Izdevumu griešana jeb, «gudrā» valodā runājot, konsolidācija ir skārusi teju visas uzņēmējdarbības jomas. Nav šaubu, ka katrā nozarē var un vajag atrast iespēju saimniekot ekonomiskāk, tomēr šo procesu nedrīkst novest līdz totālam absurdam, draudot izraisīt visai pamatīgu haosu.
Proti… Jau minētās konsolidācijas ietvaros pasažieru pārvadājumu subsīdijām ir nolemts nogriezt trīs milj. Ls. Skaidrs, ka pārvadātāju izdevumu daļa līdz ar to nebūt nekļūst mazāka, un šiem uzņēmumiem jākonsolidē savi budžeti. Un pārvadātāji ir izdomājuši - tā kā autoostu pakalpojumi ir pietiekami dārgi, tos turpmāk varētu arī neizmantot.
Varbūt šādu pieeju varētu akceptēt vienā otrā salīdzinoši nelielā rajona centrā, kur starppilsētu autobusu plūsma nav īpaši liela, bet ne jau tādās vietējā mēroga lielajās pilsētās kā Rīga, Liepāja, Daugavpils, kur ikdienā iebrauc uz izbrauc neskaitāms daudzums autobusu. Mēģināsim iedomāties situāciju, kad autobusi vairs neizmantotu Rīgas autoostu… Tas nozīmē, ka autobusi no Ogres, Jelgavas, Cēsīm, Rēzeknes, kā arī daudzām citām Latvijas un, starp citu, arī Eiropas pilsētām sāktu izlaist atvestos pasažierus kaut kur galvaspilsētas centrā - pie centrālās stacijas, Zinātņu akadēmijas, Rātsnama u.c. Haoss uz līdzenas vietas! Pirmkārt, tiktu sarežģīta satiksme pilsētas centrā, ko radītu haotiskā autobusu apstāšanās, kur pagadās un gaidīšana, kamēr izkāpj cilvēki, izkravā savu bagāžu un nesteidzoties dodas prom. Otrkārt, pieļaujot šādu situāciju, tiktu riskēts palielināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu, kad cieš gājēji. Tātad ir skaidrs, ka vismaz likumdošanas ceļā šādu haotisku pasažieru izlaišanu un uzņemšanu pieļaut nedrīkst.