Jaunākais izdevums

Stiprā lietus dēļ Rīgā kavējas sabiedriskā transporta kustība, informēja SIA Rīgas satiksme Informācijas centra vadītāja Liene Rumpane.

Apstājusies 6. un 11. tramvaja kustība, jo applūdušas sliedes to galapunktā Radio ielā, kā arī Matīsa un Tērbatas ielu krustojumā. 5. un 9. tramvajs apstājies, jo applūdušas sliedes Pētersalas ielā.

Trolejbusiem apstājusies kustība 19. un 24. maršrutā, jo applūdis Bauskas ielas viadukts. Kustība traucēta 17. un 23. trolejbusa kustība Nīcgales un Dzelzavas ielā. Autobusiem, trolejbusiem un tramvajiem citos maršrutos kavējumi ir aptuveni 40 minūtes.

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras Hidrometereoloģisko prognožu daļas vadītājs Jānis Vēveris pastāstīja, ka Rīgu sasniegusi atmosfēras fronte ar lieliem gubu mākoņiem un pērkonu, vēja ātrums bija 22 metri sekundē. Īsā laikā galvaspilsētā nolija 33 milimetri nokrišņu, kas ir gandrīz puse no mēneša normas – 88 mm.

Lietusgāžu un stiprā vēja rezultātā Krišjāņa Valdemāra ielā netālu no Latvijas Nacionālā teātra uz ielas braucamās daļas ir nogāzts liels koka zars, kā rezultātā satiksmes plūsma pa Krišjāņa Valdemāra ielu ir apgrūtināta. Lai atbrīvotu brauktuvi, uz minēto vietu ir devusies AS Ceļu pārvalde, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.

Lietusgāžu rezultātā Rīgā ir apgrūtināta satiksme arī Krišjāņa Barona ielas, Audēju ielas un Aspazijas bulvāra krustojuma apkārtnē, Matīsa ielas un Tērbatas ielas krustojuma apkārtnē. Satiksme ir apgrūtināta arī Pētersalas ielā un Krasta ielā, Juglas ielā zem Brīvības gatves pārvada un citviet.

Stipro lietusgāžu rezultātā vietām pilsētā ir izskalotas kanalizācijas lūkas, piemēram, Ģertrūdes ielas un Valmieras ielas krustojumā, kā arī Bauskas ielas un Ziepniekkalna ielas krustojumā. Stipro lietavu laikā vietām remontdarbu vietās ir aizskaloti norobežojošie vadstatņi, piemēram, Marijas un Elizabetes ielu krustojuma tuvumā.

Brīžiem Satiksmes vadības centrā konstatēti arī īslaicīgi luksoforu darbības traucējumi.

picturegallery.d8f14d9e-ddfd-40eb-87a2-0f735165d362

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme: Nav tā, ka mums ir pilni šķūnīši ar neizmantotiem autobusiem un trolejbusiem

LETA, 17.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme patlaban neplāno ne pārdot, ne iznomāt tā rezerves parkā stāvošos autobusus vai trolejbusus, norādīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

«Šādu iespēju varētu vērtēt tikai pēc tam, kad Rīgas satiksme būs iegādājusies jaunus autobusus un trolejbusus,» uzsvēra Zaķis, norādot, ka vēl pāragri runāt par to, ka Rīgas satiksme iznomās autobusus Rēzeknē jaunveidojamajam autobusu parkam.

Jau ziņots, ka Rēzeknes pašvaldība plāno veidot sabiedriskā autotransporta uzņēmumu SIA Rēzeknes satiksme, kas autobusus nomās no SIA Rīgas satiksme. Zaķis atzina, ka jaunveidojamā uzņēmuma pārstāvji ir viesojušies Rīgas satiksmē, un kādu sadarbības modeli noteikti ir iespējams atrast, tomēr viņš norādīja, ka tā bijusi pirmā iepazīšanās saruna un patlaban vēl nav skaidrs, ko un kā rēzeknieši vēlas darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Peļķes un lietus ūdens appludinātas zonas pagalmā - šīs parādības privātmāju vai lauku īpašumu saimniekiem nav svešas. Pārlieku liela mitruma ietekmē apgrūtināta var būt ne tikai pārvietošanās pa savu īpašumu vai teritorijas estētiskais koptēls, bet arī var tikt nodarīts būtsisks kaitējums ēkas pamatiem, pagrabam un citiem svarīgiem būvelementiem. Lai no tā izvairītos, efektīvs risinājums ir lietus ūdens drenāža. Lietus ūdens novadīšana visbiežāk tiek organizēta, ierīkojot notekcaurules, pa kurām ūdens tālāk tiek novadīts uz tuvumā esošām ūdenstilpnēm (upe, ezers, dīķis u.tml.) vai gruntī (lietus ūdeņu novadīšana zemē).

Kā un kur novadīt lietus ūdeni?

Zemāk esam apkopojuši izplatītākos lietus ūdens novadīšanas sistēmu veidus, atkarībā no īpašuma atrašanās vietas un tuvumā esošo ūdenstilpņu pieejamības.

Ja teritorijā vai tās tuvumā atrodas upe vai dīķis

Šādos gadījumos lietus ūdens var tikt novadīts šajās ūdenstilpnēs. Šādos gadījumos tiek izmantotas speciālas drenāžas caurules - 110mm diametrā. Turklāt obligāti jāparedz kritums vismaz 5mm uz 1 metru.

Ja teritorijā vai tās tuvumā neatrodas upe vai dīķis

Tādos gadījumos tiek veidotas drenāžas tranšejas līdz 1 metra dziļumā, kurās tiek ievietotas speciālas drenāžas caurules ar kokosa vai ģeotekstila apvalku. Tranšejas pamatni nostiprina ar rupjas frakcijas granti vai oļiem, kam seko pašu cauruļu ievietošana. Tāpat arī cauruļu ierakšanai ieteicama vai nu rupjas frakcijas grants vai oļi, lai tādējādi izveidotu drenāžas lauku, kurā lietus ūdenim dabīgā veidā uzsūkties gruntī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Daugavpils iedzīvotāji gatavi atvadīties no vecajiem tramvajiem; Baltkrievijas piegādātājs nesteidzas

Gunta Kursiša, 21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tramvaju satiksme ir mūsu lepnums, tomēr tie ir tik novecojuši, ka iedzīvotāji nevar sagaidīt jaunos tramvajus,» Db.lv pauda a/s Tramvaju uzņēmuma pārvaldnieks Oļegs Tolmačovs. Lai arī 22 tūkstošiem daugavpiliešu, kas ikdienā izmanto tramvaju, jau no šā gada septembra būtu bijis jābrauc jaunos, Baltkrievijas uzņēmuma ražotos tramvajos, tas, cik drīz jaunie tramvaji sāks kursēt un vai tie būs tieši Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienības Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tramvaji, nav zināms.

Tikmēr Db.lv viesojās Daugavpilī, lai fotogrāfijās iemūžinātu tramvajus, no kuriem, kā cer liela daļa Latvijas otras lielākās pilsētas iedzīvotāju, tai drīz nāksies atvadīties.

«Dzīve iet uz priekšu, jaunie tramvaji būs siltāki, modernāki, tajos būs jaunākās tehnoloģijas, bet vecos tramvajus varēsim skatīties filmās un fotogrāfijās,» Daugavpilī strādājošā Silvija Sproģe uzskata, ka ieslīgt sentimentā par vecajiem tramvajiem nevajagot.

Jau rakstīts, ka pirmais piegādes termiņš, kad Daugavpilij bija jāsaņem 12 jaunie tramvaji, bija šā gada 31. augusts. Kopš 1. septembra Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tiek piemērota kavējuma soda nauda – 600 lati dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kauņa par 33 miljoniem eiro gatavojas atjaunot sabiedriskā transporta parku

LETA--BNS, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņa plāno nākamgad būtiski atjaunot savu sabiedriskā transporta parku - Lietuvas otrās lielākās pilsētas pašvaldības uzņēmums «Kauno autobusai» gatavojas par 33 miljoniem eiro iegādāties vairāk nekā simts jaunu autobusu un trolejbusu.

Kompānija lēš, ka šīs investīcijas ļautu atteikties no vecajiem transportlīdzekļiem, kas kalpojuši jau vairāk nekā divdesmit gadu, un nodrošinātu, ka pilsētā kursē tikai zemo grīdu transports, ziņu aģentūrai BNS pastāstījis pašvaldības Transporta un satiksmes organizēšanas nodaļas vadītāja vietnieks Mindaugs Augustaitis.

Kauņas pilsētas padome par «Kauno autobusai» plānotajām investīcijām lems nākamnedēļ. Izstrādātajā lēmuma projektā norādīts, ka pašvaldības uzņēmums gatavojas pirkt 63 jaunus trolejbusus un 50 autobusus. Lai veiktu šo pirkumu, tam būs jāaizņemas 33 miljoni eiro.

«Trolejbusus pēdējo reizi pirkām pirms vairāk nekā desmit gadiem, un šā pirkuma aizdevuma nomaksa tiks pabeigta šogad. Vienkārši pienācis laiks atjaunināties,» norādījis Augustaitis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas sabiedriskā transporta operators, septembrī viesojoties Rīgas Satiksmē (RS), izteicis vēlmi iegādāties RS vecos trolejbusus, Db.lv apliecināja RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

Tallinas Tramvaju un trolejbusu kompānijai tuvākajā laikā jānoraksta aptuveni 25 vēl padomju laikos lietoti trolejbusi, un tādēļ tā meklē iespējas iegādāties citus trolejbusus veco vietā. Igaunijas galvaspilsētai nav līdzekļu jaunu transporta līdzekļu iegādei, tādēļ par vienu no saprātīgākajiem lēmumiem tā uzskata iegādāties iztrūkstošos trolejbusus no Rīgas, Igaunijas laikrakstam Postimees pavēstījis Tallinas Tramvaju un trolejbusu kompānijas valdes priekšsēdētājs Tomass Seps.

Septembrī Tallinas sabiedriskā transporta operatora pārstāvji viesojās RS un izrādīja interesi par veco trolejbusu iegādi. Tomēr patlaban Rīgas pašvaldībai nav trolejbusu, ko tā varētu pārdot, un par noteiktām trolejbusu pārdošanas cenām vai apjomiem Tallinas sabiedriskā transporta operatora vizītes laikā neesot bijusi runa, Db.lv norādīja RS pārstāvis V. Zaķis. Viņš pieļauj iespēju, ka Tallinas pašvaldība varētu meklēt arī citus risinājumus sava trolejbusu parka atjaunošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Plūdu mazināšanai uzdod remontēt atsevišķus Rīgas ielu posmus

Zane Atlāce - Bistere, 09.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā pirmdienas spēcīgās lietavas pilsētā, Rīgas domes vadība ar atbildīgo institūciju pārstāvjiem otrdien apsekoja problemātiskās Rīgas ielas, lai novērtētu paveiktos darbus plūdu mazināšanai.

«Rīgas domes Satiksmes departamenta pārziņā ir lietus ūdens apsaimniekošana pilsētā - 210 kilometru garumā kolektori, kas savāc lietus ūdeņus no ielām, astoņas apkaimes nozīmes sūkņu stacijas un sešas vietējās nozīmes sūkņu stacijas. Tomēr, neskatoties uz apjomīgo saimniecību, Rīgā ir ielu posmi, kas sistemātiski pie spēcīgām lietus gāzēm aplūst – Vienības gatve, Krasta iela zem Salu tilta, Ulmaņa gatve, Viestura prospekts, Čiekurkalna 1. līnija zem Vairoga pārvada. Par šīm vietām un vēl citām vakar saņēmām neskaitāmus zvanus no iedzīvotājiem. Šodien uzdevu Rīgas domes Satiksmes departamentam veidot prioritāri veicamo darbu sarakstu ar ielu posmiem, kuros, ieguldot pat nelielus līdzekļus, kā arī ņemot vērā veicamo darba apjomu un izpildes laiku, būtu jau šogad iespējams novērst sistemātisku ielu aplūšanu,» norādīja RD priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa trešdien piemēroja apcietinājumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) aizturētajam uzņēmējam Mārim Martinsonam.

Apcietinājums Martinsonam piemērots kā drošības līdzeklis. Šo tiesas lēmumu vēl ir iespējams pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā.

Pēc tiesas sēdes Martinsons atteicās sniegt jebkādus komentārus žurnālistiem. Arī Martinsona advokāti Didzis Vilemsons un Aivars Purmalis atteicās no komentāriem.

Kā ziņots, Martinsonu KNAB aizturēja otrdien, un vēl trešdien no rīta puses uzņēmējs atradās KNAB telpās.

Otrdien KNAB aizturēja arī «Rīgas satiksmes» (RS) Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktoru Igoru Volkinšteinu, apstiprināja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča.

Saskaņā ar KNAB sniegto informāciju, novembrī sāktā kriminālprocesā saistībā ar RS veiktajiem iepirkumiem otrdien veiktas neatliekamās procesuālās darbības, tai skaitā vairāk nekā 30 kratīšanas, un aizturētas kopumā astoņas personas - sešas Latvijā, bet divas Polijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksme izsludinājusi iepirkumu konkursu par jaunu transportlīdzekļu – zemās grīdas autobusu un zemās grīdas savienoto trolejbusu piegādi, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

SIA Rīgas satiksme sludinājums liecina, ka komersanti var iesniegt savus piedāvājumus līdz šā gada decembrim Vestienas ielā 35. Jaunos trolejbusus paredzēts iegādāties uz nomaksu, un konkursa uzvarētājam tie būs jāpiegādā piecu gadu laikā no līguma noslēgšanas brīža.

Tuvāko piecu gadu laikā uzņēmums plāno iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks izmantoti visos maršrutos, nomainot vecos transportlīdzekļus, paredz Rīgas satiksmes attīstības stratēģija.

Vecos autobusus un trolejbusus Rīgas satiksme cer pārdot izsolē. Šā gada aprīlī Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis pauda, ka pašlaik uzņēmums neplāno nedz pārdot, nedz iznomāt rezerves parkā stāvošos autobusus vai trolejbusus, un šādu iespēju varēs vērtēt tikai tad, kad uzņēmums būs nopircis jaunus transportlīdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunija par CO2 emisiju kvotām pirks Tallinai jaunus tramvajus

Jānis Rancāns, 18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība aizvada sarunas ar Spāniju par neizmantoto CO2 emisiju kvotu pārdošanu, bet par iegūtajiem finanšu līdzekļiem Tallina varētu iegādāties jaunus tramvajus.

Aizvadītā gada maijā Igaunijas valdība vienojās par neizmantoto CO2 emisijas kvotu pārdošanu Spānijai par kopējo summu 45 miljoni eiro. Par iegūtajiem finanšu līdzekļiem paredzēts iegādāties 15 jaunus mūsdienīgus tramvajus, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR.

Kā norādīja Igaunijas ekonomikas un komunikāciju ministrs Juhans Parts, tad lēmums par tramvaju iegādi pašlaik ir jau gandrīz pieņemts. Ministrs arī norādīja, ka tiek izskatīti papildus notiekumi pilsētai, lai tā saņemtu tramvajus.

Tallinai vajadzētu nodarboties ar investīcijām sabiedriskajā transportā, nevis dažādām braukšanas priekšrocībām. «Domāju, ka būtu prātīgi šo jautājumu risināt likumu līmenī,» uzsvēra ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ažiotāžu izraisījušā Tele2 Meteorīta akcija vēl nav palīdzējusi atgūt visus pērn zaudētos klientus, piektdien raksta žurnāls Lietišķā Diena/Dienas bizness.

Starptautiskā Tele2 informācija liecina, ka tās Latvijas meitasuzņēmumam 2009.gada 30.septembrī bija 1.077 miljoni klientu, no kuriem aptuveni 700 tūkstoši — priekšapmaksas karšu lietotāji. Pret 2008.gada 30.septembri klientu skaits samazinājies par 54 tūkstošiem. 27.oktobrī Tele2 ar viltus meteorītu Mazsalacā sacēla ažiotāžu visā Latvijā. Tele2 sabiedrisko attiecību pārstāve Vita Sirica vēl nevarēja atklāt datus par klientu skaitu 2009.gada beigās, jo starptautiskais Tele2 tiek kotēts biržā.

Jāatgādina, ka Meteorīta akcijā, pēc ekspertu aplēsēm, ieguldīti 3.7 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltkrievijas elektrotransporta ražotājs Belkommunmasch neatmet cerības piegādāt jaunus tramvajus Rīgai un Daugavpilij, ziņo Dienas Bizness.

«Uzņēmuma izstrādājumus piegādājam ne tikai NVS pilsētām, bet arī Latīņamerikas un plānojam piegādāt arī Rietumeiropas valstīm, tāpēc startēsim tramvaju piegādes konkursos Daugavpilij un Liepājai,» stāsta Belkommunmasch galvenais inženieris Georgijs Nazarovs. Uzņēmums gaida attiecīgo tenderu izsludināšanu un tad arī iesniegs savus priekšlikumus. 2009. gadā Belkommunmasch ir izstrādājis zemas iekāpšanas platformas tramvaja modeli, un šobrīd divi tādi kursē Minskā. Jaunākās paaudzes tramvaju ražošanā izmantotas daudzu Rietumeiropas kompāniju komplektējošas detaļas.

«Neesam atmetuši domu piedāvāt šos tramvajus arī Rīgai – gan tieši, gan arī to ražošanai – montāžai kopuzņēmumā ar Rīgas Vagonbūves rūpnīcu, arī citādās sadarbības formās, piemēram, izmantojot Latvijas ražotāju izstrādājumus, piemēram, RVR saražotos ratiņus,» norāda G. Nazarovs. Viņš atzīst, ka saruna ar Rīgas pilsētas vadītājiem, kā arī tramvaju ekspluatācijas speciālistiem ir notikusi pērn novembrī, taču joprojām skaidrības neesot. Rīgas vadība sarunās pauda ieinteresētību par šāda tramvaja iegādi, kas gan var notikt tikai konkursa kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Rīga būs saņēmusi 20 zemās grīdas tramvaju sastāvus no Čehijas, šādus tramvajus Rīgai varētu turpmāk ražot Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) un Minskas automašīnu rūpnīcas (MAZ) kopuzņēmums.

Tā šodien vēsta laikraksts Bizness&Baltija.

Db jau vēstīja, ka RVR kopā ar Belkomunalmaš strādāja pie modeļa tramvaju parka atjaunošanai Rīgai. Tā kā savulaik RVR ražoja arī tramvajus, a/s RVR padomes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis cer Rīgā atdzīvināt šo produktu ražošanu, jo pieprasījums ir ne tikai no Rīgas, bet arī no citām pilsētām un valstīm.

Kā apgalvo RVR valdes priekšsēdētājs Lazars Raizbergs, tad rūpnīcai Latvijā ir visas nepieciešamā pieredze un tehnoloģijas, lai šādus zemās grīdas tramvajus ražotu. Tiesa gan, ka paša tramvaja koncepts vēl neesot izstrādāts. Šonedēļ Rīgā ierodas MAZ pārstāvji, lai runātu par ražošanas iespējām RVR. L. Raizbergs arī norādīja, ka iepriekš radušās domstarpības abu uzņēmumu starpā, jo MAZ bija paredzējis, ka Rīgā tikšot ražoti tikai tramvaju vagonu karkasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils pilsētas domes Centralizētās iepirkumu nodaļas izsludinātais tramvaju vagonu iegādes iepirkums patlaban ir izvērtēšanas stadijā.

«Līgums par tramvaju piegādi pagaidām nav noslēgts, jo pašvaldība gaida kompetentu iestāžu atzinumu. Ja tiks pateikts, ka šis uzņēmums ražo lielgabalus, ar kuriem nosacīti ārzemēs tiek mušīti cilvēki un minētajam uzņēmumam ir uzlikts aizliegums tirgot Eiropā, tad pašvaldība šos tramvajus nepirks,» komentē Aivars Zdanovskis, Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks («Mūsu partija»).

Vicemērs norādīja, ka pašvaldība nepērk tramvajus pa tiešo no Krievijas uzņēmuma, bet gan no Lietuvas starpniekfirmas, kas ir šī uzņēmuma dīleris visā Eiropā, un ir pārdevis šos tramvajus arī citiem pircējiem Eiropā, tai skaitā Liepājai.

«Galu galā, tramvaju piegādātājs ir izvēlēts konkursa rezultātā un šos rezultātus ir apstiprinājusi gan Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, gan Iepirkumu uzraudzības birojs. Turklāt konkursa rīkotājiem ir arī saistības gan pret konkursa uzvarētāju, gan arī Daugavpils iedzīvotājiem, kam šie tramvaji ir vajadzīgi,» stāsta A. Zdanovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz katru dienu pēdējo 30 gadu laikā Natālija Judenkova ir sēdusies pie 52. trolejbusa stūres. Viņa vada trolejbusu no Krimas pussalas galvenās pilsētas Simferopoles uz Melnās jūras piekrastes kūrortpilsētu Jaltu - 85 kilometrus. Vietējie lepojas ar to, ka šis ir garākais trolejbusa maršruts visā pasaulē, raksta AFP.

Laiks iet - no brīža, kad Ņikita Hruščovs lika sākt būvniecību, līdz mūsdienām, kad Krievijas prezidents Vladimirs Putins pārzīmējis karti, bet trolejbusu līnija turpina darboties.

«Es nāku uz darbu katru dienu ļoti labā garastāvoklī, jo tas ir mans darbs - vest cilvēkus, un mūsu daba ir patiešām skaista,» pēc 2,5 stundas gara brauciena sacījusi N. Judenkova.

Hruščovs elektriskās trolejbusu līnijas būvniecību lika sākt 1958. gadā, jo nebija iespējams izbūvēt dzelzceļa sliedes, bet autobusi būtu pārāk piesārņojoši. Ziedu laikos trolejbusi kursēja ik pēc divām minūtēm, pārvadājot pusmiljonu cilvēku katru dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau nākamgad Rīgas ielās varētu sākt kursēt jauni, ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi, pastāstīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (S).

Šī gada jūlijā noslēgsies pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) izsludinātais iepirkumu konkurss desmit jaunu, ar ūdeņradi darbināmu trolejbusu iegādei. Mērķis šādu trolejbusu iegādei esot samazināt izmešu daudzumu, kas nonāk gaisā, sadegot dīzeļdegvielas produktiem.

Inovāciju projektā līdzfinansējumu trolejbusu iegādei piešķīrusi arī Eiropas Savienība (ES). Baraņņiks minēja, ka līdzfinansējuma avots ir ES Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI/CEF), kas līdz šim Latvijā ir bijis finansējuma avots vēl tikai vienam projektam - Rail Baltica dzelzceļa sliežu izbūvei.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja SIA Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis, ES sniegs līdzfinansējumu 50% apmērā no projekta kopējās summas, taču šobrīd, kad vēl rit iepirkumu konkurss, precīzi pateikt projekta kopsummu nav iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme, īstenojot ilgtermiņa sabiedriskā transporta attīstības plānus, paredzējusi šogad turpināt investīciju projektus, tostarp sākt iepirkuma procedūru jaunu autobusu un trolejbusu iegādei.

Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētāja Leona Bemhena sagatavotajā ziņojumā par uzņēmuma attīstības stratēģiju 2011.gadam un darbības plānu tās īstenošanai minēts, ka ritošā sastāva atjaunošanas nolūkos paredzēts iegādāties 120 jaunu trīsasu savienoto zemās grīdas trolejbusus un 150 autobusus.

SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis aģentūrai LETA pastāstīja, ka jaunu pasažieru autobusi tiks iepirkti, lai atjaunotu ritošo sastāvu, kurā ir nu jau vairāk nekā desmit gadu veci autobusi, kurus uzņēmums iegādājās, sākot no 1997.gada, un kuri joprojām tiek izmantoti pasažieru pārvadāšanai.

Pēc Zaķa teiktā, visticamāk, tie būšot Daimler ražotie Mercedes Benz autobusi, par kuriem sākta skandalozā starptautiskā kukuļošanas lieta saistībā ar Rīgas domes amatpersonu piekukuļošanu. Saskaņā ar autobusu dokumentāciju šos transportlīdzekļus paredzēts ekspluatēt līdz desmit gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šodien SIA «Rīgas satiksmes» (RS) iepirkumu lietā piemēroja drošības līdzekli apcietinājumu bijušajam uzņēmuma valdes priekšsēdētājam Leonam Bemhenam.

Tiesas lēmumu Bemhens var pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā. Apcietinājums ir bargākais drošības līdzeklis. Kriminālprocesa likumā teikts, ka apcietinājumu var piemērot tikai tad, ja cita drošības līdzekļa piemērošana nevar nodrošināt, ka persona neizdarīs jaunu noziedzīgu nodarījumu, netraucēs vai neizvairīsies no pirmstiesas izmeklēšanas.

Saskaņā ar neoficiālu informāciju Bemhena aizturēšana un tai sekojošā apcietināšana varētu būt saistīta ar to, ka kriminālprocesā par RS iepirkumiem kāds sniedzis jaunas liecības.

Jau ziņots, ka KNAB sāktais kriminālprocess ir saistīts ar trim pašvaldības uzņēmuma SIA «Rīgas satiksme» (RS) veiktajiem iepirkumiem, tādējādi izmeklējot amatpersonu kukuļošanu un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Transporta projektiem atvēl 85 miljonus eiro

Db.lv, 08.01.2021

Atbilstoši potenciālo finansējuma saņēmēju sniegtajai informācijai ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu ietvaros Rīgā paredzēts iegādāties 10 zemās grīdas tramvajus.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā (MK) 7.janvārī akceptētie grozījumi paredz papildu finansējumu videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai – sliežu transporta un autobusu projektu īstenošanai.

Sliežu transporta attīstībai valdība atbalstīja finansējuma piešķiršanu projektu īstenošanai Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kurus plānots īstenot līdz 2023. gada beigām 4.5.1.1.pasākuma “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)” ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros. Šo projektu īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda (KF) finansējums ir 74 795 760 eiro.

Atbilstoši potenciālo finansējuma saņēmēju sniegtajai informācijai ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu ietvaros Rīgā paredzēts iegādāties 10 zemās grīdas tramvajus un pārbūvēt infrastruktūru tramvaju maršruta posmā indikatīvi 7 km garumā, Daugavpilī plānots iegādāties 12 tramvajus un izbūvēt jaunu tramvaju sliežu ceļu indikatīvi 4 km garumā, savukārt Liepājā plānots iegādāties vismaz divus tramvajus un pārbūvēt tramvaju sliežu ceļu indikatīvi 1 km garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek apsvērta iespēja Daugavpilī izveidot zemo grīdu tramvaju ražotni uz Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas bāzes.

To tikšanās laikā pārrunājuši Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis un rūpnīcas Belkommunmash vadība. Sarunās piedalījās arī Latvijas vēstnieks Baltkrievijā Mihails Popkovs.

Perspektīvā Baltkrievijas tramvaji un trolejbusi izietu Eiropas Savienības sertifikācijas prasības, nodrošinot Baltkrievijas produktiem pieeju tās tirgiem.

Baltkrievijā pašlaik tiek izstrādāti vairāki zemo grīdu tramvaju un trolejbusu modeļi, tai skaitā hibrīda trolejbusa modeļi ar dīzeļa ģeneratoru. Tuvākajā laikā tiek plānota Baltkrievijas uzņēmuma ekspertu vizīte uz Daugavpili ar mērķi izzināt kopuzņēmuma veidošanas praktiskos un tehniskos jautājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Rīgas Satiksme saņēmis otro zemās grīdas tramvaju. Tas Rīgā ieradies nedaudz ātrāk, jo bija paredzēts, ka nākamos trīs tramvajus uzņēmums saņems septembrī, tādējādi gaidāms, ka nākamajā mēnesī Rīgā ieradīsies vēl divi jaunie tramvaji, Db.lv norādīja SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Viņš norāda, ka pēc šogad martā saņemtā pirmā zemās grīdas tramvaja trīs tramvajus bija paredzēts saņemt septembrī, no kuriem viens piegādāts nedaudz agrāk. Turpmāk plānots saņemt pa četriem tramvajiem katru mēnesi līdz nākamā gada janvārim, kad visiem 20 jaunajiem zemās grīdas tramvajiem vajadzētu būt piegādātiem, skaidro V. Zaķis.

Saskaņā ar līgumu, kas 2008.gadā noslēgts starp RP SIA Rīgas satiksme un izsludinātā konkursa uzvarētāju Škoda Transportation, līdz 2011.gada janvāra beigām Rīga saņems 20 zemās grīdas tramvajus. Līguma kopējā summa par tramvaja iegādi ir 52 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemās grīdas tramvaju cehu varētu izveidot divu gadu laikā, intervijā aģentūrai LETA pieļāva pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš norādīja, ka jaunais cehs ir projektēšanas stadijā un nekādām īpašām problēmām nevajadzētu būt. Pēc projektēšanas sekošot iepirkumi un celtniecība.

Par iespējamajām izmaksām varēšot runāt pēc projekta izstrādes, norādīja Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs.

Speciāls cehs jaunajiem tramvajiem nepieciešams, jo tiem vairs nav vagonu, bet gan sastāvs ar trīs sekcijām, tramvajam ir arī zemā grīda un visas elektroiekārtas atrodas uz jumta.

Jaunais cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi. Plānots, ka cehā vienlaicīgi varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot tramvaju parka atjaunošanu, Rīgas satiksme ir noslēgusi līgumu ar Čehijas kompāniju Škoda Transportation par 20 jaunu zemās grīdas tramvaju piegādi, informē Rīgas satiksme.

Pirmie zemās grīdas tramvaji no šīs piegādes Rīgā parādīsies 2017.gada pirmajā pusē, savukārt visu Škoda 15T Riga tramvaju piegādei jānotiek līdz 2017.gada beigām. Jaunais tramvaju iepirkums neietekmēs sabiedriskā transporta biļešu cenas Rīgā, taču būtiski palielinās pasažieru pārvadājumu kvalitāti – īpaši to pasažieru, kuri ikdienā izmanto tramvajus. Paredzēts, ka jaunie zemās grīdas tramvaji kursēs 4.tramvaju maršrutā Imantas virzienā.

Visi jaunie zemās grīdas tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām, kā arī citu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lietus ūdens sistēma ir pietiekoši veca un sliktā tehniskā stāvoklī, šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē paziņoja Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters.

Valpēters sniedza informatīvu ziņojumu, kurā minēja, ka Rīgas lietus ūdens sistēma ir novecojusi. To apliecina fakts, ka atsevišķi sistēmas posmi ir būvēti 20.gadsimta 30.gados, līdz ar to dažādos laika posmos būvētā sistēma ir savu nokalpojusi.

Valpēters atgādināja, ka Satiksmes departamenta rīcībā ir pirms pāris gadiem veikts pētījums, kurā analizēta Rīgas lietus un notekūdeņu sistēma. Pētījuma rezultāti liecina, ka, lai uzlabotu esošo Rīgas lietus ūdens kanalizācijas sistēmas darbību, ir nepieciešami vismaz 69 miljoni eiro. Savukārt, lai sakārtotu vietas pilsētā, kurās nav lietus ūdens kanalizācijas, piemēram, Čiekurkalna 1.līnija un 2.līnija, Flotes iela, un citas vietas, kurās stiprāku lietusgāžu laikā ūdeni atsūknē tam speciāli paredzētas iekārtas, vajadzīgi vēl aptuveni 11 miljoni eiro. Problemātiska situācija ir arī ar kanalizāciju Vecrīgā, piebilda Valpēters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā meteorologu šodien prognozētās spēcīgās lietavas galvaspilsētā, Rīgas domes Satiksmes departaments izplatījis aicinājumu transportlīdzekļu vadītājiem izvairīties no tiem ceļu posmiem, kas stipra lietus ietekmē applūst.

Par applūstošiem ceļu posmiem Rīgā tiek uzskatīts Vienības gatves posms no Telts ielas līdz Satiksmes ielai, Krasta iela zem Salu tilta, Kārļa Ulmaņa gatve zem Bauskas ielas pārvada, Čiekurkalna 1.garā līnija zem Vairoga tilta, Varoņu iela pie Rīgas kremācijas centra, Viestura prospekts posmā no Meža prospekta, Traleru ielā 2 Mangaļsalā, kā arī Gaigalas, Silikātu un Stūrmaņu iela Bolderājā.

Šajā būvsezonā, lai uzlabotu lietus ūdens kanalizācijas sistēmu, plānots sākt remontdarbus vairākās vietās pilsētā. Būtiskus uzlabojumus izjutīs autovadītāji, kuri ikdienā pārvietojas pa Krasta ielu, kur tiks izbūvēta lietus ūdens kanalizācijas sistēma, informē Rīgas dome. Savukārt Bolderājā labos Dandāles ielas un Mazās Bolderājas ielas lietus kolektorus. Arī Kārļa Ulmaņa gatvē tiks veikti uzlabojumi un izbūvēts pieslēgums Paula Stradiņa Klīniskās slimnīcas lietus kanalizācijas kolektoram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.youtube.com/embed/YHEr1XIRQZc

Mēs dzīvojam zemē, kur pelēko un lietaino dienu ir vairāk nekā saulaino dienu. Kas notiek ar cilvēkiem, kad no rīta, atverot logu, ierauga peļķes un milzīgas, krītošas lietus lāses? Garastāvoklis nokrīt zem nulles, lūpu kaktiņi neplāno celties uz augšu, un vienkārši – nekur negribas iet un neko negribas darīt. Riteņbraucēji drūmi paņem savus noputējušos E-talonus un dodas uz sabiedrisko transportu. Kas notiek ar Rīgu? Ar pilsētām? Tās paliek pelēkas, lai neteiktu – melnas... Kāpēc tā? Pa visam vienkārši – cilvēki paņem savus melnos lietussargus, uzliek tumšas kapuces, nodur galvas un iet savu iemīto taku. Dienas produktivitāte zūd... Pazūd!

Komentāri

Pievienot komentāru