Transports un loģistika

Miris autorallijā Latvija cietušais

, 19.10.2007

Jaunākais izdevums

Naktī uz otrdienu miris vissmagāk autorallijā Latvija notikušajā negadījumā cietušais skatītājs. Tukuma rajona policija par šo lietu turpina izmeklēšanu ierosinātā kriminālprocesa ietvaros, šodien, 19.oktobrī, vēsta Neatkarīgā Rīta Avīze.

Rallija Latvija 2007 pirmajos posmos Tukuma rajona Raudas pagastā, vienai no ekipāžām izlidojot no trases, dažāda smaguma traumas guva trīs cilvēki. Pilota Raimonda Strokša vadītā Mitsubishi Lancer Evo 9 pēc tramplīna nespēja izņemt ārējo līkumu un izbrauca no trases. Šajā vietā publikai atrasties nebija atļauts, taču cilvēki drošības apsvērumus bija ignorējuši, un mašīna iebrauca pūlī, informē laikraksts.

"Ir diezgan skaidrs, ka cietušie bijuši alkohola reibumā, turklāt vissmagāk cietušā un nu jau citos medību laukos aizgājušā 46 gadus vecā vīrieša organismā konstatētas pat 3,39 promiles alkohola," vēsta Neatkarīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kurzeme 2009 – trīs čempionātu posmi vienlaikus

, 30.07.2009

Paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. (Foto: J. Asaris)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši mēnesis atlicis līdz augusta pēdējās dienās, 29. un 30.datumā, Liepājā un Liepājas apkaimē gatavotajam Latvijas rallija čempionāta posmam – rallijam Kurzeme 2009, kas pulcēs prāvu skaitu rallistu gan no Latvijas, gan no tuvākām un tālākām kaimiņvalstīm.

Vēl jo vērienīgāks šis pasākums būs tādēļ, ka paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. Citiem vārdiem – bez jau ierastajām čempionu cīņām N4 klasē redzēsim rallija vidē pazīstamos rallijreida apvidniekus, un ne mazāk spraigas cīņas gaidāmas rallijsprinta dalībnieku starpā.

Atšķirībā no rallijreida braucējiem rallijsprinta sacensību dalībniekiem šāda seriālu apvienošana būs jaunums. Lai gan rallijsprints un rallijs pēc būtības ir līdzīgas disciplīnas, zināmas atšķirības tomēr pastāv. Pirmām kārtām jau tie ir automobiļi, jo bez speciāli rallijam pielāgotajām mašīnām rallijsprintā ir dalībnieki, kuri brauc "road" klasē ar standarta jeb ielas automobiļiem. Šajā ieskaites grupā par uzvarētāju kļūst nevis ātrākais, bet precīzākais – tas, kurš pratis vislabāk ievērot regularitātes principus, distancē spējis visprecīzāk noturēt vidējo optimālo ātrumu un finišu sasniedzis ar iespējami mazāko nobīdi no laika normas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rallijā Latvija 2007 brauks arī somi

, 25.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad autosporta līdzjutējiem rallijs Latvija 2007 sniegs iespēju klātienē vērot posmu ar augstas klases sportistu līdzdalību - tajā savu dalību pieteikuši Somijas divi ātrākie autorallija sportisti - divkārtējais Somijas čempions Jari Ketomaa un vicečempions Juha Salo, Db.lv informēja rallija organizatori.

Abi Somijas autobraucēji rallijā startē N4 grupā ar Mitsubishi Lancer Evolution IX automašīnām.

J.Ketomaa un J.Salo cīņa par čempionu titulu Somijā izšķīrās pirms nedēļas 21.-22.septembrī Somijas autorallija noslēdzošajā posmā. Līdz tam sezonas čempionāta līderis bija Juha Salo, taču pēdējā posmā viņa Mitsubishi auto pēc pēdējā servisa apmeklējuma konstatēja tehnisku defektu, un rezultātā viņš neierindojās posma uzvarētāju trijniekā un kopvērtējumā ieguva Somijas vicečempiona titulu. Savukārt Jari Ketomā veiksmīgi izmantoja radušos iespēju, lai uzvarētu čempionāta noslēdzošajā posmā un, ar kopvērtējumā iegūtu 81 punktu, kļūtu par 2007.gada Somijas autorallija čempionu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Kurzeme 2009 pirmais uz starta izies Ivars Vasaraudzis

, 26.08.2009

"Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Latvijas autorallists Ivars Vasaraudzis, kurš rallijā Kurzeme 2009 brauks ar Mitsubishi Lancer WRC automobili, saņēmis 1. starta numuru.

"Pat neatceros, cik reižu esmu startējis ar pirmo numuru, bet sajūtas vienmēr ir divējādas. Pagājušajā gadā tās bija trīs ar pusi reizes, šogad tās ir bijušas divas, un līdz šim ir bijis forši. Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis.

2. starta numurs Kurzemes rallijā piešķirts igaunim Georgam Grosam, kurš Liepājā brauks ar Ford Focus WRC automobili. Tieši šis sportists uzskatāms par Ivara Vasaraudža sīvāko konkurentu šajā nedēļas nogalē, kuram latviešu rallists velta atzinīgus vārdus.

"Gross ir spēcīgs braucējs. Ne jau tikai tāpēc, ka viņš uzskatāms par kādreizējā igauņu pasaules rallija čempionāta dalībnieka Marko Martina audzēkni, bet arī tāpēc, ka viņam šajā sezonā ir vairāk braukšanas stundu un lielāka pieredze nekā mūsu ekipāžai. Būs interesanti braukt," – tā Ivars Vasaraudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas nogalē Andis un Māris Neikšāni startēs Somijā notiekošajā pasaules autorallija čempionāta posmā Neste Oil Rally Finland. Šī ir pirmā reize mūsu valsts autorallija vēsturē, kad vienā pasaules čempionāta posmā uz starta izies uzreiz divas pilnpiedziņas ekipāžas no Latvijas.

Šā brīža Latvijas autorallija čempionāta līderiem Andim Neikšānam/Pēterim Dzirkalam trasē jādodas ar 73. starta numuru. Savukārt Māris Neikšāns/Raivis Jansons saņēmuši 80. starta numuru. Zīmīgi, ka tālajā 2004. gadā tieši ar 80. starta numuru ar Ford Puma Super 1600 automobili Māris Neikšāns/Edgars Utāns debitēja pasaules čempionātā.

Māris Neikšāns pasaules čempionāta posmos startējis divas (2004. un 2007. gadā) reizes, bet Andis Neikšāns – trīsreiz (2005., 2006. un 2008. gadā). 2009. gadā Somijas ceļus divreiz sanāca izbaudīt Mārim Neikšānam – vispirms martā Joensū viņš startēja Latvijas rallija čempionāta posmā, bet augustā piedalījās Pirelli Star Driver atlases sacensībās Rūhimeki ātrumposmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunums Baltijas autorallijā – Ford Fiesta R2

, 10.08.2009

Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas vadošie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šī gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu (attēlā), Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.

Jaunais R2 modelis, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1.6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Focus ST. Paredzams, ka jau no nākamā gada šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri uzsāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.

Ford Fiesta R2 vēlreiz pasvītro Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pusotru nedēļu atpakaļ Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus. Tāpat tika paziņots, ka rallijam izmantotā automašīna būs jaunās paaudzes Ford Fiesta – pasaules čempionāta ātrākajā (WRC) klasē šis auto debitēs 2011. gadā, bet pasaules junioru čempionātam piemērotā Ford Fiesta R2 iegādājama jau šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autorallija čempionāta posmā Kiprā 5. vietu PWRC ieskaitē izcīnījuši Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Šāds sniegums ļāvis Latvijas sportistiem pacelties uz trešo vietu PWRC čempionāta kopvērtējumā.

Kipras rallijs komandai bija ļoti grūts. Pirmkārt, Andis Neikšāns vēl nekad mūžā nebija braucis asfalta rallijā, un pirmā Kipras rallija diena bija pa asfalta segumu. Otrkārt, Andis vēl nekad mūžā nebija braucis tik sarežģītā rallijā – vidējais ātrums otrajā un trešajā sacensību dienā nepārsniedza 60 kilometrus stundā! Tas tādēļ, ka ceļi Kiprā ir ļoti līkumoti, bedraini un akmeņaini.

Pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža ieņēma 10. vietu PWRC, jo bija nepieciešams mainīt salūzušo pārnesumkārbu un tā rezultātā tika nopelnīts divu minūšu un 20 sekunžu laika sods. Otrajā rallija dienā Neikšāns pacēlās uz 7. vietu PWRC, bet pēdējā dienā spēja aizcīnīties līdz 5. vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Britu čempions brauks Talsos

, 24.03.2009

Pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā un 2005. gada pasaules vicečempions rallijā junioru vērtējumā Gajs Vilkss.

guywilks.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā BTA Talsi 2009 ar MML Sports sagatavoto N4 kategorijas Mitsubishi Lancer Evolution X Talsos startēs pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā Gajs Vilkss.

To oficiāli apstiprināja BTA Rally Talsi 2009 organizators Raimonds Strokšs.

„Protams, žēl, ka nesanāks Latvijā redzēt 2003. gada pasaules čempionu Peteru Solbergu, taču apsolām, ka BTA Rally Talsi sagādās daudzus citur pārsteigumus! Viens no tiem jau ir oficiāls – ar pilnīgi jaunu MML Sports sagatavoto N4 kategorijas Mitsubishi Lancer Evolution X Talsos startēs pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā un 2005. gada pasaules vicečempions rallijā junioru vērtējumā Gajs Vilkss. Būs interesanti salīdzināt viņa spēkus ar Latvijas čempionu Aivi Egli un Lietuvas čempionu Vītautu Švedu. Patlaban notiek darbs pie vēl pāris čempionu piesaistes no autorallija lielvalstīm. Ja tas izdosies, varēsim Talsu ralliju saukt par īstu čempionu sacīksti!,” saka Raimonds Strokšs. BTA Rally Talsi, kas būs Latvijas rallija čempionāta ceturtais posms, risināsies 16. un 17. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada Latvijas autorallija čempionāta sestajā posmā, Rallijā Kurzeme 2010, uz starta stāsies ne vien pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu spēcīgākie braucēji, bet arī cilvēks, kuram savulaik sanācis dzīties pakaļ britu slepenajam aģentam Džeimsam Bondam.

Savu piedalīšanos Rallijā Kurzeme 2010 ir apstiprinājis Lielbritānijas autorallija braucējs Marks Higinss. 1971. gadā dzimušais autosportists, kurš savas gaitas motoru sportā agrā jaunībā sāka pie kartinga stūres, nu jau 22 gadus ir profesionāls autosportists un šobrīd ir godājams kā trīskārtējs Lielbritānijas autorallija čempions, pie tam pirmo titulu Higinss izcīnījis jau 25 gadu vecumā.

Rallijā Kurzeme 2010 Higinss uz starta stāsies ar MML sagatavotu Mitsubishi Lancer EVO X N4 klases mašīnu un brauks Latvijas čempionāta ieskaitē. Tas var radīt pamatīgas izmaiņas rezultātu tabulā, kur patlaban vadošos četrus braucējus šķir tikai desmit punkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) saņēmis un izskatījis 114 sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību jau pieņemtajiem lēmumiem, kas ir 0,24 % no kopējā apdrošināšanas gadījumu skaita. No saņemtajām sūdzībām 54 gadījumos jeb 47% LTAB sniedzis atzinumu, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir bijis nepamatots, Db.lv informēja LTAB sabiedrisko attiecību konsultante Inese Ozoliņa.

Kopš 1999.gada LTAB (agrāk Satiksmes birojs) kopā saņēmis 1643 sūdzības (tajā skaitā par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem). No kopējā apdrošināšanas gadījuma skaita šo gadu laikā saņemtās sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību jau pieņemtajiem lēmumiem veido 0,42% (pērn tikai 0,24%).

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Saņemto sūdzību īpatsvars par apdrošinātāju jau pieņemtajiem lēmumiem norāda uz OCTA sistēmas kvalitāti. Jāatzīst, ka Latvijā šis īpatsvars ir ļoti mazs attiecībā pret kopējo apdrošināšanas gadījumu skaitu. Turklāt sūdzību, kas atzītas par pamatotām, īpatsvars ir bijis 0,1%-0,2% robežās no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Tas norāda uz Latvijas apdrošinātāju profesionalitāti, pieņemot lēmumus par zaudējumu atlīdzināšanu ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Protams, jāņem vērā, ka vispirms neapmierinātās personas par apdrošinātāja lēmumu vēršas pie paša apdrošinātāja un tikai tad, ja neizdodas savstarpēji vienoties, iesniedz sūdzību mums."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienas rītā, 80 gadu vecumā, miris Krievijas Pareizticīgo baznīcas patriarhs Aleksijs II, ziņo Newsru.

Aleksijs II miris savā Piemaskavas rezidencē. šobrīd nāves iemesls nav zināms, taču zināms ir, ka patriarhs ilgu laiku cietis no hroniskām slimībām un pirms dažiem gadiem pārcietis ļoti smagu insultu.

Vēl ceturtdien tika izplatīts paziņojums, ka patriarhs piektdien piedalīsies diskusijā par krievu valodu un Krievijas kultūras vērtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

65 gadu vecumā miris britu rokmūziķis Ričards Raits, kura vārds visā pasaulē zināms saistībā ar grupu Pink Floyd.

Raits ir vairāku britu rokgrupas klasisko albumu, arī Dark Side of the Moon un Wish You Were Here, kompozīciju autors un izpildītājs.

R. Raits izdevis divus soloalbūmus - Wet Dream (1978) un Broken China (1996), kā arī albūmu Identity (1984) grupas Zee ietvaros. Raita meita Gala apprecēja basģitāristu Gaju Pratu, kurš spēlēja Pink Floyd pēc Rodžera Votersa aiziešanas no grupas.

Pink Floyd ir angļu grupa, viena no veiksmīgākajām rokmūzikas grupām mūzikas vēsturē. Sākotnēji Pink Floyd bija psihodēliskās mūzikas grupa, taču īpašus panākumus guva ar vēlākajiem konceptuālajiem albumiem, sevišķi Dark Side of the Moon (1973) un TheWall (1979).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Joprojām Rīgā ir gadījumi, kad automašīna pēc nozagšanas tiek izpirkta no zagļa, sarunā ar Db.lv atzina Rīgas Galvenās policijas pārvaldes Automašīnu zādzību apkarošanas nodaļas priekšnieks Andris Stūrainis. Tomēr ir mainījusies situācija - tagad visbiežāk zagļus ar auto pārdošanas plaču un auto servisu starpniecību atrod paši auto īpašnieki.

Db.lv vaicāja:

- Vai joprojām autozagļi izmanto tādu metodi: nozog automašīnu un pēc tam zvana auto īpašniekam, prasot samaksu par atdošanu?

Andris Stūrainis: Tāda metode joprojām eksistē, bet es neteiktu, ka tās izmantošanai ir tendence pieaugt. Patlaban lielākoties nevis autozagļi atrod īpašnieku, bet pats īpašnieks atrod autozagļus. Parasti tas notiek šādi - auto īpašnieks kontaktējas ar vairākām savām paziņām, kas varētu sniegt informāciju par viņa mašīnu, piemēram, personām, kas saistītas ar autoservisiem, autoplačiem. Tādā veidā īpašnieks pats atrod autozagļus un izpērk savu automašīnu. Protams, ir arī gadījumi, kad autozagļi šādu darījumu piedāvā paši, bet, cik man zināms, pēdējā laikā viņi gaida, kad īpašnieks pats viņus atradīs. Tā ir tendence, ko mēs novērojam jau kādu laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija 3.oktobrī saņēma informāciju, ka Baltijas jūras ūdeņos uz jahtas atrodas nolaupīts Latvijas valsts piederīgais. Piesaistot Valsts policijas pretterorisma vienību Omega, Nacionālo bruņotos spēkus un Latvijas robežsardzi tika veikta vērienīga operācija, dažu stundu laikā atbrīvojot nolaupīto vīrieti un aizturot aizdomās turēto personu.

Saistībā ar notikušo uzsākts kriminālprocess un tiek skaidroti nozieguma motīvi.

3. oktobrī ap pulksten astoņiem no rīta Valsts policija saņēma informāciju par 1965. gadā dzimuša vīrieša iespējamu nolaupīšanu. Nolaupītā persona atradās uz jahtas Baltijas jūrā. Cietušais par notikušo bija paziņojis saviem tuviniekiem, kuri savukārt sazinājās ar Valsts policiju.

Valsts policijas Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes Kriminālizmeklēšanas pārvaldes amatpersonas nekavējoties uzsāka nepieciešamās operatīvās un izmeklēšanas darbības. Ņemot vērā situācijas nopietnību, gatavojoties personas atbrīvošanas operācijai, tika piesaistīta Valsts policijas pretterorisma vienības Omega kaujinieki, Latvijas Nacionālo bruņoto spēku un Valsts robežsardzes darbinieki. No Rīgas uz Roju, kas ir tuvākā vieta jahtas iespējamai atrašanās vietai, tika nosūtīts Latvijas Nacionālo bruņoto spēku helikopters. Tāpat operācijā tika izmantoti Latvijas Nacionālo bruņoto spēku karakuģi un Valsts robežsardzes kuģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

, 26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

A. Egle rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 startēs ar Subaru Impreza WRC

, 01.10.2009

"Patiesībā jau ir tā, ka sākotnēji bija doma braukt ar pavisam citu auto, bet igauņi izteica piedāvājumu, no kura atteikties būtu grēks, jo kādreiz izbraukt ar īstu WRC mašīnu - tas ir tāds sen lolots sapnis. Protams, tehnoloģijas mūsdienu skatījumā ir novecojušas, bet tas nosaukums WRC ir!" tā A. Egle. (Foto: R. Volonts, V4 motors)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 šī gada N4 klases čempiona titulu izcīnījušais Aivis Egle, kurš savu sacīkšu Mitsubshi Lancer EVO ir novietojis garāžā, bet tā vietā uz starta izies ar Subaru Impreza WRC automobili.

Aivis Egle šā gada Latvijas autorallija čempionāta pēdējā, sestajā posmā uz starta stāsies ar 1999.gada Subaru Impreza WRC, taču tas nebūtu bijis iespējams, ja vien nu jau pieckārtējais Latvijas autorallija čempions šā gada titulu nebūtu nodrošinājis iepriekšējā čempionāta posmā – rallijā Kurzeme 2009. Tieši ar šādu tehniku savā laikā braucis arī britu rallists Ričards Bērnss, kurš 1999.gadā ieguva pasaules vicečempiona titulu, savukārt Subaru rūpnīcas komanda pietrūka tikai četri punkti, lai togad iegūtu Ražotāju kausu.

Kā stāsta Aivis Egle, viņam Subaru Impreza WRC sagādājusi kompānija Baltic Rally Rent. "Auto pieder somu rallistam Saku Vierimā un igauņu kompānija, ar kuras starpniecību to dabūju, apgalvo, ka auto ir pilnā komplektācijā – tieši tāds, kāds piedalījās 1999.gada pasaules rallija čempionātā. Par rezultātu prognozēm pagaidām vēl neizteikšos, jo Impreza ir tehnoloģiski vecāka nekā pārējie WRC auto, kas brauks Latvijas rallijā. Bet imprezai vēl ir visi aktīvie reduktori, tā kā domāju, ka būs interesanti braukt," saka Aivis Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas Pirelli Star Driver sacensību fināls. Tajā labu sniegumu demonstrēja Latvijas rallistu ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gajs Vilks alkstot revanšēties rallijā Kurzeme

, 21.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divkārtējais Lielbritānijas čempions autorallijā Gajs Vilks iekļāvis ralliju Kurzeme 2009 savā sacensību kalendārā. Rallijs Kurzeme 2009 notiks 29.-30. augustā.

Sacensību organizatori jau šobrīd prognozē ievērojamu dalībnieku ekipāžu skaitu, jo Liepājā vienlaikus notiks trīs čempionātu posmi – rallija, rallijsprinta un rallija-reida. Turklāt rallija Kurzeme dalībnieku pulku plāno kuplināt spēcīgākās Igaunijas un Lietuvas ekipāžas.

Patlaban savu dalību sacensībās apstiprinājuši gandrīz visi aktuālās LRČ sezonas spēcīgākie braucēji gan prestižajā N4 pilnpiedziņas automobiļu ieskaites grupā, gan N3 klasē. Papildu intrigu vieš tas, ka Kurzemes ralliju savā sacensību kalendārā iekļāvis Latvijā jau agrāk startējušais Lielbritānijas rallija čempionāta uzvarētājs Gajs Vilks. Tāpat kā rallijā Talsi, arī Liepājā uz starta viņš varētu stāties ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Evo X.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad rallijam Talsi 2010 dalību pieteikušas 88 ekipāžas no deviņām valstīm. Tik kupls dalībnieku pieteikumu skaits Latvijā ir retums un tas licis organizatoriem ieviest nelielas korekcijas pasākumu programmā un nedaudz pārplānot ātrumposmu starta laikus.

Talsi 2010 ir Latvijas autorallija čempionāta 3. posms un Baltijas autorallija čempionāta 1. posms, kas pelnīti tiek saukts par Čempionu ralliju, jo sacīkšu trasē tiksies četri aktuālie dažādu valstu N4 grupas čempioni. Konkurence plaši pārstāvētajā N4 grupā būs īpaši sīva, jo, no 25 šai grupai pieteiktajām ekipāžām, gandrīz divas trešdaļas ir ārzemju braucēji. Līdzīgi spraigas cīņas gaidāmas arī 2WD un A Plus grupās, kur pieteikumus iesniegušas attiecīgi 23 un 21 ekipāža. Šajās grupās, atšķirībā no N4, dominē tieši vietējie sportisti.

Talsu ātrumposmos sacentīsies sportisti no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Norvēģijas, Krievijas, Zviedrijas, Ukrainas un Baltkrievijas. «Vispirms jau prieks, ka kopējais pieteikto dalībnieku skaits ir tik liels, turklāt dauzi no tiem ir ārzemju sportisti, kas liecina, ka ir padarīts labs darbs. Otrkārt, arī vietējo sportistu skaits ir ievērības cienīgs - virs 50 ekipāžām, un tas liecina, ka sportistu vidū rallijs Talsos ir ļoti populārs. Arī visi top sportisti ir gatavi startam,» saka LAF Rallija komisijas vadītājs Jānis Krastiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā „Sarma 2009” uzvar Aivis Egle/Mārtiņš Jerums

, 15.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autorallija čempionāta otrais posms – rallijs „Sarma 2009” noslēdzās ar Aivja Egles/Mārtiņa Jeruma uzvaru, par 7,57 sekundēm pārspējot „SEB Tieto Rallija komandas” otru ekipāžu Jāni Vorobjovu/Audrju Šošu.

Šis bija viens no saspringtākajiem pēdējā laika Latvijas čempionāta dueļiem un tas iezīmē jaunās sezonas galvenos favorītus N4 klasē. A Plus klasē uzvarēja Raimnonds Kisiels/Gatis Panavs, 2WD klasē – Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis, 2WD Super klasē – Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš.

Pēc pirmajā rallija dienā zaudētās līderpozīcijas ar jaunu sparu izšķirošo dienu sāka Egle/Jerums. Svētdienas sešos ātrumposmos čempionvienība guva četras uzvaras, atgūstot un vēlāk arī noturot līderpozīciju. Pārējos divos posmos uzvarēja Vorobjovs/Šošs, taču ar atgūto bija par maz, lai pārsētu konkurentus. Nav šaubu par abu „SEB Tieto Rallija komandas” ekipāžu dominanci – Egle un Vorobjovs bijuši pirmajās divās vietās visos 12 rallija ātrumposmos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien (apmēram ap plkst. 16:00) helikoptera avārijā bojā gājis leģendārais rallija braucējs Kolins Makrejs (Colin McRae), ziņo BBC.

Bijušais pasaules autorallija čempions lidoja no Hamiltonas uz Lanarku, kur arī notika šis negadījums.

Helikopters, kuru vadīja pats Makrejs, avarēja pusotru kilometru no Makreja mājām, kas pēc nokrišanas uzliesmojot. Kopā ar bijušo pasaules čempionu lidaparātā bija arī viņa piecus gadus vecais dēls Džonijs, sešus gadus vecs Džonija draugs Bens Porcelli (Ben Porcelli), kā arī 37 gadus vecs ģimenes draugs Grems Dankans (Graeme Duncan).

Pašlaik nav skaidrības, kāpēc notikusi avārija.

1995. gadā Kolins Makrejs kļuva par pirmo britu pasaules autorallija čempionu. Savas karjeras laikā viņš ir spējis uzvarēt 25 pasaules čempionāta posmos, kā arī 42 reizes kāpt uz goda pjedestāla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecībai Dienas bizness piederošais biznesa ziņu portāls biznews.lv no 2. februāra maina nosaukumu un atsvaidzina dizainu.

No 2. februāra interneta portāls Biznews.lv sauksies rus.db.lv. Lēmums par nosaukuma maiņu pieņemts pagājušā gada beigās, jo pēc būtības tieši tāds nosaukums atspoguļo portāla informācijas izplatīšanas politiku. Jaunais nosaukums skaidri parāda portāla saikni ar latvisko ziņu portālu db.lv un biznesa avīzi Dienas bizness. Turklāt Latvijas krievvalodīgie interneta lietotāji jau sen ir pieraduši pie līdzīgas interneta adrešu struktūras, piemēram, rus.delfi.lv un rus.tvnet.lv. «Iespējams, ka mūsu lēmumu kāds iztulkos kā vēlmi būt tādiem kā visi citi, bet tas tā nav. Jau pirms portāla atvēršanas 2007. gadā gribējām to nosaukt rus.db.lv, bet pēdējā brīdī pārdomājām. Gribējām, lai nosaukums izskatās oriģināls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Facebook «draugi» sociālajā tīklā apsveic jau gadu mirušu vīrieti dzimšanas dienā

Gunta Kursiša, 18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds nu jau gadu miris vīrietis varētu būt pārsteigts, atklājot, cik patiesībā nozīmīga ir draudzība sociālajā tīklā Facebook. Žurnālists Sanils Polani, kas devās mūžībā pērnā gada jūlijā, savā dzimšanas dienā sociālajā tīklā Facebook saņēmis vairākus dzimšanas dienas apsveikumus, raksta emirates247.com.

«Es viņu pazinu kā aktīvu žurnālistu un autoru, kā arī kā no Facebook atkarīgo. Sociālajā tīklā viņam bija vairāk nekā divi tūkstoši draugu no visas pasaules. Ir dīvaini, ka daudzi no šiem draugiem nemaz nezināja, ka viņš ir miris un uz viņa Facebook «sienas» ievietoja dzimšanas dienas apsveikumus. Tas ir ļoti skumji un netaisni,» stāsta viņa draugs.

S. Polani sirds apstājās pērnā gada jūlijā, un šobrīd viņš būtu 42 gadus vecs. Viņa Facebook profils vēsta, ka viņš arvien dzīvo Mumbajā, strādā Mumbajā bāzētā izdevniecībā, un «šodien ir viņa dzimšanas diena». S. Polani Facebook ir 2019 draugi, savukārt aptuveni 25 draugi apsveikuši mirušo vīrieti dzimšanas dienā. Tāpat viņa profilā arvien vēl tiek ieteikti cilvēku profili, kurus mirušais vīrietis varētu pazīt un nosūtīt sociālā tīkla draudzības uzaicinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa stacijā Vācijā otrdien vīrietis ar nazi sadūris četrus cilvēkus, no kuriem viens no gūtajiem ievainojumiem miris.

Uzbrucējs ir arestēts. Policija pieļauj, ka uzbrukums bijis «politiski motivēts», ziņoja mediji.

«Divi cilvēki ir smagi ievainoti, viens atrodas kritiskā stāvoklī,» pēc uzbrukuma Grafingā paziņoja Bavārijas zemes policijas preses pārstāvis. Vietējais laikraksts Merkur ziņo, ka viens uzbrukumā ievainotais miris. Sadurti 43, 55 un 58 gadus veci vīrieši, bet 50 gadus vecs vīrietis no ievainojumiem miris.

Vietējie mediji, atsaucoties uz aculieciniekiem, ziņoja, ka vīrietis uzbrukuma laikā kliedzis Allahu akbar (Dievs ir dižens), bet varasiestādes to vēl nav apstiprinājušas, vien atzīstot, ka viņš izkliedzis «politiskus paziņojumus».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Braucot ar savas kompānijas ražojumu, nosities Segway īpašnieks

Lelde Petrāne, 27.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divriteņu transportlīdzeklim Segway nobraucot no klints un iekrītot upē, miris Džimijs Heseldens (Jimi Heselden), kompānijas Segway īpašnieks, ziņo telegraph.co.uk.

62 gadus vecais biznesmenis ar braucamrīku iekritis upē Anglijā, Jorkšīrā. Viņš bija devies apskatīt savu īpašumu, izmantojot Segway lauku versiju.

Vīrietis miris negadījuma vietā, un viņa līķi atradis kāds garāmgājējs.

Policija neesot izvirzījusi citas biznesmeņa nāves versijas.

Dž. Heseldens miris tikai nedēļu pēc tam, kad viņš kļuva par vienu no Lielbritānijas dāsnākajiem filantropiem, ziedojot desmit miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu labdarības fondam, ko viņš izveidoja 2008.gadā. Iepriekš viņš šim pašam fondam ziedojis 13 miljonus mārciņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stājušies spēkā grozījumi Ministru Kabineta noteikumos, kas paredz iespēju turpmāk būtiski vienkāršot tehniskās ekspertīzes veikšanu ceļu satiksmes negadījumā cietušajam transportlīdzeklim.

No izmaiņām likumdošanā ieguvējs būs cietušā transportlīdzekļa īpašnieks, kas salīdzinoši ātrāk pēc ceļu satiksmes negadījuma varēs uzsākt remontdarbus servisā. Šāda kārtība jau šobrīd tiek izmantota daudzās ES valstīs, turklāt Latvijas apdrošinātāji to izmanto jau brīvprātīgajā apdrošināšanā - KASKO.

Turpmāk cietušajam transportlīdzeklim drīkstēs neveikt tehnisko ekspertīzi, kas tiek izmantota zaudējumu noteikšanā, ja remontdarbus plānots veikt starp cietušā transportlīdzekļa īpašnieku un apdrošinātāju abpusēji saskaņotā servisā. Ja cietušais vēlēsies zaudējumus saņemt naudā, transportlīdzeklis būs neatgriezeniski bojāts, cietušais uzstās uz ekspertīzi vai arī ar apdrošinātāju nespēs vienoties par remontservisu, tehniskā ekspertīze tiks veikta pilnā apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru