Līdzīgi kā airBaltic Latvijā, arī aviokompānijas ASV un Eiropā šogad pirmajā ceturksnī cieš milzu zaudējumus.

Tie tiek skaidroti ar vairākiem iemesliem, arī augstām degvielas izmaksām. Apskatītie ASV un Eiropas aviokompāniju dati liecina, ka, lai arī tās zaudējumus cieta 2010. gada pirmajā ceturksnī, gadā kopumā strādāja ar peļņu. Arī šogad pirmajā ceturksnī kompānijām bija zaudējumi, bet gadā kopumā, iespējams, tām būs peļņa, kas gan varētu būt mazāka, nekā iepriekš cerēts.

airBaltic 2010. gada finanšu rezultāti vēl nav pieejami, bet šogad pirmajos piecos mēnešos kompānija cietusi 18 milj. Ls zaudējumus, liecina ekonomikas ministra Arta Kampara rīcībā esošā informācija. Pagaidām to nav apstrīdējusi arī par airBaltic atbildīgā Satiksmes ministrija, kas vakar uzklausīja ziņojumu par finanšu situāciju, bet šodien informāciju saistībā ar airBaltic plāno atklāt satiksmes ministrs Uldis Augulis.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks skaidro, ka airBaltic ik gadu neaktīvajā ziemas sezonā strādā ar zaudējumiem – tāpat kā lielākā daļa Eiropas lidsabiedrību.

Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (Air Transport Association – IATA) šobrīd paredz, ka nozares tīrā peļņa šogad sasniegs 4 mljrd. ASV dolāru, kas ir par 53% mazāk, nekā organizācija paredzēja marta sākumā. Gaisa transporta nozares tīrā peļņa 2010. gadā bija ievērojama – 18 mljrd. ASV dolāru, kamēr 2008. gadā un 2009. gadā nozare strādāja ar attiecīgi 16 mljrd. USD un 9,1 mljrd. USD zaudējumiem. Šogad pirmajā ceturksnī aviokompānija Delta Air Lines strādājusi ar zaudējumiem 318 milj. USD apjomā, United Continental Holdings ar 210 milj. USD zaudējumiem un American Airlines – ar zaudējumiem 436 milj. USD apjomā. Savukārt Deutsche Lufthansa AG pirmā ceturkšņa zaudējumi sasniedza 750 milj. eiro.

DB jau 2010. gadā pauda bažas par airBaltic spējām pildīt saistības, ņemot vērā, ka kompānijas īstermiņa parādsaistības 2009. gada beigās par 42,49 milj. Ls pārsniedza tās apgrozāmos līdzekļus un kompānijas pašu kapitāls bija negatīvs par 14,7 milj. Ls.
Latvijas krājbanka tikmēr DB apliecināja, ka airBaltic ir bankā ņēmusi kredītu, tomēr sīkāk banka saskaņā ar likumu nekomentē klientu darījumus.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra