Citroen un Peugeot marku vieglo auto komplektējošās detaļas uz Krievijas rūpnīcu tiks nogādātās caur Rīgas ostu, bet Mitsubishi detaļas - caur Tallinas ostu.

Tā sarunā ar DB atzina Krievijas dzelzceļa meitaskompānijas RŽD Logistics ģenerāldirektors Pāvels Sokolovs. Viņš uzsvēra, ka jautājums ir izlemts un Citroen un Peugeot marku auto komplektējošās detaļas no Argentīnas uz Krieviju tiks transportētas caur Rīgas ostu, un pirmās konteinerkravas varot gaidīt jau 2013. gadā. «Man grūti nosaukt iemeslus, kādēļ Japānas kompānija Mitsubishi komplektējošo detaļu piegādi uz ražotni Krievijā izvēlējās veikt caur Tallinas, nevis Rīgas ostu,» tā P. Sokolovs. Viņš norādīja, ka igauņi ir labi pastrādājuši un spējuši atrast un piedāvāt variantu, kas japāņiem ir bijis tīkams. RŽD Logistics minēto autoražotāju komplektējošo detaļu piegādēm jau sācis risināt jautājumus par konteineru piešķiršanu.

Uzņēmums vēloties apvienot divus konteinervilcienu maršrutus no Eiropas uz Ķīnu - maršrutā Leipciga-Šenjana uz Ķīnu nogādā automašīnu komplektējošās daļas, savukārt pretējā virzienā Čuncina-Duisburga uz Eiropu tiek transportēta elektronika. Ja izdošoties šos konteinervilcienus apvienot, samazinot attālumu, kravas varētu tikt transportētas caur Rīgas ostu. P. Sokolovs uzsvēra, ka vēlas palielināt caur Latviju pārvadājamo kravu apjomu. Uzņēmums vēlas Latvijā arī savu lokomotīvju parku un 2015. gadā jau pārvadāt 8 milj. t., DB jau rakstīja, ka vairāki eksperti brīdinājuši par RŽD Logistis saistītās kompānijas Latvijā a/s Euro Rail Trans iespējamo negatīvo ietekmi uz vietējām dzelzceļa stividorkompānijām.

A/s Transcontainer ģenerāldirektors Pjotrs Baskakovs norādīja, ka caur Latviju šo piecu gadu laikā ir pārvadāti aptuveni 80 000 konteineru, kaut gan sākotnēji bijis domāts, ka šis skaitlis varētu būt tikai ap 20 000. Perspektīvā konteineru pārvadājumu apjoms varētu būtiski pieaugt. Tas ir saistīts ne tikai ar kravu kopējā apjoma pieaugumu, bet arī ar to, ka sāk arvien vairāk pārvadāt tādas kravas, kuras agrāk konteineros nav liktas. Konteineru pārvadājumos ļoti daudz ko izšķirot nianses - robežšķērsošana, muita, dokumentu noformēšana utt. Un tā esot vieta, kur vēl esot daudz darāmā, lai šos procesus uzlabotu.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra