Auto

Mūsas trasē Eiropas autokrosa čempionāts

, 19.05.2009

Bauskā piecpadsmit stiprākajiem Eiropas D-1 divīzijas braucējiem stāsies pretī arī divi labākie latviešu autokrosisti – Jānis Bogdanovičs ar Ford Focus (attēlā) un Aldis Zēbergs ar Toyota Corolla.

Z. Zālmanis, Nikon

Jaunākais izdevums

23. un 24. maijā Mūsas trasē, Bauskā norisināsies FIA Eiropas Autokrosa čempionāta 3. posms, kuram pieteicies rekordliels dalībnieku skaits – 76 dalībnieki no 15 valstīm, starp tiem būs 13 dalībnieki, kuri pirmo reizi sacentīsies Mūsas trasē.

Šim sacensībām ir pieteikušies visi šī brīža stiprākie Eiropas autokrosa meistari, kas nozīmē, ka cīņa būs spraiga.

Bauskā piecpadsmit stiprākajiem Eiropas D-1 divīzijas braucējiem stāsies pretī arī divi labākie latviešu autokrosisti – Jānis Bogdanovičs ar Ford Focus un Aldis Zēbergs ar Toyota Corolla, kuri pirms šī čempionāta posma ir kārtīgi sagatavojuši tehniku un gatavojas pierādīt eiropiešiem kuri ir trases saimnieki.

Divīzijā D-3 uz starta deviņpadsmit sportisti. Tajā par turpināsies jau iepriekšējos divos čempionāta posmos aizsākusies cīņa, kurā šobrīd veiksmīgākais ir vācietis Deniss Engels, kura kontā ir 35 punkti. Latviju šajā klasē pārstāvēs Aleksejs Jaluņins, kurš pēdējo piecpadsmit gadu laikā nav laidis garām nevienu Eiropas čempionāta posmu, kas notiek Mūsas trasē.

Divīzija D-3A leposies ar vislielāko dalībnieku skaitu. Sacensībām pieteikušies divdesmit astoņi dalībnieki un par galvenajiem pretendentiem uz uzvaru Mūsā ir uzskatāmi visi pagājušās sezonas līderi – čehi Ladislavs Hanāks, Ondrejs Musils, Vits Nosaleks un nīderlandietis Kriss Valdšmits, kā arī šajā sezonā daudz konkurētspējīgākais vācietis Mihails Budelmaijers un čehs Jiri Svoboda. Par īpašu pārsteigumu Latvijas autosporta faniem īsi pirms sacensībām Mūsā parūpējās viens no labākajiem latviešu bagiju klases sportistiem Jānis Boks, kurš visu laiku gatavojās startēt B-600 klasē, taču piepeši paziņoja par vēlmi startēt divīzijā D-3A. Taču viņš nebūt nebūs vienīgais latvietis šajā klasē. Tajā startēs arī daudzsološais jaunais talants Dāvis Aupe, kā arī Anatolijs Abramovs, Armands Hohfelds, Juris Kuļikovskis un Māris Līcis.

Latvijas nacionālā kausa izcīņa

Paralēli Eiropas čempionātam Mūsā norisināsies arī Latvijas nacionālā kausa izcīņa bagiju B-600 klasē. Tajā sacentīsies vienpadsmit Latvijas sportisti un viens viesis no Igaunijas. Pēc pirmā aizvadītā Latvijas autokrosa čempionāta posma rezultātiem var spriest, ka galvenie šīs klases pretendenti uz uzvaru ir Renārs Vinokurovs, Ģirts Mūrnieks un Ģirts Zīle, kā arī Liene Ozoliņa, taču savas korekcijas šajos rezultātos noteikti mēģinās ieviest arī igauņu sportists Maido Rūsmans, kurš pēdējās divās sezonās ar D-3A bagiju ir spējis izcīnīt divus Baltijas čempiona titulus.

Sestdien, 23. maijā pulksten 11:30 sāksies brīvie treniņbraucieni, bet jau 13:30 – laika kontroles braucieni, kam pulksten 17:00 sekos 1. kvalifikācijas brauciens. Svētdien pulksten 11:00 notiks sacensību atklāšanas ceremonija, kurai sekos 2. un 3. kvalifikācijas braucieni un finālbraucieni, kā arī uzvarētāju apbalvošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē 22. un 23. maijā Bauskā, Mūsas trasē notiks Eiropas autokrosa čempionāta Latvijas posms. Šogad sacensībām Mūsas trasē ir pieteikušies 78 sportisti no četrpadsmit dažādām valstīm.

Jubilejas sacīkste Mūsā Eiropas autokrosa apritē debitēs arī kāds jaunums – ceturtā autokrosa divīzija D-4, kurā tiks izcīnīts Junioru Bagija EURACA kauss.

Divīzija D-TAX – Bogdanovičs atgriežas!

Par pagājušā gada Eiropas autokrosa čempionāta Mūsas posma spilgtāko momentu viennozīmīgi kļuva iespaidīgā divīzijas D-1 avārija, kurā smagi cieta latviešu sportista Jāņa Bogdanoviča sporta automobilis. Pēc šīs avārijas daudzi atļāvās izteikt apgalvojumu, ka Bogdanovičs vairs autokrosa trasē neatgriezīsies. Taču šobrīd divīzijas D-TAX, kā tagad pieņemts apzīmēt divīziju D-1, dalībnieku sarakstā atkal ir atrodams Jāņa Bogdanoviča vārds. Neoficiāla informācija liecina, ka sacīkšu auto būvniecība vēl nav pabeigta, taču šobrīd tiekot darīts viss, lai nedēļas nogalē uz starta Latvijas autokrosa līdzjutēji tomēr ieraudzītu vienu no saviem favorītiem. Protams uz starta Bauskas trasē stāsies arī otrs latviešu favorīts Aldis Zēbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijs Kurzeme 2009 sola ūdens šaltis

, 06.08.2009

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!” (Foto: Rallijs Kurzeme)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē Liepājā populārais autosportists Viktors Lebedevs testa režīmā veica rallija Kurzeme 2009 trasē iekļauto pilsētas posmu. Trasē iekļauti interesanti un pilsētas posmiem neierasti elementi – metoši tramplīni un ūdens brasls.

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!”Rallijs emKurzeme 2009/em sola ūdens šaltis

Pēdējo reizi šāds elements rallija trasēs bija iekļauts 2003. gadā rallijā "Sigulda". Ātrumposms ar nosaukumu "Argentīna" bija ļotRallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)i Rallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)populārs rallija fanu vidū un pulcēja lielas skatītāju masas. Diemžēl līdz ar rallija "Sigulda" izzušanu izzuda arī šis posms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan daļa Latvijas slēpošanas trašu pārstāvju cer uz vēsākiem laika apstākļiem, šajā nedēļas nogalē trases aktīvi strādās, aģentūra LETA uzzināja pēc slēpošanas trašu apzināšanas.

Slēpošanas un atpūtas kompleksa «Ozolkalns» valdes locekle Līga Rokpelne aģentūrai LETA sacīja, ka «Ozolkalns» sezonu atklāja trešdien, 17.janvārī. Pirmā darbības nedēļa «Ozolkalnam» ir iesākusies ļoti labi. Lai gan aizvadītas tikai divas dienas, apmeklētāju skaits salīdzinājumā ar tām ziemām, kas ir garas un ilgstošas, darba dienās bijis ļoti labs. Arī šajā nedēļas nogalē «Ozolkalns» plāno aktīvi strādāt - sestdien, 20.janvārī plānots strādāt no plkst. 9 līdz 23, bet svētdien no plkst. 9 līdz 21.

Rokpelne teica, ka sestdienās parasti kalnu apmeklē vairāk ziemas sporta piekritēji individuāli, bet svētdienas ierasti ir ģimenes dienas, kad cilvēki brauc kopā ar bērniem un vairāk nepieciešama arī instruktoru palīdzība. Interesi apmeklēt «Ozolkalns» trases nedēļas nogalē pārsvarā izrādījuši vietējie iedzīvotāji, kā arī gaidāmi tūristi no Igaunijas un daļa apmeklētāju varētu ierasties no Lietuvas. Cilvēku interese esot ļoti liela, rezervācijas nedēļas nogalei pieteiktas arī blakus esošajā kempingā, kā arī pilnībā aizpildīts «Ozolkalns» instruktoru darba grafiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 25.oktobrī Ropažos, sporta kompleksā 333 notiks Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) folkreisa debijas un pārbaudes sezonas pēdējā sacīkste - 333 RUDENS 2009. Līdz ar šīm sacensībām folkreisa dalībnieki oficiāli aizvērs bezsniega sezonas lappusi, jo nākamās cīņas paredzētas jau ziemas apstākļos, informēja LAF Preses dienesta vadītājs Viesturs Saukāns.

Pēc viņa teiktā sportisti sākuši pieteikšanos, kas ilgs līdz 22.oktobrim.

Interesanti, ka aizvadīto septiņu sacīkšu laikā tā arī nav notikusi neviena mašīnas pārdošana par fiksēto samaksu 950 eiro. Te gan jāpiebilst: kā dzirdēts, vairākiem pašreizējiem mašīnu īpašniekiem paveicies. Dienā, kad konkrētai mašīnai bijis pircējs, tā vai nu ātri izstājusies ar tehnikas problēmām, tādā veidā atgrūžot potenciālo jauno īpašnieku interesi, vai vienkārši attiecīgajā sacīkstē nav piedalījusies. Tikmēr pienākušas ziņas, ka pirmais pirkums var notikt tieši 25.oktobra sacīkstē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

26. aprīlī Smiltenē, Tepera trasē startēs Latvijas autokrosa čempionāts. Uzmanību piesaista fakts, ka čempionātā atgriezies leģendārais autosportists, divkārtējais Eiropas autokrosa vicečempions un OSCar automašīnu konstruktors Andris Dambis.

Svētdien būs viņa pirmā vizīte čempionātā kopš 2005. gada un tikai otrā sacīkste kopš 2001. gada. Andris Dambis ar Smart Roadster automobili startēs Open klasē, kurā būs viens no favorītiem, stājoties pretī pērnā gada klases labākajiem – čempionam Raimondam Jerānam, vicečempionam Jānim Kozlovskim un bronzas medaļniekam Normundam Skribim. Jāpiebilst, ka savulaik krosā izcilus sasniegumus guvušais Dambis pēdējo pilno sezonu Latvijas čempionātā aizvadīja 2001. gadā, bet 2005. gadā aizvadīja vienu sacīksti sezonas nogalē. Ģimenes tradīcijas nākamajos gados turpināja dēli Kristaps un Kaspars: Kristaps Dambis 2006. gadā kļuva par NEZ rallijkrosa čempionu (ar šo pašu Smart), bet Kaspars gadu vēlāk izcīnīja Latvijas autokrosa čempiona titulu 2000 Super klasē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Mūsas trasi iegādājušies zviedri; pārdēvē par Musa Raceland

Dienas Bizness, 10.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārā Mūsas trase, kas atrodas Bauskas novada Gailīšu pagastā, labu laiku bija pamesta novārtā, kopš iepriekšējais tās īpašnieks to pārdevis. Vasaras sākumā sporta kompleksu iegādājās divi zviedru uzņēmēji, un pašlaik trase piedzīvo krasas pārmaiņas, vēsta reģionālais laikraksts Bauskas Dzīve.

Rosība kompleksā vērojama kopš vasaras sākuma. Mainīts arī trases nosaukums, tagad tā dēvējama par «Musa Raceland» (varētu tulkot kā ‘Mūsas sacīkšu zeme’).

Kompleksu iegādājušies divi zviedru uzņēmēji, kas ražo metāla konstrukcijas un nodarbojas ar transporta biznesu. ««Musa Raceland» īpašnieki vēlas, lai šī vieta ir piemērota ģimenēm, lai cilvēki te solidarizējas – lieliski kopā pavada laiku. Īpašnieki mums dod rīcības brīvību, bet rezultātam jābūt tādam, kādu grib viņi. Zviedrus te var sastapt bieži, viņi seko līdzi trasē notiekošajam,» stāsta trases vadītājs Dāvis Nātriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Vairākas slēpošanas trases Latvijā nedēļas nogalē plāno sākt darbību

LETA, 10.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas slēpošanas trases Latvijā šajā nedēļas nogalē plāno sākt darbību, ja piepildīsies meteoroloģiskās prognozes par pietiekami zemu gaisa temperatūru, sacīja aptaujātie ziemas atpūtas un sporta kompleksu pārstāvji.

Cēsu apkārtnē Cīrulīšu pagastā esošā atpūtas kompleksa Žagarkalns pārstāvis Vadims Kameņevs informēja, ka līdz šim 7.janvārī bija vienīgā diena, kad atpūtas kompleksā Žagarkalns bija iespējams ražot sniegu. Vēlāk sekoja sniega ražošanai nelabvēlīgāki laika apstākļi, tāpēc pirmā sniega ražošana neilga vairāk par piecām stundām. Lai būt iespējams ražot sniegu, nepieciešama pietiekami zema gaisa temperatūra.

Vienlaikus Kameņevs piebilda - ja apstiprināsies meteoroloģisko staciju prognozes par pietiekami zemu gaisa temperatūru šajā nedēļā, brīvdienās Žagarkalna pirmā slēpošanas trase varētu tikt atvēra apmeklētājiem. Pagaidām nav zināms, vai tas notiks sestdien vai svētdien. Pēc Kameņeva teiktā, sniegu šādā laikā iespējams ražot, ja diennakti gaisa temperatūra ir no -4 grādiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa Latvijas slēpošanas trašu šajā nedēļas nogalē, līdz ar gaisa temperatūras pazemināšanos, plāno sākt mākslīgā sniega pūšanu un atklāt vai turpināt sezonu, liecina informācija slēpošanas trašu mājaslapās.

Kā pastāstīja atpūtas kompleksa "Golgāts Vestienas novadā pārstāvis Juris Stradiņš, ņemot vērā, ka laika apstākļi kļuvuši vairāk ziemas periodam atbilstoši, sestdien, 14.janvārī, plkst.10 paredzēts, ka apmeklētājiem būs pieejama ne tikai slēpošanas trase Mazais Golgāts, bet arī slēpošanas trase "Lielais Golgāts", distanču slēpošanas trase Apkārt Gaiziņam, lielā kameršļūkšanas trase (320 metri), kā arī kameršļūkšanas trase bērniem.

Stradiņš prognozē, ka atpūtas komplekss darbu turpinās arī nākamnedēļ. Savukārt iespējamos zaudējumus kompleksa vadība vēl nerēķina. «Patlaban par finansiālajiem rezultātiem nedomājam. To skatīsimies sezonas beigās. Taču sūdzēties nevaram - esam izdarījuši visu, ko varējām,» klāsta Stradiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par 2,7 milj. Ls plāno atjaunināt Mūsas tiltu

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskas novada administrācija izsludinājusi Mūsas tilta rekonstrukcijas otro kārtu, ko paredzēts veikt par 2,7 milj. Ls, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā.

Informācija IUB liecina, ka tehniskā projektu par Mūsas tilta aktualizāciju un autoruzraudzību par 27 tūkst. Ls veiks SIA Projekts 3, bet pašu būvprojektu 2006. gadā pēc Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi lūguma par 78,5 tūkst. Ls izstrādāja SIA Inženierbūve.

Mūsas tilta rekonstrukcijas otrās kārtas projekta potenciālie veicēji iepirkuma procedūras dokumentus var saņemt līdz augusta beigām, savukārt par uzvarētāju tiks izvēlēts tas komersants, kas konkursā iesniegs nolikumam atbilstošu piedāvājumu par viszemāko cenu.

Mūsas tilta rekonstrukciju Bauskā paredzēts veikt ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Papildināta - Valmiera iegūst tiesības rīkot Eiropas čempionātu BMX riteņbraukšanā

LETA/ Rūta Cinīte, 11.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Riteņbraukšanas savienība (UEC) Valmierai piešķīrusi tiesības rīkot 2019.gada Eiropas čempionātu BMX riteņbraukšanā, vēsta organizācija.

Papildināts ar Valmieras pilsētas pašvaldības komentāru

Valmieru droši var uzskatīt par Latvijas BMX riteņbraukšanas centru, kurā uzauguši vairāki augstākās klases braucēji, tostarp divkārtējais olimpiskais čempions Māris Štrombergs.

Latvijā iepriekšējo reizi šāda līmeņa sacīkstes notika 2013.gadā Rīgā, taču tad Vecā kontinenta meistarsacīkšu laureāti tika noteikti vairāku posmu kopvērtējumā, bet Latvijā risinājās devītais un desmitais etaps. Zīmīgi, ka togad par Eiropas čempionu kopvērtējumā kļuva tieši Štrombergs, kurš abos Rīgas etapos palika otrais, kamēr vienā uzvarēja Edžus Treimanis.

Tikmēr kopš 2014.gada Eiropas čempionāta medaļnieki tiek noteikti vienās atsevišķās sacensībās, savukārt paralēli tiek rīkota Eiropas kausa izcīņa, kurā dalībnieki sacenšas vairākos posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mūsas trase meklē investorus

Dienas Bizness, 29.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Sporta komplekss Mūsa aicina visus ieinteresētos investorus iesniegt pieteikumu piedalīties sporta kompleksa Mūsa pārdošanas procesā, liecina kompānijas paziņojums.

Investoram tiks piedāvāta iespēja nopirkt sporta kompleksu Mūsa, kura sastāvā ietilpst nekustamais īpašums, iekārtas un sacensību rīkošanai nepieciešamais aprīkojums, kā arī nemateriālais aktīvs – Mūsas trase preču zīme.

Sporta komplekss Mūsa tiek izmantots Eiropas un nacionāla mēroga autokrosa un rallijkrosa sacensību rīkošanai, un piedāvājuma mērķis ir piesaistīt papildu līdzekļus tā vispārējās attīstības nodrošināšanai, trases un saistīto ēku uzlabošanai, kas nodrošinātu iespēju sporta kompleksam Mūsa ilgtermiņā saglabāt Eiropas mēroga sacensību norises vietas statusu un kļūt par autosporta attīstības centru reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmierā atklāta jaunuzceltā BMX riteņbraukšanas trase, kas nosaukta par godu valmierietim, divkārtējam olimpiskajam čempionam BMX Mārim Štrombergam. Trasei dots nosaukums «Māra Štromberga BMX trase «Valmiera».

«Māra Štromberga BMX trase «Valmiera»» ir otrā sporta būve Valmierā, kuras nosaukumā iekļauts Valmieras olimpieša vārdu.

Māris Štrombergs savas sportista gaitas sācis Valmierā. Uz BMX velosipēda pirmo reizi uzkāpis agrā bērnībā, un savas karjeras laikā nesis ne vien Latvijas, bet arī Valmieras vārdu pasaulē. Māris Štrombergs vairākkārt izcīnījis Eiropas, Amerikas un Pasaules čempiona titulus, 2008. gadā Pekinā kļuva par pirmo Olimpisko čempionu BMX, šo panākumu atkārtojot Londonas Olimpiskajās spēlēs 2012.gadā un kļūstot par vienīgo divkārtējo Olimpisko čempionu BMX riteņbraukšanā.

«Māris Štrombergs ar savu neatlaidību, cīņas sparu un milzīgo darbu deva mums iespēju būt vienotiem, lepoties, gūt pozitīvas emocijas un enerģiju sasniegt savus mērķus. Ceru, ka trase, kas nesīs Māra Štromberga vārdu, ļaus BMX riteņbraukšanai piesaistīt arvien vairāk jaunus, enerģijas pilnus bērnus un jauniešus, kuri ir gatavi trenēties un tic saviem spēkiem. Lai šī trase iedvesmo jauniem panākumiem,» novēlēja Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Jānis Baiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga un Tampere rīkos 2023.gada pasaules hokeja čempionātu, piektdien tika apstiprināts Starptautiskās Hokeja federācijas (LHF) kongresā Somijā.

Paredzams, ka čempionāts Rīgā un Tamperē noritēs no 2023.gada 12. līdz 28.maijam.

"Esam ļoti priecīgi uzņemt pasaules čempionātu kopā ar mūsu hokeja draugiem un kolēģiem no Somijas," sacīja Latvijas Hokeja federācijas (LHF) prezidents Aigars Kalvītis. "Esam uzkrājuši neatsveramu čempionāta rīkošanas pieredzi, ir saprotams process un skaidrs sagaidāmais rezultāts. Taču svarīgākais ir tas, ka mums būs iespēja revanšēties skatītājiem par to, ka aizritējušais čempionāts notika gandrīz pie tukšām tribīnēm."

Jaunuzceltā "Nokia Arena" Tamperē, kuras ietilpība ir 13 445 sēdvietu, būs galvenā turnīra arēna.

Savukārt "Arēna Rīga" (9 550 sēdvietu) būs čempionāta otrā mājvieta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosporta līdzjutēju starpā vienmēr ir notikušas diskusijas par to, kurš no sportistiem ir ātrākais un kurš no tiem uzvarētu, ja tie brauktu ar vienādiem automobiļiem. Atbildes uz šiem jautājumiem pirmo reizi Latvijā būs iespējams rast 27. septembrī , kad Biķernieku trasē notiks šovs Rockstar Champions Race, kurā trīs disciplīnās ar vienādiem auto tiks noskaidrots "kas ir kas?" Latvijas autosportā.

Latvijas autosporta zvaigžņu sacīkstē tiksies astoņpadsmit rallija, autošosejas, autokrosa, drifta, rallijkrosa, motokrosa un motošosejas sportisti, kuriem būs uzdevums pierādīt savu ātrumu un precizitāti, kā arī spēju adoptēties pie dažādu spēkratu stūres trīs dažādās disciplīnās. Šobrīd dalībnieku sastāvs vēl tiek precizēts, un vēlmi pierādīt savus spēkus sev neierastās disciplīnās jau esot apliecinājušas tādas Latvijas autosporta zvaigznes, kā Ivars Caune, Ivars Vasaraudzis, Aivis Egle, brāļi Neikšāni, Haralds Šlegelmilhs, Jānis Horeliks, Ģirts Mūrnieks, Aldis Zēbergs, kā arī motosportisti Mārtiņš Aleksandrovičs un Bruno Rožkalns.

Biķernieku sporta kompleksa stadionā speciāli Rockstar Champions Race zvaigžņu sacensībām tiks izveidotas trases autošosejas, rallijkrosa un drifta sacensībām un sportistiem tajās nāksies sacensties ar vienādām, katrai šai disciplīnai speciāli sagatavotām sporta automašīnām – driftam sagatavotiem BMW M3, autošosejas paredzētiem BMW 320 un B-600 klases autokrosa bagijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Pilna intervija ar Lattelecom Rīgas maratona direktoru: Ceļā uz zeltu

Linda Zalāne, 02.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom Rīgas maratons nav tikai priecīgas skrējēju sejas, izlieti sviedri un sportotprieks. Šim pasākumam ir savs devums Latvijas tautsaimniecībā

Nolūkā noskaidrot to, cik lielu «naudas pēdu» maratona norises dienās atstāj skrējēji un viņu līdzjutēji, veikts pētījums. Par to plašāk DB stāsta SIA Nords Event Communications valdes priekšsēdētājs, Lattelecom Rīgas maratona direktors Aigars Nords un pētījuma veicējs SIA KEKonsultācijas valdes priekšsēdētājs Elmārs Kehris.

Šogad maijā notiks 28. Lattelecom Rīgas maratons. Cik gadus Jūs esat pie šī pasākuma organizēšanas stūres?

Aigars Nords (A.N.): Šis būs 12. maratons, kuru organizēsim. Protams, ja atskatās uz to laiku, kad sākām, toreiz situācija bija cita. Skriešana nebija tik populāra, un arī mēs paši taustījāmies un domājām, kā šādu pasākumu noorganizēt, jo nevienam nebija pieredzes šajā jomā. Nezinājām, kā pareizi jāveic laika atskaite, kur ražo medaļas, kā pareizi rīkoties, lai varētu slēgt ielas. Nebija arī kam palūgt padomu. Paši kā komanda bijām braukuši uz ārvalstu maratoniem, taču tur pieredzi guvām tikai kā dalībnieki. Skaidras vīzijas mums nebija, un valdīja neziņa par to, kā un vai šis pasākums gūs atsaucību. Tā bija mana un komandas vēlme pamēģināt, jo mums pašiem patika skriet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksajā sporta bāzē būvdarbu veicējs SIA Binders šodien uzstādīja pasaulē labāko motosporta trašu drošības aprīkojumu – dzelzsbetona barjeras, drošības sētas un dalībnieku parka nobrauktuvju (pitlīniju) dubultās dzelzsbetona sienas, informē CSDD.

Daļa no tā ir pasaulē vadošā drošības aprīkojuma ražotāja, Šveices uzņēmuma Geobrugg dāvinājums Biķernieku trasei. Līdz ar šī dāvinājuma saņemšanu starptautiskie drošības eksperti atzīst, ka Biķernieku trase un jaunbūvētā rallijkrosa trase tiek plānota un veidota, pievēršot pastiprinātu uzmanību sportistu un skatītāju drošībai.

Šveices uzņēmums sadarbībā ar Starptautisko Automobiļu Federāciju (FIA) ir nupat pabeidzis darbu pie dubultās dzelzsbetona pitlīniju sienas izveides un tās pirmā demonstrācija notiek tieši Biķernieku trasē. Plānots, ka rallijkrosa čempionāta laikā (2016.gada 1.un 2.oktobrī) pasaulē jaunākais drošības aprīkojums tiks prezentēts gan FIA, gan daudzu pasaules valstu motosporta trašu drošības ekspertiem. Dubultās pitlīniju sienas ir jaunākais risinājums motosporta trasē, jo nodrošina sportistiem aizsardzību brīdī, kad sporta automašīnas trasē pārvietojas pa abām pusēm. Šādas drošības barjeras tuvākajā nākotnē plānots uzstādīt arī Norvēģijas un Ķīnas motosporta trasēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosportists, inženieris un uzņēmējs Andris Dambis Ogrē būvē pasaules klases sporta auto un ir iegādājies Mitsubishi rūpnīcu Lielbritānijā.

Ar automašīnām Andris Dambis ir cieši saistīts jau no agras bērnības, kad tētis, šoferis būdams, ņēmis mazo līdzi uz garāžu. Tehnika ieinteresējusi tik ļoti, ka ar apskatīšanu un pabraukāšanos nepietika. Neviena nemudināts, puika pats ķēries pie dažādu aparātu konstruēšanas. Aizraušanās mūža garumā sākusies ar mopēdu un automodelīšu būvēšanu.

«Man bija skaidrs, ka gribu darboties ar mašīnām. Sagadīšanās pēc togad, kad man bija jāstājas augstskolā, pirmo gadu Rīgas Tehniskajā universitātē uzņēma autotransporta specialitātē. Uz to bija liels konkurss, bet tiku iekšā.»

Otru dzīves daļu kopš padsmitnieka vecuma paņēmis autosports. «Piedalījos visās sacensībās pēc kārtas ar kādām mašīnām vien varēju. Tepat Ogrē pats sāku būvēt autokrosa mašīnu. Kolhozs piešķīra vienu norakstītu žigulīti, es to sametināju, un tā sākās manas autokrosa gaitas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 12. septembrī sporta kompleksā Mūsa notiks Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta un Folkreisa kārtējā sacīkste. Uz starta dažādās klasēs stāsies kopumā ap 90 sportistu. Šāds dalībnieku skaits vienā Latvijas krosa čempionāta posmā vērojams pirmo reizi vairāk nekā desmit gadu laikā!

Speciālisti atzīmē, ka šī nav pirmā reize, kad autokross piedzīvo dalībnieku skaita kāpumu sarežģītas ekonomiskās situācijas apstākļos. Arī iepriekšējie autokrosa „ziedu laiki” bija krīzes periodā – ap 1998. gadu, kad valstī un tās apkārtnē plosījās tā sauktā Krievijas krīze. Līdzīgi piemēri meklējami arī pirmajos atjaunotās neatkarības gados – tieši kross deviņdesmito gadu sākumā piedzīvoja straujāko dalībnieku skaita attīstību.

Latvijas čempionāta četrās klasēs – 1600, 2000 Super, Open un B600 – kopumā uz starta plāno stāties vairāk nekā 50 sportistu. Baltijas D-3A bagiju čempionāta sacīkstē šobrīd pieteikti 11 dalībnieki, taču ir liela iespēja, ka skaits palielināsies ar pāris pēdējā brīža pieteikumiem. LAF Bērnu kausa izcīņā Beta bagiju klasē gatavi cīņai vismaz 12 sportisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bobsleja un kamaniņu trase Sigulda pērno gadu noslēgusi ar zaudējumiem

Gunta Kursiša, 02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA Bobsleja un kamaniņu trase Sigulda apgrozījusi 575,8 tūkst. eiro (404,6 tūkst. Ls), un gads tika noslēgts ar 220 tūkst. eiro (154,6 tūkst. Ls) zaudējumiem, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012. gadu, pērn SIA Bobsleja un kamaniņu trase Sigulda apgrozījums ir samazinājies par 4,44%. Trases vadība skaidro, ka galvenais iemesls uzņēmuma ieņēmumu kritumam bija sporta komandu treniņu pārnešanu uz jauno Soču trasi un gatavošanos olimpiskajām spēlēm tajā. Ieņēmumi, kuri tiek gūti no ledus treniņu pārdošanas Krievijas komandu sportistiem, varētu samazināties arī šogad, jo darbu uzsākusi Soču trase, gada pārskatā atzinusi SIA Bobsleja un kamaniņu trase Sigulda vadība.

Gada laikā palielinājušies arī zaudējumi pēc nodokļu nomaksas – no 155 tūkst. eiro 2012. gadā līdz 220 tūkst. eiro pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksajā sporta bāzē šobrīd top jaunā rallijkrosa trase, kurā jau jūlija beigās paredzētas pirmās sacensības, tāpēc trasē sākts darbs pie seguma virskārtas būvniecības, informē SIA Binders.

Atbilstoši Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām, jaunā rallijkrosa trase būs pagaidām vienīgā Latvijā, kuras grants jeb sporta veidam raksturīgā netīrā seguma posms tiks ieklāts līdzīgi kā asfalts – ar ieklājēju. Tāpēc trešdien, 8. jūnijā, uzņēmuma Binders speciālisti veica Latvijā unikālās tehnoloģijas testēšanu objektā.

Pirms rallijkrosa trases seguma ieklāšanas visā platībā, trešdien 800 m2 lielā posmā tika veikta tehnoloģijas testēšana. Pēc grants jeb netīrā seguma ieklāšanas nelielajā posmā tiks veikti dažādi laboratoriskie testi gan pasūtītāja – Ceļu satiksmes un drošības direkcijas –, gan Binders ceļu būvmateriālu testēšanas laboratorijā. Pirms jūnija beigās paredzētās grants seguma ieklāšanas atlikušajos 6800 m2, jāpārliecinās, vai visi laboratorisko pārbaužu rezultāti atbilst projekta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

CSDD: Īpašnieki pretojās Biķernieku trases attīstībai, jo vēlas pārdot zemi par neadekvāti augstu cenu

LETA, 20.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pārņēma Biķernieku trases apsaimniekošanu, visu laiku ir bijusi vērojama privātīpašnieku pretdarbība trases attīstībai, aģentūrai LETA sacīja CSDD Sabiedrisko attiecību daļā.

CSDD norādīja, ka nacionālā Biķernieku kompleksā sporta bāze ir visai sabiedrībai nozīmīgs sporta un atpūtas komplekss, kuru uzticēts pārvaldīt CSDD. «Diemžēl daļa no trases atrodas uz privātīpašnieku zemes. Jau pārņemot šo trasi apsaimniekošanā, visu laiku ir bijusi vērojama privātīpašnieku pretdarbība trases attīstībai. Īpašnieki nav slēpuši neapmierinātību, ka trase tika nodota CSDD. Viņu mērķis bija novest trasi līdz bankrotam un iegūt trases zemi savā īpašumā. Pārņemot trasi, viņu nodomi tika izjaukti, pasargājot trasi no bankrota,» skaidroja CSDD.

Direkcijā apgalvoja, ka no trases pārņemšanas brīža arī sākās pretdarbība no īpašnieku puses. «Īpašnieki pretojās jebkurai attīstībai, jo viņi vēlas pārdot zemi par neadekvāti augstu cenu. Līdz ar to mums nav pārsteigums, ka īpašnieki vēlas, lai trasei atņemtu nacionālās sporta bāzes statusu,» informēja CSDD.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Līdz šim hokeja čempionāta gatavošanās darbos ieguldīti nepilni 600 000 eiro

LETA, 18.03.2021

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāra vietnieks, Sporta departamenta direktors Edgars Severs.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim Latvijā gaidāmā pasaules čempionāta hokejā, kas Rīgā norisināsies maija otrā pusē, gatavošanās darbos ieguldīti 593 268 eiro, žurnālistus informēja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāra vietnieks, Sporta departamenta direktors Edgars Severs.

Viņš atgādināja, ka Latvija uzņems 16 spēcīgākās hokeja izlases un rīkos 64 spēles. Pirmā hokeja spēle būs vērojama 21.maijā, bet fināls - 6.jūnijā.

Kā stāstīja Severs, līdz šim gatavošanās darbos pasaules hokeja čempionāta norisei ieguldīti 593 268 eiro. Savukārt 29.martā pasaules hokeja čempionāta rīcības komiteja spriedīs par iepriekšējā Starptautiskās hokeja federācijas (IIHF) kongresa neiztērēto finansējumu 183 268 eiro apmērā, lai vienotos par tā izlietojuma mērķiem.

Severs uzsvēra, ka rīcības komiteja 29.marta sēdē vērtēs aktuālāko situāciju ar Covid-19, diskutēs par čempionāta drošības protokolu efektivitāti un tā detalizāciju čempionāta drošai rīkošanai, kā arī skatīs ieguldītā finansējuma izlietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Ja Rīga viena rīkos hokeja čempionātu, IIHF jābūt pretimnākošai ar finansējumu

LETA, 20.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja 2021.gada pasaules čempionāta hokejā rīkošana tiks uzticēta tikai Rīgai, tad būtu loģiski, ka Starptautiskā Ledus hokeja federācija (IIHF) spertu soli pretī ar finansējumu, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Viņš atturējās minēt precīzu summu, cik lieli varētu būt Latvijas papildu izdevumi, ja pavasarī plānotais hokeja čempionāts pilnībā notiktu tikai Rīgā, un cik daudz papildu naudas Latvija varētu atļauties tērēt šim mērķim. "Es vēl neesmu redzējis nevienu aprēķinu, cik tas kopumā varētu izmaksāt. Protams, var iziet tikai no šī. Tātad tā ir saruna ar IIHF, kurš sedz kādus izdevumus, ja viņi šādā virzienā lemj," norādīja premjers.

Kariņš apliecināja, ka Latvija ir gatava rīkot pasaules čempionātu hokejā tādā apmērā, kādā tas bija plānots iepriekš, un tam valsts budžetā finansējuma pietiek. Tomēr, ja IIHF piedāvātu Rīgai vienai rīkot visas čempionāta spēles, tad izšķirošs būtu jautājums, cik lieli papildu izdevumi tam nepieciešami un kurš tos segs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas rallija čempionāts startē Lietuvā

Aldis Zelmenis, 27.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29. janvārī Lietuvā, Utenas apkārtnē startēs Latvijas rallija čempionāts. Pirmajā posmā – Halls Winter Rally 2011 – startēs 25 Latvijas ekipāžas, savukārt Latvijas čempionāta ieskaitē dalībnieku būs vairāk, jo mūsu seriālā plāno piedalīties arī vairākas ārvalstu ekipāžas.

Līdzšinējie valsts favorīti – kaujas gatavībā

N4 klasē, kurā tradicionāli norisinās principiālākās Latvijas čempionāta cīņas, turpināsies līdzšinējo grandu kaujas. Uz starta stāsies gan pērnie čempioni Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rallija komanda), gan sekotāji Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (ARX Baltica Rally Team), gan Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (R-evolution Racing), gan Māris Neikšāns un debitējošais stūrmanis Ringolds Bērziņš (LMT Rallija komanda). Kā ierasts pēdējās sezonās, nopietni spēlētāji būs Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse. Savukārt sezonas intriga būs pērnā gada A Plus grupas Latvijas čempionu Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Skandi Auto Rallija komanda) ienākšana N4 klasē. Ievērojami atjaunots arī N4 klases autoparks – visi, izņemot Māri Neikšānu, jau Lietuvā uz starta stāsies ar Mitsubishi Lancer Evo X automašīnām.A Plus grupā vadošā Latvijas ekipāža būs Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, taču ļoti iespējams, ka turpināsies latviešu cīņa par čempionāta medaļām ar kādu no kaimiņvalstu ekipāžām. Iepriekšējās sezonās Svilis sīvi spēkojās gan trasē, gan kopvērtējuma tabulā ar lietuvieti Roku Lipeiķi. Mainīta čempionāta individuālo vērtējumu punktu skaitīšanas sistēma. Šogad par uzvaru dalībnieki saņems 15 punktus, bet kopumā posmā punktus gūs pirmo desmit vietu ieguvēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mūsas trasē viesosies retro auto rallijs

, 28.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada, 6. maijā Latviju šķērsos starptautiskā antīko automobiļu rallija The Nordconnect Trial 2009 dalībnieki, un to maršrutā ir iekļauts sporta komplekss Mūsa, kurā tie piedalīsies papildus sacensībās.

Mūsas trasē no pulksten 12:00 līdz 13:30 interesentiem būs iespēja vislabāk vienkopus apskatīt visu trīsdesmit četru ekipāžu spēkratus.

Rallijam The Nordconnect Trial 2009 starts tiks dots 2. maijā Nīderlandē un deviņu dienu laikā sacensību dalībnieki šķērsos Vāciju, Poliju, Lietuvu, Latviju, Zviedriju, Dāniju un caur Vāciju atgriezīsies Nīderlandē. Sacensību maršrutā ir iekļauti vairāki kontrolpunkti un papildus sacensības. Par visatbilstošāko vietu papildus sacensībām rallija organizatori ir izraudzījušies sporta kompleksu Mūsa Bauskā.

Bez retro automobiļiem, kuru vidū ir tādas pērles kā Jaguar MK II, Volvo P 1800, Mercedes 280 SL, BMW 2002, Jensen CV8-MK III un Fiat 850 Abarth, rallijā piedalās arī jauni un veci spēkrati, kuros tiek izmantotas alternatīvās degvielas. The Nordconnect Trial 2009 mērķis ir aicināt sabiedrību un autobraucējus domāt zaļi, pierādot, ka videi draudzīgi automobiļi, kuri izmanto biodegvielas, kas iegūtas no atjaunojamiem resursiem, nav sliktāki par tradicionālajiem spēkratiem, kuri darbojas, izmantojot naftas produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru