Varam paraudzīties uz Latviju kā zīmolu. Un Latvijai, kā jebkurai citai valstij, var izveidot labu mārketinga stratēģiju, kas palielinās valsts atpazīstamību pasaulē un nodrošinās, iespējams, lielāku tūristu plūsmu uz valsti.
Kādas ir pirmās mārketinga kļūdas, par kurām uzzina jebkurš students, kas sāk studēt šo priekšmetu?
Pirmā kļūda ir nemitīgi mainīt zīmolu. Piemēram, jaair Baltic katru gadu manītu savu nosaukumu, logo, krāsas un citu vizuālo identitāti, ieskaitot mājas lapas adreses, vai tā būtu vislabākā mārketinga stratēģija un naudas ieguldījums? Ja vienu dienuair Baltic tiktu saukts parRiga Air un nākošajā - jau parLive Air?
Bet tieši tāda stratēģija (vai tās trūkums) pašlaik tiek izmantota Latvijas mārketingam. Igauņiem kādu laiku atpakaļ izdevās vienoties parWelcome To Estonia zīmolu ar mērķi popularizēt Igauniju, ieskaitot Tallinu kā tās galvaspilsētu. Latvijā līdz šim neizdevās vienoties par to, ko tad mēs gribam popularizēt - Latviju vai tomēr Rīgu. Rezultātā reklāmas budžeti ir sadalīti divos katlos, aktivitātes, iespējams, pārklājas, atdeve neapšaubāmi ir daudz zemāka, nekā tā varēja būt ar apvienotu budžetu, zīmolu un stratēģiju.
Bet neskaidrības turpinās arī Rīgas mārketinga stratēģijas līmenī. Sākumā tika ieviests zīmols Inspiration Rīga (iedvesmes pilsēta). Šī brenda mērķis bija popularizēt Rīgu kā galamērķi biznesa un konferenču tūrismam. Kā var redzētmājas lapā, Rīgas popularizēšanas birojuInspiration Rīga dibināja un finansē arī Rīgas Dome. Un Flika kungs ir viens noInspiration Rīga vadītājiem.
Kāpēc tad Rīgas Domei ( kā arī Flika kungam) bija vajadzīga vēl viena Rīgas popularizēšanas struktūra un brends? Vai nebūtu bijis lietderīgāk turpināt attīstīt jau esošo zīmolu, kas tika izveidots vēl 2002. gadā un droši vien jau ir kaut nedaudz pazīstams ārpus Latvijas?