«Zemo cenu aviosabiedrību pasažieriem vajag tikai dzelzs krēslus, kolas automātu un viegli iztīrāmu paklāju.»

To LNT raidījumā 900 sekundes teica Lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Tomēr viņš piebilda, ka Rīga nebūt neorientējas uz zemo cenu aviosabiedrībām, bet tranzītā lidojošs pasažieris jau vēlas mīksto krēslu, kafejnīcu un televizoru. «Ar jaunā termināļa celtniecību esam iekavējušies četrus gadus, tāpēc aptuveni 1 miljons Rīgas lidostas pasažieru «stāv uz čemodāniem», jo esošais termināļa limits ir četri miljoni pasažieru,» stāstīja A. Luhse, piebilstot, ka divu gadu laikā esošā termināļa jaudas palielināšanu par 2,7 milj. pasažieriem uzskata par sasniedzamu mērķi. Lidosta Rīga devusi priekšroku pašam pirmajam 2007. gadā apstiprinātajam lidostas termināļa paplašināšanas projektam, jo tas ir «lētāks un reālāks» nekā airBaltic iecere par atsevišķu termināli. Tomēr gala lēmumu par termināļa projektu pieņems Lielo investīciju padome valdības līmenī šā gada 22. martā. «Valdība jau mums ir pateikusi, ka jauno termināli nefinansēs, investors būs jāatrod mums pašiem. Uzskatu, ka nav reāli Aināra Šlesera minētie skaitļi, ka Rīgas Lidosta varētu apkalpot 20-25 milj. pasažieru gadā. Ļoti labs rādītājs mums būtu 10 miljoni. Taču var, protams, uzbūvēt termināli 25 miljoniem par 300 milj. Ls un tad atstāt to tukšu, tāpat kā galējā variantā var uzbūvēt šķūni ar dzelzs krēsliem un neko vairāk,» tā A.Luhse.

Viņš sacīja, ka no aprīļa no Rīgas divreiz nedēļā, iespējams, sāks lidot Izraēlas aviosabiedrība, veicot lidojumus uz Telavivu, ja izdosies saskaņot šīs aviosabiedrības specifiskās drošības prasības. Par KLM atgriešanos Rīgā Luhse pagaidām ir skeptisks, jo pašlaik neesot iespējams izpildīt šīs aviosabiedrības prasības bagāžas apstrādē. A. Luhse uzskata, ka strīdā ar airBaltic ir iespējams mierizlīgums. «Pašlaik vismaz airBaltic parāds lidostai netiek audzēts lielāks, maksājumi tiek veikti. Taču globālais un līdz šim neatrisinātais strīds starp mums attiecas uz to laiku, kad valdība atcēla piemērojamās atlaides. Pašlaik ir skaidrs, ka atlaides atkal varēs tikt dotas, taču tām jābūt ļoti skaidrām un visām aviosabiedrībām uz vienādiem nosacījumiem,» sacīja A. Luhse.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra