Vilcienu kustību posmā Daugavpils - Indra pēc 8. janvārī notikušā dzelzceļa negadījuma atjaunos tuvākajā laikā, jo pa nakti veikti nepieciešamie remontdarbi un atjaunota sliežu ceļa klātne, Db.lv informēja uzņēmums Latvijas dzelzceļš.

Jau ziņots, ka 8. janvārī ap plkst. 22.10 apmēram vienu kilometru aiz Kraujas stacijasnegadījuma rezultātā no sliedēm noskrēja 17 kravas vagoni. No pieciem vagoniem noplūda minerālsmērviela un tehniskais šķīdinātājs.

Piecu stundu laikā kopš avārijas Latvijas dzelzceļš (LDz) un Baltkrievijas dzelzceļa darbinieki kopā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbiniekiem noplūdi lokalizēja, aizberot grāvjus un izveidojot aizsargvaļņus, šādi neļaujot piesārņojumam nonākt upēs un ūdenskrātuvēs.

Izplūdušo vielu apjoms pagaidām precīzi nav aprēķināts, tomēr pagaidām zināms, ka ir izplūdušas 120 tonnas ar tehnisko šķīdinātāju un viena cisterna ar minerālsmērvielu. No negadījumā iesaistītajiem vagoniem divi vagoni pieder klientiem no Latvijas – tajos pārvadātas ogles un nafta, pārējie negadījumā iesaistīto vagonu kravas saņēmēji ir Igaunijā. Visi vagoni ir privāti.

«Mums šī ir augstākās kategorijas avārija. Šādas avārijas notiek ļoti reti, bet diemžēl reizēm notiek. Mēs darīsim visu iespējamo, lai šādas avārijas neatkārtotos, ieviešot arvien jaunākas tehnoloģijas,» norāda LDz prezidents Uģis Magonis. Viņš pieļauj, ka avāriju izraisīja sliežu ceļa bojājums, tomēr norāda, ka jāpagaida ekspertu slēdziens par notikušo.

LDz jau ir izstrādājis vides sanācijas plānu, lai likvidētu negadījuma sekas. Šobrīd tiek veikts zaudējumu aprēķins.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra