Transports un loģistika

Magonis: sliktāk nebūs

Līva Melbārzde, DB, 28.06.2010

Jaunākais izdevums

Rīgā nav tik lielu satiksmes sastrēgumu uz ielām, lai tāpēc izvēlētos sliežu transportu. Tā kā pasažieru ātrvilciena satiksmē būtu jāiegulda tik liela summa kā puse no Latvijas valsts budžeta, tad pa Latviju tuvākajā laikā atrvilcieni nebrauks, to intervijā DB teica a/s Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Attiecībā uz kravām, LDz vadītājs ir piesardzīgs optimists- būs daudz «jācīnās» ar kaimiņvalstīm, bet kopējās tendences esot pozitīvas.

«Kravu pārvadājumu kopējā tendence jau vairākus gadus laikā ir pozitīva – šis apjoms lēni, bet pieaug. Vienmēr jau gribās – ātrāk, vairāk, labāk, bet salīdzinot par 90. vai 2000. gadu vidu, kad valdīja stagnācija kravu pārvadājumu jomā, pašlaik noteikti ir labāk,» stāsta U. Magonis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kukuļņemšanā aizdomās turētais līdzšinējais uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis nogādāts Rīgas Centrālcietumā.

Magonis tika aizturēts pagājušajā ceturtdienā, un sestdien, beidzoties aizturēšanas termiņam, Rīgas rajona tiesa viņam kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) savas īslaicīgās aizturēšanas vietas nav, taču parasti birojs aizturētos pirmās diennaktis izvieto tā dēvētajās septītajās debesīs - septītajā stāvā Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietā Čiekurkalna iekšlietu iestāžu kompleksā.

Ieslodzījuma vietu pārvaldē aģentūra LETA noskaidroja, ka nu jau bijusī amatpersona pirmdienas vakarā nogādāta Rīgas Centrālcietumā. Magonis ir izvietots korpusā, kurā atrodas pirmo reizi apcietinātas personas. Kamerā viņš šobrīd atrodas viens. Pārvaldē skaidroja, ka tā ir ierasta prakse, kad pirmo reizi apcietinātas personas sākotnēji netiek izvietotas kamerās kopā ar pārējiem apcietinātajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināts - KNAB aizturējis LDz valdes priekšsēdētāju Magoni

LETA, 07.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki ir aizturējuši Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni, informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Jau šodien uzņēmuma akcionāri plāno lemt par Magoņa atbrīvošanu no amata.

Pēc Matīsa teiktā, uzņēmuma valdes priekšsēdētāja pienākumus plānots uzticēt pašreizējam LDz valdes loceklim, viceprezidentam Aivaram Strakšam.

Matīss informēja, ka Magoņa kabinetā ir veikta kratīšana, taču satiksmes ministram nav zināmi viņa aizturēšanas iemesli. Matīss uzsvēra, ka ministrija sadarbosies un atbalstīs tiesībsargājošās institūcijas.

LDz pārstāve Linda Štokmane apstiprināja, ka Magonis aizturēts, taču uzsvēra, ka uzņēmuma darbība nav traucēta. Arī LDz nav zināmi aizturēšanas iemesli.

KNAB pagaidām komentārus nesniedza.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaidras naudas 500 000 eiro apmērā nodošana bijušajam "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājam Uģim Magonim par viņa privāto kontaktu izmantošanu "Krievijas dzelzceļā", lai atjaunotu līgumu starp "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu" un "Krievijas dzelzceļu" bija neparasts darījums, taču tas nenozīmē, ka nelegāls, sacīja Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Jautāts, kādēļ šīs naudas nodošana Magonim notika "lauka apstākļos" un kādēļ netika izmantots bankas pārskaitījums, Osinovskis atbildēja, ka Magonim bijis ērtāk šo maksājumu saņemt skaidrā naudā. Osinovskis uzsvēra, ka tā nebija samaksa par pakalpojumiem, bet avanss.

"Pieļauju, ka viņam bija doma, ka pēc tam šo naudu tā būtu vieglāk atdot, ja nekas neizdotos. Es par to uzreiz konsultējos ar saviem Igaunijas juristiem un viņi izstrādāja precīzu metodi, kā nodot naudu par darījumu tā, lai nebūtu risku. Pirmais nosacījums bija, ka tam jānotiek Igaunijā, jo viņi pārzina tikai Igaunijas likumus. Otrais, jābūt lieciniekiem. Trešais, nauda bija jāpārbauda attiecībā uz naudas atmazgāšanas riskiem, tai bija jābūt ar pilnīgi skaidru un caurredzamu izcelsmi," stāstīja Osinovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Magonis uzskata, ka KNAB sāktā pārbaude par viņa darījumiem nav nekas ārkārtējs

BNS, 11.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļa kompānijas Latvijas dzelzceļš (LDz) vadītājs Uģis Magonis uzskata, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktā pārbaude par viņa 2009.gada amatpersonas deklarācijā norādītajiem darījumiem nav nekas ārkārtējs un birojs šajā gadījumā tikai pilda savus pienākumus.

Magonis aģentūrai BNS sacīja, ka šādas pārbaudes ir amatpersonu liktenis, tādēļ, viņaprāt, KNAB pārbaude, kas sākta jau pirms laba laika, nav nekas ārkārtējs.

Viņš gan atzina, ka nevar komentēt portāla "pietiek.com" vēstīto par to, ka KNAB izmeklētājiem radušās bažas par aizdomīgiem darījumiem, kas varētu slēpt iespējamu naudas legalizēšanu. Magonis norādīja, ka viņa rīcībā šādas informācijas nav, turklāt arī KNAB darbinieki viņam neko tādu neesot teikuši.

LDz vadītājs apliecināja, ka KNAB darbinieki bijuši pie viņa mājās un viņš atbildējis uz biroja jautājumiem.

Atbildot, vai viņam nav bažu par to, ka viņu varētu piemeklēt līdzīgs liktenis kā "Latvenergo" prezidentu Kārli Miķelsonu, LDz vadītājs pieļāva, ka kādam interese par šo amatu noteikti varētu būt, taču viņš gan nav dzirdējis, ka tiktu gatavota kompānijas vadības maiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plato dzelzceļa sliežu reģionā joprojām trūkst gan dzelzceļa kravu vagonu, gan platformu, stāsta Latvijas dzelzceļa kompānijas Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

«Reģionā pietrūkst gan platformu, gan pusvagonu, un visi to vien dara, kā prasa, vai jums nav brīvu vagonu,» sacīja Magonis.

Viņš norādīja, ka pēdējo 10-15 gadu laikā visā reģionā vagonu parks ir pamatīgi novecojis. «LDz, salīdzinot ar citām valstīm, iepērk visai maz vagonu. Kad agrāk reģionā vagonu skaits bija pietiekams, katra dzelzceļa kompānija kravas krāva savos vagonos. Tā kā LDz praktiski nodarbojās ar kravu izkraušanu, jo no mūsu ostām kravas pa dzelzceļu uz citām valstīm iet ļoti mazā apmērā, mūs vagoni stāvēja neizmantoti, toties mums bija jāmaksā par citu valstu dzelzceļa kompāniju piederošo vagonu uzturēšanos Latvijā,» viņš klāstīja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

NATO kravu pārvadāšanai nepieciešamās investīcijas dzelzceļa infrastruktūrā var sasniegt miljonu

LETA, 15.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Palielinoties NATO spēku klātbūtnei Baltijas valstīs un pieaugot militāro kravu pārvadājumu apjomam pa dzelzceļu, ir nepieciešamas papildu investīcijas dzelzceļa infrastruktūrā, un to apmērs var sasniegt līdz pat vienam miljonam eiro, aģentūrai LETA norādīja VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) prezidents Uģis Magonis.

Pēc LDz iniciatīvas Magonis piektdien tikās ar aizsardzības ministru Raimondu Vējoni (ZZS) un satiksmes ministru Anriju Matīsu (V), lai pārrunātu NATO kravu pārvadāšanai nepieciešamās ilgtermiņa investīcijas dzelzceļa infrastruktūrā. Tikšanās laikā nolemts izveidot darba grupu, kurā darbotos Satiksmes ministrijas, Aizsardzības ministrijas (AM), LDz un Nacionālo bruņoto spēku pārstāvji. Kā pēc tikšanās skaidroja Vējonis, darba grupa arī identificēs konkrēto vajadzību lielumu un finansējuma apmēru. Viņš arī norādīja, ka investīcijas varētu finansēt no valsts budžeta, attiecīgi līdzekļus iedalot no AM līdzekļiem. Taču finansējumu arī varot piesaistīt no NATO piešķirtiem līdzekļiem, kā arī esot iespējami citi finansējuma avoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš piedāvājumu «zīda ceļam» sola līdz februārim

Teksts: Egons Mudulis, video: Guntis Lēmanis, 17.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz februārim vienotam Latvijas piedāvājumam saistībā ar Ķīnas kravu pārvadājumiem uz Eiropu caur Latviju ir jābūt gatavam, VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) iniciētās apaļā galda diskusijas noslēgumā apņēmās LDz prezidents Uģis Magonis.

Viņš rosina piedāvāt Latviju kā Ķīnas preču distribūcijas centru to tālākai nosūtīšanai uz kaimiņvalstīm un citviet Eiropā. Tā kā esošās kravas ir sala jutīgas, tad to pārvadājumu sezona sākšoties martā, bet līdz tam laikam vienotais loģistikas koridora piedāvājums ne tikai jāizstrādā, bet valsts amatpersonām arī jāprezentē Ķīnas pusei, norādīja U. Magonis. Šajā procesā jāiesaistās gan ostām, gan termināliem, gan ekspeditoriem, gan loģistikas kompānijām.

Šis gan ir tikai pirmais konkrētais risinājums, ko LDz Cargo loģistika (LDzCL) izstrādāšot, jo Satiksmes ministrija (SM) būšot aktīvs pasūtītājs. Diskusijā iesaistītie atzina, ka vienota piedāvājuma izveide ir paveicama, jo visas iesaistītās puses tajā ir ieinteresētas, taču bažas pagaidām raisa LDzCL spēja un prasme šo uzdevumu veikt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa saņēmusi dokumentus, kas apliecina, ka iemaksāta 400 000 eiro lielā drošības nauda, lai no apcietinājuma atbrīvotu kukuļņemšanā aizdomās turēto bijušo uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni, aģentūra LETA noskaidroja tiesā.

Tas nozīmē, ka šodien Magonis tiks atbrīvots no Rīgas Centrālcietuma.

Magoņa advokāts Jānis Rozenbergs aģentūrai LETA apliecināja, ka naudu iemaksājusi Magoņa sieva, kura to aizņēmusies no vairākām personām. Naudas devēju vārdus advokāts atturējās konkretizēt.

Tiesa pagājušā ceturtdienā nolēma atbrīvot Magoni pret 400 000 eiro drošības naudu. Tas gan drīkst notikt tikai tad, kad nauda tiek ieskaitīta.

Kriminālprocesa likumā teikts, ka drošības naudu var iemaksāt pati aizdomās turētā persona, kā arī jebkura cita fiziskā vai juridiskā persona. Ja drošības naudu iemaksā cita persona, procesa virzītājs informē to par konkrētās kriminālprocesa būtību, sakarā ar kuru piemērots šis drošības līdzeklis, un izskaidro sekas, kādas iestāsies, ja tas netiks ievērots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Vienojas par Latvijas loģistikas piedāvājumu

Egons Mudulis, 16.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koordinatora lomu uzņemsies LDz Cargo loģistika; nozarei vēl daudz jautājumu.

Līdz februārim vienotam Latvijas piedāvājumam saistībā ar Ķīnas kravu pārvadājumiem uz Eiropu caur Latviju ir jābūt gatavam, VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) iniciētās apaļā galda diskusijas noslēgumā apņēmās LDz prezidents Uģis Magonis. Viņš rosina piedāvāt Latviju kā Ķīnas preču distribūcijas centru to tālākai nosūtīšanai uz kaimiņvalstīm un citviet Eiropā. Tā kā esošās kravas ir sala jutīgas, tad to pārvadājumu sezona sākšoties martā, bet līdz tam laikam vienotais loģistikas koridora piedāvājums ne tikai jāizstrādā, bet valsts amatpersonām arī jāprezentē Ķīnas pusei, norādīja U. Magonis. Šajā procesā jāiesaistās gan ostām, gan termināliem, gan ekspeditoriem, gan loģistikas kompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes un dzelzceļa nozarē strādājošie aicina mainīt drošības līdzekli Magonim

Dienas Bizness, 05.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrība (LDzSA), kas apvieno vairāk nekā 13 000 nozarē strādājošo, aicina ilggadējam Latvijas dzelzceļa vadītājam Uģim Magonim piemērot viņa situācijai atbilstošu un samērīgu drošības līdzekli, kas nebūtu saistīts ar ilgstošu brīvības atņemšan, teikts paziņojumā medijiem.

LDzSA apkopojusi vairāk nekā 3862 strādājošo parakstus ar lūgumu mainīt drošības līdzekli U.Magonim, no kuriem lielākā daļa jau iesniegta procesa virzītājam.

Arodbiedrība vienmēr ir iestājusies par tiesiskumu un godprātību, jau gadu desmitiem pārstāvot darbinieku tiesības un aizstāvot strādājošo intereses. Arodbiedrības sadarbība ar U.Magoni kā darba devēja pārstāvi un uzņēmuma vadītāju ir bijusi ļoti konstruktīva un atbildīga. U.Magonis, pildot savus pienākumus, pierādīja sevi kā profesionālu vadītāju, vienlaicīgi saglabājot rūpes un sociālo atbildību par koncernā strādājošiem darbiniekiem, teikts paziņojumā presei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc bijušā Latvijas Dzelzceļa (LDz) valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšanas LDz atteikts kredīts 14 lokomotīvju modernizācijai, kas izmaksātu līdz 56 miljoniem eiro, šodien žurnālistus informēja LDz vadītāja vietas izpildītājs Aivars Strakšas.

Viņš skaidroja, ka uzņēmumam ir aktuāli kopā ar Čehijas sadarbības partneriem modernizēt lokomotīves, kuras pēc remonta būšot gandrīz kā jaunas. Tomēr šim mērķim īsi pēc Magoņa aizturēšanas esot atteikts kredīts. Aģentūrai LETA Strakšas gan norādīja, ka projekts tiks īstenots un jau drīzumā tiks atrasts alternatīvs finansējums.

Jau ziņots, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa pagājušajā nedēļā nolēma Magoni atbrīvot pret 400 000 eiro lielo drošības naudu. 12.oktobrī Magonis cietumu varēja pamest, jo, pēc advokātu teiktā, Magoņa sieva šo naudas summu aizņēmās no vairākām personām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Advokāts: Magonis apcietināts, jo pastāv iespēja, ka viņš var traucēt pierādījumu vākšanā

LETA, 10.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Advokāts Alvis Marga pārsūdzēs Rīgas rajona tiesas lēmumu, ar kuru viņa klientam līdzšinējam uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājam Uģim Magonim kā drošības līdzeklis piemērots apcietinājums.

Tiesa konstatēja, ka vairāki no Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) norādītajiem motīviem nepastāv, tomēr tiesa uzskatīja, ka KNAB ir «jādod kāds laiks savākt pierādījumus un Magoņa atrašanās brīvībā varētu traucēt pierādījumu vākšanā».

Advokāts aģentūrai LETA joprojām atturējās atklāt, pēc kādiem Krimināllikuma pantiem Magonis tiek turēts aizdomās, taču norādīja, ka Magonis vainu neatzīst. Viņš arī nevarēja ne apstiprināt, ne noliegt izskanējušo informāciju, ka lieta saistīta ar četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Igaunijas miljonāram Oļegam Osinovskim piederošā uzņēmuma Skinest.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa nolēmusi pret drošības naudu no apcietinājuma atbrīvot kukuļņemšanā aizdomās turēto bijušo uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni.

Iepriekš viens no Magoņa advokātiem Jānis Rozenbergs aģentūrai LETA pastāstīja, ka jau pēc aizturēšanas, kad tiesa lēma par Magoņa apcietināšanu, aizstāvji ierosināja Magonim piemērot drošības naudu 200 000 eiro apmērā. Toreiz tiesa šādam ierosinājumam nepiekrita, un Magonim tika noteikts apcietinājums. Nesen aizstāvji vērsās ar šādu ierosinājumu pie KNAB izmeklētāja, taču lūgums tika noraidīts. Advokāti iesnieguši sūdzību lietu uzraugošajam prokuroram, taču atbilde pagaidām nav saņemta. Rozenbergs gan norādīja, ka iepriekšminētais drošības naudas apmērs ir minēts arī aizstāvju ierosinājumā Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā par turpmāku apcietinājuma atcelšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidzemes rajona tiesa Limbažos ceturtdien attaisnoja par kukuļošanu apsūdzēto bijušo VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni un Igaunijas uzņēmēju miljonāru Oļegu Osinovski.

Lietu izskatīja tiesnesis Kārlis Jansons. Spriedumu vēl varēs pārsūdzēt Vidzemes apgabaltiesā.

Sprieduma nolasīšanas brīdī tiesas zālē bija tikai Magonis. Pārējie lietas dalībnieki spriedumu noklausījās tiešsaistē. Magonis pēc sprieduma žurnālistiem teica, ka komentārus nesniegšot. Tāpat komentārus nesniedza tiesnesis.

Prokuratūras preses sekretāre Aiga Eiduka aģentūrai LETA teica, ka pēc iepazīšanās ar spriedumu prokuratūra noteikti par to iesniegs protestu.

Osinovska advokāte Jeļena Kvjatkovska aģentūrai LETA teica, ka spriedumu vērtē kā taisnīgu un juridiski korektu.

"Pēc tam, kad tiesā tika pārbaudīti visi pierādījumi, nopratināti visi liecinieki, kļuva viennozīmīgi skaidrs, ka spriedumam ir jābūt attaisnojošam. Jau iepriekš norādīju gan uz apsūdzības slikto kvalitāti, gan uz pilnīgu pierādījumu trūkumu, tāpēc šāds tiesas spriedums ir likumsakarīgs," uzsvēra Kvjatkovska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas rūpniecības milzis šobrīd meklē telpas vagonu būves rūpnīcai Jelgavā; Latvijas dzelzceļš ieinteresēts piedāvājumā.

Kaimiņvalsts korporācija UralVagonZavod (UVZ) caur savām struktūrām ir gatava atvērt dzelzceļa vagonu būves un remonta rūpnīcu Jelgavā, par publiski līdz šim neafišētu projektu sarunā ar DB stāsta VAS LDz prezidents Uģis Magonis. Viņaprāt, tas varētu būt pat reālāks par vagonu būves rūpnīcas izveides ieceri Daugavpilī, kur līdzdalīgs varētu būt arī LDz.

Arī Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš apstiprina, ka pie viņa ir bijuši UVZ pārstāvji, kuri gan vairāk ir ievākuši informāciju projekta sagatavošanai, taču nav bijuši lēmuma pieņēmēji. Šobrīd ir skaidrs, ka tiek meklētas telpas, un pilsēta, protams, ir ļoti ieinteresēta šādas rūpnīcas izveidē. Latvijai ir vajadzīgas gan darba vietas, gan potenciālais gala produkts – vagoni, norāda Jelgavas mērs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis aizturēšanas laikā mēģinājis bēgt, vēsta laikraksts Postimees.

Magoni mēģināts aizturēt uz Igaunijas-Latvijas robežas, kad viņš ar šoferi atgriezies no Igaunijas. Ignorējot aicinājumu apstāties, abi metušies bēgt. Bēgšanas laikā automašīna attīstījusi ātrumu līdz 200 kilometriem stundā.

Bēgšanas mēģinājums beidzies pēc vairākiem kilometriem, kur notikuši ceļa remontdarbi un bēgļu automašīnai nācies samazināt ātrumu.

Magoni aizturēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki. Latvijas Televīzijas raidījums Panorāma ziņoja, ka nepilnu pusmiljonu eiro liels kukulis tika atrasts Magoņa automašīnā viņa aizturēšanas brīdī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas Dzelzceļa vadītājs Uģis Magonis pērn uzņēmumā nopelnījis 100 929 eiro

NOZARE.LV, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dzelzceļa (LDz) vadītājs Uģis Magonis pagājušajā gadā par darbu uzņēmumā saņēmis 100 929 eiro, liecina valsts amatpersonas deklarācija.

Kā ienākumus Magonis norādījis arī Nordea bank Finland Latvijas filiāli - 30 000 eiro un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pabalstu - 421 eiro.

Magonis deklarējis parādsaistības 217 670 eiro apmērā, savukārt bezskaidrā naudā viņš bankā uzkrājis 22 216 eiro un 1249 ASV dolārus.

LDz vadītājam pieder 2009.gada Mercedes Benz CL, kā arī 2007.gada kuteris Formula 310SS un 1990.gada VAZ 2109. Tāpat viņam pieder trīs zemes gabali Ādažu novadā un dzīvoklis Rīgā.

Magonis atdevis aizdevumu 52 000 eiro apmērā, palielinājis kredītu - 30 000 eiro apmērā, savukārt alimentos izmaksājis 17 074 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Dzelzceļa kapacitāte pieaugšot par 23 milj. t

Māris Ķirsons, 19.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otro sliežu ceļa izbūve posmā Skrīveri - Krustpils ļaus audzēt pārvadājumu kapacitāti no 65 milj. t līdz 88 milj. t, piektdien informē laikraksts Dienas bizness.

Tā Latvijas Radio raidījumā Krustpunktā skaidroja a/s Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Viņš atzina, ka naftas produktu un ogļu kravu pieaugums šogad Latvijas dzelzceļam ļauj prognozēt pārvadājumu rekordapjomā 56-57 milj. t, bet patlaban dzelzceļa pārvadājumu kapacitāte ir aptuveni 65 milj. t. Viņš atzīst, ka līdz šim rekordgads bija 2008. gads, kad tika pārvadātai 56 milj. t.

«Kopumā pa dzelzceļu pārvadāto kravu būs vairāk nekā pērn, kad izjutām kravu kritumu Krievijas un Baltkrievijas slikto attiecību dēļ, taču tagad naftas produktu kravu plūsma atkal ir atjaunojusies,» stāsta U. Magonis. Viņš norāda, ka šā gada aizvadītajos mēnešos naftas produktu kravu apjoms pieaudzis par 20%, bet ogļu par 18%, turklāt Krievija šogad uz Ventspils ostu paredzējusi nosūtīt 2 milj. t kālija sāls, vairāk arī tiek vestas metāla kravas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien nolēma atstāt spēkā Rīgas rajona tiesas lēmumu un paturēt apcietinājumā kukuļņemšanā aizdomās turēto bijušo uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni.

Tiesnesis Juris Stukāns pēc sēdes žurnālistiem apstiprināja, ka Magonis paturēts apcietinājumā, sūdzību noraidot. Aizstāvība esot lūgusi Magoni izlaist no cietuma pret drošības naudu - 200 000 eiro -, tomēr procesa virzītājs kā piemēru drošības naudai esot minējis vienu miljonu eiro.

Stukāns uzsvēra, ka šodien tika lemts tikai par apcietinājumu, norādot, ka šādu lēmumu pieņēmis, jo uzskatīja, ka apcietinājums ir pamatoti piemērots. Tāpat tiesnesis papildināja, ka visus tālākos lēmumus, tostarp par drošības līdzekli, var pieņemt procesa virzītājs.

Gan pirms, gan pēc sēdes žurnālistiem Magoni neizdevās ieraudzīt. Tāpat pēc sēdes arī Magoņa aizstāvji pie žurnālistiem neiznāca.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Magonis: Rail Baltica un ātrgaitas vilciens uz Maskavu ir nedaudz politiski projekti

Elīna Pankovska, 18.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekti Rail Baltica un ātrgaitas vilciens Rīga – Maskava ir nedaudz politiski un nedaudz arī ekonomiski projekti, intervijā 900 sekundes norādīja Latvijas dzelzceļš ģenerāldirektors Uģis Magonis.

Viņš skaidroja, ka, izveidojot Rail Baltica infrastruktūru, tā nebūs pilnībā noslogota, līdz ar to tas esot vairāk politisks projekts, jo Latvijai vienkārši ir jābūt Eiropā ar dzelzceļu.

Savukārt ar projektu Rīga – Maskava nopietni tiktu iezīmēts koridors starp Eiropu un Krieviju, jo patlaban Krievijas attīstības plānā ceļa uz Latviju vietā esot tikai balts laukums. U. Magonis arī piebilst, ja tiks realizēts šis projekts, tad lielāka nozīme būšot arī Rai Baltica.

Latvijas dzelzceļa vadītājs atzīmē, ka abi projekti ir līdzvērtīgi un jāattīsta, taču sākumā jātiek skaidrībā kā tie tiks realizēti un kas pašiem ir vajadzīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreizējais brīvostu pārvaldības modelis Latvijā ir optimāls, un nav nepieciešamības tajā kaut ko mainīt, tā intervijā DB uzsver a/s Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Viņš uzsver, ka gadījumā, ja valsts pilnība pārņems ostas savā kontrolē, to darbība apstāšoties, jo «jebkurš projekts būs jāsaskaņo ar pašvaldībām». «Ja pašvaldībām nebūs kontroles, tās vienkārši visu bloķēs. Domāju, ka ostas tomēr vairāk ir pašvaldību funkcija.

Mūsu valsts ir panākusi savu paritāti šajā jomā, kas ir liels sasniegums un kompromiss, ko vajadzētu censties saglabāt. Protams, vienmēr ir lietas, ko varētu darīt labāk. Es arī uzskatu, ka Rīgas osta varētu attīstīties labāk pietiekami lielā laika posmā, bet par pēdējiem pieciem gadiem nekādu iebildumu nav. Jā, šī darbība nav ideāla, bet tā ir laba. Attīstību vairāk bremzē birokrātiskas procedūras, bet plāni jau ir. Te vairāk runa varētu būt par personālijām, bet ne par pašu ostu sistēmu,» tā U. Magonis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Neattīstot Krievu salu, Latvijas dzelzceļš var zaudēt piekto daļu kravu

Nozare.lv, 26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tuvākajā laikā netiks realizēts Rīgas ostas Krievu salas projekts, uzņēmums Latvijas dzelzceļš (LDz) un osta var zaudēt 11 miljonus tonnu jeb vienu piekto daļu LDz kravu gadā, jo klienti ar kravām, kas jau ir, aizies projām uz Murmanskas ostu un attīstīs savu termināli tur, norāda Latvijas dzelzceļš prezidents Uģis Magonis.

Viņš skaidro, ka ogļu transportēšanas jomā starp ostām ir asa konkurence un, lai iegūtu kravas, svarīgs ir Rīgas brīvostas jaunais Krievu salas termināls.

«Ja tas tiks būvēts, klientiem ir iespējams piesaistīt investorus un nodrošināties ar 11 miljoniem tonnu kravu jeb papildus nāktu trīs četri miljoni tonnu kravu. Ja šis projekts netiek realizēts, tad šie klienti ar visām kravām, kas jau ir, varētu aiziet projām uz Murmansku un attīstīt savu termināli tur,» skaidro Magonis.

Kā uzver amatpersona, ja tuvākā pusgada laikā nebūs skaidrības par Krievu salas projektu, tad tas jau paliek nopietni. Tas būtiski ietekmēšot arī LDz darbu. «Varam zaudēt piekto daļu kravu, un, samazinoties kravu apjomam, sadārdzinās infrastruktūras maksa. Tas ietekmēs arī citu kravu veidu transportēšanu, jo sadārdzināsies infrastruktūras maksa. Līdz ar to, tarifam sadārdzinoties, kāda krava varētu aiziet prom,» skaidro LDz vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncernam Latvijas Dzelzceļš (LDz) Daugavpils novada Naujenes pagastā notikusī dzelzceļa avārija radījusi aptuveni miljona latu zaudējumus, informē uzņēmuma valdes priekšsēdis Uģis Magonis.

Viņš arī uzsvēra, ka sliedes avārijas vietā tikušas pārbaudītas tā, kā to nosaka normatīvie akti. Tagad tikšot vērtēts, cik kvalitatīvi pārbaude veikta.

Šajā posmā remontdarbi tikuši ieplānoti, taču noslodzes dēļ nav paspēts tos veikt.

Kā uzsvēra Magonis, «ja vedam vairāk kravas un iekavējas remontdarbi, tas nav iemesls, lai būtu avārijas». Viņš skaidroja, ka infrastruktūras stāvoklis var būt labāks un var būt sliktāks, un, ja tas ir sliktāks, tad «jābrauc ar mazāku ātrumu».

Magonis par muļķībām nosauca versiju, ka avārijā būtu vainojami koka gulšņi. «Tas, vai gulšņi ir no koka vai betona, nav arguments. Ar laiku, protams, ir plāns nomainīt esošos ar betona gulšņiem, bet to darām pakāpeniski un tas nav avārijas iemesls,» uzsvēra uzņēmuma vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tiesa atceļ aizliegumu Magonim tikties ar Osinovski un uz pusi samazina drošības naudu

LETA, 08.09.2017

Igaunijas miljonārs uzņēmējs Oļegs Osinovskis (no kreisās) un bijušais Latvijas dzelzceļa vadītājs Uģis Magonis.

Foto: Ieva Leiniša/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Limbažu rajona tiesa šodien atcēla Latvijas dzelzceļš (LDz) bijušajam vadītajam Uģim Magonim uzlikto aizliegumu tikties ar Igaunijas miljonāru uzņēmēju Oļegu Osinovski.

Tāpat pēc aizstāvības lūguma tika samazināta drošības nauda no 400 000 līdz 200 000 eiro, samazināto daļu atmaksājot drošības naudas iemaksātajam.

Tiesa noraidīja aizstāvja lūgumu atcelt aizliegumu izbraukt no valsts.

Pirms lēmuma pieņemšanas Magoņa advokāts Jānis Rozenbergs tiesai apgalvoja, ka Magonis ir sadarbojies ar izmeklētājiem visā izmeklēšanas procesā un neesot pamata uzskatīt, ka drošības līdzekļu samazināšana varētu ietekmēt veiksmīgu tiesas procesa norisi.

Prokurore Evita Masule piekrita aizstāvības lūgumiem daļēji, norādot - ja tiek atcelti pārējie divi aizliegumi, tad drošības naudas apjoms būtu jāsaglabā, lai nodrošināt Magoņa ierašanos tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mātesuzņēmums valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) vēlas paturēt savā rīcībā 6,2 milj. Ls 2011. gada peļņu

«Peļņu gribam saglabāt attīstībai, lai ģenerētu vēl lielāku peļņu,» medijus par koncerna 2011. gada finanšu rādītājiem informēja LDz prezidents Uģis Magonis. Kaut arī saskaņā ar likumdošanu valsts dividendēs varētu prasīt 90% no LDz peļņas, Magonis cer, ka netikts paņemts vairāk par 27%. Valdības lēmums par to gaidāms jūlijā. Tikmēr Latvijas dzelzceļa koncerna (LDz un piecas meitassabiedrības, tostarp SIA LDz Cargo) tīrā peļņa bija 19,1 milj. Ls.

2010. gadā LDz koncernam bija 2,24 milj. zaudējumi, bet mātesuzņēmumam 0,98 milj. Ls peļņa. Peļņas pieaugumu Magonis skaidro ar neplānoti lielajiem ienākumiem, kamēr izdevumi pagājušā gada laikā netika palielināti. Jāatgādina, ka pērn kravu pieaugums pa dzelzceļu bija saistīts gan ar bargo ziemu, kad aizsala Krievijas ostas, gan ar Fukušimas atomelektrostacijas avāriju, kas izraisīja palielinātu pieprasījumu pēc oglēm.

Komentāri

Pievienot komentāru