Transports un loģistika

Lietuvas investori pieprasa atpirkt no tiem Rīgas kuģu būvētavas akcijas

Dienas Bizness, 25.07.2013

Jaunākais izdevums

Lietuvas investoru asociācija, kurā apvienojušies vairāk nekā 600 biedru, vērsusies pie Latvijas Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) ar aicinājumu uzlikt par pienākumu a/s Rīgas kuģu būvētava kontrolpaketes īpašniekam Vasīlijam Meļņikam izteikt citiem akcionāriem adresētu akciju atpirkšanas piedāvājumu.

Asociācijas izsūtītajā paziņojumā minēts, ka no vairākiem biedriem ir saņemtas sūdzības par to, ka laulātajiem Vasīlijam un Irinai Meļņikiem kopā pieder Rīgas kuģu būvētavas kontrolpakete, tomēr joprojām nav izteikts citiem akcionāriem adresēts akciju atpirkšanas piedāvājums, lai gan to paredz Latvijas Republikas likumdošana.

Organizācijas vadītājs Vītauts Plunksnis atzīmē, ka, reaģējot uz sūdzībām, asociācija vērsusies ar attiecīgu iesniegumu FKTK, kura pašlaik to izvērtē. Atsaucoties uz publiski pieejamiem datiem, Lietuvas investoru asociācija norāda, ka V. Meļņikam pieder a/s Remars Rīga kontrolpakete, kurai savukārt pieder 49,86% a/s Rīgas kuģu būvētava akciju. Papildus tam 0,23% Rīgas kuģu būvētavas akciju pieder V. Meļņika laulātajai draudzenei I. Meļņikai. Lietuvas investori arī uzsver, ka Rīgas kuģu būvētavas akcijas pieder arī atsevišķiem Remars Rīga valdes locekļiem, un tādā veidā saistītu personu grupa konktrolē vairāk nekā 50% no uzņēmuma balstiesībām.

V. Plunksnis norāda, ka akcionāri gaida atpirkšanas piedāvājumu, lai saņemtu uzņēmuma vērtībai atbilstošu cenu par piederošajām akcijām. «Saskaņā ar Latvijas tiesību aktiem, piedāvājuma cena nedrīkst būt zemāka par akcijas bilances vērtību, kas aizvadīta gada beigās bija 2,05 lati. A/s Rīgas kuģu būvētava akcijas cena Rīgas Fondu biržā pēdējā laikā svārstās ap 35 santīmiem par akciju,» skaidro Lietuvas investoru asociācijas vadītājs.

«Starpība starp šīm divām cenām liecina par to, ka ticība tiesiskumam Latvijā ir ārkārtīgi zemā līmenī, tādēļ Latvijas Finanšu un kapitāla tirgus komisijas lēmumam ir ļoti būtiska nozīme, lai Latvijā varētu pilnvērtīgi attīstīties kapitāla tirgus» – akcentē V. Plunksnis.

Asociācijas vadītājs arī pastāstīja, ka Lietuvā mazākumtirgotāju tiesības līdzīgos gadījumos izdevies aizstāvēt. Ar investoru pūlēm tikusi panākta arī par 15% lielāka a/s Lifosa akciju atpirkšanas cenas par labu mazākuma akcionāriem. Tādējādi aptuveni divi tūkstoši akcionāru papildus saņēmuši 1,1 miljonu latu vairāk nekā paredzēja sākotnējais Krievijas koncerna Eurochem piedāvājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Meļņikam un Remars-Rīga piemēro 14,2 tūkstošu sodu par pārkāpumiem Rīgas kuģu būvētavas akciju atpirkšanā

Žanete Hāka, 20.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pabeidzot pārbaudi par AS Rīgas kuģu būvētava akcionāru iespējamo saskaņotu rīcību un noslēdzot sākto administratīvo lietu, Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) pieņēma lēmumu piemērot uzņēmuma akcionāriem soda naudu likumā noteiktajā maksimālajā apmērā, informē FKTK pārstāvji.

Vasilijam Meļņikam un AS Remars-Rīga piemērots sods 14,2 tūkstošu eiro apmērā katram par akciju obligātā atpirkšanas piedāvājuma neizteikšanu citiem uzņēmuma akcionāriem.

Pārbaudi par faktu, ka, iespējams, vairākas personas kopā ir ieguvušas līdzdalību AS Rīgas kuģu būvētava vairāk nekā 50% apmērā no uzņēmuma balsstiesīgo akciju skaita, FKTK uzsāka 2012. gadā. Šajā laikā FKTK rīcībā nonākusī informācija un pārbaudes pēdējā posmā saņemtie jaunie fakti par AS Rīgas kuģu būvētava akciju pārdošanas darījumu pierāda, ka AS Remars-Rīga bija faktiskā līdzdalība AS Rīgas kuģu būvētava virs 50%. Tā kā Vasilijs Meļņiks ir AS Remars-Rīga kontrolpaketes īpašnieks, atbilstoši Finanšu instrumentu tirgus likumam, V.Meļņika netiešā veida faktiskā līdzdalība ir bijusi vairāk par 50% no kopējā AS Rīgas kuģu būvētava balsstiesīgo akciju skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kuģu būvētāja mazākuma akcionāriem nāksies gaidīt

Mārtiņš Apinis, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav pamata automātiski summēt diviem laulātajiem piederošas akcijas, jo personu sastāvēšana laulībā vēl automātiski nenozīmē, ka attiecīgā uzņēmuma akcijas, kuras pieder laulātajiem, ir nevis katras personas atsevišķa manta, bet gan to kopmanta, šādu viedokli pauž Finanšu un Kapitāla tirgus komisija (FKTK) attiecībā uz iespējamību, ka Meļņiku ģimenes rīcībā esošais Rīgas kuģu būvētavas (RKB) akciju skaits pārsniedz 50%,kas daudziem investoriem liek cerēt uz kompānijas vērtspapīru atpirkšanu par ievērojami augstāku cenu nekā patlaban biržā.

FKTK ir sākusi pārbaudi par minēto jautājumu un Komisijas turpmākā rīcība būs atkarīga no pārbaudes rezultātiem.

Pagājušajā nedēļā kļuva zināms, ka Lietuvas investoru asociācija, kurā apvienojušies vairāk nekā 600 biedru, vērsusies pie FKTK ar aicinājumu uzlikt par pienākumu a/s RKB kontrolpaketes īpašniekam Vasīlijam Meļņikam izteikt citiem akcionāriem adresētu akciju atpirkšanas piedāvājumu.

Asociācijas izsūtītajā paziņojumā minēts, ka no vairākiem biedriem ir saņemtas sūdzības par to, ka laulātajiem Vasīlijam un Irinai Meļņikiem kopā pieder RKB kontrolpakete, tomēr joprojām nav izteikts citiem akcionāriem adresēts akciju atpirkšanas piedāvājums, lai gan to paredz Latvijas Republikas likumdošana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas kuģu būvētavas jaunais stūrmanis maina kursu

Andrejs Vaivars, BNS, speciāli DB, Māris Ķirsons, 15.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas kuģu būvētava fokusēsies uz mazo un vidēja izmēra kuģu būvniecību, kā arī rietumvalstu kuģu remontu.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj smagās mašīnbūves uzņēmuma a/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) jaunais stūrmanis – valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs, kurš uzņēmuma vadību pārņēmis sarežģītā situācijā – notiek akcionāru savstarpējais karš, tiek prasīta uzņēmuma maksātnespēja, iepriekšējo gadu tirgus aizvēršanās Krievijā un Ukrainā, sarežģīta situācija ar pasūtījumiem Eiropas kuģu būvētavās, jo lielo kuģu būves pasūtījumi pārcēlušies uz Dienvidaustrumāziju (Ķīnu, Dienvidkoreju), rezultātā tādu būvēšana ES ir kļuvusi par sava veida reliktu. RKB nebūt nav pirmais uzņēmums, kura valdē strādā J. Skvarnovičs, jo viņš ir vadījis ne tikai kolhozu Tukuma rajonā vēl PSRS laikos, bet arī a/s Tukuma piens, a/s Rīgas piena kombināts, a/s Limbažu piens, SIA Forburga, a/s Stats Invest, bijis valdē a/s Austrumu klīniskā universitātes slimnīca un SIA Stats. Ar šādu vadītāja pieredzes bagāžu viņš pauž optimismu par uzņēmuma nākotnes perspektīvu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Nodokļu parādu piedziņas pārvalde AS Rīgas kuģu būvētava piemērojusi jaunu nodrošinājumu, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Uzņēmumam piemērots aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai. Nodrošinājums piemērots 12.decembrī.

“Lursoft” izziņa liecina, ka uz šī gada 7.decembri uzņēmumam bija izveidojies nodokļu parāds 1,478 miljonu eiro apmērā.

Šis ir otrais aktuālais AS Rīgas kuģu būvētava nodrošinājums. Pirmo nodrošinājumu VID piemēroja šī gada maijā, aizliedzot AS “Rīgas kuģu būvētava” reģistrēt, pārreģistrēt, pārjaunot un grozīt komercķīlu.

Lursoft izziņa liecina, ka AS “Rīgas kuģu būvētava” šobrīd ir aktuālas trīs komercķīlas.

AS Rīgas kuģu būvētava nodarbojas ar kuģu būvi, remontu un apkopi. Kompānija reģistrēta 1991.gadā un tās pamatkapitāls ir 16 340 949 eiro. AS Rīgas kuģu būvētava akcijas tiek kotētas Nasdaq Riga fondu biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) pabeigusi vēl divu lielu kuģu remontu un aktīvi turpina sezonu, remontējot kuģus un saņemot jaunus pasūtījumus, informē uzņēmuma pārstāvji.

No kuģu būvētavas doka ir aizkuģojis kravas kuģis UBC Tampico, kurš peld zem Kipras karoga un kura pieraksta osta ir Limasola. UBC Tampico garums ir 182,6 metri, platums – 28,6 metri, kravnesība – 37,8 tūkstoši tonnu. Kravas kuģis atbilst Panamax klasifikācijai, - šāds platuma ierobežojums ir nepieciešams, lai kuģis varētu caurbraukt Panamas kanālu, kas savieno Kluso un Atlantijas okeānu.

Remonta laikā kravas kuģim tika pārkrāsots ārējais korpuss, atjaunotas tērauda caurules, veikti hidraulisko cilindru remontdarbi. Tāpat pirmo reizi RKB speciālisti veica kuģa aprīkošanu ar nerotējošas sprauslas dzenskrūvi Mewis Duct. Šāda dzenskrūve ļauj kuģim efektīvi sasniegt lielāku ātrumu, tādējādi ietaupot degvielu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25. jūlijā Lietuvas investoru asociācijas vārdā izplatītajā paziņojumā masu medijiem, kurā Lietuvas investori pieprasa atpirkt no tiem Rīgas kuģu būvētavas (RKBV) akcijas, esot nepatiesi apgalvots, ka Vasilijam Meļņikam pieder šī uzņēmuma akciju kontrolpakete, norāda RKBV paziņojumā NASDAQ OMX Riga biržai.

Neviens pieradījums, kas varētu pamatot šo apgalvojumu, minēta paziņojumā nav atrodams, komentē kuģu būvētāja pārstāvji.

Uzņēmums piebilst, ka iepriekš minētā asociācija Vitauta Plunksnisa vārdā spekulē ar slēgtās akciju sabiedrības Remars Rīga akciju kontrolpaketi, kura pieder V. Meļņikam, no tā izdarot nepatiesus secinājumus, ka attiecīgi arī uzņēmumā a/s Rīgas kuģu būvētava V. Meļņikam pieder akciju kontrolpakete.

«Par paziņojuma autoru nezināšanu liecina arī tas, ka paziņojumā teikts: «papildus tam 0,23% AS Rīgas kuģu būvētava akcijas pieder V.Meļņika laulātajai Irinai Melņikai.» Patiesībā I. Meļņikai pieder nevis 0,23% akciju, bet 0,023% akciju,» norāda RKBV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Rīgas kuģu būvētava» valde 23.novembrī saņēmusi padomes locekļu Valentīnas Andrējevas un Linarda Baumaņa iesniegumus par padomes locekļu amata atstāšanu pēc pašu vēlēšanās, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Valentīna Andrējeva un Linards Baumanis nav atklājuši padomes locekļu amatu atstāšanas iemeslus.

AS «Rīgas kuģu būvētava» padome jaunā sastāvā tiks ievēlēta atbilstoši normatīvo aktu prasībām un AS «Rīgas kuģu būvētava» statūtiem.

Db.lv jau rakstīja, ka loģistikas uzņēmumam AS «Remars-Rīga», kas ir lielākais AS «Rīgas kuģu būvētava» akcionārs, otrdien, 13.novembrī, piemērots jauns nodrošinājums - aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Nodrošinājums piemērots, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes lēmumu. «Lursoft» izziņa liecina, ka uz šī gada 7.novembri uzņēmumam bija nodokļu parāds 69 tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FKTK patlaban vērtē Rīgas kuģu būvētava akcionāru darbības

Žanete Hāka, 14.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) patlaban izvērtē novēloto AS Rīgas kuģu būvētava akcionāres ziņojumu par vērtspapīru pārdošanu, kā arī turpina pārbaudi par uzņēmuma akcionāru struktūru, norāda FKTK.

Publiskais paziņojums par Irinai Meļņikai piederošo 0,23% AS Rīgas kuģu būvētava akciju pārdošanas darījumu ir publicēts pēc norādījuma, pēc tam, kad FKTK rīcībā bija nonākusi informācija par šo darījumu.

Attiecīgi FKTK vērsās pie AS Rīgas kuģu būvētava akcionāres Irinas Meļņikas, norādot uz publicēšanas termiņa neievērošanu.

Par informācijas neiesniegšanu Finanšu instrumentu tirgus likumā norādītājā termiņā FKTK ir tiesības izteikt personai brīdinājumu vai uzlikt soda naudu līdz 14,2 tūkstošiem eiro. Attiecīgi pēc visu faktisko apstākļu noskaidrošanas un izvērtēšanas FKTK lems par iespējamo sankciju piemērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes lēmumiem AS «Rīgas kuģu būvētava» piemēroti divi jauni nodrošinājumi, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Abi nodrošinājumi reģistrēti komercreģistrā šī gada 2.janvarī, un ar tiem uzņēmumam piemērots aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai. Tādējādi kopumā šobrīd uzņēmumam ir aktuāli pieci nodrošinājumi.

AS «Rīgas kuģu būvētava» 2018.gadā vērsās tiesā ar tiesiskās aizsardzības procesa pieteikumu tāpēc, ka uzņēmums nonācis sarežģītā finanšu situācijā. Taču tā tiesiskās aizsardzības procesa pieteikums tika noraidīts.

«Lursoft» izziņa liecina, ka uz šī gada 26.decembri uzņēmumam bija izveidojies nodokļu parāds 1,487 miljonu eiro apmērā.

AS «Rīgas kuģu būvētava» šobrīd ir aktuālas trīs komercķīlas, liecina «Lursoft» izziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas kuģu būvētavas valdes priekšsēdētājs atstājis amatu

LETA, 26.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuģu būves un remonta uzņēmuma Rīgas kuģu būvētava valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs atstājis amatu, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai Nasdaq Riga.

Rīgas kuģu būvētavas pārstāvji informē, ka Skvarnovičs atstājis darbu kompānijas valdē ceturtdien, 25.maijā, iesniedzot paziņojumu par valdes priekšsēdētāja amata atstāšanu pēc paša vēlēšanās.

Pēc kompānijas pārstāvju minētā, jauns Rīgas kuģu būvētavas valdes loceklis tiks ievēlēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām un sabiedrības statūtiem.

Tādējādi šobrīd Rīgas kuģu būvētavas valdē strādā Jekaterina Meļņika un Einārs Buks.

Rīgas kuģu būvētava pagājušajā gadā strādāja ar 20,758 miljonu eiro auditēto apgrozījumu, kas ir par 2,1% mazāk nekā 2015.gadā, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 23,6% un bija 169 807 eiro.

Rīgas kuģu būvētava specializējas zvejas laivu, kabotāžas prāmju, palīgpeldierīču būvē un remontā. Kompānijas akcijas kotē Nasdaq Riga otrajā sarakstā. Kompānijas lielākais akcionārs ir Remars-Rīga, kas iekļauts koncernā Eiroholdings.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas kuģu būvētavai pērn zaudējumi

Gunta Kursiša, 28.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas kuģu būvētava pērn apgrozījusi 53,7 miljonus eiro, kas ir gandrīz piecas reizes mazāk nekā 2012. gadā. Gads noslēgts ar zaudējumiem 1,9 miljonu eiro apmērā, rāda Lursoft dati.

Zaudējumi saistīti ar nedienām, kas piemeklēja, realizējot trīs jaunbūvētos peldošos restorānus, norādījusi uzņēmuma vadība.

Kopumā pērn a/s Rīgas kuģu būvētava veikusi 60 kuģu remontu, kas ir tikpat, cik 2012. gadā. Uzņēmums pērn uzbūvējis un ūdenī nolaidis astoņus kuģu korpusus. Salīdzinājumam 2012. gadā uzbūvēti piecu kuģu korpusi.

Līdzīgi kā iepriekšējos gadus kuģu remontu galvenokārt pasūtīja Rietumeiropas, Krievijas un Latvijas partneri, savukārt kuģu korpusu pasūtītāji pārsvarā bijuši no Skandināvijas valstīm. Peldošos restorānus uzņēmumam pasūtīja no Krievijas, bet Swath tipa patruļkuģus – no Latvijas.

Jau rakstīts, ka aprīļa beigās uzņēmumam tika iecelts jauns valdes priekšsēdētājs – Jānis Skvarnovičs, savukārt Vasilijs Meļņiks tagad darbojas kompānijas padomes priekšsēdētāja amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas kuģu būvētavai mainīta valde

Žanete Hāka, 11.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas reģistrētas arī AS Rīgas kuģu būvētava valdes sastāvā, liecina Lursoft dati.

Valdes locekļa pienākumu pildīšanu pārtraucis Vladimirs Kozlovs, kurš amatā tika ievēlēts vien pirms nedaudz vairāk kā diviem mēnešiem, proti, 6.janvārī. Pēc Lursoft pieejamajām ziņām, V. Kozlovs savulaik atradies arī pie nu jau reorganizētās SIA Kuģu remonta bāze vadības grožiem.

Lursoft izziņas dati liecina, ka pēc V. Kozlovska aiziešanas no AS Rīgas kuģu būvētava valdes darbu uzņēmuma valdē turpina četras amatpersonas – Larisa Artemenko, Vladislavs Blūms, Einārs Buks un Vasilijs Meļņiks.

2012.gadā AS Rīgas kuģu būvētava apgrozījusi (262,178 miljonus eiro un guvusi 220,233 tūkstošu eiro lielu peļņu. Uzņēmumā aizpagājušajā gadā strādājuši 643 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas kuģu būvētava noraida informāciju, ka uzņēmumam būtu finanšu grūtības

Dienas Bizness, 27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava ir finansiāli stabils uzņēmums, par ko ir viegli pārliecināties, palūdzot komentārus no uzņēmuma vadības vai arī apskatot finanšu atskaites, norāda AS Rīgas kuģu būvētava valde, noraidot iepriekš masu medijos izskanējušo informāciju, ka uzņēmumam būtu finansiālas grūtības.

Iepriekš medijs TV5 nāca klajā ar informāciju, ka AS Rīgas kuģu būvētava tuvu krīzei, un to panākusi pašreizējā uzņēmuma vadība. Tā medijam norādījis uzņēmuma ražošanas vadītājs Aleksandrs Marčenko, kurš kopš 2013. gada novembra jau nepilda savus amata pienākumus. Uzņēmums nav Marčenko atlaidis, taču arī atalgojums netiek izmaksāts.

«Izdzenājuši visus kontraģentus, ar kuriem mēs strādājām. Situācija ar inženieriem ražotnē vienmēr bijusi saspringta, taču šobrīd gandrīz visi vecie darbinieki, kā es, ir bez darba, bet visi pārējie aizgājuši. Un rūpnīcā tagad, pat ja tur būs kuģi, nebūs, kas tos remontē,» TV5 norādījis Marčenko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gadā a/s Rīgas kuģu būvētava sākusi atgūt agrāko gadu jaudu kuģu remontā un jaunu kuģu būvniecībā, vienlaikus paralēli ražojot industriālos metālapstrādes produktus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«2014. gads uzņēmumam bija krīzes gads, bet 2015. gads ir izaugsmes un pat sava veida jauna kursa pirmais gads,» situāciju raksturo a/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs. Šogad salīdzinājumā ar pērno gadu uzņēmums strādā ar peļņu, spējis veikt daudz vairāk kuģiem remonta pakalpojumu, uzbūvēt vairāk zvejas kuģu un kuģu korpusu, turklāt šajā jomā neizmantotās metāl- apstrādes jaudas izmanto specifisku metāla spoļu ražošanā. «Būtisks darbs šogad ir veikts, lai 2016. gadā varētu strādāt vēl sekmīgāk nekā šogad. Pamati ir ielikti, gan startējot kuģu remonta pakalpojumu, zvejas kuģu, kuģu korpusu būves iepirkumu konkursos, gan arī pie dažādu uzņēmumam jaunu produktu ieviešanas,» uzsver J. Skvarnovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa 18.jūlijā ierosinājusi loģistikas uzņēmuma AS «Remars-Rīga», kas ir lielākais AS «Rīgas kuģu būvētava» akcionārs, maksātnespējas procesa lietu, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Lieta ierosināta, balstoties uz uzņēmuma SIA «MG3» iesniegumu. Maksātnespējas administrācijas mājas lapā publicētā informācija liecina, ka AS «Remars-Rīga» reģistrēts kā vakants maksātnespējas subjekts un administratora pretendents ir Mārtiņš Karstais.

AS «Remars-Rīga» pagājušā gada novembrī Valsts ieņēmumu dienests piemēroja nodrošinājumu - aizliegumu komercķīlas reģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai, jo uzņēmumam ir nodokļu parāds. «Lursoft» izziņa liecina, ka uz šī gada 7.jūliju tam bija nodokļu parāds 129 tūkstošu eiro apmērā.

AS «Remars-Rīga» dibināta 1994.gadā, un uzņēmumam ir vairāki darbības virzieni - elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošana un pārdošana, metāllūžņu savākšana un utilizācija, kā arī transporta pakalpojumu sniegšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas kuģu būvētava ar Singapūras kompāniju veidos kopuzņēmumu naftas un gāzes urbšanas platformu ražošanai

Žanete Hāka, 14.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) ar Singapūras kompāniju SBI parakstījusi nodomu protokolu, kas paredz izveidot kopuzņēmumu naftas un gāzes urbšanas platformu un to aprīkojuma ražošanai, liecina kompānijas paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Šāds kopuzņēmums ļaus Latvijas kuģu būvētājiem izmantot Singapūras speciālistu iestrādes un pieredzi, kas savukārt dos iespēju RKB iesaistīties urbšanas platformu – gigantisku 21. gadsimta inženierbūvju - izgatavošanas un uzstādīšanas biznesā.

«Rīgas kuģu būvētava turpina attīstīties, un vērojama nopietna potenciālo ārzemju sadarbības partneru interese par mūsu uzņēmumu. Patlaban sākas aktīva kuģu remonta sezona, un RKB ir gatava dokā uzņemt Vācijas, Skandināvijas un citu valstu kuģus. Taču vienlaikus ir uzsākta iesaistīšanās arī naftas un gāzes urbšanas iekārtu izgatavošanas biznesā,» skaidro AS Rīgas kuģu būvētava valdes priekšsēdētājs Vasīlijs Meļņiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tiesu izpildītāji uzsākuši piespiedu pasākumus AS Rīgas kuģu būvētava parādu piedziņai

Žanete Hāka, 22.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki zvērināti tiesu izpildītāji ir uzsākuši piespiedu pasākumus AS Rīgas kuģu būvētava parādu piedziņai, kas saistīti ar nenokārtotajām parādsaistībām pret tās kreditoriem, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Sabiedrība norāda, ka uz šo brīdi tai ir apgrūtinātas saistību izpildes iespējas, taču pamatā tas radies apgrozāmo līdzekļu trūkuma dēļ.

«Viens no galvenajiem faktoriem, kas veicinājis šībrīža apstākļu iestāšanos un apgrozāmo līdzekļu nepietiekamību, ir situācija Latvijas finanšu sektorā. Diemžēl Eiropā un jo īpaši Skandināvijas valstīs valda liela neuzticība Latvijas kredītiestādēm – galvenokārt ar pašmāju kapitālu. Likumsakarīgi sekoja kuģu būves pasūtītāju lēmums nepieņemt Latvijas kredītiestāžu izsniegtās garantijas kā nodrošinājumu, un pēdējo gadu laikā pasūtītāju nerealizētā investīciju portfeļa rezultātā sabiedrība ir zaudējusi pasūtījumus daudzu miljonu eiro vērtībā. Tādējādi sabiedrība bija spiesta pārtraukt kuģu būves pakalpojumu sniegšanu, kas līdz šim nodrošināja apgrozāmo līdzekļu pietiekamību, īpaši ziemas periodā, kad kuģu remonta pakalpojumi netiek sniegti un dokos valda dīkstāve,» skaidro Rīgas kuģu būvētava.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas kuģniecība tankkuģu modernizācijā investēs 3,6 miljonus ASV dolāru

Žanete Hāka, 25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai modernizētu AS Latvijas kuģniecība (LK) floti, laikā no maija līdz jūlijam Rīgas kuģu būvētavā tiks atjaunoti astoņi tankkuģi, veicot to tehnisko remontu, krāsošanas darbus un jaunu satelītiekārtu uzstādīšanu.

Kuģu remontdarbos investēs 3,6 miljonus ASV dolāru, vidēji tie būs no 450 līdz 500 tūkstoši ASV dolāru vienam kuģim, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Šobrīd esam fokusējušies uz to jomu stiprināšanu, kas saistīti ar tiešo uzņēmumu darbību un turpinām atbrīvoties ar pamatbiznesu nesaistītiem aktīviem. Kuģu remontā Latvijā tiks ieguldīts 1,6 miljoni ASV dolāru, neskaitot rezerves daļas un materiālus, kurus iepērkam no dažādām pasaules malām. Latvijas kuģniecības kuģu modernizācija veicinās to konkurētspēju pasaules ķīmisko kravu, naftas un tās produktu pārvadāšanas tirgū,» stāsta Latvijas kuģniecības valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups, uzsverot, ka tik apjomīgi kuģu remontdarbi LK vēsturē notiek pirmo reizi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Darījums par Tosmares kuģubūvētavas pārdošanu kompānijai LZK varētu noslēgties līdz augusta vidum

LETA, 30.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darījums par maksātnespējīgās "Tosmares kuģubūvētava" pārdošanu SIA "LZK" varētu noslēgties līdz augusta vidum, aģentūrai LETA sacīja "Tosmares kuģubūvētavas" maksātnespējas procesa administrators Ivars Meļķis.

Viņš norādīja, ka atbilstoši "Tosmares kuģubūvētavas" kreditoru lēmumam ir novērsti šķēršļi minētajam darījumam un līdz augusta vidum tiek gaidīta samaksa no pircēja.

LETA jau ziņoja, ka 23.jūlijā notika "Tosmares kuģubūvētavas" kreditoru sapulce, kuras darba kārtībā bija jautājums par maksātnespējas procesa izdevumu atzīšanu par pamatotiem, mantas pārdošanas termiņa noteikšanu un administratora atlīdzības noteikšanu. Jau iepriekš Meļķis minēja, ka "Tosmares kuģubūvētavas" mantas pirkuma-pārdevuma darījums varētu tik noslēgts vēlākais līdz 2020.gada 15.augustam, ja ar kreditoriem tiks saskaņoti mantas pārdošanas plāna precizējumi.

Pēc administratora rīcībā esošās informācijas, "Tosmares kuģubūvētavas" pircējs nākotnē plāno darbību teritorijā veikt divos virzienos - viens ir saistīts ar kuģu remontu, iespējams, arī ar kuģu būves atjaunošanu, bet otrs ir ar transportu, kravu pārvadājumu pakalpojumu sniegšanu saistīta darbība. "Firmas.lv" informācija liecina, ka "LZK" reģistrēta 2019.gada maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Birža pievieno papildus nosacījumu piemērotajam uzraudzības statusam AS Rīgas kuģu būvētava

Db.lv, 28.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nasdaq Riga valde 28. maijā nolēmusi, ka uzraudzības statuss AS «Rīgas kuģu būvētava» nekavējoties tiek piemērots arī ņemot vērā AS «Rīgas kuģu būvētava» paziņojumu, ka uzņēmums ir pieņēmis lēmumu iesniegt tiesā pieteikumu par AS «Rīgas kuģu būvētava» tiesiskās aizsardzības procesa lietas ierosināšanu.

Papildu uzraudzības statuss tiek piemērots atbilstoši Biržas noteikumu «Par finanšu instrumentu iekļaušanu un tirdzniecību biržas regulētajos tirgos» 20.1.2.punkta 2. apakšpunktu, kas nosaka, ka Biržai ir tiesības piemērot uzraudzības statusu, ja emitentam ir ilgstošas maksātspējas problēmas.

2018. gada 2. maijā piemērotais uzraudzības status vēl joprojām paliek spēkā.

Uzraudzības statusa piemērošana nepieciešama, lai piesaistītu tirgus dalībnieku uzmanību.

Lasi Vēl:

Rīgas kuģu būvētava lūgs ierosināt TAP; darbību negatīvi ietekmējusi arī ABLV Bank likvidācija

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Uzraugi situāciju ar Rīgas kuģu būvētavas valdes nepilnīgo atklātību atstāj investoru ziņā

Ieva Mārtiņa, 13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas kuģu būvētava nav starp tiem Finanšu un kapitāla tirgus komisijas norādītajiem emitentiem, kas ievēro lielāko daļu biržas rekomendēto labas korporatīvās pārvaldības principu.

Uzņēmuma valdes un arī padomes locekļi joprojām spītīgi neatklāj tiem piederošo kuģu būvētavas akciju skaitu, kas, iespējams, atklātu arī patiesos ietekmes apjomus uzņēmumā. To gan turpina pētīt Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK), pārliecinājās Db.lv.

«Vēršam uzmanību, ka tiesību akti nepieprasa, lai emitents obligāti ievēro visus Biržas izdotos Korporatīvās pārvaldības principus un ieteikumus to ieviešanā, jo tiem ir rekomendējošs raksturs. Attiecībā par minētajiem korporatīvās pārvaldības principiem un ieteikumiem to ieviešanā emitents vai nu «ievēro», vai «paskaidro». Ne Biržai, ne FKTK nav tiesiska pamata pieprasīt, lai emitents visus principus pilnībā ievērotu. Ņemot vērā emitenta paskaidrojumā norādīto šajā jautājumā, FKTK nav pamata konstatēt, ka Rīgas kuģu būvētava nebūtu atklājusi informācija, kas tai jāsniedz saskaņā ar likumu,» Db.lv skaidroja komisijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nasdaq Riga valde šā gada 20. novembrī nolēma apturēt tirdzniecību ar AS «Rīgas kuģu būvētava» akcijām, liecina biržas paziņojums.

Tirdzniecība tiek apturēta līdz būtiskas informācijas saņemšanai.

Tirdzniecības apturēšana tiek piemērota ar mērķi aizsargāt ieguldītāju intereses.

Db.lv jau rakstīja, ka loģistikas uzņēmumam AS «Remars-Rīga», kas ir lielākais AS «Rīgas kuģu būvētava» akcionārs, otrdien, 13.novembrī, piemērots jauns nodrošinājums - aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Nodrošinājums piemērots, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes lēmumu. «Lursoft» izziņa liecina, ka uz šī gada 7.novembri uzņēmumam bija nodokļu parāds 69 tūkstošu eiro apmērā.

Šis ir otrais šobrīd uzņēmumam aktuālais nodrošinājums. Valsts ieņēmumu dienests aizliegumu komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai un grozīšanai piemēroja arī šī gada 18.oktobrī. «Lursoft» izziņa liecina, ka uzņēmumam šobrīd ir viena aktuāla komercķīla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Peldošo elektrostaciju, kuģu skrūberu (dūmgāzu savācējfiltru) un notekūdeņu savākšanas sistēmu ražošana līdzās jaunu kuģu būvei un remontam ļaus a/s Rīgas kuģu būvētava sasniegt jaunu apvārsni, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šādu 2016.gada vīziju zīmē a/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) Kuģu būves departamenta vadītājs Genādijs Sļozkins. Iepriekš ir veikti sagatavošanās darbi, kas šogad ļaus apgūt jaunu, līdz šim RKB arsenālā nebijušu izstrādājumu ražošanu un uzstādīšanu.

Proti, RKB jau iepriekš bija sākusi tā dēvēto konversijas programmu, kas paredzēja kuģu būvē un remontā nenoslogotu jaudu izmantošanu citu izstrādājumu ražošanā. «Konversija arī tagad ļauj RKB veikt ne tikai kuģu modernizāciju un jaunu dzinēju uzstādīšanu, bet arī tādus darbus kā kuģu pagarināšana, dūmgāzu savācējfiltru un kuģu notekūdeņu savākšanas sistēmu tehnisko projektu izstrāde, ražošana un uzstādīšana,» skaidro G.Sļozkins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Zvejas kuģu būvniecība uzņem tempu

Māris Ķirsons, 26.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava dažādās būvniecības stadijās pašlaik ir septiņi kuģi, līdztekus tā piedalās vairāku jaunu kuģu būves iepirkumos

Tā pašreizējo situāciju raksturo AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) Kuģu būves departamenta vadītājs Genādijs Sļozkins.

Pērn kopumā ir sākta septiņu jaunu kuģu būvniecība, vairākums no tiem klientiem jānodod šī gada pavasarī. Paralēli tam RKB startē arī vairākos iepirkumos ārzemēs, bet dažu jaunu kuģu būves līgumprojekti gaida parakstīšanu.

«Jaunu kuģu būves joma balstās uz trīs vaļiem – cenu, termiņiem un kvalitāti. Jebkura balsta trūkums nozīmē potenciālā pasūtījuma neiegūšanu,» teic G.Sļozkins. RKB lielākie konkurenti ir Polijā bāzētie uzņēmumi. Lai arī kuģu būvētavas ir gan Somijā, gan Vācijā, tomēr tajās tiek būvēti citu kategoriju kuģi, uz kuru būvniecības pasūtījumiem RKB nav lielu cerību, kaut arī ir bijuši jau vairāki projekti par specifisku pasūtījumu izpildi. «RKB ir savas priekšrocības, kuras arī cenšamies maksimāli izmantot,» uzsver G.Sļozkins. Pašlaik lielāko RKB darbu īpatsvaru veido tieši zvejas kuģu būve. Tos pasūta Norvēģijas, Islandes un Īrijas uzņēmēji. «Nenoliedzami, RKB mērķauditorija ir tieši Norvēģijas zivju fermu apsaimniekošanai nepieciešamie kuģi,» informē G.Sļozkins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar ekonomisko situāciju Krievijā pašlaik AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) nav pasūtījumu no šīs valsts. 2013.gadā vēl bija pasūtījumi no Krievijas gan kuģu būvei, gan remontam, bet tagad uzņēmums pret tiem izturas ar piesardzību, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Rīgas kuģu būvētavas" valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs.

Jautāts, kādas ir prognozes par šo gadu - vai pasūtījumi no Krievijas varētu parādīties vai tomēr pret šo reģionu tagad tiek ievērota piesardzība -, Skvarnovičs skaidroja, ka visas piemērotās sankcijas, rubļa vājums liek būt ļoti piesardzīgiem.

«Pirmkārt, valsts pasūtījumi tiek veikti Krievijas rūpnīcās un tos nemaz neļauj izvietot ārpus valsts. Otrkārt, ja pasūtītājs norēķinus vēlas veikt rubļos, tad šādus pasūtījumus nemaz nepieņemam, bet, ja norēķini paredzēti eiro, tad vienalga abām pusēm ir liels risks un neparedzama gala summa. Būvējot jebkuru kuģi, jārēķinās vismaz ar 10-12 mēnešiem pat vismazākajam kuģim, tāpēc nav skaidrs, kāda būs situācija šī termiņa beigās. Tāpēc pašlaik neriskējam uzņemties pasūtījumus no Krievijas. Esam piesardzīgi un gribam saprast, kā nākotnē attīstīsies situācija,» sacīja Skvarnovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru