Transports un loģistika

Mēģina nelikumīgi ievest degvielu

Miks Stroža [email protected], 20.10.2005

Jaunākais izdevums

Robežsargi Balvu rajona, Vecumu pagastā pierobežas joslā, uz valsts nozīmes ceļa Viļaka – Vientuļi aizturējuši Latvijas nepilsoni 1953. gadā dzimušo Dmitriju. Robežsargi konstatējuši, ka automašīnā ir uzstādīta pārbūvēta degvielas tvertne. Tajā bija iepildīti apmēram 135 litri degvielas, turklāt bagāžas nodalījumā vēl bija kanna ar 20 l degvielas. Degviela nelikumīgi ievesta no Krievijas caur Vientuļu robežkontroles punktu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksme degvielu nodrošina naftas kontrabandā iesaistīta firma, kuras piesegšanā varētu būt bijis iesaistīts bijušais valsts galvenais muitnieks Vladimirs Vaškevičs.

Ar Rīgas satiksmei nepieciešamās degvielas piegādi un uzglabāšanu nodarbojas pašvaldības uzņēmumam pilnībā piederoša SIA Degvielas apgāds (51 % Degvielas apgāda kapitāldaļas Rīgas satiksme iegādājās 2005. gada martā, bet 2006. gada septembrī kļuva par vienīgo uzņēmuma īpašnieci). Tā kā Degvielas apgādam «nebija pieredzes naftas produktu ieviešanai muitas noliktavā, uzglabāšanā un tirdzniecībā, kā arī nav nepieciešamās klientūras, tika nolemts noslēgt pilnvarojuma līgumu ar nozarē pazīstamu un pieredzējušu komersantu,» teikts Degvielas apgāda 2007. gada pārskatā. Šis komersants ir SIA OVI, kura valdes priekšsēdētājs un bijušais īpašnieks ir Vladimirs Oderovs, kuram šovasar tika piespriests piecu gadu cietumsods par apjomīgu naftas kontrabandu (prokuratūra uzskata, ka, pārdodot nelegālo degvielu, legalizēti vairāk nekā 1 milj. Ls). Šobrīd tiesas spriedums gan ir pārsūdzēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Jauni noteikumi produktu ievešanai Latvijā

, 30.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests informē, ka saskaņā ar izmaiņām Eiropas Savienības normatīvajos aktos ar 2009.gada 1.maiju arī Latvijā mainīsies prasības par personīgam patēriņam paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu ievešanu.

Šis izmaiņas attiecas uz ceļotājiem, kuri jebkurā ES valstī ierodas no valstīm, kas nav ES dalībvalstis, kā arī uz privātpersonām, kuras attiecīgos produktus saņem no trešajām valstīm sūtījumos pa pastu.

Saskaņā ar ES regulā noteikto mainīsies kvantitatīvie ierobežojumi attiecībā uz ievedamo un sūtījumos pa pastu saņemamo dzīvnieku izcelsmes produktu daudzumiem – no 1.maija ierobežojumi būs mazāki.

Nelielos daudzumos personīgam patēriņam atļauts ievest un sūtīt pa pastu dzīvnieku izcelsmes produktus no šādām valstīm: Andora, Lihtenšteina, Norvēģija, Sanmarīno un Šveice.

ES valstīs no pārējām valstīm bez veterinārās robežkontroles, ievērojot vienam cilvēkam noteiktos daudzuma ierobežojumus, personīgam patēriņam drīkstēs ievest līdz 2 kg šādu dzīvnieku izcelsmes produktu: medus, olas, dzīvas austeres, dzīvas gliemenes un gliemeži, peru pieniņš, propoliss, kā arī sausais piens zīdaiņiem, zīdaiņu pārtika, īpaša pārtika medicīnisku iemeslu dēļ un lolojumdzīvnieku barība attiecīgā patentēta produkta iepakojumā, uz kura norādīta ražotāja informācija par īpašu izlietošanu. Minētos produktus no Horvātijas, Fēru salām, Grenlandes vai Īslandes atļauts ievest, nepārsniedzot 10 kg.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izstrādāts Alternatīvo degvielu attīstības plāns 2017.-2020.gadam

Lelde Petrāne, 17.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts sekretāru sanāksmē, 17.novembrī, izsludināts Alternatīvo degvielu attīstības plāns 2017.-2020.gadam, kurš izstrādāts, lai samazinātu transporta negatīvo ietekmi uz vidi, kā arī lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 22.oktobra Direktīvas 2014/94/ES par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu prasības, informē Satiksmes Ministrija.

Minētā plāna mērķis ir veicināt alternatīvo degvielu un tās infrastruktūras attīstību, lai samazinātu transporta negatīvo ietekmi uz vidi. Plāna uzdevums būs apzināt esošo situāciju alternatīvo degvielu jomā, kā arī noteikt turpmāk veicamos pasākumus alternatīvo degvielu ieviešanai un izmantošanas vecināšanai Latvijā.

Plāns atbilst Latvijas Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam (NAP 2020), Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam, Vides politikas pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam, Enerģētikas attīstības pamatnostādnēs 2016.-2020.gadam, kā arī Transporta attīstības pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam noteiktajiem mērķiem un uzdevumiem negatīvās ietekmes uz vidi mazināšanai un ilgtspējīgas attīstības veicināšanai, kā arī atbilst Eiropas transporta politikas Baltajā grāmatā Ceļvedis uz Eiropas vienoto transporta telpu — virzība uz konkurētspējīgu un resursefektīvu transporta sistēmu noteiktajiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cīnītos pret globālo sasilšanu un piesārņojuma līmeņiem, vairums pasaules attīstīto valstu vienojušās, ka nākotne pieder elektrībai, tostarp automašīnām ar elektrodzinējiem. Tā, piemēram, Norvēģija un Dienvidkoreja jau paziņojušas, ka no 2025. gada pilnībā aizliegs ar degvielu darbināmu jaunu auto tirdzniecību. Arī citas rietumvalstis iecerējušas šādu liegumu ieviest laikposmā no 2030. – 2040. gadam. Tas nozīmē, ka auto ražotājiem strauji jāmainās un jāpielāgojas. Tas patlaban jau notiek, un starp jaunajiem auto katru gadu novērojams arvien lielāks hibrīdauto un elektroauto īpatsvars.

Ekonomiskais ieguvums dārgākai mašīnai

Nav noslēpums, ka jauni hibrīdauto vai elektroauto parasti ir dārgāki nekā ar degvielu darbināmi auto. Tas tāpēc, ka tiem nepieciešams vairāk detaļu un ierīču nekā ierastajām automašīnām (piemēram, baterija, kurā uzkrāt enerģiju, modificēts dzinējs u. c.). Tomēr, ja ar šo automašīnu regulāri brauc, tās cenas starpība atmaksājas aptuveni 4-6 gadu laikā. Vispirms jāņem vērā mazākas enerģijas izmaksas. Bet vienlaikus arī valsts noteiktie nodokļi, apdrošināšanas izmaksas un pat aizdevumu procenti, ja mašīna iegādāta ar kāda finanšu pakalpojuma palīdzību - auto kredīts vai auto līzings, parasti ir zemāki tieši dabai draudzīgiem auto (ieskaitot hibrīdauto un elektroauto). Par aizdevumiem gan jāatceras, ka dažādi aizdevēji piedāvā dažādus nosacījumus un ka tieši noteiktā procentu likme var aizdevumu padarīt izdevīgu vai neizdevīgu. Vieglākais veids, kā šīs aizdevumu likmes un citus svarīgus nosacījumus salīdzināt, ir Sortter mājaslapā – kredītu salīdzināšanas portāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības sēdē, 6. februārī, Ministru kabinets atbalstīja noteikumu projektu, kas paredz noteikt vienotas prasības elektrotransportlīdzekļu uzlādes, dabasgāzes uzpildes un ūdeņraža uzpildes iekārtām, informē Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa.

Ņemot vērā, ka Latvijā alternatīvo degvielu politika ir tikai pašā attīstības sākumposmā, vienotu prasību noteikšana šādu transportlīdzekļu uzpildes un uzlādes stacijām ir īpaši svarīga. atzīmē ministrijā.

Autotransports veido 91,3% no kopējā transporta SEG (siltumnīcefekta gāzes) emisiju apjoma, bet 23,9% – no kopējā SEG emisiju apjoma. Attiecībā uz transporta nozares radīto gaisa piesārņojumu, nozīmīgas ir nozares radītās slāpekļa oksīda emisijas. NOx emisiju galvenais avots Latvijā ir transports (49%), it īpaši autotransports, kas rada 35% no kopējām emisijām.

Atzīmēts, ka 92% no autoparka veido ar fosilajām degvielām (benzīns un dīzeļdegviela) un 7% ar sašķidrināto naftas gāzi darbināmi transportlīdzekļi, kas ir galvenais SEG emisiju avots. Ir jāapzinās, ka, paplašinot alternatīvo degvielu pielietojumu transportā, varētu parādīties pozitīvā ietekme šādam pasākumam uz Latvijai saistošo mērķu izpildi par SEG emisiju samazināšanu turpmākajos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biodegvielu attīstības vīzijas

Dr.habil.oec. Arnis Kalniņš, LLU Ekonomikas katedras vadošais pētnieks, 06.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījums pēc enerģijas, it sevišķi transportlīdzekļu degvielas jomā, pasaulē pieaug. Vienlaikus paaugstinās CO2 emisijas. Tādēļ fosilās degvielas pakāpeniska atvietošana ar biodegvielu ir visai pamatota. Arī šī gada 23.janvārī publiskotā Eiropas Savienības klimata un enerģētikas normatīvo aktu pakete orientē nākotnes stratēģiju šajā virzienā.

Šīsdienas situācijā un no vidējā termiņa viedokļa vispirms savu tālāko attīstību un plašāku lietošanu gūs „pirmās paaudzes” biodegvielas (biodīzeļdegviela, bioetanols, augu eļļas degviela) piejaucot parastajām fosilajām degvielām (B5, B30, E5, E85) vai tīrā veidā (B100, AE100). Komerciāli ir pieejamas arvien efektīvākas izejvielu pārstrādes tehnoloģijas biodegvielā, izmantojama vai pielāgojama ir esošā degvielas glabāšanas un sadales infrastruktūra, ir attiecīgs transportlīdzekļu piedāvājums vai nepieciešami nelieli pārkārtojumi. „Pirmās paaudzes” biodegvielu tirgus veicināšana tiks papildināta ar jaunām ienākošām tehnoloģijām, uzlabojot izmaksu konkurētspēju salīdzinot ar fosilām degvielām un plašāk izmantojot izejvielas, kuras nekonkurē ar pārtikas ražošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Pieprasa bargus sodus nelegālajiem tirgoņiem

Valters Grīnvalds, [email protected], 7504128, 02.12.2006

«Nākamais gads, kad gaidāma akcīzes nodokļa paaugstināšana, kontrabandistiem būs kā saldais ēdiens,» ir pārliecināts firmas Virši A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš.

4 — 5

Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar stingrākām likuma normām, ko plānots ieviest nelegālo spirta tirgotāju apkarošanai, stingrāk jākontrolē arī nelegālā degvielas tirdzniecība. Tā uzskata Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija (LDTA), kura plāno rakstīt vēstuli ministru prezidentam Aigaram Kalvītim, lai vērstu uzmanību uz to, ka jāpaplašina likuma normas, kas skar arī nelegālās degvielas ievešanu un tirdzniecību, Db informēja LDTA valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.

Vēstule jau nosūtīta iekšlietu ministram Ivaram Godmanim. Atbilde gan pagaidām vēl neesot saņemta. Komentāru no I. Godmaņa Db diemžēl neizdevās iegūt.

Vismaz 500 automašīnu gada laikā regulāri šķērso Latvijas robežu, ievedot degvielu, kura pēc tam tiek nelegāli realizēta. LDTA ir aprēķinājusi, ka šādi gada laikā Latvijā tiek ievesti aptuveni 63 milj. litru degvielas. Nenomaksājot akcīzes un pievienotās vērtības nodokli vien, šāda nelegāla degvielas tirdzniecība valstij gada laikā rada vismaz 14 milj. latu zaudējumus.

Citādi aprēķini ir Finanšu ministrijai. "Teorētiski iespējamā, neiekasētā akcīzes nodokļa īpatsvars par iekšzemē patērēto (izlietoto) degvielu salīdzinājumā ar iekasēto akcīzes nodokļa summu, visticamāk, nepārsniedz 1 - 2%," Db informēja finanšu ministra padomnieks Modris Sprudzāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Nākotnes enerģija

Māris Ķirsons, 09.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļi ar alternatīvo degvielu pakāpeniski ienāks ikdienas dzīvē, to veicinās gan tehnoloģiju attīstība, gan Eiropas Savienības klimata mērķu sasniegšana un valstu valdību lēmumi attiecībā uz mazu emisiju vai bezemisiju transportlīdzekļu iegādi un ekspluatāciju.

Tāds secinājums skanēja izdevniecības Dienas Bizness sadarbībā ar AS Gaso, Neste Latvija un Møller Baltic Import SE rīkotajā nozares pasākumā, kas veltīts tīras enerģijas izmantošanai. Šāda konference tiek organizēta jau otro gadu, šogad tās nosaukums bija NĀKOTNES ENERĢIJA: mobilitāte. efektivitāte. klimats.

Alternatīvo degvielu attīstība ir ļoti būtiska arī Latvijai, it īpaši, ja vairāk nekā 700 000 spēkratu lielais autoparks lielākoties ir vecāks par 10 gadiem. Risinājumi attiecībā uz tā dēvēto tīro enerģiju autotransportam ir vairāki – visvienkāršākais ir fosilo degvielu aizstāt ar atjaunojamo, ir iespējas iegādāties auto, kuri izmanto saspiesto dabasgāzi (CNG), kuru perspektīvā varētu iegūt no Latvijā saražotā biometāna, un tādējādi tas jau būtu BioCNG, sava veida alternatīva varētu būt sašķidrinātā dabasgāze (LNG) un, protams, elektroauto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cigarešu kontrabandisti joprojām naski

Elīna Pankovska, 06.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa pirmajās dienās robežsargi kopumā konstatējuši 17 nelikumīgas akcizēto preču pārvadāšanas gadījumus un izņēmuši 26,98 tūkstošus dažādu marku cigaretes ar Krievijas un Baltkrievijas akcīzes markām aptuveni 850 latu vērtībā.

Divi zīmīgākie gadījumi konstatēti Pededzes robežkontroles punktā. Šā gada 3.aprīlī, robežsargi aizturējuši Latvijas nepilsoni ar automašīnu VW Passat Variant, kurš Latvijā nelikumīgi mēģināja ievest 8,12 tūkst. cigaretes, savukārt, 4.aprīlī tika aizturēts Latvijas pilsonis ar automašīnu VW Multivan, kurš Latvijā mēģināja ievest 5,5 tūkst. kontrabandas cigarešu.

Abu automašīnu vadītāji kontrabandas cigaretes bija paslēpuši automašīnu degvielas tvertnēs.

Robežsardzes pārstāve Kristīne Pētersone atzīmē, ka jau pērn bija vērojams nelikumīgas preču pārvietošanas gadījumu skaita pieaugums salīdzinājumā ar 2008.gadu. Kopumā tas palielinājies teju piecas reizes un pērn konstatēti 468 kontrabandas gadījumi uz Lavijas robežas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Ar preču deklarēšanu mēģinās ierobežot degvielas, alkohola un cigarešu nelikumīgu tirdzniecību

Egons Mudulis, 02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fiziskai personai, kura ieceļo Latvijā, autoceļu robežšķērsošanas vietā būs jāaizpilda akcīzes preču pārvietošanas pieteikums, lēma Ministru kabineta komiteja.

Regulējums domāts, lai operatīvi varētu pieņemt lēmumu par to, vai personai, šķērsojot Latvijas robežu, ir piemērojami atbrīvojumi no normatīvajos aktos paredzētajiem maksājumiem. Jo pastāv iespēja, ka persona septiņu dienu laikā šķērsos robežu caur dažādām robežšķērsošanas vietām, tādējādi ļaunprātīgi izmantojot atbrīvojumu no muitas maksājumiem, uz pastāvošo problēmu norāda Finanšu ministrija, kurai pastāv aizdomas, ka ievestās preces tiek realizētas nelikumīgiem komerciāliem mērķiem.

Valdības noteikuma projekts paredz, ka fiziska persona, šķērsojot Eiropas Savienības ārējo sauszemes robežu pa autoceļiem, tas ir uz Latvijas–Krievijas un Latvijas–Baltkrievijas robežas, aizpilda akcīzes preču pārvietošanas pieteikumu un robežšķērsošanas vietā iesniedz to Valsts ieņēmumu dienesta (muitas) amatpersonai, bet robežšķērsošanas vietā, kur muitas kontrole nav paredzēta, – Valsts robežsardzes amatpersonai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbinieki novērš 11 mēģinājumus nelegāli ievest cigaretes – kājāmgājēji un autobraucēji, izmantojot dažādus slēpņus, mēģina ievest valstī vairāk nekā 40 tūkstošus cigarešu.

VID Muitas pārvaldes darbinieki, veicot muitas kontroles pasākumus uz austrumu robežas, novērsa 11 mēģinājumus nelegāli ievest Latvijā 42 tūkstošus jeb 2 102 paciņas cigarešu ar Krievijas Federācijas un Baltkrievijas Republikas akcīzes markām. Dažādu marku cigaretes bija noslēptas speciāli izveidotos kravas un vieglo automašīnu slēpņos, kā arī zem ceļotāju apģērba un personīgajā bagāžā.

Laika posmā no piektdienas, 5. novembra, pusdienlaika līdz svētdienas, 7. novembra, pēcpusdienai VID darbinieki sadarbībā ar Valsts robežsardzes darbiniekiem padziļināti pārbaudīja vairākus «aizdomīgus» ceļotājus.

Pārbaužu rezultātā Terehovas muitas kontroles punktā divās kravas automašīnās atklāti slēpņi, kuros atradās kopā 14 tūkstoši cigarešu. Chesterfield, Prima, Jin Ling, More un Style marku cigaretes bija paslēptas automašīnu kabīņu durvīs aiz apšuvuma, sēdekļos, gaisa padeves šahtās, kabīnes sliekšņos, zem motora pārsega vāka, virs ledusskapja un kabīnes augšējā daļā aiz apgaismojamā paneļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot līdzekļus ekonomikas lejupslīdes patukšotajam valsts maciņam, ar šā gada sākumu pierobežas iedzīvotājiem tika ierobežotas iespējas piepelnīties uz tā dēvētās legālās kontrabandas rēķina. Tomēr pierobežas iedzīvotāji atraduši veidu, kā apiet aizliegumu, un akcīzes preces no Krievijas turpina ievest caur Igauniju, raksta laikraksts Neatkarīgā.

Finanšu ministrijas iniciatīvas rezultātā, atgriežoties no kaimiņvalstīm Latvijā, bez papildu nodevu maksāšanas akcīzes preces, arī degvielu, var ievest tikai vienu reizi nedēļā. Pierobežas iedzīvotājiem šis rūpals jau ilgu laiku deva iespēju sabalansēt savus ienākumus ar izdevumiem, jo šķērsot robežu un ievest pilnu bāku plus desmit litru kannu ar degvielu varēja katru dienu. Šādi ievesto degvielu bieži pārdeva tālāk, nemaksājot nodokļus, kas arī izraisīja Finanšu ministrijas neapmierinātību, atgādina laikraksts.

Kopš izmaiņām robežšķērsošanas kārtībā pagājuši trīs mēneši, un pierobežas iedzīvotāji jau ir pielāgojušies jaunajai kārtībai – Alūksnes novada iedzīvotāji arī tagad uz Krieviju piepelnīties dodas katru dienu, taču sešas dienas nedēļā no Krievijas viņi atgriežas caur Igauniju. Šāda vizināšanās samazinot potenciālos ieņēmumus vai ekonomiju no Krievijā iegādātās degvielas (Krievijā litrs degvielas maksā 0,5 latus), jo ceļš ir par apmēram 50 kilometriem garāks un ārkārtīgi sliktie ceļi šo maršrutu neļauj veikt ātri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piecos mēnešos VID aizturējis 2000 tonnas dažādu naftas produktu

, 10.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1. janvāra līdz 31. maijam muitā aizturēti 13 348 litri un 1 951 469 kg dažādu naftas produktu.

Pagājušā nedēļā, izskatot administratīvā pārkāpuma lietas materiālus, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Latgales reģionālā iestāde pieņēma lēmumu piemērot kādai juridiskai personai 500 latu naudas sodu un konfiscēt 500 litrus dīzeļdegvielas, Db.lv informē VID Komunikācijas daļa.

Šī gada 30. maijā muitas kontroles punkta (MKP) Terehova darbinieki, pārbaudot kādu no Krievijas iebraukušu kravas automašīnu, konstatēja papildu degvielas tvertni, kurā atradās nedeklarēta akcīzes prece – 500 litri dīzeļdegvielas. Par preču nedeklarēšanu juridiskai personai tika sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols.

Līdzīga veida pārkāpumus muitas amatpersonas konstatē regulāri. Šī gada piecos mēnešos VID teritoriālo muitas iestāžu un VID Muitas kriminālpārvaldes darbinieki veikto kontroles pasākumu rezultātā par muitas noteikumu pārkāpumiem, kas saistīti ar naftas produktu nelikumīgu pārvietošanu, ir sastādījuši 50 administratīvā pārkāpuma protokolus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Demontē nelikumīgi uzstādītas reklāmas Vecrīgā

, 24.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments veica patvaļīgi uzstādīto reklāmas objektu demontāžu Rīgas vēsturiskajā centrā, Db.lv informēja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Rīgas domes saistošajos noteikumos Nr.91 Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Rīgā apstiprināti 08.03.2005, noteikti ierobežojumi slietņu izvietošanai. Slietņu izvietošana visos gadījumos ir jāsaskaņo ar Rīgas pilsētas būvvaldi un VAS Latvijas Valsts ceļi. Saistošajos noteikumos noteikta kārtība un gadījumi kādos departaments var veikt nelikumīgi uzstādīto reklāmas objektu demontāžu.

Departamenta darbinieki ir uzskaitījuši vairāk nekā 80 nelikumīgi uzstādītus reklāmas objektus, no tiem 25 uzstādīti Vecrīgas teritorijā. Šādos gadījumos departamenta darbinieki uzraksta aktu, nofotografē nelikumīgi uzstādīto reklāmu un sūta īpašniekam brīdinājumus. Sastādīti administratīvo pārkāpumu protokoli un piespriesti administratīvie sodi, uzstādīto reklāmu īpašnieki ir vairākkārt brīdināti par slietņu demontāžu, taču saņemtie aizrādījumi tiek ļaunprātīgi ignorēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Azartspēles jāregulē, neiedzenot nekontrolējamā zonā

Anita Kantāne, 26.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pārāk stingru azartspēļu tirgus regulāciju var panākt pretēju efektu, jo cilvēki tik un tā atradīs iespēju, kā savas vēlmes piepildīt.

Ja regulējums ir pārāk stingrs un ir pārāk daudz aizliegumu, nozare var nonākt nekontrolējamā zonā, sarunā ar Dienas Biznesu pauž Eiropas Kazino asociācijas viceprezidents Ditmars Hošers (Dietmar Hoscher). Vizītes laikā Latvijā Eiropas Kazino asociācijas viceprezidents piedalījās pētījuma Azartspēļu nozares ekonomiskā ietekme uz Latvijas tautsaimniecību prezentācijā. Azartspēļu nozarei ir būtiska ietekme ne tikai uz Latvijas tautsaimniecību, bet arī citu valstu budžetiem.

Fragments no intervijas

Kādas ir nozares pašreizējās aktualitātes?

Ir vairākas svarīgas problēmas, no kurām ir jāizceļ viena – tehnoloģiju progress. Pirms trīsdesmit, četrdesmit gadiem kazino radās konkurents – internets, kur tiek piedāvātas spēļu video formas. Kopš tehnoloģiju progresa, kazino ir jāreaģē uz piedāvājumu internetā, lai klientam arvien spētu piedāvāt kaut ko vairāk par internetu. Nozare arvien vairāk domā par to, kas klientam nepieciešams, lai viņš nepaliktu sēžam mājās uz ērta dīvāna ar alus kausu rokā un datoru klēpī, bet būtu ieinteresēts doties uz kazino.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Cilvēki vēl ilgi brauks ar dīzeļdegvielu un benzīnu, tāpēc jādomā par inovācijām šajā jomā

Žanete Hāka, 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem nāksies arvien aktīvāk pievērsties ilgtspējas jautājumiem – dažkārt šķiet, ka to ieviešanai nepieciešamas lielas investīcijas, taču rezultātā tās atmaksājas ātrāk, nekā gaidīts, intervijā stāsta SIA Neste Latvija mazumtirdzniecības vadītājs Armands Beiziķis

Vai esat novērojuši, ka aug to uzņēmumu skaits, kas domā par ilgtspēju, nevis īstermiņa ieguvumiem?

Vērojams, ka mūsdienās par to aizvien vairāk domā ne tikai uzņēmumi – visa kopējā situācija vidē un ekonomikā mums liek aizvien lielāku uzmanību vērst tieši uz ilgtspējas jautājumiem. Attīstoties ekonomikai un ražošanai, tiek patērēts pieaugošs resursu daudzums, līdz ar to – radīti vairāk atkritumi, un uzņēmumi saprot, ka ilgi tā vairs nevarēs darboties – resursi nav bezgalīgi, un jādomā, kā, pirmkārt, jau mainīt domāšanu un paradumus un līdz ar to mainīt ražošanas procesus, otrkārt, kā atrast jaunas izejvielas un tehnoloģijas, lai rastu ilgtspējīgus risinājumus. Esmu gandarīts, ka pieaug to cilvēku skaits, kuri nākotnē raugās, domājot par šodienas darbībām. Saprot to, ka viņu ietekme uz vidi ir acīmredzama un jau tagad ir jādomā, kā samazināt kaitīgo ietekmi – varam šķirot atkritumus, taupīt elektroenerģiju, ražošanas procesos izmantot energoefektīvus risinājumus, patērēt mazāk degvielas un meklēt dabai ievērojami draudzīgāku degvielu. Uztvere noteikti mainās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izrādās, ka degvielas pircējam savā grāmatvedībā ir jāsaglabā ne tikai kopējais rēķins, bet arī visi čeki, kurus izsniedz ik reizi katram uzņēmuma automašīnas vadītājam, kad viņš veic degvielas uzpildi. Tādu skaidrojumu snieguši Valsts ieņēmumu dienesta (VID) speciālisti uzziņā kādam nodokļu maksātājam.

SIA „A” iesniegumā VID norādījis, ka saskaņā ar likuma „Par grāmatvedību” 2. pantu grāmatvedībā uzskatāmi atspoguļojami visi uzņēmuma saimnieciskie darījumi, kā arī katrs fakts vai notikums, kas rada pārmaiņas uzņēmuma mantas stāvokli (saimnieciskie darījumi). Grāmatvedību kārto tā, lai grāmatvedības jautājumos kvalificēta trešā persona varētu gūt patiesu un skaidru priekšstatu par uzņēmuma finansiālo stāvokli bilances datumā, tā darbības rezultātiem, naudas plūsmu noteiktā laikposmā, kā arī konstatēt katra saimnieciskā darījuma sākumu un izsekot tā norisei. Šī likuma 7. pants paredz, ka „grāmatvedības reģistros izdara ierakstus, kas pamatoti ar attaisnojuma dokumentiem. Attaisnojuma dokuments ir dokuments, kurš apliecina uzņēmuma saimnieciskā darījuma esamību [..].”

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Jau šodien varam braukt zaļāk, negaidot rītdienu

Māris Ķirsons, 20.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Zaļā kursa nospraustos mērķus par atjaunojamās enerģijas izmantošanu autotransportā iespējams īstenot, pat nemainot autoparku no iekšdedzes dzinējiem uz elektroauto, bet gan izmantojot degvielu, kas ražota no atkritumiem.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta SIA Neste Latvija valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis. Viņaprāt, tas būtu labākais un uzreiz pieejamākais transporta degvielas risinājums, kas ļautu pagarināt iekšdedzes dzinēju auto ekspluatācijas termiņu, mazinātu spiedienu uz elektroauto pieprasījumu un tādējādi tos padarītu pieejamākus.

Kāda ir pašreizējā situācija tā dēvētās zaļās degvielas segmentā?

Autotransports ne tikai Latvijā, bet teju vai visā Eiropas Savienībā ir galvenais transporta veids, kuru izmanto ne tikai kravu, bet arī pasažieru pārvadājumu veikšanai. Savukārt ES izvirzīts ambiciozs mērķis samazināt siltumnīcu gāzu emisijas par 55% jau līdz 2030. gadam, un, tā kā automašīnas rada apmēram 25% visu CO2 izmešu, tad transportam un tajā izmantojamajai degvielai būs jāmainās. Latvijā ir vairāk nekā 800 000 automašīnu, kuras darbina iekšdedzes dzinēji, un to aizstāšana, piemēram, ar elektroauto nav iespējama pat ne 10 gadu laikā, jo īpaši, ja vairumam auto īpašnieku nav finanšu līdzekļu sava vecā spēkrata nomaiņai pret elektroauto, bet valsts iespējamais atbalsta apmērs dažu tūkstošu eiro apmērā pagaidām nebūs pietiekams jauna auto iegādes cenas samazināšanai un līdz ar to – būtiski nestimulējošs instruments.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija Statoil pērn uzrādījis lielākos izaugsmes tempus

, 17.06.2008

«Mūsu ieguldījumi nav domāti, lai iegūtu ko efektīvāku rīt, parīt. Tie ir domāti, lai mēs varētu dzīvot ilgtermiņā Latvijā, lai mums būtu iespēja ilgus gadus noturēt līdera pozīciju,» uzsver Sandis Šteins.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Latvija Statoil, par spīti ekonomiskajiem apstākļiem, turpinās investēt un attīstīties. Tā ekskluzīvā intervijā Db apgalvo amatā nesen ieceltais uzņēmuma izpilddirektors Sandis Šteins.

Degvielas tirgus līderis Latvija Statoil pērn uzrādījis lielākos izaugsmes tempus uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē, apgrozījumu kāpinot līdz 283.5 milj. Ls un izvirzot nopietnas pretenzijas uz iekļūšanu starp pieciem Latvijas lielākajiem uzņēmumiem pēc apgrozījuma 2007. gadā. «Veidojot uzņēmuma attīstības rādītāju prognozi no 2008. gada uz priekšu, plānojām, ka vidējam pieaugumam jābūt ap 20% – 25% robežās ar tendenci samazināties,» intervijā atzīst Latvija Statoil izpilddirektors Sandis Šteins.

Stājoties amatā, jūs norādījāt, ka grasāties uzturēt uzņēmuma līdzšinējo kursu. Vai būs viegli to izdarīt?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbinieki pirmajā pusgadā novērsuši kopumā 16 mēģinājumus ievest Latvijā aizsargājamus savvaļas dzīvniekus, augus un to izstrādājumus.

Visbiežāk konfiscētas ar šķidrumu pildītas dažāda tilpuma pudeles, kurās ievietotas aizsargājamu sugu čūskas un skorpioni. Kopumā gada pirmajos sešos mēnešos atklāti 11 šādi gadījumi. Tā, piemēram, minētajā periodā konfiscētas četras ar šķidrumu pildītas pudeles, kurās ievietots aizsargājamais zivju zalktis jeb Xenochrophis piskator.

Mēģināts Latvijā ievest arī vienu koraļļu kolonijas fragmentu, vienu no klinšu pitona ādas izgatavotu sieviešu rokassomiņu, vienu no čūskādas izgatavotu sieviešu rokassomiņu un maku un arī no karaliskās kobras ādas izgatavotu sieviešu somiņu un maku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šodienu, atgriežoties mājup no ārzemēm, Latvijas iedzīvotāji valstī var ievest lielāku daudzumu alkohola, parfimērijas un citus TAX Free veikalos iegādātos labumus.

To paredz nule kā spēkā stājušies Eiropas Komisijas apstiprinātie noteikumi, kas nosaka, ka atgriežoties Eiropas Savienībā no kādas citas valsts apmeklējuma, ceļotājs varēs ievest lielāku daudzumu TAXFree veikalos iepirkto labumu.

Ja līdz šim ar lidmašīnu vai kuģi ievedamo mantu vērtība nedrīkstēja pārsniegt 175 eiro, tad tagad šī summa palielināta līdz 430 eiro. Mazāks limits atvēlēts tiem ceļotājiem, kuri izvēlējušies zemes vai iekšzemes ūdens ceļus.

Jauno noteikumi arī paredz, ka līdzšinējo 2 litru vietā ceļotājs ES varēs ievest 4 litrus vīna un 16 litrus alus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Meršos nelikumīgi pārvadā dīzeļdegvielu

, 13.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11.aprīlī Patarnieku muitas kontroles punkta darbinieki, veicot no Baltkrievijas Latvijā iebraukušo kravas automašīnu fizisko kontroli, konstatēja, ka vienam Renault un diviem Mercedes Benz markas transportlīdzekļiem ir papildus uzstādītas nestandarta degvielas tvertnes. Tajās atradās nedeklarēta akcīzes prece - dīzeļdegviela.

Vakar, 12.aprīlī, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Latgales reģionālā iestāde, izskatot lietu materiālus, pieņēma lēmumu kādam Lietuvas komersantam konfiscēt kopumā 1470 litrus nelikumīgi pāri Eiropas Savienības robežai pārvietotas dīzeļdegvielas, Db.lv informēja VID.

Vienas automašīnas papildus iebūvētajā tvertnē atradās 580 litri, otras - 490 litri, trešās - 400 litri dīzeļdegvielas.

Par preču nedeklarēšanu juridiskai personai, kas ir visu trīs transportlīdzekļu īpašniece, tika sastādīti administratīvā pārkāpuma protokoli. Šī gada 12.aprīlī VID Latgales reģionālās iestādes Muitas pārvaldes vadība pieņēma lēmumu komersantam piemērot 500 latu naudas sodu un konfiscēt 1470 litrus nelikumīgi pārvietotās dīzeļdegvielas gandrīz 870 latu vērtībā. Pašlaik konfiscētā nedeklarētā dīzeļdegviela atrodas Patarnieku muitas kontroles punkta aizturēto preču noliktavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SC deputāti: alkohola un cigarešu vešanu no Krievijas nevajag ierobežot

Madara Fridrihsone, 13.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņas centra (SC) deputātiem radušies iebildumi pret ieceri ierobežot pierobežā mītošo iedzīvotāju iespējas brīvi ievest Latvijā cigaretes, alkoholu un degvielu no Krievijas un Baltkrievijas.

Vairāki Saskaņas centra deputāti no 2012. gada budžeta paketē iekļautajiem likuma «Par akcīzes nodokli» grozījumiem bija ierosinājuši svītrot iecerēto normu, kas noteiktu, ka, nemaksājot akcīzi, pierobežā mītošie paša patēriņam paredzētas cigaretes, alkoholu un citas akcīzes preces no trešajām valstīm var ievest ne biežāk kā reizi nedēļā.

Patlaban akcīzes preces no Krievijas un Balkrievijas var ievest reizi dienā un daudziem Latgalē mītošajiem tas kļuvis par sava veida komercdarbību. To neslēpj arī Saskaņas centra deputāti Igors Pimenovs un Ivans Ribakovs, kuri Budžeta komisijas sēdē aicināja neierobežot Latgales iedzīvotāju iespējas piepelnīties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dienā aiztur trīs līdz piecus cigarešu kontrabandistus

Elīna Pankovska, 15.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts robežsardzes amatpersonas vidēji dienā aiztur trīs līdz piecas personas, kuras apejot muitas kontroli, Latvijā nelikumīgi mēģina ievest cigaretes ar Krievijas vai Baltkrievijas akcīzes markām.

Aizvadītā nedēļā robežsargi konstatējuši 25 nelikumīgas preču pārvadāšanas gadījumus un kopumā izņēmuši gandrīz 50 tūkstošus kontrabandas cigarešu, DB informēja Valsts robežsardzes Koordinācijas un sabiedrisko attiecību nodaļas galvenā inspektore Kristīne Pētersone.

Jāatgādina, ka zīmīgākais gadījums pagājušā nedēļā tika konstatēts Vientuļu robežkontroles punktā, kur sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas amatpersonām, tika veikta kāda Latvijas nepilsoņa automašīnas padziļināta pārbaude un automašīnas salonā zem sēdekļiem konstatēti 9,8 tūkstoši cigarešu, bet demontējot automašīnas riteņus konstatēti vēl 15,8 tūkstoši kontrabandas cigarešu ar Krievijas akcīzes markām.

Komentāri

Pievienot komentāru