Pirmdien, 10. septembrī Ministru kabineta komitejā tika atbalstīts Satiksmes ministrijas izstrādātais projekts Koncepcija par autoceļa maršruta Rīgas HES - Jaunjelgava - Aizkraukle - Jēkabpils attīstību.
Maršruta Rīgas HES - Jaunjelgava - Aizkraukle - Jēkabpils pilnvērtīgai funkcionēšanai nepieciešams īstenot četrus attīstības projektus par kopējo summu Ls 37,8 milj. un trīs nolietoto asfaltu segu atjaunošanas projektus kopsummā par Ls 10,4 milj.. Kopumā autoceļu maršruta attīstībai nepieciešami Ls 48,2 milj..
Koncepcijā ietverti divi risinājuma varianti, kā attīstīt minēto maršrutu, un atbalstīts tika otrais. Tas paredz divu aktuālāko minētā maršruta posmu sakārtošanu, kas izmaksās Ls 30,6 milj. Posmā Aizkraukle - Jēkabpils iecerēta 33,4 km gara ceļa asfaltēšana, rekonstrukciju veicot ERAF Nacionālās programmas valsts 1. šķiras autoceļu sakārtošanai 2007. - 2013. gadam ietvaros (Ls 23,4 milj. apmērā). Savukārt Jaunjelgavas apvedceļu plānots izbūvēt no valsts budžeta apakšprogrammas Valsts autoceļu pārvaldīšana, uzturēšana un atjaunošana finansējuma, būvniecības darbu sākšanu plānojot ne ātrāk kā 2009. gadā - ātrāk tas nav iespējams, jo finanšu resursi 2007. - 2008. gadam jau ir sadalīti, informēja ministrija.
Arī pirmajā Satiksmes ministrijas piedāvātajā variantā bija iecerēts Ls 23,4 milj. piesaistīt no ERAF, bet Ls 24,8 milj. rast papildus no valsts budžeta, sākot jau ar nākamo gadu. Par šīs programmas īstenošanai nepieciešamā finansējuma iekļaušanu 2008. gada un turpmāko gadu valsts budžeta projektā katru gadu lemtu Ministru kabinets.
Realizējot otro variantu, maršrutā tiks likvidētas aktuālās problēmu vietas un visā tā garumā būs asfaltbetona segums, kas nodrošinās normālu caurbraucamību visos gadalaikos un līdz ar to veicinās vietējo pašvaldību attīstību. Nozīmīgākais ieguvums šī varianta īstenošanā ir tas, ka nav nepieciešama tūlītēja finanšu līdzekļu piešķiršana no valsts budžeta, skaidro ministrija.
Maršruta Rīgas HES - Jaunjelgava - Aizkraukle - Jēkabpils kopējais garums ir 119,4 km un tajā ietilpst trīs valsts 1. šķiras autoceļi: Rīgas HES - Jaunjelgava (garums 56,9 km), Bauska - Aizkraukle (16,5 km) un Aizkraukle - Jēkabpils (46,0 km). Tie nav valsts galvenie autoceļi, tomēr to sakārtošana ir svarīga Sēlijas reģiona attīstībai un valsts galvenā autoceļa Rīga -Daugavpils - Krāslava - Baltkrievijas robeža atslogošanai posmā Rīga - Jēkabpils.
2005. gadā tika veiktas likumdošanas izmaiņas, kas ļāvušas ar 2007. gadu autoceļiem piesaistīt finansējumu no iekasētā akcīzes nodokļa par degvielu, tāpēc autoceļiem piešķirtais finansējums ir ievērojami pieaudzis, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, tomēr kopumā autoceļu stāvoklis uzlabosies krietni lēnāk, nekā to sagaida sabiedrība. Iemesls tam ir pēdējos 15 gados atliktie un savlaicīgi nepadarītie darbi autoceļu tīklā, kā arī būvdarbu cenu kāpums.
Satiksmes ministrija katru gadu, sākot ar 2008., līdz 1. aprīlim Ministru kabinetā iesniegs informatīvo ziņojumu par atbalstītā koncepcijas varianta īstenošanu.