Transports un loģistika

«Malev» nominēta par Ungārijas gada lidsabiedrību

Aivars Mackevics [email protected], 02.03.2006

Jaunākais izdevums

Balstoties uz Ungārijas vadošā ceļojumu žurnāla Traveller veikto tūrisma profesionāļu, ceļotāju un uzņēmumu vadošo darbinieku aptauju, lidsabiedrība Malev ieguvusi prestižo apbalvojumu “Gada lidsabiedrība 2005”. Žurnāls Traveller lūdza tūrisma ekspertus, biežos lidotājus un savus patstāvīgos lasītājus balvas nominācijai izvirzīt to lidsabiedrību, kuru uzskata par augstāko standartu pakalpojumu Ungārijā nodrošinātāju. Tādējādi jau otro gadu pēc kārtas godalgu ieguva Malev. Jāpiemin, ka lidsabiedrība ne vienu reizi vien ir atzinīgi novērtēta par tās pūlēm nodrošinot augstvērtīgu un rūpēm pilnu apkalpošanu gan uz sauszemes, gan atrodoties gaisā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc personāla atlases kompānijas veiktās analīzes, kā arī ņemot vērā kandidātu iniciatīvas un saskatītās perspektīvas attiecībā uz airBaltic tālāku attīstību, par «viscerīgāko» pretendentu airBaltic vadītāja amatam patlaban tiek uzskatīts Ungārijas aviokompānijas Malev vadītājs Martins Gauss.

LNT raidījumam 900 sekundes norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Viņš skaidroja, ka sākotnēji jaunais airBaltic vadītājs tiks pieņemts darbā uz kompānijas restrukturizācijas laiku. Pēc šī perioda, kas tiek minēts divi mēneši, tiks vērtēts airBaltic vadītāja darbs un, iespējams, darba attiecības varētu tikt pagarinātas.

Runājot par nākamā airBaltic vadītāja atalgojumu, Augulis sacīja, ka «Flika alga tā nebūs». Viņš pauda uzskatu, ka Latvijas lidsabiedrības vadītāja atalgojums nedrīkstētu pārsniegt 20 tūkstošus latu mēnesī.

Atspēkojot presē iepriekš izskanējušo informāciju, ka M. Gausa līdzšinējā darbība Ungārijas aviokompānijas Malev vadītāja amatā neesot bijusi diez ko spīdoša, satiksmes ministrs norādīja, ka Ungārijas aviokompānijas stāstu nevar salīdzināt ar airBaltic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī vācietis Martins Gauss tiek slavēts par spīdošu karjeru - no pilota līdz pat aviokompānijas vadībai -, pēdējie karjeras pakāpieni, vadot Ungārijas aviokompāniju Malev, nav bijuši izcili, liecina informācija, ko laikraksts Diena ieguvis sadarbībā ar Ungārijas žurnālistu neoficiālajiem avotiem.

M. Gauss ir viens no trim pretendentiem uz airBaltic vadītāja krēslu, ko pirms pāris nedēļām pēc akcionāru vienošanās atstāja Bertolts Fliks. Par jauno kompānijas vadītāju airBaltic padome lems piektdien. AirBaltic padomes priekšsēdētājs Ģirts Kiršteins tikai noteicis: «Par Malev mums Martins Gauss visu loģiski izstāstīja, un mums ir skaidrs, kas tur notika.» Ar pašu M. Gausu Dienai nav izdevies sazināties.

Laikraksts informē, ka jau pirms M. Gausa Malev mocījās ar lieliem zaudējumiem. 2006. gadā tie bija 36 miljonus eiro lieli, un 2007. gadā Ungārijas valdība nolēma aviokompāniju privatizēt. Par vairākuma akcionāriem kļuva divi Ungārijas pilsoņi, lai lidsabiedrībai nodrošinātu Eiropas aviokompānijas statusu, raksta The Budapest Times, kā arī Krievijas pilsonim Borisam Abramovičam piederoša sabiedrība Airbridge, kam līdzekļus akciju iegādei garantēja Krievijas valdībai daļēji piederošā Vņeštorgbank (tagad Bank VTB). Taču kompānijas finanšu dati neuzlabojās. 2008. gadā Malev zaudējumi bija jau 49 miljonus eiro lieli, un 2009. gada sākumā VTB banka pārņēma B. Abramovičam piederošās kapitāla daļas, kļūstot par Malev 49% daļu īpašnieku. Uzņēmuma vadību pārņēma Krievijas valsts aviokompānija Aeroflot, un šajā brīdī par jauno Malev ģenerāldirektoru tika uzaicināts M. Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sabrukusi» Ungārijas nacionālā aviokompānija Malev, jo tās finanšu situācija kļuvusi neilgtspējīga, ziņo BBC.

Jāatgādina, ka savulaik to vadīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation prezidents Martins Gauss. Malev Gauss vadīja divus gadus.

«Pēc 66 gadus ilgas gandrīz nepārtrauktas darbības Malev vairs nepacelsies,» teikts kompānijas paziņojumā.

Tas noticis, jo Eiropas Komisija likusi Malev atmaksāt dažāda veida valsts atbalstu, kas saņemts no 2007. līdz 2010. gadam.

Attiecīgās summas sasniedza 38 miljardus forintu (130 miljonus eiro), summu, kas vienāda ar 2010. gada ieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» uzsāk sadarbību ar «Malev»

Aivars Mackevics [email protected], 13.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidsabiedrība British Airways un Ungārijas lidsabiedrība Malev parakstījušas vienošanos par sadarbību kodu jomā, kas stāsies spēkā 2006.gada novembrī. Tādejādi abas lidsabiedrības, vēl pirms Malev plānotās pievienošanā oneworld aliansei nākamajā gadā, stratēģiskā jomā sadarbosies ciešāk. Sākot no novembra, trīs British Airways apkalpotos ikdienas reisus no Hītrovas lidostas Londonā uz Budapeštu būs iespējams rezervēt arī ar Malev rezervācijas kodu. Savukārt abus Malev apkalpotos reisus no Gētvikas lidostas Londonā uz Ungārijas galvaspilsētu būs iespējams rezervēt ar British Airways rezervācijas kodu. Vienošanās ietver arī to, ka abus lidsabiedrību klienti varēs krāt papildus bosnuspunktus, kurus izmatot varēs jebkurā no abām lidsabiedrībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fliks: airBaltic, iespējams, draud Malev liktenis

Līva Melbārzde, 21.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik airBaltic ieguldītā valsts nauda, visticamāk, tiks kvalificēta kā ES neatļauts valsts atbalsts un būs jāatmaksā, tādēļ Eiropas Komisija jau ir uzsākusi izpēti.

Tādu vērtējumu esošai situācijai par airBaltic sniedz bijušais šīs kompānijas prezidents un līdzīpašnieks Bertolts Fliks. DB jau rakstīja, ka ungāru lidkompānija Malev, kuras bijušais vadītājs Martins Gauss tagad vada airBaltic, pēc ilgstošiem un milzīgiem zaudējumiem, ko palielināja fakts, ka Eiropas Komisija Malev ieguldīto Ungārijas valsts naudu atzina par nelikumīgu atbalstu un lika atmaksāt, pirms pāris nedēļām savu darbību apturēja. Tāpat DB rakstīja, ka arī airBaltic veiktajiem valsts ieguldījumiem, kas, ja neizdosies piesaistīt privāto investoru, lēšami uz 100 milj. Ls, pastāv risks ietilpt nelikumīga valsts atbalsta kategorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

airBaltic jauns konkurents: Ungārijas Solyom pirmos lidojumus uzsāks septembrī

Dienas Bizness, 20.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā Ungārijas lidsabiedrība Solyom savu pirmo čārterlidojumu veiks septembrī, bet jau no oktobra plānoti regulāri reisi, atklājis kompānijas izpilddirektors Josefs Vago (Jozsef Vago).

Aizvadītās nedēļas nogalē Solyom (ungāru valodā – piekūns) prezentēja savu pirmo lidaparātu – no British European Aviation Group iznomātu Boeing 737 – 500. Kopumā aviokompānija nākamo gadu laikā iecerējusi savu gaisa floti palielināt līdz 50 lidmašīnām. Patlaban biļetes uz iecerētajiem reisiem vēl nav pieejamas, kā arī kompānija neatklāj, kas būs tās pirmais galamērķis. Tas gan būšot Eiropā, norādījis J. Vago. Lidsabiedrība iecerējusi lidot kopumā uz 22 galamērķiem un daļa no tiem būšot Ziemeļamerikā un Ķīnā.

Aizvadītajā gadā sabruka bijušā airBaltic šefa Martina Gausa vadītā Ungārijas aviokompānijas Malev, jo kompānijas finanšu situācija bija palikusi neilgtspējīga. Tas noticis, jo Eiropas Komisija likusi Malev atmaksāt dažāda veida valsts atbalstu, kas saņemts no 2007. līdz 2010. gadam. Attiecīgās summas sasniedza 38 miljardus forintu (130 miljonus eiro), summu, kas vienāda ar 2010. gada ieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija ir sākusi padziļinātu izmeklēšanu, lai pārbaudītu, vai vairāki valsts atbalsta pasākumi, ko Latvija ir sniegusi par labu lidsabiedrībai airBaltic, kuras lielākais akcionārs ir valsts, atbilst ES noteikumiem par valsts atbalstu.

Šobrīd Komisija šaubās par to, ka šie pasākumi ir veikti atbilstoši noteikumiem, kādiem būtu piekritis privāts uzņēmējs tirgus apstākļos. Padziļinātas izmeklēšanas sākšana dod visām ieinteresētajām trešajām personām iespēju izteikt viedokli par izvērtējamajiem pasākumiem. Tas neietekmē izmeklēšanas rezultātus, liecina informācija vietnē europa.eu.

Kopš 2008. gada airBaltic bija finansiālas grūtības, kā rezultātā 2010. un 2011. gadā uzņēmums cieta būtiskus zaudējumus un tam bija negatīvs pašu kapitāls, un tika veikti vairāki valsts atbalsta pasākumi. Komisija pēc savas iniciatīvas sāka ar tiem iepazīties un saņēma arī divas sūdzības. Padziļinātajā izmeklēšanā galvenā uzmanība tiks pievērsta šādiem pasākumiem:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic draud uzkāpšana uz tā paša grābekļa, tāpat kā jau bankrotējušajām lidsabiedrībām Malev un Spanair, tāpēc Latvijas nacionālajai.

Eirozonas krīze, pieaugošas degvielas izmaksas un lielais nodokļu slogs Eiropas lidsabiedrībām šogad radīs 600 miljonus dolāru lielus zaudējumus, prognozējusi Straptautiskā Aviotransporta asociācija (IATA). Eiropas reģionālajiem gaisa pārvadātājiem, pie kuriem pieskaitāms arī airBaltic, situācija ir sevišķi sarežģīta.

Konkurence savā starpā un ar zemo cenu lidsabiedrībām ir nežēlīga, ieņēmumi ir nepietiekami, bet Eiropas Komisija arvien stingrāk raugās uz valsts piešķirtajiem aizdevumiem lidsabiedrībām, nereti kvalificējot tos kā neatļautu valsts atbalstu un liekot atmaksāt.

Skumjākais no nesenajiem piemēriem tam ir ungāru lidkompānija Malev, kam Eiropas Komisija (EK) janvāra sākumā piesprieda atmaksāt teju 400 milj. dolāru lielo valsts atbalstu, tādējādi pieliekot punktu 66 gadus ilgušajai Malev darbībai. Malev nebūt nav vienīgā lidkompānija, kas pašlaik ir zem EK lupas - ir uzsākta izmeklēšana par 172 milj. dolāru lielo iespējamo Maltas valdības restrukturizācijas atbalstu Air Malta, izmeklēšana turpinās Czech Airlines, arī Slovēnijas Adria Airways dzīvo no valsts fondu atbalsta - pērn Slovēnijas valdība lidsabiedrībā ieguldīja 49,5 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidroti piecās kategorijās nominētie 57 uzņēmumi "Eksporta un inovācijas balvai 2022", informē pasākuma organizatori Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA).

Kā norāda LIAA, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, šoreiz uzņēmumu nominācijas tika izvirzītas, izvērtējot Centrālās statistikas pārvaldes informāciju. Tika vērtēti dati par uzņēmumu eksportu, radīto pievienoto vērtību, rentabilitāti un nodarbināto skaitu.

Tāpat žūrija, uzklausot uzņēmumu prezentācijas, iepazinās ar uzņēmumu attīstības plāniem, ieguldījumiem cilvēkkapitālā, ilgtspējīgas izaugsmes nodrošināšanā, sadarbībā ar zinātniski pētnieciskajām iestādēm. Atsevišķi tika vērtēti arī uzņēmumu panākumi mārketingā savu produktu virzībai ārvalstu tirgos.

Kopumā konkursā izvirzītas piecas kategorijas "Eksporta jaunpienācējs", "Eksporta līderis", "Eksporta čempions", "Inovācijas čempions" un "Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts". Konkursa nominantus noteica žūrija, kurā piedalījās finanšu institūciju, uzņēmēju organizāciju, Ekonomikas ministrijas, LIAA un plašsaziņas līdzekļu deleģētie pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV amatpersonas ir atklājušas shēmu, kas ļāva cilvēkiem krāpnieciskā veidā iegūt Ungārijas pases un ierasties ASV ar neīstu identitāti, un ASV tāpēc varētu izslēgt Ungārijas pilsoņus no vīzu režīma atcelšanas programmas (VWP), ceturtdien ziņoja ASV un Ungārijas mediji.

«Ievainojamība» Ungārijas pasu sistēmā ir novedusi pie «drošības pārkāpumiem», sacīja ASV amatpersonas, kuras tika citētas ASV laikraksta The Washington Post un Ungārijas vietnes Direkt36 kopīgā rakstā.

Saskaņā ar laikraksta iegūtu ASV Iekšzemes drošības ministrijas (DHS) dokumentu apmēram 700 cilvēku bija krāpnieciski ieguvuši autentiskas Ungārijas pases un pieņēmuši šo pasu sākotnējo īpašnieku identitāti.

«Ir acīmredzams risks, ka uz ASV dodas cilvēki, kuriem ir iemesls slēpt savu identitāti,» sacīja bijusī DHS amatpersona, kas citēta šajā rakstā.

DHS dokumentā teikts, ka vismaz 65 no šiem Ungārijas pasu ieguvējiem veiksmīgi iekļuvuši ASV. Neraugoties uz DHS mēģinājumiem atrast un izraidīt šos cilvēkus, pērnā gada oktobrī 30 no viņiem vēl nebija atrasti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic meklē «tēla spodrinātāju»; reklāmām tērēs 1,6 miljonus

Dienas Bizness, 30.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic izsludinājusi konkursu par kompānijas reklamēšanu, uzrunājot 16 potenciālās reklāmas aģentūras. Kopējais reklāmas budžets paredzēts 1,6 miljonu latu apmērā, bet konkursa pretendentu atlases termiņš noteikts vien divas nedēļas.

Kā vēsta TV3 raidījums Nekā Personīga, par«konkursu notikušo procedūru varot saukt nosacīti, jo kompānija pati atlasījusi un izsūtījusi piedāvājumu firmām Latvijā un ārzemēs. Uz šo piedāvājumu atsaukušās astoņas firmas, no kurām līdz maija vidum airBaltic izvēlēsies uzvarētāju.

Par šādu rīcību neizpratnē ir vairākas lielās reklāmas aģentūras, kas par šādu pretendentu atlasi nemaz nav zinājušas. Kameras priekšā šie uzņēmumi konkursa nolikumu komentēt atteicās, bet neoficiālās sarunās norādīja, ka konkurētspējīgu piedāvājumu tik īsā laikā varētu sagatavot tikai tie, kas par airBaltic prasībām zināja iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Interesēti sadarbībā ar Ungāriju

Sandra Dieziņa, 02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungāriju šobrīd apmeklē Latvijas biotehnoloģiju un farmācijas sektora pārstāvji, lai meklētu sadarbība s iespējas starp abu valstu uzņēmējiem biotehnoloģiju un farmācijas jomās.

Uzņēmēju vizīti organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Ungārijā, Ungārijas Investīciju un tirdzniecības attīstības aģentūru un Ungārijas Biotehnoloģiju asociāciju.

Vizītes ietvaros 1.decembrī Budapeštā notika seminārs Latvijas un Ungārijas biotehnoloģiju sektoru sadarbības iespējas. Semināra dalībnieki pārrunāja aktuālo situāciju un attīstības tendences Latvijas un Ungārijas biotehnoloģiju sektoros, kā arī sadarbības iespējas ķīmiskās ražošanas un farmācijas jomās.

Latvijas uzņēmēji apmeklēja Ungārijas biotehnoloģiju uzņēmumus un tikās ar Ungārijas farmācijas uzņēmumu pārstāvjiem. Savukārt šodien uzņēmēji apmeklē Ungārijas pilsētu Segedu, kur izvietots viens no Ungārijas biotehnoloģiju centriem. Segedā Latvijas uzņēmēji apmeklēs Ungārijas Zinātņu akadēmijas Bioloģisko pētījumu centru un vairākus biotehnoloģiju uzņēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amatam nominētā Evika Siliņa (JV) pēc "Apvienotā saraksta" (AS) lūguma līdz trešdienas rītam valdības veidošanas sarunās ieturēs pauzi.

Pēc Siliņas vārdiem, AS lūgusi laiku lēmumu pieņemšanai saistībā ar jaunās valdības veidošanu, taču nekonkretizēja, par ko tieši AS šajā laikā plānojusi izšķirties.

Uz aģentūras LETA jautājumu, vai no AS tiek gaidīta atbilde, vai viņi ir gatavi iet vienā valdībā kopā ar "Progresīvajiem" vai Nacionālo apvienību (NA), Siliņa atbildēja: "Es gaidu viņu lēmumu, vai viņi ir gatavi strādāt tādā plašākā koalīcijā, kādu mēs viņiem varētu piedāvāt. Tas ir viņu uzdevums izlemt, vai viņi ir gatavi strādāt, vai nē. Es katrā ziņā [pēc trešdienas] ilgi negaidīšu, ja būs vēl kādas ļoti garas diskusijas."

Respektējot AS lūgumu līdz trešdienai partiju apvienības iekšienē pārrunāt valdības veidošanas jautājumus, oficiālas sarunas starp partijām otrdien nenotiks, reizē turpināsies neformālas konsultācijas, norādīja Siliņa, piebilstot, ka "ir cieņpilni" pēc AS lūguma sagaidīt viņu lēmumus. Vienlaikus politiķe cer, ka trešdien, 30.augustā, tikšanās laikā varēs informēt Valsts prezidentu Edgaru Rinkēviču par nākamās koalīcijas sastāvu, taču to ietekmēšot AS izšķiršanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Malev» pasažieru skaits palielinās par 7,2%

Aivars Mackevics [email protected], 30.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas lidsabiedrība Malev pagājušā gada otrajā pusē sasniedza lielāko pasažieru pieaugumu nekā jebkura cita tradicionālā lidsabiedrība vai zemo izmaksu pārvadātājs. Par spīti zemajiem sasniegtajiem rezultātiem 2005.gada pirmajā pusē, par visu gadu kopā pārvadāto pasažieru daudzums palielinājās par 7,2%, noslogojuma faktors palielinājās par 0,5% salīdzinot ar 2004.gadu. Iemesls pasažieru skaita palielinājumam bija Malev tirgus daļas palielināšana līdz 42% (par 2%) gada trešajā ceturksnī. Pagājušā gada novembrī pārvadāto pasažieru daudzums sasniedza augstāko punktu, kad tika pārvadāti par 21,8% vairāk nekā analogā laika periodā iepriekšējā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic vadību varētu uzticēt Ungārijas nacionālās aviokompānijas ģenerāldirektoram

Jānis Rancāns, 17.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās avikompānijas airBaltic valdes priekšsēdētāja amats varētu tikt uzticēts Martinam Gausam, kurš bijis Ungārijas nacionālās aviokompānijas Malev ģenerāldirektors, liecinot Ir.lv rīcībā esošā informācija.

Ņemot vērā M. Gausa līdzšinējo darbību - lielo pieredzi un zināšanas avionozarē - viņa kandidatūra atzīta par labāko,. M. Gauss savas gaitas sācis kā pilots, bet pēdējā laikā vadījis līdzīgās grūtībās nonākušo Malev.

Medija rīcībā esošā informācija liecina, ka vienošanās ar Gausu ir gandrīz panākta, sarunas notiekot vien par viņa algas lielumu. airBaltic padomes priekšsēdētājs Gints Kiršteins medijam šo procesu atteicies komentēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Malev» atklāj B2B interneta rezervēšanas pakalpojumu

Aivars Mackevics [email protected], 18.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piedāvājot noderīgu instrumentu nelielām kompānijām, Ungārijas aviosabiedrība Malev Hungarian Airlines ir no jauna atklājusi savu interneta B2B (Business-to-Business) rezervēšanas pakalpojumu. Šis pakalpojums dod iespēju nelielām kompānijām un uzņēmējiem, izmantojot individuālās paroles, rezervēt lidsabiedrības biļetes tās mājas lapā. Interneta B2B rezervēšanas sistēma piedāvā atlaides publicētajiem tarifiem un pielāgotus maršrutus, kā arī citus ieguvumus mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Maksājums ir jāveic ar kredītkarti, un, tā kā lielākajā daļā Malev galamērķu ir pieejamas e-biļetes, tad nebūs nepieciešamas papildus biļetes, tikai apstiprinājums pa e-pastu, kuru pasažieris saņems uz norādīto e-pasta adresi. Ja pasažieris vēlēsies saņemt papīra biļeti vai arī izmantos tos maršrutus, kuros nav pieejamas e-biļetes, tad tās būs iespējams saņemt lidostā vai uz pieprasījumu pastā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ungāri atbrīvojas no parādu verdzības

Didzis Meļķis, 04.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vai bez SVF aizdevuma, bet no konsolidācijas neizvairīties.

Tā ekonomiskās krīzes situācijā savas valsts politiku vērtē Ungārijas vēstnieks Latvijā Gabors Dobokajs.

Vai ungāri mājokļu kredītu krīzes jautājumā, vienpusēji samazinot Šveices frankos maksājamo kredītu valūtas kursu, ir ņēmuši par piemēru kādu agrāku precedentu?

Pēdējos mēnešos Ungārija par to ir daudz kritizēta par izvēlēto kredītu atmaksāšanas veidu. Esam mēģinājuši atrast to labāko, bet gatava piemēra gan mums nav bijis.

Runājot par to, jāņem vērā pirmām kārtām tas, ka Ungārijas ekonomika pašlaik ir viegli ievainojama gan valsts, gan privātpersonu ārzemju valūtās ņemto aizdevumu dēļ. Bija kaut kas jādara, un nav šaubu, ka gan starptautiski, gan pašmāju finanšu tirgū tas nozīmē dažu interešu aizskaršanu. Tomēr tas nenozīmē, ka mēs savu problēmu nevarētu risināt tieši šādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Gauss vācu presē greznojas ar svešām spalvām

Līva Melbārzde, 27.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

[papildināta 5. rindkopa]

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss Vācijas presē piesavinās savu priekšgājēju nopelnus

Radošu ideju pārbagātība, airBaltic velosipēdu un taksometru ieviešana, atteikšanās no novecojušām Fokker propelleru lidmašīnām – tāda ir slavasdziesma airBaltic izpilddirektoram Martinam Gausam vienā no lielākajiem Vācijas laikrakstiem Süddeutsche Zeitung. Tiesa, tur aizmirsts piebilst, ka šīs starptautiski lielu ievērību guvušās inovācijas airBaltic ieviestas nevis Martina Gausa laikā, kurš šo aviokompāniju vada kopš pērnā gada nogales, bet gan bijušā airBaltic prezidenta un līdzīpašnieka Bertolta Flika laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz aviācijas investora Hansa Rudolfa Vērla nepārprotami pausto interesi par airBaltic akcijām, Latvijā sarunas ar viņu vēl nav sāktas un nav zināms, vai sāks, šodien raksta Dienas Bizness.

«Dotā brīdī varam sniegt sekojošu komentāru. Pēc sludinājuma publikācijas Financial Times tiek izrādīta interese par aviokompānijas airBaltic daļu pārdošanu. Taču minēt konkrētus potenciālos investorus vai valstis šobrīd nevar, jo tā ir komercinformācija, kurā nav ieinteresēti potenciālie investori,» DB sacīja IBS Prudentia valdes priekšsēdētājs Kārlis Krastiņš, kura vadītajam uzņēmumam pēc noslēgtā līguma ir pienākums nodarboties ar airBaltic investora meklēšanu.

Savukārt Satiksmes ministrija vispār no komentāriem par potenciālajiem investoriem atturējās, norādot, ka šajās lietās kompetenti runāt ir Prudentia pārstāvji. Tāpat neskatoties uz plašajiem un draudzīgajiem H. R. Vērla komentāriem Vācijas un Latvijas presē par līdzšinējo sadarbību ar Martinu Gausu, M. Gauss savu viedokli DB par šo investoru nesniedz. Tāpat nav arī oficiāla airBaltic komentāra šajā sakarā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Kur tagad ir vīri melnajās maskās?

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 22.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs publiski atzinis, ka uz viņu tiek izdarīts spiediens ar šantāžas elementiem, bet reakciju no represīvajiem dienestiem nemana

Pēc ilgāka laika nacionālā aviokompānija AirBaltic atkal ir nonākusi ziņu virsrakstos sakarā ar diezgan akūtu nepieciešamību pēc naudas, tostarp no valsts kā šīs aviokompānijas īpašnieka. Vismaz tā liecina AirBaltic konsultējošās kompānijas Prudentia publiskie paziņojumi. Situācija diezgan bīstami sāk atgādināt iepriekšējos AirBaltic krīzes laikus – 2011. gadu. Toreiz «bada dzeguzes» lomu uzņēmās tā brīža ekonomikas ministrs Artis Kampars, Rietumu radio paziņodams, ka aviokompānija ir bankrota priekšā, bet tagad šo funkciju, šķiet, uzņēmies izpildīt Prudentia valdes priekšsēdētājs Kārlis Krastiņš, Latvijas Radio sacīdams, ka AirBaltic jau oktobrī var nespēt samaksāt par pasūtītajām lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic lietā Satiksmes ministrijai nākas algot juristus Briselē

, 25.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar airBaltic darbības uzraudzību saistīto darbību finansēšanai nākamā gada valsts budžetā Satiksmes ministrijai nepieciešams aptuveni ceturtdaļmiljons latu, taču tikai neliela daļa no šīs summas tiks tērēta Prudentia pakalpojumu apmaksai.

To Saeimas deputātiem atzinušas Satiksmes ministrijas amatpersonas – valsts sekretārs Anrijs Matīss un satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Nozares amatpersonas skaidro, ka papildus izdevumi saistībā ar airBaltic valstij radušies tādēļ, ka nācies noalgot Briselē juristus, kas «palīdz risināt jautājumu par valsts atbalsta nosacījumiem». Šo pašu jautājumu risināšanai arī Satiksmes ministrijā tiek algots viens cilvēks. Turkāt papildu tēriņus radījusi arī nepieciešamība segt komandējumu izmaksas speciālistiem, kas iesaistīti airBaltic potenciālo investoru uzrunāšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic izpilddirektora Martina Gausa drauga Hansa Rūdolfa Vērla aviokompānija CityJet plāno iegādāties 25 krievu lidmašīnas Sukhoi SuperJet100

Par to aviācijas portālam aero.de izsakās CityJet vadītājs Pēteris Onkens. Šo lidmašīnu iegādes fakts ar tieši šīs aviokompānijas starpniecību ir interesants arī Latvijas nacionālās aviokompānijas AirBaltic sakarā, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lems par investoru

Iespējams, jau rītdienas valdības sēdē slēgtajā daļā tiks izskatīts jautājums par AirBaltic iespējamo investoru. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss LTV norādījis, ka neiesaka AirBaltic piedāvāto investoru izvēlēties, jo saistībā ar to pastāvot dažādi, arī drošības riski.

Jau ziņots, ka septembrī valdības nolīgtais konsultants Prudentia paziņoja, ka AirBaltic ir atrasts jauns investors. Tā vārds netika minēts, tomēr vairāki televīziju raidījumi ziņoja, ka šis investors varētu būt ar Krievijas finanšu aprindām saistītais Ralfs Dīters Montāgs-Girmess. Kā ziņots LTV raidījumā 1:1, Montāgs – Girmess iepriekšējai Martina Gausa vadītajai aviokompānijai Malev tirgoja tieši Sukhoi Superjet markas lidmašīnas. Taču Malev jau kopš 2012. gada sākuma ir bankrotējusi. Krievijā ražotajām lidmašīnām Sukhoi Eiropā nav labs noiets, jo īpaši tagad, kad ievērojama daļa Krievijas uzņēmumu iekļauti sankciju sarakstā. Sukhoi ir ģeopolitiski jutīgs uzņēmums, jo ražo arī militārās lidmašīnas. Jau minētajā raidījumā 1:1 M. Gauss sacīja, ka no ģeopolitiskā viedokļa Sukhoi Superjet lidmašīnu iegādi nav izvērtējis, taču pauda uzskatu, ja lidmašīna ir sertificēta un tai ir atļauts lidot Eiropā, ja tā ir droša un ekonomiski izdevīga, tad AirBaltic izskatīs jebkuru pasaules tirgū pārdotu lidmašīnu iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz laikraksta Dienas Bizness jautājumiem atbild aviācijas eksperts, bijušais AirBaltic komercdirektors Ginters Solingers.

Ar ko atšķīrās Latvijas aviācija 90. gados un pēc 2000. gada, kad jūs bijāt AirBaltic komercdirektors?

Vispirms jārunā par to, kas ar AirBaltic ir noticis pēdējos četros gados – ir krities pasažieru skaits, sarukusi kompānijas tirgus daļa, izmisīgi ir meklēts AirBaltic privātais investors, bijuši paziņojumi par jaunām lidmašīnām, aviokompānijas vadītājs nemitīgi ir turpinājis uzsvērt, ka uzņēmums strādā ar peļņu utt. – tas viss man liek uzdot jautājumu, kas patiesībā notiek aiz aizvērtajām durvīm AirBaltic.

Kā jums kā aviācijas ekspertam, vērtējot no ārpuses, šķiet – kas AirBaltic šodien pietrūkst?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viegli ir vienā dienā pateikt: mēs jūs vairs neapkalpojam, jo lidostu neapmierina jūsu samaksas disciplīna vai tās apmērs par sniegtajiem pakalpojumiem,» spriež lidostas Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka ir jāskatās plašāk, ņemot vērā valsts iedzīvotāju intereses, kuri izmanto Ryanair pakalpojumus.

Starptautiskā lidosta Rīga finansiālās domstarpības ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair plāno atrisināt sarunu ceļā, Rietumu Radio atzina Mūrnieks.

«Ar Ryanair ir jārunā, bet aviokompānija ir smags sarunu partneris un vairākās Eiropas lidostās tai neizdodas veikt sarunas pozitīvā gaisotnē,» atzīst Mūrnieks. Viņš norāda, ka Ryanair un lidostai Rīga ir dažāda izpratne par līguma punktiem - «viens uzskata, ka tas ir parāds, otrs, ka ne».

«Ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji devušies strādāt uz ārzemēm, Ryanair pilda arī tādu kā sociālo funkciju - ārzemēs strādājošajiem ir iespējas biežāk apciemot radiniekus Latvijā. Jāsaprot, ka, Ryanair aizejot no lidostas, par ceļošanu nāktos maksāt vairāk,» uzskata Mūrnieks, norādot, ka Ryanair Latvijā mainījis izpratni par ceļošanas tradīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nosauktas Eiropas drošākās lidsabiedrības

Jānis Rancāns, 30.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France-KLM, British Airways un Lufthansa ir drošākās Eiropas lidsabiedrības, atzinusi Ženēvā bāzētā Gaisa transporta reitingu aģentūra (ATRA).

Savukārt par drošākajām ASV lidsabiedrībām atzītas MR Corporation, Continental Airlines, Delta Airlines, Southwest Airlines, United Airlines un US Airways, bet visdrošākā aviokompānija Āzijā ir Japan Airlines.

Lai noteiktu lidsabiedrību drošību – ATRA izpētījusi publiski pieejamo informāciju par 15 kritērijiem, kā, piemēram, lidsabiedrību izmantoto lidmašīnu vidējais vecums un flotes viendabīgums, raksta France24.

Aģentūra arī uzsver, ka, lai runātu par lidsabiedrību drošību, nepieciešams pievērst uzmanību ne tikai negadījumu skaitam, bet arī «tehniskajiem, cilvēciskajiem, organizatoriskajiem un ārējiem faktoriem».

Komentāri

Pievienot komentāru