«2013. gadā, tāpat kā 2012. gadā, būs mežonīga cīņa par izmaksu samazināšanu Eiropā. Tas būs jādara arī airBaltic – jāturpina meklēt, ko var izdarīt lētāk, un tas, protams, ietekmēs arī uzņēmuma finansiālos rādītājus,» to laikrakstam Diena prognozējis transporta nozares eksperts Tālis Linkaits.

«Ja vērtējam to, cik veiksmīgi kompānija īstenoja stabilizāciju aizvadītajā gadā, tad nevajadzētu aizmirst, ka airBaltic bija ļoti labi «vecāki» – devīgā Latvijas valsts faktiski iedeva tik, cik uzņēmums prasīja. Brāļiem igauņiem valsts viņu nacionālajai aviokompānijai neiedeva vajadzīgo summu, plus kompānijas vadība sasolīja neizpildāmas lietas... No šāda viedokļa nevar noliegt, ka airBaltic nu jau nosacīti jaunais vācu menedžments bijis pamatoti piesardzīgāks, – labi vien ir, ka kompānijas vadībā neielika kādus vietējos bāleliņus – gaisagrābšļus...,» viņš sacījis laikrakstam.

Jautāts par valsts atbalstu airBaltic, Linkaits intervijā norādījis: «Eiropas Komisija ir pieņēmusi lēmumu sākt izpēti, vai šis atbalsts ir adekvāts. Teorētiski viņi var pētīt visu gadu, un, atklāti sakot, jo ilgāk to darīs, jo mums labāk. Jo kaut ko jau beigās atradīs.»

Savukārt, runājot par to, vai šādiem nelieliem t.s. nacionālajiem pārvadātājiem vispār ir nākotne, eksperts skaidrojis: «Eiropā šobrīd notiek tas pats, kas savulaik ASV pēc aviotirgus deregulācijas. Un tas nozīmē tendenci: būs daži lielie pārvadātāji, kas veiks transkontinentālos lidojumus, un tad būs Eiropas iekšējie pārvadātāji.

Apzīmējumam «x valsts nacionālais pārvadātājs» zūd jēga. Līdz ar to airBaltic būtu svarīgi noturēties šajā Eiropas iekšējo pārvadātāju nišā, plus noteikti ir jāizmanto tie divpusējie līgumi, kas mums ir ar Krieviju, citām NVS valstīm. Jo arī tur notiek līdzīgi procesi, attiecīgi pēc trim četriem gadiem arī šis reģions atvērs savu aviotirgu un konkurence saasināsies.»
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra