Citas ziņas

LU jāizšķiras starp alternatīvām Torņakalnā

Ingrīda Drazdovska, Valdis Vikmanis, Db, 02.02.2009

LU fakultātes un kopmītnes varētu tikt izvietotas plānotajā Jaunajā Rīgas centrā (teritorija B)

VIZUALIZĀCIJA: FLETCHER PRIEST ARCHITECTS, UĢIS ŠĒNBERGS.ARHITEKTS, MG ARHITEKTI.

Jaunākais izdevums

Latvijas Universitātei (LU) vistuvākajā laikā ir jāizšķiras, kur tieši nākotnē tā attīstīsies.

picturegallery.5687af16-7575-4196-adad-2de607277ad3

Steidzami tas ir jādara tādēļ, lai apgūtu potenciāli pieejamos ES struktūrfondu līdzekļus augstskolu attīstībai. Pašlaik LU struktūras ir izkliedētas. Db jau ziņoja (26.01.), ka LU fakultātes un kopmītnes varētu tikt izveidotas Jaunajā Rīgas centrā Torņakalnā, kur 46 ha lielā teritorijā vienkopus atrastos pašvaldības struktūras, tiktu veidotas dzelzceļa stacija un autoosta, būvētas biroju un sabiedriskās ēkas, taptu mājokļi u.c. Taču faktiski LU šobrīd izskata arī iespēju sadarboties ar projekta Burusala attīstītājiem SIA Dommo. Burusalas kvartāls 7.5 ha platībā ir iecerēts starp Mūkusalas, Buru ielu un Kīleveina grāvi.

LU rektors Mārcis Auziņš pauda, ka abi varianti Torņakalnā ir diezgan līdzīgi. Lai arī LU attīstības projekts prasīs desmitgades, jārīkojas esot ļoti strauji, tā, lai līdz 2013./2014. gadam tiktu realizēts attīstības pirmais posms. Tas paredz, ka uz Torņakalnu tiek pārceltas dabaszinātņu fakultātes. Provizoriski, 1. posma realizācijai ir iespējams piesaistīt ap 20 miljoniem eiro. Pavisam universitātei būtu nepieciešams aptuveni 130 - 150 tūkst. m2 telpu. 100 % tomēr LU uz Torņakalnu nepārcelsies. Arhitekts Uģis Šēnbergs pastāstīja, ka potenciālās attīstības teritorijas viena no otras atrodas vien 700 m attālumā. Abos gadījumos LU tuvumā būs Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēka. Pirmā iespējamā teritorija atrodas pie Daugavas, iepretī Zaķusalai. Tur potenciāli varētu tikt veidots koncentrēts studentu «ciematiņš». Burusalas kvartālā paredzēts izveidot mākslīgu kanālu starp Daugavu un Kīleveina grāvi, zaļo zonu, kājāmgājēju ielu. Katra būve attīstīsies dažādos laikos, tām būs dažādi «rokraksti». 1. kārtā varētu tapt divas ēkas Mūkusalas ielā, kuru kopējā platība plānota 27 tūkst. m2, laukums un pazemes stāvvieta. Otrā izskatāmā teritorija ir daļa no Torņakalna mazdārziņiem, tuvu Torņakalna stacijai, ko plānots attīstīt kā multimodālo satiksmes mezglu. Šajā gadījumā LU struktūras būtu integrētas daudzfunkcionālā pilsētas mikrorajonā, starp dzīvojamām ēkām, birojiem, sabiedriskiem objektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

LU un Rīgas pašvaldība vienojas, kas darāms Torņakalna attīstībā

Ingrīda Drazdovska, 08.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot jauna Dabaszinātņu centra projekta īstenošanu Rīgā, Torņakalnā, Latvijas Universitāte (LU) ir vienojusies ar Rīgas pašvaldību par sadarbību, tostarp paredzot pilsētas iesaisti infrastruktūras izveidē, sporta kompleksa izveidē u.c.

Nule Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un LU rektors Mārcis Auziņš parakstījuši vienošanos par rīcības plānu Torņakalna teritorijas attīstīšanai. Saskaņā ar Torņakalna administratīvā centra teritorijas detālplānojumu tur ir nepieciešams izbūvēt ielu, ierīkot divus energoapgādes transformatora punktus, nodrošināt kanalizācijas un ūdensapgādes, un citu komunikāciju pieslēguma iespējas.

Rīgas dome paudusi gatavību ierīkot jaunus veloceliņus uz LU kompleksu Torņakalnā, to savienot ar RTU studentu pilsētiņu Ķīpsalā. SIA Rīgas satiksme līdz 2014. gadam būs jāpārskata sabiedriskā transporta maršrutu tīklu, pielāgojot to Torņakalna attīstībai. Pašvaldība uzņemsies LU kompleksa apkārtnes labiekārtošanu. Tāpat rīcības plānā paredzēta sadarbība Torņakalna sporta kompleksa izveidē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multimodālā transporta mezgla projektā iesaistītajām pusēm arvien daudz jautājumu, bet entuziasma maz

Kaut arī līdz ar doto iespēju saņemt 7,1 milj. eiro no Kohēzijas fonda 11 milj. eiro (bez stacijas pārcelšanas) vērtajā Torņakalna multimodālā transporta mezgla (MMTM) projektā pasperts solis realizācijas virzienā, aizvien palikušas neatrisinātas lietas, tostarp, kur tikts ņemts papildu finansējums, lai projektu sasaistītu ar Rail Baltica (RB). MMTM īstenošanā ieinteresētās puses atsevišķu jautājumu risināšanā iniciatīvu izrādīt nesteidzas, bet gaida viena uz otru.

Konkrētu atbildi, kas šobrīd MMTM projektā izdarīts, Rīgas domes Attīstības departaments nesniedz. Tāpat tas arī precīzi nenosauc, cik lieli līdzekļi būs jāiegulda pašvaldībai. Šā gada budžetā nauda projektam nav paredzēta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atbalstījusi finansējuma piešķiršanu 290 000 eiro apmērā būvprojekta izstrādei multimodālā transporta mezgla izveidei Torņakalna apkaimē, kas ietver reģionālo autoostu, stāvvparku, piebraucamo ceļu izveidi un savienojumu ar Torņakalna dzelzceļa staciju.

Multimodāla transporta mezgla izbūve paredzēta Torņakalna apkaimē, teritorijā starp Vilkaines ielu, Vienības gatvi un Jelgavas ielu.

Ideja paredz izveidot jaunu ielu 680 metru garumā, savienojot Jelgavas un T.Hermanovska ielas un radot priekšnoteikumus arī Latvijas Universitātes attīstības plānu nodrošināšanai. Projekts paredz arī reģionālās autoostas laukuma un ēkas būvniecību. Plānots izveidot stāvparku ar aptuveni 300 vietām vieglo automašīnu novietošanai. Tāpat tiks izskatītas iespējas izbūvēt T.Hermanovska ielas tuneli zem dzelzceļa līnijas Rīga – Jelgava.

Projekts tiek attīstīts sadarbībā ar Satiksmes ministriju, AS Latvijas dzelzceļš, AS Rīgas starptautiskā autoosta, SIA Eiropas dzelzceļa Līnijas u.c. partneriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica būvniecības laikā centrālā autoosta tiks pārcelta uz Torņakalnā izbūvētu multimodālo satiksmes mezglu, kas pēc tam darbosies kā reģionālā autoosta, šodien Pilsētas attīstības komitejā sacīja Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Dzintars Balodis.

Viņš pauda, ka pašreiz Rīgas dome sākusi divu projektu realizēšanu, kas ir saistīti ar Rail Baltica dzelzceļa līnijas izbūvi - tā ir Torņakalna multimodālā transporta mezgla izbūve un Centrāltirgus teritorijas pārbūves. Citas projekta piegulošās teritorijas Rīgas dome sāks plānot tad, kad būs skaidras Rail Baltica ietekmētās teritorijas un piedāvātie risinājumi.

Multimodālais transporta mezgls tiks izveidots Torņakalna degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi un Dzelzceļa līniju. Tam ir paredzēts Kohēzijas fonda finansējums 7 miljonu eiro apmērā. Šai vietā tiks izveidota jauna reģionālā autoosta, stāvparks, pasažieru apkalpošanas ēka. Pašreiz no pašvaldības tehniskā projekta izstrādei ir piešķirti 290 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības iniciatīvu platformā Manabalss.lv iesniegta iniciatīva "Par nesamērīgā akcīzes nodokļa palielinājuma atcelšanu cigarešu bezdūmu alternatīvām" (https://manabalss.lv/par-nesameriga-akcizes-nodokla-palielinajuma-atcelsanu-cigaresu-bezdumu-alternativam/show), kas aicina parakstīties pret 2020. gada decembrī Saeimas pieņemtajiem grozījumiem Akcīzes likumā, ar kuriem tika būtiski paaugstināts akcīzes nodoklis dažādām mazāk kaitīgām cigarešu bezdūmu alternatīvām – karsējamajai tabakai, e-cigarešu šķidrumiem un beztabakas nikotīna spilventiņiem.

Kā norāda iniciatīvas iesniedzēji, "pēdējos gados valstī arvien vairāk cenšas ierobežot pasīvās smēķēšanas izraisītos veselības riskus. Pakāpeniski aizliegts smēķēt parkos, sabiedriskā transporta pieturās, uz daudzdzīvokļu māju balkoniem un jebkurā publiskā vietā, ja kādam tas traucē. Tomēr nesenā akcīzes nodokļa paaugstināšana cigarešu bezdūmu alternatīvām raida gluži pretējus signālus, jo padara cigarešu aizstājējproduktus nesamērīgi dārgus, kas nemotivē smēķētājus atteikties no šī netikuma, vai izvēlēties mazāk kaitīgas alternatīvas. Tādējādi, it kā notiek cīņa pret cigarešu dūmiem un publisku smēķēšanu, bet paralēli tam, produkti, kas situāciju varētu uzlabot, tiek aplikti ar papildu nodokļiem un padarīti grūtāk pieejami."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Latvijas Universitātes Akadēmiskā centra 13.augustā notika darba sanāksme, kurā pārrunāta iecere izveidot jaunu gājēju un velosipēdu tiltu pār Kīleveina grāvi, informē Rīgas domē.

“Patlaban šī Pārdaugavas teritorija strauji attīstās un nākotnes plāni ir vēl lielāki. Esmu gandarīts, ka redzu startu šim projektam,” sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis.

“Jau šogad sāksies darbi pie trešās mājas Akadēmiskajā centrā - pie Rakstu mājas. Tā būs pati lielākā un pati apdzīvotākā ēka Akadēmiskajā centrā. Šim tiltiņam būs ne tika utilitāra, bet arī simboliskā vērtība; tas vedīs uz jaunā tipa studentu pilsētiņu, kas nav noslēgta, kas ir atvērta sadarbībai ar sabiedrību un uzņēmējiem. Ceram, ka tas Torņakalnu un Akadēmisko centru padarīs par augošu, Rīgai un Latvijai nozīmīgu attīstības centru,” atzina Latvijas Universitātes rektors Indriķis Muižnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Universitāte attīstīsies Torņakalnā

, 04.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitāte piedalīsies jaunā Rīgas administratīvā centra Torņakalnā būvprogrammas izstrādē un nākotnē izvietos tur mācību korpusus un dienesta viesnīcas.

Parakstot nodomu protokolu ar Rīgas domes (RD) priekšsēdētāju Jāni Birku, Latvijas Universitātes (LU) rektors Mārcis Auziņš apliecinājis gatavību pārvietot uz Torņakalna teritoriju ap 2500 studentu un 300 pasniedzēju un pētnieku, kuri darbojas datorzinātņu, ģeogrāfijas, ķīmijas, astronomijas, ģeoloģijas, vides zinātnes, kā arī ar uzņēmējdarbību tieši saistītās humanitāro un sociālo zinātņu jomās. Tāpat LU ir paredzējusi būvēt dienesta viesnīcu 800-1000 studējošiem un viespasniedzējiem, jo Torņakalna tiešā tuvumā jau atrodas vairākas LU studiju un zinātniskās ēkas, kā arī jaunu sporta kompleksu.

RD un LU izteikušas ieinteresētību piesaistīt ES struktūrfondu līdzfinansējumu, slēgt ilgtermiņa nomas līgumus vai veikt cita veida darbības, kas būtu abpusēji pieņemamas. Jau ziņots, ka RD ir paredzējusi izveidot Torņakalnā pilsētas pašvaldības administratīvo centru, nodrošinot šo teritoriju ar inženierinfrastruktūru (ūdensvadu, kanalizāciju, elektrību, gāzi, ielu tīklu, siltumapgādi, notekūdeņu savākšanu un novadīšanu), lai veicinātu šīs un apkārtējo pilsētas daļu attīstību un arī pilsētai un valstij nozīmīgu investīciju un būvniecības projektu realizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad piedzīvosim jaunu Nacionālo koncertzāli Rīgā?

Gvido Princis, Rīgas pilsētas arhitekts, pašvaldības aģentūras «Rīgas pilsētas arhitekta birojs» direktors, 08.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskaitāmās nozares profesionāļu un valsts pārvaldes pārstāvju diskusijās par Nacionālo akustisko koncertzāli Latvijas galvaspilsētā pausts vienots viedoklis, ka tās trūkums mazina Latvijas ekonomikas, kultūras un tūrisma konkurētspēju starptautiskajā vidē. Ir pilnībā skaidrs un neapstrīdams, ka augsta līmeņa koncertzāle, turklāt ar ambīcijām uz nacionālas akustiskās koncertzāles statusu Rīgā, ir nepieciešama.

Par to tiek runāts un diskutēts jau vismaz 15 gadus, nacionāla līmeņa akustiskā koncertzāle kā prioritāte minēta arī stratēģiskos attīstības dokumentos, un jau kopš 2004. gada ir pieņemti dažādi motivēti lēmumi, piemēram, Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā «Latvija 2030», Nacionālajā attīstības plānā un Rīgas pilsētas attīstības programmā.

Tomēr līdz šim tālāk par aptuvenu koncertzāles programmu, tās metu (vizualizācijām!?) iespējamai būvei uz AB dambja, pretrunīgiem pieņēmumiem par tās izmaksām un diskusijai par iespējamām novietnes alternatīvām neesam tikuši. Tuvojoties Nacionālās akustiskās koncertzāles vīzijas īstenošanai rezervētās Eiropas struktūrfondu naudas – 23 miljonu eiro – apguves galatermiņam, koncertzāles jautājums atbildīgo amatpersonu un nozares speciālistu dienaskārtībā parādās ar jaunu sparu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Philip Morris International rūpnīcā Klaipēdā vēl aizvien ražo cigaretes, jo cilvēki tās smēķē, bet tas mainīsies un mainīsies līdz ar valstu uztveres maiņu par alternatīviem bezdūmu produktiem vispār. Brīdī, kad tabakas karsēšana tiks atzīta par atšķirīgu no smēķēšanas, kaitinošo dūmu uz ielām kļūs krietni mazāk, līdz tie izsīks pavisam.

Tā rūpnīcas 30 gadu jubilejas laikā intervijā Dienas Biznesam atzina kompānijas prezidents Eiropā Massimo Andolina.

Kas patlaban notiek ar tabakas biznesu globālā mērogā? Mainās regulējumi dažādās valstīs, ekonomiskā un sociālā vide, cilvēku attieksme? Kādi ir galvenie kompānijas izaicinājumi?

Pirmā un nedaudz skumjā ziņa ir tā, ka, lai arī daudzi smēķētāji visā pasaulē atzīst, ka parasto cigarešu smēķēšana kaitē viņu veselībai, tomēr dažādu iemeslu dēļ viņi turpina smēķēt. Tomēr ir arī divas labas ziņas. Pirmkārt, pasaulē varam novērot smēķēšanas izplatības mazināšanos. Otrkārt, daļa pieaugušo smēķētāju pēdējo gadu laikā ir mainījuši savus ieradumus, pārejot uz produktiem, kas ir labāki gan viņiem, gan sabiedrībai. Jāteic, ka, globāli raugoties, tabakas industrija pēdējo gadu laikā ir piedzīvojusi episkas pārmaiņas, ja salīdzina ar citām industrijām. 2016. gadā kompānija pēc ilgstošiem pētījumiem paziņoja, ka plāno cigaretes pilnībā aizstāt ar zinātniski pamatotiem bezdūmu produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja 20.jūnijā atbalstīja priekšlikumu piešķirt finansējumu 946 tūkstošu eiro apmērā no Rīgas pilsētas infrastruktūras fonda līdzekļiem gājēju un velosipēdistu tiltam pāri Kīleveina grāvim.

Jaunais tilts atradīsies Dēļu ielas trasē starp Jelgavas ielu Torņakalna pusē un Mūkusalas biznesa centra teritoriju, pa kuru turpināsies gājēju un velosipēdistu ceļš līdz Mūkusalas ielai.

Tilts pār Kīleveina grāvi nepieciešams, jo šobrīd norisinās aktīva Pārdaugavas projektu attīstība. Tostarp jāmin projekta “Rail Baltica” īstenošana, jaunu biroju un dzīvojamo ēku projektu attīstība Torņakalna apkaimē, kā arī LU Akadēmiskā centra izaugsme. Jaunais tilts sekmēs transporta infrastruktūras attīstību, ievērojot vispārējo mobilitātes principu, kur prioritāte noteikta gājējiem un velosipēdistiem.

Vēlas veidot gājēju un velosipēdu tiltu pie LU Akadēmiskā centra Torņakalnā 

Pie Latvijas Universitātes Akadēmiskā centra 13.augustā notika darba sanāksme, kurā pārrunāta...

Tāpat Torņakalna teritorijā nepieciešams uzlabot sabiedriskā transporta pieejamību, kas tiks risināts savienojot Jelgavas ielu ar Mūkusalas ielu.

Plānotais tilta garums ir 30 metri, bet platums – 5,5 metri, kas nodrošinās netraucētu satiksmi abos virzienos gājējiem un velosipēdistiem. Tiltam un pievedceļam tiks izbūvēts apgaismojums, sekmējot komfortablus pārvietošanās apstākļus un sociālo drošību. Tāpat tiks nodrošināta vides pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākti gājēju un velosipēdistu tilta pār Kīleveina grāvi būvdarbi. Tilts savienos Torņakalna teritoriju un Latvijas Universitātes Akadēmisko centru ar sabiedriskā transporta tīklu Mūkusalas ielā, veicinot apkaimes funkcionālo un ilgtspējīgu pilsētvides attīstību.

Jaunais tilts atradīsies Dēļu ielas trasē starp Jelgavas ielu Torņakalna pusē un Mūkusalas biznesa centra teritoriju, pa kuru turpināsies gājēju un velosipēdistu ceļš līdz Mūkusalas ielai.

Tilts pār Kīleveina grāvi nepieciešams, jo šobrīd norisinās aktīva Pārdaugavas projektu attīstība. Tostarp jāmin projekta “Rail Baltica” īstenošana, jaunu biroju un dzīvojamo ēku projektu attīstība Torņakalna apkaimē, kā arī LU Akadēmiskā centra izaugsme.

Jaunais tilts sekmēs transporta infrastruktūras attīstību, ievērojot vispārējo mobilitātes principu, kur prioritāte noteikta gājējiem un velosipēdistiem. Tāpat Torņakalna teritorijā ir jāuzlabo sabiedriskā transporta pieejamību, ar tiltu savienojot Jelgavas ielu ar Mūkusalas ielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Piecu septiņu gadu laikā rekonstruēs Rīgas autoostu

Egons Mudulis, 24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinās starptautisku metu konkursu; būvniecību plāno pabeigt piecos septiņos gados; biļešu cenas neiespaidos.

Šī ir pēdējā iespēja, un ja autoostas rekonstrukcija netiks veikta, tad uzņēmumam ir jāmaina darbības veids, sarunā ar Dienas Biznesu saka a/s Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule. Autoosta ir tehniski un tehnoloģiski novecojusi, tai ir kapacitātes problēmas, jārisina arī dažādi drošības (vides, pretterorisma) aspekti, kā arī jāceļ pasažieru apkalpošanas kvalitāte. Kaut arī būtiski samazinājies iekšzemes reisu skaits, starptautisko reisu skaits ir pieaudzis, autobusi kļuvuši lielāki, un platformai, kur piebrauc un atiet autobusi, nepieciešama nostiprināšana. Pirms 2000. gada veikta blakus esošā kanāla padziļināšana, bet krastmala šajā vietā nostiprināta netika. Līdz ar to erozija atstāj lielāku negatīvo ietekmi. Viņa gan mierina, ka regulāri tiekot veikts t.s. uzraudzības monitorings. RSA objektiem veikta atkārtota tehniskā ekspertīze, ir izstrādāti varianti, kā platformu nostiprināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Īpašumus strauji neizpārdos

Kristīne Stepiņa, 04.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Latvijas Universitātes (LU) infrastruktūras paplašināšanos atbrīvojušies vairāki augstskolas īpašumi, daļu no tiem plānots pārveidot par peļņas centriem.

Uz šī gada 28. janvārī atklāto Zinātņu māju, kas atrodas LU Akadēmiskajā centrā Torņakalnā, pārcēlusies LU Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte un Medicīnas fakultāte, kā arī seši zinātniski pētnieciskie institūti (Fizikas institūts, Ģeodēzijas un ģeoinformātikas institūts, Kardioloģijas un reģeneratīvās medicīnas institūts, Atomfizikas un spektroskopijas institūts, Materiālu mehānikas institūts un Astronomijas institūts), atbrīvojot ēkas 16,8 tūkst. m2 platībā. 2023. gadā, kad ekspluatācijā nodos trešo LU Akadēmiskā centra infrastruktūras objektu Rakstu māju, uz to pārcelsies vēl piecas fakultātes un trīs institūti.

Lai veidotu kompaktāku, modernāku, efektīvāku un vērtīgāku LU nekustamā īpašuma portfeli, augstskolas perspektīvajā attīstības plānā laika posmam līdz 2021. gadam apstiprināta vienota Akadēmiskā centra būvniecība Torņakalnā ar mērķi koncentrēt vienkopus teju visus studiju un pētniecības resursus, saglabājot īpašumā vien centrālo ēku Raiņa bulvārī 19. Ārpus Akadēmiskā centra veidot vai saglabāt zinātniskās darbības (tostarp zinātnes komercializācijas centrus) un ienākumu centrus paredzams tikai gadījumos, ja tam ir zinātnisks, tehnisks un ekonomisks pamatojums, un saglabāt vai veidot ienākumu centrus tikai gadījumos, ja tam ir ekonomisks pamatojums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

LU jaunajam Dabaszinātņu centram spāru svētki

Dienas Bizness, 28.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svinīgi atzīmēti Latvijas Universitātes (LU) Torņakalnā ietvaros topošā Dabaszinātņu centra spāru svētki. Centrs pirmos studentus uzņems jau nākamā gada septembrī un būs Baltijā modernākā augstākās izglītības un zinātnes būve, informē LU rektora padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Evija Ansonska.

Projekta ietvaros Rīgā, Jelgavas ielā 1, tiks izveidota mūsdienīga, funkcionāla un uz ilgtspējīgu attīstību orientēta mācību, darba un sadzīves vide studentiem, pasniedzējiem un zinātniekiem. Plānots, ka Torņakalnā nākotnē varētu atrasties arī ekumēniskā baznīca.

Ēkas celtniecība tika uzsākta šī gada martā, savukārt jau maija beigās tika svinīgi ielikts pamatakmens un laika kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm. Jaunajai ēkai ir septiņi stāvi, kuros būs izvietotas auditorijas, laboratorijas, darba un semināru telpas un bibliotēka. Ēkas pēdējā stāvā atradīsies pētniecības laboratorija un semināru telpa ar skatu uz Vecrīgu un jaunuzcelto Latvijas Nacionālo bibliotēku. Uz ēkas jumta tiks izvietoti vēja ģeneratori, dodot iespēju iegūt alternatīvo enerģiju, un ēkā strādās «gudrās mājas» apkalpojošā tehnika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par LU Akadēmiskā centra būvniecības iepirkumu vērsīsies Eiropas Komisijā

Lelde Petrāne, LETA, 08.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LU Akadēmiskā centra būvniecības iepirkumu vērtēs Eiropas Komisijā, Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldē un Administratīvajā rajona tiesā, šodien izplatītā paziņojumā norāda Skonto būve.

«Iespējams, LU jaunā Akadēmiskā centra iepirkuma organizēšana saistīta ar apzinātu rīcību gūt personīgu labumu un projekta realizēšanu nāksies atmaksāt no valsts budžeta, nesaņemot paredzēto ES finansējumu, tāpēc Skonto Būve pieņēmusi lēmumu vērsties uzraugošajās institūcijās,» skaidro Skonto Būve valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.

Lai izvērtētu LU Akadēmiskā centra rīkotā konkursa Latvijas Universitātes (LU) Akadēmiskā centra Torņakalnā, Rīgā, 1.kārtas tehniskā projekta izstrāde, būvniecība un autoruzraudzība objektivitāti, Skonto Būve vērsīsies Eiropas Komisijā un Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldē. Kā arī Administratīvajā rajona tiesā tiks pārsūdzēts Iepirkuma uzraudzības biroja (IUB) lēmums, kas tika pieņemts pēc iepirkumā piedāvājumus iesniegušo pretendentu sūdzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitāte (LU) izsludinājusi iepirkumu konkursu par Torņakalna Akadēmiskā centra pirmās kārtas projekta izstrādāšanai, būvdarbiem un autoruzraudzībai. Kopumā centra pirmajā kārtā plānots ieguldīt vairāk nekā 15,653 milj. Ls, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Jau vēstīts, ka līdz 2023. gadam LU ar Eiropas Savienības (ES) atbalstu Torņakalnā plāno uzcelt studentu pilsētiņu ar pieciem studiju korpusiem un «visu nepieciešamo studentu dzīvei». Projekta ietvaros plānots izveidot modernu infrastruktūru ar apmēram desmit būvēm un kopējo platību 120 tūkst. m2.

Projekta kopējās izmaksas plānotas 22,7 milj. latu, tostarp 19,3 milj. latu paredzēti no Eiropas Reģionālās attīstības fonda.

Pirmajā kārtā plānots uzcelt LU Dabaszinātņu akadēmisko centru, turklāt paredzēts, ka tas būs gatavs jau 2014. gadā.

Dabaszinātņu akadēmiskajā centrā atradīsies ķīmijas, bioloģijas, medicīnas, ģeogrāfijas uz Zemes zinātņu studijām un zinātniskajam darbam nepieciešamais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rezervē 45 hektārus jaunajam Rīgas centram Torņakalnā

Atis Rozentāls, Db, 11.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes sēdē nolemts jaunā Rīgas centra Torņakalnā projekta realizācijai rezervēt teritoriju 45 hektāru platībā. Vienlaikus apstiprināts 46 īpašumu saraksts, kas atrodas šajā teritorijā un kam jānonāk Rīgas pilsētas īpašumā. Jau šobrīd notiek Latvijas valsts īpašumu, kas nepieciešami jaunā administratīvā centra Torņakalnā izveidei, pārņemšana Rīgas pašvaldības īpašumā. Valstij piederošo zemi Torņakalnā nolemts mainīt pret Rīgas pilsētai piederošo zemi pie lidostas Rīga. Daļa zemesgabalu ir privātīpašums.

Plānots, ka būvprogrammu jaunajam Rīgas centram Torņakalnā varētu izstrādāt līdz šī gada beigām. Būvprogrammu izstrādā Lielbritānijas arhitektu birojs Fletcher Priest Architects par 439.5 tūkstošiem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apsekoti vidi degradējošas būves Torņakalna ielā 2 demontāžas darbi, kurus ir plānots pabeigt maijā.

Torņakalna ielā 2 būve ir četru stāvu ražošanas korpusa ēka, kura tika nodota ekspluatācijā 1970. gadā. Tā ir 6373 kvadrātmetru liela un ir izvietota uz 10457 kvadrātmetru liela zemesgabala.

2015. gada 24. jūlijā Rīgas dome Torņakalna 2 būvi klasificēja kā A kategorijas graustu un īpašniecei SIA Realm piemēroja paaugstināto nekustamā īpašuma nodokli, kā arī aicināja uzsākt būves demontāžas darbus.

Pagājušajā gadā 30. augustā pašvaldība pieņēma lēmumu par nekustamā īpašuma Torņakalna ielā 2 piespiedu sakārtošanu, kas paredzēja novērst degradāciju apkārtējai videi un bīstamību garāmgājējiem. Īpašnieki šobrīd labprātīgi izpilda pieņemto domes lēmumu. Demontāžas darbus ir plānots pabeigt maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien valdību veidojošajām frakcijām jāizšķiras par mājokļu nodokļa aprēķina veidu. Db jau vēstīja, ka viens no darba grupas izstrādātajiem variantiem paredz privātmāju īpašniekiem šķirties no vairāku simtu līdz pat vairāku tūkstošu lielas summas.

FM tika uzdots līdz šodienas sēdei sagatavot bāzes scenāriju, kas tiks piedāvāts diskusijām un par kuru jāpanāk vienošanās.

Tāpat plānotas izmaiņas kapitāla pieauguma un kapitāla ienākuma nodokļos, kas nozīmētu, ka nodoklis būs jāmaksā arī par peļņu no depozītiem. Šobrīd gan vēl nav zināms, vai ar nodokli plānots aplikt tos depozītus, kas noguldīti iepriekšējos gados, jebšu tas attieksies tikai uz jaunajiem ieguldījumiem.

Partijām nodokļu jautājumos ir lielas pretrunas, tādēļ visnotaļ iespējams, ka izšķirošās diskusijas par jaunajiem nodokļiem, lai pierādītu Starptautiskajam Valūtas fondam spēju izpildīt plānotos nodokļu ieņēmumus, notiks Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Palielinās pieprasījums pēc dzīvokļiem ar alternatīvām apkures iespējām

Ingrīda Drazdovska, Db, 12.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gada decembrī sērijveida dzīvokļu vidējā cena Rīgas mikrorajonos bija 1 075 eiro/m2, kas ir tikai par 1% zemāka nekā novembrī, kad tā svārstījās ap 1 085 eiro/m2, — tādi dati ir nekustamā īpašuma kompānijas InReal rīcībā.

Pēc InReal ziņām, ir palielinājās pieprasījums pēc dzīvokļiem ar alternatīvām apkures sistēmām, kas skaidrojams ar cilvēku vēlmi atteikties no salīdzinoši dārgākas centrālās apkures.

Rīgas centrā decembrī dzīvokļus varēja iegādāties vidēji par 1 500 eiro/m2. Šajā tirgus segmentā bija novērojama samērā liela klientu interese, jo pašlaik cilvēki, kuriem ir pieejami brīvi naudas līdzekļi, aktīvi izskata izdevīgākos variantus. Centrā bijuši vairāki piedāvājumi iegādāties dzīvokli pirmskara mūra mājās bez remonta, dažreiz ar daļējam ērtībām par cenu, kas ir zemāka par 1 000 eiro/m2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pēc 5 gadiem tirgū karsējamā tabaka veido 14% no tabakas produktu tirgus

Db.lv, 18.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pēdējo 5 gadu laikā cigarešu smēķēšana Latvijā ir nedaudz samazinājusies, tomēr bezdūmu karsējamās tabakas produktu tirgus daļa šobrīd ir tikai 14%, un no cigarešu lietošanas ir atteicies katrs desmitais pieaugušais smēķētājs Latvijā, liecina Philip Morris Latvia aplēses.

Philip Morris Latvia pārstāvji norāda, ka visā pasaulē tabakas industrija piedzīvo būtiskas pārmaiņas, un pieaugušie smēķētāji pakāpeniski atsakās no tradicionālo cigarešu lietošanas, izvēloties mazāk kaitīgas alternatīvas. Atteikšanās no cigaretēm ir jāpadara pēc iespējas pieejamāka visām sabiedrības grupām, arī mazāk nodrošinātiem pieaugušajiem cigarešu smēķētājiem, kuri citādi turpinātu lietot kaitīgākos tabakas produktus – cigaretes.

Philip Morris Latvia vadītāja Lelde Kļaviņa: “Philip Morris International veicina bezdūmu nākotnes veidošanu visā pasaulē, iesaistot inovācijas un zinātni, lai mazinātu cigarešu smēķēšanas radīto kaitējumu. Tāpēc mēs aktīvi strādājam pie salīdzinoši mazāk kaitīgiem produktiem.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitāte (LU) izsludina metu konkursu ar mērķi iegūt LU Akadēmiskā centra teritorijas Torņakalnā telpiskās vīzijas metu, kā arī priekšlikumus teritorijas funkcionālajam zonējumam un Sporta mājas jaunbūvei.

Konkurss norisinās līdz šā gada 11. oktobrim, godalgu fonds – 40 000 eiro.

LU teritorija Torņakalnā strauji attīstās – 2015. gadā durvis vēra Dabas māja, 2019. gadā tika atklāta Zinātņu māja, bet 2023. gadā tiks pabeigta Rakstu māja. Turpmākajos gados LU Akadēmiskā centra teritorijā plānots izbūvēt Tehnoloģiju un Veselības māju, Studentu un Viesu māju, Sporta māju, Akadēmisko laukumu.

Konkursa objekts un izpētes teritorija atrodas Rīgā – Pārdaugavā, starp Jelgavas ielu, Vienības gatvi un Vilkaines ielu, teritorijas kopējā platība ir 96 960,43 m². LU Akadēmiskā centra teritorija atrodas tuvu Rīgas vēsturiskajam centram un robežojas ar tā aizsardzības zonu un plānoto Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras koridoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī studentiem tiks vērtas 32 milj. eiro vērtā Latvijas Universitātes Dabaszinātņu centra durvis; augstskola meklē līdzekļus studentu pilsētiņas būvniecības turpināšanai.

Jaunā zinātnes svētnīca ir pirmais objekts Latvijas Universitātes (LU) studiju un zinātnes akadēmiskā centra būvniecībā. 4,5 ha plašajā teritorijā Torņakalnā starp Jelgavas ielu un dzelzceļu, kur vēl pirms dažiem gadiem pletās mazdārziņi, līdzās jaunbūvētajam Dabaszinātņu centram jeb Dabas mājai jau iezīmēta vieta gan Sociālo un humanitāro zinātņu ēkai, gan Eksakto un dzīvības zinātņu ēkai, paredzēti arī studentu apartamenti. «Nākotnē visa universitāte pārcelsies uz šejieni – šeit būs studijas un pētniecība, arī dzīvošana. Ēka Raiņa bulvārī paliks kā Universitātes sirds ar rektora sēdekli, taču mēs jauno kompleksu būvējam tik labu, lai rektors lūgtu nākamajās ēkās paredzēt kādu kabinetu arī viņam,» ar smaidu saka LU projekta koordinators Imants Klāvs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Anniņmuižas vēsturiskā ēka pacietīgi gaida savu atdzimšanu

Lelde Petrāne, 09.08.2019

Dzīvojamā ēka ir apmesta ķieģeļu mūra celtne ar paaugstinātu cokola stāvu. Šajā stāvā agrāk atradušās saimniecības telpas.

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Anniņmuižas vēsturisko ēku Rīgā, Jūrmalas gatvē 76 (oficiāli - vietējās nozīmes arhitektūras piemineklis «Anniņmuižas dzīvojamā ēka») šobrīd iecerēts pārdot, savukārt, Anniņmuižas biedrība «Riga Annenhof» saskata tajā potenciālu kļūt par visas apkaimes kultūras vietu.

Anniņmuižas izcelsme ir sena. Pirmās rakstītās ziņas saistās ar 17. gadsimta pirmo pusi, taču ēka, par kuru ir šis raksts, ir jaunāka un nav uzcelta vecajā muižas vietā, bet gan novirzīta nedaudz uz Rīgas pusi teritorijā, ko pirms tam aizņēma muižai piederošs mežs. Par Jaun-Anniņmuižas celtniecības laiku var uzskatīt 19. gadsimta otro pusi - laiku pēc 1865. gada un, visai iespējams, pat pēc 1875. gada. Katrā ziņā 1904. gada shematiskais plāns parāda, ka ir uzcelta jaunā dzīvojamā ēka un eksistē parka teritorija un teritorija ap celtni tā, kā to detalizēti parāda vēlākie plāni, liecina Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes rīcībā esošais objekta vēsturiskās izpētes materiāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitāte (LU) piektdien parakstījusi līgumu ar pilnsabiedrību LNK Industries Group par LU Akadēmiskā centra Torņakalnā, Rīgā, pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādi, būvniecību un autoruzraudzību, informē universitātes pārstāvji.

Līgums 14,89 miljonu latu vērtībā (bez PVN) noslēgts ar iepirkuma procesā izvēlēto būvnieku – pilnsabiedrību LNK Industries Group, lai jau oktobrī varētu uzsākt pirmos darbus un 2015. gada vasarā pabeigtu septiņstāvu ēkas būvniecību, to iekārtotu un nodotu ekspluatācijā.

«Dodot iespēju savus piedāvājumus iesniegt plašam pretendentu lokam, valstij un LU, esam ietaupījuši vairākus miljonus latu, ko būs iespējams novirzīt citu augstākajai izglītībai nozīmīgu jautājumu atbalstam,» skaidro LU rektors profesors Mārcis Auziņš.

«Mūs gaida dinamisks darba process, kas jau tuvākajās dienās tiks sākts ar tehniskā projekta izstrādi, savukārt viens no projekta izaicinošākajiem posmiem būs pētniecības centru laboratoriju būvniecība un iekārtošana, kam nepieciešamas gan specifiskas zināšanas, gan sarežģīti tehniskie risinājumi,» saka AS LNK Industries valdes loceklis Jevgenijs Locovs.

Komentāri

Pievienot komentāru