Kravas tiek kontrolētas par maz, saka ceļu būvnieki; pārvadātāji vainu redz sliktajos ceļos
. Kravas smaguma ierobežojumu pārkāpumi teju 10% apmērā ir par daudz, saka biedrības Latvijas Ceļu būvētājs (LCB) izpilddirektors Zigmārs Brunavs par policijas reidā konstatētajiem faktiem. Jau vēstīts, ka policijas rīkotajā akcijā no 22 pārbaudītajiem kravas auto pieci autovadītāji neievēroja atpūtas laika režīmu, bet divos gadījumos auto bija pārkrauti.


Varētu vēlēties biežākas kontroles, taču pieejamo resursu ietvaros tiek darīts viss iespējamais, norāda Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre. Viņa neuzskata, ka vienā dienā veiktās 22 pārbaudes būtu niecīgs rādītājs, jo kravas auto kontrole prasa gan papildu cilvēku resursus, gan ilgu laiku pārbaudes akta vai pārkāpuma protokola noformēšanai.

Pārkraušana, kas konstatēta 10% gadījumu, liecina, ka auto svara kontroles mehānisms Latvijā nedarbojas, norāda Z. Brunavs. Tādējādi tiek grauta infrastruktūra un notrallināti ceļos ieguldītie resursi. Masas ierobežojuma pārkāpumu nepietiekamai kontrolēšanai var būt arī tālejošas sekas, uzsver LCB izpilddirektors. Proti, šobrīd no būvniekiem tiek prasīta piecu gadu garantija ceļiem. Ja darbu pasūtītājs – VAS Latvijas valsts ceļi (LVC) – pēcāk pārmetīs būvniekiem, ka izveidujošās rises jānovērš par ceļinieku līdzekļiem, komersanti varētu aicināt talkā juristus, lai pierādītu, ka ceļi nav izmantoti atbilstoši ekspluatācijas noteikumiem.


Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra