Traģisku negadījumu skaits, ko izraisījuši reibumā braucoši autovadītāji, turpina samazināties. Ievainoto skaits 2010. gadā šādos negadījumos samazinājies par 16%, bet bojā gājušo skaits –par 47% salīdzinājumā ar 2009. gadu. Pēdējos gados palielinātie soda mēri, visticamāk, ir viens no iemesliem šādam uzlabojumam, informē CSDD.
Pozitīvie rezultāti satiksmes drošības jomā panākti ne tikai bargo sodu dēļ, bet arī satiksmes dalībnieku pastiprinātas kontroles un izglītošanas rezultātā. CSDD paredz, ka sodi dzērājšoferiem ar laiku varētu kļūt tikai bargāki, galvenokārt to rīcības traģisko seku dēļ.
Šobrīd iespējamie soda mēri, ko var saņemt reibumā braucošs šoferis, ir dažādi atkarībā no reibuma pakāpes un izdarītā pārkāpuma smaguma, tomēr jāņem vērā, ka visos gadījumos tiek piemērots naudas sods, 8 pārkāpumu uzskaites punkti, kā arī uz laiku atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.
Ja šofera asinīs konstatētā alkohola koncentrācija pārsniedz 1 promili, papildus tiek piemērots administratīvais arests un atņemtas vadīšanas tiesības no viena līdz diviem gadiem. Tā kā šāds transportlīdzekļa vadītājs tiek uzskatīts par īpaši bīstamu satiksmes drošībai, tam pēc soda termiņa beigām vadīšanas tiesības ir jāiegūst vēlreiz nokārtojot teorētisko un vadīšanas eksāmenu. Savukārt, lai iegūtu pielaidi eksāmenu kārtošanai, nepieciešama medicīniskā izziņa, kuras iegūšanā dzērājšoferi tiek vērtēti stingrāk nekā pārējie. Tomēr tiek plānots, ka medicīniskās pārbaudes varētu kļūt pat vēl stingrākas, piemēram, iekļaujot arī psihologa un citu speciālistu apmeklējumus, lai maksimāli samazinātu risku, kas saistīts ar atkārtotu sēšanos pie stūres reibumā.