«Ja cilvēkiem mazina algas, tad zūd motivācija strādāt. To paši pārliecinājāmies – 2004. gadā vidējā alga bija 250 latu – ne tad peļņa, ne rezultāta. Pēc sistēmas reorganizācijas 2007. gadā vidējo algu pacēlām divkārt, parādījās peļņa un arī nodokļos bija vairāk,» intervijā laikrakstam Latvijas Avīze sacījis uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) prezidents Uģis Magonis.
«Piemēram, kad agrāk mašīnistam bija 300 latu alga, viņš skatījās, kā dīzeļdegvielu notecināt. Tagad viņam ir 1000 latu alga un darbu zaudēt negribas, tāpēc pats neriskē zagt un raugās, lai neviens cits nenozog, jo ir spēcīgas drošības un kontroles sistēmas un par pārkāpumiem draud darba zaudēšana. 2008. gadā koncernam jau bija 28 miljonu latu liela peļņa!» stāstījis Magonis.
«Ceru, ka valsts tagad nekritīs kārdinājumā un nenoņems mums attīstībai paredzētos līdzekļus,» viņš piebildis.
Runājot par to, ka pērn LDz bija krietni lielāka kravu plūsma nekā gadu iepriekš, uzņēmuma vadītājs teicis: «Jā, pārvadājām par 21% vairāk nekā gadu iepriekš, bet man nepatīk operēt ar procentiem. Daudzi pēc liela ekonomikas krituma lielās ar pieaugumu.
Labāk rēķināsim pārvestās tonnas: pērn 59,4 miljoni tonnu, kas par trim miljoniem pārsniedz iepriekšējo rekordu 2008. gadā.»