Lidostas Rīga jaunais terminālis, kura kopējās izmaksas var sasniegt līdz pat 100 miljoniem eiro, nav biznesa projekts, un to nekad nebūs iespējams atpelnīt, to intervijā žurnālam Lietišķā Diena atzīst lidostas vadītājs Arnis Luhse.

Tajā pašā laikā viņš uzsver, ka jauna lidostas termināļa projektu ir nepieciešams realizēt. «Esošais terminālis ir krietni par mazu, tas var apkalpot trīs miljonus cilvēku gadā. Mums ir jārēķinās arī ar tā dēvētajiem pīķiem, pasažieru sastrēgumiem, kas divas reizes ir rītos, bet vienu – vakarā. Tad cilvēki sēž viens otram uz galvas. Pīķa stundās ievērojami par mazu ir arī drošības kontroles līnijas. Tāpat problēma pašreiz ir ar pasažieru bagāžas apstrādi – esam vienīgā lidosta Eiropā, kas apkalpo piecus miljonu pasažieru gadā, un viņu bagāžu komplektē ar rokām – mēs vienkārši nevaram uzstādīt automatisko iekārtu, jo nav, kur to likt,» tā A. Luhse.

Šobrīd gan aktuāls jautājums ir terminālim nepieciešamā finansējuma piesaiste. A. Luhse atzīst: «Projektam mums nauda pietiks, būvei – pašiem sava nauda nepietiks. Tātad paliek vai nu kāda investora piesaiste, vai arī Eiropas naudas izmantošana, bet tas būs iespējams tikai nākamajā ES naudas apguves periodā, kas sāksies 2014. gadā. Valdība ir definējusi, ka tā nepiedalīsies šā projekta finansēšanā.»

Vienlaikus jau drīzumā tiek plānots realizēt jaunas VIP pasažieru zonas izveido, šajā projektā investējot vienu miljonu latu, un ieguldīto naudu atpelnot pāris gadu laikā un Austrumu kaimiņu rēķina.

Visu interviju ar A. Luhsi lasiet žurnālā Lietišķā Diena.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra