Citas ziņas

Modernu krustojumu izveide aizkavējusies

Arhitektu biroja Arhis vadītājs Andris Kronbergs, 12.03.2008

Jaunākais izdevums

Rīgas pilsētas galvenā arhitekta kolēģija ir atbalstījusi Daugavas kreisā krasta telpiskās un funkcionālās attīstības skici, tomēr eksperti ir izteikuši bažas par transporta un komunikāciju plānošanu nākotnē.

Šobrīd ceļu tīklu un modernu krustojumu izveide laika ziņā Pārdaugavā ir aizkavējusies. Tāpat var teikt, ka laika ziņā ir aizkavējusies arī sabiedriskā transporta tīkla attīstība Daugavas kreisajā krastā. Nav notikusi tramvaja tīkla izplešanās, līdz ar to pieaugusi nepieciešamība pēc līniju papildinājumiem.

Pārdaugavas kreisā krasta nākotnes attīstības vīzijā ir redzami vairāki jauni centri, kas atrodas starp Lucavsalu un Podragu. Viens ir nosacīts jaunais Rīgas biznesa centrs, kas varētu parādīties Ķīpsalā pretī Vecrīgai un kurā izvietotos komercstruktūras. Kā nākamais minams jaunais Rīgas administratīvais centrs Torņakalnā. Un tad vēl divi pārējie centri, no kuriem viens veidotos Lucavsalā, bet otrs – Podragā. Turklāt esam paredzējuši veidot zaļos savienojumus, parku līnijas. Mūsu vīzijā ir redzamas arī vairākas jaunas tramvaja līnijas, kas savienotu šos centrus. Viena no tām ir paredzēta Ķīpsalā. Tramvajs kā sabiedriskā transporta līdzeklis ir absolūti nepieciešams, lai veidotu savienojumus starp šiem jaunajiem centriem pilsētā.

Atslogot Rīgas tiltus no transporta plūsmas tuvākajā nākotnē ir ļoti grūts uzdevumus. Pašreizējās pilsētas attīstības tendences liek domāt, ka drīz mēs būsim spiesti nonākt līdz maksas noteikšanai par iebraukšanu pilsētas centrā. Kā otrs transporta plūsmas atslogojošs elements varētu tikt minēts park and ride sistēmas ieviešana. Vispirms tas būtu jādara rajonā pie lielveikala SPICE. Daudzi cilvēki, domāju, par to būtu tikai priecīgi. Šī ir tā ideja, kurai beidzot Rīgā ir pienācis laiks un kura varētu atslogot tiltus.

Tieši tāpēc, ka ceļu attīstība Pārdaugavā ir atpalikusi, svarīgi ir spēt prognozēt, kas sagaida Daugavas kreisā krasta attīstību nākotnē. Arhitektu izstrādātais makets kalpo par sava veida vīziju tam, kas varētu notikt ar Pārdaugavas ielām, jo bez kopēja redzējuma nav iespējama konceptuāla plānošana. Lai to varētu prognozēt, šim aprēķinam ir nepieciešama noteikta bāze. Būtu muļķīgi nākotnes aprēķinu balstīt uz projektu, kura skatījums nav pietiekami plašs. Konkrētais makets ietver arī rezervi tam, cik lielu cilvēku kapacitāti Pārdaugava var uzņemt nākotnē. Nebūtu jēga tagad izbūvēt, piemēram, ceļu, kurš vēlāk izrādās pārāk šaurs, un pēc tam ir jāpārtaisa. Ir nepieciešama plānošanas rezerve.

Visaptveroša nākotnes vīzija nepieciešama arī, lai noskaidrotu eventuālo kapacitāti visām plānotajām pilsētas komunikācijām, transporta savienojumiem, kanalizācijas tīkla izbūvei. Līdz šim līdzīgas plānošanas vīzijas ir radītas tikai plaknē, savukārt tagad tas ir izdarīts trīs dimensiju formātā, dodot cilvēkiem uzskatāmu iespēju apskatīt un izvērtēt nākotnes attīstības redzējumu.

Kā nākamais solis minams saistoša rīcības plāna izstrādāšana. Ja sabiedrība atbalstītu šī jaunā centra parādīšanos, nepieciešams dokuments, kurš varētu definēt tās svarīgās daļas, kuras ir ieviešamas nākotnē. Tāpat jānorāda arī šo jauno elementu ieviešanas secība. Būtu jāizanalizē, kuras no daļām būtu jābūvē vispirms. Tāpēc nepieciešama infrastruktūras attīstības programma, kas arī secīgi pēc tam būtu jārealizē. Infrastruktūra ir jāplāno savlaicīgi, jo nevar būvēt jaunās ēkas, ja mēs nezinām, kas notiks ar ceļiem, kāda būs šo ielu kapacitāte un vai vispār varēs nodrošināt nepieciešamo transporta plūsmu.

Šobrīd vajadzētu atturēties no jaunu projektu būvniecības, pirms nav izveidots skaidrs plāns par kopējo infrastruktūras attīstību, jo citādi varam nonākt pie tā, ka centrs tiek nobloķēts un transporta plūsma šajā posmā apstājas pilnībā. Ir jābūt skaidrībai visos līmeņos – gan par atbildības līmeņiem, gan arī par to, kas kādā secībā tiks būvēts. Tā ir valsts un pilsētas ierēdņu atbildība – rūpēties par iedzīvotāju ērtībām.

Noteikti ir daļa rīdzinieku, kuriem ir nepieciešama sajūta, ka šāda attīstība nākotnē noteiktā pilsētas daļā ir iespējama. Sajūta par to, ka rodas jauni centri. Arī es esmu starp tiem, kuri uzskata, ka Rīgā vajadzētu paredzēt vietu jaunajām arhitektūras pērlēm, lai būtu noteikta teritorija, kur varētu ieviest jaunās tehnoloģijas būvniecībā. Jebkurā gadījumā uzskatu, ka mēs nevarēsim apturēt cilvēku vēlēšanos izpausties arhitektūrā mūsdienīgā veidā. Un ir labi, ka ir noteikta vieta, kur to var darīt, lai šādas jaunās celtnes neparādītos Vecrīgā, kur tās neiederas.

Ir pilnīgi skaidrs, ka jaunās ēkas netiks būvētas perifērijā. Un mums būtu ļoti grūti uzņēmējus aizvilināt, piemēram, uz Bolderājas pļavām. Tāpēc jauno centru attīstība ir veids, kā šāda būvju atrašanās diversifikācija būtu iespējama, turklāt jaunie centri atrastos tuvu Vecrīgai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

16. jūlijā pēc nekustamā īpašuma un tirdzniecības centru attīstītāja Linstow Center Management (LCM) pasūtījuma Rīgā tiks sākta krustojumu pārbūve pie šā uzņēmuma tirdzniecības centriem Mols un Dole. Paredzētās investīcijas ir 220 tūkstoši latu.

LCM paredz pārbūvēt Krasta un Dunavas ielas, kā arī Maskavas un Eglaines ielas krustojumu. Rekonstrukcija tiks veikta ar mērķi uzlabot satiksmes drošību un organizāciju pie tirdzniecības centriem.

Krustojumu pārbūve risināsies līdz augusta sākumam, saglabājot nepārtrauktu satiksmes plūsmu pa Krasta un Maskavas ielām. Būvdarbi, kas būtiski ietekmē satiksmi, iespēju robežās tiks veikti nakts laikā, tādējādi krustojumu rekonstrukcijas laikā satiksmes ierobežojumi un to radītās neērtības būs nelielas.

Pirms lēmuma pieņemšanas par krustojumu pārbūvi, pamatojoties uz esošo satiksmes intensitāti, tika veikta satiksmes plūsmu modelēšana. Modelējot satiksmes plūsmas un vadoties no pieredzējušu speciālistu rekomendācijām, pārliecinājāmies, ka izmaiņas krustojumos kopumā pozitīvi ietekmēs esošo situāciju, komentējis Mārcis Budļevskis, Linstow Center Management Iznomāšanas un biznesa attīstības direktors, valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot darbus pie jaunās “Lidl” veikala ēkas celtniecības Kalnciema ielā, tiek uzsākta projekta otrā kārta – par “Lidl” līdzekļiem pārbūvēs un modernizēs Melnsila ielas krustojumus ar Kristapa ielu, Kalnciema ielu un Kapseļu ielu.

Tiek plānots, ka krustojumu pārbūve ilgs līdz septembrim.

Projekta gaitā šajos trīs krustojumus tiks uzstādīti viedie luksofori satiksmes plūsmas uzlabošanai, ierīkotas un izgaismotas gājēju pārejas, izbūvēta papildjosla labā pagrieziena ērtākai veikšanai virzienā uz centru Melnsila un Kapseļu ielu krustojumā. Krustojumu modernizācijas projektu izstrādāja SIA “Tomus”, bet būvdarbus veiks SIA “Aimasa”. Kopējās “Lidl” investīcijas Melnsila ielas krustojumu modernizācijā un satiksmes plūsmas uzlabošanā pārsniegs 400 000 eiro.

Melnsila un Kapseļu ielas krustojumu pilnībā modernizēs, izveidojot papildjoslu labā pagrieziena ērtākai veikšanai virzienā uz centru. Tiks izveidotas gājējiem drošas pārejas, kuras marķēs ar labi redzamām “zebrām”. Satiksmes plūsmas regulēšanai tiks uzstādīti viedie luksofori. Redzamības uzlabošanai arī uzstādīs jaunus LED gaismekļus. Lietus un sadzīves kanalizācijas vajadzībām pilnīgi no jauna izbūvēs mūsdienīgu noteksistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu šogad plānota vairāku luksoforu rekonstrukcija.

Nule Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātais iepirkumu konkursu, kas paredz pārbūvēt Aleksandra Čaka un Pērnavas ielas krustojumu un Pērnavas un Rūdolfa ielu krustojumu, sinhronizējot krustojumu luksoforu darbību.

Iepirkuma rezultātā tiks paplašināta Pērnavas ielas brauktuve no Aleksandra Čaka ielas līdz Rūdolfa ielai, izveidojot divas pilnas braukšanas joslas katrā virzienā.

Jaunus luksoforus paredzēts izbūvēt trīs krustojumos: Akadēmiķa Mstislava Keldiša un Ilūkstes ielu krustojumā, Puškina un Dzirnavu ielu krustojumā un Hipokrāta un Gaiļezera ielu krustojumā.

Ar ERAF līdzfinansējumu visos luksoforos plānots uzstādīt gaismas emisijas diožu moduļu sistēmas, kas uzlabos luksoforu gaismas signālu redzamību un satiksmes drošības līmeni. Tāpat tiks ierīkotas regulējamas gājēju pārejas, kas būs aprīkotas ar gājēju luksoforu sekcijām, gājēju drošības saliņām, kā arī izbūvētas gājēju ietves un ierīkotas gājēju barjeras.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienota klientu apkalpošana, iestādes un procesu efektivitāte, draudzīga un izaugsmi veicinoša vide, brīva informācijas apmaiņa, sadarbība un radošums – tā ir tikai daļa no izstrādātā Latvijas valsts Nākotnes biroja koncepta priekšrocībām. Ko īsti grib valsts, un kas to realizēs, un kā tas izskatīsies dabā?

Lai saprastu, kādēļ valsts biroji vairs nevar būt klasiskie kabineti ar rakstāmgaldu un krēslu un kas īsti tuvāko piecu gadu laikā pamazām taps to vietā, Dienas Bizness uz sarunu aicināja Valsts kancelejas direktoru Jāni Citskovski un VAS Valsts nekustamie īpašumi valdes priekšsēdētāju Andri Vārnu. Abu organizāciju sinerģijā savijas pasūtītāja vēlmes un valsts praktiskās iespējas.

Fragments no intervijas, kas publicēta 19. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Kāpēc kaut kas ir jāmaina valsts ierēdņu darba vidē?

J.Citskovskis.: Jebkurā darba vietā ir vēlme sasniegt maksimāli labāko darba rezultātu, un tā tas ir arī valsts pārvaldē. Būtiska loma darba procesā ir tieši darba videi. Tas, ka vide ir jāmaina, parādās darbinieku aptaujās. Valsts kanceleja pērn veica visu valsts iestāžu iesaistes pētījumu, un secinājām, ka tas ir nepieciešams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Atspēriens 71 552 eiro apmērā piešķirts sešām uzņēmējdarbības idejām

Dienas Bizness, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes un Swedbank kopīgi rīkotās grantu programmas Atspēriens finansējumu kopumā 71 552 eiro apmērā saņems sešas biznesa idejas, teikts paziņojumā presei .

Šī gada laureātu vidū pārstāvētas zināšanu ietilpīgas uzņēmējdarbības idejas informācijas tehnoloģiju, tajā skaitā elektrotehnikas ražošanas, un pārtikas ražošanas nozares.

Jaunākās grantu programmas Atspēriens atbalstītās uzņēmēju idejas un tām piešķirtā granta izlietojuma mērķi: DIMD – audio skaņas lampu pastiprinātājs (prototipu izveide, preču zīmes reģistrācija, grāmatvedības izmaksas, telpu īre, mājas lapas izveide, mārketinga materiālu izveide, tirgus pētījums, darbarīki); FCI DOGS – tīršķirnes suņu informācijas sistēma (grāmatvedības un juriskonsulta pakalpojumi, tulka pakalpojumi, mājas lapas un sistēmas izstrāde, telpu īres un labiekārtošanas izdevumi); SIARīgas Darbnīca – akustisko paneļu ražošana (ražošanas iekārtas, grāmatvedības pakalpojumi, mājas lapas izveide, darbinieku apmācība, preču zīmes reģistrācija, telpu īre); SIA 4 B.E.E. – ventilācijas ieregulēšanas sistēmas W:air izveide (preču zīmes reģistrācija Latvijā un ārvalstīs, zīmola identitātes izstrāde, prototipa izveide, juridiskās konsultācijas, mājas lapas izveide, telpu īre); SIA Latwing – Musli uzkodu InGo ražošanas efektivitātes paaugstināšana un atpazīstamības veicināšana – (specifiskas ražošanas iekārtas, grāmatvedības pakalpojumi, dizaina izstrāde, mājas lapas izveide, preču zīmes reģistrācija, mārketinga materiālu izveide); SIA OSC Technologies – saules enerģijas mobilo ierīču lādētājs (specifiskas iekārtas iegāde, mājas lapas izstrāde, preču zīmes reģistrācija, produkta testēšanas un sertifikācijas izdevumi, grāmatvedības pakalpojumi, mārketinga materiālu izveide).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Liepājas SEZ izmantos pirmpirkuma tiesības uz bijušā Liepājas metalurga īpašumu

Db.lv, 05.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 5. jūlijā Liepājas SEZ valde turpināja izskatīt jautājumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu vai neizmantošanu uz daļu no bijušajā "Liepājas Metalurga" teritorijas ar kopējo platību ~32 ha, un vienbalsīgi nolēma izmantot pirmpirkuma tiesības, informē LSEZ.

Pirmpirkuma tiesību izmantošana nodrošina iespēju pilsētai un Liepājas SEZ pārvaldei attīstīt bijušo "Liepājas metalurga" teritoriju kā vienotu veselumu, atbrīvojot to no vēsturiskā piesārņojuma, ar vienotu pārvaldību, infrastruktūru, kurā darbojas inovatīvi un videi draudzīgi uzņēmumi. Pirmpirkuma tiesību izmantošanu nosaka Liepājas SEZ likuma 48. pants.

Pirms lēmuma pieņemšanas Liepājas SEZ valde uzklausīja arī elektrotēraudkausēšanas krāsns iekārtu īpašnieka SIA "Liepāja Steel" valdes priekšsēdētāju, kurš valdi informēja par uzņēmuma plāniem. Liepājas SEZ valde deleģēja Liepājas SEZ valdes locekli Andri Ozolu un Liepājas SEZ pārvaldnieku uzsākt sarunas ar investoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Grantu programmā Atspēriens deviņi uzņēmēji saņem 98 267 eiro

Lelde Petrāne, 25.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien paziņoti deviņi Rīgas domes un Swedbank kopīgi rīkotās grantu programmas Atspēriens 2015.gada otrā konkursa uzvarētāji, kuriem piešķirts finansējums kopumā 98 267,70 eiro apmērā biznesa ideju īstenošanai un attīstībai. Šā gada laureātu vidū pārstāvētas zināšanu ietilpīgas uzņēmējdarbības idejas informācijas tehnoloģiju, elektroierīču, apģērbu ražošanas un tūrisma nozares jomā.

Jaunākās grantu programmas Atspēriens atbalstītās uzņēmēju idejas un tām piešķirtā granta izlietojuma mērķi:

SIA EDURIO – Tīmekļa platforma atgriezeniskās saites vadībai skolās (Ilustrāciju izstrāde, video materiālu un animāciju izveide, konsultāciju izdevumi, telpu īre);

SIA Learn IT – Programmēšanas apmācību organizēšana sākumskolēniem (Specifiskas tehnikas iegāde, grāmatvedības pakalpojumi, mājas lapas izveide, telpu īre);

Track.it – kinētisko datu savācējsistēma (Mājas lapas un klientu portāla izveide, mobilās aplikācijas izveide, mārketinga izdevumi, juridiskie pakalpojumi);

SIA Airmed – Baktericīdās ierīces (Produktu sertifikācija, specifisku iekārtu un instrumentu iegāde, mājas lapas un interneta veikala izveide, tulkošanas pakalpojumi, telpu labiekārtošana un īres izdevumi, grāmatvedības pakalpojumi, juridiskās konsultācijas, mārketinga materiālu izveide);

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Pārbūvēta Ģenerāļa Radziņa krastmalas viena puse, darbi turpināsies otrā pusē

Db.lv, 16.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties būvdarbiem Ģenerāļa Radziņa krastmalas Rīgas Centrāltirgus pusē, nedēļas nogalē plānotas satiksmes organizācijas izmaiņas – satiksme turpmāk tiks nodrošināta pa jau pārbūvēto ielas posmu.

Kopumā darbi Rīgas domes projektā Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras projekta “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā noris atbilstoši grafikam.

Ģenerāļa Radziņa krastmalas Rīgas Centrāltirgu pusē ir veikta pilna ielas seguma konstrukcijas pārbūve, tostarp atjaunota tilta pār pilsētas kanālu viena puse. Pēc satiksmes pārvirzīšanas būvdarbi tiks uzsākti otrā Ģenerāļa Radziņa krastmalas pusē. Būvdarbi atbilstoši kalendārajam grafikam norisinās arī pārējos projekta “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā objektos.

Jau ziņots, ka februārī tika uzsākti būvdarbi Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras projekta “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā. Lai nodrošinātu drošu un ērtu satiksmi Centrālās stacijas apkārtnē, līdz gada beigām tiks pārbūvēti trīs krustojumi un izbūvēta mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta ielas atjaunošanā Rīgā, posmā no Valdemāra ielas līdz Skanstes ielai, pirmo reizi Latvijā izmantots zils krustojumu marķējums, pārņemot šo praksi no Skandināvijas valstīm.

Pēc atjaunošanas ieviesti arī mūsdienīgi satiksmes risinājumi - divvirzienu velo satiksme, kā arī satiksmes drošības nolūkos maksimālais braukšanas ātrums ir samazināts līdz 30 km/h, informē pašvaldībā.

“Sporta iela pēc seguma atjaunošanas ir atdzimusi jaunā un modernā veidolā, veiksmīgi apvienojot dažādas mobilitātes iespējas un vairāku grupu intereses. Šī iela ir paraugs tam, kā savienot apkaimi ar pilsētas centru, lietderīgi izmantojot pilsētas telpu. Turklāt ir svarīgi, ka šie ielas seguma atjaunošanas un labiekārtošanas darbi notiek tieši tagad, kad Skanstes apkaimē ir novērojama strauja izaugsme un dažādu nozīmīgu projektu īstenošana,” norādīja Rīgas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas dome nākamā gada budžetā plāno 48,28 miljonu eiro deficītu

Zane Atlāce - Bistere, 05.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja otrdien akceptēja pilsētas budžeta projektu, kurā ieņēmumi plānoti 906.5 miljonu eiro apmērā, bet izdevumi 955,8 miljonu eiro apmērā.

Vairāk nekā 40 miljonus eiro plānots investēt pašvaldības īpašumu atjaunošanā un izglītības, veselības, kultūras un sociālo iestāžu infrastruktūras sakārtošanā.

Lielākie sporta stadioni un aktīvās atpūtas laukumi tiks izveidoti pie Rīgas Imantas vidusskolas, Mežciema pamatskolas un Rīgas 96.vidusskolas.

Turpināsies Mežaparka Lielās estrādes pārbūves I kārtas darbi, izmaksas 2018.gadā – 14,75 milj. eiro. Ekspluatācijā objektu nodos 2018.gada 18.jūnijā.

Vidusskolēniem no 2018. gada 1. septembra plānots nodrošināt bezmaksas pusdienas, kam nepieciešami 1 352 712 eiro. Datortehnikas iegādei atvēlēti 1 414 000 eiro.

Sabiedrības integrācijas programmā pieprasīti papildu 30 000 eiro latviešu valodas kursiem vidusskolu skolotājiem, lai pilnveidotu valodas zināšanas profesionālo pienākumu veikšanai. Tos varēs apmeklēt ap 300 pedagogu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdienas rīta spēcīgais lietus lielus kavējumus satiksmes plūsmai Rīgā nav radījis. Sabiedriskais transports kavējas par aptuveni 15 minūtēm.

Uzņēmuma Binders, kas atbildīgs par ūdens atsūknēšanu applūdušajās vietās, pārstāve Vita Noriņa norāda, ka ceturtdienas rītā izsaukumi samazināt ūdens lāmas saņemti uz divām vietām - Krustabaznīcas un Ropažu ielas krustojumu, kā arī Daugavpils un Maskava ielas krustojumu, kur izveidojusies ūdens peļķe kavēja tramvaju kustību.

Rīgas satiksmes pārstāve Baiba Bartaševiča informējusi, ka saistībā ar ūdens uzkrāšanos Daugavpils un Maskavas ielas krustojumā 15 minūtes vajadzēja gaidīt 3., 7. un 9.maršruta tramvajiem, taču pašlaik kustība šajā vietā esot atjaunota.

Savukārt citviet sabiedriskais transports kavējas aptuveni 15 minūtes, kas pārsvarā gan saistāms ar satiksmes kopējās plūsmas palēnināšanos lietavu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaļas liellopu audzētāju saime valstī pakāpeniski aug; nozares nākotnē prognozē arī apmākušās dienas

Liellopu gaļas ražošanas nozare Latvijā pakāpeniski attīstās, pieaug specializēto gaļas šķirņu un to krustojumu dzīvnieku skaits, DB skaidro Zemkopības ministrijas Tirgus un tiešā atbalsta departamenta Tirgus kopējās organizācijas nodaļas vadītāja Dace Freimane. «Sekmējot gaļas šķirņu liellopu un to krustojumu audzēšanu, gaļas liellopu sektoram ir visi priekšnosacījumi konkurences veicināšanai gan vietējā, gan Eiropas Savienības (ES) tirgū. Turklāt Latvijā gaļas liellopu audzēšanai ir piemērotas lauksaimniecībā izmantojamās zemes. Tā ir vidi saudzējoša nozare, kas piemērota bioloģiskās lauksaimniecības produkcijas ražošanai,» situāciju raksturo D. Freimane.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektroautomobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla" valstī atsauks gandrīz 54 000 automobiļu, lai tajos deaktivizētu funkciju, kas ļauj tiem šķērsot krustojumu ar "Stop" zīmi bez automašīnas pilnīgas apstādināšanas.

Šī funkcija automašīnās, kas aprīkotas ar pilnībā automatizētas braukšanas programmatūru, ļāva automašīnām šķērsot krustojumu ar "Stop" zīmi, pilnībā neapstādinot transportlīdzekli, tādējādi palielinot ceļu satiksmes negadījuma riskus, norāda ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA).

Sākot no 2020.gada oktobra, "Tesla" šo funkciju iekļāva savas izstrādātās programmatūras izmēģinājuma versijā, ļaujot automobiļiem šķērsot šāda veida krustojumus, ja braukšanas ātrums ir zem deviņiem kilometriem stundā un netālu neatrodas citi kustīgi transportlīdzekļi, riteņbraucēji vai gājēji.

Taču pēc divām sanāksmēm ar NHTSA "Tesla" 20.janvārī nolēma šo funkciju deaktivizēt, un 27.janvārī informēja regulatoru par automašīnu atsaukšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvāra beigās tiks sākti būvdarbi vērienīgā projektā Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā.

Lai nodrošinātu drošu un ērtu satiksmi Centrālās stacijas apkārtnē, līdz gada beigām tiks pārbūvēti trīs krustojumi un izbūvēta mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūra.

Projekta “Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšana Rīgas valstspilsētas centra infrastruktūrā” mērķis ir nodrošināt drošu un ērtu pārvietošanos gājējiem, velobraucējiem un sabiedriskajam transportam Centrālajai stacijas piegulošajā teritorijā, veicinot stacijas multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kā Baltijas mēroga mobilitātes objekta attīstību.

“Plašā teritorijā ap Centrālo staciju - līdz autoostai un Daugavas krastmalai, iekļaujot publisko telpu ap Centrāltirgu līdz pat Puškina ielai – šogad tiks veikta pārbūve, kas šo pilsētas daļu pārvērtīs teju pilnībā. Būvdarbi sāksies jau tuvākajās nedēļās, līdz gada beigām tos ir plānots pabeigt. Kā visi būvdarbi, arī šie radīs īslaicīgas neērtības, bet ceru, ka būvnieks remontdarbu laikā prasmīgi organizēs visa veida satiksmi, maksimāli novēršot apgrūtinājumus rīdziniekiem un pilsētas viesiem. Šī ir ļoti nozīmīga investīcija Rīgā, raugoties – gan no pilsētas tēla viedokļa, gan finansiāli, jo tiek ieguldīti gandrīz 30 miljoni eiro, no kuriem absolūti lielākā daļa ir Eiropas fondu nauda,” uzsver Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sākta Juglas un Malienas ielu krustojuma rekonstrukcija

, 17.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākti rekonstrukcijas darbi Juglas un Malienas ielu krustojumā, lai turpmāk šo krustojumu regulētu ar luksoforu palīdzību, ļaujot transportlīdzekļu vadītājiem un kājāmgājējiem droši šķērsot šo krustojumu.

Rekonstrukcijas laikā visas trīs sabiedriskā transporta pieturvietas šī krustojuma tuvumā tiks izbūvētas «kabatās».

Krustojumā uz ietvēm tiks uzstādītas gājēju drošības barjeras, bet gājēju pārejas tiks aprīkotas ar vājredzīgo gājēju satiksmei paredzētām skaņas iekārtām.

Tāpat šī krustojuma rekonstrukcijas laikā Malienas ielas brauktuves segumā tiks iestrādātas induktīvās cilpas, kas pieslēgtas luksoforu kontrollerim. Tādejādi luksoforu darbība ar induktīvo cilpu palīdzību darbosies atbilstoši satiksmes intensitātei uz Malienas ielas.

Būvdarbus minētajā krustojumā veic SIA SZMA Rīga. Atbilstoši Rīgas domes Satiksmes departamenta prasībām būvdarbu veicējam krustojuma rekonstrukcija jāveic, nepārtraucot transportlīdzekļu satiksmi. Paredzēts, ka šī krustojuma rekonstrukcija noslēgsies novembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts autoceļu tīklā atsākusies būvdarbu sezona - uz galvenajiem autoceļiem būvdarbi notiek trijos posmos, savukārt tiltu būvdarbi notiek uz viena reģionālā un četriem valsts vietējiem autoceļiem, informē "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Valsts ceļu tīklā šogad būvdarbus plānots veikt 640 kilometros ceļu, visvairāk darbu notiks uz reģionālajiem autoceļiem, savukārt no tehnoloģijas viedokļa visplašāk tiks piemērota seguma atjaunošana. Plānots, ka šogad darbi noritēs uz 111 kilometriem valsts galveno autoceļu, 379 kilometriem valsts reģionālo un 149 kilometriem vietējo autoceļu.

LVC norāda, ka pareiza un ilgtspējīga autoceļu uzturēšana nozīmē savlaicīgu seguma atjaunošanu - 6 līdz 12 gadus pēc tās uzklāšanas atkarībā no satiksmes intensitātes un pielietotās tehnoloģijas. Pēc šāda kalpošanas perioda ceļu virskārtā parādās nodiluma un noguruma pazīmes. Plaisas virskārtā ir mazas un tās var konstatēt tikai speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Satiksmes ierobežojumi Valmierā maratona laikā

, 24.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 28.septembrī norisināsies Valmieras maratons 2008, kura laikā pilsētā būs slēgta vai ierobežota satiksme.

Satiksmei būs slēgtas šādas ielas:

No plkst. 9:00 – 12:10

- Rīgas iela līdz Katrīnas ielai

- Rīgas iela posmā no Katrīnas ielas līdz Lāčplēša ielai

No plkst. 11:00 – 17:30

- Lāčplēša iela;

- Tērbatas iela posmā no Lāčplēša ielas līdz Lucas ielai;

- Lucas iela posmā no Palejas ielas līdz Tirgus ielai;

- Palejas iela posmā no Lucas ielas līdz Brīvības ielai;

- Divaliņa iela posmā no Palejas ielas uz parka pusi;

- J.Daliņa iela posmā no Divaliņa ielas līdz Jaunzemju ielai;

- Jaunzemju iela;

- Brīvības iela posmā no Jaunzemju ielas līdz Palejas ielai;

- Tirgus iela;

- Liepu iela posmā no Tirgus ielas līdz Raiņa ielai;

- Raiņa iela posmā no Liepu ielas līdz Beātes ielai;

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

IKEA darbības nodrošināšanai pārbūvēs rotācijas apli Juglas un Biķernieku ielu krustojumā

Rūta Cinīte, 31.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veiktu satiksmes infrastruktūras pārkārtojumus nākotnē iecerētā mēbeļu mazumtirdzniecības lielveikala IKEA darbības nodrošināšanai, nedēļā no 4. septembra ceļu būves uzņēmums A.C.B. sāks rekonstrukcijas un būvniecības darbus Juglas un Biķernieku ielu krustojumā esošajā rotācijas aplī un atsevišķos šo ielu posmos. Autobraucējiem un gājējiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem remontdarbu laikā, informē A.C.B. pārstāvji.

Rekonstruējot Biķernieku un Juglas ielas krustojumu, plānots palielināt krustojuma caurplūdi – izbūvēt jaunu brauktuvi uz Juglas ielas, jaunas nobrauktuves uz Biķernieku un Juglas ielām, izbūvēt jaunas ietves uz Juglas un Biķernieku ielas. Papildus tiks izbūvēta lietus ūdens kanalizācijas sistēma, paredzēta jaunas apgaismojuma sistēmas un vājstrāvas tīkla izbūve, kā arī divu regulējamu krustojumu ar luksoforiem izbūve.

Ceļu remontdarbus šajā posmā plānots pabeigt līdz 2018. gada 20. jūnijam.

Remontdarbu laikā tiks nodrošināta satiksmes braukšanas joslas kustība abos virzienos, taču jāņem vērā braukšanas ātruma ierobežojums – periodiski Juglas un Biķernieku ielu garumā maksimālais braukšanas ātrums būs 30 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties veikala ēkas būvniecības, kā arī apkārtējo ielu krustojumu un pagalmu infrastruktūras labiekārtošanas darbiem, mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl Latvija” paziņo sava jaunākā Rīgas divstāvīgā metropoles veikala atklāšanas datumu, informē uzņēmums.

Tas notiks 15. jūnijā, Kalnciema ielā.

“Šis neapšaubāmi ir īpašs “Lidl” veikals. Pēc plašām arhitektu kopienas un apkaimes aktīvistu diskusijām tika rasts optimāls risinājums industriāli degradētās teritorijas atgriešanai Āgenskalna apkaimes iedzīvotāju ikdienas dzīvē,” norāda Mikus Ķīsis, “Lidl Latvija” Nekustamo īpašumu departamenta vadītājs.

Jaunā “Lidl” veikala ēka būs nedaudz vairāk kā 4600 kv.m. liela ar gandrīz 1500 kv.m. plašu un gaišu tirdzniecības zāli. Par kvartāla industriālo pagātni Kalnciema ielas pusē atgādinās mūra ēku fasādes fragmenti, kuros tiks izvietotas nelielas komerctelpas, kas jau drīzumā atdzīvosies.

Runājot par jaunā veikala ēkas projektu arhitekts Andris Bērziņš no SIA “Archab” uzsver: “Jaunā būvapjoma koloristika tika veidota maksimāli nosvērta, bez liekiem akcentiem, tai pašā laikā mēģinot veidot nosvērtas un pārdomātas proporcijas fasāžu plakņu kārtojumā̄, ko garenfasādēs caurvij tā saucamā zāģzoba jumta silueta līnija, kas atgādina par teritorijas vēsturisko saikni ar bijušo ražošanas teritoriju, kas tagad iegūst jaunus vaibstus. Cienot zudušo ražošanas teritoriju, būvprojektā izmantotas piekārta dekoratīvā̄ ķieģeļa fasādes ar ritmisku kārtojumu. Ņemot vērā̄ pilsētbūvniecisko situāciju un apkārtnes prasības, šis projekts veido absolūti unikālu ēku minētajos pilsētbūvniecības apstākļos.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, 12. maijā tiks uzsākti pirmie sagatavošanās darbi Austrumu maģistrāles 1. kārtas būvniecībai posmā no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai.

Austrumu maģistrāles trūkstošā posma būvniecība ir viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā, kura kopējās izmaksas ir 37,8 miljoni eiro.

Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi (Dzelzavas iela, Gustava Zemgala gatve, Ieriķu iela). Satiksmes infrastruktūras projekta būvniecību plānots pabeigt līdz 2023. gada jūnijam.

Ņemot vērā projekta mērogu, Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) aicina iedzīvotājus pret būvdarbiem izturēties ar sapratni un sekot līdzi satiksmes organizācijas izmaiņām. Satiksmes organizācijas izmaiņas spēkā stāsies nākamnedēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pēc 17 stundu debatēm Rīgas dome apstiprina 2018.gada budžetu ar 48 miljonu eiro deficītu

Zane Atlāce - Bistere, 15.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes deputāti piektdien, 15.decembrī akceptēja 2018. gada pilsētas budžetu, kas paredz, ka nākamajā gadā Rīgas budžeta ieņēmumi sasniegs 906,5 miljonus eiro, bet izdevumi būs 955,8 miljoni eiro, informē pašvaldībā.

Rīgas mēra preses sekretāre Laila Ivāna apstiprināja, ka kopš 1996.gada šī ir bijusi garākā budžeta pieņemšanas sēde. Kopumā sēde ar pārtraukumiem ilga 17 stundas. Jautājumu sadaļā no opozīcijas puses tika uzdoti 538 jautājumi, ziņo LETA. Budžeta projekts ar vairākiem pārtraukumiem kopumā tika skatīts trīs dienas.

Nākamgad vairāk nekā 40 miljonus eiro investēs pašvaldības īpašumu atjaunošanā un izglītības, veselības, kultūras un sociālo iestāžu infrastruktūras sakārtošanā.

Lielākie sporta stadioni un aktīvās atpūtas laukumi tiks izveidoti pie Rīgas Imantas vidusskolas, Mežciema pamatskolas un Rīgas 96.vidusskolas.

Turpināsies Mežaparka Lielās estrādes pārbūves I kārtas darbi, izmaksas 2018.gadā – 14,75 milj. eiro. Ekspluatācijā objektu nodos 2018.gada 18.jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Drošas braukšanas skolas jauno vadītāju Jāni Vanku

Lelde Petrāne, 29.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Drošas braukšanas skola vadītājs Jānis Vanks. «Uzņēmumu ir radījuši entuziasti, kam patīk strādāt gan ar auto, gan cilvēkiem. Bieži iesaistāmies un arī paši īstenojam satiksmes drošībai veltītus sociālos projektus,» par savu darbavietu stāsta J. Vanks.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Viss, kas saistīts ar automašīnām un braukšanu, ir mana sirds lieta. Šajā nozarē vēl ir daudz darāmā. Jāstrādā, lai valstī mazinātu ceļu satiksmes negadījumu un tajos cietušo skaitu. Tas ir izaicinājums, un man patīk izaicinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Stopiņu novada dome par 641 300 eiro pārdos zemesgabalu Biķeri veikala IKEA celtniecībai

LETA, 16.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stopiņu novada pašvaldība ir vienojusies ar SIA Verus Praedium par mazumtirdzniecības veikala IKEA būvniecībai vajadzīgā zemesgabala Biķeri pārdošanu par 641 300 eiro, aģentūra LETA uzzināja Stopiņu novada domē. Šis ir tikai viens no uzņēmumiem nepieciešamajiem zemesgabaliem.

Stopiņu novada domes priekšsēdētājs Jānis Pumpurs aģentūrai LETA pastāstīja, ka dome ir pieņēmusi lēmumus par sev piederošā zemesgabala pārdošanu veikala IKEA celtniecībai, bet nevar atbildēt par citiem nekustamajiem īpašumiem, kas investoriem vajadzīgi veikala celtniecībai.

Stopiņu novada domes sēdes 31.augusta protokols liecina, ka domes deputāti jau vasaras beigās pieņēma lēmumu, ar kuru atbalstīja izlīguma slēgšanu ar SIA Biķerciems un nekustamā īpašuma "Biķeri" pārdošanu par brīvu cenu. Savukārt 30.novembra domes sēdē tika izskatīts Verus Preadium iesniegums par nekustamā īpašuma "Biķeri" iegādes darījuma un ar to saistīto dokumentu apstiprināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rekonstruēts Kurzemes prospekta un Zentenes ielas krustojums

, 01.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 29. augustā, noslēdzās Kurzemes prospekta un Zentenes ielas krustojuma rekonstrukcija, kuras ietvaros šis krustojums aprīkots ar luksoforiem gan gājēju, gan transportlīdzekļu satiksmes drošības paaugstināšanai.

Atbilstoši valsts standarta prasībām krustojumos ar divām braukšanas joslām vienā virzienā nedrīkst saglabāt neregulējamu gājēju pāreju. Rekonstrukcijas rezultātā krustojuma teritorijā ierīkotas vairākas jaunas regulējamas gājēju pārejas vietās, kur gājēju plūsma ir intensīvāka.

Krustojumu modernizējot ar luksoforu objektiem, arī transportlīdzekļu satiksme kļūs drošāka. Luksoforu izbūves rezultātā būs nodrošināta ritmiska satiksmes plūsma no visiem krustojuma virzieniem, samazinot transportlīdzekļu sadursmju iespējamību to vadītāju nesaprašanās dēļ. Tas ir īpaši svarīgi pilsētas sabiedriskajam transportam. Garā sastāva autobusiem iepriekš bija sarežģījumi droši un ērti šķērsot Kurzemes prospekta un Zentenes ielas krustojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments piešķīris reālākus apveidus vienai no programmas Radi Rīgu idejām un piedāvā rekonstruēt Āgenskalna tirgus laukumu, likvidējot esošo ielu krustojumu pie tirgus, ierobežojot satiksmi un nosakot prioritāti gājējiem, vēsta laikraksts Latvijas Avīze.

Gājēju un velobraucēju drošības uzlabošanai iecerēts veidot jaunu publisku ārtelpu – vienlīmeņa laukumu ar Āgenskalna tirgu centrā. Projekta gaitā plānots apvienot gan gājēju, gan velobraucēju, gan autotransporta un tramvaju kustību, nosakot prioritāti gājējiem, kā arī veidot apzaļumotas un funkcionāli izmantojamas teritorijas. Projekta attīstības priekšlikums paredz likvidēt esošo ielu krustojumu un izveidot jaunu Āgenskalna tirgus laukumu, informē laikraksts.

Vienotā telpā apvienos Bāriņu, Mārupes, Nometņu, Mazās Nometņu un Zeļļu ielas daļas un krustojumus, kas ir telpiski piederīgi Āgenskalna tirgus laukumam. Transporta plūsmu paredzēts organizēt maksimāli divās joslās katrā ielā, tādējādi sašaurinot transportam paredzēto brauktuvju platumu, ierobežos arī transporta plūsmas ātrumu, nodrošinot prioritāti gājēju kustībai.

Komentāri

Pievienot komentāru