Transports un loģistika

Liepāju virzīs uz elektromobilitāti

Vēsma Lēvalde, 17.07.2012

Jaunākais izdevums

Tā saukto zaļo tehnoloģiju atbalstītāji, Liepājas transporta uzņēmumu un pašvaldības pārstāvji 18. jūlijā tiksies Kurzemes Biznesa inkubatorā, lai iepazītos ar elektromobilitātes iespējām un attīstību Latvijā.

Apspriedes dalībniekiem tiks dota iespēja izmēģināt jauno elektroautomašīnu Opel Ampera, kā arī doties izmēģinājuma braucienā pa Liepājas promenādi ar Blue Shock Bike elektroriteņiem. Pasākuma mērķis sniegt informāciju par elektrotransportlīdzekļiem, rosināt ilgtspējīgu sabiedrības domāšanu, kā arī veicināt Liepājas virzību uz tādas pilsētas statusu, kurā elektromobilitāte ieņem nozīmīgu vietu iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās paradumos.

Eksperti no Zaļo tehnoloģiju klastera, NK konsultāciju biroja, SIA Blue Shock Taxi un SIA Auto Blitz runās par elektromobilitātes nozari, videi draudzīgajām tehnoloģijām pārvietošanās sektorā, to nozīmīgumu, perspektīvām un iespējamajiem nākotnes ieguvumiem.

SIA Blue Shock Taxi pārstāvji iepazīstinās ar jauno elektroriteņu projektu Blue Shock Bike, savukārt Auto Blitz pārstāvis Ģirts Zemītis iepazīstinās ar jauno Opel Ampera elektroautomašīnu.

Pasākums tiek rīkots ar Zaļās enerģijas un vides tehnoloģiju klastera atbalstu. Klasteris šobrīd apvieno jau 60 Latvijas zaļos uzņēmumus tādās jomās kā elektromobilitāte, atjaunojamā enerģija un energoefektivitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Blue Shock Race plāno atdzīvināt tirdzniecības centru Bērnu pasaule

Lelde Petrāne, 19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Halle slēgtā pasākumā tiks atklāta 1. jūlijā, bet publiski - 2. jūlijā,» jautāts, kad tirdzniecības centrā Bērnu pasaule tiks atklāta Blue Shock Race jaunā Rīgas elektrokartingu halle, biznesa portālam db.lv pastāstīja Blue Shock Race dibinātājs un valdes loceklis Artis Daugins. Šobrīd projektā ir investēti 200 tūkstoši eiro.

Kārtojot visas formalitātes, halles atklāšana Matīsa ielā 25 nedaudz iekavējusies - sākotnējais mērķis bija to atvērt maija beigās. «Šis ir milzīgs projekts un nav daudzi, kam ir pieredze šajā lauciņā. Līdz ar to mums kā pionieriem jārisina daudz lietas, par ko neviens nezina, bet tas ir normāls pionieru pienākums, atrisināt, tā, lai nākošajiem un pašiem būtu labāk un vieglāk,» sacīja Blue Shock Race dibinātājs.

Pirmā Blue Shock Race Rīgas elektrokartingu halle atradās modes un izklaides centrā Rīga Plaza, taču tika aizvērta šā gada aprīlī. «Startējot ar šo pilotprojektu, mums telpu līgums bija noslēgts uz vienu gadu, pēc tam šīs telpas bija jāatstāj. Rīga Plaza nāca ar priekšlikumiem pārcelt halli uz blakus telpām, bet, izvērtējot visus piedāvājuma aspektus, iespējas un nākotnes vajadzības, mēs nolēmām veidot lielo kartingu halli un diemžēl tik daudz vietas Rīga Plaza mums nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Elektrokartinga centra izveidē investēs ap 90 000 eiro

LETA, 24.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas elektrokartingu ražotājas SIA Blue Shock Race elektrokartinga centra izveidē kopumā investēs ap 90 000 eiro, stāsta Blue Shock Race pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Viņš stāsta, ka projekta pirmajā kārtā, kas paredz izbūvēt kartinga trasi iekštelpās, paredzēts investēt aptuveni 50 000 līdz 60 000 eiro. Savukārt saskaņā ar sākotnējām aplēsēm projekta otrā kārta, kas paredz kartinga trasi ārtelpās un virtuālās 3D vides iespējas, varētu izmaksāt ap 30 000 eiro.

Projekta īstenošanā iesaistījušies privāti investori un partneri. Tāpat Blue Shock Race ieguvis arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) eksporta un inovācijas balvu, kā arī Liepājas pašvaldības atbalstu 3500 eiro apmērā, atzīmē Hmieļevskis.

Viņš norāda, ka investīcijas plānots atpelnīt samērā īsā laika posmā, un viena līdz divu gadu laikā elektrokartinga centru paredzēts iedzīvināt pilnā apjomā, kas paredz kombinēto - iekštelpu un āra - trasi, kā arī virtuālās 3D vides izklaides.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Papildināta ar FOTO: Blue Shock Race Rīgas elektrokartingu hallē gada laikā ieguldīti 100 tūkstoši eiro un mainīta cenu politika

Lelde Petrāne, 22.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada tirdzniecības centrā Riga Plaza tika atvērta bērnu elektrokartingu halle Blue Shock Race KidsZone. Finansiālais ieguldījums Rīgas halles izveidē un uzturēšanā gada laikā sasniedzis apmēram 100 tūkstošus eiro, biznesa portālam db.lv stāsta Rīgas halles vadītājs Niks Jansons.

Rīgas halle ir prototips, kurā reālajā dzīvē testētas visas Blue Shock Race komandas idejas. Šobrīd Rīgas hallē strādā 8 darbinieki.

«Joprojām turpinām ieguldīt līdzekļus, lai arvien uzlabotu halles darbību, tomēr lielākais ieguldījums noteikti ir bijis laiks. Ieguldītais laiks halles izveidē un attīstībā ir neaprakstāms. Arī šobrīd joprojām attīstāmies un uzlabojam darbības procesu. Šis gads ir bijis saspringts, tomēr notikumiem bagāts,» skaidro N. Jansons.

Pieprasītākais un līdz ar to arī ienesīgākais pakalpojums ir elektrokartings, tomēr arvien biežāk cilvēki izvēloties arī dzimšanas dienas svinību organizēšanas pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojs (LRTIB) ir pirmais publiskais nomas punkts Baltijā, kur pieejami Blue Shock Bike elektrovelosipēdi.

7.jūnijā LRTIB rīko publisku elektrovelosipēdu nomas prezentāciju Liepājas Rožu laukumā. Prezentācijā piedalīsies projekta Blue Shock Bike pārstāvis Artis Daugins, kurš sola informēt par plāniem paplašināt elektrovelosipēdu nomu arī ārpus Liepājas.

Plānots iepazīstināt interesentus ar to, kā darbojas vienotā klientu reģistra sistēma un paši elektrodivriteņi, kas aprīkoti ar GPS un GSM izsekošanas sistēmām, kā top e-gidi un kādas iespējas tie sniedz tūristiem, kā arī jaunumus saistībā ar Blue Shock Bike elektrovelosipēdu ražošanu un tirdzniecību Liepājā un Latvijā.

«Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja velonomas punkts ir galvenais, kurā testēsim savas jaunās tiešsaistes nomas un vienotās klientu reģistra sistēmas darbību. Labu rezultātu gadījumā šāda sistēma ļaus Blue Shock Bike elektrodivriteņus iznomāt jebkur Baltijā kādā no mūsu reģistrētajiem nomas punktiem un atgriezt velosipēdus jebkurā citā nomas punktā Baltijā. Šāda veida sistēma klientiem ļaus savus brīvdienu braucienus plānot pat nedēļu un mēnešu garumā, bez uztraukuma, kur paliks nomātais elektrodivritenis,» stāsta A.Daugins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā atklāts Blue Shock Race elektrokartingu centrs, kas turpmāk atradīsies kādreizējā ostas spīķerī, Vecajā ostmalā, informē Blue Shock Race preses pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Elektrokartinga centrs top vairākās kārtās, un pirmā atklāta aptuveni 150 metru garā iekštelpu trase, kas darbosies visu gadu, neatkarīgi no laikapstākļiem.

«Patlaban braucējiem pieejami četri mazie kartingi, kas piemēroti bērniem vecumā no četriem, pieciem gadiem, kā arī viens lielais kartings, ar kuru elektrisko jaudu piedāvājam izbaudīt pieaugušajiem. Lielo kartingu skaits drīzumā tiks palielināts,» stāsta Blue Shock Race īpašnieks Artis Daugins.

Otrā kārta paredz aptuveni 160-170 metru gara papildinājuma izveide ēkas pagalmā, līdz ar to kopējais trases garums sasniegs 320 metru.

Blue Shock Race šī projekta īstenošanai ieguvusi pašvaldības atbalstu 3500 eiro apjomā. Projektā iesaistījušies arī vairāki privāti investori un partneri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotos elektrodivriteņus izķer kā karstus pīrādziņus, projekta autori uzsver elektriskā transporta jomas radošo potenciālu

Savukārt automašīnas ar elektrodzinējiem Latvijā ienāk ļoti gausi. Tā sauktās zilās dzirksteles transporta attīstību Latvijā bremzē fakts, ka augstās pašizmaksas dēļ vajadzīgs ārējais finansējums vai investori, kuri ir gatavi ieguldīt ilgtermiņa projektos. Iespējams, procesu paātrinās tikko Ministru kabinetā atbalstītais Elektromobilitātes attīstības plāns 2014.–2016.gadam, kas paredz videi draudzīgu transportlīdzekļu, kurus pamatā darbina elektromotors, un to infrastruktūras attīstības veicināšanu. DB jau ziņoja, ka tam nākamajos trīs gados iecerēts atvēlēt 29,99 milj. eiro, tostarp valsts budžeta finansējums būs 5,7 milj. eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājā ražotos elektrodivriteņus primāri redz kā ļoti labu eksporta preci

Lelde Petrāne, 26.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Blue Shock Bike, kas ražo elektrodivriteņus, ieguldot bankas Citadele izsniegto 150 tūkstošu eiro finansējumu ražošanas attīstībā un mārketinga pasākumos eksporta veicināšanai, plāno par trešdaļu palielināt apgrozījumu un šogad pārdot vismaz 500 elektrodivriteņus.

«Elektrodivriteņu tirgus tendences pasaulē liecina, ka katru gadu tiek pārdots par 20% vairāk elektrodivriteņu nekā iepriekšējā sezonā,» saka Blue Shock Bike attīstības direktors Neils Kalniņš.

Blue Shock Bike elektrodivriteņus ražo Liepājā, specializējoties industriālām vajadzībām, piemēram, pasta un policijas dienestiem piemērotiem elektrodivriteņiem. Uzņēmums tuvāko piecu gadu laikā ražošanu plāno kāpināt līdz trim tūkstošiem vienību gadā: «Šogad mēs plānojam pārdot vismaz 500 divriteņus, un tad soli pa solim kāpināt pārdošanas apjomus. Latvijā elektrovelosipēdi popularitāti gūst galvenokārt uzņēmumu un pašvaldību vidū. Valmierā, Saldū un Gulbenē ir pirmās pašvaldības, kur elektrodivriteņi ir izvēlēti kā vieni no iestādes darbinieku pārvietošanās līdzekļiem. Elektroriteni kā uzņēmuma transportlīdzekli ir izvēlējušies arī tādi uzņēmumi kā energouzņēmums Fortum, starptautisks auto nomas uzņēmums Hertz, autostāvvietu apsaimniekotājs Europark, kā arī Ceļu satiksmes un drošības direkcija un citas kompānijas. Līdz ar to var teikt, ka sapratne par elektrotransportu un tā priekšrocībām pamazām sāk veidoties, tomēr Latvijā ievērojamus pārdošanas apjomus neprognozējam. Savu produktu primāri redzam kā ļoti labu Latvijas eksporta preci,» norāda Neils Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piedāvā iespēju kļūt par elektrokartingu halles līdzīpašnieku

Lelde Petrāne, 23.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrokartingu izklaides pakalpojumu sniedzējs SIA BSR Liepāja 30.jūnijā Liepājā plāno atklāt elektrokartinga halli, un katram piedāvā iespēju kļūt par jaunās elektrokartingu halles līdzīpašnieku, pavēstīja Blue Shock Race preses pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Blue Shock Race vietnē Bezrindas.lv sācis iepriekšpārdošanas biļešu tirdzniecību, un starp visiem biļešu pircējiem tiks izvēlēts viens, kurš saņems dāvinājumu no uzņēmuma īpašnieka Arta Daugina - 1% daļu SIA BSR Liepāja.

«Iepriekšpārdošanas jeb PreOrder biļete ir unikāls pirkums pirms Liepājas Blue Shock Race kartingu halles atvēršanas. Tā dod vairākas priekšrocības, kas netiks piemērotas nevienam biļešu īpašniekam pēc kartingu halles atvēršanas, turklāt visi biļešu ieņēmumi tiks novirzīti halles izveidē un attīstībā,» stāsta BSR Liepāja īpašnieks A. Daugins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatora uzņēmums Blue Shock Taxi jau šajā mēnesī gatavojas ieviest Liepājā jaunu tūrisma produktu - elektrovelosipēdu nomu.

Uzņēmums sadarbībā ar SIA NK Konsultāciju birojs un Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroju (LRTIB) realizējis projektu Blue Shock Bike, kas ietver elektrovelosipēdu nomu, elektrovelosipēdu papildu aprīkojuma prototipēšanu, jaunu elektrovelosipēdu izstrādi un iespējamo ražošanu. Plānots iegādāties 10 velosipēdus, kurus varēs iznomāt LRTIB un Liepājas Olimpiskajā centrā. Tāpat sāktas sarunas ar viesnīcām par šā pakalpojuma ieviešanu, db.lv pastāstīja SIA Blue Shock Taxi dibinātājs Artis Daugins. Savukārt SIA NK Konsultāciju birojs vadītājs Neils Kalniņš norādīja, ka jaunais pakalpojums būs laba reklāma Liepājai, turklāt dos iespēju ar velosipēdu izbraukāt Liepājas veloceliņus ne tikai aktīvā vecuma tūristiem, bet arī padzīvojušiem un mazaktīviem cilvēkiem, kam ir nogurdinoši mīt pedāļus. Nākotnē šis transports varētu kļūt par ērtu transporta līdzekli ikvienam pilsētniekam. Viena standarta elektrovelosipēda cena ir no 1100 eiro līdz 2000 eiro. Projektā paredzētais pirmais velosipēds tapis Spānijā, taču nākamos, iespējams, uzņēmums iegādāsies Vācijā, kur tiem esot augstāka kvalitāte. Velosipēdus plānots aprīkot ar GPS, kā arī būs iespēja pieslēgt iPad, lai iegūtu maršrutu norādījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Elektromobilis piespiež braukt ekonomiskāk

Dienas Bizness, 14.09.2015

«Nodokļu apjomu transportlīdzekļiem vajadzētu aprēķināt pēc izmešu daudzuma. Ja valsts veidos atbalsta sistēmu, elektromobiļu skaits augs arī pie mums,» uzskata Rīgas satiksmes direktora vietnieks tehniskā nodrošinājuma jautājumos Raitis Mazjānis. Pirmās paaudzes Norvēģijā ražotais elektromobilis Think City uzņēmumā Rīgas satiksme kalpo no 2011. gada.

Foto: Kristaps Kalns, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) kopējā transporta politika paredz jau tuvākajā nākotnē transportam patērēt tīrāku enerģiju, turklāt mazākā apjomā, izmantot modernu infrastruktūru un samazināt transporta negatīvo ietekmi uz vidi. ES Ceļvedī uz Eiropas vienoto transporta telpu ir noteikts mērķis – līdz 2050. gadam transporta siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomu samazināt par 60%, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Lai mazinātu Latvijas transporta sistēmas atkarību no naftas, uzlabotu transporta sistēmas efektivitāti un mobilitāti, kā arī veicinātu inovatīvu tehnoloģiju izmantošanu transporta nozarē, pērn Latvijas valdība apstiprināja Elektromobilitātes attīstības plānu 2014.–2016. gadam. Tajā noteikts, ka ilgtermiņā par vienu no transporta jomas sastāvdaļām jākļūst elektromobilitātei.

Salīdzinot ar 1990. gadu, Rīgā pēdējos gados kopējais oglekļa dioksīda (CO2) izmešu apjoms samazinājies par 50% (no 4,2 līdz 2,3 miljoniem tonnu CO2) – tā secināts Elektromobilitātes attīstības plānā. Taču ir palielinājušies tieši transporta izmeši, sasniedzot 37% no kopējā izmešu apjoma un kļūstot par lielāko izmešu avotu (860 tūkstoši tonnu CO2).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu pārvadātājs «DPD Latvija» pirmo reizi Latvijā uzsācis sūtījumu piegādes ar mazizmēra elektromobili «Paxster». Ar mērķi veicināt videi draudzīgas piegādes tiek testēta jaunā bezemisiju transportlīdzekļa efektivitāte un atbilstība kurjerpiegāžu vajadzībām, informē «DPD Latvija».

Šobrīd «Paxster» tiek izmantots sūtījumu piegādēm Rīgas centra rajonā un Skanstes apkaimē ar aptuveni 60 pieturvietām dienā. Mazizmēra transportlīdzeklis ir īpaši piemērots sīkpaku piegādēm rajonos ar ciešu pieturvietu pārklājumu. «Paxster» ir aprīkots ar elektromotoru, un viena elektromobiļa uzlādes reize dod iespēju mērot līdz 120 km garu ceļu.

«Viens no mūsu šā brīža mērķiem ir mazināt piegāžu ietekmi uz vidi, īstenojot «DPD» grupas iniciatīvu «Smart Urban Logistics». Strādājam pie tā, lai mazinātu oglekļa dioksīda emisijas, ieviestu gudrākus piegādes risinājumus un veicinātu dažādas inovācijas, tostarp alternatīvās degvielas transportlīdzekļu izmantošanu,» uzsver «DPD Latvija» valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Blue Shock Race" jau gadiem strādā pie elektrokartingu izveides. Pērnais gads bija pirmais, kad ieņēmumi pārsniedza izdevumus, bet Covid krīzes laikā noslēdzās darbs pie 200 tūkstošus eiro vērta pasūtījuma par elektrokartingu piegādi Meksikas kartingu hallei "Shock Grip".

Uzņēmuma "Blue Shock Race" birojā uz galda krājas pasūtījumi no dažādām pasaules valstīm. Nelielā ražotne Liepājā jāpilnveido, lai spētu reaģēt uz augošo pieprasījumu, tomēr pats interesantākais ir teju desmit gadus ilgais ceļš līdz panākumiem.

"Mēs krīzē esam visu laiku. Mēs nevienu brīdi neesam bijuši ārā no krīzes! Visi projekti par trešdaļu naudas! Šobrīd mēs nejūtamies diskomfortā, drīzāk kā zivis ūdenī. Tas, ko pārējiem varam pateikt, – Ķīna no Covid ir ārā! Mēs nebijām domājuši, ka ķīnieši būs mūsu nākamais lielais klients, bet tagad ir. Viņi grib, un viņi jau strādā!" žurnālam "Dienas Bizness" saka "Blue Shock Race" vadītājs Artis Daugins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 15. septembrī, plkst.19 Liepājā, Vecajā ostmalā 22, tiks atklāta Baltijas valstīs pirmā dronu arēna, kurā jebkuram būs iespējams lidot ar maza izmēra lidaparātiem, informē Blue Shock Race Liepājas elektrokartingu halles vadītājs Dzintars Hmieļevskis.

Dragonfli dronu arēna atradīsies Blue Shock Race kartingu halles 2. stāvā, un tajā būs atsevišķi nodalītas zonas iesācējiem pirmo iemaņu apgūšanai, un arī sacīkšu trase ar dažādiem elementiem.

Pasaulē pēdējā gada laikā ir nodibinātas vairākas sacīkšu dronu līgas, un šīs sacīkstes kā sporta veids strauji kļūst arvien populārāks, tomēr slēgtu arēnu lidotājiem pagaidām nav daudz – tikai augusta sākumā lielākais dronu ražotājs pasaulē DJI atvēra pirmo dronu arēnu pasaulē, un mēs būsim otrie pasaulē. Faktiski, esam pionieri šajā jomā, stāsta Dragonfli vadītājs Roberts Grundmanis.

Dragonfli dronu arēna būs vieta, kur pilotēšanas prasmi varēs apgūt gan iesācēji, gan arī pilnveidot iemaņas varēs prasmīgāki piloti, kuri laikapstākļu vai citu iemeslu dēļ nevar lidot citur,

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi popularizēt elektromobilitāti Blue Shock Bike ražotnē Liepājā top īpašs sporta gokarts, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Topošā elektrokarta parametri būs ievērojami labāki nekā iekšdedzes dzinēju gokartiem, turklāt tie risinās vides problēmas kartinga hallēs. «Esam nolēmuši pārspēt Ginesa rekordu – laiku, kurā transportlīdzeklis spēj sasniegt 100km stundā,» apgalvo Blue Shock Bike idejas autors, uzņēmējs Artis Daugins. Ja šobrīd rekords ir 3,14 sekundes, tad liepājnieki cer šādu paātrinājumu sasniegt mazāk nekā trīs sekundēs. Tomēr galvenais mērķis ir panākt, lai sabiedrība novērtētu elektrodzinēju priekšrocības gan sportā, gan ikdienas satiksmē.

Pieredze uzkrāta

Sporta elektrokarts, kura prezentācija paredzēta Eiropas rallija čempionātā, nav pirmais četrriteņu transportlīdzeklis, ko uzbūvējuši Blue Shock Bike puiši – pērn Kurzemes rallija laikā tika demonstrēts elektriskais gokarts E-GoCart, kas faktiski ir mazs četrriteņu elektroauto, atvasināts no elektrodivriteņa. Tā maksimālais ātrums bija 35 km/h, savukārt gokartam, kas top pašreiz, ātrums būs vairākas reizes lielāks, drošības nolūkos ierobežots līdz 160 km/h, bet to viegli var regulēt atbilstoši lietotāja prasmēm. «Mēs pārspēsim iekšdedzes dzinēju gokartus pilnīgi visos parametros,» sola A. Daugins. Tiesa, cena būs par 15–20% augstāka, taču ekspluatācijā tas ātri atmaksāsies, viņš uzsver.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc derībām ar autosportistiem Blue Shock Race dibinātājs Artis Daugins izveido elektrokartingu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Blue Shock Race sācis pirmās elektrokartingu piegādes, un plāno veidot jaunus modeļus. Kompānija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2015 startē kategorijā Inovatīvākais produkts.

Plāni lieli

Pirmā elektrokartinga prototipa izveide sākta 2014.gada nogalē, ieguldot vairākus desmitus tūkstošus eiro, stāsta SIA Blue Shock Race valdes loceklis Artis Daugins. «Ļoti grūti ir lauzt cilvēku stereotipus, kuri domā, ka degviela ir labākā lieta pasaulē. Šis kartings radās pēc derībām ar Latvijas Auto federācijas direktoru Jāni Krastiņu, kurš apgalvoja, ka elektrība benzīnu nekad neaizstās. Gribēju pierādīt, ka to var, savukārt viņš bija gatavs samaksāt par prototipa izveidi, lai redzētu, vai tas tiešām ir iespējams,» viņš stāsta. Savukārt patlaban jau cilvēki investē, lai uzņēmums tos turpinātu izgatavot. A. Daugins sākotnēji strādājis reklāmas nozarē, taču neilgi pēc krīzes sākuma, kad jomai vēl veicās labi, Nīderlandē viņam piedāvāts strādāt kādā aģentūrā, pelnot aptuveni 6000 eiro algu pirms nodokļu nomaksas. Tajā brīdī viņš sapratis, ka ārpus Latvijas viņu novērtē augstu, taču tas nozīmē arī to, ka viņš var mainīt kaut ko tepat, tādēļ atteicies no dizaina jomas vispār un kā mērķi noteicis mainīt Latvijas transporta un enerģētikas pamatus, jo patlaban, pēc viņa domām, energoresursiem mūsu valstī tiek tērēts daudz lieku līdzekļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noslēdz vienošanos par elektrovelosipēdu ievešanu Latvijā

Vēsma Lēvalde, 14.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatora SIA Blue Shock Taxi dibinātajs Artis Daugins Prāgā, Čehijā, noslēdzis vienošanās par pirmo elektrovelosipēdu iegādi pilotprojektam Liepājā.

Db.lv rakstīja, ka SIA Blue Shock Taxi sākotnējo ideju par elektrotaksometriem Liepājā neizdevās šogad ieviest, jo kavējās automašīnu ražošana Eiropai. Tāpēc uzņēmums izstrādāja biznesa ideju par elektrovelosipēdu nomu.

Lai uzsāktu elektrovelosipēdu nomu Latvijā, uzņēmumam bija nepieciešams atrast atbilstošus velosipēdus. Trīs dienu garā brauciena laikā uzņēmuma pārstāvji tikās ar elektrovelosipēdu ražotājiem Čehijā – uzņēmumu AGOGS. Tika pārrunāti sadarbības modeļi un gūta praktiska pieredze elektrovelosipēdu ražošanas jomā, kā arī izzināti labās prakses piemēri šo velosipēdu īrē. Veiksmīgi tika noslēgts arī līgums par pirmo elektrovelosipēdu iegādi pilotprojektam Blue Shock Bike Liepājā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ar velomaratonu atklās pirmo elektrovelo nomas punktu Baltijā

Vēsma Lēvalde, 17.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā 22.augustā tiks atklāta pirmā elektrovelo noma visā Baltijas jūras Austrumu piekrastē.

Jaunais divritenis ar elektrisko atbalsta motoru spēj veikt vairāk kā 60 kilometru ar vienu uzlādi, informē nomas punkta apsaimniekotājs, SIA Blue Shock Taxi.

Savukārt pirmdien, 20. augustā, notiks elektrovelo maratons Rīga – Jūrmala – Kuldīga - Liepāja. Visos elektrovelo maratona pieturpunktos interesenti varēs paši izmēģināt un izzināt tehniskos jautājumus par elektrodivriteņu lietošanu ikdienā. Elektrovelo maratona pieturpilsētās iecerēts vēl šogad izveidot nākamos elektrodivriteņu nomas punktus. Drīzumā jauns elektrovelo nomas punkts tiks izveidots arī Ventspilī, Jūrmalā, bet nākamvasar plānots e-velo nomas punktus attīstīt arī kaimiņvalstu lielākajās pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Blue Shock Bike vadītājs: Pensijā varēšu iet, kad tikšu līdz elektriskā lidojošā paklāja ražošanai

Žanete Hāka, 25.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrovelosipēdu ražošanas uzņēmuma Blue Shock Bike optimisms galvenokārt balstās uz divām lietām, jaunākajā Citadele Index pētījuma prezentācijā sacīja kompānijas vadītājs Neils Kalniņš.

Lai uzņēmējs varētu būt optimistisks, viens no pamatnosacījumiem ir kompetence, bet ne tikai tāda, kas izpaužas velosipēdu ražošanā, bet sapratnē, kādēļ elektrodivritenis ir neatņemama sastāvdaļa modernā pilsētas vidē. «Es pats savu misiju šajā biznesā esmu noteicis: tad, kad es tikšu līdz personīgi lietojamam elektriskajam lidojošajam paklājam, tad es varēšu iet pensijā,» viņš saka.

Ideja ražot elektrovelosipēdus izaugusi no N. Kalniņa līdzšinējās darbības – viņš pēdējos 15 gadus nodarbojies ar pilsētvides konsultācijām – pilsētvides attīstību, transporta problēmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saņemti pieci Rīgas kapsētu apsaimniekošanai paredzētie elektromobiļi

Dienas Bizness, 26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas kapsētas saņēmušas piecus pašvaldības iegādātos elektromobiļus, kas palīdzēs padarīt kapsētu apsaimniekošanu ne tikai efektīvāku, bet arī videi draudzīgāku, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Projekta ietvaros iegādātos elektromobiļus plānots izmantot I un II Meža, Jaunciema, Pļavnieku un Bolderājas kapos. Tie tiks izmantoti kapsētu teritoriju apsekošanai; mazā inventāra pārvadāšanai pa teritoriju; kapsētu tīrības nodrošināšanai u.c.

Nākotnē to kapsētu tuvumā, kurās tiks izmantoti elektromobiļi, plānots uzstādīt uzlādes stacijas, kas būs pieejamas arī iedzīvotāju privātajiem elektromobiļiem.

«Šo elektromobiļu iegāde atvieglos Rīgas kapsētu darbu. Kapsētu teritoriju kopējā platība Rīgā divkārt pārsniedz dārzu un parku platību, sasniedzot 450 hektārus. Sanāk, ka uz katriem 90 kapsētu hektāriem ir viens elektromobilis. Turklāt jāņem vēra, ka kopējā kapsētu teritorija Rīgā katru gadu pieaug par aptuveni diviem hektāriem, tāpēc es ceru, ka šie elektromobiļi kļūs par pirmajiem, nevis vienīgajiem kapsētu elektromobiļiem,» - jaunā transporta prezentācijā pauda Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs Vjačeslavs Stepaņenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Elektromobiļi Latvijā: Pērkot lietotu mašīnu, jāuzmanās

Lelde Petrāne, 03.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstoties elektromobiļu nozarei, tirgū aizvien vairāk sāk parādīties arī lietoti elektromobiļi, un kļūst aktuāls jautājums – vai ir vērts iegādāties lietotu elektroauto un kas būtu jāņem vērā, lai pirkums būtu veiksmīgs.

Elektromobilis zaudē savu vērtību pēc apmēram desmit gadiem, bet, veicot samērā nelielas investīcijas (7 500 – 13 000 eiro apmērā) un aprīkojot to ar jaunu bateriju, ir iespējams automašīnas mūžu pagarināt un atkal celt tās vērtību, biznesa portālam db.lv skaidro SIA e-Mobility network vadītājs Dainis Tropiņš. Viņš gan piebilst, ka, pērkot lietotu elektromobili, ir jābūt piesardzīgiem, jo īpaši ar vecām un lētām automašīnām, jo tajās investēt nereti vairs nav vērts.

Uzņēmuma, kas Rīgā, bijušās VEF rūpnīcas teritorijā, ražo elektromobiļu uzlādes iekārtas, ieskaitot to programmatūru, kā arī attīsta uzlādes iekārtu tīklu, mērķis ir nākotnē piedāvāt konsultācijas pirms lietotu elektromobiļu iegādes, lai izglītotu un pasargātu cilvēkus no nepatīkamiem pirkumiem. Arī šobrīd klienti, kuriem tas bijis aktuāli, tiek konsultēti pirms auto iegādes, bet tas nav piedāvāts kā pakalpojums. Taču elektromobiļu nozare attīstās strauji, un tirgū aizvien vairāk sāk parādīties arī lietoti auto otrreizējā pārdošanā – gan ļoti labi, gan tādi, no kuriem labāk turēties pa gabalu. «Var būt situācijas, kad lietotai automašīnai akumulatora kapacitāte ir vairs tikai piecdesmit procenti un ar to arī pēc pilnas uzlādes varēs nobraukt vairs tikai piecdesmit līdz sešdesmit kilometrus,» stāsta D. Tropiņš. Viņš kā spilgtu piemēru stāsta gadījumu, kad kāds cilvēks iegādājies pavecu Nissan Leaf, pievienojis to ātrās uzlādes iekārtai, bet pusstundas laikā tas uzlādējies tikai četrdesmit līdz piedesmit kilometru braucienam. «Lēti viņš nopirka šo automašīnu, bet skaidrs, ka baterija vairs nefunkcionē,» skaidro D. Tropiņš. Viņš stāsta, ka ir ļoti daudz automašīnu, kuras var pirkt otrreizējā tirgū un uzlabot, bet vienlaikus ir arī tādas, kuras noteikti pirkt nevajadzētu, jo tajās vairs nav izdevīgi investēt. Un šis bijis tas gadījums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības uzņēmums SIA Rīgas satiksme saņēmis pirmos piecus elektromobiļus, kuri tiks izmantoti pilsētas autostāvvietu apsaimniekošanas vajadzībām, kā arī uzņēmuma autobāzes operatīvo funkciju veikšanai.

Elektromobiļa cena ir 35 tūkst. eiro bez PVN, taču uzņēmums šos automobiļus nevis iegādājās, bet nomā par 480 Ls mēnesī. Tas esot aptuveni par 80 Ls lētāk nekā vienas automašīnas ar dīzeļdzinēju uzturēšanas izmaksas mēnesī, norāda Rīgs dome. Līgums ar ražotāju paredz elektromobiļus nomāt uz pieciem gadiem. To garantijas laiks ir divi gadi vai 150 tūkst. km.

Šis esot eksperiments un automašīnas tiks ekspluatētas visu gadu, arī ziemā, kas ir sarežģītākais periods elektromobiļiem. Pēc pirmo piecu automobiļu ekspluatācijas rādītājiem Rīgas satiksme lems par turpmāko elektromobiļu parka papildināšanu, informē Rīgas dome.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Euroskor izmantos auto elektromobili

Lelde Petrāne, 18.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu mazumtirgotājs SIA Euroskor Latvijā ikdienas darba pienākumu veikšanai sāks izmantot auto elektromobili, informēja tā pārstāve Džeina Tauriņa.

«Ņemot vērā to, ka Euroskor ir vairāk nekā 20 veikali Rīgā un ikdienā pa pilsētu ir daudz jāpārvietojas, tad auto elektromobiļa izmantošana ir gan ekonomisks, gan videi draudzīgs risinājums. Esam zaļi domājošs uzņēmums un jauno auto plānojam izmantot ikdienas darbā, jo veikalu pārvaldīšanas sistēma paredz to regulāru apmeklēšanu. Ar pilnu akumulatoru uzlādi elektromobilis spēj nobraukt līdz 160 km, bet tā patēriņa izmaksas uz šo attālumu ir tikai 2,83 eiro,» norāda Aldis Lūsis, uzņēmuma valdes loceklis.

Elektromobilis VW E-Up iegādāts ar valsta atbalstu Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansētā projekta ietvaros. Atbalsta programmas mērķis ir veicināt siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanu, atbalstot transportlīdzekļu iegādi, kas pēc savas konstrukcijas kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas un kuru siltumnīcefekta gāzu emisijas ir 0 g/km.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunciema kapos pirmo reizi vēsturē sāk kursēt sabiedriskais elektrotransports.

Pirmais reiss notika šodien, 30. aprīlī.

Jaunciema kapsētas platība ir 134 hektāri, un ne visi apmeklētāji var bez grūtībām tikt līdz vajadzīgajai vietai. Elektrotransports palīdzēs cilvēkiem taupīt laiku un spēkus, kā arī samazinās privātā autotransporta daudzumu kapu teritorijā.

Pēc Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta aprēķiniem, sezonas laikā elektromobilis varēs pārvadāt līdz 6000 pasažieru.

Mājokļu un vides departamenta rīkotajā konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus Jaunciema kapsētā uzvarēja kompānija Rīgas tūrists. Apmeklētāju ērtībai kursēs elektromobilis ar speciālu piekabi. Vienā reizē tas varēs pārvadāt līdz 22 cilvēkiem un pieturēs pēc pasažieru pieprasījuma. Tas kursēs ne retāk kā vienu reizi stundā. Saskaņā ar konkursa nosacījumiem pasažieru pārvadāšana tiks nodrošināta kapsētas darba laikā no plkst. 9.00 līdz 17.00 visu nedēļu, izņemot pirmdienas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jelgavas Pašvaldības policijā par elektromobiļiem nesūdzas: «bembju» un džipu vadītāji netiekot līdzi

Dienas Bizness, 26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan daži žēlojas, ka ziemas aukstumā elektromobiļu lietošana neattaisnojas, Jelgavas Pašvaldības policijā par tiem nesūdzas, vēsta reģionālais laikraksts Zemgales Ziņas.

Vienīgi uzlādēt akumulatorus vajagot divas reizes biežāk.

Bez mazākās raustīšanās, viegli uzspolējot mazajiem 13 collu diametra riteņiem, elektromobilis «Volkswagen e-up», ko vada Jelgavas Pašvaldības policijas vecākais inspektors Sandris Miezis, sāk braukt, pieredzēto atstāsta laikraksts.

Tālāk, izbraucot uz Lielās ielas, S.Miezis demonstrē elektromobiļa priekšrocības. Startējot pie krustojuma, šķiet, pāris sekundēs tas attīsta ātrumu no 30 līdz 50 kilometriem stundā. Bremzēšana ir vienmērīga, ar noslogotiem riteņiem, jo elektromobilis ieregulēts tā, ka bremzējot tā akumulatori uzlādējas. S.Miezis stāsta, ka gada laikā, kopš Jelgava saņēmusi elektromobiļus, policisti ir apguvuši ekonomisko automašīnas vadīšanu stilu, kura galvenais nosacījums ir braukt pēc iespējas vienmērīgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilsētas zaļajā rallijā no trim transporta līdzekļiem ātrākais izrādījies elektriskais divritenis, kas finišēja nepilnas stundas laikā.

Aiz Kurzemes biznesa inkubatora projektā Blue Shock Bike prezentētā divriteņa otrais finišēja elektromobilis no VA Latvia, bet Toyota hibrīdauto no WESS Motors finišēja trešais.

Starts visiem modernajiem dalībniekiem tika dots vienlaikus - Latvijas Brīvdabas etnogrāfiskajā muzejā pulksten 12:30. Rallija finišs bija Pārdaugavā, Biķensalas ielā 3 – pie ekoveikala Lavandas.lv.

Rezultāts pārsteidzis daudzus vērotājus. Distancē pavadītais laiks bija atkarīgs ne vien no transporta līdzekļa veida, bet arī no vadītāja veiklības un Rīgas pilsētas pārzināšanas. Lai gan katrai komandai distances laikā bija jāpaveic pieci vienādi uzdevumi – jāpmeklē ekoveikals Dabas dobe un grāmatnīca Atēna, jāatrod stikla taras pieņemšanas punkts un jānodod tajā izlietotais iepakojums, atbilstošā vietā jānodod pārstrādei izlietotas baterijas, - būtiski atšķīrās katra veikto kilometru skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru