Transports un loģistika

Lidsabiedrību alianse Star Alliance ir pakļauta nopietnam pārbaudījumam

Aivars Mackevics [email protected], 19.08.2002

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrību savienību Star Alliance sagaida pārbaudījuma laiks, jo viena no lielākajām partnerlidsabiedrībām United Airlines ir nonākusi finansiālās grūtībās. Likvidātes krīze pēdējos mēnešos ir stipri saasinājusies. Līdz gada beigām parādu nasta sasniegs 875 miljonus ASV dolāru, kas pašreizējās aviācijas krīzes laikā ir ievērojama summa. Mātes uzņēmums UAL Corp, kuram pieder otrā lielākā ASV lidsabiedrība United Alliance, ir devis signālus, ka rudenī var iesniegt prasību tiesā par maksātnespēju. Star Alliance mugurkauls tiek veidots no lidsabiedrībām Lufthansa, Singapore Airlines un United Airlines, tāpēc viena partnera zaudējums radītu zināmas grūtības lidsabiedrības savienībai. Piemēram, Lufthansa apmēram 1/7 daļu apgrozījuma veic starpatlantiskajos maršrutos ar 15 miljardiem eiro. Tāpēc tāda partnera zaudējums ietekmētu Star Alliance sekmīgu darbību. Lufthansa katru gadu kā lidsabiedrību savienības dalībniece saņem savā kasē papildus 250 miljonus eiro, jo Star Alliance dalībnieces abpusēji piegādā viena otrai pasažierus. äā gada sākumā no savienības izstājās bakrota dēļ austrāliešu lidsabiedrība Ansett. Daudzi eksperti Rietumos un ASV lidojumu sfērā uzskata, ka UAL nenonāks līdz bankrota robežai, jo patreiz tas ir sava veida triks, lai pēc iespējas vieglāk būtu ieviest taupības programmu un samazināt darbinieku skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Star Alliance» vienojas ar «Amadeus» par kopīgu informācijas tehnoloģiju platformu

Aivars Mackevics [email protected], 12.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance kopā ar biedru lidsabiedrībām Lufthansa un United Airlines attīstīs jaunu IT sistēmu paaudzi lidsabiedrību pasažieru apkalpošanas nozarē. Iesaistītie dalībnieki kopā ir devuši uzdevumu IT apgādātājam Amadeus, kas specializējas ceļojumu tehnoloģijās, izstrādāt aliansei kopīgu IT platformu (Common IT-Platform). Tās ietvaros Lufthansa un United Airlines aizvietos šobrīd esošo veco IT sistēmu sastāvdaļas. Tiek plānots to izplatīt arī starp citām biedru lidsabiedrībām. Star Alliance vadītājs J.Albrehts atzīst, ka ar Star Alliance kopīgo IT platformu tiks īstenoti ilgtermiņa stratēģiskie mērķi. Galvenais mērķis ir uzlabot klientu apkalpošanu, ievērojami samazināt IT izmaksas, kā arī daudz ātrāk ieviest tirgū jaunus produktus. Hosē Antonio Tazons (José Antonio Tazón), Amadeus prezidents un vadītājs: “Mēs esam lepni par to, ka esam izvēlēti no slavenāko IT piedāvātāju vidus. Šis paziņojums izceļ "Altea suite" unikālo vērtību IT risinājumu nozarē lidsabiedrībām un aliansēm patreizējos konkurences apstākļos.” Lufthansa un United Airlines aizvietos savas līdzšinējās vecās sistēmas ar vienu kopīgu tehnoloģiju platformu, kas balstīsies uz nozares vadošajiem produktiem, kā arī jaunākajām tehnoloģijām. Jauno sistēmu pielāgos, lai labāk izpildītu klientu prasības mainīgajos tirgus apstākļos un vienlaicīgi tā ļaus partneru lidsabiedrībām ievērojami samazināt izdevumus. „Jaunā kopīgā IT platforma ir nozīmīgs solis gan pasažieriem, gan Star Alliance un Lufthansa, kas piedāvās klientiem vēl labāku apkalpošanu sākot ar rezervēšanu un līdz pat biļešu reģistrēšanai“, skaidro W.Meirhūbers (Mayrhuber), Deutschen Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs. Viņš arī atzīst, ka kopīga IT produkta izveide liecina par padziļinātu sadarbību Star Alliance ietvaros, attīstot kopīgus produktus un Star Alliance nav pārdošanas un mārketinga apvienība, bet gan alianse, kas strādā klientu labā. Šobrīd lidsabiedrību izmantotās IT sistēmas balstās uz dažādām tehnoloģijām, bet jaunā platforma būs balstīta uz vienotu tehnisko infrastruktūru un programmatūru. Jaunās sistēmas būtība ir uzlabota klientu apkalpošanas darbība, gan pārdošanas nozarē, gan arī lidostas reģistrācijas nodaļā un tā ietver tādus darījumus kā lidojumu plānu, pieejamību, regularitāti, rezervēšanu, lidojumu cenas, biļešu izsniegšanu un piereģistrēšanu. Labāku klientu apkalpošanu sasniegs, pateicoties vienkāršākai lietošanai, kā arī pateicoties kopīgai datu bāzei un uzlabotai datu kvalitātei, kas būs pieejami lidsabiedrības apkalpošanas personālam, apkalpojot Star Alliance klientus. G.Tiltons, United priekšsēdētājs uzskata, ka Star Alliance kopīgā IT platforma ļaus piedāvāt klientam tādu pakalpojumu, kādu viņš vēlas: ērti un vienkārši. Tāpat kā United, tā arī Star Alliance koncentrējas uz to, lai visefektīvākajā veidā sasniegtu vislabāko iespējamo klientu apmierinātības līmeni. Pateicoties kopīgajai IT platformai, kas balstās uz jaunāko tehnikas stāvokli, lidsabiedrības dažādos veidos spēj ietaupīt izdevumus. Tas ietver sevī sākotnējās attīstības, apkalpošanas un turpmākās attīstības izmaksas. Automatizējot darījuma procesus, ir iespējams vēl papildus ietaupīt izmaksas. Turklāt platforma ļaus lidsabiedrībām ātrāk tirgū ieviest jaunus produktus un paplašināt darbību. „Kopīgā IT platforma ir piemērs tam, kādu mēs iedomājamies sadarbību nākotnē Star Alliance ietvaros. Līdz šim ļoti bieži mums bija jānodarbojas ar to, lai padarītu pieejamos produktus atbilstīgus aliansei. Kopīgās IT platformas gadījumā jau no paša sākuma runa bija par to, lai ieviestu vienu produktu mūsu sadarbības lidsabiedrībām“, tā uzsver J. Albrehts, Star Alliance vadītājs. 2006. gada 2. pusē Lufthansa uzsāks pārnest patreizējās sistēmas pirmās funkcijas uz kopīgo IT platformu. Pilnīga sistēmas pārveide ir jāpabeidz līdz 2007. gada beigām. United patreiz strādā pie tā, lai galīgi noteiktu sistēmas pār

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

"Sniega krabju" lieta noslēgusies ar Latvijas uzņēmumam nelabvēlīgu rezultātu

LETA, 08.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Investīciju strīdu izšķiršanas centrs (ICSID) pēc trīs gadu ilga tiesas procesa nolēmis noraidīt SIA "North Star LTD" un īpašnieka Pētera Pildegoviča prasību atzīt Norvēģijas nodarītos zaudējumus uzņēmumam sniega krabju zvejā, liecina ICSID publicētā informācija.

Pildegovičs un "North Star LTD" prasību ICSID iesniedza 2020.gada martā pēc tam, kad Norvēģijas varas iestādes arestēja "North Star LTD" zvejas kuģi "Senator", kas atbilstoši iepriekš noslēgtiem līgumiem zvejoja sniega krabjus Svalbāras ūdeņos.

Prasītājs norādīja, ka Norvēģija ar savu rīcību pārkāpusi Latvijas un Norvēģijas līgumu par savstarpējo ieguldījumu veicināšanu un aizsardzību un zaudējumos no Norvēģijas pieprasīja 388 miljonus eiro.

Strīdu izšķiršanas centrs lēmis Pildegoviča un "North Star LTD" prasības noraidīt pilnībā.

Tāpat ICSID lēmis, ka prasītājam pilnībā jāsedz atbildētāja jeb Norvēģijas šķīrējtiesas izmaksas. Kopumā "North Star LTD" jāsedz Norvēģijas šķīrējtiesas izmaksas 597 307,04 dolāru apmērā, kā arī jākompensē Norvēģijai izmaksas, kas saistītas ar pārstāvniecību, 809 724,07 dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«US Airways» pievienojas «Star Alliance»

Aivars Mackevics [email protected], 04.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septītā lielākā ASV lidsabiedrība US Airways pievienojas pasaules lielākajai lidsabiedrību savienībai Star Alliance. Ar amerikāņu lidsabiedrības pievienošanos palielinās Star Alliance lidsabiedrību apkalpoto vietu skaits no 700 uz 771, kā arī palielinās valstu skaits uz kurām tiek lidots no 128 uz 133 valstīm. Patlaban netiek nosaukts konkrēts datums, kad pievienosies US Airways, bet tiek rēķināts, ka tas notiks jau nākamo 12 mēnešu laikā. Star Alliance tika izveidota 1997. gada maijā. Patlaban lidsabiedrību savienības locekles ir Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian Airlines, bmi, Lauda Air, Lufthansa, Mexicana Airlines, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, Thai Airways International, Tyrolean Airways, United Airlines un Varig Brazilian Airlines. Turpretī poļu lidsabiedrība Lot Polish Airlines plāno pievienoties Star Alliance šī gada oktobrī. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Star Alliance» apkalpo 21 lidostu jaunajās ES valstīs

Aivars Mackevics [email protected], 06.05.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienības Star Alliance kopējo lidojumu maršruti pavisam piedāvā 1.750 lidojumus nedēļā uz 21 vietām jaunajās ES valstīs. Kā atzīmē lidsabiedrību savienības pārstāvis, tad ES paplašināšanās veicinās ceļojumu skaita palielināšanos no/uz jaunajām ES valstīm. Vislielāko lidojumu skaitu, proti, 800 lidojumus nedēļā, Star Alliance savienības locekles veic uz Polijas galvaspilsētu Varšavu, kas ir arī kļuvusi par svarīgāko savienības lidojumu krustpunktu jaunajās ES valstīs. Patlaban lidsabiedrību savienības Star Alliance klientiem ir iespējams izmantot stratēģiski labas vietas saviem lidojumiem kā Vīne, Kopenhāgena, Frankfurte, Minhene, Stokholma un Varšava, no kurienes itin labi ir aizsniedzamas jaunās ES valstis. Jāatzīmē, ka Star Alliance savienībā ir lidsabiedrības: Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, bmi, poļu LOT Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, Thai Airways International, United un VARIG Brazilian Airlines, kā arī no šī gada 4. maija - lidsabiedrība US Airways. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrību savienība «Star Alliance» pāriet uz e-biļetēm

Aivars Mackevics [email protected], 14.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance tagad piedāvās saviem klientiem visā pasaulē e-biļetes. Pēc veiksmīgās testa fāzes, tagad bezpapīra biļetes tiks ieviestas pamazām visām Star Alliance dalībniecēm. Līdz 2005. gada augusta beigām tiek plānots jau pabeigt šo jauno projektu un pasažieri varēs visā Star Alliance lidojumu tīklā pārvietoties ar vienu vienīgu e-biļeti. Jau tagad sekojošas lidsabiedrības savstarpēji izmanto elektroniskās biļetes: Air Canada, Lufthansa un UnitedAustrian un LufthansaLufthansa un Scandinavian AirlinesScandinavian Airlines un SpanairUnited un US AirwaysLufthansa un Air Canada. Turpretī All Nippon Airways (ANA) un United Airlines plāno ieviest bezpapīra lidojumu biļetes līdz gada beigām, bet Air Canada un Air New Zealand saviem klientiem piedāvās šādu pakalpojumu vēl līdz janvārim. Lidsabiedrību savienības Star Alliance uzņēmumu klientu programma “Corporate Plus” 2004. gadā apgrozīja vairāk kā 1,5 miljardus eiro. Patlaban tā apkalpo 35 globālus firmu klientu līgumus. Jāatzīmē, ka “Corporate Plus” programmas klienti var izvēlēties kādu no savienības dalībniecēm-lidsabiedrībām, lai gūtu vēl papildus priekšrocības saviem darījumu ceļojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Orkla Latvija" 2021. gadā uzsākusi pakāpenisku pāreju uz atbildīgi iegūta kakao izmantošanu zīmola "Laima" produkcijas ražošanā, informē uzņēmums.

Šobrīd ar kakao, kas saņēmis "Rainforest Alliance" sertifikātu, tiek ražotas zīmola "Laima" šokolādes dražejas, kā arī konfektes "Rudzupuķe" un "Vētrasputns". Pavisam drīz ar atbildīgi iegūtu kakao tirgū būs pieejamas arī "Laimas" "Mad Milk" piena šokolādes tāfelītes, "Prozit" konfekšu kārbas, "Selgas" cepumi un sāļie zemesrieksti šokolādē, cepumu bumbas piena šokolādē un citi produkti, bet līdz 2024. gadam pakāpeniski viss "Laimas" un "Selgas" šokolādes saldumu sortiments. Kopumā šajā pilnveides projektā uzņēmums plāno investēt 600 000 eiro.

"Kakao ir galvenā šokolādes sastāvdaļa, tādēļ tā ieguves praksei, izcelsmei un kvalitātei ir būtiska nozīme. Kakao koku audzēšana ir iespējama tikai noteiktos apstākļos, tieši tādēļ lielākā daļa kakao koku aug tikai šaurā apvidū ap ekvatoru. Diemžēl šajos reģionos, kuros tiek īstenota kakao koku audzēšana, augļu novākšana un nodošana pārstrādei, iedzīvotāju ikdiena ir sarežģīta dažādu ekonomisko un sociālo apstākļu dēļ. Tieši tādēļ "Rainforest Alliance" ir izstrādājusi kakao sertifikācijas programmu, kas veicina ilgtspējīgāku kakao audzēšanu šajos reģionos. Kakao stratēģijas galvenās prioritātes ir pārliecība, dalīta atbildība, piegādes ķēdes pārredzamība, rentabilitāte un noturība. Līdz ar pievienošanos šai programmai mēs apliecinām mūsu apņemšanos strādāt arvien ilgtspējīgāk, lai palīdzētu uzlabot kakao audzētāju darba un dzīves apstākļus. "Rainforest Alliance" sertifikāta logo uz produkta iepakojuma norāda, ka uzņēmums iegulda atbildīga kakao audzēšanā, bet šokolādes cienītāji, iegādājoties produktus ar šo logo, to atbalsta," norāda "Orkla Latvija" komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas repera Timati zīmola veikals tiks atvērts arī Rīgā.

Tas durvis vērs šā gada 5. septembrī paplašinātā tirdzniecības centra Alfa jaunās ēkas otrajā stāvā.

Black Star Wear t/c Alfa būs pirmais šīs franšīzes oficiālais veikals Latvijā. Visi veikali, kas Latvijā iepriekš piedāvāja šī zīmola apģērbus, bija tikai multibrendu partneru veikali, kam nebija saistības ar Black Star Wear oficiālajiem veikaliem. Taču no šā gada jūnija zīmola tirdzniecības markas reģistrētas Latvijas Republikas Patentu valdē, un SIA Black Star Wear turpmāk būs oficiālie franšīzes operatori Latvijā.

«Black Star Wear veikals būs otrais oficiālās franšīzes veikals Baltijā. Pirmais tika atvērts pagaišā gada novembrī Tallinā un uzreiz iekļuva TOP 3 starp visiem Black Star Wear pieprasītākajiem veikaliem,» skaidro Black Star Wear valdes locekle un franšīzes vadītāja Jūlija Polenņikova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pandēmijas radītajiem ierobežojumiem ēdienu piegādes servisu popularitāte arī šobrīd aizvien turpina strauji pieaugt, un, lai apmierinātu patērētāju vēlmi baudīt smalkāko restorānu maltītes arī esošajos apstākļos, šomēnes pašmāju tirgū sevi pieteicis jauns ēdienu piegādes pakalpojumu sniedzējs Five Star.

Tas piedāvā Latvijā vēl līdz šim nebijušu konceptu - vadošo šefpavāru svaigi pagatavotas maltītes ar ātru un kvalitatīvu piegādi visā valsts teritorijā.

Five Star platforma apvieno tādus ēdināšanas jomas lielmeistarus kā Mārtiņu Sirmo (Ramen Riga), Lauri Aleksejevu (36. līnija) un Raimondu Zommeru (Entresol).

Svaigi pagatavoto ēdienu plašajā sortimentā pieejami gan izmeklēti steiki un jūras veltes, gan dažāda veida salāti, uzkodas, zupas un deserti katrai gaumei. Kopā ar izvēlētajiem ēdieniem tiek piegādāta arī to pareizas pasniegšanas instrukcija, maltītes pagatavošanas pēdējo posmu uzticot pašam klientam un tādējādi nodrošinot autentisku ēdiena garšu, kāda tā būtu, baudot uz vietas restorānā. Galvenais uzsvars tiek likts uz salīdzinoši vienkārši pagatavojamiem, taču oriģināliem un kvalitatīviem siltajiem un aukstajiem ēdieniem no dažādu valstu virtuvēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Star Alliance» akceptē «Swiss» kā jauno dalībnieku

Aivars Mackevics [email protected], 06.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienības Star Alliance 16 dalībnieki vienbalsīgi ir nolēmuši uzņemt savās rindās lidsabiedrību Swiss, kurai tuvāko 12 mēnešu laikā būs jāizpilda visi uzņemšanas kritēriji. Līdz ar to 2006. gada aprīlī ir plānots, ka Star Alliance savienība palielināsies līdz 18 dalībniecēm – lidsabiedrībām. Jāatzīmē, ka piekrišanu ir saņēmusi arī lidsabiedrība South African Airways (SAA). Ieskaitot SAA un Swiss, savienība tagad apkalpos ar 16 000 lidojumiem dienā 846 mērķa vietas 151 valstīs. Bez tam Star Alliance ir apņēmusies izveidot vienotu rezervēšanas sistēmu. United Airways vadībā jau šī gada jūnijā tiks izveidots jautājumu katalogs, lai varētu uzzināt, ko konkrēti katrs dalībnieks sagaida no šīs sistēmas. Svarīgi, lai interneta piedāvātās iespējas un rezervēšanas sistēmas radītu vienkāršu pielietojumu. Kā arī piespiestu tirgū esošās sistēmas kā Amadeus un Galileo apdomāt par nodevām un izplatības sistēmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības cīnās par darījumu ceļotājiem

Aivars Mackevics [email protected], 10.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību alianse Oneworld rīko akciju, kuras ietvaros tiks piedāvāts 15 000 uzņēmumiem Vācijā cenu samazinājums par 40% biznesa ceļotāju lidojumiem. Šīs akcijas mērķis ir piesaistīt darījumu klientus kā arī ar cenu samazinājumiem pārvilināt pie sevis, piemēram, lidsabiedrības Lufthansa pasažierus. Lidsabiedrību aliansē Oneworld ietilpst British Airways, American Airlines, Iberia, Aer Lingus, Finnair un Lan-Chile. Tiek plānots turpināt šādu akciju arī Francijā un Itālijā. Šāda agresīva cenu konkurences cīņa starp lidsabiedrībām nespēj ilgstoši piesaistīt firmu pārstāvjus tikai vienai lidsabiedrībai. Ikvienai lidsabiedrībai darījumu ceļotāji ir ļoti interesanta mērķa auditorija, jo tie maksā ne tikai dārgāku cenu par biznesa klases biļetēm, bet arī visbiežāk izmanto lidsabiedrību pakalpojumus. Īpaši pastiprinājusies ir lēto lidsabiedrību konkurence tradicionālajām lidsabiedrībām. Piemēram, lidsabiedrība Germanwings jau ir noslēgusi ar 146 uzņēmumiem speciālus līgumus, kas paredz atlaides lidojumiem no Ķelnes/Bonnas lidostas. Arī lidsabiedrība Air Berlin piedāvā elastīgus tarifus, kas domāti speciāli darījumu ceļotājiem. Akcija, ko aizsākusi britu lidsabiedrība British Airways ir patlaban lidsabiedrību alianses Oneworld intensīvākais darījumu klientu piesaistes solis. Līdztekus arī franču lidsabiedrība Air France pastiprina savu darbību Vācijas tirgū. Pagājušajā gadā franču lidsabiedrība veiksmīgi palielināja savu apgrozījumu par 30% tieši Vācijas biznesa klientu vidū. Franču lidsabiedrības speciālā programma “Voyageur Rewards” dod atlaides līdz 15% lidojumiem biznesa klasē. Vācijas lielākai lidsabiedrībai Lufthansa nākas stāties pretī šiem agresīvajiem citu lidsabiedrību cenu piedāvājumiem. Lufthansa patlaban piedāvā saviem klientiem uzlabotu biznesa klases komfortu un ekskluzīvus lidostas terminālus kā arī plāno visu savu tālo lidojumu floti aprīkot ar interneta pieslēgumu. Bez tam jau darījumu ceļotāji, kas lido uz Dienvidāfriku un ASV var izjust izmaksu samazinājumus līdz pat 50% salīdzinājumā ar regulārajiem cenu tarifiem. Iemesli lidojumu biļešu izmaksu samazināšanai: · Lielākai daļai uzņēmumu sakarā ar tautsaimnieciskās attīstības lejupslīdi ir jāietur taupības kurss un līdz ar to daudzi darījumu ceļojumi tiek atcelti. Uzņēmumi tagad aizvien biežāk iegādājas ekonomiskās klases lidojumu biļetes ierasto biznesa klases vietā. · Lidojumu tirgus ir piesātināts un ievērojami paplašinās lēto lidojumu lidsabiedrību piedāvājumi. · Lidsabiedrības, pirms lidot ar tukšām lidmašīnām, tomēr izlemj labāk samazināt biļešu cenas (tagad arī darījumu ceļotājiem) un palielināt lidmašīnu noslogojumu. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Loze, Grunte & Cers pievienojas vadošajai Baltijas komerctiesību advokātu apvienībai TLS Alliance

, 02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs vadošie komerctiesību advokātu biroji Igaunijā, Latvijā un Lietuvā – Tark & Co, Loze, Grunte & Cers un Sutkiene, Pilkauskas & Partners - pastiprina savu sadarbību, izveidojot TLS Alliance, vadošo Baltijas komerctiesību advokātu apvienību.

"Baltijas valstis tiek uzskatītas par vienotu tirgu, un jaunā alianse ļauj mums labāk apkalpot klientu vajadzības. Mūsu sadarbība dažādos projektos ir bijusi ļoti auglīga, un biroji Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ir darbojušies kopīgos projektos kā vienota un labi integrēta komanda," uzsver Jānis Loze, advokātu biroja Loze, Grunte & Cers vadošais partneris.

TLS Alliance birojiem ir pieredze konsultāciju sniegšanā par komercdarījumiem, kā arī tie cieši sadarbojas ar vadošajiem advokātu birojiem Ziemeļvalstīs un citur Eiropā. TLS Alliance advokātu biroji ir iesaistījušies vairākos darījumos Baltijas reģionā, piemēram, izveidojuši pirmo Eiropas sabiedrību (Societas Europaea, SE) Baltijā, apvienojot Sampo Life Baltijas meitas uzņēmumus vienotā Eiropas sabiedrībā, kā arī vadot to pašu procedūru attiecībā uz apdrošināšanas kompāniju Seesam. Trīs advokātu biroji koordinēja pirmo pārrobežu apvienošanos Baltijas banku sektorā, kas bija saistīta ar viena no lielākajiem finanšu uzņēmumiem Ziemeļu reģionā Danske Bank A/S realizēto Sampo Bank grupas meitas uzņēmumu pārņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Thai Airways lidmašīnas nesenās avārijas Bangkokas Suvarnabhumi lidostā daudziem neatbildēts palika jautājums par aizkrāsotajiem logo uz lidaparāta, un šis solis plaši apspriests arī sociālajos medijos.

Jāatgādina, ka pēc nosēšanās Bangkokā Airbus A330-300, kas bija ceļā no Ķīnas, radās šasijas traucējums, kas izraisīja lidaparāta slīdēšanu. Nosēšanās laikā gan neviens pasažieris ievainojumus neguva, bet 13 guva nelielas traumas evakuācijas laikā un tika nogādāti slimnīcā.

Pēc negadījuma darbinieki, izmantojot celtni, ar melnu krāsu žigli aizkrāsoja Thai Airways logo gan uz lidmašīnas «astes», gan citviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Star Alliance būs jauni dalībnieki

Aivars Mackevics [email protected], 05.06.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik notiek aktīvi sagatavošanās darbi, lai aviosabiedrību apvienībā Star Alliance uzņemtu jaunus partnerus - dienvidkorejas Asiana, poļu LOT un spāņu Spanair. Visas trīs lidsabiedrības tiks nākošo 6 līdz 12 mēnešu laikā uzņemtas kā pilntiesīgas Star Alliance dalībnieces. Šāds pavērsiens pirms diviem gadiem nebija prognozējams. Poļu lidsabiedrība LOT Polish Airlines ar 1. jūniju ir uzsākusi partnersadarbību ar vācu lidsabiedrību Lufthansa (LH). Poļu aviokompānija ir neizdevīgs konkurents Austrian Airlines un SAS, jo pirmā cenšas kļūt par vārtiem uz Austrumeiropu, bet otrā ir pārņēmusi Krievijas ziemeļu reģionus un Baltiju. Taču Lufthansu vairāk interesē lielais Polijas tirgus ar 40 miljoniem iedzīvotājiem, 8 miljoniem emigrantu ASV, Austrālijā un Brazīlijā. Polijas iekļaušanās ES dos jaunus impulsus lidojumu attīstībā. Poļu slāviskais marketings Ukrainā un Baltkrievijā Lufthansai ir tuvāks nekā austriešu vai zviedru mēģinājumi. Star Alliance ietilpst sekojošas aviosabiedrības: Air Canada Air New Zeland All Nippon Airways (ANA) Austrian Arlines Britsh Midland Airways Lauda Air Lufthansa (LH) Compania Mexicana de Aviacion SAS Skandinavian Airlines System Singapore Airlines Thai Airways Tyrolean Airways United Airlines Varig

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Star Alliance pievienojas jauna lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 16.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību apvienība Star Alliance nolēmusi paplašināt savu biedru skaitu un uzaicinājusi aliansei pievienoties Shanghai Airlines. Kā min Shanghai Airlines, tad pievienošanās aliansei palīdzēs nostiprināt lidsabiedrības pozīcijas Ķīnas aviācijas tirgū. Savukārt Star Alliance guvums būs liels solis uz priekšu alianses attīstībā, jo, pievienojot šo Ķīnas pārvadātāju, tiks iegūta neizmērāma vērtība alianses lidojumu tīklam. Star Alliance un Shanghai Airlines patlaban izstrādā lidsabiedrības formālo pievienošanos aliansei, kam jānotiek tuvāko mēnešu laikā. Shanghai Airlines dibināta 1985.gadā, tās flote sastāv no 42 lidaparātiem, kas lido 150 starptautiskajos, iekšzemes un reģionālajos maršrutos. Japāna, Dienvidkoreja, Krievija, Vjetnama, Kambodža un Taizeme ir galvenie lidsabiedrības starptautiskie galamērķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piešķir 56845,87 latus maksātnespējīgās MC ALIANSE darbiniekiem

, 08.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts aģentūra Maksātnespējas administrācija piešķīrusi 56845,87 latus maksātnespējīgās sabiedrības ar ierobežotu atbildību MC ALIANSE darbinieku prasījumu apmierināšanai, informēja Maksātnespējas administrācijas direktora vietniece finanšu jautājumos Linda Sniega-Svilāne.

Uzņēmuma administrators Juris Vildaus Maksātnespējas administrācijā iesniedzis pieteikumu par 20 MSIA MC ALIANSE darbinieku prasījumiem, kas arī ir pilnībā apmierināti. Darbinieku prasījumi apmierināti no uzņēmējdarbības riska valsts nodevas finansētā darbinieku prasījumu garantiju fonda.

Maksātnespējas administrācija MSIA MC ALIANSE darbiniekiem izmaksājamās summas pārskaitījusi administratoram maksātnespējīgā darba devēja kontā tālākai samaksai darbiniekiem, bet valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodokli ieskaitījusi normatīvajos aktos noteiktajos budžetos.

MSIA MC ALIANSE par maksātnespējīgu pasludināta ar Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas 2007.gada 19.jūlija spriedumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Labdarības aizsegā ar Cherry.lv starpniecību no Kūkotavas, iespējams, izkrāpta prece

Gunta Kursiša, 30.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcas Kūkotava saimniece Liene Tomsone piekritusi ziedot 80 kilogramus cepumu ar insultu slimajiem, tomēr labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» iepriekš uzņēmēju neinformēja, ka ziedotie cepumi tiks nodoti tālāk tirdzniecībā, kā arī maldīgi tiks nodēvēti par eko ražojumu, izraisot Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) neizpratni.

«Labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» vērsās pie manis ar aicinājumu palīdzēt ar insultu slimajiem cilvēkiem. Tika izveidots grafiks, kad nodosim cepumus un kopā sacepām 80 kilogramus,» stāsta L. Tomsone, kura par to, ka cepumi vēlāk nonākuši tirdzniecībā uzzināja tikai pēc nepatīkama PVD darbinieces zvana.

No PVD pārstāves teiktā Kūkotavas īpašniece atklāja, ka cepumi tiek tirgoti atlaižu kuponu portālā Cherry.lv, un cepumu tirgotājs ir kāds uzņēmums Eko Alianse. Tādējādi Kūkotavas saimniecei tika sagādāti divi pārsteigumi - viens, ka labdarībai paredzētie cepumi tiek tirgoti, un otrs, ka tie maldinoši saukti par eko produktu. «PVD ir ļoti stingri standarti, lai produkcija varētu iegūt eko statusu, un mūsu cepumi nevar būt dēvēti par eko cepumiem,» norāda I. Tomsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Star Alliance» iegūst divus jaunus reģionālos partnerus

Aivars Mackevics [email protected], 13.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance ir ieguvusi divus jaunus reģionālos partnerus, proti, slovēņu lidsabiedrību Adria Airways un horvātu lidsabiedrību Croatia Airlines. Līdz ar to alianse uzlabo savu lidojumu tīklu uz Dienvideiropu. Abi šie reģionālie partneri nebūs tieši pārstāvēti lidsabiedrību savienībā, bet gan caur lidsabiedrībām, ar kurām tās cieši kooperējas. Abas lidsabiedrības reprezentēs vācu lidsabiedrība Lufthansa. Adria AirwaysIata dalībniece piedāvā ik nedēļu 180 lidojumus uz 20 mērķa vietām, turpretī Croatia Airlines veic nedēļā 430 lidojumus uz 26 mērķa vietām ar tai piederošo 11 lidmašīnu lielo floti. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Renault-Nissan-Mitsubishi ieguldīs miljardu ASV dolāru startup uzņēmumos

Lelde Petrāne, 11.01.2018

Renault-Nissan-Mitsubishi priekšsēdētājs un galvenais izpilddirektors Karloss Gosns

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu alianse Renault-Nissan-Mitsubishi paziņojusi par jauna riska kapitāla fonda Alliance Ventures izveidi, kas plāno ieguldīt līdz pat 1 miljardam ASV dolāru, lai atbalstītu inovācijas nākamo piecu gadu laikā.

Pirmajā gadā fonds plāno ieguldīt līdz 200 miljoniem ASV dolāru jaunizveidotajos uzņēmumos un inovāciju partnerībās ar tehnoloģiju uzņēmējiem, kas koncentrējas uz jaunām mobilitātēm, tostarp transportlīdzekļu elektrifikāciju, autonomām sistēmām, savienojamību un mākslīgo intelektu.

Ar turpmākajiem ieguldījumiem Alliance Ventures plāno kļūt par lielāko korporatīvo riska kapitāla fondu autobūves nozarē Alliance 2022 periodā, kas ir pagājušā gada Renault-Nissan-Mitsubishi uzsāktais stratēģiskais vidēja termiņa plāns.

Alliance Ventures investēs jaunizveidotajos uzņēmumos, lai piesaistītu jaunas tehnoloģijas un uzņēmumus, vienlaikus nodrošinot taisnīgu finansiālu atdevi partneriem. Fonds veiks stratēģiskas investīcijas visos jaunizveidoto uzņēmumu attīstības posmos un atbalstīs gan jaunos automobiļu ražotājus, gan veidos jaunas partnerības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Star Alliance pievienojas divas aviokompānijas

, 08.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompāniju lojalitātes programmai Star Alliance pievienojušās divas āzijas aviokompānijas – Air China un Shanghai Airlines.

Līdz ar to Air China PhoenixMiles un Shanghai Airlines Crane Club programmu biedri varēs izmantot savas biedru privilēģijas arī citu aviokompāniju realizētajos lidojumos. Arī lidsabiedrība United Airlines piedāvās iespēju izmantot Star Alliance programmas priekšrocības savas programmas Mileage Plus biedriem, ļaujot arī EuroBonus biedriem izmantot savus punktus United Airlines reisos.

Izmantojot EuroBonus punktus un Star Alliance Upgrade Award programmas priekšrocības, pasažieri varēs nomainīt savas norezervētas biļetes uz augstākas ceļošanas klases biļetēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notikušas izmaiņas TV3 Latvia un Star FM vadībā

Gunta Kursiša, 05.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ notikušas izmaiņas mediju uzņēmumu TV3 Latvia un Star FM vadībā, mainoties padomes un valdes locekļu sastāvam, liecina Lursoft dati.

TV3 Latvia valdei pievienojies mediju koncerna Modern Times Group (MTG) vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš. Darbu valdē turpina arī līdzšinējā valdes locekle Baiba Zūzena un Solveiga Grīsle, tomēr mainījušās viņu pārstāvības un paraksta tiesības no tiesībām pārstāvēt kompāniju kopā ar visiem valdes locekļiem uz pārstāvības tiesībām vismaz ar vienu no TV3 Latvia locekļiem.

Tāpat notikušas izmaiņa arī TV3 Latvia padomē – to 4. oktobrī pameta līdzšinējais padomes priekšsēdētāja vietnieks Zviedrijas pilsonis Manfreds Tomass Aronsons (Manfred Tomas Aronson) un padomes priekšsēdētājs Hanss-Holgers Albrehts (Hans-Holger Albrecht). Viņu vietā padomē iecelts Jorgens Madsens Lindemans (Jorgen Madsen Lindeman) un Karls Bo Anderss Nilsons (Karl Bo Anders Nilsson).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā dēvētajā Sniega krabju lietās zivkopības uzņēmums SIA "North Star LTD" no Norvēģijas pieprasa 388 miljonus eiro zaudējumu segšanai, liecina Starptautiskā ieguldījumu strīdu izskatīšanas centra (International Centre for Settlement of Investment Disputes) publiskotā informācija.

"North Star LTD" īpašnieks Pēteris Pildegovičs aģentūrai LETA apstiprināja, ka patlaban zaudējumu summa tiek aplēsta 388 miljonu eiro apmērā un to veido gan zaudētās investīcijas, gan konkrētā laika periodā neiegūtā peļņa. "Zaudējumi ir vērā ņemami un lieli," piebilda Pildegovičs. Viņš norādīja, ka tiesvedība ir procesā, tādēļ patlaban plašāku komentāru sniegt par tās gaitu vai pieprasīto naudas summu nav iespējams.

Tāpat "North Star LTD" īpašnieks atgādināja, ka tiesvedība ir tikai par mantisko zaudējumu atlīdzināšanu, tajā netiks skatīti jautājumi par zvejas atsākšanu.

Jau ziņots, ka 2020.gada augustā Starptautiskajā ieguldījumu strīdu izskatīšanas centrā Vašingtonā tika izveidots tiesas sastāvs, kas izskatīs tā dēvēto sniega krabju lietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tallink domā izvērsties arī viesnīcu un mazumtirdzniecības jomās

Egons Mudulis, 18.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink liek uzsvaru uz jaunu, efektīvu floti; pamatbiznesu – jūras pārvadājumus – saglabās, bet domā par izvēršanos arī viesnīcu un mazumtirdzniecības jomās.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda AS Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Nogene (Paavo Nõgene). Kompānija šogad atzīmē 30. jubileju, bet Rīgas‒Stokholmas līnijai paliek 13 gadi.

Fragments no intervijas

airBaltic tiek saukts par Latvijas nacionālo lidsabiedrību. Kā Tallink tiek uztverts Igaunijā, kā cilvēki to uzlūko?

Patiesībā Tallink ir lielākā Igaunijas kompānija ar 950 milj. eiro ieņēmumiem pērn. Esam lielākais darba devējs. Kompānijai ir 7500 darbinieku, esam labākais darba devējs privātajā sektorā, kā pērn atklāja (Kantar Emor) pētījums. Pirmo vietu kopumā ieņēma valstij piederošā enerģētikas kompānija Eesti Energia. Tallink ir sava veida nacionālais mantojums. Uzņēmums attīstījās ļoti strauji, 2006. gadā Tallink nopirka Silja Line – somu nacionālo mantojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas tūrismam būs jāmainās

Aivars Mackevics [email protected], 11.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrismā tiek aktīvi diskutēts par zemo izmaksu lidsabiedrību piesaistīšanas lietderību mūsu ceļotāju apkalpošanai. Šo diskusiju pavada divi aspekti, proti, pirmkārt, tūrisma firmas baidās zaudēt savus līdzšinējos partnerus, kuru komisijas maksas ir garantējušas tūrisma firmām stabilus ienākumus un otrkārt, naktsmītnēm rodas iespēja paplašināt savu biznesu no tiešajiem lidojumiem bez tūrisma firmu starpniecības. Jārada jauns biznesa modelis Zemo izmaksu lidsabiedrības akcentēti izmanto tiešā mārketinga priekšrocības, pārdodot lidojuma biļetes bez starpniekiem internetā. Arī viesnīcas aizvien biežāk sāk izmantot šo mārketinga veidu, tādā veidā atstājot tūrisma aģentūras bez ierastajiem ienākumiem. Plašu rezonansi Rietumeiropā ir izpelnījies lidsabiedrības Lufthansa paziņojums par nulles komisijas maksas ieviešanu no 1. septembra. Tas ir radījis lavīnveida efektu, un arī citas tradicionālās lidsabiedrības kā KLM, Alitalia, SAS vai AUA steigšus cenšas paziņot par jaunajiem pakalpojumu apmaksas noteikumiem. Šie paziņojumi tūrisma firmas nostāda diezgan neizdevīgā pozīcijā, jo ierastais biznesa modelis ir zaudējis savu nozīmi. Daudzu tūrisma biroju darbība ir apdraudēta, jo tagad katrai ceļojumu aģentūrai būs pašai jānosaka sava pakalpojuma cena. Tas nozīmē, ka tūrisma firmām būs jārod jauni menedžmenta risinājumi, lai patērētājs būtu gatavs par pakalpojumu piemaksāt. Pēdējo gadu tendences ASV un Rietumeiropā parāda, ka ceļojumu biroju skaits strauji samazinās, jo standartizēto tūrisma produktu pārdošanu pārņem virtuālie ceļojumu biroji, piemēram, Travel24.com, Expedia.com, L’tour.de un citi. Līdz ar to tūrisma firmas meklē glābiņu ciešākā kooperācijā, attīstot jaunus pakalpojumus. “Smarttūrisms” iekaro Eiropu Zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumi Rietumeiropā ir kļuvuši par ikdienišķu pakalpojumu, kurus labprāt izmanto ne tikai studenti, atpūtnieki un karalisko dzimtu pārstāvji, bet arī mazo un vidējo uzņēmumu darījumu cilvēki. Tūrisma eksperti norāda, ka tradicionālās lidsabiedrības saglabā savu tirgus daļu starpkontinentālajos lidojumos un kvalitātes pakalpojumos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības veiksmīgi attīsta savu biznesu Eiropas iekšzemes tirgū. Tradicionālās lidsabiedrības notur savas pozīcijas lielpilsētu lidlaukos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības investē reģionālajās lidostās. Rietumeiropā ir kļuvis moderns tā saucamais “smarttūrisms”, kur ceļotājs lēti nokļūst atpūtas vai darījumu vietā un ietaupīto naudu investē augstākas klases naktsmītnē vai restorānā. Eiropas lidojumu tirgū pašlaik norisinās īsta cīņa par pasažieriem, taču Latvijas gaisa satiksmes tirgū būtiskas cenu izmaiņas lidsabiedrību piedāvājumos vēl līdz šim nav piedzīvotas. Naktsmītnes pieprasa vairāk tūristu Latvijas naktsmītņu tirgus ik gadu palielinās un jo sevišķi reģionos, piemēram, Kurzemē vidēji ik gadus nāk klāt 20 jaunas viesnīcas vai viesu mājas. Tas palielina konkurenci un tāpēc Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija ļoti pozitīvi atbalsta zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšanu Latvijā, jo tas palielinātu apmeklētāju un nakšņotāju skaitu mūsu valstī. Piemēram, Skandināvijā pēc zemo izmaksas lidsabiedrību ienākšanas tirgū ir ievērojami pieaudzis pilsēttūrisms. Jāattīsta kompetence Latvijas tūrisma firmas saglabā augstu kompetenci ienākošā tūrismā biznesa viesu apkalpošanā, taču maz ir strādāts pie atpūtas ceļotāju apkalpošanas, kuri ierodas Latvijā kā lidsabiedrību klienti. Lietuva šajā jomā ir galvastiesu pārāka, jo jau vairākus gadus apkalpo čarterlidojumus no Vācijas. Liela nozīme šajā procesā ir arī tūrisma informācijas centru profesionalitātei, kurai būtu pēdējais laiks pāriet jaunā kvalitātē, proti, no pasīvās informēšanas uz aktīvu vietējo tūrisma produktu tirdzniecību. Šādā veidā atbalstot mazos uzņēmumus mārketinga aktivitātēs, jo lielajiem tūroperatoriem ar tik maziem uzņēmumiem sadarbība nav izdevīga. Rīga vai Jelgava Zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšana Latvijā var radīt labvēlīgu biznesa vidi tieši reģionālā tūrisma attīstībai un veicināt, ka

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«US Airways» drīzumā kļūs par «Star Alliance» locekli

Aivars Mackevics [email protected], 28.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 4. maijā lidsabiedrība US Airways kļūs par lidsabiedrību savienības Star Alliance pilntiesīgu locekli. Līdz ar to Star Alliance, kuras sastāvā ir jau lidsabiedrības Lufthansa un United Airlines, nostiprinās savas tirgus pozīcijas Amerikas Austrumu piekrastē un Karību jūras valstīs. Lidsabiedrības US Airways galvenais darbības krustpunkts ir Filadelfija, Šarlote un Pitsburga. Patlaban lidsabiedrībai gan ir jāveic stingra konkurences cīņa ar Southwest zemo izmaksu lidsabiedrību. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV vēstnieku Latvijā: NATO ir brīvprātīga alianse

Juris Kaža [email protected], 28.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db galvenais redaktors Juris Paiders un žurnālists Juris Kaža pēc Latvijas uzaicināšanas iestāties Ziemeļatlantijas alianse -- NATO, tikās ar ASV vēstnieku Latvijā Braeinu Karlsonu (Brian Carlsson). Juris Kaža (JK): Es prasīšu pragmatisku jautājumu. Vai amerikāņu investori uzskata, ka NATO valsts ir drošāka vieta investīcijām nekā valsts, kura nesastāv NATO? BK: Tas tā varētu būt. Tas nav pats pirmais, kas viņiem ienāk prātā, jo NATO taču nav ekonomiska alianse. NATO ir demokrātisku valstu alianse. Tā tika dibināta kā aizsardzības alianse. Pēc Prāgas samita mēs visi saprotam, ka NATO jāmainās līdz ar jaunajiem laikiem. Neviens netic, ka ienaidnieks soļos pāri Latvijas robežām no kādas citas valsts. Tas šodien vairs nav drauds. Draudi Latvijai nāk no starptautiskā terorisma, organizētās noziedzības, kontrabandas un no visa tā, kas grauj demokrātiju. Tas attiecas uz mums visiem. Tas attiecas arī uz ASV. Tātad atbilde uz Jūsu jautājumu manuprāt ir, ka biznesa cilvēki pirmām kārtām neskatās, vai valsts pieder NATO vai ne, bet vai šī valsts pieder valstīm ar rietumu demokrātisku tirgus ekonomiku. Piederība NATO nozīmē ka esat uzņēmti šai klubā. Jūs nepārprotami piederat pie tām rietumnieciskajām tirgus ekonomikas demokrātijām, kurās respektē cilvēka tiesības. JP: Vecākajai paaudzei uzaicinājums uz NATO izraisīja pozitīvas emocijas. Taču mana paaudze, 35 līdz 40 gadīgie, tā paaudze kas vada uzņēmumus ,un sevišķi šīs paaudzes vīrieši spilgti atceras Afganistānu. Šķiet ka katrs piekais vīrietis tur pabijis. BK: Un ne jau kā brīvprātīgais. JP: Pagājušā gada notikumi Afganistānā atsauc atmiņā agrāk notikušo un šīs paaudzes cilvēkos rada zināmu skepsi, vai Latvija netiks iesaistīta lielvaru konfliktos Afganistānā, Irakā vai citur? Šī paaudze ir ļoti piesardzīga par Latvijas līdzdalību konfliktos tālās pasaules malās. BK: Šādu jautājumu lemšana ir Latvijas rokās. Šī alianse ir brīvprātīga, labprātīgu biedru alianse, tādēļ NATO nekur nedodas, ja tam nepiekrīt visi biedri. Šobrīd to ir 19 bēt drīzumā būš 26. Viena valsts var iebilst, un viss apstājas. Tas, vai Latvija vēlas vai nevēlas ko darīt, ir Latvijas brīva izvēle. Ir jābūt visu valstu vienošanās, iekams NATO ko darīs.Tā ir liela atšķirība no vecajiem laikiem. Kad padomju laikos devās uz Afganistānu, nedomāju, ka kādam bija izvēle.

Komentāri

Pievienot komentāru