Transports un loģistika

«National Business Travel Association» kritizē drošības maksas

Aivars Mackevics [email protected], 24.02.2003

Jaunākais izdevums

Amerikāņu National Business Travel Association (NBTA) pieprasa, lai līdzekļu pielietojums lidojumu drošībai tiktu segts no valsts puses. Drošība ir sabiedrības interesēs un tāpēc par to jārūpējas visai sabiedrībai kopumā un nevis tikai gaisa satiksmes organizācijām, regulārajiem pasažieriem un lidsabiedrībām. Pēc Transportation Security Administration (TSA) datiem pašlaik trūkst 6 miljardu ASV dolāru, lai novērstu rupjākos ASV satiksmes aizsardzības sistēmas pārkāpumus. Tiek plānots ka pasažieriem vajadzēs maksās drošības maksu 8 ASV dolāru apjomā par vienu lidojuma vienību, tātad 32 ASV dolārus par braucienu turp un atpakaļ ar vienu pārsēšanos. Jau esošie nodokļi un nomaksas sastāda 26% no biļetes cenas. Avots: VDR

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kaleva Travel grupai – jauns īpašnieks

Ingrīda Drazdovska, 07.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carlson Wagonlit Travel kļuvis par 100% Kaleva Travel grupas uzņēmumu īpašnieku, informē kompānija Kaleva Travel.

Viens no lielākajiem darījumu braucienu organizēšanas pakalpojumu sniedzējiem pasaulē – uzņēmums Carlson Wagonlit Travel (CWT) ir pilnībā iegādājies Somijas uzņēmuma Kaleva Travel akciju kapitālu. Tas iepriekš piederēja Jūrnato ģimenei (Juuranto-Yhtiöt) un Kaleva Travel menedžmentam. Carlson Wagonlit Travel (CWT) īpašnieki ir JP Morgan bank 45% un Karlsonu (Carlsons) ģimene, bet tās kopējais apgrozījums 2009. gadā bija 11.05 miljardi latu (21.4 miljardi USD).

Kaleva Travel ir Somijas tirgus līderis, kā arī Carlson Wagonlit stratēģiskais partneris piecās Eiropas valstīs: Somijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Rumānijā. Uzņēmumu pārņemšana ir loģisks turpinājums Kaleva Travel stratēģiskai partnerībai ar CWT.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Travel ‘n More – jo ikviens ceļotājs ir pelnījis ko vairāk…

Jauna izejošā tūrisma aģentūra Travel ‘n More augustā ir sākusi savu darbību un pievienojas Latvijas tūrisma operatoru un aģentu lokam. Aģentūra specializējas luksuss un VIP ceļojumos un to pakalpojumos, kas tiek pielāgoti katram klientam individuāli.

Travel ‘n More mērķis ir radīt drošu un īpašu pieredzi ikvienam klientam katra brauciena laikā, nodrošinot izcilu pakalpojumu un tā nevainojamu izpildi. Aģentūras prioritāte ir piepildīt katra klienta vajadzības un radīt neaizmirstamu ceļojumu ar pievienoto vērtību, kas ir augstas klases serviss un īpaša attieksme.

Ar katru gadu ceļotāji kļūst arvien prasīgāki un meklē jaunas iespējas, lai saņemtu vislabāko no tā, ko viņi vēlas. Tāpat tiek pieprasīts arī plašāks tūrisma produktu klāsts un unikāli galamērķi. Visi šie aspekti tiek ņemti vērā Travel ‘n More ceļojumu aģentūras darbībā, un katrs pakalpojums, ko tā piedāvā, tiek sniegts atbilstoši klientu prasībām un augstajām vēlmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

NATO valstu un valdību vadītāju sanāksmes preses centrs izplatījis informāciju par drošības zonām NATO samita laikā.

Drošības zonas

Drošības zonas Rīgā būs laikā no 27. līdz 29. novembrim ap NATO samita norises vietām un delegāciju viesnīcām.

Šajās dienās drošības zonas plānotas:

Olimpiskā sporta centra rajonā

1. Grostonas, Tomsona, Zaubes, Nītaures, Mālpils , J. Daliņa ielās

2. Skanstes ielā no Mālpils līdz Zirņu ielai

3. Vesetas ielā no Sporta ielas

4. Ēveles ielā līdz Kr. Valdemāra ielai

Rīgas centrā

1. Arhitektu un Inženieru ielās

2. Elizabetes ielā no Tērbatas līdz Kr. Barona ielai

3. Alfrēda Kalniņa ielā no Kr. Barona ielas līdz Marijas ielai

4. Merķeļa ielā no Brīvības bulvāra līdz Marijas ielai

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nominācijas komisijas veiktās kandidātu atlases un RTU rektora apstiprinājuma ar šī gada 26. jūniju par Riga Business School kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienības direktoru kļūs Klaudio Rivera. Direktora amatā Klaudio Rivera nomainīs ilggadējo Riga Business School direktoru Jāni Grēviņu.

Riga Business School direktora atlase notiek reizi piecos gados. Nominācijas komisija darbu uzsāka šī gada 5. janvārī. Tās sastāvā bija deviņi dalībnieki ar dažādām lomām Riga Business School darbībā. Pēc atlases publiskas izsludināšanas konkursā pieteicās 26 kandidāti. Uz noslēguma pārrunām uzaicinājumu saņēma trīs kandidāti ar augstāko vērtējumu pēc nominācijas komisijas izvērtējuma.

Sanda Liepiņa, Riga Business School padomnieku konventa vadītāja: “Ir noslēdzies nominācijas komisijas darbs, un RTU rektors apstiprinājis Riga Business School jauno direktoru. Riga Business School stratēģija nākošajiem pieciem gadiem ir mērķtiecīga izaugsme uzņēmējdarbības stiprināšanā tehnoloģiju dominējošā laikā. Inovāciju vadība, digitalizācija un biznesa līderība būs vadošie virzieni nākošo gadu laikā. Riga Business School paredz studentu skaita tālāku izaugsmi, īpaši attīstot apmācības mikrokursu līmenī, attīstot bakalaura un MBA programmas, fokusējoties uz tālāku augsta līmeņa vadītāju apmācību, kā arī Mini MBA programmas piedāvājuma attīstīšanu, un to visu darīt sadarbībā ar vairākām pasaules līmeņa biznesa skolām. Klaudio Riveras redzējums par augstskolas attīstību deva pārliecību, ka skolas stratēģija nonāk īstajās rokās.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tūrisma pakalpojumu sniedzējs Kaleva Travel atsācis strādāt ar peļņu

Gunta Kursiša, 06.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darījumu tūrisma pakalpojumu sniedzējs Kaleva Travel atsācis darboties ar peļņu, liecina uzņēmuma 2010. gada dati. 2009. gadā uzņēmuma zaudējumi veidoja 46,732 latus, savukārt 2010. gadā uzņēmums jau strādāja ar peļņu 65 tūkstošu latu apmērā.

Darījumu tūrisma pakalpojumu sniedzēja Kaleva Travel apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2009. gadu, ir pieaudzis par 1,121 miljonu latiem.

Pērn uzņēmuma apgrozījums bija 4,618 miljoni latu, un kompānijas peļņa veidoja 65 tūkstošus latu. Pirms gada – 2009. gadā, Kaleva Travel apgrozījums veidoja 3, 497 miljonus latu.

Db.lv jau vēstīja, ka šī gada februārī par 100% Kaleva Travel grupas uzņēmumu īpašnieku kļuvis Carlson Wagonlit Travel (CWT). Līdz tam Kaleva Travel piederēja Jūrnato ģimeneti (Juuranto-Yhtiot) un Kaleva Travel menedžmentam. CWT īpašnieki ir JP Morgan Bank (45%) un Karlsonu (Carlsons) ģimene. CWT kopējais apgrozījums 2009. gadā veidoja 11,05 miljardus latu. Pēc uzņēmuma īpašnieku maiņas Kaleva Travel norādīja, ka kompānijas pārņemšana bija loģisks turpinājums uzņēmuma stratēģiskajai partnerībai ar CWT – Somijas tirgus līderis Kaleva Travel sadarbojās ar Carlson Wagonlit Somijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Rumānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā topošais biroju nomas projekts “Elemental Business Centre” 30.martā nosvinēja spāru svētkus, tādējādi atzīmējot apjomīgāko būvniecības darbu paveikšanu.

Līdztekus ierastajām spāru svētku tradīcijām, kā vainagu uzcelšana ēku augšējā stāvā un projektam pietuvinātu personu uzrunas, pasākumā bija vērojams arī īpašs kaskadiera priekšnesums – pārgājiens no vienas “Elemental Business Centre” ēkas jumta stāva uz otru.

“Elemental Business Centre” ir biroju nomas projekts Rīgā, Skanstes ielā 25, ar 21 000 m2 iznomājamo platību divās ēkās, kuras plānots nodot ekspluatācijā šā gada rudenī. Biroju nomas kompleksa būvniecība tika uzsākta 2021. gadā zem nosaukuma “Elemental Skanste”, taču šā gada sākumā projekts tika pārdēvēts par “Elemental Business Centre”.

