Enerģētika

Lukoil Baltija R šefs H. Kogans pārliecināts par Mažeiķu naftas iegādi

Miks Stroža [email protected], 11.10.2005

Jaunākais izdevums

Lukoil meitas uzņēmuma Lukoil Baltija R valdes priekšsēdētājs Haims Kogans pārliecināts, ka tieši Lukoil izdosies iegādāties MN akcijas. «Neskaitot krievu—britu kopuzņēmumu TNK—BP, mums nopietnu konkurentu nav. Esmu par 70 % pārliecināts, ka mums izdosies iegādāties Mažeiķu naftu,» uzsvēra H. Kogans, piebilstot, ka Lukoil ir vienīgais no pretendentiem, kam ir savs degvielas uzpildes staciju tīkls Baltijas valstīs. Ja Krievijas naftas gigants Lukoil iegādāsies Mažeiķu naftas akciju paketi, degvielas cenu izmaiņas Latvijā varētu kļūt saprotamākas un cenas — pazemināties. Haims Kogans Db norādīja, ka Yukos trūkst naftas Lietuvas naftas koncerna Mažeiķu nafta (MN) apgādei, tādēļ nafta tiek iepirkta no vairāk nekā 5 piegādātājiem. «Arī starpnieki grib pelnīt, tādējādi nafta rūpnīcai izmaksā dārgāk. Lukoil rūpnīcu nodrošinātu ar savu naftu par normālām cenām,» uzsvēra H. Kogans. Lukoil Baltija R vadītājs kritiski vērtē noslēpumaino MN cenu politiku. Viņš norādīja, ka Lukoil iecerējis stabilizēt cenu mainību un padarīt to caurspīdīgāku. «Ja šodien pacelsim cenas, lai visiem būtu skaidrs, kāpēc tas darīts, nevis aizbildināties ar komercnoslēpumu,» sacīja H. Kogans. Lukoil meitas uzņēmuma Lukoil Baltija R valdes priekšsēdētājs Haims Kogans pārliecināts, ka tieši Lukoil izdosies iegādāties MN akcijas. «Neskaitot krievu—britu kopuzņēmumu TNK—BP, mums nopietnu konkurentu nav. Esmu par 70 % pārliecināts, ka mums izdosies iegādāties Mažeiķu naftu,» uzsvēra H. Kogans, piebilstot, ka Lukoil ir vienīgais no pretendentiem, kam ir savs degvielas uzpildes staciju tīkls Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kogans: Degvielas cenas varētu vēl samazināties

, 05.11.2008

«No tirgus ir aizgājuši spekulanti, tāpēc šodien mēs redzam, cik nafta maksā īstenībā,» tā Db brokastu īpašais viesis SIA Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieks Haims Kogans.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirdzniecības cenas tuvākajā nākotnē, domājams, varētu tikai kristies vēl uz leju. Tā Dienas biznesa rīkotajās brokastīs prognozēja SIA Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieks Haims Kogans.

«Es domāju, ka līdz pavasarim cenu ziņā nekas nemainīsies - tās varētu vienīgais kristies vēl uz leju,» tā H. Kogans.

H. Kogans diskutēja par to, kā veidojas degvielas cenas tirgū, kā arī par šī brīža situāciju un nākotnes prognozēm. Viņš atgādināja jau bieži dzirdēto, ka degvielas cenas ir atkarīgas no naftas cenām pasaulē, kas veidojas trīs pasaules lielākajās biržās - Ņujorkā, Londonā un Singapūrā. «Tomēr degvielas mazumtirdzniecības cenas vairāk ietekmē tieši naftas produktu cenas, kuras publicē starptautiskā aģentūra Platts,» stāstīja H. Kogans. Šīs cenas tiekot izsūtītas degvielas mazumtirgotājiem divas reizes dienā - pēcpusdienā un vakarā. Līdz ar to pēc H. Kogana teiktā nepamatoti esot Konkurences padomes pārmetumi par to, ka lielākie degvielas tirgotāji Latvijā kaut ko sarunājot par cenu izmaiņām. «Platts cenas nāk viesiem un tad nu katrs pamaina savas cenas vairāk vai mazāk. Statoil, teiksim, šīs cenas ir augstākas, jo viņi uzskata, ka viņi piedāvā augstākās klases apkalpošanu, bet, piemēram, Neste benzīntankos šīs cenas ir zemākas, jo tās ir automātiskās un nav lielu administratīvo izmaksu,» skaidro H. Kogans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotāja Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieks Haims Kogans skeptiski vērtē naftas rūpnīcas celtniecības iespējas, un neplāno tādu būvēt Latvijā.

Lukoil šajā ģeogrāfiskajā zonā ir septiņas rūpnīcas, kā arī Bulgārijā un Rumānijā. Tāpat uzņēmums iegādājies rūpnīcu Sicīlijā, Itālijā, raksta Diena. Kogans norāda, ka Sicīlijas rūpnīcā gadā iespējams pārstrādāt 16 miljonus tonnu naftas, bet - Mažeiķu rūpnīcā tikai 4 miljonus tonnu gadā. Tāpēc rūpnīcas būvniecība Latvijā nav izdevīga.

"Tās ir tukšas fantāzijas. Pirmkārt, lai būtu rūpnīca, jābūt naftas vadam. Latvijā it kā būtu naftas vads, kas iet uz Ventspili. Es reiz savai vadībai piedāvāju Ventspils tuvumā būvēt naftas pārstrādes rūpnīcu, jo tur ir arī osta un apmācīti cilvēki, kuri varētu strādāt šajā rūpnīcā. Taču netālu atrodas Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīca. Tādējādi Ventspilī nav jēgas būvēt rūpnīcu. Šāda iecere tika izskatīta ar Krievijā, Kaļiņingradā, taču arī tur rūpnīca netiek būvēta," tā Kogans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lielākās neatkarīgās naftas kompānijas Lukoil mārketinga stratēģija ekspansijai ASV, kas tika uzsākta 2000. gadā, patlaban izrādās bijusi ne visai veiksmīga.

Tā savā blogā raksta mārketinga kompānijas Razzhigaev&Company valdes loceklis Deniss Razžigajevs.

Lukoil ekspansiju ASV uzsāka ar kompānijas Getty Petroleum 1 300 degvielas uzpildes staciju (DUS) iegādi. Vēlāk kompānija arī iegādājās 795 ConocoPhillips piederošās Mobil DUS. Pēc tam kompānija nolēma visas tai piederošās DUS palikt zem viena zīmola – Lukoil. Šāda rīcība tika vērtēta divējādi, jo nedrīkst aizmirst, ka Lukoil tolaik bija populārs Krievijā, taču ASV šī kompānija nebija zināma, turpretim Getty un Mobil ASV patērētājiem bija labi zināmi zīmoli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievijas benzins var sašūpot cenas

Valters Grīnvalds, 25.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar alternatīvu piegādes avotu, pieaugot konkurencei starp piegādātājiem, iespējams, benzīna cena tomēr nedaudz kritīsies.Nākampirmdien uz Latviju tiks piegādāta 2000 t liela ES standartiem atbilstoša benzīna partija, kura ražota Lukoil rūpnīcā Ņižņijnovgorodā. Pēc Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieka Haima Kogana teiktā, šī rūpnīca ir pārbūvēta un spēj ražot Eiropas standartiem atbilstošu benzīnu.

Tam, ka Latvijā tiks piegādāts benzīns no Krievijas, par iemeslu ir pērnā gada nogalē notikusī saruna starp Lukoil prezidentu Vagitu Aļikperovu un Latvijas premjerministru Aigaru Kalvīti. Sarunā abi sprieduši par alternatīviem degvielas piegādes avotiem Latvijā, kā rezultātā V. Aļikperovs teicis, ka nepieciešamības gadījumā Lukoil var ražot un piegādāt Latvijai ES standartiem atbilstošu benzīnu. "Benzīna partijas piegāde ir apliecinājums tam, ka V. Aļikperovs pilda doto solījumu," tā H. Kogans. Viņš atklāj, ka pirmā partija būs 2000 t, taču pēc tam tā varētu pieaugt līdz 2500-3000 t mēnesī, kas ir aptuvenais daudzums benzīna, ko Lukoil mēneša laikā pārdod savos DUS Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Polijas degvielas ērglis Orlen medīs Latvijā

Madara Laicāne, Miks Lūsis, Db, 08.10.2008

Latvijā ir jāsāk ar Rīgu, lai attīstītu brendu un domātu par tālāku attīstību. Tirgus iekarošanu nevar sākt ar perifēriju — rajonu apgūšana varētu būt otrais posms, uzsver Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ojārs Karčevskis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PKN Orlen tuvāko nedēļu laikā sola atklāt konkrētus plānus par ienākšanu Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā.

Veicot Latvijas tirgus izpēti, PKN Orlen veikusi pārrunas ar vairākiem Latvijas degvielas tirgotājiem, visticamāk, apspriežot to iespējamo iegādi, uzzināja Db. "Mēs arvien vēl esam ieinteresēti Latvijas tirgū, taču detalizētāka informācija tiks publiskota dažu nedēļu laikā," Db paskaidroja PKN Orlen preses pārstāvis Davids Pekažs (Dawid Piekarz). Savukārt vairāki Latvijas degvielas tirgus dalībnieki pieļauj, ka Orlen uz Latviju nenāks.

Atklās kārtis

Baltijas valstīs vienīgā naftas pārstrādes kompleksa Mažeiķu nafta īpašnieks PKN Orlen savus plānus par ienākšanu Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā līdz šim nav slēpis, bet nav arī konkretizējis. Grupas stratēģijā 2007. - 2012. gadam minēts, ka līdz 2012. gadam paredzēts sasniegt vismaz 20% līdzdalību Baltijas valstu tirgos. PKN Orlen vadītāja vietnieks Voicehs Heidels (Wojciech Heydel) iepriekš (Db, 10.09.2007.) aģentūrai Reuters norādīja, ka Lietuvas un Latvijas degvielas mazumtirdzniecības tirgū plāno iegūt 10 - 15%. Nedz Latvijas tirgus iekarošanai atvēlēto naudas summu, nedz Latvijā plānoto DUS skaitu D. Pekažs joprojām atklāt nevēlējās, norādot, ka uz šiem un citiem jautājumiem atbildes taps zināmas šā gada novembra sākumā, kad paredzēts publiskot visas PKN Orlen stratēģijas detaļas, tostarp arī plānus attiecībā uz Baltijas valstīm. "Pašlaik mēs gatavojamies aktualizēt mūsu stratēģiju saskaņā ar atsevišķu tirgus segmentu," atzīmēja D. Pekažs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tam, kas iegādāsies Krievijas naftas rūpniecības uzņēmuma Lukoil aktīvus Latvijā vai Lietuvā, šis būs labs pirkums, jo Lukoil Latvijā un Lietuvā ir daudz labu lietu, sacīja bijusī Statoil uzņēmumu vadītāja Baiba Rubesa.

Viņa norādīja, ka ir jāsaprot, ka degvielas mazumtirdzniecībā valda ļoti sīva konkurence, un lai tajā darbotos veiksmīgi, ir nepārtraukti jāmainās piedāvājumam un arī tīkla izmēram jābūt zināmai kritiskai masai, kas Lukoil ir bijis.

«Ļoti daudzas naftas kompānijas, tajā skaitā Statoil, ir pārskatījušas savu īpašumu jeb dažādo biznesa jomu portfeli, un ļoti daudzas ir izšķīrušās atvadīties tieši no mazumtirdzniecības,» sacīja Rubesa. «Pieņemu, ka arī Lukoil gadījums ir konsolidācijas mēģinājums.»

Rubesa arī bilda, ka personīgi viņai ir žēl par notiekošo, jo Lukoil bijis «brīnišķīgs konkurents, un es pieņemu, kas tas ir labs pirkums tiem, kas to nopirks, jo viņiem ir labas lietas Latvijā un Lietuvā».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomei, izmeklējot t.s. Nestes un Statoil lietu, radušās aizdomas, ka dominējošo stāvokli degvielas tirgū ļaunprātīgi izmanto visi trīs tirgus līderi.

Vēstulē, kas nonākusi Db rīcībā, Konkurences padome (KP) ar saviem secinājumiem iepazīstina iesaistītās puses, norādot, ka degvielas tirgū pastāv kolektīva dominance jeb dominējošais oligopols, kuru veido Neste Latvija (Neste),Latvija Statoil (Statoil) un Lukoil Baltija R (Lukoil).

KP skaidro, ka jēdziens vairāki tirgus dalībnieki nozīmē, ka dominējošā stāvoklī atrodas divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas ir juridiski neatkarīgi cits no cita, bet starp kuriem pastāv ekonomiska saikne, kura izpaužas tādējādi, ka šie tirgus dalībnieki ir kopīga vienība noteiktās darbībās attiecībā pret konkurentiem, klientiem vai patērētājiem, tādējādi konkrētā tirgū noteiktos apstākļos var izveidoties un pastāvēt kolektīvais dominējošais stāvoklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

75 gadu vecumā miris degvielas tirgotāja Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieks Haims Kogans, pirmdien ziņo Latvijas Radio.

Lursoft informācija liecina, ka Kogans Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja amatā darbojās kopš 2005.novembra. Pirms tam viņš bija Lukoil Baltija R padomes loceklis, bet vēl iepriekš - kompānijas valdes priekšsēdētājs.

Tāpat Kogans līdz šim darbojās uzņēmumā VARS.

Lukoil Baltija R ir viens no lielākajiem degvielas tirgotājiem Latvijā. Pēc kompānijā sniegtajiem operatīvajiem datiem, Lukoil Baltija R 2010.gadā strādāja ar 183,643 miljonu latu apgrozījumu un guva 1,1 miljona latu peļņu. Pēc aģentūras BNS aprēķiniem, Lukoil Baltija R apgrozījums pērn pieaudzis par 87,5%, bet peļņa kāpusi 2,6 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Kogans: cilvēki netaupa un pērk vairāk degvielas nekā pērn

Dienas Bizness, 21.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://db.lv/uploads/ck/images/Clipboard01(333).jpg

«Visvairāk ir pieaudzis dīzeļdegvielas patēriņš, aktīvāk sākuši strādāt kravas auto, dzīvība atgriezusies arī celtniecībā. Manuprāt, tas ir signāls, kas norāda uz ekonomikas attīstību – pieaug tranzīts, tiek pārvadāts vairāk preču,» Lukoil šefs atzinis intervijā portālam BNN.lv.

Attiecībā uz izmaiņām, ko degvielas nozarē varētu, rosināt jaunā valdība un Saeima, H. Kogans ir piesardzīgs, atzīmējot, ka Lukoil šogad nodokļos samaksājis jau tuvu 50 miljoniem latu. «Vistu, kas dēj zelta olas, nevajadzētu rosināt uz kardinālām pārmaiņām. Ja arī valdība plāno pārskatīt nodokļus, tad pilnīgi noteikti nevajadzētu ķerties klāt degvielas akcīzes nodoklim. Tas būtu sitiens pa visu ekonomiku, jo, pieaugot degvielas cenām, pieaugs arī kopējo patēriņa preču cenas,» brīdina H. Kogans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Analītiķis: Lukoil aktīvus Lietuvā varētu iegādāties vietējā tirgus spēlētājs

LETA, 28.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas naftas kompānijas Lukoil degvielas uzpildes tīklu Lietuvā, kuru uzņēmums izlēmis pārdot, varētu iegādāties vietējā tirgus spēlētāji, prognozē Lietuvas bankas Swedbank galvenais ekonomists Nerijs Mačulis.

«Runājot par tīkla pircēju, iespēju klāsts ir ļoti plašs, tostarp tīkli, kas darbojas Lietuvā, un kāds jauns zīmols, liels ārējais investors, kas gan ir mazāk iespējams. Visticamāk, ka kāds no esošajiem tirgus spēlētājiem mēģinās palielināt savu tirgus daļu,» Mačulis sacīja aģentūrai BNS.

Viņš atgādināja par vairākām personām, kas saistītas ar Lukoil Baltija vadības pārstāvjiem un kurām pieder citas degvielas uzpildes stacijas Lietuvā. Jo īpaši viņš pieminēja Lukoil Baltija prezidenta Ivana Paļeičika dēlu Andreju Paļeičiku, kurš vadīja kompāniju Spectator NT, kurai piederēja degvielas uzpildes staciju tīkls Baltic Petroleum. Ivanam Paļeičikam un viņa sievai Birutei piederēja degvielas uzpildes staciju Luktarna, Baltic Petroleum un Lukoil operators Vaizga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kurp virzās naftas cenas?

Latvijas Bankas ekonomiste Krista Kalnbērziņa, 29.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas cenu straujās pārmaiņas pēdējo desmit gadu laikā esam jau pieredzējuši vairākas reizes.

2009. gadā naftas cenas, reaģējot uz globālo finanšu krīzi, saruka no gandrīz 140 līdz 40 ASV dolāriem barelā, lai atkal atgrieztos līdz 120 ASV dolāriem jau 2011. gadā. Šobrīd naftas cenas turpina būt ļoti zemā līmenī. 2014. gada otrajā pusē cenas saruka par 70%, sasniedzot zemāko punktu jeb 29 ASV dolārus barelā, kopš tā laika naftas cenu līmenis bijis zems.

Šobrīd naftas cenu līmenis ir nedaudz kāpis, tomēr tas turpina svārstīties tuvu 40-50 ASV dolāru līmenim un neuzrāda noturīgu kāpuma tendenci. Īsumā rakstā stāstīšu par to, kas šo naftas kritumu noteicis un kā zemais naftas cenu līmenis ir ietekmējis globālo izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešā lielākā Latvijas degvielas mazumtirgotāja Lukoil Baltija R (Lukoil) pārstāvis Haims Kogans nekaunas, ka biznesā mācās no Statoil, viņš pastāstīja intervijā žurnālam Lietišķā Diena.

Pēc viņa domām, Statoil ar 17 Shell staciju pirkumu Rīgā aizgāja pa priekšu. Publiskā informācija liecina, ka patlaban Lukoil ir 42 degvielas uzpildes stacijas (DUS), bet Nestei pērnā gada beigās bija 48 automātiskās DUS.

Kogans intervijā stāsta, ka arī Lukoil plāno veidot automātiskās DUS, taču ne daudz, jo pētījumi liecinot, ka cilvēkam gribas uzpildes stacijā parunāties, kaut ko nopirkt. “Daudzi tagad iepērkas benzīntankos, es pats brīnos,” klāsta H.Kogans un norādīja, ka tādējādi automātiskajiem DUS pagaidām nav daudz priekšrocību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Prognoze: Latvijā degvielas tirgū varētu ienākt jauns spēlētājs - Mažeiķu naftas īpašnieks

NOZARE.LV, 24.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā loģistikas apsvērumus, Latvijā drīzumā vajadzētu ienākt jaunam spēlētājam - Mažeiķu naftas īpašniekam, kam būtu interesanti degvielu Latvijā tirgot ne tikai vairumā, bet arī mazumtirdzniecībā, prognozē degvielas tirgotāja Virši-A valdes priekšsēdis Jānis Riekstiņš.

Kā skaidro uzņēmējs, Mažeiķu naftas rūpnīca, kura patlaban pieder Orlen, nevar Latvijā tirgot degvielu tikai vairumā.

Uz jautājumu, vai tad sagaidāma Orlen drīza ienākšana Latvijā, Riekstiņš norāda, ka situācija varētu atrisināties citādāk. «Tas varētu notikt tad, kad kāda no Krievijas valsts naftas kompānijām nopirks Mažeiķu naftas rūpnīcu. Pamatā Mažeiķu naftas rūpnīca ir uzcelta un piemērota Krievijas naftas apstrādei, jo, kā zināms, nafta ir dažāda. Tādā rūpnīcā pārstrādāt no citurienes ņemtu naftu ir sarežģīti,» uzsver uzņēmējs.

«Ja krievi nopirktu Mažeiķu naftu, tad varētu būt dažādi scenāriji, jo Lukoil jau ir šeit Latvijā pārstāvēts, un šo ķēdi varētu nopirkt Mažeiķu naftas pircējs, lai gan attīstības variantu ir ļoti daudz,» uzsver eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pazīmes, kas neļauj uzskatīt Lukoil degvielas uzpildes staciju (DUS) pārdošanu AMIC Energy Management par tīru tirgus darījumu, jo pircēja atrašana notikusi acīmredzami īsā termiņā, turklāt ir apgrūtinoši saprast finansējuma avotus, aģentūrai LETA norāda finanšu konsultāciju sniedzēja Prudentia eksperts Ivars Pinkulis.

Ja pārdevējs būtu vēlējies radīt maksimālu konkurenci starp potenciālajiem pircējiem, būtu nepieciešams sniegt šiem pircējiem pietiekamu laiku, lai iepazītos ar aktīviem, menedžmenta komandu un tirgus perspektīvām, uzsver eksperts.

Publiskā informācija par Baltijas un Polijas DUS tīklu pārdošanas darījumu esot ierobežota, bet, balstoties uz pieejamo informāciju, «neliekas nekas neparasts, ka vadības komanda kopā ar jaunu finanšu investoru izpērk no iepriekšējiem īpašniekiem, lai realizētu jaunas attīstības iespējas».

Tāpat eksperts uzsver, ka par pašu pircēju informācija ir ne mazāk skopa - kompānija ir dibināta tikai 2013.gadā, un vienīgās publiski zināmās veiktās investīcijas ir tikai ar Lukoil saistīto kompāniju pārņemšana Ukrainā, Polijā un Baltijas valstīs, un, analizējot pircēja īpašnieku sastāvu, ir apgrūtinoši saprast finansējuma avotus šādiem apjomīgiem darījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāji šodien degvielas cenas paaugstinājuši par vienu santīmu, taču Lukoil šefs Haims Kogans norāda, ka cenas būtu jāpaaugstina pat par 4 santīmiem, taču, tā kā tas būtu pārāk liels trieciens autobraucējiem, izlemts par viena santīma sadārdzinājumu.

Šorīt degvielas cenas paaugstinājuši lielākie Latvijas degvielas tirgotāji - Lukoil Baltija R šī brīža benzīna cena Rīgā ir 72.2 santīmi, savukārt arktiskās dīzeļdegvielas cena sasniegusi 70.2 santīmus. Līderis cenu ziņā arvien ir Latvija Statoil: 95. markas benzīns maksās 72.9 santīmus, savukārt dīzeļdegviela 70.9 santīmus. Neste Latvija 95. benzīna cena paaugstināta līdz 71.7 santīmiem par litru.

Par cenu kāpuma iemeslu pasaulē H. Kogans uzskata šā gada bargo ziemu. H. Kogans uzsvēra, ka šobrīd degvielas cenas ir paaugstinātas tikai Rīgā, tomēr tiek plānots degvielas cenas paaugstināt arī citās Latvijas pilsētās, savukārt dažās pilsētās tās atstāt nemainīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

PKN Orlen atzinīgi vērtē Lietuvas dzelzceļa uzņēmuma solījumu atjaunot Mažeiķu-Reņģes posmu

LETA--BNS, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas naftas koncerns «PKN Orlen» atzinīgi vērtē Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma «Lietuvos geležinkeliai» solījumu atjaunot pirms gandrīz desmit gadiem noārdīto Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu, pa kuru šim koncernam piederošā Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīca «Orlen Lietuva» līdz 2008.gadam veda naftas produktus uz Latviju un Igauniju.

To ceturtdien preses konferencē paziņojuši «PKN Orlen» vadītāji. Viņi arī norādījuši, ka Eiropas Komisijas (EK) lēmums noteikt dzelzceļa uzņēmumam par šo soli nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu nav sagādājis viņiem gandarījumu.

«Mēs nejūtam nekādu gandarījumu, ka tika noteikts naudassods, mūs nepriecē tas, ka valstīs, kurās mēs darbojamies, valdībām tiek noteikti sodi. Tomēr mēs apsveicam lēmumu [atjaunot Reņģes posmu]. Jau esam sākuši sarunas, lai atrisinātu šo problēmu. Tas labvēlīgi ietekmēs mūsu darbību,» žurnālistiem sacījis «Orlen» viceprezidents Miroslavs Kohaļskis.

Pēc viņa teiktā, ir svarīgi, lai «Lietuvos geležinkeliai» un EK atrastu problēmas risinājumu, bet «Orlen» šo jautājumu uzlūko no biznesa skatupunkta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«No degvielas cenas 65% aiziet nodokļos, akcīzei un PVN kopā. Ja benzīns maksā septiņdesmit santīmus, tad 46 aiziet nodokļos, bet 24 ir preces cena un mani ienākumi,» intervijā laikrakstam Neatkarīgā uzsver Lukoil Baltija R vadītājs Haims Kogans.

«Pieci procentu piejaukuma neko daudz neiespaido. Eiropā biodegviela jau tiek pievienota benzīnam un dīzeļdegvielai vairākus gadus. Nedomāju, ka tas izraisīs kaitējumu,» norāda H. Kogans.

«Ja noņemam nost preces cenu, tad mums paliek četri santīmi no litra, un no tiem man ir jāmaksā algas, jāuztur viss uzņēmums un jāgādā peļņā īpašniekam. Mēs aprēķinājām, ka gadījumā, ja biodegvielu pievienojam paši, izmaksas būs lielākas par 0.02%. Akcīzes nodokļa atlaide ir pietiekama, lai kompensētu izmaksu pieaugumu," uzsver H. Kogans.

Atgādinām, ka no šā gada 1. oktobra Latvijā bezsvina 95. markas benzīnu atļauts realizēt tikai ar pievienotu bioetanolu no 4.5% līdz 5% no kopējā benzīna tilpuma un dīzeļdegvielu - tikai ar pievienotu biodīzeļdegvielu 4.5%-5% apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Latvijas Dzelzceļš pelnīs ar dīkstāvēm

Valters Grīnvalds, [email protected], 7504128, 09.11.2006

«Esam noslēguši līgumu ar Latvijas Dzelzceļu un vienojušies ar muitu, ka līdz 15. janvārim Lukoil saņems vietējās muitošanas atļauju,» Db informēja Lukoil Baltija R muitas brokeris Bruno Tulinskis.

DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Muitas reorganizācijas sekmētās dīkstāves ļaus Latvijas Dzelzceļam iekasēt sodus par tām un turpināt diktēt savus līgumu noteikumus.Kaut gan komersanti un ar muitu saistīti cilvēki par ieviestās reorganizācijas ēnas pusēm runā nelabprāt, tomēr visi kā viens akcentē Latvijas dzelzceļa (LDz) lomu minētajā reorganizācijā.

Db jau vēstīja (14.12.2005.), ka VID Rīgas muitas reģionālās iestādes iekšzemes muitas kontroles punkti (MKP) vēlējās būtiski samazināt savas darba dienas laiku. Toreiz komersanti norādīja, ka muitas deklarāciju un dažādu dokumentu noformēšanai uzņēmējam jārēķinās pat ar vairāk nekā 10 stundām, bet, ieviešot 8 stundu darba dienu, pastāv liela iespēja, ka vienā dienā dokumentus neizdodas noformēt. Šobrīd, kad minētā darba laika saīsināšana ir notikusi, tā acīmredzami ir izdevīga LDz.

Jau vairākus gadus LDz no kravu pārkraušanas termināļiem iekasē naudu par katru kravas tonnu jau pēc divām stundām, kopš vagonu sastāvs ir iebraucis ostā, bet krava nav izkrauta un vilciens ir dīkstāvē; izmantojot šādu jaunu sistēmu, LDz noteikti papildus pelnīs uz dīkstāvēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais degvielas tirgotājs Latvija Statoil ceturtdien palielināja 95.benzīna un dīzeļdegvielas cenas Rīgā. Statoil pārstāve Margrieta Akmens skaidro, ka pašreizējās degvielas cenu izmaiņas skaidrojamas ar iepirkuma cenu izmaiņām.

Viņa skaidro, ka Statoil degvielas mazumtirdzniecības cena veidojas atkarībā no termināļos un degvielas uzpildes stacijās (DUS) uzkrātās degvielas cenas un jaunā pieveduma cenām. Attiecīgi, palielinoties vai samazinoties iepirkuma cenām un par šīm cenām iepirktajai degvielai nonākot tirdzniecībā, notiek cenu pārrēķins, kas šajā gadījumā rezultējies mazumtirdzniecības cenu pieaugumā.

Tikmēr citas uzpildes stacijas uz šīm pāŗmaiņām nav reaģējušas LUKoil Baltija R valdes priekšsēdētājs Haims Kogans norāda, ka uz pavisam nelielām piegādātāju cenu izmaiņām uzņēmums nereaģē, bet jebkurā gadījumā degvielas mazumtirdzniecības cenas veidošana notiek, balstoties no iepirkuma cenu izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvieši Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu piedāvā atjaunot līdz 2019. gada beigām

LETA/BNS, 23.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums «Lietuvos geležinkeliai» iesniedzis Eiropas Komisijai (EK) projektu nojauktā Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma atjaunošanai, ko plāno paveikt līdz 2019. gada beigām.

«Pagājušās nedēļas beigās mēs iesniedzām plānu saskaņošanai ar EK. Dzelzceļa posmu plānots atjaunot līdz 2019.gada beigām,» pavēstīja «Lietuvos geležinkeliai» pārstāvis sakariem ar sabiedrību Mants Dubausks.

Pēc viņa teiktā, saskaņā ar valdības lēmumu plāns līdz 1.martam jāsaskaņo ar EK. Viņš norādīja, ka šobrīd uzņēmumus nevēlas atklāt plāna detaļas, tajā skaitā investīcijas.

Saskaņā ar agrākām aplēsēm, posma atjaunošana izmaksās aptuveni 20 miljonus eiro, taču uzņēmuma vadītājs Mants Bartuška paudis cerību, ka summa būs mazāka.

«Latvijas dzelzceļa» pārstāvis Māris Ozols aģentūru BNS informēja, ka dzelzceļa posma atjaunošanas projekts ar Latviju netiek saskaņots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lielākā naftas kompānija Lukoil plāno aktivizēt darbību Latvijā, paplašinot degvielas uzpildes staciju tīklu – gan būvējot jaunas, gan uzpērkot esošās degvielas uzpildes stacijas, pēc tikšanās ar Ministru prezidentu Aigaru Kalvīti laikrakstam Neatkarīgā sacīja Lukoil vadītājs Vagits Aļekperovs.

"Mēs pārrunājām visu, ko bijām vēlējušies, turklāt mēs visi esam aizņemti cilvēki," īso tikšanos paskaidroja SIA Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieks Haims Kogans.

Krievijas lielākā naftas kompānija vēlas palielināt savu tirgus daļu Latvijā. Šobrīd tā ir aptuveni astoņus deviņus procentus liela, bet, pēc kompānijas aplēsēm, varētu pat dubultoties. Lai realizētu savus plānus, Lukoil iepirks gan esošās, gan būvēs jaunas degvielas uzpildes stacijas. Šobrīd Lukoil pieder 38 degvielas uzpildes stacijas Latvijā, bet nākotnē kompānijas īpašumā varētu būt vismaz 50 DUS. Tīkla paplašināšana prasīšot aptuveni 6,4–8 miljonus Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kogana pēctecis vēl nav zināms

Lelde Petrāne, 17.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šobrīd saistībā ar jautājumu, kurš stāsies aizsaulē aizgājušā SIA Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieka Haima Kogana amatā, nav nekādu komentāru un nevaram pateikt, kad šādi komentāri varētu būt.»

To portālam db.lv sacīja kompānijas centrālajā ofisā.

Lursoft informācija liecina, ka Kogans Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja amatā darbojās kopš 2005.novembra. Pirms tam viņš bija Lukoil Baltija R padomes loceklis, bet vēl iepriekš - kompānijas valdes priekšsēdētājs.

Tāpat Kogans līdz šim darbojās uzņēmumā VARS.

Lukoil Baltija R ir viens no lielākajiem degvielas tirgotājiem Latvijā. Pēc kompānijā sniegtajiem operatīvajiem datiem, Lukoil Baltija R 2010.gadā strādāja ar 183,643 miljonu latu apgrozījumu un guva 1,1 miljona latu peļņu. Pēc aģentūras BNS aprēķiniem, Lukoil Baltija R apgrozījums pērn pieaudzis par 87,5%, bet peļņa kāpusi 2,6 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvas satiksmes ministrs: Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa atjaunošana būs labas gribas žests pret latviešiem

LETA, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma Lietuvos geležinkeliai solījums atjaunot pirms gandrīz desmit gadiem nojaukto Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu starp Lietuvu un Latviju ir ne tikai ekonomisks, bet arī politisks solis un labas gribas žests pret partneriem Latvijā un Polijā, intervijā ziņu aģentūrai BNS norādījis Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis.

Jautāts, vai Lietuvos geležinkeliai iecere pārsūdzēt Eiropas Savienības (ES) Tiesā Eiropas Komisijas (EK) lēmumu noteikt Lietuvas dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu nav pretrunā ar gatavību atjaunot izārdīto sliežu ceļu, viņš atzinis, ka galīgais lēmums par pārsūdzēšanu vēl nav pieņemts - tas notiks pēc tikšanās ar ES konkurences komisāri Margrēti Vestageri.

«Galīgā lēmuma vēl nav, uzņēmums apsver virkni variantu, (..) laiks [sūdzības iesniegšanai] mums ir līdz 18.decembrim. Pirms lēmuma pieņemšanas es vēl plānoju pats aizbraukt pie komisāres, ja viņa mani pieņems, un apspriesties par to, kādi ceļi Lietuvai šai lietā būtu perspektīvākie,» stāstījis ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Poļi pilnībā pārņems Mažeiķu naftu

, 10.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas koncerns PKN Orlen šī gada martā kļūs par vienīgo Lietuvas naftas kompānijas Mažeiķu nafta īpašnieku, ziņo dv.ee

PKN Orlen ir gatavs iegādāties atlikušās 9.98% Mažeiķu naftas akcijas no Lietuvas valdības maksājot par tām 284.45 milj. ASV dolārus, to apstiprinājis koncerna valdes loceklis Slavomirs Endžeičiks. Pašlaik PKN Orlen pieder 90.02% Mažeiķu naftas akcijas.

Savukārt Lietuvas Ekonomikas ministrs Daiņus Kreivis apstiprinājis, ka atlikušo Mažeiķu Naftas akciju pārdošana esot viens no Lietuvas valdības pretkrīzes soļiem. Tomēr Lietuvas valdība negatavojas pārdot Klaipēdas naftas termināļa akcijas, no kurām 70.06% pieder valstij.

Tiks veidota arī darba grupa, kas strādās pie Mažeiķu naftas eksporta produkcijas loģistikas attīstīšanas. Pašlaik tiek apsvērtas vairākas idejas: vai nu jauna cauruļvada izveide no naftas rūpnīcas uz Klaipēdas naftas termināli, vai nu jauna cauruļvada izveide līdz Būtiņģes terminālim, vai arī eksportēt naftas produktus caur Liepājas vai Ventspils ostām. Visos trīs gadījumos naftas vada garumus būtu līdzīgs — no 110 līdz 140 km. Arī šodien Mažeiķu naftas rūpnīcai ir naftas vadi ar Būtņģes termināli un Ventspils termināli, caur kuriem tiek eksportēta dīzeļdegviela. Mažeiķu nafta piegādā Latvijai vairāk nekā 90% no kopējā benzīna patēriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Naftas rūpnīcai miljardu vēriens

Daiga Ozola kopā ar Madaru Laicāni, 06.10.2008

Dinaz holdingā ietilpstošā Euro Oil Refinery, kas iecerējusi uzbūvēt naftas ražotni Daugavpils rajona Lauceses pagastā, investīcijas šim projektam un rūpnīcas jaudu nepilna gada laikā desmitkāršojusi līdz 2 miljardiem eiro un 7.5 miljoniem tonnu gadā. «Šajā jomā biznesa efektivitāte ir augstāka, strādājot ar lielāku pārstrādes jaudu nekā iecerēts iepriekš, tāpēc plāni būtiski mainīti,» skaidro Dinaz holdinga vadītājs Nikolajs Jermolajevs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepilna gada laikā desmitkāršojušās SIA Euro Oil Refinery plānotās aplēses par investīcijām naftas pārstrādes rūpnīcā un tās jaudu.

Varētu ar Krieviju

Pārstrādājot jēlnaftu, rūpnīcā plānots iegūt benzīnu (95., 98.), dīzeļdegvielu un aviobenzīnu, ko tālāk realizēt gan ES, gan Krievijā. Pašreiz EOR notiek sarunas ar Eiropas lielākajiem degvielas uzpildes staciju tīkliem. Savukārt par jēlnaftas iepirkšanu vēl esot neskaidrības. Lai gan iepriekš minēta Krievija, politisko apstākļu dēļ EOR jēlnaftu varētu iepirkt no citas valsts, norāda Dinaz holdinga preses sekretāre Ligita Audere. Savukārt Oil Market minējis Kazahstānu kā vienu no variantiem. Jāatzīmē, ka plānotā naftas pārstrādes rūpnīca atradīsies liela dzelzceļa transporta mezgla tuvumā un vien 4 kilometru attālumā no Latvijas-Krievijas uzņēmuma LatRosTrans naftas vada, tāpēc izejvielas piegādi no Krievijas nevarot izslēgt. Pašreiz Krievijas puse norādot uz naftas pārvada Brjanskas apgabalā tehniskajām problēmām, kas neļaujot atjaunot naftas pārsūknēšanu uz Mažeiķu naftu. Tomēr Oil Market atzīmē, ka ieinteresētība šī vada remontā var parādīties, ja projekta galveno akcionāru vidū iekļūs kāda milzīga Krievijas privātā vai valsts kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru