2015. gadā februārī Liepājas ostā pārkrauts  498 912,16 tonnas kravu, kas ir par 13,4 % vairāk   nekā šā gada janvārī  un par 20,8% vairāk nekā 2014. gada februārī.

Šī gada februārī Liepājas ostā apkalpoti 117 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši  2418 pasažieri, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe.

Februārī no kravu veidiem lielākais kravu apjoms tradicionāli bija beramkravu segmentā - 352,7 tūkst. tonnu, kas veidoja 70,7 % no visām kravām. Lielākais īpatsvars bija labībai un labības produktiem – 264,4 tūkst. tonnu jeb 75%. Vēl beramkravu grupā stabila kravu plūsma ir celtniecības materiāliem (februārī – 47,5 tūkst. tonnas jeb 13,47%), bet šā gada februārī Liepājas ostā atgriezās cukura kravas – 28,3 tūkt. tonnu, kas veidoja 8% no visām beramkravām.

Ģenerālkravu apjoms Liepājas ostā februārī bija 121,2 tūkst. tonnas, kas veidoja 24,3 % no visām kravām. Ģenerālkravu grupā joprojām dominē ro-ro kravas, kurām gan līdz ar Krievijas rubļa kursa kritumu ir neliels kravu apjoma samazinājums salīdzinot ar pagājušā gada februāri, savukārt stabils pieaugums jau vairākus mēnešus vērojams kokmateriālu segmentā. Februārī kokmateriālu apgrozījums dubultojies salīdzinot ar 2014. gada februāri un veido 53,7 tūkst. tonnu jeb par 105,8% vairāk.

Ģenerālkravu grupā februārī līdz ar AS KVV Liepājas metalurgs darbības atsākšanu atgriezušās metāla kravas. Šobrīd apjomi ir nelieli, bet uzņēmums plāno, ka jau vasaras vidū caur Liepājas ostu varētu pārvadāt gan izejmateriālu, gan gatavo produkciju.

Liepājas ostā februārī pārkrautas vien 25 tūkst. tonnas lejamkravu un tas veido 5% no visām kravām. Kā skaidro LSEZ SIA DG Terminal valdes loceklis Jānis Millers, lejamkravu apgrozījumu vistiešāk ietekmē naftas cenas pasaules tirgū, kā arī citi ekonomiskie un politiskie faktori.  Tieši tādēļ uzņēmums diversificējis savus uzņēmējdarbības veidus un uzsācis biodīzeļdegvielas ražošanu no rapšu eļļās, kas ir videi draudzīgs nākotnes produkts.

Lielākais kravu apjoms šā gada februārī bija ostas kompānijai SIA LSEZ Liepaja Bulk terminal, kas pārkrāvusi 257 132, 48 tonnas jeb par 33,7 % vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt lielākais kravu apgrozījuma pieaugums 187 % ir LSEZ SIA Mols L, kas to skaidro ar izmaiņām menedžmenta, efektīvāku darbību un jaunu kravu piesaisti.

Šā gada divos mēnešos Liepājas ostā pārkrautas 939 006,36 tonnas, kas ir par 14,9 % vairāk nekā gadu iepriekš, no kurām beramkravas ir 72%, ģenerālkravas 23%, bet lejamkravas 5%. Janvārī un februārī kopumā apkalpoti  219 kuģi un 5141 pasažieri, bet pārkrauto konteineru (TEU) skaits bija 489 vienības.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra