Maskavas valdība plāno 2012. gada pirmajā pusgadā izsolē pārdot tai piederošās Jelgavas autobusu rūpnīcas SIA Amo plant daļas par sākumcenu 21 miljons eiro (14,7 miljoni latu), ziņo Krievijas portāls Marker.ru.

Amo Plant vadība portālam uzsvērusi, ka neviens investors šādu summu nemaksās un uzņēmuma maksimālā vērtība patlaban neesot lielāka par pieciem miljoniem eiro (3,5 miljoniem latu).
«Pagaidām neviens no investoriem nav izrādījis interesi par rūpnīcas akciju iegādi. Ja investors arī parādītos, tad, visticamāk, cena būs krietni zemāka par to, ko vēlas Maskavas valdība. Tas ir saistīts ar to, ka rūpnīca vēl tikai sāk savu darbību un pagaidām var vērtēt tikai īpašuma kompleksu, nevis visu biznesu kopumā,» portālam norādījis Amo Plant izpilddirektors Aleksejs Maslovs.

Amo Plant vadība piedāvājusi Maskavas valdībai citu variantu, raksta Marker.ru. Tuvākajā akcionāru sapulcē varētu lemt par papildu akciju emisiju 12,5 miljonu eiro (8,75 miljonu latu) apmērā. Ja Maskavas valdība atteiksies no pirmpirkuma tiesībām, tad tās pāries pie citiem akcionāriem, kuri var šīs tiesības izmantot. Tādā gadījumā Maskavas valdības daļa uzņēmuma pamatkapitālā samazināsies no 96% līdz 73%.
«Būtu loģiski, ja Maskavas valdība samazinātu savu līdzdalību projektā, vienlaikus saglabājot kontrolpaketi - 51% akciju,» portālam norādījis Maslovs.

Jau 2010.gada decembrī pēc ilggadējā Maskavas mēra Jurija Lužkova nomaiņas Maskavas jaunā valdība paziņoja, ka nav ieinteresēta saglabāt daļas Jelgavas uzņēmumā Amo Plant, tāpēc tiks meklēts jauns investors.

Jau ziņots, ka no šī gada sākuma Jelgavas transportlīdzekļu ražotājs SIA Amo Plant plāno sākt masveida Ambassador autobusu ražošanu, mēnesī samontējot piecus autobusus, kā arī sākt MAN trīsdurvju pilsētas autobusu ražošanu, biznesa portālu Nozare.lv informēja uzņēmumā.

Paralēli norisinās vidējās tonnāžas kravas automobiļa ZIL 4362CO adaptācijas darbi Eiropas tirgum - sertifikācijai ir sagatavota šasija pēc Eiro 5 standarta un tuvojas nobeigumam jaunas kabīnes izstrāde. 2012.gada beigās uzņēmums plāno sākt arī kravas automobiļu ražošanu, informē Amo Plant.

Kopējais investīciju apjoms Amo Plant ražotnē patlaban ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā patlaban strādā 62 darbinieki.

Amo Plant ir dibināts 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), AS AMO ZIL (4,4%), Jelgavas dome (2,6%) un AS Ferrus (0,3%).

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra