Transports un loģistika

Limbažos atklāj autoostu

Rudīte Šmite, 28.07.2005

Jaunākais izdevums

28. jūlijā Limbažos rekonstruētajā dzelzceļa stacijas ēkā atklāj mūsdienīgi iekārtotu autoostu. Db jau 21.12.2004. vēstīja, ka Limbažos ir sākusies dzelzceļa stacijas ēkas rekonstrukcija, lai pēc pārbūves tajā iekārtotu autoostu. Projektu veic trīs dalībnieki: pašvaldību akciju sabiedrība CATA, Limbazu rajona padome un Limbažu pilsētas dome. Rekonstrukcija kopumā notiks četrās kārtās, kuru kopējās izmaksas pārsniedz 280 000 latu. 60 % rekonstrukcijas izdevumu sedz PAS CATA, abas pašvaldības — katra pa 20 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoostu jautājumā saduras valsts, pārvadātāju un īpašnieku pretrunīgās intereses.

Pēc iespējas mazākas dotācijas, pēc iespējas mazāka maksa un pēc iespējas lielāki ieņēmumi – tādas ir trīs iesaistīto pušu, neskaitot pašvaldības (nosaka autoostu izvietojumu un skaitu), dažādās vēlmes, kuras ar jaunu sparu uzvirmo diskusijās par Satiksmes ministrijas (SM) virzīto Ministru kabineta (MK) projektu Autoostu noteikumi. To izstrādi paredz pērnā gada septembrī Saeimas pieņemtie grozījumi Autopārvadājumu likumā. Tie savukārt paredz, ka valdība nosaka autoostu reģistrācijas, pārreģistrācijas, reģistrācijas apturēšanas un anulēšanas, kā arī autoostu darbības uzraudzības kārtību; autoostu kategorijas un obligāti sniedzamos pakalpojumus; kā arī kārtību, kādā no valsts budžeta finansē autoostu sniegtos pakalpojumus. Savukārt valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) reģistrē, aptur vai anulē autoostas reģistrāciju. Autoostu noteikumiem bija jābūt izdotiem līdz šā gada 30. jūnijam, taču, visticamāk, topošais normatīvais akts pilnā mērā stāsies spēkā vien 2021. gada sākumā, lēš ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. Taču autoostu reģistrāciju direkcija plāno pārņemt no SM jau no nākamā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Asociācija: Tiek virzīts autoostu sakārtošanas projekts, pret ko iebilst visi nozares profesionāļi

Nozare.lv, 24.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA) iebilst pret sagatavotajiem grozījumiem Autopārvadājumu likumā, jo nav atrisināts jautājums par pašvaldību iesaistīšanu autoostu finansēšanā un uzraudzībā, un tāpat ir draudi pazaudēt Rīgas autoostu, informēja asociācijā.

Vienlaikus neesot korekti noteikts valsts finansējums autoostu funkciju nodrošināšanai, tostarp minimālais pakalpojumu apjoms, tas ir absolūti nepietiekams.

Asociācija uzskata, ka autoostas atrašanās vietu jānosaka pašvaldībai, bet līgumu slēgšana, finansēšana un uzraudzība jāveic Autotransporta direkcijai. Tāpat nav atrisināts jautājums par ilgtermiņa ieguldījumiem autoostas attīstībā, kā arī to veikšanas kārtība.

Veicot grozījumus sagatavotajā redakcijā, pastāvot draudi pazaudēt Rīgas starptautisko autoostu kā autoostu, kas apkalpo arī reģionālos pārvadājumus.

Patlaban tiekot domāts tikai par ikdienas izmaksām, turklāt tiekot paredzēts tās segt nepilnā apmērā, kam nevarot piekrist. Kārtējo reizi tiek virzīts projekts, pret ko iebilst visi nozares profesionāļi, asociācijas un Latvijas Pašvaldību savienība (LPS). Šādi nevar atrisināt autoostas sakārtošanas un attīstības jautājumus, secina asociācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban diskusiju krustugunīs nonācis likumprojekts Grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas varētu mainīt autoostu pakalpojumu apmaksas kārtību. Pašvaldības uztraucas par jauniem pienākumiem bez nepieciešamā finansējuma, otrdien raksta laikraksts Diena.

Būtisks grozījumu mērķis, uz ko norāda gan pašvaldību, gan pasažieru pārvadātāju pārstāvji, ir vēlme ietaupīt naudu, tomēr par to, kā šo mērķi sasniegt, vienprātības valsts amatpersonu, pasažieru pārvadātāju un autoostu pārstāvju vidū nav. Savukārt Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) pauž bažas, ka iecerētie grozījumi radīs papildizdevumus tieši pašvaldībām, kuras pēc valsts gribas, bet bez papildu finansējuma saņemšanas būs spiestas būtiski iesaistīties autoostu pakalpojumu apmaksā. Turklāt strīdos par to, kurš un cik daudz par autoostu pakalpojumiem maksās, jautājums par pasažieru komfortu palicis otrajā plānā, lai gan tieši pasažieru skaita saglabāšana un pat palielināšana nepieciešama gan pārvadātājiem un autoostām, gan netieši arī valstij un pašvaldībām. Jāpiebilst, ka reģionālajos vietējās nozīmes un starppilsētu nozīmes maršrutos ar regulāras satiksmes autobusiem pārvadāto pasažieru skaits šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar atbilstošo periodu pērn, samazinājās, norāda Centrālā statistikas pārvalde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Konfliktā ap Rēzeknes autoostu iesaistās asociācija

Vēsma Lēvalde, 02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA) aicina Rēzeknes domi noteikt kaut vai pagaidu risinājumu konfliktā starp pasažieru pārvadātājiem un privāto autoostas apsaimniekotāju.

Asociācija aicina Rēzeknes domi sakārtot šo jautājumu, atrodot visām pusēm – reģionālo vietējo un starppilsētu pasažieru pārvadātājiem, novada iedzīvotājiem, pašvaldībai un valstij kopumā - pieņemamu risinājumu. Iespējams, tas var būt pagaidu risinājums, nosakot citu pieturu pilsētā kā maršruta galapunktu, piemēram, Rēzeknes dzelzceļa staciju, kas jau līdz šim ar domes atļauju neformāli pilda autoostas funkcijas atsevišķos maršrutos, norāda asociācija. Nav pieņemami, ka pilsētā ir autoosta, bet nav licencēta autoostas operatora, kas nozīmē, ka jau vairākus mēnešus Rēzeknē nav autoostas un netiek atbilstoši organizēta reģionālo pasažieru pārvadājumu satiksme, teikts LARPA izplatītajā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas pašvaldība plāno izveidot vēl vienu autoostu, kas atradīsies Pilaites mikrorajonā, bet tas nenozīmē, ka tiks likvidēta tagadējā autoosta, kuras apsaimniekošanu pašvaldība atzīst par neapmierinošu, pirmdien paziņojis Lietuvas galvaspilsētas mērs Remiģijs Šimašus.

Esošo autoostu šobrīd pārvalda uzņēmējs Andrejs Paleičiks, bijušā degvielas uzpildes staciju tīkla Lukoil Baltija vadītāja Ivana Paleičika dēls.

«Autoosta, kas šobrīd atrodas privātās rokās un ir atkarīga no Lukoil, manuprāt, netiek pienācīgi apsaimniekota, tai būtu jābūt pavisam citā līmenī. Diemžēl privātīpašnieks nespēj pieņemt vajadzīgos lēmumus,» ziņu aģentūrai BNS sacījis mērs. «Vēl viens iemesls - Viļņas lieluma pilsētai būtu loģiski izveidot otru autoostu. Gribu uzsvērt - otru autoostu, un tas nenozīmē [pašreizējās autoostas] slēgšanu piespiedu kārtā, jo autoosta ir privāta. Bet vajadzība pēc otras autoostas pastāv.»

Pēc viņa teiktā, tagadējā autoosta arī turpmāk apkalpotu daļu maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu veikals Lidl noskatījis vietu veikala būvniecībai arī Jēkabpilī un rosina nojaukt un pārvietot Jēkabpils autoostu, vēsta Jēkabpils ziņu portāls radio1.lv.

Jēkabpils domes Attīstības un tautsaimniecības komitejas sēdē izskatīts jautājums par attīstību zemes gabaliem Jēkabpilī, Kļavu ielā 15, Ledus ielā 5 un Vienības ielā 1. Šie zemes gabali atrodas pilsētas centrā starp lielveikaliem Rimi un Mego un uz viena no tiem atrodas Jēkabpils autoosta. Jēkabpils pilsētas pašvaldības Attīstības un tautsaimniecības komiteja saņēmusi vēstuli no zemes gabalu Kļavu ielā 15 un Ledus ielā 5 īpašniekiem jeb šo teritoriju attīstītājiem, ar lūgumu izskatīt iespēju nojaukt Jēkabpils autoostu uz pašvaldībai piederošās zemes Vienības ielā 1 un tur uzbūvēt stāvlaukumu topošajam lielveikalam, kas atradīsies Ledus ielā 5. Projekta attīstītāji piedāvā uzcelt jaunu autoostu uz tiem piederošā zemes gabala Kļavu ielā 15.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Likvidēs autoostu monopolu

Egons Mudulis, 27.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada autopārvadātāji drīkstēs atteikties no autoostas pakalpojumu izmantošanas, lēma Ministru kabinets.

Turpmāk pasažieru apmaiņu apdzīvotās vietās reģionālos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos nebūs jāveic tikai autoostā – to varēs veikt arī pieturvietās ārpus autoostas, kaut arī apdzīvotā vietā ir izveidota autoosta, paredz valdības apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos. Pieturvietas ārpus autoostas noteiks pasūtītājs, saskaņojot ar attiecīgo pašvaldību.

Tas radīs priekšnosacījumus autoostu darbībai konkurences apstākļos, veicot klientu (pārvadātāju, pasažieru) piesaistīšanas pasākumus, piedāvājot klientiem plašāku un pievilcīgāku pakalpojumu klāstu par objektīvākām un pieejamākām cenām, norāda Satiksmes ministrija (SM).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Plāno uzlabot taksometru un autoostu pakalpojumu kvalitāti

Zane Atlāce - Bistere, 28.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu taksometru pakalpojumu kvalitāti un mazinātu ēnu ekonomikas līmeni, nepieciešams mainīt taksometru licencēšanas kārtību, kā arī precizēt pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru definīciju, nodalot pakalpojuma veidus – pasažieru komercpārvadājums ar vieglo taksometru un pasažieru komercpārvadājums ar vieglo autotransporta līdzekli. Tāpat nepieciešams noteikt stingrākas prasības pasažieru pārvadājumos ar vieglajiem taksometriem izmantotajiem transportlīdzekļiem un vadītāju kvalifikācijai, informē Satiksmes ministrija (SM).

SM virzītie grozījumi Autopārvadājumu likumā ceturtdien, 28.jūlijā, tika izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē. Tie vēl jāapstiprina valdībā un Saeimā.

Ievērojot pašreizējo regulējumu, taksometru vadītājiem ir nepieciešams saņemt licenci katrā pašvaldībā. Ņemot vērā šīs jomas darbības specifiku un pašvaldību sadrumstalotību, 74 pašvaldībās no 119 taksometru pakalpojumi nav pieejami. Grozījumos paredzēts, ka pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo taksometru drīkstēs veikt, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz republikas pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions, tādejādi ievērojami samazinot taksometru jomā nodarbinātiem uzņēmējiem nepieciešamo licenču skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nozares sakārtošanai veidos taksometru vadītāju reģistru

Zane Atlāce-Bistere, 20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 20.septembrī, noslēdza darbu pie grozījumiem Autopārvadājumu likumā, kas paredz ieviest kopbraukšanas pakalpojuma regulējumu, kā arī pilnveidot taksometru un autoostu darbību, informē Saeimas Preses dienests.

Likumprojekts paredz kopbraukšanu noteikt kā pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, kurā ir ne vairāk kā četras pasažieru sēdvietas. Tas būs pakalpojums ar vieglo automašīnu līdztekus pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru. Šādu pakalpojumu varēs piedāvāt, pieprasīt un apstiprināt, izmantojot tikai elektronisko sakaru līdzekļus tiešsaistē tīmekļvietnē vai mobilajā aplikācijā. Apmaksāt šādu pakalpojumu varēs tikai bezskaidrā naudā. Jaunais regulējums stāsies spēkā nākamā gada 1.martā, informē Tautsaimniecības komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš. Praktisko kārtību kopbraukšanas pakalpojumam noteiks valdība.

Ar taksometru rezervēšanas problēmām interneta vidē, izmantojot tādas lietotnes kā Uber, Taxify un citas, saskaras ne tikai Latvijā, bet arī citur Eiropas Savienībā, norāda R.Naudiņš. «Riski galvenokārt ir saistīti ar to, ka taksometra pakalpojumus var sniegt privātpersonas bez atbilstošas vadītāju kvalifikācijas ar privātajām automašīnām, kā arī nodokļu nomaksa šiem pakalpojumiem ir neskaidra. Tādējādi komisija pēc ilgstoša, bet aktīva darba ir panākusi, ka kopbraukšanas pakalpojums tiks regulēts. Arī nodokļu administrācijas uzraugi deputātiem apliecinājuši, ka līdz ar jauno regulējumu nodokļu nomaksa kopbraukšanas pakalpojumiem kļūs skaidra un būs uzraugāma. Lai sakārtotu taksometru nozari, plānots veidot vienotu publiski pieejamu taksometru vadītāju reģistru,» uzsver R.Naudiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

100 miljoni jaunā stacijas kompleksā

Katrīna Iļjinska, Dienas bizness, 12.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Pilsētas ganības Rīgas pilsētas vajadzībām Skanstes ielas rajonā plāno būvēt centrālo staciju pasažieriem, kā arī autoostu.

Būvniecībā kopumā paredzēts ieguldīt vismaz 100 miljonus eiro (700 tūkstošus latu). Jaunā Centrālā pasažieru stacija atradīsies Skanstes ielas rajonā, jaunbūvējamās Sporta ielas un Ganību dambja krustojumā, kas pašlaik ir viens no visstraujāk augošajiem Rīgas rajoniem, Db pastāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta (PAD) direktors Pēteris Strancis. Stacija būs kā daļēja alternatīva esošai centrālai stacijai, jo tā arī atradīsies tuvu pilsētas centram, attīstītā rajonā un no tās, izbraucot cauri Centrālai stacijai, varēs tikt uz citām Latvijas pilsētām. Tā būs kā jauns galapunkts, kur noslēgsies loks no centrālās stacijas, nevis vienkārša caurbraucama dzelzceļa pietura. Jaunās Pasažieru stacijas būvniecību paredz arī Rīgas Pilsētas attīstības plāns 2006.-2018.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Limbažu uzņēmējs: «Ja kāds lamā valdību, es prasu - vai tu esi bijis Āfrikā?»

Dienas Bizness, 08.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējo uzņēmēju un iedzīvotāju vērtējums par uzņēmējdarbību Limbažos lielākoties ir atturīgs – īpaši lielu uzņēmumu šeit nav, un nav arī pazīmju, ka tieši šis novads varētu kļūt par lielu investoru intereses vietu. Tomēr novadā ir daudz kokapstrādes uzņēmumu un arī vairāki pārtikas ražotāji, ir rosīgi tirgotāji un transporta firmas, turpinot aplūkot uzņēmējdarbību Latvijas pilsētās, raksta laikraksts Diena.

Pārtikas ražošanā Limbažos ir senas tradīcijas, bet ir arī tādi uzņēmumi, par kuru produkciju palikušas atmiņas, piemēram, par SIA Ratiko savulaik cepto rupjmaizi Auseklītis. Arī Limbažu piens jau vairākus gadus, kopš to nopirka a/s Rīgas piena kombināts, uz vietas vairs neražo daudzus no tiem produktiem, kas pārdošanā nonāk ar Limbažu piena zīmolu, norāda laikraksts.

No tiem pārtikas ražotājiem, kas aktīvi strādā šobrīd, minams gaļas pārstrādes uzņēmums SIA Matadors, kura ražotne ir Katvaru pagastā, bet uzņēmuma vadītājs Normunds Greizis kandidē domes vēlēšanās no Reģionu alianses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskās autoostas attīstības koncepcijas metu konkursā par uzvarētāju neatzīst nevienu piedāvājumu, vienlaikus gan tika piešķirtas piecas veicināšanas balvas 1300 eiro apmērā.

Kā skaidro žūrijas komisijas priekšsēdētāja un Rīgas starptautiskās autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, patlaban realizēt tādā veidā, kādā ir iesniegti projekti, nevar nevienu. Visi iesniegtie pieteikumi pārkāpjot nolikuma prasību, kas paredzēja, ka autoostas rekonstrukcijas laikā tā tomēr var turpināt darbu. Tāpat esot jāgaida normatīvās izmaiņas likumdošanā, kas ierobežos autoostu darbību nākotnē. Satiksmes ministrija vēloties saņemt pēc iespējas lētāku pakalpojumu. Vienlaikus autoostas vadītāja atzina, ka katrā darbā bijis kas labs un interesants, tāpēc arī piešķirts tik daudz vecināšanas prēmiju. Tāpat viņa atzina, ka rekonstrukcijai ir būtiski ierobežojumi, jo teritorija ir maza.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien, 28.septembrī, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas paredz ieviest kopbraukšanas pakalpojuma regulējumu, kā arī pilnveidot taksometru un autoostu darbību.

Kopbraukšana noteikta kā pasažieru komercpārvadājums ar vieglo automobili, kurā ir ne vairāk kā četras pasažieru sēdvietas. Tas būs pakalpojums ar vieglo automašīnu līdztekus pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru. Šādu pakalpojumu varēs piedāvāt, pieprasīt un apstiprināt, izmantojot tikai elektronisko sakaru līdzekļus tiešsaistē tīmekļvietnē vai mobilajā aplikācijā. Apmaksāt šādu pakalpojumu varēs tikai bezskaidrā naudā. Jaunais regulējums stāsies spēkā nākamā gada 1.martā. Praktisko kārtību kopbraukšanas pakalpojumam noteiks valdība.

Viedoklis: Uber, līdzīgi kā Taxify, ir korporatīvās identitātes krīze

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevumu griešana jeb, «gudrā» valodā runājot, konsolidācija ir skārusi teju visas uzņēmējdarbības jomas. Nav šaubu, ka katrā nozarē var un vajag atrast iespēju saimniekot ekonomiskāk, tomēr šo procesu nedrīkst novest līdz totālam absurdam, draudot izraisīt visai pamatīgu haosu.

Proti… Jau minētās konsolidācijas ietvaros pasažieru pārvadājumu subsīdijām ir nolemts nogriezt trīs milj. Ls. Skaidrs, ka pārvadātāju izdevumu daļa līdz ar to nebūt nekļūst mazāka, un šiem uzņēmumiem jākonsolidē savi budžeti. Un pārvadātāji ir izdomājuši - tā kā autoostu pakalpojumi ir pietiekami dārgi, tos turpmāk varētu arī neizmantot.

Varbūt šādu pieeju varētu akceptēt vienā otrā salīdzinoši nelielā rajona centrā, kur starppilsētu autobusu plūsma nav īpaši liela, bet ne jau tādās vietējā mēroga lielajās pilsētās kā Rīga, Liepāja, Daugavpils, kur ikdienā iebrauc uz izbrauc neskaitāms daudzums autobusu. Mēģināsim iedomāties situāciju, kad autobusi vairs neizmantotu Rīgas autoostu… Tas nozīmē, ka autobusi no Ogres, Jelgavas, Cēsīm, Rēzeknes, kā arī daudzām citām Latvijas un, starp citu, arī Eiropas pilsētām sāktu izlaist atvestos pasažierus kaut kur galvaspilsētas centrā - pie centrālās stacijas, Zinātņu akadēmijas, Rātsnama u.c. Haoss uz līdzenas vietas! Pirmkārt, tiktu sarežģīta satiksme pilsētas centrā, ko radītu haotiskā autobusu apstāšanās, kur pagadās un gaidīšana, kamēr izkāpj cilvēki, izkravā savu bagāžu un nesteidzoties dodas prom. Otrkārt, pieļaujot šādu situāciju, tiktu riskēts palielināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu, kad cieš gājēji. Tātad ir skaidrs, ka vismaz likumdošanas ceļā šādu haotisku pasažieru izlaišanu un uzņemšanu pieļaut nedrīkst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sabiedriskajam transportam nepieciešami papildus 5,05 miljoni latu

Žanete Hāka, 10.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai papildus nepieciešami 5,05 miljoni latu, un valdība aicinājusi Satiksmes ministriju (SM) sadarbībā ar Finanšu ministriju meklēt iespējas šī finansējuma rašanai, pēc tam izstrādātos priekšlikumus virzot valdībā.

Lielāko daļu no šīs summas – 2,5 miljonus latu - veido reģionālajos starppilsētu pārvadājumos pa dzelzceļu radītie zaudējumi, kam seko zaudējumi reģionālajos vietējos pārvadājumos ar autobusiem – 1,42 miljoni latu, reģionālajos starppilsētu pārvadājumos ar autobusiem – 1,11 miljoni latu un pilsētu pārvadājumos – 0,03 miljoni latu, liecina informatīvais ziņojums «Par situāciju sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nozarē 2013.gadā», kas otrdien tika skatīts valdības sēdē.

Nepieciešamais finansējuma daudzums aprēķināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumus atbilstoši pasažieru pieprasījumam un līgumos ietvertajam pasūtījuma apjomam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apspriež pasažieru pārvadājumu tīkla tendences

Daiga Ozola, 09.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

9.-10. oktobrī Daugavpilī notiek Paneiropas autoostu asociācijas paplašinātā prezīdija sēde, kuras laikā tās dalībnieki apspriež nozīmīgākās tendences Eiropas pasažieru pārvadājumu tīklā.

Sēdē plānots runāt par šī gada finanšu rādītājiem, 2009. gada budžetu un pasažieru apkalpošanas līmeņa paaugstināšanu. Pēc sēdes tās dalībnieki apmeklēs Daugavpils Autoostu un dosies ekskursijā uz Daugavpils Cietoksni. Savukārt 10. oktobrī sēdes dalībniekiem tiks organizēta ekskursija pa Daugavpili.

Paneiropas autoostu asociācija apvieno 10 valstu starptautiskās autoostas un 14 biedrus, kuru starpā ir arī Daugavpils Autoosta. Asociācijas sēdi Daugavpilī organizē Daugavpils Autobusu parks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica būvniecības laikā centrālā autoosta tiks pārcelta uz Torņakalnā izbūvētu multimodālo satiksmes mezglu, kas pēc tam darbosies kā reģionālā autoosta, šodien Pilsētas attīstības komitejā sacīja Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Dzintars Balodis.

Viņš pauda, ka pašreiz Rīgas dome sākusi divu projektu realizēšanu, kas ir saistīti ar Rail Baltica dzelzceļa līnijas izbūvi - tā ir Torņakalna multimodālā transporta mezgla izbūve un Centrāltirgus teritorijas pārbūves. Citas projekta piegulošās teritorijas Rīgas dome sāks plānot tad, kad būs skaidras Rail Baltica ietekmētās teritorijas un piedāvātie risinājumi.

Multimodālais transporta mezgls tiks izveidots Torņakalna degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi un Dzelzceļa līniju. Tam ir paredzēts Kohēzijas fonda finansējums 7 miljonu eiro apmērā. Šai vietā tiks izveidota jauna reģionālā autoosta, stāvparks, pasažieru apkalpošanas ēka. Pašreiz no pašvaldības tehniskā projekta izstrādei ir piešķirti 290 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecības darbiem, pilnsabiedrība "BeReRix" sākusi bijušā tirdzniecības un autostāvvietu kompleksa "Titāniks" nojaukšanu Prāgas ielā 2, informēj "BeReRix" pārstāvji.

Ēkas nojaukšana sākta 11.jūlija pēcpusdienā, uzreiz pēc tramvaju kontakttīkla demontēšanas un teritorijas ierobežošanas darbiem. Infrastruktūras demontāžas laikā Prāgas ielā gājēju plūsma tiks organizēta pa vienu ielas pusi, bet sabiedriskā transporta kustība būs mainīta pirmo divu nedēļu laikā. Demontāžas darbi ilgs līdz šī gada septembra vidum.

"Rail Baltica" projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda, ka "Rail Baltica" izbūves darbi veiksmīgi turpinās, un pirmdien tiek nojaukts pēdējais šķērslis, lai "Rail Baltica" Centrālās stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves Dienvidu puses būvdarbi notiktu pilnā apjomā - no dzelzceļa uzbēruma Daugavas krastmalā līdz Lāčplēša ielas pārvadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valsts cer ietaupīt pusotru miljonu latu uz autoostu rēķina

Egons Mudulis, 12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoostu monopola likvidēšana un klasificēšana samazinās pasažieru pārvadātāju izdevumus par aptuveni 1,5 milj. Ls, norāda Satiksmes ministrijas (SM) sauszemes transporta departamenta direktors Andris Lubāns.

Turpmāk pasažieri apdzīvotās vietās reģionālajos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos varēs iekāpt un izkāpt ne tikai autoostā (AO), bet arī pieturvietās ārpus autoostas, ja vien pašvaldība piekritīs tās ierādīt. Rezultātā par 300 tūkstošiem Ls samazinātos nepieciešamie līdzekļi pārvadātāju zaudējumu kompensēšanai, kuri rodas, maksājot par iebraukšanu AO. Tas tādēļ, ka līdz ar iespējamo konkurenci arī pašām autoostām var nākties samazināt iebraukšanas maksu.

Regulāro maršrutu pasažieru pārvadātāji par iebraukšanu 35 Latvijas autoostās gadā kopā samaksā līdz trīs milj. Ls, norāda A. Lubāns. Valsts dotāciju veidā kompensē pārvadātājiem radušos zaudējumus, tādējādi šķērssubsīdiju veidā nauda nonāk AO, kuru cenas mēdz būt uzskrūvētas, norāda nozares eksperti. Taču problēmas ir ne tikai ar nepamatoti augstajām cenām, bet arī ar to, ka autoostas, kurās pārvadātāji spiesti iebraukt, neatrodas tiešā, loģiskā maršruta vidū, norāda ATD valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic pasažierus no un uz lidostu turpmāk nogādās arī Nordeka

Sanita Igaune, 11.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu maršruta mikroautobusa AirportExpress servisu, Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic uzsāk sadarbību ar pasažieru pārvadātāju Nordeka. AirportExpress savieno starptautisko lidostu Rīga ar pilsētas centru, lielākajām viesnīcām un autoostu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piedāvājumu sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursam varēs iesniegt līdz 23. decembrim

Zane Atlāce - Bistere, 19.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretendenti savu pieteikumu konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās laika periodā no 2021. līdz 2030. gadam var iesniegt līdz 2019. gada 23. decembrim, informē VSIA Autotransporta direkcija pārstāve Lilita Pelčere.

Ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) norādes, sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas iepirkuma dokumentācijā tika veiktas nelielas korekcijas. Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma nosacījumiem konkursa termiņš ir jāpagarina par aptuveni vienu mēnesi, ja tiek veiktas korekcijas dokumentācijā.

IUB tika iesniegtas četras sūdzības, un no kopumā 38 apstrīdētajiem punktiem 35 tika uzskatīti par nepamatotiem. Lai nekavētu iepirkuma procesu, Autotransporta direkcija veica izmaiņas konkursa nolikumā.

Autotransporta direkcijas ieskatā gan mūsdienu mobilitātes apstākļos, gan nākamajā desmitgadē personām ar funkcionāliem traucējumiem ir jānodrošina iespēja pieteikt pielāgotu transportlīdzekli 24, nevis 72 stundas pirms brauciena. Iepirkuma dokumentācijas grozījumos tika noteikts, ka pārvadātājiem šī prasība jānodrošina, balstoties uz nozari regulējošajiem normatīvajiem aktiem, kuros plānots veikt korekcijas, nosakot, ka pielāgotu transportlīdzekli varēs pieteikt 24 stundu laikā. Tādējādi sākotnēji ietvertais nosacījums tiks izpildīts, bet mainīts tiks formulējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Joku dienā sadārdzināsies autobusu un vilcienu biļetes

Lelde Petrāne, 22.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar nākamā gada valsts budžeta konsolidāciju gaidāms biļešu cenu sadārdzinājums starppilsētu autobusos un arī vilcienos, kā arī iespējamas izmaiņas sabiedriskā transporta organizēšanā, izmantojot skolēnu autobusus, informē laikraksts Latvijas Avīze.

Par šiem priekšlikumiem vakar konceptuāli vienojušās: Satiksmes ministrija, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas Pašvaldību savienība. Ekspertu sagatavotie ieteikumi rāda, ka pasažieriem nākamajā gadā jāgatavojas pārmaiņām.

Ar starptautiskajiem aizdevējiem parakstītais sarunu protokols paredz dotācijas samazinājumu sabiedriskajam transportam nākamajā gadā par aptuveni pieciem miljoniem latu jeb par 11% salīdzinājumā ar šo gadu. Vakar LPS tehnisko problēmu komitejas sanāksmē, izvērtējot dažādus konsolidācijas modeļus, vairāki desmiti pašvaldību vadītāji un nozaru eksperti secinājuši, ka vispieņemamākais variants nākamajā gadā būtu palielināt biļešu cenas starppilsētu autobusu un vietējo vilcienu maršrutos par 5 – 7%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ieguldot 9 miljonus eiro, Kauņā atklāta modernākā autoosta Austrumeiropā

Zane Atlāce - Bistere, 02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairāk nekā mēnesi Kauņā, Lietuvā, darbojas rekonstruētā autoosta, kuras celtniecība izmaksāja vairāk nekā 9 miljonus eiro, informē UAB Kautra pārstāvis Mindaugas Sakalauskas.

Rekonstruētajā Kauņas autoostā ir 21 iekāpšanas platforma un trīs platformas pienākošajiem autobusiem. Pasažieru informēšanai ierīkoti daudzi informācijas ekrāni.

Kauņas autoostā pasažieriem ir iespēja pašiem iegādāties arī autobusu biļetes. Līdzās parastajām biļešu kasēm te darbojas arī pašapkalpošanās kases. Tas ir pirmais šāda veida biļešu tirdzniecības terminālis Lietuvā.

Vēl viens jauninājums ir pašapkalpošanās pasta terminālis. Tagad Kauņas iedzīvotāji var vienkāršāk un ātrāk atdot vai saņemt savus sūtījumus, pat neizkāpjot no sava automobiļa. Sūtījumu nogādei ierīkota vienvirziena iela starp autoostu un līdzās esošo viesnīcu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskā autoosta, visticamāk, varēs saglabāt savu pašreizējo ēku projekta Rail Baltica realizācijas ietvaros

To DB apstiprina gan SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDzL) Projekta ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris, gan arī Rīgas starptautiskās autoostas (RSA) valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule.

Tomēr joprojām ir virkne neatbildētu jautājumu, piemēram, kā tiks organizēta autobusu satiksme Rail Baltica (RB) izveides laikā un cik liela ietekme būvdarbiem būs uz autoostu. Tas vēl tiks pētīts, norāda K. Vingris. DB jau rakstīja – iepriekš pieļauts, ka, īstenojot RB projektu, RSA zaudēs šauru zemes joslu, kuras apjoms konkrēti nav zināms, un, ļoti ticams, arī ēku. Autoostu bija iecerēts daļēji pārcelt uz ieplānoto multimodālo sabiedriskā transporta mezglu (MMTM) Torņakalnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pārvadātājiem par autoostām būs jāmaksā mazāk

, 22.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk visās Latvijas autoostās nodrošinās vienādu pakalpojumu klāstu, bet no pārvadātājiem prasīs mazāku samaksu par autoostas pakalpojumu izmantošanu.

To paredz 22. oktobrī Ministru kabineta sēdē pieņemtais noteikumu projekts. Turpmāk autoostas vairs neiedalīs pilna apjoma un nepilna apjoma pakalpojumu autoostās, jo atšķirības starp to veidiem ir ļoti nelielas, līdz ar to nav būtisku atšķirību šādu autoostu uzturēšanas izmaksās.

Turpmāk visas autoostas nodrošinās šādus pakalpojumus: peronu izmantošana un informācijas izvietošana par autobusu atiešanas laikiem; informācijas sniegšana par sabiedriskā transporta kustības sarakstiem, braukšanas biļešu cenām, vietu skaitu un komforta līmeni autobusā, pasažieru un bagāžas pārvadāšanas kārtību; braukšanas biļešu iegādes iespējas; atrastās nozaudētās bagāžas reģistrēšana un glabāšana; autobusa stāvvietas nodrošināšana pirms un pēc reisa, kā arī starp tiem, ja autoostas tehniskās iespējas to atļauj; iespēja izmantot sanitāro mezglu, nodrošinot vietu bērnu pabarošanai un aprūpei.

Komentāri

Pievienot komentāru