Blue Shock Bike, kas ražo elektrodivriteņus, ieguldot bankas Citadele izsniegto 150 tūkstošu eiro finansējumu ražošanas attīstībā un mārketinga pasākumos eksporta veicināšanai, plāno par trešdaļu palielināt apgrozījumu un šogad pārdot vismaz 500 elektrodivriteņus.

«Elektrodivriteņu tirgus tendences pasaulē liecina, ka katru gadu tiek pārdots par 20% vairāk elektrodivriteņu nekā iepriekšējā sezonā,» saka Blue Shock Bike attīstības direktors Neils Kalniņš.

Blue Shock Bike elektrodivriteņus ražo Liepājā, specializējoties industriālām vajadzībām, piemēram, pasta un policijas dienestiem piemērotiem elektrodivriteņiem. Uzņēmums tuvāko piecu gadu laikā ražošanu plāno kāpināt līdz trim tūkstošiem vienību gadā: «Šogad mēs plānojam pārdot vismaz 500 divriteņus, un tad soli pa solim kāpināt pārdošanas apjomus. Latvijā elektrovelosipēdi popularitāti gūst galvenokārt uzņēmumu un pašvaldību vidū. Valmierā, Saldū un Gulbenē ir pirmās pašvaldības, kur elektrodivriteņi ir izvēlēti kā vieni no iestādes darbinieku pārvietošanās līdzekļiem. Elektroriteni kā uzņēmuma transportlīdzekli ir izvēlējušies arī tādi uzņēmumi kā energouzņēmums Fortum, starptautisks auto nomas uzņēmums Hertz, autostāvvietu apsaimniekotājs Europark, kā arī Ceļu satiksmes un drošības direkcija un citas kompānijas. Līdz ar to var teikt, ka sapratne par elektrotransportu un tā priekšrocībām pamazām sāk veidoties, tomēr Latvijā ievērojamus pārdošanas apjomus neprognozējam. Savu produktu primāri redzam kā ļoti labu Latvijas eksporta preci,» norāda Neils Kalniņš.

Kā galveno eksporta tirgu Blue Shock Bike redz Eiropas Savienību un Norvēģiju, uzsverot, ka pašlaik Eiropā elektrodivriteņu īpatsvars pret tradicionālajiem velosipēdiem ir 14 - 18%.

«Elektrodivritenis uz 100 kilometriem patērē elektroenerģiju 10 centu vērtībā. Blue Shock Bike klientu pieredze liecina, ka, aktīvi lietojot elektrodivriteni, tas atmaksājas divās sezonās. Pilsētnieki var ietaupīt līdzekļus, ko citādi iztērētu, braucot ar automašīnu, un laiku, kas vajadzīgs, ejot ar kājām vai lielpilsētā, stāvot sastēgumā. Elektrodivriteni var pārslēgt arī uz klasisko mīšanās mehānismu, un ikviens elektrodivritenis pamatā ir gluži vienkārši labs velosipēds,» saka Neils Kalniņš.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra