. Tāpat Swiss plāno iekļaut pakāpeniski savu daudzlidotāju programmu British Airways Executive Club piedāvājumā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidošana ar «Lufthansa» kļūs ievērojami dārgāka

Aivars Mackevics [email protected], 19.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1. septembra tiks iekasēta pakalpojuma maksa par katru izsniegto biļeti. Vairāk kā 20 lidsabiedrības ir paziņojušas par servisa komisijas maksas ieviešanu līdz pat 45 eiro par vienu biļeti. Iegādājoties biļetes ceļojumu birojos šī komisijas maksa var vēl palielināties. Praktiski šī gada rudenī lidsabiedrības ir nolēmušas mainīt savu sistēmu. Šoreiz zaudētājos būs pasažieri, kuriem nāksies ievērojami vairāk maksāt par savu lidojumu, neatkarīgi no tā kur tiks iegādāta biļete – internetā, ceļojumu birojā vai arī pie pašas lidsabiedrības. Iemesls šādai rīcībai ir lidsabiedrības Lufthansa lēmums svītrot komisijas maksājumus ceļojumu birojiem Vācijā no šī gada 1. septembra. Patlaban komisijas maksājumi sasniedz atkarībā no lidojumu mērķa un rezervētās klases 5-9% no biļetes cenas. Lufthansa piedāvā ceļojumu birojiem par katru pārdoto biļeti iekasēt papildus vēl savu pakalpojumu samaksu. Jaunā sistēma Lufthansai ir izdevīga pat vairāku iemeslu dēļ. Proti, tā ietaupa gadā līdz 100 miljoniem eiro kā arī klienti maksās paši par saņemtajiem ceļojumu biroju pakalpojumiem. Neatkarīgi no tā kur pasažieri iegādāsies sev lidojuma biļeti, tiem būs jāmaksā: iekšzemes un Eiropas lidojumu maršrutos Lufthansa iekasēs no pasažieriem 30 eiro par biļeti, bet tālo lidojumu maršrutos pat 45 eiro. Šāda sistēma ir nepieciešama, lai nosegtu biļešu pārdošanas tehnisko pusi, materiālus un personāla izmaksas. Maksāt pasažieriem nāksies vairāk, kaut arī pašam piedāvātajam produktam nekas neuzlabosies. Sekojot lidsabiedrībai Lufthansa, vairāk kā 20 citas lidsabiedrības pāries uz nulles komisijas maksām, tai skaitā ir gandrīz visas lielākās Eiropas un Ziemeļamerikas lidsabiedrības. Jau no 1. septembra līdzās Luthansa stāsies vēl sešas lidsabiedrības, bet pārējās 15, kuru vidū ir Air France, British Airways, Delta un United, plāno pievienoties laika posmā no šī gada 1. oktobra līdz nākošā gada 1. februārim. Pakalpojuma izmaksas būs līdzīgas ar Lufthansa ieviesto izmaksu sistēmu, proti no 30 līdz 45 eiro, taču būs arī lidsabiedrības (Lufthansa, Air France, ANA), kuras ir nolēmušas no pasažieriem, kuri vēlēsies elektroniski sastādītu biļeti saņemt arī drukātā veidā iekasēt vēl ekstra 8 eiro, bet Finnair - 10 eiro un Swiss - 15 eiro. Salīdzinoši Norvēģijā, kur jau pagājušā gada sākumā tika ieviesta nulles komisijas maksa, tagad ceļojumu biroji iekasē no klientiem pakalpojuma maksu 25- 50% apmērā. Šajā sakarībā iespējams izdevīgāk ir pasažieriem nākotnē izvēlēties savu biļeti internetā, nevis to pirkt ceļojumu birojos. Eksperti prognozē, ka ievērojami samazināsies ne tikai lidsabiedrību klientu skaits, bet arī ceļojumu biroju skaits. Jāatzīmē, ka ASV nulles komisiju ieviesa jau 2001. gada martā. Kopš tā laika American Society of Travel Agents ir atzīmējusi 33 000 ceļojumu biroju bankrotu un 55 000 darba vietu zaudējumu. Taču klientiem ir iespēja jau tagad rezervēt savu nākamo lidojumu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» svin apaļu dzimšanas dienu

Aivars Mackevics [email protected], 29.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektā vecākā pasaules lidsabiedrība tika 1923. gadā ar vārdu Aero Oy dibināta, bet vārdu Finnair tā nes jau 50 gadus. Tātad pirmo reizi vārds Finnair mārketinga nolūkos tika jau pieminēts 30 gadus pēc lidsabiedrības dibināšanas. Oficiāli lidsabiedrība Finnair nosaukumu sāka lietot no 1968. gada 1. aprīļa. Šī gada 1. novembrī Somijas lidsabiedrība svinēs savu 80 dzimšanas dienu. Lidsabiedrības dibināšana notika tikai 20 gadus pēc pirmā Wright brāļu motorizētā lidojuma veikšanas. Pirmais lidojums tika veikts 1924. gadā ar Junkers F13 tipa lidmašīnu līnijā no Helsinkiem uz Tallinu. Lidosta atradās Helsinku ostā. Vasarā tika izveidots pontonu tilts no kura tika veikta pacelšanās un nolaišanās, bet ziemā pie lidmašīnām tika piestiprinātas slēpes. No 1936. gada lidmašīnas varēja jau startēt no speciālas cietzemes lidostas. Trīsdesmito gadu beigās lidsabiedrība jau lidoja gandrīz uz visām Eiropas galvaspilsētām, kaut arī, piemēram, viens lidojums uz Parīzi ilga 11 stundas. Lidostu ar iekšzemi savienoja speciāla autobusu līnija, kas ļāva attīstīt lidsabiedrības iekšzemes tīklu. No 1947. gada pirmo reizi tika izmantoti stjuartu pakalpojumi. Patlaban Finnair ar 17 iekšzemes lidojumu maršrutiem ir ar smalkāko iekšzemes lidojumu tīklu Eiropā. Starp 50 starptautisko līniju vietām, kurās lido lidsabiedrības lidmašīnas, ir Singapūra, Bangkoka, Hongkonga, Tokija, Pekina, Ņujorka, kā arī no jūnija būs Osaka un no septembra Šanhaja. Avots: Traveltalk

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» iegūst Zviedrijas tūrisma industrijas balvu

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Finnair ir ieguvusi prestižo zviedru tūrisma industrijas balvu, tā saucamo “Travel Oscar”, ko ik gadu piešķir izdevniecība Travel News. Pavisam 600 zviedri – tūrisma nozares profesionāļi tika atzinuši lidsabiedrību Finnair kā labāko Eiropas lidsabiedrību. Kā atzīst Finnair direktors Zviedrijā Riki Helminens, tad balvas iegūšanas nozīme, tagad ir jūtama ik dienas, jo nebija gaidīts, ka tas tik ļoti pozitīvi atsauksies uz tirgus situāciju. Lidsabiedrība Finnair kļuva par līderi starp Eiropas lidsabiedrībām, iegūstot 4,59 punktus un apsteidzot savus konkurentus britu lidsabiedrību British Airways, kura ieguva 4,18 punktus. Tāpat līderu “pieciniekā” ir lidsabiedrības KLM, SAS un Sterling. Lidsabiedrība Finnair tika atzīta par labāko arī starpkontinentālo pārvadājumu kategorijā, iegūstot 4,55 punktus un piekāpjoties tikai lidsabiedrībai Lufthansa, kura ieguva 4,59 punktus. Turpretī lidsabiedrība Nordic Airlink tika atzīta par ceturto labāko Zviedrijas iekšzemes lidojumos un ieguva otro vietu jaunajā kategorijā “lidsabiedrība ar zemo izmaksu biļetēm”, apsteidzot lidsabiedrības Ryanair un Virgin Express. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Finnair piesaista Somijas akcionārus aviokompānijā Flybe Nordic

BNS, 08.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālā lidsabiedrība Finnair paziņojusi, ka ir atradusi jaunus vietējos akcionārus, kas Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijas Flybe vietā darbosies ar zaudējumiem strādājošajā lidsabiedrībā Flybe Nordic, ceturtdien vēstīja Somijas sabiedriskā raidorganizācija Yle.

Flybe ir atteikusies no saviem 60% Flybe Nordic akciju, bet Finnair par partneriem piesaistījusi divus Somijas uzņēmumus - investīciju kompāniju G.W. Sohlberg un pagaidu darbiniekus piedāvājošo aģentūru StaffPoint.

Finnair jaunajā kompānijas struktūrā saglabās 40% akciju, StaffPoint piederēs 45% akciju, bet G.W. Sohlberg saņems 15% akciju. Darījumam ir jāiegūst Somijas konkurences padomes apstiprinājums.

Darījuma cena ir viens eiro.

Pagājušā gada beigās Flybe paziņoja, ka par vienu eiro savas akcijas Flybe Nordic pārdos Finnair, ja netiks atrasts cits pircējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Finnair atklāj jaunu lidojumu maršrutu uz Jekaterinburgu

, 27.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais lidojums uz Urālu notiks otrdien, 2.septembrī.

Finnair šī gada 2. septembrī uzsāk pasažieru lidojumus no Helsinkiem uz Jekaterinburgu. Lidojumi tiek plānoti 3 reizes nedēļā ar Airbus A319 lidmašīnām. Jekaterinburga ir jau trešā pilsēta Krievijā pēc Maskavas un Sankt Pēterburgas, kur Finnair veic plānotus lidojumus. No Rīgas Finnair piedāvā avio reisus uz Jekaterinburgu caur Helsinkiem.

Finnair lidojumu organizēšanā sadarbojas ar Ural Airlines. Īss gandrīz 3 stundu lidojums no Helsinkiem uz Jekaterinburgu un lieliskās Helsinki lidostas komunikācijas padara šo maršrutu konkurētspējīgu Krievijā, ziemeļvalstīs un Eiropā.

“Jekaterinburga ir kā vārti uz tādiem tāliem reģioniem kā Urāls un Sibīrija, sniedzot nebijušas iespējas darījuma cilvēkiem. Mūsu maršruts ir domāts tiem, kas no Sverdlovskas reģiona vēlas nokļūt Ziemeļvalstīs un Baltijā, un pretēji. Esam pārliecināti, ka šo maršrutu izmantos pasažieri no visas Eiropas, Ziemeļamerikas un Āzijas virzienā uz Krieviju. Plānojam, ka no Latvijas par lidojumiem uz Jekaterinburgu būs liela interese, jo tā būs jauna iespēja darījuma cilvēkiem ar komfortu nokļūt galamērķī, kā arī iespēja Latvijas iedzīvotājiem apmeklēt draugus, paziņas un radiniekus šajā reģionā”, informē Vesa Vilkkula, Finnair pārdošanas daļas vadītājs Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair paziņo par peļņu

Ritvars Bīders, 04.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finnair 2010. gadu noslēgs ar nelielu operacionālo peļņu, ko veicināja zemāki zaudējumi pērn pēdējā ceturksnī, atsaucoties uz Finnair paziņojumu, vēsta Economic Times.

Precīzi finanšu rādītāji par 2010. gadu kopumā gan vēl nav publicēti.

Finnair operacionālie zaudējumi pērn pēdējā ceturksnī bija 6,7 miljoni eiro, kas ir par 31 miljonu eiro mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā, kā arī mazāk nekā prognozējuši analītiķi. 2010. gada pēdējā ceturksnī Finnair apgrozīja 517 miljonus eiro, kas ir par 12,9% vairāk nekā 2009. gada pēdējā ceturksnī.

Finnair gan norādīja, ka šā gada pirmajā ceturksnī aviokompāniju sagaida būtiski zaudējumi, taču kopumā kompānijas apgrozījums šogad palielināšoties.

Pēc finanšu rādītāju un prognožu publicēšanas Finnair akcijas cena palielinājās pār 1,2% līdz 5 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» darbdienās piedāvās jau 3 reisus uz Helsinkiem

Aivars Mackevics [email protected], 06.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas aviokompānija Finnair, sākot ar 2004. gada 2. maiju, piedāvās jaunu reisu uz Helsinkiem. Līdz ar to darbdienās Finnair lidmašīnas no Rīgas uz Helsinkiem dosies jau 3 reizes. Tagad, izlidojot no Rīgas plkst. 14:10, pasažieri ērtajā Helsinku lidostā ieradīsies īsu brīdi pirms tam, kad no Helsinkiem sākas lidojumi uz lielākajām Eiropas pilsētām. Tādējādi pārsēšanās laiks tiek samazināts līdz minimumam. Kā parasti, rīta reiss plkst. 11:20 no Rīgas ir īpaši piemērots, lidojot uz ASV vai Kanādu. No 16. maija šim reisam Finnair izmantos komfortablo MD 80 lidaparātu ar 149 vietām. Mainīsies arī izlidošanas laiks – no 16. maija tas tiek pārcelts uz 11:05. Savukārt, šīs sezonas īpašais piedāvājumus – tiešie lidojumi no Helsinkiem uz Toronto - būs pieejami jau no 17. jūnija. Sīkāka informācija internetā: www.finnair.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» zaudējumi mazāki kā gaidīts

Aivars Mackevics [email protected], 01.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss pagājušajā saimnieciskajā gadā samazināja savus zaudējumus vairāk, nekā notiekošās restrukturizācijas sākumā bija gaidīts. Taču koncerna likvīdie līdzekļi turpina samazināties, kas liek uztraukties par lidsabiedrības maksātspēju. Katru ceturksni Swiss likvīdie līdzekļi samazinās par 150 miljoniem Šveices franku. 2003. gada jūnija beigās Swiss vēl bija 811 miljoni franku, kas gada beigās saruka līdz 503 miljoniem. Lai uzlabotu uzņēmuma maksātspēju, Swiss mēģinās dabūt kredītu 400 miljonu franku apmērā. 2003. gada operatīvie zaudējumi samazinājās uz 497 miljoniem franku (iepriekšējā gadā 909 milj. sfr). Te ietilpst arī restrukturizācijas izmaksas – 205 miljoni franku. Swiss apgrozījums samazinājās par 6,1% un sasniedza 4,1 miljardus franku. Lidsabiedrība paskaidroja, ka tas ir saistīts galvenokārt ar lidmašīnu skaita samazināšanu. Galīgie gada saimnieciskās darbības rezultāti būs pieejami 23. martā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» pasažieru skaits augustā palielinājies par 20%

Aivars Mackevics [email protected], 14.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada augusta mēnesī lidsabiedrības Finnair pasažieru pārvadājumu skaits palielinājies par 19.9%. Pasažieru noslogojums sasniedza 68,8% (par 0,5% vairāk kā 2003.gadā). Augustā visas Finnair Group lidmašīnas kopā pārvadājušas 657 400 pasažierus, kas ir par 11,7% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgā laika periodā. Kopējais lidojumu skaits pieaudzis par 15,9%. Lidmašīnu noslogojuma faktors sasniedza 72,9% (2003.gadā 68,8%). Šī gada augustā Finnair lidmašīnu reisi vairāk ir ievērojuši grafikos noteikto izlidošanas laika precizitāti (pieļaujamā reisa novēlošanās - 15 minūtes). Arī reisu ielidošanas (pēc paredzētā grafika) punktualitāte nedaudz, bet tomēr ir uzlabojusies, sasniedzot 90,4% (2003.gadā 88,9%). Šobrīd Finnair tiek uzskatīta par vienu no precīzākajām un regulārākajām Eiropas lidsabiedrībām. Starptautisko plānveida lidojumu pasažieru skaits, salīdzinot ar 2003. gada augustu, palielinājies par 17,9%, taču vislielāko pieaugumu (39,9%) sasniedza ceļotāju skaits reisos uz Āzijas reģionu. Iekšzemes lidojumu skaita pieaugums sasniedza 6,5%, savukārt Finnair veikto atpūtas lidojumu skaits augustā palielinājies par 4,6%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Pārapdrošinātājs Swiss Re pēc naudas atmaksas Bafetam ieslīdzis zaudējumos

Lelde Petrāne, 17.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaulē lielākajiem pārapdrošinātājiem Swiss Re ceturtajā ceturksnī strādājis ar zaudējumiem, jo atmaksājis ārkārtas aizdevumu Vorenam Bafetam (Warren Buffet), ziņo The Wall Street Journal.

Cīrihē bāzētais pārapdrošinātājs informējis, ka ceturksnī, kas noslēdzās 31.decembrī, tas cietis 725 miljonu ASV dolāru tīros zaudējumus. Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā Swiss Re strādāja ar 394 miljonu ASV dolāru peļņu.

Analītiķi bija prognozējuši mazākus zaudējumus aptuveni 400 miljonu ASV dolāru apmērā.

Swiss Re lēš, ka plūdi Austrālijā decembrī izmaksājuši tam apmēram 100 miljonus ASV dolāru. Pārapdrošinātājs prognozē, ka prasības par papildu 225 miljoniem ASV dolāru nākušas klāt janvārī.

Swiss Re, kas ir pasaulē otrs lielākais pārapdrošinātājs aiz Munich Re, novembrī piekrita pirms termiņa atmaksāt aizdevumu Bafeta kompānijai Berkshire Hathaway Inc., kas tika piešķirts kredītu krīzes laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo par sadarbības lidojumu vienošanās uzsākšanu ar Šveices aviokompāniju Swiss International Air Lines (SWISS) no 2024. gada 31. janvāra.

Šīs vienošanās laikā SWISS pievienos savu lidojumu kodu airBaltic reisiem maršrutā Cīrihe-Rīga-Cīrihe, nodrošinot klientiem lielākas ērtības un elastību, ceļojot uz Latviju.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: “SWISS ir stabila, atpazīstama premium klases lidsabiedrība. Pateicoties šiem sadarbības lidojumiem, klientiem tiks nodrošinātas vēl ērtākas ceļošanas iespējas starp Šveici un Rīgu, kas ir airBaltic mājas bāze.”

Sadarbības lidojumu vienošanās ļaus SWISS izmantot savu lidojumu kodu LX airBaltic maršrutā no Cīrihes uz Rīgu un otrādi, nodrošinot airBaltic papildu pasažieru plūsmu no tās plašā maršrutu tīkla ar vairāk nekā 100 galamērķiem, tostarp Ziemeļamerikā, Dienvidamerikā, Āzijā un Āfrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šveices aviokompānijas Swiss lidmašīnas Airbus A220 pakāpeniski atsāk lidojumus

LETA--AFP, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices nacionālā aviokompānija «Swiss International Air Lines» ("Swiss")trešdien paziņoja, ka pēc dzinēju pārbaudēm tās flotē esošās lidmašīnas «Airbus A220» pakāpeniski atsāk lidojumus.

Lidsabiedrība norāda, ka 17 lidmašīnas jau tikušas pārbaudītas un to dzinēji ir nevainojamā stāvoklī. Savukārt jau 12 lidaparāti atsākuši regulāro lidojumu veikšanu.

«Swiss» skaidro, ka trešdien atļauja turpināt lidojumus tiks dota vēl piecām lidmašīnām, bet ceturtdien visas lidmašīnas pilnībā atsāks reisus.

«Swiss» otrdien steigšus apturēja lidojumus ar visām 29 «Airbus A220» lidmašīnām, lai tajās veiktu dzinēju pārbaudes pēc piedzīvotajām tehniskajām problēmām.

Šāds lēmums tika pieņemts pēc tam, kad otrdienas rītā lidojums no Londonas uz Ženēvu tika novirzīts uz Parīzi saistībā ar incidentu, kas radījis bažas par šo lidmašīnu dzinējiem, norāda lidsabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«World Travel Awards» balvu Eiropā iegūst «Swiss»

Aivars Mackevics [email protected], 20.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad ikgadējā World Travel Awards balva kategorijā “Eiropa” ir aizceļojusi pie Šveices aviokompānijas Swiss, atstājot aiz sevīm British Airways, Lufthansa, Alitalia un Air France. Swiss šajā gadā apsteidza pagājušā gada līderi – Lufthansa. Šveices agrākā lidsabiedrība Swissair šo titulu turēja no 1998. gada līdz 2001.gadam. Vairāki simti IATA ceļojumu biroju vairāk kā 200 valstīs ik gadu nodod savas balsis par labāko lidsabiedrību 8 ģeogrāfiskās kategorijās – Āzija/Klusā okeāna reģions, Karību reģions, Centrālā un Latīņamerika, Eiropa, Tuvie Austrumi, Ziemeļ- un Dienvidamerika. World Travel Award balva tika dibināts 1993. gadā šogad svin 10 gadu jubileju. Swiss šajā gadā saņem trešo starptautisko apbalvojumu – biznesa žurnāls “Business Traveller” kronēja Swiss kā labāko lidsabiedrību lidojumos uz Ziemeļ- un Dienvidameriku bet sabiedriskās aptaujas un pētniecības institūts Skytrax apvalvoja lidsabiedrību Swiss kā “Best Cabin-Staff”. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šveices transporta kartes dod iespēju par brīvu apmeklēt muzejus

Aivars Mackevics [email protected], 24.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices satiksmes tīkla kartes dod tā īpašniekiem iespēju apmeklēt vairākus simtus valsts muzeju par brīvu. Tādejādi kartes “Swiss Pass“, “Swiss Youth Pass“, “Swiss Flexi Pass” darbojas vairāk kā 400 tūristu piesaistēs kā ieejas kartes. Bez tam kartes īpašnieks saņem 50% atlaidi braucienam ar kalnu gaisa vagoniņiem. Transporta kartes vilcieniem, autobusiem un kuģiem iespējams iegādāties vēl pirms došanās uz Šveici valsts oficiālajā tūrisma mājas lapā www.myswitzerland.com. “Swiss Pass“ otrās klases kartes cena četrām dienām izmaksās 161 eiro, savukārt “Swiss Flexi Pass” otrās klases karte 154 eiro, bet bērni līdz 16 gadiem varēs braukt līdzi bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» nepievienosies «Oneworld»

Aivars Mackevics [email protected], 08.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swiss International Air Lines ir atsaukusi savu oktobrī noslēgto vienošanos ar British Airways. Tādējādi lidsabiedrība arī nepievienosies globālajai lidsabiedrību savienībai Oneworld. Swiss vairs nevēlas iekļaut savu daudzlidotāju programmu British Airways Executive Club daudzlidotāju programmā, jo nespēj vienoties par noteikumiem. „Vidēja un ilgtermiņa priekšrocības nesedz izmaksas un trūkumus, kas saistīti ar programmu apvienošanu,“ tā komentē Swiss. Tuvākajiem trim gadiem tiek izņemti no programmas „Codesharing” lidojumi starp Ženēvu un Londonu – Hītrovu. Briti kā garantiju Šveices lidsabiedrībai izsniegtajam kredītam 50 miljonu Šveices franku apmērā patur Swiss piecus skrejceļus Londonas – Hītrovas lidostā. Noslēgtās vienošanās starp Swiss un dažiem Oneworld dalībniekiem par „Codesharing” lidojumiem paliek spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

2005.gadā «Swiss» piedzīvo zaudējumus

Aivars Mackevics [email protected], 30.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swiss koncernam arī pagājušajā gadā nācās iegrāmatot zaudējumus. Swiss tīrie zaudējumi 2005.gadā ir apmēram 113 miljoni eiro no 2,4 miljardu eiro apgrozījuma (+2,5%). Tomēr Swiss vadītājs Kristofs Francs komentē šo rezultātu ar vārdiem, ka restrukturācijas programma darbojas un sāk parādīt rezultātus. Daudz labāk Swiss International Air Lines klājās ekspluatācijas rezultātos, kuri bija tikai - 9 miljoni eiro, par spīti 135 miljonu eiro lielajām degvielas izmaksām un reģionālo lidmašīnu, kā arī ēku uzturēšanai kārtībā, kas prasīja 73 miljonus eiro. Bilanci mazināja valūtas noteiktās korekcijas 41 miljonu eiro apmērā un restrukturācijas izdevumi 26 miljonu eiro apmērā. 2005.gadā iekšējā tirgū Swiss uzlaboja savas pozīcijas ar konkurētspējīgām cenām. Par spīti intensīvai konkurencei zemo izmaksu lidsabiedrību starpā, salīdzinoši ar 2004.gadu tirgus daļa palielinājās par 2,5 procentpunktiem, sasniedzot 50,6%. Bez tam uz 2005.gada 31.decembri neto finansiālais parāds sasniedza tikai 224 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru