Šā gada oktobrī sarukuši ir ne tikai pa dzelzceļu pārvadāto un ostās pārkrauto ogļu apjomi, samazinājums vērojams arī citos kravu veidos, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vēl septembrī, salīdzinot šā un pērnā gada rādītājus mēnešu griezumā, uz pusi vairāk pārvadāto naftas produktu dēļ kravu apjomi kopumā pieauga par 8,1% – līdz 4,08 milj. t, bet oktobrī līdztekus akmeņogļu kravu kritumam par 6,8%, līdz 1,31 milj. t pazeminās arī pārvadāto naftas produktu apjomi par 2,8% līdz 1,49 milj. t, liecina Latvijas dzelzceļa dati. Tas apliecina atsevišķu termināļu iepriekš pausto DB, ka oktobra rezultāti ir sliktāki par septembra rādītājiem.

Jau vēstīts, ka Latvijas tranzīta nozares spēlētāji norāda uz septembrī un oktobrī piedzīvoto, ka Krievijas dzelzceļš «spēlējas» ar t.s. kravu pārvadājumu apjomu papildplāniem, te tos apstiprinot, te noraidot. Tā rezultātā ostu termināļi saņem līdz pat 50% mazāk kravu, nekā iecerēts, oglēm un naftas produktiem dažādu iemeslu dēļ (tostarp kopējā kaimiņvalsts transporta stratēģija, brīvas dzelzceļa un ostu jaudas, norēķini rubļos par naftas produktu pārkraušanu ostu termināļos) tiekot novirzītiem uz Krievijas ostām. Gan atsevišķi komersanti, gan nozaru asociāciju pārstāvji norādījuši, ka problēmas sarunās ar Krievijas dzelzceļu rada arī pirmās personas trūkums Latvijas dzelzceļā. Turklāt situāciju vēl tikai pasliktina satiksmes ministra demisija.

Visu rakstu Naftas produkti uzrāda lejupslīdi lasiet 12. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra