Liepājas ostā otrdien, 10. decembrī, ar velkoņu palīdzību ieveda līdz šim lielāko kuģi FlagTom, kura garums ir 229 m, platums 38 m, bet kravnesība 90 000 tonnas.

Kā norāda Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs, pateicoties Liepājas ostas padziļināšanai, kuģu ceļi ir kļuvuši ne tikai dziļāki, bet arī platāki, kas ļauj ievest arvien lielākus kuģis un dod iespēju ietaupīt laiku un līdzekļus.

Panamax klases kuģa FlagTom ievešana Liepājas ostā bijis izaicinājums, gan kapteiņdienestam, gan ločiem, turklāt spēcīgās rudens vētras ir izveidojušas smilšu sanesumus. Taču neskatoties uz to, lielā kuģa ievešana notikusi sekmīgi, un tas pietauvots pie ostas 51. piestātnes, ko apsaimnieko LSEZ SIA Liepaja Bulk Terminal

Plānots, ka FlagTom uzņems aptuveni 32 tūkst. tonnas Latvijas un Lietuvas graudu.

Termināla Liepaja Bulk terminal direktors Juris Matvejevs skaidro, ka termināls  īsteno ilgtermiņa attīstības programmu – ir izbūvētas divas piestātnes, noliktavas, turpinās vēl vienas noliktavas izbūve un jaunas iekraušanas iekārtas uzstādīšana. Tas ļauj pieņemt un iekraut lielus kuģus, kas ir izdevīgi gan kravas īpašniekam, gan stividorkompānijai.

Decembris terimālī solās būt aktīvs, jo jau 16. decembrī plānots vēl viens panamax klases kuģis.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra