Transports un loģistika

Lufthansas un TUI meitas uznēmumi dodas cenu karā

Aivars Mackevics [email protected], 02.09.2002

Jaunākais izdevums

Vācijas lidsabiedrību Lufthansas un Eurowings jaundibinātā aviokompānija Germanwings ar bāzes lidostu Ķelne/Bonna ir paziņojusi par iespējamām jaunajām cenām uz Londonu, Parīzi un Milānu, proti, 4 eiro jeb aptuveni 30 eiro ar lidostas nodevām un nodokļa maksājumiem. Tā ir atbildes reakcija uz pasaules lielākā tūrisma koncerna TUI pagājušās ceturdienas paziņojumu, ka meitas uzņēmums Hapag-Lloyd Express piedāvās šos maršrutus par 10 eiro. Tūrisma koncerna TUI jaundibinātais meitas uzņēmums Hapag-Lloyd Express, kas Rietumeiropas tūrisma tirgū ir pazīstama preču zīme, plāno uz 10 Eiropas lidostām (tajā skaitā uz Barselonu, Milānu, Parīzi un Romu) piedāvāt lidojumus sākot ar 10 eiro. Lidsabiedrības visas akcijas pieder TUI koncernam un pašlaik astoņas Boeing B-737-700 lidmašīnas tiks nomātas no lidsabiedrības Germania. TUI plānos ir pirmajā darbības gadā sniegt pakalpojumu vairāk kā 1,3 miljoniem pasažieru. Pašlaik tiek strādāts pie lidojumu maršrutu izveides ar bāzes lidostu Ķelne/Bonna. TUI vadītājs Mihaels Frencels (Michael Frenzel) uzsver, ka "Hapag-Lloyd Express izcelsies ar horizontālu organizācijas struktūru un ar zemu uzņēmuma pašizmaksu, pievēršot lielu vērību lidojuma tirgus analīzei un marketinga stratēģijai. Lidojumu biļešu tirdzniecībā tiks aktīvi iesaistīti arī TUI ceļojuma biroji." Germanwings plāno pirmos lidojumus uzsākt jau oktobrī ar 5 lidmašīnām Airbus 319, Precīza informācija par lidojuma cenām presei tiks paziņota šīs nedēļas nogalē. Jāatzīmē, ka Ķelnes/Bonnas lidostā nakotnē konkurēs trīs lēto lidojumu aviosabiedrības - vācu Germanwings un Hapag-Lloyd Express kā arī beļģu Virgin Express. Piloti ir nobažījušies par šo gigantu cenu karu, jo kritīsies sociālais standarts lidsabiedrību darbiniekiem, kuri strādā lēto lidojumu apkalpošanā. Interneta adreses sīkakai informācijai: GermanwingsHapag-Lloyd ExpressVirgin Express

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas lielākais tūroperators ienāk Krievijā

Aivars Mackevics [email protected], 04.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI šī gada 1. augustā ir uzsācis aktīvu darbību Krievijas tirgū, kurš kopā ar tūroperatoru Mostravel nodibināja jaunu uzņēmumu TUI Mostravel Russia (TMR). TUI pieder 34% uzņēmuma akciju, bet pārējie 66% pieder krievu tūroperatora Mostravel ģenerāldirektoram Rabsonam Mamedovam, taču TUI no 2006. gada varēs pārpirkt 17% akciju un līdz ar to iegūt vairākumu uzņēmumā, proti, 51% akciju. Tūrisma firma Mostravel, kura līdz šim bija Turcijas un Ēģiptes ceļojumu speciālists, ir pārvietojis visu savu firmu ar 70 darbiniekiem uz jauno tūrisma uzņēmumu. Jāatzīmē, ka kompānija Mostravel ir dibināta 1996. gadā un pagājušajā gadā apkalpoja gandrīz 100 000 ceļotājus, kas pēc tūrisma speciālistu aprēķiniem varēja radīt apgrozījumu ~35 miljoni ASV dolāru apmērā. Galvenais jaunā uzņēmuma darbības virziens būs vērsts uz standartizēto ceļojumu pārdošanu četru un piecu zvaigžņu kategoriju segmentā, pie kam jāatzīmē, ka kopš 2003. gada tūroperatora Mostravel programmā ir jau TUI koncerna viesnīcu markas Magic Life, Iberotel un Sol y Mar. Kā atzīst TUI koncerna vadītājs Mihaels Frenzels, tad viņš tic Krievijas tirgus potenciālam, kas jau tuvāko trīs līdz piecu gadu laikā radīs “daudz patīkamu mirkļu”. Jau pagājušajā gadā TUI paziņoja par savu ieceri ieiet Krievijas tūrisma tirgū, taču atlika savus plānus, jo uzskatīja, ka Krievijas tirgus ir noslogots ar pārāk daudziem maziem tūroperatoriem. TUI Mostravel Russia mērķis ir jau nākošajā gadā ar 200 000 atpūtniekiem panākt gandrīz 100 miljonu ASV dolāru lielu apgrozījumu. Bet jau 2007. gadā panākt ar 300 000 atpūtnieku gadā 160 miljonu ASV dolāru lielu peļņu. Sākumā TUI Mostravel Russia Krievijā kooperēsies ar tādiem partneriem kā lidsabiedrība KrasAir. Taču tas, cik ātri TUI pats varēs piedāvāt savus lidojumus, būs atkarīgs no Krievijas ekonomiskās situācijas. Pēc TUI aprēķiniem pagājušajā gadā Krievijā tika nopirkti apmēram divi miljoni standartizēto ceļojumu un valsts ar 145 miljoniem iedzīvotāju vēl glabā sevī lielu ceļotāju potenciālu. Krievijas iedzīvotāju vidū ļoti iecienīti ir ceļojumi uz Turciju un Ēģipti. Jāatzīmē, ka Austrumeiropā TUI koncernam pieder savi tūroperatori tādās valstīs kā Ungārija, Polija, Slovēnija un Slovākijā. Pirms pāris mēnešiem TUI ienāca arī Ķīnas tirgū. Vairāki Latvijas tūrisma uzņēmumi ir ziņojuši, ka TUI ar interesi novēro arī Baltijas tūrisma tirgu. Krievijas tūrisma nozares dalībnieki raugās uz šo TUI soli vairāk ar ziņkāri, nekā ar bažām. Eiropas lielākā tūrisma koncerna spējas, iekarot Krievijas tirgu, būs atkarīgas no vairākiem faktoriem. Jāatzīmē, ka Krievijas tirgū jau darbojas viens no TUI konkurentiem – trešais Vācijas lielākais tūroperators LTU Touristik, kurš jau 2003. gada martā uzsāka savu tūrisma biznesa darbību zem ITS markas. LTU ir atvēris Maskavā tūrisma firmu Itours, kura darbojas kopā ar lidsabiedrību Avialinii-400. Taču pusotra gada laikā Krievijas firma ITS nav spējusi ieņemt ievērojamu pozīciju valsts tūrisma tirgū. TUI AG sastāvā ietilpst 84 tūrisma firmas no visas Eiropas, kuras gadā piedāvā ceļojumus apmēram 18 miljoniem cilvēku. Koncerna sastāvā ir apmēram 3 600 tūrisma biroji, 32 aģentūras, kas ir specializējušās uz kādu noteiktu valsti un 100 lidmašīnu parks. Tūrisma koncerns ir iesaistījies ar savu kapitālu 290 viesnīcu darbībā, kuras vienlaicīgi spēj izmitināt apmēram 157 000 klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TUI ar lētiem ceļojiem mēģina uzlabot savu finansu stāvokli

Aivars Mackevics [email protected], 09.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielie tūrisma koncerni kā piemēram, TUI un Thomas Cook cenšas elastīgi reaģēt uz tirgus izmaiņām Rietumeiropā un viens no konkurences instrumentiem ir cena, kura var būtiski ietekmēt tūrisma nozares tirgus pievilcību. Terorisma draudi, Irākas karas sekas un SARS epidēmija tūrisma industrijai ir radījusi sarežģītu biznesa situāciju. Sevišķi lielajiem tūrisma gigantiem ievērojami zaudējumi rodas to neelastīgās menedžmenta un mārketinga politikas dēļ, taču pēdējie notikumi Rietumeiropas tūrisma tirgū liecina arī par šo lielo uzņēmumu mēģinājumu pielāgoties straujām tirgus izmaiņu situācijām. Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI vēlas nodrošināt ilglaicīgu konkurētspēju, veicot ražošanas izmaksu ietaupījumu par 360 miljoniem eiro tuvākajos divos gados. Pagājušajā gadā uzņēmumam TUI AG apgrozījums ir samazinājies par 9%, sasniedzot tikai 20,3 miljardus eiro. Tieši tūrisma biznesa apgrozījums uzņēmumam samazinājās par 3%, sasniedzot 12,4 miljardus eiro. Lielākie zaudējumi bija Ziemeļeiropā un Vācijas kaimiņvalstīs. Uzņēmuma peļņa bija tikai 41 miljons eiro, kas ir par 90% mazāk nekā pirms gada. Arī šis gads koncernam sagādā galvassāpes, jo pārdoto vasaras ceļojumu skaits ir par 15% mazāks nekā pirms gada. Tūrisma koncerns TUI ir 5,4 miljardu eiro parādnieks, kuru samazināšanai tiks pārdotas uzņēmuma daļas enerģētikas sektorā. Šajā gadā tiek plānots samazināt darba vietas no 70 000 uz 68 000. TUI ar lēto marku Kā atbildi uz tirgus izmainām šodien (9.05.2003) TUI atklāja jaunu tūrisma marku Discount Travel ar kuras palīdzību uzņēmums vēlas savā piedāvājumā iekļaut arī īpaši lētus piedāvājumus tuviem un vidēji tāliem standartizētajiem lidojumiem ar viesnīcu pakalpojumu. Menedžments cenšas saglabāt TUI marku kā kvalitātes zīmi, bet Discount Travel realizēs izmaksu konkurences politiku. Discount Travel sākuma posmā piedāvās ceļojumus uz 23 peldu vietām, piemēram, Baleāru salām, Kanāriju salām, Vidusjūras piekrasti, Bulgāriju un Dominikanas Republiku. Pašlaik šajā piedāvājumā iekļautas 120 viesnīcas klasiskajos peldu reģionos. TUI paredz mārketinga nolūkos dažus ceļojumus pārdod arī zem pašizmaksas. Lētos ceļojumus, kuri lielākajā daudzumā ir par 10% līdz 40% lētāki nekā klasiskais TUI piedāvājums, var rezervēt 3 mēnešus vai vienu dienu iepriekš pirms izlidošanas. Jaunā marka tiek pārdota 9 500 TUI ceļojumu birojos vai arī interneta portālā www.discount-travel.com. Kopumā tiek prognozēts zem šīs markas pārdod līdz 300 000 ceļojumiem, taču kopumā TUI ik gadus pārdod 6,5 miljonus ceļojumu. Līdz šim TUI pārdeva liekos ceļojumus kā pēdējās minūtes piedāvājumu, kuru bija iespējams rezervēt divas nedēļas pirms izlidošanas. Šos ceļojumus pārdeva meitas uzņēmums Berge&Meer bez starpnieku palīdzības. Koncerna lielākais konkurents Thomas Cook savus lētos ceļojumus pārdod ar uzņēmuma Bucher palīdzību jau vairākus mēnešus iepriekš un tas ļāva koncernam šajā lētajā sektorā veiksmīgi pārdod vairāk kā 600 000 ceļojumu. Tūrisma eksperti paredz, ka šajā gadā abi konkurenti var piedāvāt īstu cenu karu – lētāk par lētāku. Protams, tas nenāks par labu tūrisma nozarei, jo samazināsies peļņa un saasināsies konkurence starp vidēji lieliem tūrisma uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūroperators «TUI» kooperējas ar avīzi «Bild»

Aivars Mackevics [email protected], 09.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI vēlas palielināt savu ceļojumu pārdošanu ar Vācijas lielākā dienas laikraksta “Bild” starpniecību. Tūrisma koncerns TUI tagad ir kļuvis par interneta portāla Bild.T-Online jaunizveidotās ceļojumu sadaļas piedāvātāju. Interneta portāla lapu Bild katru dienu apmeklē vairāk kā 53 miljoni viesu un šī gada pirmajā ceturksnī ir kļuvis par vislabāk izmantoto online piedāvātāju Vācijā. TUI cer, ka ar šo kooperāciju sasniegs lielāku apgrozījumu un spēs vairāk piesaistīt jaunus klientus. Pirms trīs gadiem Vācijā aizsākās ceļojumu pārdošana ar interneta starpniecību, taču cerētais apgrozījums ir palicis krietni aiz svītras nekā bija prognozēts. Piemēram, pagājušajā gadā TUI ceļojumu koncerns Vācijā caur TUI mājas lapu Tui.de pārdeva ceļojumus 35 miljonu eiro apmērā, kas ir par 1% mazāk nekā viss kopējais pārdoto TUI ceļojumu apgrozījums Vācijā. Kā atzīmē TUI, tad pēdējā laikā pieaug interese internetā pēc ceļojumiem, kas varētu būt izraisīta ar cilvēku pastiprināto interesi par lēto lidsabiedrību piedāvājumiem. TUI ar savu galveno konkurentu Thomas Cook ir piedalījušies T-Online projektā, izveidojot kopīgu interneta ceļojuma portālu T-Online-Travel, taču tas nav nesis gaidītos rezultātus. Aprīlī apmeklētākās ceļojuma interneta lapas ir Deutsche Bahn (3,1 miljons apmeklētāju), Lufthansa (1,1 miljons), L’Tur (1,1 miljons) un Opodo (0,9 miljoni). Avots: Handelsblatt.de

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tūroperatora TUI padomi pamet ES sankcijām pakļautais Krievijas miljardieris Mordašovs

LETA--AFP, 03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas miljardieris Aleksejs Mordašovs atkāpies no Vācijas tūrisma operatora TUI, kuras franšīzes turētāja Baltijā ir SIA "TT Baltics", padomes locekļa amata, jo Eiropas Savienība (ES) pret viņu noteikusi sankcijas saistībā ar Maskavas īstenoto uzbrukumu Ukrainai.

Mordašovs, kuram pieder Krievijas otrā lielākā tēraudrūpniecības uzņēmuma "Severstaļ" akciju kontrolpakete, ir nozīmīgs TUI akcionārs, jo viņa netieši kontrolētajam uzņēmumam "Unifirm Ltd." pieder 34% TUI akciju. Vienlaikus, pēc "Firmas.lv" datiem, Mordašovs ir vienīgais "TT Baltics" patiesais labuma guvējs.

Papildināta - Severstaļ aptur eksportu uz ES valstīm 

Krievijas tērauda kompānija "Severstaļ" pilnībā pārtraukusi tērauda produkcijas eksportu uz Eiropas...

"ES sankciju nolūks ir nepieļaut, lai Mordašovs atbrīvojas no savām TUI akcijām" vai gūst peļņu no investīcijām šajā uzņēmumā," norādīts TUI paziņojumā.

Mordašovs TUI akcionārs ir 15 gadus. Piederošo akciju daļu viņš palielināja pērn, kad TUI īstenoja rekapitalizāciju, lai censtos atgūties no koronavīrusa pandēmijas izraisītās krīzes.

Tikmēr TUI mēģina distancēties no sankcijām, kas piemērotas Mordašovam.

"ES sankcijas attiecas uz Mordašovu kā personu, nevis uz "TUI AG", kurā viņš ir akcionārs. Tādējādi šīs sankcijas akcionāram neietekmē uzņēmumu, kurā viņam pieder akcijas," skaidro kompānija.

Jau ziņots, ka pirmdien, 28.februārī, līdz ar publicēšanu ES oficiālajā vēstnesī stājās spēkā sankcijas Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam pietuvinātiem oligarhiem un propagandistiem, kas noteiktas saistībā ar Krievijas agresiju pret Ukrainu. Starp šīm personām ir iekļauts arī Mordašovs.

Pirmdien publiskotajā paziņojumā Mordašovs apgalvoja, ka viņam neesot "pilnīgi nekādas saistības ar pašreizējās ģeopolitiskās spriedzes rašanos" un neesot saprotams, kāpēc ES viņam noteikusi sankcijas.

Vienlaikus, pēc "Kommersant" vēstītā, "Severstaļ" pilnībā pārtraukusi tērauda produkcijas eksportu uz ES valstīm. "Severstaļ" vadība šo informāciju komentēt atteikusies, taču norādījusi, ka uzņēmums aplūko dažādus variantus, lai pārorientētu Eiropas tirgum paredzēto produkciju uz citiem eksporta tirgiem, tostarp Āzijas, Ziemeļamerikas un Tuvo Austrumu valstīm.

Latvijā darbojas metālapstrādes un metālu vairumtirdzniecības uzņēmums "Severstal Distribution", kura 100% kapitāldaļu īpašniece ir "Severstaļ".

Atbilstoši informācijai uzņēmumu mājaslapā "Severstal Distribution" un arī "TT Baltics" ir konts bankā "Citadele".

Bankas "Citadele" valdes loceklis atbilstības jautājumos Uldis Upenieks iepriekš informēja, ka, sniedzot finanšu pakalpojumus, banka pilnībā ievēro starptautiskās, nacionālās un ASV Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) sankcijas normatīvos noteiktajā kārtībā.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka banka nevar komentēt konkrēta klienta attiecības ar banku.

"Nodrošinot atbalstu un finanšu pakalpojumus mūsu klientiem Baltijā, mēs rūpīgi sekojam līdzi situācijas attīstībai Ukrainā, sankciju aktualitātēm un rīkojamies saskaņā ar atbildīgo iestāžu norādījumiem," piebilda Upenieks.

"Severstal Distribution" konsolidētais apgrozījums 2020.gadā bija 719,556 miljoni eiro, kas ir par 2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt grupas peļņa pieauga par 45,5% un bija 29,1 miljons eiro. Savukārt pati "Severstal Distribution" 2020.gadā strādāja ar 719,556 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 17,9% un bija 28,811 miljoni eiro.

Vienlaikus "TT Baltics" 2020.gadā strādāja ar 8,101 miljona eiro apgrozījumu, kas ir 4,6 reizes mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās par 5,8% un bija 2,204 miljoni eiro.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pirms 2020.gada "TT Baltics" strauji attīstījās, bet 2020.gadā uzņēmuma darbību negatīvi ietekmēja Covid-19 pandēmija. "TT Baltics" samazināts darbinieku skaits un citi izdevumi, kā arī saņemti maksājumu samaksas termiņu pagarinājumi. 2020.gadā uzņēmumā strādāja 20 darbinieku, kas ir par 10 darbiniekiem mazāk nekā gadu iepriekš.

"TT Baltics" darbību Baltijā sāka 2018.gada rudenī. Kompānija "TT Baltics" reģistrēta 2018.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 282 800 eiro. Uzņēmums pieder Krievijā reģistrētajai "KN-Holding", bet tās patiesais labuma guvējs ir Mordašovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tūrisma operatora TUI zaudējumi aprīlī-jūnijā, kas ir uzņēmuma finanšu gada trešais ceturksnis, bijuši 1,5 miljardi eiro pretēji 49 miljonu eiro peļņai šajā pašā ceturksnī pērn, liecina kompānijas ceturtdien publiskotais pārskats.

Koronavīrusa pandēmijas dēļ šajā ceturksnī TUI bijis spiests atcelt gandrīz visas rezervācijas.

Salīdzinot ar pagājušā gada aprīli-jūniju, šogad šajos trīs mēnešos TUI ieņēmumi samazinājušies par 98,5% līdz 72 miljoniem eiro, un tas nozīmē, ka ieņēmumi nav seguši uzņēmuma darbības izdevumus.

Pēc pandēmijas dēļ noteikto ceļošanas ierobežojumu mazināšanas TUI pieņēmis 1,7 miljonus rezervāciju.

Jau vēstīts, ka trešdien TUI paziņoja, ka saņems no valsts vēl 1,05 miljardu eiro aizdevumu, kas kompānijai palīdzēs pārdzīvot kooronavīrusa pandēmijas izraisīto krīzi.

Šis būs jau otrais Vācijas valsts aizdevums TUI. Pirmais aizdevums 1,8 miljardu eiro apmērā tika apstiprināts aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā plāno ienākt pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija TUI

LETA, 23.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā plāno ienākt pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija TUI, svētdien vēstīja LNT Ziņas.

Raidījums šai informācijai guvis apstiprinājumu kompānijas galvenajā birojā Vācijā. Plašāki komentāri gan tikšot sniegti vien pēc dažām nedēļām.

TUI darbības izvēršana Latvijā, pēc ekspertu teiktā, ir ļoti labas ziņas ceļotājiem, jo pavērtos iespējas par draudzīgākām cenām nokļūt tālos un eksotiskos galamērķos.

TUI grupai bez ceļojumu aģentūrām pieder arī sešas aviokompānijas ar apmēram 150 lidmašīnu floti, kā arī kruīza kuģu līnijas un vairāk nekā 300 viesnīcas un kūrorti visā pasaulē.

Tūrisma nozares eksperti atzīst, - ja TUI Latvijā darbosies kā pilnvērtīga tūrisma kompānija un savus čarterus veiks no lidostas Rīga, tas kardināli mainīšot konkurenci tūrisma biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas lielākais tūrisma koncerns «TUI» meklēs investorus ASV

Aivars Mackevics [email protected], 19.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV koncerni Carnival, Cendant un Starwood atrodas Eiropas lielākā tūrisma koncerna TUI investoru kandidātu saraksta pirmajās pozīcijās pēc žurnāla “Capital” publicētās informācijas. Tiek paredzēts, ka šogad sabiedrība West LB pārdos savas TUI koncerna 32% akciju daļas. Kā atzīmē ekonomikas žurnāls “Capital”, tad TUI koncerna šefs Mihaela Frenzels (Michael Frenzel) vislabprātāk savu investoru vidū redzētu koncernu Carnival Cruises. Taču pēc pagājušā gada oktobra, kad pirmo reizi kruīzu kuģu kompānija tika minēta iespējamo kandidātu vidū, tās vadītājs Mikijs Arisons (Micky Arison) noliedza iespēju iesaistīties TUI koncerna darbībā. Carnival šefs pagājušā gada rudenī kādā no intervijām tika atzīmējis, ka uzņēmums ir koncentrējies vairāk uz kruīzu darbības paplašināšanu un investējis jau gandrīz 7 miljardus ASV dolāru jaunu kuģu iegādei. Arisons toreiz atzina, ka viņiem pagaidām ir pietiekoši daudz darba un papildus saistības uzņemties būtu par daudz priekš uzņēmuma. Jāatzīmē, ka Carnival agrāk bija jau iesaistīts britu tūrisma koncerna Airtours darbībā un tika atteicies no sadarbības pamatojot to ar velmi vairāk pievērst uzmanību Carnival pamata darbībai. Pirms pāris mēnešiem iespējamo kandidātu vidū tika nominēts arī ASV koncerns Cedant. Analītiķi tomēr šaubās vai Cendant būs pietiekami daudz finansu līdzekļu un vai uzņēmums, kurš ļoti stipri ir iesaistīts frančīzes darbībās, vispār būs ieinteresēts iesaistīties TUI darbībā. Arī Starwood uzņēmums nozares speciālistu vidū netiek uzskatīts par nopietnu interesentu, jo viesnīcu tīkls darbojas nevis atpūtas kompleksu, bet gan biznesa viesnīcu sektorā. Ekonomikas žurnāls “Capital” atzīmētā informācija liecina, ka TUI ir ieinteresēts atrast sev iespējamos investorus no ASV un līdz ar to ir nolēmis vest sarunas tieši ar ASV uzņēmumiem. Tajā pašā laikā West LB ir noliedzis medijos izskanējušo informāciju par iespējamo drīzo TUI koncerna akciju pārdošanu, jo galīgais lēmums vēl neesot apstiprināts. Jāatzīmē, ka TUI akciju vērtība iespējamo spekulāciju ietekmē tika samazinājusies par 2,3%, sasniedzot 17,97 eiro. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» paplašina savu viesnīcu tīklu

Aivars Mackevics [email protected], 08.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI pēc iespējas lielākas tūrsitu masas grib novirzīt uz koncernam piederošajām viesnīcām. Tāpēc 2004. gadā tiks atvērtas 13 jaunas viesnīcas ar aptuveni 8000 gultasvietām. Viesnīcu apgrozījumam tādējādi būtu jāpalielinās par 6%. Kopā ar jaunajām naktsmītnēm TUI tagad piederēs 300 viesnīcas ar 160 000 gultasvietām. Jaunās 13 viesnīcas atradīsies Bulgārijā, Meksikā, Jamaikā, Grieķijā, Ēģiptē un Turcijā. Rumānijā vēl tiek plānota divu TUI saistītā uzņēmuma - viesnīcu ķēdes Riu naktsmītņu celtniecība. Pagājušajā gadā nakšņojumu skaits TUI viesnīcās pieauga par gandrīz 10% uz 30,8 miljoniem. Viesnīcu noslogojums arī pieaudzis no 75% uz 80%. Viesnīcu apgrozījums sastādīja 1,6 miljardus eiro. Taču lielākā daļa TUI klientu joprojām apmetas koncernam nepiederošās viesnīcās, ar kurām tikai noslēgti līgumi. Pagājušajā gadā tikai 15% TUI klientu apmetās koncerna viesnīcās. Labāk kā visam koncernam kopā 2003. gadā ir veicies TUI meitas uzņēmumam Berge&Meer, kas, pārdodot lētus ceļojumus kafejnīcās, benzīntankos un internetā, palielinājis savu viesu skaitu par 21,3% uz 425000 un apgrozījumu par 12% uz 180 miljoniem eiro. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

2011. gada aktualitātes konkurences tiesību jomā - mātes sabiedrības atbild arī Latvijā

Tatjana Čaika, juriste, zvērinātu advokātu birojs Borenius, 01.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rezumējot iepriekšēja gada notikumus konkurences tiesību jomā nevar neatzīmēt vienu no būtiskākiem Konkurences padomes (KP) lēmumiem, kas viennozīmīgi ietekmēs arī turpmāko praksi Konkurences likuma (KL) normu piemērošanā.

KP lēmums SIA Terra Serviss/ SIA Preiss Agro1 lietā ir ievērojams, jo šajā lēmumā sods par KL pārkāpumu tika piemērots ne tikai uzņēmumam, kas tieši bija iesaistīts KL pārkāpumā, bet arī mātes sabiedrībai, tādējādi attiecinot atbildības pienākumu uz uzņēmumu, kas realizē 100% kontroli pār uzņēmumu-pārkāpēju. Jānorāda, ka mātes sabiedrības atbildības pienākums tiek plaši piemērots Eiropas līmenī jau vairāku gadu laikā, taču Latvijā KP šādu pieeju ir piemērojusi pirmo reizi. Atsaucoties uz Eiropas Komisijas (EK) praksi, KP lēmumā ir norādījusi, ka «mātes sabiedrības atbildība izriet (..) no tā, ka abi tirgus dalībnieki (mātes sabiedrība un meitas sabiedrība) ir uzskatāmi par vienu tirgus dalībnieku [KL 1.panta 9.punkta izpratnē2] un meitas sabiedrība savu rīcību nenosaka patstāvīgi».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» mārketings izvēlas alfabētu

Aivars Mackevics [email protected], 11.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI sākot ar marta mēnesi ir uzsācis apjomīgu mārketinga kampaņu „Ceļošanas ABC”, kuras uzdevums ir parādīt gala klientam šī koncerna daudzveidīgo piedāvājumu. Iepriekšējā periodā liels uzsvars mārketingā tika likts uz koncerna zīmola popularizēšanu kā atvaļinājuma laimes zīmi - kvalitāte, suverenitāte un paļaušanās. Pagājušajā gadā (2005) TUI mārketinga rīcībā bija 28 miljoni eiro, taču vidēji koncerns līdz šim ir tērējis 10 miljonus eiro gadā. Līdz šīm TUI galvenā mārketinga stratēģija bija akcentēt pludmales tūrismu, taču tagad ir vēlme spēcīgāk iezīmēt arī citus piedāvājumus. „Ceļošanas ABC” ir bilžu mozaīka, kurā pēc alfabēta principa tiek atainotas TUI koncerna piedāvājuma iespējas. Šī mārketinga ideja ar alfabētu piedāvā ļoti plašas tēmu variācijas. Katrs alfabēta burts tiek ielikts attiecīgajā bildē, kura prezentē kādu no ceļošanas iespējām. Kombināciju variācijas liek saprast klientam, ka TUI piedāvā ceļojumus, kurus tūrists koncerna mājas lapā var veidot pats no dažādiem piedāvājumiem. Agrākajos laikos bija populāri standartizētie ceļojumi, taču tagad aizvien biežāk tūristi paši kombinē savu ceļojumu. TUI mārketinga vadītājs Andreas Faahs atzīmē žurnālam Touristik Report (Vācija), ka TUI mārketings ir sadalīts sekojošās nodaļās: zīmola menedžments, stratēģiskā mārketinga plānošana un klientu vērtību mārketings (katalogu produkcija un plašu saziņas līdzekļu menedžments).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» nostiprina savas pozīcijas golfa tūrismā

Aivars Mackevics [email protected], 11.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI vēlas nostiprināt savas pozīcijas golfa tūrismā. Pirmie soļi šajā jomā jau ir sperti, proti, tagad varēs iegādāties TUI Golfers Pass un TUI Golf Card. Līdz ar to katrs, kam ir interese par golfu, varēs pabeigt TUI desmit stundu apmācības kursu sadarbības skolās un iegūt TUI Golfers-Pass. Jaunā pase ļaus izmantot TUI piederošos golfa laukumus gan savā zemē, gan ārvalstīs, kā arī sadarbības partneru piedāvājumus bez eksāmenu veikšanas, kas atļautu izmantot esošos laukumus. Turpretī TUI Golf Card būs vairāk orientēta uz jau pieredzējušiem golfa spēlētājiem un ietvers dažādus atvieglojumus un priekšrocības. Tai skaitā arī "Greenfee" atvieglojumus, kas dod iespēju saņemt atlaides līdz pat 50%. Karte būs derīga 12 mēnešiem un tā maksās 98 eiro. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūrisma koncerni Vācijā sāk cenu karu

Aivars Mackevics [email protected], 22.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma koncerni Vācijā ir sākuši "cenu karu", jo iepirktās viesnīcu un citu ceļojumu pakalpojumu kapacitātes nevar noglabāt noliktavā uz nākošo sezonu. Tūrisma eksperti šo cīkstiņu jau nodēvējuši par sitieniem "zem jostas vietas". Tam par iemeslu ir tūristu nevēlēšanās doties ārpus Vācijas. Vācieši labprātāk atpūšas, piemēram, Dortmundē nekā Dominikas Republikā. Atpūtas pētniecības institūts British American Tobacco veica pirms diviem mēnešiem reprezentatīvu aptauju, kurā noskaidrojās, ka vācieši īsiem ceļojumiem dod priekšroku tieši pašu zemē. Vāciešu iemīļotākās vietas ir Baltijas jūras piekraste (11,5%), Ziemeļjūras piekraste (10,1%), kalni Bavārijā (10,1%) un Švarcvalde (9,8%). Salīdzinājumā ar ārvalstīm, Vācijai tas ir augsts reitings, jo tikai Austrija izpelnījās 10% ievērības, Beneluksa valstis 3,4%, Francija 3,4%, Itālija 2,4% un Spānija 1,2%. TUI pret Thomas Cook Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI ziņo, ka pārdoto ceļojumu skaits salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir samazinājies par 20%. Šāds straujš tūristu atteikums pat lielam koncernam rada bezizejas situāciju. TUI ar jaunizveidoto Last-Minute-Fly programmu piedāvā 4 dienu atpūtu par alus kastes cenu. Lidojums, 4 naktis triju zvaigžņu viesnīcā "Las Rocas" un transfērs maksā 10 eiro! Tas tūrisma nozarē rada paniku. Īpašas akcijās un lotorejās tiek dāvināti TUI kuponi 26,06 eiro vērtībā, kurus var ierēķināt biļetes cenā. TUI galvenais konkurents Thomas Cook ar firmu markām Neckermann, Kreutzer Reisen, Aldiana, Terramar pirms neilga laika piedāvā 100 eiro "bērnu naudu", ja ģimene dodas ceļojumā. Thomas Cook piedāva 7 dienas Tunisijā 4 zvaigžņu viesnīcā par 469 eiro un dažādas atlaides Lufthansas lidmašīnas borta servisos līdz 40%. Ceļotāji ar KarstadtQuelle palīdzību var saņemt tūlītēju kredītu līdz 3000 eiro ar 9,9% gadā. Britu apstākļi Vācijā Tūrisma koncerniem ir jāatbrīvojas no iepirkto ceļojumu kapacitātēm, tāpēc nākošajās nedēļās lētie piedāvājumi pārpludinās Vācijas tūrisma birojus. Mazie tūroperatori ir satraukušies ne pa jokam, jo šādas cenas ilgstoši var turēt tikai liels uzņēmums, bet "mazajiem" draud bankrots. Trešais lielākais Vācijas tūroperators Rewe ar firmu markām ITS, Jahn Reisen, Meier’s Weltreisen ir atsacījies no kataloga cenām un lielu daļu ceļojumu piedāvā kā Last Minute. Vācu tūristi piedzīvo britu apstākļus, kur neeksistē pēdējās minutes ceļojumi, jo sākoties tūristu sezonai visas cenas ripo uz leju. Britu sakāmais šajā lietā ir "pats vainīgs, ka tik ātri pirki!" Britu tūroperatori savas ceļojumu katalogu cenas pārdrukā vairākas reizes gadā. Pirms vairākiem gadiem tūristi iegādājās ceļojumus 6 mēnešus pirms ceļojumu, taču tagad tūroperators var būt laimīgs arī par 6 nedēļām. Destinācijas* reducē cenas Tūrisma reģioni arī ir reducējuši savas cenas, piemēram, Tunisijas piedāvājums uz ziemas sezonu ir krities par 8%, Ēģiptes par 7%, Kanāriju salu par 5% un Dominikas republikas par 3%. Tūrisma eksperti atzīmē, ka nevar vainot tikai 11. septembra notikumus, augsto bezdarba līmeni Vācijā vai teroraktu Tunisijā, bet gan vairāk tūroperatoru vājo komunikāciju ar klientiem. Tūrisma koncerni nedeva pozitīvus impulsus ceļošanai, bet tagad mēģina to visu konpensēt ar cenu karu. Lidmašīnu maršruti ir sadalīti ar vairākiem stopiem, lai piepildītu sēdvietas. Tas viss rada papildus laika patēriņu un neērtības, kuras tūrists nevēlas iekļaut savā ceļojumā arī par daudz zemāku cenu. Taču tūrisma koncerni ir pārsteigti par vāciešu lielo interesi par Rumāniju un Bulgāriju. Šīs zemes ir kļuvušas atraktīvas ne tikai austrumvāciešiem, bet arī no Rietumiem pieprasījums ir stipri audzis. * tūristu apmeklējamās vietas

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» dibinās jaunu uzņēmumu «TUI France»

Aivars Mackevics [email protected], 25.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties ziemas sezonai, TUI AG ir nolēmusi dibināt jaunu tūroperatora uzņēmumu TUI France. Piedāvājuma pamatbizness ir trīs līdz piecu zvaigžņu viesnīcas Vidusjūras piekrastē. Apmēram puse no piedāvājuma būs standartizētie ceļojumi, 20% ceļojumu maršruti un atlikušie 30% ir dažādi ceļojumu komponenti. Līdz ar to TUI France piedāvājums nedublēsies ar TUI meitas uzņēmuma Nouvelles Frontieres piedāvājumu, kurš vairāk ir koncentrējies uz tūrisma vietām Karību jūras baseinā un Indijas okeāna. Atšķirībā no Nouvelle Frontieres, kurš pārdod savus tūrisma produktus ar savu ceļojumu aģentūru palīdzību, TUI France slēgs līgumus ar vairāk kā 4 000 svešām tūrisma aģentūrām. Pirmajā gadā TUI France plāno apkalpot vairāk kā 100 000 ceļotāju, bet jau 2006. gada marka sasniegs 350 000 ceļotāju. Nouvelle Frontieres gadā apkalpo 1,6 miljonus ceļotāju ar kopēju finansiālo apgrozījumu 1,1 miljardi eiro pagājušajā gadā un līdz ar to sastādīja līdzvērtīgu konkurenci Francijas lielākajam tūrisma koncernam Club Mediterranee. Avots: Handelsblatt.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien notiks Satiksmes ministrijas un Ārlietu ministrijas saskaņoti avioreisi, lai no Ēģiptes varētu atgriezties Latvijas valstspiederīgie, kuri devušies ceļojumā ar sankcijām pakļautā tūroperatora SIA "TT Baltics" organizēto lidojumu, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

"TT Baltics" ir TUI franšīzes turētājs Baltijā, un tas ir pakļauts sankciju ierobežojumiem un nevar nodrošināt klientu atgriešanos Latvijā.

Atbilstoši Eiropas Padomes regulai par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā no šā gada 28.februāra Latvijas gaisa telpu aizliegts izmantot visiem gaisa kuģiem, kas ir tiešā vai netiešā Krievijas pilsoņu kontrolē neatkarīgi no valsts, kurā gaisa kuģis ir reģistrēts.

Minētās sankcijas attiecas arī uz avio čarterreisiem, ko šā gada martā plānoja veikt tūroperators "TUI Baltic".

Pašlaik tiek plānoti četri avio reisi.

Šajās brīvdienās no Ēģiptes kūrortpilsētām Hurgadas un Šarmelšeihas Latvijā tiks nogādāti 349 valstspiederīgie, tostarp 65 bērni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» plāno kooperāciju ar «ALDI»

Aivars Mackevics [email protected], 03.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas milži - tūrisma koncerns TUI un lielveikalu tīkls ALDI ir uzsākušas sarunas par lēto ceļojumu pārdošanu lielveikalos. Tas ir līdzīgi kā T-Market Latvijā pārdotu Novatūrs vai Domina Travel Latvija ceļojumus. Rietumeiropā standartizētos ceļojumus pārdod ne tikai ceļojumu birojos, bet gan kafijas veikalos Tchibo, pasta katalogu veikalos kā Otto vai arī Lotto spēles veikalos. Tūroperatoriem par lielajiem pārtikas preču veikaliem ir sena interese, jo šajos veikalos cilvēki visbiežāk iegriežas. ALDI ar 3530 veikaliem ir ideāls tirdzniecības tīkls. 2001. gadā ALDI apgrozījums bija 22 miljardi eiro. Sarunas starp TUI un ALDI tiek risinātas ar tiešu dalību no Berge und Meer, kurš TUI biznesā izpilda tiešā mārketinga uzdevumus, lai pārdotu TUI ceļojumus bez starpniekiem. Pagājušajā gadā TUI palielināja savas kapitāla daļas šajā uzņēmumā Berge und Meer līdz 75%. 2002. gadā šis uzņēmums spēja palielināt apgrozījumu par 30%, sasniedzot 132,5 miljonus eiro. Aldi nopirktos ceļojumus varēs ar telefona vai interneta starpniecību pieteikt TUI ceļojumu birojos. Pašlaik plašāki komentāri par šīs kooperāciju reālo iespēju no abu kompāniju pusēm nav doti, tāpēc nozaru spekulācijas ir vēl pilnīgi atvērtas. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TUI vēlas pamest Itāliju

Aivars Mackevics [email protected], 07.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI vēlas pamest Itāliju. Tam par iemeslu ir zaudējumi kopējā Itālijas tūrisma tirgū. TUI koncerns taupības programmas ietvaros veica visu savu sabiedroto uzņēmumu pārbaudes Itālijā. Patlaban TUI koncerns ir nolēmis pārtraukt tikai pirms diviem gadiem uzsākto sadarbību ar Agnelli-Gruppe, sakarā ar jau ilgāku laiku nemainīgajiem uzņēmuma darbības negatīvajiem rezultātiem. Jāatzīmē, ka TUI pirms diviem gadiem iegādājās par 20 miljoniem eiro 10% akciju no Alpitour mātes uzņēmuma NHT (New Holding for Tourism) kā arī līdztekus nodibināja čarterlidsabiedrību Neos. Aizejot no Itālija tūrisma tirgus, TUI nāksies samierināties ar neizdevušos gājienu savā Eiropas paplašināšanās tūrē. Piemēram, Francijā TUI izdevās pilnībā pārņemt un pārveidot tūroperatoru Nouvelles Frontieres. Alpitour pagājušajā gadā sasniedza apgrozījumu 930 miljoni eiro apmērā, kas ir par 12 miljoniem mazāk nekā gadu iepriekš. Tūrisma tirgus pētnieki atzīmē, ka uzņēmumam arī šajā gadā, salīdzinot ar vājajiem pagājušā gada rezultātiem, būs vēl zaudējumi 30% apmērā. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» investē lēto lidojumu tirgū

Aivars Mackevics [email protected], 26.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais pasaules tūrisma koncerns TUI turpina paplašināt Eiropas lēto lidsabiedrību tirgu. Šim nolūkam pārveidojot savu lidsabiedrību Britannia par lēto lidsabiedrību. Lidojumi galvenokārt tiks veikti uz tūristu masu atpūtas reģioniem. Tikai pagaidām vēl nav skaidrs zem kāda vārda tie startēs. Patlaban TUI koncernam veiksmīga ir bijusi lētās lidsabiedrības Hapag–Lloyd Express darbība, kura eksistē tikai gadu. Tāpat TUI vēlas iegādāties skandināvu lēto lidsabiedrību Sterling un pārdot savu Lielbritānijas metālapstrādes uzņēmumu Amalgamated Metal Corporation plc (AMC). Bez tam biznesa aprindās klīst runas par TUI koncerna vācu bankas WestLB akciju daļu (31%) iespējamo pārdošanu, taču TUI ir nolēmis nesteidzināt šo jautājumu, tāpēc sīkāka informācija netiek sniegta. TUI koncerna prezidents Michael Frenzel cer, ka nākošgad ienākumiem no tūrisma nozares vajadzētu pieaugt par 5%, taču šogad ienākumi nepārsniegs 2002. gada rādītājus (331 miljoni eiro). Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» noslēdz partnerlīgumu ar Maroku

Aivars Mackevics [email protected], 25.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI plāno 2003/04 ziemas sezonā aktivizēt tūrismu uz Ziemeļāfrikas valsti Maroku. Tiek palielināts lidojumu līniju skaits no Eiropas un sevišķi no Francijas uz Maroku. TUI līnijas Francijā apkalpos meitas uzņēmums Corsair uz Marrākešu un Fēsa. Marokas tūrisma ministrs Adils Douiri 24.07.2003 noslēdza Parīzē partnerlīgumu ar TUI šefu Mihaelu Frencel. Līdz šim Maroku apmeklēja ar TUIstarpniecību 200 000 tūristu gadā jeb 1% no TUI klientu skaita. Pašlaik tiek būvētas divi jauni viesnīcu kompleksi. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» atklāj zemo izmaksu ceļojumu biroju Hamburgā

Aivars Mackevics [email protected], 07.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 3. aprīlī TUI Leisure Travel atvēra pirmo zemo izmaksu ceļojumu biroju Vācijā. Jaunais ceļojumu birojs “Touristik Express“ atrodas Hamburgā un tas piedāvās lētus ceļojumus vidusmēra patērētājam, kuram ceļojuma cena ir visbūtiskākā. Patērētājs birojā ātri un ērti iegūst informāciju par dažādu izplatītāju izdevīgiem piedāvājumiem un var uz vietas arī rezervēt ceļojumu. Birojā nav katalogu, piedāvājumi ir izvietoti uz biroja sienas pārskatāmā kārtībā, sadalīti pēc cenu kategorijām, sākot no 19, no 199, no 399 un no 599 eiro. Katru dienu tur tiek izvietoti vidēji 36 aktuālākie dienas piedāvājumi. Pēdējās minūtes piedāvājumi, standarta ceļojumi ar naktsmītni un lidojumi tiek sašķiroti pēc dažādām krāsām. „Touristik Express“ ir pārstāvēti galvenokārt lēto lidsabiedrību piedāvājumi. TUI plāno šī gada laikā atvērt vēl trīs šādus ceļojumu birojus Berlīnē, Tūbingenā un Nirnbergā. Pēc TUI domām, šis koncepts ir piemērots tādās vietās kā lielveikali un tirdzniecības centri, kur apgrozās daudz cilvēku. TUI koncepts ir iznomāt telpas, iekārtot tur ceļojumu biroju un nodot gatavu biroju apsaimniekotājam, kas tālāk bez īpašiem ierobežojumiem attīsta biznesu. Apsaimniekotājs pats pieņem personālu un ir atbildīgs par piedāvājumu izvēli. Apsaimniekotājs maksā TUI lietošanas maksu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielbritānijas «TUI» tiks pārstrukturalizēts

Aivars Mackevics [email protected], 08.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TUI Ziemeļeiropas galvenais vadītājs Pīters Rotsvels (Peter Rothwell) Lielbritānijas TUI kompānijai ir izstrādājis jaunu virzības un restrukturizācijas programmu, kuras mērķis ir palielināt konkurētspēju Lielbritānijā, ko savukārt plāno panākt ar efektīvāku produktu un noieta veicināšanas struktūru. Jaunā programma skara ceļojumu aģentūru Thomson, ceļojumu biroju ķēdi Lunn Poly un lidsabiedrību Britannia. Pārstrukturizēšanos plānots paveikt vēl līdz gada beigām, kā rezultātā tiks samazinātas arī 8% darba vietas. Kā atzīst Rotsvels, tad atpūtnieki ir mainījuši pirkšanas un ceļojumu izvēles taktiku, kas pieprasa efektīvākas struktūras izveidi. Tagad TUI ir tirgus līderis tiešajām rezervācijām, ko ir nepieciešams saglabāt un attīstīt tālāk.” Jaunā programma paredz Specialist Holidays Group, kas apvieno specializētos piedāvājumus, tiks pārveidota no jauna, tāpat aizvien tiks samazināts ceļojumu biroju tīkls Lielbritānijā. Visas lidmašīnas darbosies zemo izmaksu lidsabiedrības Thomsonfly pakļautībā, bet Britannia kā vārds tiks atmests pavisam. Kā arī tiek plānots ieviest “Dynamic Packaging” tirgošanā caur internetu. TUI arī cer, ka vēl 2004. gadam ieplānotais TUI koncerna tūrisma apgrozījums necietīs no koncerna pārstrukturizācijas Lielbritānijā. Tiek pat plānots, ka tas pat palielināšoties par vismaz 70%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» dod jaunu nosaukumu nīderlandiešu lidsabiedrībai «Exel»

Aivars Mackevics [email protected], 18.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI pārņemot nīderlandiešu lidsabiedrību Exel, uzreiz arī nomainīja tās nosaukumu. Tagad TUI jauno sastāvdaļu sauc par Arkefly. Sākotnēji flote sastāvēs no četrām 767-300 Boeing lidmašīnām. TUI AG ir iespēja iegādāties šīs 4 lidmašīnas. Arkefly kļūs par TUI Airline Organisation neatņemamu sastāvdaļu. 21. aprīlī Arkefly pirmo reizi pacelsies gaisā un lidos galvenokārt garajos maršrutos. Kopumā aptuveni 50% TUI Nederland pasažieri lido ar jauno lidsabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» pastiprina savas interneta aktivitātes

Aivars Mackevics [email protected], 31.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūroperators TUI atklājis savu jauno interneta viesnīcu portālu www.tui-hotels.com. Šis portāls paredzēts vairāk individuāliem ceļotājiem. Līdz gada beigām piedāvājumā būs 5 000 viesnīcu. Viesnīcu rezervācijas ir iespējams kombinēt ar lētās lidsabiedrības Hapag-Lloyd Express lidojumiem. TUI kopā ar bijušo Frosch Touristik FTI vadītāju Georg Eisenreich pašlaik veido jaunu interneta portālu „Touropa“, kas piedāvās klasiskus standarta ceļojumus uz Vidusjūras kūrortiem. TUI interneta portālu apgrozījums Eiropā pēdējo trīs gadu laikā ir desmitkāršojies. Pagājušajā gadā tūroperatora 50 interneta portāli ienesa 726 miljonus eiro lielu peļņu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijas tūroperators gatavojas tam, ka Grieķija pametīs eirozonu

Gunta Kursiša, 08.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tūroperators Tui lūdzis Grieķijas viesnīcu īpašnekiem slēgt jaunus līgumus, kuros runāts par veidu, kā kompānijas norēķināsies, ja Grieķija pametīs eirozonu un sāks izmantot jaunu valūtu, vēsta BBC.

Tūroperatora Tui runasvīrs apstiprināja šo kompānijas soli gan Vācijas laikrakstam Bild, gan medijam BBC.

Vēstulē Tui norādīja, ka tai ir tiesības maksāt jebkurā valūtā, kas attiecīgajā laika posmā tiks lietota.

«Ja eiro vairs turpmāk nebūs Grieķijas valūta, tad Tui drīkstēs samaksāt vajadzīgo naudas summu jaunajā valūtā,» norādīts vēstulē. Tajā runāts arī par valūtas maiņas kursu, kam jābūt likumīgi noteiktam.

Savukārt Andreas Andreadis, Grieķijas Tūristu padomes prezidents, norādīja, ka Tui nevar piespiest viesnīcu īpašnieku parakstīt šādu līgumu.

Pērn uz Grieķiju ceļojumos devās vairāk nekā divi miljoni vāciešu, kas veidoja lielāko daļu ārvalstu viesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Robinson» klubi paplašina savu darbību

Aivars Mackevics [email protected], 29.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma nozarē šogad gandrīz visur nākas cīnīties ar klientu piesaisti. Vienīgi ar savas atpūtas pasaules attīstību ir apmierināts Eiropas lielākā tūrisma koncerna TUI meitas uzņēmums Robinson klubs. Pēc Tui-nodaļas "Hotels & Resorts" šefa Karla J.Pojera atzinuma, pozitīvu uzņēmumu attīstību ir izdevies saglabāt tikai pateicoties cenu stabilitātei. Pasaules saimnieciskā krīze, terorisms, Irākas karš un SARS epidēmija nav ietekmējusi Robinson kluba darbību. Robinson klubs ar 25 atpūtas vietām apkalpo gadā vidēji 300 000 viesus un kluba apgrozījums sasniedz patlaban 200 miljonus eiro. Tiek plānots, ka šogad Robinson kluba gada apgrozījums pārsniegs pagājušā gadā sasniegto. Tajā laikā, kad TUI uzņēmums taupības ietvaros ievērojami samazina strādājošo skaitu Robinson klubs savu darbību var paplašināt. Pēc divu gadu celtniecības darbiem tikko Maljorkas salā ir atvēries Club Cala Serena ar 2 000 kv. metru lielu wellnesa pasauli. Plānots tiek atvērt arī Robinsona klubus Austrijā, Spānijā, Portugālē, Marokā un Maledīvu salās. Turpretī franču konkurentiem Club Méditeranée nākas ievērojami samazināt savu darbību, slēdzot nerentablos klubus un izstrādājot jaunas mārketinga koncepcijas sava uzņēmuma markas atdzīvināšanai. Jau 2002. gadā uzņēmuma apgrozījums kritās vairāk par 12%, sasniedzot 1,7 miljardus eiro, un arī šī gada prognozes nav īpaši spīdošas. Šī gada pirmajā pusgadā netto zaudējumi sasniedza 436 miljonus eiro, kas ir vairāk nekā 2002. gadā (-421 miljoni eiro). Club Med tiek pieskaitīts pie tiem franču uzņēmumiem, kuram tuvākajā nākotnē draud uzņēmuma pārņemšana vai sadrumstalošana. Patlaban speciālisti prognozē, ka uzņēmums tiek “uzspodrināts” pirms tā pārdošanas un kā potenciālais pircējs varētu būt arī TUI koncerns. Sliktie Club Med rezultāti tiek saistīti ar neizdevīgo ģeogrāfisko izvietojumu, proti, tas nav pārstāvēts Spānijā, kur ir ievērojama tūrisma plūsma, bet gan Ziemeļāfrikā un Āzijā, kur nākas ciest no terora, kara vai SARS epidēmijas. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kurš maksās par Malaysia Airlines traģisko reisu MH17?

Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija, 23.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainā virs Kremļa atbalstītās kara darbības zonas notriektā lidmašīna ar 298 bojā gājušajiem ir viens no lielākajiem aviācijas negadījumiem pasaulē. Šādos gadījumos neizbēgami rodas arī jautājums par to, kurš un vai kompensēs zaudējumus un kādā apmērā. Cik lieli vispār ir zaudējumi un kāda ir bijusi līdzšinējā prakse pasaulē? Svarīgs aspekts ir arī lidmašīnas lidošana pāri kara darbības zonai un vai tā oficiāli skaitās kara darbības zona, vai varbūt tomēr juridiski izrādīsies, ka lidmašīnu notrieca teroristi – visa šī informācija ietekmēs lēmumus par kompensācijas lielumiem un par aviosabiedrības atbildību.

Jāatzīmē, ka lielā augstumā lidot pāri kara darbības zonām ir pasaules aviosabiedrību regulāra prakse. Katru dienu tūkstošiem lidmašīnu lido pāri vietām ar dažādu kara darbības aktivitāti. Pāri nemierīgajam Ukrainas austrumu reģionam līdz pagājušajai nedēļai katru dienu lidoja pasažieru lidmašīnas, un arī reisa MH17 notriekšanas pēcpusdienā tur gaisā atradās vairāku aviosabiedrību lidmašīnas. Tiek uzskatīts, ka lidot 10 000 metru augstumā ir salīdzinoši droši, jo ar roku pārnēsājamās pretgaisa raķetes tik augstu nesniedzas, bet parastiem nemierniekiem un līdzīgiem grupējumiem augsti attīstītu pretgaisa aizsardzības ieroču nav - tādi ir tikai lielu valstu oficiālam armijām. Pat arābu un rietumu atbalstītajiem Sīrijas nemierniekiem pretgaisa aizsardzības ieroči netiek izsniegti, par ko gan viņi regulāri sūdzas. Tomēr, kā secināms no publikācijām pasaules presē, tad Ukrainas nemiernieki tiek apgādāti ar daudz jaudīgākiem ieročiem, tai skaitā pretgaisa aizsardzības raķetēm. Šobrīd masu medijos cirkulē ziņas un versijas par to, ka Malaizijas lidmašīnu notrieca Krievijas atbalstītais grupējums ar Krievijas armijas piegādātu raķeti BUK, lai gan domas dalās par to vai pašu raķeti izšāva Krievijas armijas personāls vai arī tās atbalstītie militārie formējumi. Apstāklis, ka militārie formējumi cenšas ierobežot piekļuvi pie lidmašīnas atliekām un pierādījumiem, netieši liecina, ka viņiem vai viņu atbalstītājiem ir, ko slēpt.

Komentāri

Pievienot komentāru