Dienas Bizness

  • 23 ceturtdiena,
    februāris

    Haralds, Almants

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8445

    USD: 1.0513

Ražošana

Loģistikā ar klasteriem cer lauzt viensētas mentalitāti  2

Bailēs no ideju un klientu nozagšanas sadarbība loģistikas jomā nevedas.

Risks, ka biznesa idejas, kas uzņēmumam nes peļņu, potenciālie sadarbības partneri var vienkārši ņemt un nozagt, ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc transporta un loģistikas jomā klasteri veidojas ļoti gausi. Kaut arī Latvijā ir vairākas šīs jomas asociācijas, uzņēmēji nesteidz atteikties no viensētnieka mentalitātes, lai kopējiem spēkiem panāktu labumu visiem iesaistītajiem. Konkurence šajā biznesā ir liela, un neviens nemēdz atklāt kārtis konkurentiem –  to apstiprināja arī DB novērotais izdevniecības Dienas Bizness, Rīgas brīvostas, Zvērinātu advokātu biroja Rasa un Ešenvalds un Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) rīkotajā forumā Latvijas transports un loģistika 2011.

Tajā tika spriests par Latvijas tranzīta koridora konkurētspēju, tostarp speciālo ekonomisko zonu nepieciešamību, kā arī sadarbības priekšrocībām, ko sadrumstalotajai transporta un loģistikas nozarei paver klasteri. Lai kopdarbība būtu iespējama, nepieciešams ētikas kodekss – «nenozodz citiem idejas, palīdzi citiem, jo, vienojoties un uzvarot, valstu konkurencē, kravas pietiks visiem», uzsvēra Latvijas nacionālās kravas ekspeditoru un loģistikas asociācijas LAFF viceprezidents Mihails Fridmans, kurš principā klastera ideju atbalstīja. «Izdevīgs veids, kā risināt vairāku partneru svarīgas vajadzības, izmantojot kopfinansēšanas un līdzfinansēšanas modeli,» tā šo sadarbības formu definēja Latvijas piegādes ķēžu klastera (LSSC) koordinators Andris Spūlis.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Reklāma