Pirmssvētku laikā (no 1.-24. decembrim) Linstow Center Management (LCM) apsaimniekotajos tirdzniecības centros (TC) apmeklētāji pirkumiem tērējuši par 24% jeb 4,4 miljoniem latu vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, Db.lv informēja LCM sabiedrisko attiecību konsultante Ilona Zacmane.
Kopumā Alfa, Mols, Galerija Centrs, Origo un Dole apgrozījums šajā laika posmā sasniedzis 22,6 miljonus latu.
LCM tirdzniecības centru komercdirektore Evija Majevska skaidro, ka „piecu tirdzniecības centru dati atspoguļo gan iedzīvotāju iepirkšanās paradumus, gan tēriņus. Decembra dati uzrāda ne vien pieaugumu pret gada vidējiem rādītājiem, bet arī nozīmīgu pieaugumu pret pērnā gada decembra rādītājiem.
Nemainīgi ir tas, ka cilvēki iegādājas dāvanas un citas svinēšanai nepieciešamās lietas pēdējās dienās pirms svētkiem, tādēļ vislielākais cilvēku pieplūdums un veikto pirkumu apjoms bija tieši pēdējā pirmssvētku nedēļā.”
Pirms svētkiem pieaugums juvelierizstrādājumiem, ēdinātājiem, mēbelēm
Populārākās preču grupas Linstow tirdzniecības centros pirmssvētku laikā tāpat kā pērn bija specializēto veikalu produkcija*, kas veidoja 28 % no kopējā Linstow tirdzniecības centru apgrozījuma, otrajā vietā ir pārtikas preces ar 22%, un trešajā vietā apģērbi ar 18%. (Pirkumu sadalījumu pa preču grupām skatīt grafikā preses ziņojuma beigās)
Vislielākais apgrozījuma pieaugums novērojams juvelierizstrādājumu un pulksteņu tirdzniecībā (+51% attiecībā pret atbilstošo laika periodu pērn), tad seko ēdināšana (+42%) un citi pakalpojumi (+40%).
Interesanti, ka šogad pirms svētkiem nozīmīgi pieaudzis arī mēbeļu tirdzniecības apgrozījums – tā Dolē mēbeles pirktas par 24% vairāk kā pērn pirmssvētku laikā, Alfā mēbeļu iegādei vērojams 12% pieaugums.
Vislielāko apgrozījumu no Linstow centriem pirmssvētku laikā sasniedzis tirdzniecības parks Alfa, kas pirmssvētku laikā strādāja ar 9,2 miljonu latu lielu apgrozījumu. Tirdzniecības centrs Origo apgrozījums bija 4,4 miljoni latu, savukārt Mola – 4,3 miljoni latu.
Visstraujākais apgrozījuma pieaugums pret pērno gadu pirmssvētku laikā vērojams šogad rekonstruētajā Galerijā Centrs (+113%), tai seko Dole (+19%) un Origo (+16%).
Vidējā pirkuma vērtība pirmssvētku laikā sasniedza 7,16 latus, kas ir par 21% vairāk nekā pērn (5,88 lati). Vērtīgākus pirkumus pirms Ziemassvētkiem cilvēki ir iecienījuši veikt tirdzniecības centrā Mols (pirkuma vērtība 12,15 lati), tam seko Alfa (pirkuma vidējā vērtība 10,26 lati) un Galerija Centrs (7,02 lati).
Tirdzniecības centru apmeklētāju skaits pirmssvētku laikā ir līdzīgs kā pagājušajā gadā - kopumā šajā laikā Linstow piecus tirdzniecības centrus apmeklēja 5,8 miljoni cilvēku.
* Specializēto veikalu produkcija – grāmatas, kosmētika, aksesuāri, dāvanas, bērnu rotaļlietas, sporta preces, ziedi, trauki, u.c.