Transports un loģistika

Liepājā nosaka velkoņu laika limitu

Vēsma Lēvalde [email protected], 01.10.2004

Jaunākais izdevums

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde noteikusi laika limitu velkoņiem pakalpojumu sniegšanai Liepājas ostā,veicot kuģu apkalpošanu noteiktās ostas teritorijās. Lai gan kuģi reti kad vienojas par velkoņa pakalpojumu izmantošanu pēc laika tarifa, SEZ valde tomēr uzskatījusi par nepieciešamu noteikt laika limitu, lai velkonis nevarētu «bezgala ilgi» braukt no, piemēram, Tosmares kanāla līdz ostas vārtiem, norādīja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā apvienojušās divas velkoņu kompānijas SIA PKL un SIA Ostas flote, kas strādā gan Rīgas, gan Ventspils ostās.

Apvienotās kompānijas vadītājs Reins Tintsons norāda, ka apvienošanās mērķis bijis stiprināt abu uzņēmumu konkurētspēju, jo jau tuvākajā laikā esot sagaidāms, ka Latvijā un Baltijā velkoņu tirgū ienāks arvien jaunas kompānijas – tai skaitā lielās pasaules vadošās velkoņu kompānijas, kuru flotē ir daudzi desmiti kuģu.

"Pašreizējā ekonomiskajā situācijā, Igaunijas un Latvijas velkoņu kompāniju pakalpojumu apvienošana var kļūt par labu piemēru arī citām Baltijas valstu kompānijām. Sevišķi tiem, kas cenšas pārvarēt pasaules finanšu krīzes sekas tirgos, kuros ir paaugstināts konkurences līmenis," norāda R. Tinstons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas brīvostu soda ar 45 tūkstošiem latu

, 02.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome ir pieņēmusi lēmumu sodīt Rīgas brīvostas pārvaldi ar 45 tūkstošu latu lielu naudas sodu par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

KP Brīvostai pārmet velkoņu pakalpojumu sniedzēju SIA PKL Flote diskrimināciju, 2008. gada augustā izvirzot tam nepamatotas prasības vienlaicīgi ar Rīgas brīvostas pārvaldei piederošo velkoņu Santa un Stella darbības uzsākšanu Rīgas brīvostā. Tādā veidā Rīgas brīvostas pārvalde, uzsākot darboties velkoņu pakalpojumu tirgū, kuru tā pati regulē, radījusi sev nepamatotas priekšrocības, ierobežojot un kavējot konkurenci velkoņu pakalpojumu tirgū sev par labu.

SIA PKL Flote informē, ka Rīgas brīvostas pārvaldes darbību rezultātā, kuras atzītas par Konkurences likuma pārkāpumu, tai nodarīti zaudējumi vairāk nekā miljons latu apmērā un tā prasīs no Rīgas brīvostas pārvaldes šo zaudējumu atlīdzību, nepieciešamības gadījumā vēršoties tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EK izbeidz pārkāpuma procedūru pret Latviju par velkoņu pakalpojumu sniegšanu Rīgas brīvostā

Žanete Hāka, 06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija pieņēma lēmumu izbeigt pārkāpuma procedūru pret Latviju par Līguma par Eiropas Savienības darbību 49.panta pārkāpumu attiecībā uz velkoņu pakalpojumu sniegšanu Rīgas brīvostā, informē brīvostas pārvalde.

Tādējādi AS PKL Flote nav izdevies iegūt dominējošo stāvokli un iespēju paaugstināt velkoņu pakalpojumu maksas un savu peļņu.

Eiropas Komisija 2011. gadā saņēma sūdzību no AS PKL Flote, kurā tika apgalvots, ka tai tiek likti šķēršļi sniegt velkoņu pakalpojumus Rīgas brīvostā. Šī sūdzība tika iesniegta ar mērķi panākt, lai Rīgas brīvostas pārvalde izbeidz velkoņu pakalpojumu sniegšanu. Tādējādi tiktu nodrošināts AS PKL Flote dominējošs stāvoklis velkoņu pakalpojumu tirgū Rīgas brīvostā, un iespējams, ka izmantojot tirgus varu, velkoņu pakalpojumu maksa Rīgas brīvostā varētu pieaugt pat divkārtīgi. Tas negatīvi ietekmētu Rīgas brīvostas kā tranzīta kravu apkalpotājas konkurētspēju, jo pieaugtu kuģa kopējās izmaksas par Rīgas brīvostas apmeklējumu, vai arī minētās papildu izmaksas būtu jāuzņemas Rīgas brīvostā strādājošām komercsabiedrībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas brīvosta par 6,35 miljoniem eiro iegādāsies jaunbūvētu velkoni

LETA, 12.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvosta par 6,35 miljoniem eiro (4,46 miljoniem latu) iegādāsies jaunbūvētu velkoni ar ledus laušanas spējām, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) interneta mājaslapā publicētais paziņojums par lēmuma pieņemšanu. Velkoni piegādās Ļeņingradas kuģu būvētava Pella.

Kā ziņots, lai arī interesi par dalību Rīgas brīvostas ledusklases velkoņa iepirkumā izrādīja vairāku kuģu būvētavu pārstāvji no Nīderlandes, Dānijas, Polijas un Indijas, tomēr konkursā piedāvājumu iesniegusi tikai Krievijas velkoņu būvētava "Pella".

Kaut arī kuģu būvētāju mājaslapās pieejamā informācija liecina, ka velkoņa būvei nepieciešams vismaz viens gads, konkursa nolikumā tika uzsvērts, ka velkonis jāpiegādā ne vēlāk kā 120 dienās jeb aptuveni četru mēnešu laikā, skaitot no līguma noslēgšanas dienas.

Konkursa nolikumā gan tika norādīts, ka svarīgākais kritērijs konkursā būs piedāvātā kopējā cenā, tomēr papildu punktus var iegūt par velkoņu piegādes ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas brīvostas valde vainu neatzīst; izlīguma naudu maksās

Egons Mudulis
, 11.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas valde vainu neatzīst, bet izlīguma naudu maksās

Ir piepildījušās Rīgas vicemēra un Rīgas brīvostas (RB) valdes priekšsēdētāja Andra Amerika Dienas Biznesam (13.05.2015.) paustās bažas, ka Konkurences padome (KP) grasās bargi sodīt RB pārvaldi par konkurences tiesību pārkāpumu velkoņu pakalpojumu jomā. Portāls irir.lv vēstīja, ka KP jāmaksā 1,5 milj. eiro soda nauda un līdz gada beigām jāpārtrauc šo pakalpojumu sniegšana.

Savukārt RB valde piekritusi mierizlīgumam, apņemoties trīs gadu laikā samaksāt 600 tūkst. eiro. DB jau rakstīja, ka KP izpētē esošā lieta tika ierosināta sakarā ar Rīgas brīvostas pārvaldes (RBP) meitas uzņēmuma – Rīgas brīvostas flotes – konkurenta AS PKL Flote iebildumiem par RBP rīcību, ar dažādiem līdzekļiem kavējot PKL Flote ienākšanu velkoņu pakalpojumu tirgū un velkoņu pakalpojumu sniegšanu klientiem, tādējādi ierobežojot konkurenci par labu pašas dibinātajam uzņēmumam. Līdz šim saistībā ar konkurences likuma pārkāpumiem velkoņu pakalpojumu jomā RBP pēc tiesāšanās bijusi spiesta samaksāt kopumā 160 tūkst. Ls (227,7 tūkst. eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvalde miljonus soda naudā maksāt nevēlas, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd strīds starp Rīgas brīv- ostas pārvaldi (RBP) un Konkurences padomi (KP), kura uzskata, ka RBP pārkāpusi konkurences tiesības velkoņu pakalpojumos, pārgājis jaunā līmenī, DB norāda Rīgas vicemērs un RBP valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks. KP gribot ostai aizliegt ar to nodarboties, liekot arī samaksāt pāris miljonu eiro.

RBP valde gatavošot ziņojumu, ko Satiksmes ministrijai iesniegt valdībā, ka divas iestādes savā starpā izturas pretēji veselajam saprātam. A. Ameriks turas pie RBP senā argumenta, ka šis līdztekus loču un tauvošanās pakalpojumiem ir nacionālās drošības jautājums arī Eiropas līmenī, jo reiz jau brīvosta privatizējusi velkoņu floti, kura aizgājusi uz Sanktpēterburgu un citviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Amber pārdošana kuģu ienākšanu Liepājas ostā nebremzēs

Vēsma Lēvalde, Db, 21.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan jaudīgais velkonis Amber ir pārdots, velkoņu pakalpojumu sniedzējs Amberholdings Liepāja sola nodrošināt velkoņu pakalpojumus Liepājas ostā, Db informēja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.

Galvenais kompānijas Amberholdings Liepāja uzdevums ir nodrošināt drošu lielo kuģu ienākšanu Liepājas ostas akvatorijā, un kompānija ir apstiprinājusi, ka turpinās pildīt līguma nosacījumus, uzsvēra A. Boja. "Līgums, kas noslēgts 2001. gadā uz 15 gadiem, paredz izmantot velkoņus ar noteiktu jaudu, nevis konkrētu velkoni Amber," norādīja ostas pārvaldnieks.

Liepājas ostā tiekot piesaistīti velkoņi no Klaipēdas ostas, un tas ir līdzīgs attālums, kā no Ventspils, kur iepriekš bāzējās velkonis Amber, Db uzzināja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē.

Db jau ziņoja, ka velkoņu kompānija Amberholdings Liepāja, kuras 50% kapitāla pastarpināti pieder apsūdzētā Ventspils mēra Aivara Lemberga bērniem, Anrijam un Līgai, nupat pārdevusi lielāko no tai piederošajiem velkoņiem, kas apkalpoja Liepājas un Ventspils ostās ienākošos lieltonnāžas kuģus. Pēc neoficiālas informācijas, ziņoja vairāki mediji, Amberholdings Liepāja piederošais velkonis Amber pārdots lielākajai somu velkoņu kompānijai Alfon Hokans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sūdzas par ziemas navigāciju

Egons Mudulis, 08.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazo ostu attīstību kavē velkoņu trūkums; cer uz valdības atbalstu Nacionālā attīstības plāna ietvaros.

Kaut arī ziemas sezonā mazajās ostās varētu kāpināt koksnes produkcijas pārkraušanu, neatrisināts arvien ir jautājums par ziemas navigāciju jeb piemērotu velkoņu trūkums. Problēmu sarežģī tas, ka, aizsalstot Rīgas jūras līcim, pieprasījums pēc velkoņiem strauji aug, līdz ar to cenas par velkoņu pakalpojumiem, ja vien tādi ir pieejami, mazajām ostām ir par augstu.

Divu velkoņu–ledlaužu iegādi Mērsraga, Rojas un Skultes, Salacgrīvas ostām, ko paredz Nacionālā attīstības plāna (NAP) prioritāšu saraksts, ostu pārvaldnieki un stividori redz kā risinājumu nākotnē. Jāpiebilst, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Rīgas brīvostas pārvalde iespēju robežās nodrošina ledlauža pakalpojumus Irbes jūras šaurumā un Rīgas jūras līcī, savukārt ostām tie jāno- drošina savā akvatorijā un kanālā. Ostām netrūkst arī citu vajadzību, tāpēc pārvaldnieki cer arī uz NAP ietvaros paredzētajiem 33,25 milj. Ls mazo ostu infrastruktūras attīstībai. .

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Steidz iznomāt velkoņus

Egons Mudulis, 29.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pērn saņemtā pēriena no Konkurences padomes (KP) Rīgas brīvostas pārvaldei (RBP) pilnībā piederošā SIA Rīgas Brīvostas flote (RBF) novēloti ķērusies pie savu velkoņu iznomāšanas.

Iepirkuma organizēšanas process un konkursa nolikums gan liek uzdot jautājumus par to, vai tā rezultātā arī reāli pieaugs konkurence un ieguvēji būs velkoņu pakalpojumu izmantotāji galvaspilsētas ostā, piektdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Jau vēstīts, ka 2015. gada jūnijā KP parakstīja izlīgumu ar RBP, kas paredzēja, ka RBP par nodarīto konkurences kropļojumu valsts budžetā samaksās naudas sodu 622,4 tūkst. eiro apmērā, pārtrauks komerciālu velkoņu pakalpojumu sniegšanu un izbeigs vairāk nekā septiņus gadus ilgušo prettiesisko vēršanos pret privātajiem velkoņu pakalpojumu sniedzējiem. Ostai gan nebūs liegts ar saviem velkoņiem nodrošināt tai uzticētās publiskās funkcijas, tostarp ziemas navigāciju, glābšanas, ugunsdzēšanas un piesārņojuma novēršanas darbus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas Brīvostas pārvaldei par konkurences kropļošanu jāmaksā vairāk nekā 600 000 eiro

Dienas Bizness, 12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) 12.jūnijā parakstīja izlīgumu ar Rīgas Brīvostas pārvaldi (RBP), kas paredz, ka RBP par nodarīto konkurences kropļojumu valsts budžetā samaksās naudas sodu 622 363,40 eiro apmērā, informē KP pārstāve Inita Kabanova.

Tāpat izlīgums paredz, ka RBP pārtrauks komerciālu velkoņu pakalpojumu sniegšanu un izbeigs vairāk nekā septiņus gadus ilgušo prettiesisko vēršanos pret privātajiem velkoņu pakalpojumu sniedzējiem.

RBP ilgstoši deformēja konkurenci, izmantojot savu administratīvo varu, lai nodrošinātu konkurences priekšrocības sev piederošās SIA Rīgas brīvostas flote velkoņiem un kavētu privāto velkoņu kompāniju iespējas strādāt ostā. Pirmo reizi šādu pārkāpumu RBP darbībās KP konstatēja jau 2009.gadā, atkārtoti līdzīgs pārkāpums tika konstatēts arī 2011. gadā. Abus līdzšinējos KP lēmumus Latvijas augstākās instances tiesa atzina par pamatotiem, tomēr konkurences kropļošana brīvostā turpinājās un RBP joprojām ignorēja pienākumu ostā nodrošināt vienlīdzīgus konkurences apstākļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas ostā piesakās jauns velkoņu pakalpojumu sniedzējs

Vēsma Lēvalde, Db, 21.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde devusi atļauju Liepājas ostā sākt darbu jaunam velkoņu pakalpojumu sniedzējam - SIA Tug Services.

Līdz šim velkoņu pakalpijumus Liepājā sniedza SIA Amberholding Liepaja. "Mums ir izdevīgi, ka ostā ienāk jauni pakalpiojumu sniedzēji. Jo vairāk kompāniju piedāvā velkoņu pakalpojumus, jo kvalitatīvāki ir šie pakalpojumi," SEZ valdes lēmumu komentēja Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš. SIA Tug Services dibināta šī gada 13. oktobrī, reģistrēta Liepājā, Vecajā ostmalā 40, ar 2000 Ls pamatkapitālu. Sabiedrības valdes loceklis ar paraksta tiesībām ir Aukstars Jānis, liecina kompānijas sniegtā informācija Latvijas Vēstnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas ostā izvēršas velkoņu kompānija Tug Services

Vēsma Lēvalde, Db, 04.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ostā darbu sācis līdz šim jaudīgākais velkonis Tug 1, kas ir velkoņu pakalpojuma sniedzēja Tug Services piektais velkonis.

Velkoņa īpašniece ir Lietuvas kapitāla velkoņu pakalpojumu kompānija Tug Service, tā jauda ir 2000 ZS, velkonis aprīkots ar azimutālo piedziņu, Db informēja SIA Tug Services direktors Armīns Kronbergs. Kompānija Liepājas ostā pakalpojumus līdz šim nodrošināja ar četriem mazjaudīgākiem velkoņiem. Tug Services ir vienīgā velkoņu kompānija Liepājas ostā, kas biznesu pārņēma no LSF holdinga uzņēmuma SIA Amberholdings Liepaja. SIA Tug Services dibināta 2008. gada 13.oktobrī, reģistrēta Liepājā, Vecajā ostmalā 40, ar Ls 2000 pamatkapitālu. 2008. gada novembrī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde devusi tam atļauju Liepājas ostā sākt darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nosaka velkoņu pakalpojumu kritērijus

Vēsma Lēvalde [email protected], 29.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valde noteikusi kritērijus, kādiem jāatbilst firmai, kas vēlas sniegt velkoņu pakalpojumus Liepājas ostā. Firmai jāiesniedz LSEZ valdei pilna dokumentu pakete kā ikvienam uzņēmumam, kas vēlas strādāt LSEZ teritorijā, turklāt tai jāuzrāda dokuments, kas apliecina, ka firmai pieder vismaz trīs velkoņi ar kopējo jaudu ne mazāk par 3600 ZS, kā arī tai ir vismaz trīs gadu pieredze velkoņu pakalpojumu sniegšanā. "Mums bija jānosaka kritēriji, lai, mainoties pakalpojumu sniedzējam, mēs būtu droši, ka pakalpojumu minimums tiks nodrošināts," skaidroja LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš. Līdz šim velkoņu pakalpojumus Liepājas ostā sniedza trīs juridiskas personas - Amber Holding Latvija, Tosmares kuģubūvētava un SEZ pārvalde. Interesi par iespēju veikt šādu biznesu Liepājā izrādījusi arī Igaunijas kompānija LTS un SIA Tosmares kuģu remonts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noslēgusies izsole par Rīgas brīvostas flotes laika frakta līguma slēgšanu

Lelde Petrāne, 01.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies SIA Rīgas brīvostas flote izsludinātā izsole par laika frakta līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu 2016.-2018. gadā.

Izsolei pieteicās divi pretendenti, no kuriem viens neatbilda izsoles kvalifikācijas prasībām un līdz ar to izsolē piedalījās tikai viens pretendents – SIA STREK, kas arī ieguva laika frakta līguma slēgšanas tiesības.

Izsoles priekšmets paredzēja SIA Rīgas brīvostas flotes velkoņu Santa, Sfinksa un Stella laika frakta līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu, kas paredz iepriekš minēto velkoņu un to apkalpes nodošanu izsoles uzvarētājam jeb fraktētājam. Saskaņā ar laika frakta līguma projektu, izsoles uzvarētājam (Fraktētājam) ir pienākums uz sava rēķina visā laika frakta līguma darbības laikā nodrošināt kuģus ar degvielu, smērvielām, ūdeni un tauvām, maksāt visus normatīvajos aktos noteiktos valsts un pašvaldību nodokļus un nodevas, kā arī citus Rīgas brīvostā noteiktos maksājumus, kas uz izsoles uzvarētāju (Fraktētāju) vai kuģiem ir attiecināmi. Izsoles uzvarētājam (Fraktētājam) nav jāmaksā nodokļi, nodevas vai citi maksājumi, kas attiecināmi uz kuģu apkalpi vai kuģa uzturēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Termināļu saglabāšana ostas rīcībā deviņdesmitajos gados bija iespējama, tā vietā tika veikta privatizācija

To sarunā ar DB norāda Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. Vaicāts, vai nebūtu pienācis laiks mainīt brīvostu darbības principus, lai tās no zemju izmantotājām un infrastruktūras attīstītājām kļūtu par kravu piesaistītājām, veidojot savas loģistikas kompānijas, kā to dara un arī Latvijai iesaka Rietumvalstu ostu pārstāvji, L. Loginovs norāda, ka tad būtu jābūvē arī terminālis. Citādi iznāktu, ka visa loģistikas ķēdīte līdz ostai ir sakārtota, brīvosta piedāvā izdevīgus tarifus, bet privātie termināļi «vārtus vaļā never».

Patlaban ostām nav liegts būvēt savus termināļus, saka brīvostas pārvaldnieks. Taču sava biznesa, proti, velkoņu pakalpojumu, organizēšana novedusi pie konkurentu pretestības un tiesvedībām, lai gan velkoņu bizness bijis ekonomiski pamatots un svarīgs no ostas drošības viedokļa. Te gan jāatgādina, ka Konkurences padomi «uzcepināja» ne tik daudz tas, ka brīvosta pati sniedza velkoņu pakalpojumus, bet gan tas, ka tika diskriminēts privātais pakalpojumu sniedzējs. Rezultātā soda naudā vien Rīgas brīvosta bija spiesta maksāt 622,4 tūkst. eiro. Savukārt patlaban norit tiesvedība, kur L. Loginovs un viņa vietnieks Aigars Pečaks tiek vainoti dienesta stāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā, tostarp nelikumīgu prēmiju izmaksā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākā velkoņu operatora PLK izpilddirektors Reins Tontsons (Rein Tõntson) apgalvo, ka viņa uzņēmums, kas ir nodrošinājis pakalpojumus vienam no Rīgas brīvostas termināļu operatoriem, ticis nelikumīgi izspiests no ostas, raksta ERR.

Rīgas brīvosta esot ieviesusi jaunus noteikumus, ar kuriem ostas administrācijai ir tiesības izlemt, kur iegādāties pakalpojumus, lai gan tas ir kliedzošs ES brīvās konkurences principu pārkāpums. PLK ir astoņus gadus nodrošinājusi velkoņu pakalpojumus kādam Rīgas brīvostas naftas terminālim.

Uzņēmējs uzskata, ka, lai gan Latvijas prezidents ir noraidījis grozījumus Rīgas brīvostas likumā, tas tagad grozīts tādā veidā, ka attiecas tikai uz privāto velkoņu uzņēmumiem, bet ne uz pašiem brīvostas velkoņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ostas floti soda par neziņošanu

, 25.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) ir piemērojusi 27.25 tūkstošu latu naudas sodu velkoņu kompānijai SIA Ostas flote par apvienošanās darījuma ar SIA PKL nepaziņošanu.

2008.gada 21.novembrī Ostas flote ieguvusi 50% balsstiesību PKL un līdz ar to ieguva iespēju izšķiroši ietekmēt lēmumus, nosakot PKL stratēģisko uzvedību tirgū.

Konkurences likums pieprasa, lai tirgus dalībnieku apvienošanās tiek paziņota pirms darījuma īstenošanas, lai tādējādi būtu iespējams veikt efektīvu kontroli pār apvienošanās procesiem tirgū un nepieciešamības gadījumā varētu savlaicīgi novērst apvienošanās negatīvo ietekmi uz konkurenci.

KP varākkārt aicinājusi Ostas floti iesniegt ziņojumu par apvienošanos, bet uzņēmums uz šiem aicinājumiem neesot atsaucies un tādējādi liedzis KP efektīvi veikt likumā noteiktos preventīvos konkurences aizsardzības pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, trešdien, 30. jūnijā Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes sēdē izskatīs pirmpirkuma tiesības uz "Liepājas metalurga" nekustamās mantas - zeme un ēkas iegādi Liepājas SEZ vajadzībām.

Principā tas nozīmē darījuma starp valsti un turku investoriem izgāšanu, jo pārdošanas darījums noslēgts gan par kustamo, gan nekustamo mantu.

Darījuma fons

Šā gada 30. aprīlī SIA "FeLM", kas procesā pārstāv Latvijas valsts intereses, noslēdza līgumu par bijušā "Liepājas metalurga" elektrotēraudkausēšanas kompleksa kustamās un nekustamās mantas iegādi un izteica gatavību uzsākt darbību teritorijā, iepriekš pauda Turcijas uzņēmuma "Aslanli Metalurji" pārstāvji. Ir pilnībā izpildītas finanšu saistības atbilstoši līgumam. Proti, ir iemaksāta nauda un izteikta gatavība investēt 200 miljonus piecu gadu laikā. Investori pavasarī bija noslēguši rūpnīcas inventarizāciju kopīgi ar SIA "FeLM" un īpašums ir gatavs nodošanai. Tik tālu viss ir skaisti, atliek vien Liepājas SEZ pirmpirkuma tiesības uz zemi, kuras var izmantot un viss liecina, ka tās tiks izmantotas. Plašāk par darījumu db.lv rakstīja iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nekustamo īpašumu tirgus Liepājā «uz bremzēm»

Vēsma Lēvalde, 07.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskā krīze Liepājā skaudri izpaužas nekustamo īpašumu tirgū, kur galvenokārt notiek sīki darījumi.

Daudz nekustamo īpašumu Liepājā pieder banku grupām, kas tos pienācīgi neapsaimnieko, bet pārdot šos īpašumus izdodas reti. Tiesu izpildītāju rīkotajās izsolēs dzīvokļu sākuma cenas ir ļoti zemas, taču pircēji ir galvenokārt nekustamo īpašumu firmas. Īpašumu piedāvājums pārsniedz pieprasījumu vairākas reizes. Tikmēr jauno projektu apsaimniekotāji kā pagaidu risinājumu mēģina attīstīt īres tirgu.

Dominē bankas

Pirms pieciem gadiem vēl apdzīvotas, rekonstruētas daudzdzīvokļu un biroju ēkas, vēsturiskie īpašumi – gan rekonstruēti, gan avārijas stāvoklī – lielākoties pieder banku grupām. Par to liecina izkārtnes ar uzrakstu «Pārdod» un ar bankām saistīto nekustamo īpašumu uzņēmumu tālruņu numuriem. Piemēram, SIA Ektornet Management Latvia komercīpašumu un mājokļu portfelī Liepājā ir 33 īpašumi, no tiem 13 ir komercobjekti, 18 dzīvokļi un privātmājas, kā arī divi ievērojami investīciju objekti, DB atklāja SIA Ektornet Management Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Kovaļčuks. Starp šiem īpašumiem ir vairākas vēsturiskas ēkas vecpilsētas centrā un Jūrmalas parka tuvumā. Jāpiezīmē, ka uzņēmuma īpašumā ir arī valsts nozīmes pieminekļi (Jāņa iela 1 un Bāriņu iela 12), kā arī vietējas nozīmes pieminekļi (Kungu iela 29, Republikas iela 13, Bāriņu iela 31). Ektornet portfelī ir arī četri lieli komercobjekti, tostarp vairāki jau minētie vēsturiskie īpašumi – piemēram, biroju centrs Roma plaza, nams Tirgoņu ielā, kā arī tirdzniecības nams Kurzeme. Astoņus īpašumus Liepājā tirgo DNB bankas grupas uzņēmums SIA Salvus, tostarp lielu dzīvokli M.P.Berči projektētā namā. Taču vēsturiskos īpašumus pārdod ne tikai banku meitasuzņēmumi. IK RS Hipo Liepājā tirgo ekskluzīvu namu – bijušo Liepājas teātra Mazo zāli, kurā pēdējos gados a/s Liepājas metalurgs akcionārs Sergejs Zaharjins bija izbūvējis augstas klases viesnīcu, bet īsi pirms Metalurga bankrota šo ēku uzdāvināja savam brālim. Ēka no pašvaldības tika pirkta 2003.gadā, par 1200 m2 zemes no pircēja tika prasīti 23 tūkstoši latu, 80 % maksājot sertifikātos, bet par ēku – 44 tūkst. latu, summu nomaksājot divu gadu laikā. Šobrīd īpašuma pārdošanas cena ir 900 tūkstoši eiro, liecina sludinājums portālā ss.lv. Pērn par to prasīja aptuveni tikpat latos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Liepājā tapis Digitālo inovāciju parks

Anda Asere, 28.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā mērķis ir apvienot informācijas tehnoloģiju speciālistus un izglītot sabiedrību, ilgtermiņā mērķējot attīstīt uzņēmējdarbību, radīt jaunas darbavietas un samazināt bezdarbu.

Tāpat iecerēts uzlabot sabiedrības digitālās prasmes, palīdzēt IT speciālistiem sākt un turpināt izaugsmi, kā arī rast iespējas attīstīties inovatīviem IT uzņēmumiem Liepājā.

Digitālo inovāciju parku dibinājusi Liepājas pašvaldība, Liepājas speciālā ekonomiskā zona, "UPB" un "Sense Media". Pirms parka izveides pašvaldība veica IT uzņēmumu aptauju, tikās ar tiem. Diskutējot par to, kādi izaicinājumi ir kompānijām, visi norādīja uz speciālistu trūkumu, kas ir šķērslis izaugsmei. "Ja trūks darbinieku, mazi uzņēmumi nekad nekļūs par lieliem. Tāpēc Digitālo inovāciju parka prioritāte ir nodrošināt profesionāļus ar piekļuvi zināšanām, prasmēm, iespējām," tā Agate Ambulte, Digitālo inovāciju parka vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sākam biznesu: Burgerbārs paplašinās un nākotnē cer izveidot tīklu

Monta Glumane, 19.06.2019

Ventspils Burgerbāra īpašniece un vadītāja Baiba Jaņēviča un SIA Burgerbārs Liepāja īpašnieks Arturs Raževskis.

Foto: Dainis Ģelzis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī dibinātais uzņēmums Burgerbārs paplašinās, atverot savu otro burgernīcu Liepājā; nākotnē cer izveidot tīklu.

Trīs draugi pirms diviem gadiem, investējot aptuveni 14,5 tūkst. eiro, atvēra savu pirmo burgernīcu. Jaunieši bija nesen pārcēlušies atpakaļ no Rīgas uz Ventspili un nolēma, ka būtu jāizveido kaut kas savs. «Puiši bija nolēmuši, ka tā būs ķīniešu ēstuve, bet man tā nelikās veiksmīga biznesa ideja,» stāsta Ventspils Burgerbāra īpašniece un vadītāja Baiba Jaņēviča.

«Tajā laikā biju sācis gatavot burgerus, nolēmām – kāpēc neatvērt vaļā bāru! Burgerus ir salīdzinoši viegli pagatavot, nav nepieciešams iziet apmācības kursus, kā, piemēram, smalkos restorānos,» teic SIA Burgerbārs Liepāja īpašnieks Arturs Raževskis. Lai īstenotu ideju, jaunie uzņēmēji sāka meklēt telpas Ventspilī, kā arī iespējas iegādāties nepieciešamo virtuves tehniku. «Braucu garām kinoteātrim un redzēju, ka tur aizvērta kebabnīca. Vairākas dienas braukāju ar auto garām, līdz satiku tās īpašnieku. Pārpirkām visu uzņēmumu, bijām izveidojuši tāmi, cik projekts izmaksās, bet jau pēc diviem mēnešiem bijām to pārsnieguši, un nekas nebija izdarīts. Matemātika nedaudz piekliboja. Remontu veicām paši, materiālus mēģinājām sadabūt no garāžām, kas nu kuram bija saglabājies. Arī tehniku centāmies dabūt par labu samaksu, zvanīju uz uzņēmumiem Rīgā ik pa trīs dienām,» uzņēmuma pirmsākumus Ventspilī atceras A. Raževskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Par grāmatvežu kļūdām izmaksāto atlīdzību apjoms ievērojami pieaudzis

Dienas Bizness, 09.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājis jau gandrīz gads, kopš spēkā stājušies grozījumi likumā «Par grāmatvedību», kas nosaka ārpakalpojumu grāmatvežu obligāto profesionālās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu (PCTA).

Kā liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta (PZU grupa) rīcībā esošie dati, jaunie noteikumi atspoguļojušies arī straujā izmaksāto atlīdzību apjoma kāpumā – 2017. gadā, salīdzinot ar gadu iepriekš, ārpakalpojumu grāmatvežu PCTA atlīdzībās izmaksāts teju sešreiz vairāk. Vidēji grāmatveža kļūda pērn izmaksājusi gandrīz pusotru tūkstoti eiro.

«To, ka jaunajiem noteikumiem ir priekšrocības, pasargājot ārpakalpojumu grāmatvežus un to klientus no finansiāliem zaudējumiem, apliecina arī Balta statistika: salīdzinot ar 2016. gadu, kad ārpakalpojumu grāmatvežu PCTA apdrošināšana vēl nebija obligāta, pērn atlīdzību pieteikumu skaits pieaudzis par 200%. Visbiežāk atlīdzības tiek izmaksātas par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) piemērotiem sodiem saistībā ar nodokļu maksājumiem, bet esam kompensējuši uzņēmumiem radītos zaudējumus arī gadījumos, kad nav bijuši ievēroti skaidras naudas lietošanas nosacījumi, par kļūdaini veiktiem apkures aprēķiniem, par deklarācijas novēlotu iesniegšanu, kā arī nesaņemto darba nespējas pabalstu grāmatveža kļūdaini aizpildītas VSAOI atskaites dēļ,» tipiskākos gadījumus komentē Viktorija Antropova, Balta īpašuma un speciālo produktu un risku parakstīšanas pārvaldes Produktu vadītāja/Risku parakstītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas ostā strādās leišu ledlauzis

Vēsma Lēvalde, 29.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valde nolēmusi slēgt līgumu ar Lietuvas uzņēmumu UAB Towmar Smit Baltic par ledlaužu pakalpojumu sniegšanu Liepājas ostā.

Līgumu ar lietuviešu uzņēmumu rosinājusi slēgt pagājusī ziema, skaidroja LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš. Velkoņu jaudas izrādījušās par vāju stiprajā salā. Līdz ar to LSEZ valde lēma, ka finansiāli izdevīgāk ir slēgt līgumu ar uzņēmumu, kurš var nodrošināt gan velkoņu, gan ledlauža pakalpojumus. Towmar Smit Baltic jau sniedz pakalpojumus Klaipēdā, Ventspilī un Rīgā. Tuvākajā laikā uzņēmums sola Liepājā nogādāt ledlauzi, kurš šosezon apkalpos Liepājas ostu. Savukārt kuģa komandu nodrošinās Liepājas SEZ valde, kas esot ekonomiski izdevīgāk, apgalvoja G. Krieviņš. Kaut arī Liepājas osta skaitās neaizsalstoša osta, Karostas kanālā un piestātnēs ledus laušana ziemā ir nepieciešama. «Neaizsalstoša osta nozīmē to, ka ostas darbību var nodrošināt visu ziemu. Liepājā un Ventspilī to var, atbrīvojot piestātnes un kanālu no ledus. Taču, ja aizsalst Rīgas jūras līcis, tad, piemēram, Rīgas ostas darbība nav iespējama,» skaidro G. Krieviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LSF Holdings grib izvērsties Liepājā

Oskars Prikulis [email protected], 11.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tarnzītbiznesā ietekmīgais uzņēmums LSF Holdings plāno paplašināt savu darbību Liepājas ostā, solot investēt vairākus desmitus miljonu ASV dolāru. Šobrīd uzņēmuma darbība pamatā koncentrēta Ventspils ostā. «LSF Holdings Liepājā saredz būtisku attīstības potenciālu, ņemot vērā Liepājas ostas ģeogrāfisko novietojumu, infrastruktūru un Liepājas ostas neizmantotās piestātņu jaudas,» uzskata LSF Holdings valdes priekšsēdētājs Edgars Jansons. Jau šobrīd kompānija ienākusi Liepājas ostas velkoņu pakalpojumu tirgū — holdingā ietilpst meitasuzņēmums SIA Amber holdings Liepāja, kas nodarbojas ar velkoņu pakalpojumu sniegšanu, kopā izmantojot 5 velkoņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lembergu kompānija izpārdod īpašumu

, 19.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ostas velkoņu kompānija Amberholdings Liepāja, kuras 50% kapitāla pastarpināti pieder Aivara Lemberga bērniem, Anrijam un Līgai, pārdevusi lielāko no tai piederošajiem velkoņiem. Velkonis līdz šim apkalpoja Liepājas un Ventspils ostās ienākošos lieltonnāžas kuģus, ziņo laikraksts Diena.

Diena raksta, ka velkonis pārdots lielākajai somu velkoņu kompānijai Alfon Hokans.

Darījums izpelnījies ievērību, jo A. Lemberga bērniem pastarpināti piederošajām Amberholdings Liepāja kapitāla daļām tā sauktās Ventspils amatpersonu lietas ietvaros prokuratūra ir uzlikusi arestu, kas liedz ar tām veikt darījumus.

To var uzskatīt par klasisku piemēru, kā kompānija, kuras kapitāla daļām uzlikts arests, veic darījumus, kas galu galā samazina tās vērtību, lai gadījumā, ja tiesa arestētās daļas nolemtu atsavināt par labu valstij, to reālā vērtība būtu minimāla.

Komentāri

Pievienot komentāru