Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākie autonomas uzņēmumi solījuši EK nediskriminēt patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas

Žanete Hāka, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Lielākie autonomas pakalpojumu sniedzēji EUROPCAR, HERTZ un AVIS ir piekrituši nediskriminēt patērētājus, ļaujot viņiem piekļūt labākajiem cenu piedāvājumiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas valsts, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Pēc pavasarī nosūtītās Eiropas Komisijas vēstules, kurā izteiktas bažas, ka lielākie autonomas uzņēmumi diskriminē patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas, kā arī pēc publikācijas presē lielākie autonomas uzņēmumi EUROPCAR, HERTZ un AVIS uzsāka konstruktīvu dialogu ar Eiropas Komisiju. Uzņēmumi atkārtoti apstiprinājuši savu apņemšanos ievērot nediskriminācijas principu vienotajā ES tirgū un ir snieguši detalizētu paskaidrojumu par to cenu veidošanas politiku.

Lielākie autonomas uzņēmumi turpmāk apņēmušies neizmantot automātisku pārmaršrutēšanu pēc patērētāja IP adreses identifikācijas, neliegt patērētājiem pabeigt savu rezervēšanu tiešsaistē jebkurā Eiropas Savienības valstī, kurā tiek piedāvāta automašīnu noma. Patērētāji varēs brīvi meklēt labāko cenas piedāvājumu un diferencēt cenas piedāvājumu atkarībā no patērētāja dzīvesvietas tikai tādā gadījumā, ja atšķirību var pamatot ar objektīviem iemesliem.

Komisija turpinās diskusijas par iespējamiem pamatojumiem cenu atšķirībām piedāvājumos un turpmāk apsvērs iespējas, kā uzlabot patērētājiem pieejamo cenu salīdzinājumu un informāciju. Tā turpinās uzraudzīt, lai uzņēmumos tiktu ievērots nediskriminācijas princips, tostarp arī tajos uzņēmumos, kuri darbojas ar franšīzēm. Šis dialogs ar auto nomas uzņēmumiem par nediskriminācijas jautājumiem ir tikai pirmais solis, 2015. gada februārī sekos turpmākās apspriedes ar plašāku izskatāmo jautājumu loku.

Pēc 2014. gada 8. augustā publicētās preses relīzes EUROPCAR, HERTZ un AVIS uzsāka detalizētas un konstruktīvas sarunas ar Eiropas Komisiju. Komisija atzina, ka tirgus cenas var būt saistītas ar situāciju vietējā tirgū (sezonalitāti, konkurences apstākļiem dažādās valstīs), taču ar nosacījumu, ka patērētājiem netiks liegta iespēja izmantot labāko pieejamo cenu, izvēloties auto nomas pakalpojumu. Patērētājiem jābūt tiesībām uzsākt un pabeigt auto nomas rezervāciju jebkurā uzņēmuma tīmekļa vietnē ES robežās.

ES vienotais tirgus piedāvā patērētājiem un uzņēmumiem piekļuvi lielam pakalpojumu un iespēju klāstam. Uzņēmumiem ir iespēja pārdot savas preces un pakalpojumus plašākam klientu lokam, un patērētāji var piekļūt pakalpojumiem, kas, iespējams, ne vienmēr ir pieejami vai arī ir dārgāki tajā valstī, kurā viņi dzīvo. Tieši šādās situācijās ES noteikumiem ir būtiska loma.

Pakalpojumu direktīva īpaši uzņēmumiem aizliedz nepamatoti diskriminēt attiecībā uz pakalpojumu pieejamību, pamatojoties uz patērētāja pilsonību vai dzīvesvietu. 2014. gada augustā Komisija ir publicējusi arī praktiskas norādes patērētājiem, kas iegādājas pakalpojumus vai preces tiešsaistē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Toyota investēs Uber 500 miljonus dolāru, lai kopīgi izstrādātu autonomās vadības automobiļus

LETA/AFP, 28.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp. investēs aptuveni 500 miljonus dolāru (430 miljonus eiro) ASV kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmumā Uber, lai sadarbotos autonomās vadības automobiļu masveida ražošanā, teikts otrdien publiskotajā Japānas autoražotāja paziņojumā.

Vienošanās paredz, ka abu uzņēmumu izstrādātās tehnoloģijas tiks integrētas «Toyota» automobiļos un nodrošinātas klientiem «Uber» kopbraukšanas pakalpojumu platformā. Pirmās automašīnas varētu tikt izlaistas 2021.gadā.

Abu uzņēmumu kopīgajā paziņojumā teikts, ka masveidā ražotās autonomās vadības automašīnas piederēs un tās pārvaldīs trešā persona - autonomās vadības automobiļu operators.

Analītiķi norāda, ka «Uber» ir starp tiem tehnoloģiju uzņēmumiem un autoražotājiem, kas straujiem soļiem virzās uz nākotni, kurā automašīnas spēs braukt bez šoferiem.

Arī «Toyota» aktīvi iesaistījusies šajā sāncensībā, kurā piedalās pasaulē lielākie autobūves uzņēmumi, kā arī tādi tehnoloģiju giganti kā «Google» un «Alibaba».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien tika sumināti Patentu valdes (PV) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) rīkotā tradicionālā konkursa Gada preču zīme laureāti, informē LTRK.

Konkursā šogad piedalījās 83 pērn reģistrētās preču zīmes divās nominācijās – Gada preču zīme – Latvijai un Gada preču zīme – pasaulei. Sīvajā konkurencē labāko preču zīmju titulus ieguva Latvijā radītu dizaina papīra lietu ražotājs SIA Manilla un starptautiska jūras servisa pakalpojumu sniedzējs SIA Marine Insurance Services.

«Preču zīmes ir uzņēmuma zīmolvedības un reklamēšanas stratēģiju būtisks elements, tādēļ preču zīmes, nenoliedzami, ir viens no uzņēmuma mārketinga politikas stūrakmeņiem,» konkursa laureātu godināšanas ceremonijā sacīja Latvijas tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs, uzsverot, ka gan šogad, gan arī iepriekšējos gadus laureātu godā ir uzņēmēji un uzņēmumi, kuri novērtē rūpnieciskā īpašuma aizsardzības sistēmas radītās priekšrocības un tās jau īstenojuši, reģistrējot savu preču zīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Eksperts: Kas ir produktivitāte, ko tā ataino un ko – noklusē?

Žanete Hāka, 07.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Produktivitāte ir viens no centrālajiem ekonomikas pamatpīlāriem, uzsver SEB bankas ekonomists Dainis Gašpuitis.

Ir teiciens - produktivitātei īstermiņā ir maza nozīme, bet ilgtermiņā tā ir vienīgā lieta, kam ir nozīme. Valstij ir svarīgi celt produktivitāti, jo tad, izmantojot esošos ražošanas faktorus, rodas iespēja iegūt lielāku IKP. Tādejādi atbrīvojas resursi, kas var paaugstināt iedzīvotāju dzīves līmeni. Tādejādi augsta produktivitāte un augoša labklājība ir cieši saistīta. Tas, ko saprot ar valsts produktivitāti, ir darbaspēka produktivitāte, proti, saražotais uz vienu darbaspēka vienību. Darba ražīgumu var iedalīt faktoros, kas mēra cilvēkkapitāla attīstību (kompetence un prasmes), produktīvā kapitāla apjomu, kā arī kopējo faktoru produktivitāti, kas mēra tehnoloģisko progresu, ko tieši izmērīt nav iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Rolandas Plieda, loģistikas uzņēmuma “BLS” vadītājs: par pēkšņu karjeras maiņu un izaicinājumiem loģistikas jomā

Sadarbības materiāls, 10.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistika ir sarežģīta joma, kas sevī apvieno dažādas kompetences un kuras veiksmīga organizācija un vadība mūsdienās nebūtu iespējama bez jaunākajām tehnoloģijām. Pēdējo desmit gadu laikā nozarē ir noticis īsts lēciens procesu vadībā, un šīs jomas līderi tagad ir neatņemami saistīti ar inovatīviem risinājumiem un viedajām tehnoloģijām. Procesu automatizācija, digitalizācija, WMS, TMS sistēmas, mākoņdatošana u.c. tiek izmantotas, lai veiksmīgi pārvaldītu visus kravu pārvadāšanas un noliktavas procesus. Starptautiskā loģistikas uzņēmuma “Baltic Logistic Solutions” (BLS) direktors Rolandas Plieda šīs pārmaiņas identificē kā vienas no nozīmīgākajām uzņēmuma vēsturē.

“Baltic Logistic Solutions” ir viens no lielākajiem loģistikas uzņēmumiem Baltijā ar vairāk nekā 89 000 m2 noliktavu platību un augstākajiem kvalitātes standartiem starptautiskā līmenī. R Plieda “BLS” sāka strādāt 2009. gadā, un kopš tā laika ir virzījies pa karjeras kāpnēm, pildot dažādus darbus, kas viņam devuši arvien lielāku atbildību. Tas ļāva viņam pašam dot ieguldījumu uzņēmuma izaugsmē un īstenošanā dažādos attīstības posmos.

Tātad par to, ko nozīmē būt uzņēmuma vadītājam, kādi ir izaicinājumi šādā darbā un kā ar tiem tikt galā, lasiet sarunā ar “Baltic Logistic Solutions” vadītāju Rolandas Plieda.

Kur uzsākāt savu profesionālo karjeru?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Volkswagen un Ford paplašinās aliansi, aptverot autonomās vadības automobiļus

LETA/AFP, 12.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums «Volkswagen» un ASV autoražotājs «Ford» piektdien paziņoja, ka paplašinās savu aliansi, lai aptvertu ar pašvadības automobiļu izstrādi.

«Volkswagen» investēs 2,6 miljardus dolāru (2,3 miljardus eiro) «Ford» pašvadības automobiļu izstrādes struktūrvienībā «Argo Ai», lai ASV un Eiropā piedāvātu jauno tehnoloģiju transportlīdzekļus.

Vienošanās paredz, ka abi autoražotāji kļūs par «Argo Ai» īpašniekiem ar līdzvērtīgām akciju daļām.

Tāpat «Ford» drīkstēs izmantot «Volkswagen» MEB platformu, uz kuras paredzēts balstīt visus turpmākos Vācijas autoražotāja elektriskos automobiļus.

«Lai arī «Volkswagen» un «Ford» saglabājas neatkarīgi uzņēmumi ar sīvu konkurenci, sadarbība ar «Argo Ai» šīs svarīgās tehnoloģijas attīstībā ļaus mums nodrošināt vēl nebijušas iespējas, apjomus un ģeogrāfisko aptvērumu,» norāda «Ford» vadītājs Džims Hakets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Hansabuss paplašina biznesu Igaunijā

Žanete Hāka, 05.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Hansabuss ir iegādājusies 74% akcijas Igaunijas autobusu pārvadājumu uzņēmumā AS Samat, kas nodrošina pasažieru pārvadājumus sabiedriskajos un komercmaršrutos valsts iekšienē, kā arī čartera pakalpojumus, informē uzņēmuma pārstāvji.

Hansa Group valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norāda, ka ar šo soli uzņēmums vēlas stiprināt savu pozīciju Igaunijas autobusu pasažieru pārvadājumu tirgū, stāstot: «Samat ir autobusu pārvadājumu uzņēmums, kas tirgū darbojas jau vairāk nekā 25 gadus, un ir nostiprinājis stabilu pozīciju tirgū. Hansabuss šeit redz iespēju veicināt Samat turpmāko attīstību. Apjoma radītie ieguvumi un efektivitāte, kas iespējami, pateicoties uzņēmuma izmēram, ļaus ilgtermiņā nodrošināt transporta risinājumus pasažieriem par pievilcīgām un konkurētspējīgām cenām, vienlaikus arī turpinot ieguldīt personālā un autobusu parkā. Mēs plānojam turpināt paplašināties Igaunijā un, ja radīsies atbilstoša iespēja, – arī plašākā Baltijas mērogā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabuss AS meitas uzņēmums Latvijā SIA Tukuma Auto ir iegādājies 100 procentus akciju Latvijas autotransporta uzņēmumā SIA Ludzas ATU, kas nodrošina autobusu pārvadājumus Ludzā un tās apkārtnē, teikts paziņojumā medijiem.

Darījuma rezultātā Hansabuss tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērto sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera pārvadājumu nozarē pārsniegs 10 %.

Hansabuss AS valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norādīja, ka ar šo darījumu uzņēmums būtiski nostiprina savu pozīciju Baltijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū. «Ludzas ATU darījums ir ceturtais pārņemšanas darījums, ko Hansabuss īstenojis Baltijā pēdējo 18 mēnešu laikā, un trešais Latvijā. Tas ir nākamais solis, gatavojoties Latvijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgus atvēršanai 2020. gadā. Mēs plānojam turpināt paplašināt savu klātbūtni sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera autobusu pārvadījumu tirgos Baltijā atbilstoši situācijai tirgū,» informēja N.Tammis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Daimler un BMW apvienotajos kopbraukšanas pakalpojumos investēs miljardu eiro

LETA, 22.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmumi «Daimler» un BMW piektdien paziņoja, ka investēs vienu miljardu eiro, lai apvienotu un paplašinātu to kopbraukšanas pakalpojumus «Car2Go» un «DriveNow», nākotnē piedāvājot plašus mobilitātes pakalpojumus, tostarp elektriskajiem automobiļiem.

«Mēs apvienojam 14 veiksmīgu zīmolu spēku un zināšanas un investējam vairāk nekā vienu miljardu eiro, lai izveidotu jaunu spēlētāju strauji pieaugošajā pilsētas mobilitātes pakalpojumu tirgū,» norāda «Daimler» vadītājs Dīters Ceče.

Abi uzņēmumi savus mobilitātes biznesus organizēs ap pieciem kopuzņēmumiem.

Klientiem tiks nodrošināta iespēja rezervēt koplietošanas automobiļus, izmantot taksometru un šoferu pakalpojumus, atrast un samaksāt par autostāvvietām un elektrisko automašīnu uzlādes vietām, kā arī plānot vairākveidu ceļojumus.

Savukārt tālākā nākotnē «Daimler» un BMW piedāvās pilnībā elektriskus un autonomas vadības automobiļus, kas autonomi veiks uzlādi un novietošanos autostāvvietās, kā arī savienosies ar citiem transporta veidiem, skaidro Ceče.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs esam par zaļu, ar vietējiem resursiem ražotu, konkurētspējīgu enerģiju, un tādas iespējas paveras visai plaši valstī, kur ir augsti siltuma tarifi, lielā daudzumā piesārņojoši izmeši blakus šī vietējā kurināmā ieguves vietām,» skaidro AS Latvenergo galvenais izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs.

Laikraksts Dienas Bizness iepazīstina lasītājus ar Latvenergo skatījumu uz Latvijas enerģijas tirgus situāciju un valsts enerģētiskās drošības stāvokli.

Viens no noteicošiem ekonomikas attīstības faktoriem ir enerģijas resursu pieejamība. Valsts enerģētikas politika nosaka uzņēmējdarbības iespēju spektru un iedzīvotāju labklājības līmeni. Globālo tendenču un Eiropas Savienības regulējošo aktu ietekmē Latvijas enerģijas tirgus ir kļuvis atvērts. Šobrīd uzņēmēji var brīvi piedalīties enerģijas tirgū, kļūstot par enerģijas ražotājiem vai piegādātājiem, savstarpēji konkurējot ar cenu un pakalpojumu piedāvājumiem.

Priekšnoteikumus efektīvi funkcionējoša elektroenerģijas tirgus darbībai, paredzot elektroenerģijas kā brīvas apgrozības preces tirdzniecību, izveidoja jau 1998.gada Enerģētikas likums. Tagadējais spēkā esošais Elektroenerģijas tirgus likums ir pieņemts 2005.gadā. Sākotnēji elektrības tirgus atvēršana tika realizēta tikai lielajiem patērētājiem, bet pakāpeniski visiem, arī mājsaimniecībām. Latvijas tirdzniecība ir pilnībā iekļauta reģionālajā NordPool tirdzniecības sistēmā. Dalība šajā biržā veicina godīgu cenu veidošanos, motivējot piegādātāju piedāvāt elektrību par objektīvi pamatotām cenām. Līdzīga situācija pēdējos gados ir izveidota arī dabasgāzes tirdzniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bulduru Dārzkopības vidusskola kopā ar labākajiem nozares speciālistiem un zinātniekiem šobrīd aktīvi strādā pie digitālā dārza izveides, informē šī SIA Bulduru Dārzkopības vidusskolas projekta vadītāja Anta Sparinska.

Projekta "i-Dārzs" mērķis ir izstrādāt un praktiski ieviest robotizētu, autonomu platformu, kas nodrošinās augu monitoringa un kopšanas funkciju, kā arī ražošanas procesu automatizāciju un digitalizāciju.

Nupat ir noslēgusies šī projekta pirmā kārta - autonomas digitālas laistīšanas sistēmas ierīkošana. Sistēma paredz, ka augu laistīšanu varēs vadīt un kontrolēt no jebkuras pasaules malas. Pie tam sistēma sekos līdzi meteoroloģiskajām prognozēm un atbilstoši tām regulēs nepieciešamo ūdens daudzumu.

Kolekcijas parauglaukumu izveide ir kopdarbs, kurā darbojas Bulduru Dārzkopības vidusskola, LU Botāniskais dārzs, RTU, LLU Vides un būvniecības fakultāte un dārzkopības nozares vadošie uzņēmumi SIA "Blīdenes stādaudzētava", SIA "Galantus" un Stādu audzētāju biedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas uzņēmums piedalās Eiropas Kosmosa aģentūras planētas aizsardzības misijā

Db.lv, 18.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Kosmosa aģentūra (EKA) noslēgusi līgumu 129,4 miljonu eiro apmērā par pirmās EKA planētas aizsardzības misijas HĒRA īstenošanu. Projekta mērķis ir izpētīt trieciena ietekmes efektivitāti, lai novērstu potenciālos asteroīdu draudus cilvēcei nākotnē.

Latvijas uzņēmums SIA "Eventech" kopā ar starptautiskajiem sadarbības partneriem šim vērienīgajam projektam ir izstrādājis specializētu laika mērīšanas moduli, kas veic gaismas lidojuma laika mērīšanu kosmosā, informē Izglītības un zinātnes ministrija.

"Ir liels gandarījums, ka Latvijas iestāšanās Eiropas Kosmosa aģentūrā asociētās dalībvalsts statusā sāk nest augļus. "Eventech" panākumi apliecina, ka Latvijas uzņēmēji un zinātnieki spēj iekļauties zinātniski pētniecisko pakalpojumu sniegšanā un izstrādāt pasaules līmeņa augstās tehnoloģijas, kas palīdz risināt globāli nozīmīgas problēmas," komentē izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Smart Eco Tiny" Ādažu novadā ražo pārvietojamās mājas, plānojot ar tām apgūt Ziemeļvalstu tirgu un izveidot pārvietojamo namiņu ciematus Latvijā.

"Sekojot nekustamo īpašumu tirgum, pievērsām uzmanību, ka strauji pieaug pieprasījums pēc neliela izmēra, ekoloģiskām un energoefektīvām mājām. Pamanījām arī, ka Eiropā sāk attīstīties pārvietojamo māju, jeb Tiny House kustība. Uzskatāms piemērs ir Vācija, kur izveidoti vairāki Tiny House ciemati. Esam apmeklējuši vairākas izstādes Somijā, Polijā un Vācijā, iepazīstoties ar piedāvājumu šajā segmentā. Ņemot vērā to, ka jau vairāk nekā 20 gadus darbojamies būvniecības jomā, pildot namdaru un apdares speciālistu darbus, nolēmām uzsākt šāda tipa māju ražošanu arī Latvijā," stāsta "Smart Eco Tiny" valdes loceklis Kaspars Juliks.

Sākotnējās investīcijas uzņēmējdarbības uzsākšanā veido apmēram 50 000 eiro, kas saistītas ar darbnīcas telpu iekārtošanu, tirgus un produkta izpētes darbiem, konsultācijām ar konstruktoriem un arhitektiem, demo mājas radīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju gigants "Apple Inc." ir tuvu vienošanās panākšanai, lai ražotu pats savus autonomās vadības automobiļus sadarbībā ar Dienvidkorejas autobūves uzņēmumu "Hyundai Motor Co.", vēsta mediji.

Televīzijas kanāls CNBC vēsta, ka "Apple" veic sarunas ar "Hyundai" un tā zīmolu "Kia", lai ražotu automašīnas ASV Džordžijas štatā.

Dienvidkorejas mediji ziņo, ka paredzētās vienošanās ietvaros "Apple" investēs vairākus miljardus dolārus "Kia" un abi uzņēmumi no 2024.gada plāno ražot 100 000 automašīnu gadā.

Oficiāls paziņojums par šo vienošanos, visticamāk, gaidāms šomēnes, norāda mediji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Baltic Horizon Fund noslēdzis šī gada lielāko līgumu par biroja telpu līzingu Lietuvā

Db.lv, 10.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas mēbeļu ražošanas uzņēmuma “Narbutas” birojs un izstāžu telpa turpmāk atradīsies investīciju fondam “Baltic Horizon Fund” piederošajā “Meraki” biznesa centrā Viļņā, un tas būs lielākais šī centra partneris.

Jaunais astoņstāvu biroju centrs “Meraki Business Home” Viļņā pēdējā laikā ir veiksmīgi attīstījies, piesaistot tādus uzņēmumus kā globālais autonomas gigants “Hertz”, būvniecības kompānija “HSC Baltic” un Lietuvas loģistikas uzņēmums “Vlantana”, sasniedzot 90% noslogojumu.

“Situācija biroju telpu tirgū joprojām ir saspringta, un arvien lielāka nozīme ir komunikācijas kultūrai, elastībai un spējai apmierināt biznesa vajadzības, nodrošināt pievienoto vērtību. Tie ir aspekti, kuriem “Baltic Horizon Fund” sadarbībā ar partneriem piešķir galveno nozīmi. Esam gandarīti par rezultātiem: ar “Narbutas” noslēgtais sadarbības līgums par 3200 kvadrātmetru platību ir šajā gadā lielākais darījums biroju līzinga sektorā Lietuvā,” stāsta “Baltic Horizon Fund” vadītājs Edvīns Karbausks.

Komentāri

Pievienot komentāru