Projekta attīstītāja “Kapitel” izpilddirektors Tāvi Ojala spāru ceremonijā norādīja, ka savā vairāk nekā 25 gadu pieredzē uzņēmumam ir nācies saskarties ar dažādiem izaicinājumiem, taču “Elemental Business Centre” būvniecība, ņemot vērā pēdējo gadu globālos notikumus, īpaši izceļas.“Neskatoties uz izaicinājumiem, mēs apņēmīgi turpinājām īstenot “Elemental Business Centre” projektu. Pirms diviem gadiem, ar mūsu profesionālo kolēģu un uzticamo partneru atbalstu, mēs šeit uzsākām būvniecību un tagad redzam, ka mūsu pūles ir atmaksājušās, jo mūsu acu priekšā top Rīgas labākās biroju ēkas. Jau šoruden mēs šeit varēsim svinēt atklāšanu, iezīmējot nozīmīgu pavērsienu mūsu ceļā uz pasaules līmeņa biroju nomas kompleksu,” sacīja T. Ojala. Viņš arī norādīja, ka mūsdienās augstākās klases biroju kompleksi ir kļuvuši par neatņemamu pilsētvides sastāvdaļu, tāpēc “Kapitel” tiecas attīstīt biroju ēkas, kas ne vien nodrošina izcilu darba vidi, bet arī uzlabo pilsētas ainavu un veicina vietējās kopienas izaugsmi un labklājību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diviem gadiem Ārlietu ministrija (ĀM) komandējumu un darba braucienu pakalpojumiem plāno tērēt 1,5 milj. Ls. Šī summa par iepirkumu vēl nesasniedz pirmskrīzes tēriņus ĀM komandējumiem, bet ir krietni vairāk nekā par darba braucieniem ĀM tērējusi iepriekšējos gados, kad konkursos par komandējumu nodrošināšanu arī uzvarēja tas pats uzņēmums CWT Latvia (iepriekš Kaleva Travel), kura daļas kādreiz piederēja arī bijušā ārlietu ministra sievai Irēnai Riekstiņai, kas patlaban darbojas uzņēmuma vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaule atrodas nemitīgā kustībā – tā seko līdzi tehnoloģiskajiem risinājumiem, modes tendencēm, sociālajām niansēm, kā arī sabiedrības vēlmēm, un tam visam pa vidu galvenais ir neko nenokavēt. Aizvien biežāk dzirdam aizspriedumus pret kādu viesnīcu ķēdi, aviokompāniju vai restorānu tikai tāpēc, ka kāds ir izlasījis blogu, redzējis informāciju sociālajos portālos vai dzirdējis no paziņām. Tika pavadītas vairākas dienas, meklējot tipiskākos aizspriedumus un pētot svarīgākos punktus biznesa ceļotāju ikdienā.

Gaisā virmo daudz mītu par Maskavu, sastrēgumiem, dārdzību, sliktu servisu, un, tā kā Maskava ir viens no populārākajiem darījumu braucienu galamērķiem, tika izvēlēts maršruts Rīga–Maskava. Aviokompānija Aeroflot ar gaisa satiksmi savieno Rīgu un Maskavu jau 75 gadus. Aeroflot dienā veic 4 tiešos reisus, kopā ar partneriem sasniedz pat 8 reisus dienā, kas veido savienojumus ar Aeroflot reisiem visā pasaulē. Aviokompānijai ir lidojumi uz 131 galamērķi 50 pasaules valstīs.

Lai kliedētu mītus, Baltic Travel Group (SIA Baltijas Ceļojumu grupa) valdes priekšsēdētājs un ļoti aktīvs biznesa ceļotājs Vladislavs Korjagins un Latvijas lielākā tūrisma portāla Travelnews direktors Aivars Mackevičs devās izpētes lidojumā ar aviokompāniju Aeroflot uz Maskavu, piedaloties Krievijas biznesa tūrisma industrijas apbalvošanas ceremonijā Buying Business Travel Awards Russia & CIS 2016 un izbaudot Four seasons Hotel Moscow luksusa viesnīcas servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC piemēro SIA Simply Travel 8000 latu sodu

Žanete Hāka, 20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot izmitināšanas pakalpojumu sniedzēja SIA Simply Travel īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām, atzinis komersanta īstenoto komercpraksi par negodīgu un piemērojis 8000 latu lielu naudas sodu.

Kā informē PTAC, SIA Simply Travel īstenoto komercpraksi sāka vērtēt, balstoties uz patērētāju iesniegtajām sūdzībām par komersanta rīcību organizētajās prezentācijās ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas (viesnīcās), kā arī slēdzot ar patērētājiem līgumus par izmitināšanas pakalpojumu nodrošināšanu ārvalstīs.

PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel, piedāvājot pakalpojumus, nav sniegusi informāciju par atteikuma tiesībām, ierobežojusi atteikuma tiesību īstenošanu, kā arī rīkojusies profesionālajai rūpībai neatbilstoši, apgrūtinot patērētājiem iespēju sazināties ar SIA Simply Travel, kas nepieciešama līgumsaistību izpildei un atteikuma tiesību īstenošanai. Izvērtējot patērētāju sniegto informāciju, PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel ir īstenojusi arī maldinošu komercpraksi, nepatiesi apgalvojot, ka pakalpojums pieejams tikai ļoti ierobežotu laiku un līgumu par piedāvāto cenu iespējams noslēgt tikai prezentācijas dienā, samaksājot līgumā noteikto summu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma pakalpojumu sniedzējs SIA "Vanilla Travel" prognozē, ka šajā gadā uzņēmuma apgrozījums samazināsies par 70%, liecina uzņēmuma gada pārskats "Lursoft".

Uzņēmuma darbība 2019.gadā bijusi stabila un nav bijuši ārēji apstākļi, kas ietekmētu pieprasījumu. "Bija svārstīgs pieprasījums, īpaši zems vasaras mēnešu laikā, kas ir netipiski, salīdzinot ar citiem gadiem. Savukārt gada pēdējā ceturksnī pieprasījums pēc ceļojumiem krasi pieauga," teikts SIA "Vanilla Travel" vadības ziņojumā. Salīdzinot ar kopējo tirgus pieaugumu, SIA "Vanilla Travel" apgrozījums audzis straujāk. Iesniegtais gada pārskats liecina, ka 2019.gadā SIA "Vanilla Travel" apgrozīja 9,19 miljonus eiro, kas ir par 7,87% vairāk nekā gadu iepriekš.

Aizvadītajā gadā SIA "Vanilla Travel" ieviesusi vairākas jaunas sistēmas, digitalizētus darījumu un komunikācijas procesus, kā arī veikusi ieguldījumus zīmola atjaunošanā un modernizēšanā. Pērno gadu tūrisma pakalpojumu sniedzējs noslēdzis ar 31,10 tūkstošu eiro peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Carlson Wagonlit Travel Latvia kāpina apgrozījumu

Ingrīda Drazdovska, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel Latvia /Kaleva Travel (CWT Latvia) apgrozījums 2011. gadā ir pieaudzis par 5% līdz 4,8 miljoniem latu, informē uzņēmums.

Izaugsmi aģentūras vadītāja Irēna Riekstiņa pamato ar cenu stabilizāciju Latvijā un citās valstīs, kā arī iespējām, ko devusi pievienošanās Carlson Wagonlit Travel grupai - vienai no ietekmīgākajām darījumu tūrisma kompānijām pasaulē. 2012.gadu uzņēmuma vadītāja saredz kā iespēju Latvijai konkurēt ar cenu un kvalitāti konferenču un darījumu ceļojumu segmentā, vēl aktīvāk piesaistot ienākošo darījumu tūrismu.

Darījumu braucienu apkalpošana un pasākumu organizēšana veido 65% no uzņēmuma pamatdarbības tūrisma jomā. 92% korporatīvo klientu pērn turpinājuši sadarbību ar uzņēmumu. Pērn fiksēts arī 12% pieaugums CWT Latvia atpūtas ceļojumu segmentā. Šobrīd, kad apgūti jau tirgū ilglaicīgi pieejamie atpūtas ceļojumi un nostabilizējusies pirktspēja, ceļotājiem atkal atgriežas interese par tālākiem un individuāli plānotiem maršrutiem – gan izzinošiem, gan atpūtas ceļojumiem ģimenes lokā, raksturo I. Riekstiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vanilla Travel apkalpoto tūristu un pasūtījumu skaits pērn audzis par 20%

Žanete Hāka, 10.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā SIA Vanilla Travel turpinājis attīstīt savu darbību, kā rezultātā apkalpoto tūristu un pasūtījumu skaits palielinājies vidēji par 20%, liecina dati Lursoft.

Uzņēmuma kopējais apgrozījums pērn palielinājies par 28,76%, sasniedzot 5,486 miljonus latu. Ievērojami pieaugusi arī tūrisma firmas peļņa, kas gada laikā palielinājusies no 567 latiem līdz 25,96 tūkstošiem latu.

Kā norāda SIA Vanilla Travel vadība, pērn izveidoti trīs uzņēmuma attīstības virzieni – Vanilla Travel kā atpūtas ceļojumu eksperts Latvijas tirgū, Vanilla Travel kā individuālo ceļojumu izstrādāšanas eksperts un korporatīvo ceļojumu nodaļa.

Nākotnē, lai veicinātu Vanilla Travel attīstību, iecerēts turpināt investēt līdzekļus interneta vides tūrisma produktu mārketingā, kā arī Vanilla Travel piederošo zīmolu nostiprināšanā. Šogad kā savus mērķa tirgus uzņēmums izvēlējies Krieviju un Apvienoto Karalisti, individuālo ceļojumu izstrādāšanu šo valstu rezidentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«STA Travel» Starptautiskā Konference 2005 tiek rīkota Latvijā

Aivars Mackevics [email protected], 12.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 11.-13.maijam Rīgā, Radisson SAS norisinās starptautiska tūrisma konference, kurā piedalās jauniešu aģentūru direktori no 14 valstīm tai skaitā no Šrilankas, Krievijas, Islandes u.c. Konferences organizatori ir pasaulē lielākā tūrisma aģentūru ķēde studentiem un jauniešiem STA Travel, sadarbībā ar tūrisma aģentūru Kolumbs. 2005.gadā Rīga tika izvēlēta par STA Travel ikgadējās konferences norises vietu, sakarā ar STA Travel kompānijas ienākšanu Baltijas valstīs un pirmā biroja atvēršanu Rīgā šī gada aprīlī. Konferencē tiks apspriesti jautājumi un diskutēts par tādām aktuālām tēmām: kā On-line rezervēšanas sistēmas un e-biļešu ieviešana tūrismā, jauni ceļošanas veidi jauniešiem, kas apvienoti ar brīvprātīgo darbu, izglītību, valodu kursiem, kā arī par zemo izmaksu ceļojumu pakešu gatavošanu studentiem un jauniešiem un citiem mārketinga plāniem, kas veicinātu jauniešu ceļošanu radot jaunas iespējas un piedāvājumus. Zīmīgi, ka Baltic Discovery, tūrisma aģentūras Kolumbs ienākošā tūrisma nodaļa, šī gada maijā kļūst STA Travel pārstāvošā ienākošā tūrisma aģentūra arī Maskavā un St Pēterburgā. Līdz ar to, tūrisma aģentūra Kolumbs un Baltic Discovery pasaules lielākajā tūrisma firmu tīklā pārstāv ne vien Latviju, Igauniju un Lietuvu, bet arī Krieviju. STA Travel ir pasaulē lielākā studentu un jauniešu tūrisma aģentūra, kas darbojas vairāk kā 75 pasaules valstīs ar vairāk kā 800 birojiem visā pasaulē, un konsolidēto gada apgrozījumu vairāk kā 1,1 miljards ASV dolāru. STA Travel ir viens no nozīmīgākajiem sadarbības partneriem pasaules lielākajām aviokompānijām, viesnīcu ķēdēm un vadošajiem pasaules tūrisma operatoriem. Avots: STA Travel

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Elemental Business Centre" būvnieks "Merks" nodevis biroju ēku kompleksu attīstītājam "Kapitel", tādējādi noslēdzot būvniecības posmu, kas tika uzsākts 2021.gada septembrī.

Projekta kopējās investīcijas pārsniedz 60 miljonus, un tas sastāv no divām ēkām ar 21 000 m2 kopējo iznomājamo platību. Šobrīd nomai vēl pieejami 5000 m2 biroju platību, savukārt teju 75% ir jau iznomāti. Pašlaik jaunās biroja telpas tiek nodotas pirmajiem desmit nomniekiem, kuru kopējais darbinieku skaits biroju ēku kompleksā būs aptuveni 500. Pirmie nomnieki darbu "Elemental Business Centre" sāks jau oktobra beigās.

"Elemental Business Centre" pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš stāsta, ka Skanstē tapušās biroju ēkas ir gatavas un tuvākajā laikā tās apdzīvos vairums to nomnieku.

"Ar lielu prieku paziņojam, ka aktīva darba rezultātā, līdz ar biroju centra nodošanu ekspluatācijā, telpas varam nodot desmit uzņēmumiem, kuru darbinieki sāks tās izmantot jau no oktobra beigām. Nākamie desmit nomnieki savas jaunās telpas sāks apdzīvot nākamā gada pirmajā ceturksnī, kad arī gaidāma pusdienu restorāna "Restart" un fizioterapijas centra "Fiziocentrs" atvēršanas svētki. Prieks redzēt, ka ēkā izmantotās tehnoloģijas uzrāda iecerēto efektivitāti, jau šobrīd ēkas apkurei tiek izmantoti ģeotermālie siltumsūkņi, kā arī ēkā tiek nodrošināts augstākās klases mikroklimats. Ar ēkas nodošanu ekspluatācijā esam izpildījuši visus solījumus nomniekiem, kuri mums uzticējās būvniecības gaitā."

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eksperts: autordarbu privāta kopēšana un taisnīga atlīdzība

Baltic Data vadītājs Aivars Arums, 29.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā zināms, autoru darbi ir aizsargāti ar autortiesībām un to kopēšana nav atļauta. Mūsdienās gan vairāki autori atļauj savus darbus gan brīvi kopēt, gan lejuplādēt, jo tas ir papildus marketings, kas rada iespēju koncertos saņemt lielāku peļņu.

Analogo iekārtu laikmetā, privātā lietošanā parādoties iekārtām ar kurām bija iespējams veikt kopēšanu, radās situācija, ka katrs autors vairs nevarēja noslēgt ar katru lietotāju licences līgumu par autora darba kopēšanu. Tā rezultātā privāta nekomerciāla kopēšana vairākās valstīs tika atļauta, bet ar nosacījumu, ka autoriem par to jāsaņem atlīdzība. 2001.gadā Eiropas Savienība (ES) izdeva direktīvu 2001/29/EC (2001.g. 22. maijā), kura izņēmuma kārtā atļauj privāta legāli iegādāta autordarba kopijas izgatavošanu savām privātām nekomerciālām vajadzībām. Latvijā autortiesību likums nosaka, ka šādi drīkst izgatavot tikai vienu kopiju. Direktīva arī nosaka, ka par šo kopēšanu autoriem ir jāsaņem taisnīga atlīdzība. Atlīdzības lielums un iekasēšana tiek atstātas katras dalībvalsts ziņā. Dalībvalstis šo direktīvu var ieviest vai var neieviest. Ieviesušas ir 22 valstis, nav ieviesušas 5 valstis: Lielbritānija, Īrija, Luksemburga, Kipra un Malta. Pēc būtības šī direktīva saka: lūdzu ņemiet preci, par samaksu par šo preci vienosimies vēlāk. Biznesa pasaulē šāds princips parasti nav funkcionēt spējīgs. Piemēram, Jūs nevarēsiet celtniekam teikt: uzbūvē man māju, pēc tam par godīgu atlīdzību vienosimies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IBM paroles personālajos datoros aizsargā ar speciālu mikroshēmu

Ainars Sedlenieks [email protected], 20.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datoru Drošības tehnoloģijas, kas pārstāv antivīrusu kompāniju Kaspersky Lab informē,ka IBM ir kļuvusi par pirmo datoru ražotāju, kura pielieto kompānijas National Semiconductor ierīci SafeKeeper Trusted I/O Device, kas droši glabā datora identifikācijas datus, apgrūtinot iekļūšanu tajā no ārpuses. "Aizsardzība, šifrēšana un paroļu menedžments - tie ir galvenie IBM ThinkVantage tehnoloģijas komponenti, kuri vienkāršo dzīvi personālo datoru lietotājiem un samazina administrēšanas tēriņus visu izmēru organizācijām”, — ir sacīts IBM personālo datoru programmas nodaļas direktora Kleina Andersona paziņojumā. National Semiconductor apgalvo, ka šādas informācijas uzglabāšana mikroshēmās ir daudz drošāka par uzglabāšanu programmās. Mikroshēma šifrē datus, pielietojot atslēgu, kas ir pieejama tikai specprocesoram, kas aizsargā informāciju no ārējiem hakeriem un lietotāja kļūdām, un praktiski ieslēdz to personālajā datorā. Aizsargmikroshēma, kas tiek izmantota galda personālajos datoros, tagad kļūs par standartu gandrīz visiem IBM personālajiem datoriem, sacīja National Semi pārstāve Geila Balloka. IBM izstrādājusi mikroshēmu kopīgi ar National Semi un ar to nomainīs divas mikroshēmas, kuras Big Blue līdz šim pielietoja dažos personālajos datoros. Cits National Semi pārstāvis, Džefs Vairs, sacīja, ka šo mikroshēmu gatavojas izmantot arī Hewlett-Packard un Dell.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radisson SAS Astoria viesnīca iegūst World Travel Awards 2006 balvu

Jūlija Pudenko, 24.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radisson SAS Astoria viesnīca apsteidza konkurentus World Travel Award balvu 13.pasniegšanas ceremonijā, iegūstot Lietuvas vadošās viesnīcas titulu. 2006.gads ir jau otrais gads pēc kārtas, kad šī starptautiskā viesnīca iegūst šo prestižo apbalvojumu.

World Travel Awards ir pasaules visaptverošākā balvu pasniegšanas ceremonija, kurā piešķir apbalvojumus par sasniegumiem tūrisma nozarē. Lēmumu pieņem dažādu valstu ceļojumu aģentūru pārstāvji. Šogad balsošanā visā pasaulē piedalījās līdz pat 167 000 profesionāļi, kas darbojas tūrisma nozarē, tostarp 110 000 ceļojumu aģentūru pārstāvji. Balsis reģistrē tiešsaistē oficiālajā World Travel Awards mājas lapā, kā arī lielākajā daļā vadošajās interneta vietnēs, kas ietver tūrisma informāciju un piedāvā papildu iespējas nobalsot.

Viesnīcas Radisson SAS Astoria ģenerāldirektors Eiriks Bergvolls komentē: «Mēs esam patiesi priecīgi saņemt šo prestižo balvu jau otro gadu pēc kārtas. Ar mūsu piedāvāto 'Jā, es varu' servisa garu, tehnoloģiski attīstītām iekārtām, bezmaksas bezvadu interneta pieeju mēs tiecamies piedāvāt visaugstākās kvalitātes servisu un neaizmirstamu viesnīcas pieredzi. Esmu ļoti pateicīgs visiem mūsu darbiniekiem par profesionalitāti, attieksmi, uzticību un lielisku komandas darbu. Mūsu viesnīca lepojas būt visstraujāk augošās starptautiskas viesnīcu kompānijas daļa kā viesiem, tā arī darbiniekiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Populārākie tūristu galamērķi Lieldienu brīvdienās būs Itālija, Lisabona un Madride

Lelde Petrāne, 28.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Lieldienu brīvdienās populārākie galamēķi būs Itālija, kā arī Portugāles galvaspilsēta Lisabona un Spānijas galvaspilsēta Madride, aģentūrai BNS atzina aptaujatie tūrisma operatori.

Tūrisma aģentūras Kaleva Travel ceļojumu konsultanti norādīja, ka skolēnu pavasara brīvdienas ir viens no aktīvākajiem ceļošanas periodiem arī Latvijas iedzīvotājiem - ceļojumu aktivitāte šajā laikā vidēji pieaug par 34%, salīdzinot ar pārējiem gada mēnešiem.

Kaleva Travel informē, ka ģimeņu ceļojumi pavasara skolēnu brīvdienu laikā tika rezervēti jau janvārī un februārī. Populārākie ceļojumu virzieni ir Lisabona, Madride, Itālija un Ēģipte. Vidējā ceļojumu cena vienai personai ir 300 līdz 350 latu par piecu dienu ceļojumu vai arī ap 400 latiem par nedēļu garu atpūtu Ēģiptē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ceļojumu kuponi kolektīvās iepirkšanās portālos spēcīgi ietekmē tirgu

Anda Asere, 05.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma firmām tā ir iespēja atrast jaunus klientus, taču vienlaikus šāds piedāvājums «jauc gaisu»

Tā secināms no DB tūrisma uzņēmumu aptaujas. Daļa kompāniju nevēlējās paust savu viedokli, daļa ir stipri nobažījušies par negodīgu konkurenci. Pērn Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis astoņas patērētāju sūdzības par iegādātiem ceļojumu kuponiem kolektīvās iepirkšanās portālā Cherry.lv, no tām septiņas sūdzības bija par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar tūrisma operatora Plius Travel bankrotu, bet viena par nekvalitatīvu tūrisma pakalpojumu (ceļojums ar autobusu uz Lietuvu). Pērn ir saņemtas arī divas sūdzības par SIA Hot Travel par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar bankrotējošo Lietuvas tūrisma operatoru UAB Fresh Travel. Pēc konsultācijām par tālāko rīcību PTAC ir vērsušies vairāki desmiti patērētāju, tāpēc iestāde savas kompetences ietvaros šobrīd veic darbības, lai patērētājiem palīdzētu atgūt naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi Latvijas iedzīvotāji, ieklausoties uzņēmuma Simply Travel pārstāvju rožainajos solījumos par lētām brīvdienām Spānijas dienvidos un Kanāriju salās, samaksājuši iespaidīgas naudas summas.

Taču rezultāts – ne ceļojuma, ne naudas, un arī Simply Travel pārstāvji, kuri iepriekš, pirms samaksāta nauda, naski komunicēja, tagad pazuduši bez pēdām – ne atbild uz telefona zvaniem, ne uz e-pastiem, ne arī sastopami birojā, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Simpy Travel darbības shēma bijusi vienkārša. Cilvēks saņem telefona zvanu, kurā viņu apsveic, ka ieguvis laimestu – planšetdatoru, videokameru vai vīnu kolekciju. Lai saņemtu balvu, zvanītājam ir tik vien jāizdara, kā jāaiziet uz prezentāciju kādā no Rīgas viesnīcām, bet līdzi noteikti jāņem laulātais draugs. Interesanti, ka firmas pārstāvji loterijas laimētāju uzrunājuši vārdā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paudusi atbalstu Starptautiskās Gaisa satiksmes asociācijas (IATA) pārrobežu ceļošanai paredzētā risinājuma Travel Pass ieviešanai.

IATA Travel Pass ir mobilā aplikācija, kas palīdzēs pasažieriem vienkāršāk un drošāk plānot savu ceļošanu saskaņā ar valdību prasībām par Covid-19 testu vai vakcīnu veikšanu.

airBaltic paziņojusi, ka izmēģinās IATA Travel Pass – mobilo ceļošanas un vakcinācijas dokumenta risinājumu – lidojumos Rīga–Amsterdama un Rīga–Oslo.

Izmēģinājums ilgs trīs nedēļas, un airBaltic klienti šajos maršrutos tiks lūgti tam pievienoties.

“Ceļošana šobrīd pasažieriem kļūst aizvien sarežģītāka. Mēs novērtējam, ka IATA ieviesusi globālu risinājumu, kas spēj atvieglot ceļošanu, vienlaikus palielinot uzticamību testēšanas apliecinājumam, ko pasažieriem bieži nākas uzrādīt pie iekāpšanas lidmašīnā,” komentē airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ASV palielinājušies lidostu nodokļi par 90%

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pamattarifi darījumu ceļotājiem ir pieauguši par 10,4%, turpretī sadārdzinājums parastajiem atpūtas lidojumiem ir tikai par 2,4%. Ja vērā tiek ņemti arī visi lidostu nodokļi, tad pieaugums darījumu tūristiem sasniedz pat 16%. Salīdzinot 1989. gadu, kad nodokļi no biļetes cenas sastādija tikai 8%, 2002. gadā jau nodokļu summa aizņem 14%. Tātad sadārdzinājums ir par 90%, pie tāda rezultāta ir nonākusi ASV National Business Travel Association (NBTA) un Business Travel Management institūts (IBTM) pamatojoties uz Department of Transportation datiem (DOT). Pētijuma rezultāti liecina arī ka, gandrīz 70% darījuma ceļotāju izmanto Restricted Economy klasi, bet 25% lido Regular Economy klasē un mazāk par 5% biznesa jeb pirmajā klasē. NBTA jau ir vērsusies ASV kongresā ar lūgumu, nenoslogot ceļotājus ar papildus drošības maksām. Avots: VDR

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biroju nomas komplekss “Elemental Business Centre” parakstījis sadarbības līgumu ar apdrošināšanas kompāniju “Balta”.

Apdrošinātājs uz “Elemental Business Centre” pārcels savu centrālo biroju, kura kopējā platība būs gandrīz 2400 m2. “Balta” birojs aizņems vienas “Elemental Business Centre” ēkas 9. un 10. stāvu , kā arī 1. stāvā atradīsies 60 m2 liels klientu apkalpošanas centrs.

“Ir patiess gandarījums, ka, izvēloties pārcelt savu centrālo biroju tieši uz “Elemental Business Centre”, mūsu nomnieku portfelim pievienojies lielākais apdrošināšanas uzņēmums Latvijā. Esmu drošs, ka uzņēmuma pakalpojumus noteikti novērtēs arī citi biroju nomas kompleksa nomnieki. Arvien vairāk novērojam, ka uzņēmuma vēlme pārcelties uz modernām, energoefektīvām telpām norāda uz tā augsto darba kvalitāti, un “Balta” nav izņēmums. Tā kā šis uzņēmums ir zināms ar savu ilgtspējīgo pieeju it visā un apņemšanos darbiniekiem nodrošināt labākos darba apstākļus, esmu pārliecināts, ka “Elemental Business Centre” būs izcila mājvieta, kur turpināt savu attīstību,” norāda “Elemental Business Centre” pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes apkaimē topošais biroju nomas komplekss “Elemental Business Centre” parakstījis sadarbības līgumu ar meklētājoptimizācijas (SEO) un satura mārketinga aģentūru “SEOBROTHERS”.

Nomas līgums paredz, ka “SEOBROTHERS” nomās biroja telpas vienas “Elemental Business Centre” ēkas sestajā stāvā un to kopējā platība būs 500 m2.

“Priecājamies, ka “Elemental Business Centre” par savu biroju mājvietu izvēlējies tik mūsdienīgs un inovatīvs IT uzņēmums kā “SEOBROTHERS”. Arvien vairāk redzam, ka moderni, laikam līdzi ejoši uzņēmumi izvēlas nomāt kvalitatīvas biroju telpas, kas atbilst augstākajiem energoefektivitātes rādītājiem. Mūsdienās biroja telpas ir daļa no tā, kas parāda ne vien paša uzņēmuma vērtības, bet arī rūpes par darbiniekiem. Esam gandarīti, ka “SEOBROTHERS” savas jaunās telpas ir atraduši pie mums,” norāda “Elemental Business Centre” vadītājs Imants Krēsliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru