Kauņā un Viļņā oficiāli atklāj intermodālos dzelzceļa termināļus, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kaimiņvalstī oficiāli atklātie Lietuvas dzelzceļa (LtDz) īstenotie infrastruktūras projekti palielinās kravu pārvadājumu apjomu un padarīs Lietuvu pievilcīgāku tranzīta biznesā iesaistītajiem spēlētājiem, vēsta portāls Ru.delfi.lt. Lēmums par termināļu izveidi tika pieņemts pirms astoņiem gadiem, atgādināja kaimiņvalsts premjers Aļģirds Butkevičs. Viņš arī izteica cerību, ka abi termināļi palīdzēs palielināt savstarpējos kravu pārvadājumus ar Kazahstānu.
DB jau vēstījis (2015. g. 16. aprīlī) par LtDz termināļiem, kuri lietuviešu dzelzceļa kompāniju pievieno to Eiropas valsts uzņēmumu vai ar to saistīto kapitālsabiedrību saimei, kas aktīvi piedalās ne tikai kravu pārvadājumos, bet arī papildu pakalpojumu sniegšanā kravu nosūtītājiem. Objektu izveidē, kādu Eiropā esot ap 300, ņemts vērā labākais no Vācijas, Austrijas, Itālijas un Polijas termināļiem. Investīcijas termināļos kopumā sasniegušas 57 milj. eiro, no kā 85% ir Eiropas fondu līdzfinansējums.
Jauns vilciens
Kopš DB apmeklēja Viļņas un Kauņas termināļus (2015.g. 13. aprīlis), nekādu īpašu jaunumu tajos nav, taču tādi ir attiecībā uz kravu plūsmu, norāda LtDz kravu pārvadājumu departamenta LG Ekspedicija multimodālā transporta un attīstības daļas vadītājs Mindaugs Butnorjus, kas iepriekš bija atbildīgs par abu termināļu būvniecību. Proti, ir izmēģināts jaunais konteinervilciens Vit Express, kurš kursēs divas reizes nedēļā starp Klaipēdu un Viļņu.
Pēc viņa teiktā, gala stadijā ir sarunas arī ar kuģniecību Maersk par konteineru depo izveidi Viļņā, kur tukšos konteinerus varētu piepildīt ar eksportam domāto produkciju.
Visu rakstu Lietuva kļūst pievilcīgāka tranzītam lasiet 27. maija laikrakstā Dienas Bizness.