airBaltic daudzējādā ziņā ir līdere, kompānija tikai netika pietiekami labi vadīta, intervijā DB saka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Viņš neprognozē, ka 2012. gadā airBaltic jau strādās ar peļņu, toties runā par nozīmīgu izaugsmi 2016. gadā, kad airBaltic lidos ar 36 lidmašīnām pašreizējo 24 vietā. Tuvākā laika airBaltic stratēģija saistās ar nerentablo maršrutu griešanu un lidojumu biežumu palielināšanu. «Nav jēgas lidot 100 maršrutos, ja nav pasažieru,» saka Martins Gauss.

Iepriekšējai airBaltic vadībai viņš velta skarbus vārdus, norādot, ka lidkompānijai ir nodarīts liels kaitējums, gan tāpēc, ka nav pietiekami sekots ieņēmumu un izmaksu sadaļai, gan tāpēc, ka Bertolts Fliks kompāniju vienpersoniski vadījis no ārzemēm, tādā veidā zaudējot pilnu kontroli pār to. Pašlaik airBaltic valde M. Gausa vadībā mēģina atšķetināt Flika radīto apakšuzņēmumu zirnekli un atgriezt kompānijā tās funkcijas, kas tai vitāli nepieciešamas, paralēli atsakoties no tām darbības jomām, kas legāli ar aviokompānijas vadību nav savienojamas. «Ap airBaltic ir radīta ļoti, ļoti sarežģīta struktūra, domāju, ka jūs visā pasaulē neatradīsiet otru tik mazu aviokompāniju ar tik komplicētu struktūru,» norāda M. Gauss, gan paliekot optimistisks, ka airBaltic savu līderlomu Baltijā izdosies saglabāt un kaimiņvalstu lidkompānijām labāk ir ar airBaltic sadarboties nevis konkurēt, jo pārspēt to tāpat nebūs iespējams.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra