Transports un loģistika

M. Pēkalis: pārejas periods pārvadātājiem tika dots

Māris Ķirsons [email protected], 30.01.2006

Jaunākais izdevums

«Šobrīd neredzu iespēju mainīt izvirzītos nosacījumus, jo uzņēmējiem tika dots pārejas periods it īpaši tāpēc, ka Latvijas ceļi konstruktīvi nav paredzēti 24 m gariem transportlīdzekļiem,» skaidro Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Māris Pēkalis, atbildot uz skaidu un šķeldu pārvadātāju pārmetumiem par piekabju garuma maiņu no 24 uz 18 m. Viņš norāda, ka šis gabarītu jautājums tiek vērtēts tieši no satiksmes drošības viedokļa. M. Pēkalis atzina, ka precīzāk par uzņēmēju izvirzītajiem jautājumiem varētu runāt tad, kad par tiem būs saņemts specālistu vērtējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KP uzliek 13 666 latu sodu Rīgas starptautiskai autoostai

Katrīna Iļjinska, Db, 22.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi sodīt a/s Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) 13 666.73 latu apmērā par ļaunprātīga dominējošā stāvokļa izmantošanu, nosakot netaisnīgus tarifus regulārajiem pasažieru pārvadātājiem starptautiskajos un iekšzemes maršrutos. Šis pārkāpums autoostas darbībās konstatēts atkārtoti, liecina KP informācija.

RSA kā atsevišķu pakalpojumu pasažieru pārvadātājiem piedāvā biļešu tirdzniecību autoostas kasēs. Par biļešu tirdzniecību RSA saņem komisijas maksu 10 % apmērā no pārdoto biļešu vērtības. Lai arī šī pakalpojuma izmantošana nav obligāta un pārvadātāji paši var tirgot savas biļetes, tarifus par autoostas infrastruktūras izmantošanu RSA noteikusi vadoties no tā, kur tiek tirgotas attiecīgā pasažieru pārvadātāja biļetes. KP atzinusi, ka tarifs pārvadātājiem, kuru braukšanas biļetes netiek tirgotas RSA kasēs, ir nesamērīgi augsts – līdz pat 9 reizēm augstāks nekā tiem pārvadātājiem, kuru biļetes tirgo RSA kasēs.

Pārvadātājiem, kuru biļetes tirgo RSA, tiek piemērota pazemināta maksa par autoostas infrastruktūras izmantošanu, bet šādas rīcības rezultātā radušies zaudējumi tiek kompensēti, piemērojot augstāku maksu pārējiem pārvadātājiem, kuri tādējādi netieši maksā par pakalpojumu, kuru nemaz neaizmanto – biļešu tirdzniecību RSA kasēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ATD piedāvājusi kartelī iesaistītajiem pārvadātājiem lauzt līgumus uz vienošanās pamata

LETA, 24.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD) piedāvājusi Konkurences padomes (KP) lēmumā par neatļautu vienošanos iesaistītajiem pasažieru pārvadātājiem lauzt līgumus uz savstarpējās vienošanās pamata, piektdien preses konferencē sacīja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vienlaikus ATD ir gatava lauzt līgumus ar šiem pārvadātājiem gadījumā, ja KP lēmums kļūst galīgs un nepārsūdzams pēc tiesas lēmuma.

Līgumu laušana ar pārvadātājiem uz savstarpējas vienošanās pamata varētu būt iespējama, ja tam ir pārvadātāju piekrišana, turklāt katrā no lotēm piekrišana nepieciešama no tā pārvadātāja vai pārvadātāju apvienības, kuri veic pārvadājumus šajā lotē, teica Godiņš.

Tāpat līgumu laušana uz savstarpējas vienošanās pamata būs iespējama brīdī, kad iestāsies pakalpojuma nepārtrauktība. ATD ir vērsusies pie Latvijas pārvadātājiem ar aptauju, lai saprastu pārvadātāju rīcībā esošos resursus un iespējas veikt pārvadājumus brīdī, kad tiek lauzti līgumi ar KP lēmumā minētajiem pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ražotājs iekāpj tirgotāja kurpēs

Anda Asere, 22.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs "Dabas dots" atvēris pārtikas internetveikalu "Food24.lv", kur tirgo arī citu vietējo ražotāju produktus.

Līdz ārkārtas situācijai uzņēmējs Rolands Briņķis ar "visām četrām" bija "Dabas dots" biznesā - ražoja tējas dzērienus "Divine Tea". Taču, līdz ar krīzes iestāšanos, pēkšņi vienā dienā būtiski apstājās eksports un klienti neziņas dēļ iepauzēja sadarbību.

"Produkcijas apjomi, kas pamet noliktavu, ir kritušies, tāpat "nobruka" vairāki pasūtījumi no jauniem eksporta tirgiem, bet es gribētu ticēt, ka šie darījumi atrodas pauzes stāvoklī, nevis ir pavisam apturēti. Tāpēc sākām skatīties, kā pašiem vieglāk pārdzīvot šos mēnešus. Aktivizējām savu e-komerciju paši savā mājaslapā. Pēc pāris nedēļām redzējām, ka, piestrādājot pie reklāmas un klientu informēšanas, ir labi rezultāti un cilvēki labprāt pērk internetā arī šādu produktu. Tā radās ideja izveidot platformu, kura palīdzētu pārvarēt šo kritumu tradicionālajā tirdzniecībā un piedāvāt šo pakalpojumu arī citiem līdzīgi domājošiem vietējiem uzņēmumiem, kas vēlas savu produkciju piedāvāt internetā," stāsta R. Briņķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Matīss: Ja pasažieru pārvadātāji streikos un nepildīs vienošanos, līgumi tiks lauzti

Nozare.lv, 16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pasažieru pārvadātāji streikos un nepildīs to apjomu, kas līgumā ir noteikts kā obligāts, ar pārvadātāju tiks pārtraukts līgums jeb tas tiks lauzts, apgalvo satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Viņš gan atzina, ka ar pasažieru pārvadātājiem par 2012.gada parāda atmaksu jārunā konstruktīvi un ir jācenšas vienoties.

«Ir noteikts, cik drīkst neveikt darbus, jo nevar būt situācija, ka visā valstī nenotiek pārvadājumi,» uzsvēra Matīss.

Viņš norādīja, ka situācija nav viendabīga. Problēmas ir tikai atsevišķiem plānošanas reģioniem. «Ir tādi reģioni, kuri ir optimizējuši savus maršrutu tīklus, un tie tagad ir zaudētāju pozīcijās. Viņi neprasa papildu naudu, bet maršrutu skaitu samazināja. Jāsaprot, ka jābūt vienotai pieejai.»

Ar pārvadātājiem ir jārunā konstruktīvi, lai neciestu ne pārvadātāji, ne iedzīvotāji, pauda ministrs. «Jāvienojas, ka zaudējumus nokompensējam. Negribam iet draudēt vienam vai otram, ir jāpanāk kopīgs viedoklis. Jāpanāk risinājums, nevis jādraud ar streikiem vai naudas nemaksāšanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada 1. janvāra Latvijā plānots ieviest maksu par autoceļu lietošanu jeb tā dēvēto Eiro vinjeti, tā būs nepieciešama automašīnām, kuru masa pārsniedz 12 tonnas.

To paredz Satiksmes ministrijas piedāvājums, kuru otrdien akceptēja Ministru kabinets.

Šādi Eiro vinjetes ieviešanas iniciatori – Satiksmes ministrija – cer iegūt līdzekļus, lai atrisinātu problēmu ar kravas automašīnu rindām Latvijas – Krievijas robežas šķērsošanas vietās Grebņevā un Terehovā. Proti, daļa no līdzekļiem, kas tiks iekasēti no autopārvadātājiem, tikšot novirzīti bezmaksas stāvlaukumu izbūvei pierobežā.

Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Māris Pēkalis valdības sēdē skaidroja, ka gada laikā ieņēmumi no Eiro vinjetes varētu sasniegt aptuveni 10 milj. Ls. Ārvalstu autopārvadātājiem par Eiro vinjeti būtu jāmaksā 7.73 Ls jeb 11 eiro dienā. Savukārt ap 40 000 Latvijā reģistrētajām kravas automašīnām, kas lieto valsts galvenos autoceļus, ceļu lietošanas maksu plānots noteikt kā vienreizēju gada maksājumu, kura apmērs būtu atkarīgs no transportlīdzekļa asu skaita un ekoloģiskās ietekmes uz vidi. Vidēji šis maksājums varētu sasniegt 281 Ls jeb 400 eiro gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamajā gadā ceļu būvniecība būs vismaz trīs reizes plašāka, salīdzinot ar šo gadu. Tas garantēs kvalitatīvu ceļu infrastruktūru Latvijas iedzīvotājiem paredzamā nākotnē.

Tā teica satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, vadot kārtējo Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmas risināšanas, kā arī kravu tranzītpārvadājumu un loģistikas attīstības veicināšanas darba grupas sēdi.

Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Māris Pēkalis pastāstīja, ka plānotie ieņēmumi no eirovinjetes piemērošanas būs 12 līdz 15 milj. latu. Tie paredzēti galveno valsts autoceļus sakārtošanai, jauna kravu stāvlaukuma iegādei un uzturēšanai Latvijas Krievijas pierobežā, kā arī atpūtas laukumu ierīkošanai pie ceļiem.

Lai samazinātu slogu autopārvadātājiem, SM plāno ieviest eirovinjeti 75% apmērā no direktīvā paredzētās maksas, t.i. apmēram 6 Ls dienā, norādīja M.Pēkalis. Līdz ar to plānotā eirovinjetes maksa nedēļā būs 30 Ls, mēnesī 78 Ls, savukārt, gadā 480 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielo pilsētu sabiedriskajā transportā iekāpšanu drīkstēs ļaut tikai ar Covid-19 sertifikātu

Db.lv, 07.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskajā transportā pasažieru skaita maksimālā ietilpība palielināta līdz 80% līdzšinējo 65% vietā, savukārt komerciālo maršrutos pārvadātājiem, kā arī valstspilsētu pārvadātājiem būs ļauts organizēt pārvadājumus, kuros uzņems pasažierus tikai ar sadarbspējīgiem Covid-19 sertifikātiem.

To paredz valdībā otrdien atbalstītie grozījumi Epidemioloģiskās drošības pasākumos Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.

Maksimālās ietilpības palielināšana saistīta ar skolnieku mācību atsākšanos klātienē no 1.septembra, kas būtiski ietekmēs pasažieru plūsmas apmērus, skaidro satiksmes ministrija.

Savukārt, ievērojot pašreiz noteiktos ierobežojumu attiecībā uz pārvadājamo pasažieru apjomu sabiedriskajos transportlīdzekļos, Satiksmes ministrija prognozē būtisku pasažieru plūsmas pieaugumu, kas var radīt pārvadātājiem problēmas ar visu pasažieru nogādāšanu nepieciešamajā galapunktā.

"Maršruta tīklā daudzi maršruti ir pielāgoti, lai savlaicīgi nogādātu skolēnus un studentus uz mācību iestādēm, ievērojot mācību laika sākumu un beigas. Līdz ar to šādi maršruti ir pieprasīti tieši mācību laikā un to izmanto kā skolēni, tā citi pasažieri un attiecīgi tajos transportlīdzekļu piepildījums tuvojas maksimāli atļautajam," norāda SM

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Neskaidrības ar pasažieru pārvadājumu pārņemšanu

Daiga Ozola, Db, 12.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreiz visvairāk neskaidrību saistās ar sabiedriskā transporta organizēšanu pēc rajonu reorganizācijas, secināts Latgales plānošanas reģiona (LPR) sadarbības komisijas sēdē.

Sakarā ar pasažieru pārvadājumu nodošanu plānošanas reģioniem pēc rajonu reorganizācijas 2009. gadā LPR Sadarbības komisija aicināja uz diskusiju Satiksmes ministrijas valsts SIA Autotransporta direkcija valdes priekšsēdētāju Adrianu Ļubļinu, kā arī citas atbildīgās amatpersonas. Sanāksmē piedalījās visu piecu Latvijas plānošanas reģionu pārstāvji, pasažieru pārvadātāji, pašvaldību vadītāji, kā arī Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) priekšsēdētājs Andris Jaunsleinis.

Pasažieru pārvadājumu organizēšanu un saskaņošanu ar vietējām pašvaldībām veiktu pieci plānošanas reģioni. Variants par pārvadājumu nodošanu katram novadam izsaucis pretrunīgu reakciju. Piemēram, Balvu rajonā šīs funkcijas būtu gatavi veikt novadi, bet citviet Latvijā, kur tiks izveidoti ļoti mazi novadi, daudziem tas nebūtu pa spēkam, norādīja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas valsts sekretāres vietnieks Arvīds Pīlēģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pārvadātāji: SM piešķirtie līdzekļi visas problēmas neatrisina

Žanete Hāka, 14.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija LARPA atzinīgi vērtē Satiksmes ministrijas (SM) operatīvo rīcību, piešķirot finansējumu pārvadātājiem, tomēr jāņem vērā, ka tas neatrisina visas problēmas, saka LARPA valdes loceklis Uldis Kolužs.

Viņš uzsver, ka Zemgales pārvadātāji jau ir saņēmuši pilnu samaksu par 1.ceturksni, un ir informācija, ka arī Vidzemes un Latgales plānošanas reģioni naudu jau ir saņēmuši, un šodien ir cerība, ka tā tiks pārskaitīta pārvadātājiem. Tas uz brīdi ļaus pārvadātājiem nokārtot savas saistības un uzlabot saimniecisko darbību, norāda LARPA pārstāvis.

«Tomēr tas visas problēmas neatrisina. Ceram, ka tiks izpildīts arī nākamais solījums - jūnijā atmaksāt 2012.gada parādus,» saka U. Kolužs.

Tāpat vietējie reģionālie pārvadātāji cer, ka rezultatīvi noslēgsies arī sarunas par nepieciešamo līdzekļu piešķiršanu, lai ar pārvadātājiem varētu norēķināties 2013.gada ietvaros un kārtējo reizi nepārceltos parādi uz 2014.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atkāpjas ATD valdes priekšsēdētājs Godiņš un valdes loceklis Jaunups

Db.lv, LETA, 21.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš un valdes loceklis Modris Jaunups šodien, 21.aprīlī, ir atstājuši valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatus, informē ATD pārstāvji.

Amatu turpmākā izpilde nav iespējama, ņemot vērā politiķu spiedienu veikt darbības, kas neatbilst spēkā esošajām tiesību normām un nākotnē var radīt negatīvas sekas uzņēmumam un valstij.

Godiņš uzsver, ka, prettiesiski laužot līgumus, ATD valdei personīgi nāktos atbildēt ar savu mantu tiesas priekšā, kā arī tas radītu būtiskas sekas uzņēmumam un valstij.

"Mēs neesam gatavi veikt prettiesiskas darbības tikai tāpēc, ka, iespējams, atsevišķi politiķi vēlas iet kāda pārvadātāja pavadā. Šis ir viens no lielākajiem konkursiem neatkarīgās Latvijas vēsturē, summas ir iespaidīgas, un bija prognozējams, ka būs pārvadātāju cīņas, publiski nomelnojot direkciju. Tomēr nebijām gatavojušies, ka šajās cīņās iesaistīsies politiķi," skaidro Godiņš. Viņš norāda, ka darbu ATD sāka 2015.gada februārī un vairāk nekā astoņu gadu laikā kopā ar kolēģiem ir ieviesti vairāki pakalpojumi e-vidē, paplašinātas uzņēmuma darbības jomas, nodrošināta stabila un nepārtraukta uzņēmuma darbība, kā arī veicināta uzņēmuma izaugsme un reģionālā sabiedriskā transporta sistēmas reorganizācija Latvijā atbilstoši vienotiem kvalitātes standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas autopārvadātāji ir konkurētspējīgi Eiropas tirgū

Egons Mudulis, 20.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja salīdzina situāciju kravu pārvadājumos ar autotransportu tuvākajās kaimiņvalstīs un Eiropā kopumā, tad Latvijas kravu pārvadātājiem ir labi rādītāji, DB norāda SIA Logic Media valdes loceklis Guntis Mičuļs.

Salīdzinot šobrīd pieejamos datus, piemēram, kravu pārvadājumu apjomu izmaiņas Lietuvas un Latvijas pārvadātājiem, Latvijas uzņēmēju pārvadāto kravu apjoms šī gada 1. ceturksnī ir audzis par 17% pret pagājušā gada attiecīgo periodu, bet Lietuvas pārvadātājiem pieaugums ir tikai 8%. Arī salīdzinot 2010. g. rādītājus ar 2009. g. rādītājiem, Latvijas pārvadātājiem bija 24% apjomu pieaugums (kas bija labākais rādītājs starp ES valstīm), bet Lietuvas pārvadātājiem pieaugums nesasniedza pat 1%.

Analizējot kopējos rādītājus Eiropas savienībā 2010. gadā pret 2009. gadu, Latvijas pārvadātāji uzrādīja straujāko relatīvo kravu apjoma pieaugumu (24%), kam sekoja Luksemburga (15%), Somija (14%), Dānija (11%) un Polija (9%). Savukārt absolūtos rādītājos lielākie pārvadājumu apjoma pieaugumi bija Polijas (+106 milj. tonnu), Francijas (+76 milj. tonnu) un Somijas (+47 milj. tonnu) pārvadātājiem. Savukārt Latvijas pārvadātāju kopējais pārvadāto kravu apjoms 2010. gadā bija nepilni 47 milj. tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nelegālajiem pārvadātājiem piegriezīs skrūves

Žanete Hāka, 07.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No rītdienas, 8.jūlija, stāsies spēkā Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka kārtību, kā tiek veikti iekšzemes pasažieru neregulārie pārvadājumi un kāda ir norēķinu kārtība par attiecīgajiem pakalpojumiem, informē Autotransporta direkcija.

Normatīvajos aktos uzskaitīti nosacījumi, kas jāievēro neregulārajiem pārvadātājiem, lai varētu sniegt konkrētos pakalpojumus, tādējādi negodprātīgiem pārvadātājiem liedzot iespēju uzdoties par regulāro pārvadājumu veicējiem un kropļot konkurenci sabiedriskā transporta pakalpojumu tirgū. Paredzams, ka, pamatojoties uz jaunajiem Ministru kabineta noteikumiem, turpmāk būs vieglāk identificēt un sodīt nelegālos pārvadātājus.

Līdz ar jaunajiem noteikumiem efektīvāka kļūs pasažieru pārvadātāju identifikācija un kontrole, ko nodrošina Valsts policijas, pašvaldību policijas, Valsts ieņēmumu dienesta un Autotransporta direkcijas darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ir pamats piedzīt negūto peļņu no Latvijas valsts

Dzintars Pomers, avio pasažieru pārvadājumu jomas eksperts, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments š.g. 15. janvārī pirmajā lasījumā atbalstīja likumprojektu vienādu principu noteikšanai lidostas nodevu iekasēšanā 67 Eiropas Savienības lidostās. Direktīva nosaka principus, kas būs jāievēro lidostām, iekasējot nodevas nediskriminējošā kārtībā no visām lidostā strādājošajām aviosabiedrībām.

Eiropas direktīva par lidostu nodevām pieprasa, lai lidostās korekti tiktu ievēroti trīs galvenie punkti: nedrīkst būt diskriminācija – noteikumiem attiecībā uz visiem pasažieru pārvadātājiem jābūt vienādiem, otrkārt – caurspīdīgums: ir jābūt atspoguļotai skaidrai un caurredzamai shēmai, kā veidojas no pasažieriem iekasējamās summas un kur tās tiek izlietotas; un treškārt – jāuztur drošības kvalitātes prasības, kas mūsdienās ir īpaši svarīgi. Līdz ar to var secināt, ka pašreizējā situācijā Rīgas lidosta var pieredzēt sankcijas attiecībā uz pirmo un būtiskāko jautājumu – nediskriminējoši vienāda attieksme pret visiem pārvadātājiem. Gribu uzsvērt, ka neviens neprasa, lai visām valstīm un visām lidostām šīs nodevas tiktu izlīdzinātas, tieši otrādi, - lidostu vadītāji cīnās par šīm priekšrocībām, tomēr nevar pastāvēt situācija, ka netiek piemēroti godīgas konkurences principi vienas lidostas ietvaros, un tas ir galvenais punkts, ko pieprasa šī direktīva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atliek eirovinjetes ieviešanu

, 09.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) nolēmusi eirovinjetes ieviešanu atlikt līdz 2010. gada sākumam.

Šādu paziņojumu SM paudusi tās organizētājā sanāksmē pirmdienā, 9. februārī, kurā kopā ar autopārvadātājiem un nevalstiskajām organizācijām (NVO) sprieda par sarežģīto situāciju pārvadājumu jomā un lēma par turpmāko rīcību aktuālo problēmu risināšanai.

Tikšanās laikā panākta vienošanās, ka organizācijas, kas pārstāv autopārvadātājus, līdz 19. februārim iesniegs SM apkopotus datus par situāciju ar līzingiem, kas ņemti kravas automašīnu iegādei – cik uzņēmējiem ir problēmas izpildīt kredītsaistības, minot arī precīzas summas. Tāpat pārvadātājiem un NVO jāiesniedz konstruktīvi piedāvājumi problēmu risinājumiem nodokļu politikas jomā, kuri kopīgi ieskicēti jau sanāksmes laikā. Apskatīts arī jautājums par apdrošināšanas prēmijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kādi steidzami risinājumi nepieciešami, lai nodrošinātu nepieciešamo skaitu autobusu šoferu, lai nenonāktu situācijā, ka nav kam vadīt pasažieru autobusus, Guntara Gūtes saruna ar Liepājas autobusu parka (LAP) valdes locekli Annu Valteri.

Šobrīd joprojām novērojamas lielākas vai mazākas, tomēr problēmas autobusu pasažieru pārvadājumu jomā – kam trūkst šoferu, kam pat attiecīgu autobusu. Tostarp jūlijā diezgan lielas grūtības piedzīvoja arī jūsu uzņēmums. Kas ir galvenie faktori, kas rada šo situāciju?

Ja runājam konkrēti par jaunajām lotēm kā tādām – daļā no tām pārvadātāji darbu uzsāka pagājušajā un šajā gadā, tagad ir paziņoti konkursa rezultāti atlikušajās lotēs, kur pārvadājumi jāuzsāk nākamajos gados. Nenoliedzami, tie, kuri ir gudrāki, gatavojoties uzsākt darbu jaunajās lotēs, mācīsies no visu mūsu kļūdām. Bet runājot par mūsu pieredzi – gatavojoties Ogres/Aizkraukles lotes izpildes uzsākšanai, bija jāpaveic ļoti liels darbs, kas sastāvēja no vairākiem lieliem blokiem, tostarp nokomplektēt attiecīgām prasībām atbilstošus autobusus. Mēs laicīgi iegādājāmies pilnīgi jaunu floti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Braukšanas maksas atvieglojumi sabiedriskajā transportā turpmāk būs sīkmaksājumu karšu veidā

LETA, 15.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) attīstības padomes sēdē reģiona pašvaldību vadītāji tika informēti par visā valstī gaidāmo elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešanu sabiedriskajā transportā, kas saistīts ar braukšanas maksas atvieglojumiem, aģentūra LETA uzzināja sēdē.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs klātesošos informēja, ka, stājoties spēkā jaunajiem Ministru kabineta (MK) noteikumiem «par pasažieru kategorijām, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus maršruta tīkla maršrutos», elektroniskā norēķinu sistēma būs aktuāla visiem sabiedriskā transporta pārvadātājiem, un viņš arī aprakstīja priekšrocības, kādas, ieviešot šīs kartes, varētu izmantot pašvaldības.

Salkazanovs pastāstīja, ka aptaujātas tika visas bankas, bet pagaidām Norvik banka esot vienīgā, kas tehnoloģiski to varot nodrošināt, un no 2016.gada 1.janvāra tā būšot šīs sistēmas ieviesēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Licence komercpārvadājumiem turpmāk maksās 15 latus

Elīna Pankovska, 12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par licences izsniegšanu, pagarināšanu un pārreģistrāciju pasažieru un kravas komercpārvadājumiem ar autotransportu būs jāmaksā valsts nodeva 15 Ls apmērā.

Turpmāk šāda nodeva pārvadātājiem būs jāmaksā neatkarīgi no izmantojamo transportlīdzekļu skaita, un netiks piemērotas līdz šim spēkā esošās atlaides pasažieru pārvadātājiem. Savukārt nodeva par dublikāta izsniegšanu un licences maiņu paliks nemainīga – 5 Ls.

«Kopā ar autopārvadātājiem tiek rasti risinājumi, kā veicināt uzņēmējdarbību autopārvadājumu nozarē, samazinot izdevumus pārvadātājiem, kuri izmanto lielāku transportlīdzekļu skaitu. Tāpat, nosakot vienotu licences izsniegšanas maksu, neatkarīgi no transportlīdzekļu skaita, tiek vienkāršota nodevas administrēšana,» norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Konkurences padome Liepājas autobusu parkam piemēro 129,4 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka, 13.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka AS Liepājas autobusu parks, ļaunprātīgi izmantojot dominējošo stāvokli, diskriminējusi citus pasažieru pārvadātājus un kavējusi efektīvāku uzņēmumu iespējas saņemt valsts pasūtījumu.

Tādējādi AS Liepājas autobusu parks piemērots naudas sods 129,4 tūkstošu eiro apmērā, informē KP.

AS Liepājas autobusu parks nodarbojas ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem un vienlaikus arī pārvalda Liepājas autoostu. Tā kā autoostas infrastruktūras pakalpojumi daudzos maršrutos neizbēgami ir jāizmanto arī citiem pasažieru pārvadātājiem, AS Liepājas autobusu parks ļaunprātīgi izmantoja situāciju, saviem konkurentiem par autoostas pakalpojumiem pieprasot ievērojami augstāku samaksu, uzsver KP.

Lietas izpētes gaitā KP konstatēja, ka, nosakot maksu citiem pasažieru pārvadātājiem par autoostas izmantošanu, Liepājas autoosta tajā bija iekļāvusi nesamērīgi augstu savas peļņas procentu, kamēr AS Liepājas autobusu parks maksa bija noteikta pašizmaksas līmenī. Noteiktā laika periodā AS Liepājas autobusu parks maksa par autoostas pakalpojumiem netika paredzēta vispār, bet autoosta šīs izmaksas sedza, iekasējot paaugstinātu maksu no citiem pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Trēziņš: Latvijas pārvadātājiem marta beigās var kļūt problemātiski vest kravas uz Krieviju

LETA, 23.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Joprojām ir apgrūtināta autopārvadājumu veikšana uz Krieviju no Latvijas muitas noliktavām un ostām, izmantojot divpusējās atļaujas, jo tad jārēķinās ar naudas sodiem, aģentūru LETA informēja "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.

Viņš skaidro, ka Krievijas dienesti Latvijas pārvadātājiem pieprasa dokumentus, kas tiešā veidā neattiecas uz pārvadājumu veikšanu, un divpusējās atļaujas vairs nav iespējams izmantot gadījumos, ja Latvijā tiek iekrautas trešo valstu izcelsmes preces. Patlaban, kamēr vēl pietiek trīspusējo atļauju, pārvadātāji savu darbu turpinot, taču, tā kā to skaits ir nepietiekošs, jau marta beigās tās būs beigušās, un tad sākšoties lielas problēmas, atzīst Trēziņš.

Būtiski šajā situācijā esot atrast risinājumu, prognozējot, ka Krievija spers kompromisa soļus. Patlaban Maskava esot apņēmusies līdz 15.aprīlim precizēt pagājušā gada decembrī ieviestās normas. Tas noticis, pateicoties tam, ka no jaunās kārtības būtiski cieš arī Polijas pārvadātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eksperta viedoklis: Latvijas auto rīkojas kā monopolists savā jomā

SIA Multiconcepts direktors Ēriks Segliņš, 18.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autopārvadātāju asociācija Latvijas auto kopš maija ir palielinājusi vienreizējo iestāšanās biedru maksu no 2000 uz 10 000 Ls, padarot līdzdalību asociācijā gandrīz neiespējamu mazajiem pārvadātājiem, šādu viedokli laikrakstam Dienas bizness pauž SIA Multiconcepts direktors Ēriks Segliņš.

Ņemot vērā, ka Latvijas auto ir monopolists TIR CARNET (starptautisko kravu pārvadājumu deklarēšanas dokuments) izsniegšanā Latvijā, šādi jauniem tirgus spēlētājiem tiek liegts līdzdarboties trešo valstu tirgos (piemēram - Krievijas un Ukrainas tirgū). Taču ikgadējās Latvijas auto biedru naudas palikušas iepriekšējā līmenī, no kā var secināt, ka visi tie, kas ir šajā asociācijā, ir ieinteresēti nelaist klāt jaunos dalībniekus, savukārt paši maksāt mazāk.

Ja pārvadātājs, kuram šī dokumenta nav, vēlas apkalpot klientus, piemēram, Krievijā, viņam ir jāstrādā kā apakšuzņēmējam pie cita pārvadātāja. Tomēr tas ir sarežģīti un esošajā tirgus situācijā un nozares konkurences apstākļos neizdevīgi. Rezultātā mazajiem pārvadātājiem, kas nav Latvijas auto biedri, ir lielāki izdevumi nekā lielajiem pārvadātājiem, kurus turklāt neskar iestāšanās maksas paaugstinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Padara sapulces vieglāk vadāmas

Anda Asere, 07.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju kompānija "dots." izstrādājusi sapulču pārvaldības risinājumu "Meetinch", ar ko cer uzlabot sanāksmju kultūru organizācijās.

"Vēlamies radīt pasaules mērogā atpazīstamu produktu. Jau šobrīd aptuveni puse "Meetinch" lietotāju ir no ārzemēm, liela daļa no ASV. Tuvākie mērķi ir palielināt uzticamību un klientu bāzi, nevienā brīdī neapstājoties inovatīvajā attīstībā, tādējādi radot lietotājiem arvien pievilcīgāku produktu. Mūsu piedāvājumā jau tagad ir pasaules mērogā unikāla funkcionalitāte, kas saistīta ar atkārtojošo sapulču pārvaldību, līdz kurai mēs nenonāktu, ja prototipēšanas posmā nebūtu uzsākuši aktīvas sarunas ar potenciālajiem klientiem, lai labāk izprastu viņu problēmas un vajadzības. Katrā ziņā uzņemto kursu plānojam noturēt," teic Kristaps Vergins, "dots." (SIA "WeAreDots") Produktu grupas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gājēju pārejas bieži ir pastiprinātas bīstamības elements satiksmes infrastruktūrā, un tieši uz pārejām notiek negadījumi ar traģiskām sekām. Līdz ar to pāreju pārbūve un sakārtošana atbilstoši mūsdienu drošības prasībām ir aktuāla nepieciešamība, un tai jābūt starp valsts prioritātēm satiksmes drošības jomā, norādīja Latvijas Automoto biedrībā (LAMB).

LAMB prezidents Juris Zvirbulis skaidro, ka šodienas Čaka ielas traģēdija notika uz regulējamas gājēju pārejas, tātad varot secināt, ka luksofors ielas otrajā pusē vēl nav drošības garants un katram satiksmes dalībniekam - gan gājējam, gan autovadītājam - ir jābūt uzmanīgam un jāpārliecinās par situāciju uz ceļa, neskatoties uz luksoforā degošās gaismas krāsu.

Pieredzējuši autovadītāji pārliecinoties, vai uz pārejas nav aizkavējies kāds sirmgalvis vai bērns, bet gājējs ir īpaši uzmanīgs, ja ielas šķērsošanas laikā iedegas sarkanā gaisma. Turklāt atbilstoši izmaiņām satiksmes noteikumos regulējamu gājēju pāreju drīkst šķērsot braucot arī riteņbraucējs, kura parādīšanās uz pārejas var būt pilnīgi negaidīta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autotransporta direkcijas iepirkums provocē augstāku cenu

Jānis Goldbergs, 16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts iepirkums Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā noslēgsies 9. septembrī. Autotransporta direkcijā (ATD) tiks atvērti pārvadātāju piedāvājumi, un, visticamāk, tie pārsniegs valsts iecerēto summu

Kādēļ pārvadātāji nevar izpildīt valsts piedāvājumu veikt pārvadājumus sabiedriskajā transportā visā Latvijā kopumā pie tādiem noteikumiem, kā definēti iepirkumā? Kādi ir valsts iepirkuma riski no pārvadātāju skatu punkta? Pie kādām sekām novedīs pārlieku augstā piedāvātā pārvadājumu cena, kuru diktē pats iepirkums? Uz šiem un citiem jautājumiem atbildes Dienas Bizness prasīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidentam Ivo Ošeniekam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 16. augusta laikrakstā Dienas Bizness:

Kāds ir iepirkuma galvenais klupšanas akmens vai risks, raugoties no pārvadātāju skatu punkta?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Degvielas akcīze pieaugs saskaņā ar ES prasībām

, 09.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ieviestu Eiropas Savienības (ES) direktīvas prasības, ceturtdien, 9.augustā, Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināti Finanšu ministrijas sagatavotie grozījumi likumā par akcīzes nodokli. Tie paredz palielināt akcīzes nodokļa likmes benzīnam, petrolejai, dīzeļdegvielai un šo produktu sajaukumiem ar biodegvielu. Tāpat paredzēts precizēt citas likuma normas.

Latvijai degvielas akcīzes nodokļa likmes no nākamā gada 1.janvāra ir jāpārskata trīs iemeslu dēļ.

Pirmkārt, Latvijai pārejas periodā līdz 2011.gadam pakāpeniski ir jāsasniedz ES direktīvā noteiktās minimālās akcīzes nodokļa likmes naftas produktiem - benzīnam 359 eiro par 1000 litriem, dīzeļdegvielai - 330 eiro par 1000 litriem. Tā kā Latvijā ir zemāka patērētāju pirktspēja un dzīves līmenis, salīdzinot ar citām ES dalībvalstīm, ir panākts pārejas periods pakāpeniskai akcīzes nodokļa palielināšanai bezsvina benzīnam līdz 2011.gadam, dīzeļdegvielai un petrolejai līdz 2013.gadam. Pārejas periods nepieciešams, lai mazinātu nodokļu sloga negatīvo ietekmi uz iedzīvotāju maksātspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru