Citas ziņas

haotiskai ministriju apvienošanai

PricewaterhouseCoopers Efektivitātes uzlabojumu nodaļas menedžere, Ministru kabinetam pakļauto institūciju Iekšējā audita padomes priekšsēdētāja Ilvija Grūba, 29.01.2009

Jaunākais izdevums

Izskanot polemikai par iespējamo ministriju apvienošanu un aģentūru likvidāciju gribētos norādīt riskus un sekas, kas varētu rasties, rīkojoties neprofesionāli un sasteigti. Kā pirmais veicamais un gandrīz vienīgais solis tiek minēta funkcionālā audita veikšana, lai novērtētu cilvēkresursu skaita atbilstību un situācijas noskaidrošanu.

Funkcionālais audits nozīmē diagnosticēt un analizēt, kā arī sniegt rekomendācijas par visām uzņēmuma/iestādes veicamajām funkcijām. Funkcionālā audita rezultāti tiek izmantoti informācijai pieņemot lēmumus par darbinieku skaita samazināšanu.

Apsveicama ir iniciatīva samazināt ministriju un aģentūru darbinieku skaitu, tomēr process būtu jāuzsāk secīgi un pirmajam procesa solim ir jābūt valsts stratēģijas pārskatīšanai un prioritāro attīstības virzienu noteikšanai, rezultātā iegūstot skaidrus mērķus un izmērāmus rādītājus to sasniegumu novērtēšanai. Otrais solis ir ministriju prioritāro attīstības virzienu un mērķu noteikšana. Manuprāt, publiskajam sektoram ir reāli praksē jāiedzīvina rezultatīvo rādītāju sistēma, un tieši rezultatīvajiem rādītājiem ilgtermiņā būtu jāaizstāj funkcionāli auditi.

Sniedzot pakalpojumus dažādām ministrijām, esam secinājuši, ka ministrijās nav vienotas pieejas attiecībā uz ārpakalpojumu saņemšanu. Apvienojot ministriju, kas vairāk pakalpojumus saņem no ārpakalpojumu sniedzējiem, ar ministriju, kas neizmanto ārpakalpojumus, var izveidoties nepareizs priekšstats par pirmās ministrijas štatu lietderīgu izmantošanu, salīdzinājumā ar otro ministriju. Tāpēc pirms ministriju apvienošanas un funkcionālā audita veikšanas ir jāveic ārpakalpojumu lietderības izvērtējums, nosakot, kuru no funkcijām ir jāpatur organizācijas iekšienē un kuru var nodot kā ārpakalpojumu. Piemēram, iekšējo procedūru izstrāde ES fondu projektu apguvē.

Tikai pēc šo divu soļu veikšanas ir lietderīgi sākt funkcionālo auditu un analizēt, kuras funkcijas ir iespējams apvienot un no kurām ir iespējams atteikties. Funkcionālā audita ietvaros noteikti ir jāizvērtē ne tikai atbalsta funkciju sniegšanai nepieciešamais darbinieku skaits, bet arī lēmumu pieņemšanas efektivitāte. Ar atbalsta funkciju tiek saprasta struktūrvienība, kura nav tieši iesaistīta pakalpojumu sniegšanā, piemēram, Informācijas tehnoloģiju nodrošināšanas struktūrvienība. Savā praksē esam saskārušies ar dokumentiem ar sešu dažāda ranga ierēdņu parakstiem un nav skaidrs, ko katrs no šiem ierēdņiem tieši ir lasījis.

Funkcionālā audita rezultātu izvērtējums ir jāpapildina ar līdzīgiem vērtējumiem publiskajā un privātajā sektorā, jo tikai tad šim procesam ir patiesa pievienotā vērtība.

Lai uzlabotu valsts pārvaldes efektivitāti, ir jāizvērtē arī organizāciju sadarbība. Kā vienu no būtiskākajiem trūkumiem uzskatām nevēlēšanos vai nespēju dalīties ar informāciju. Redzēti gadījumi, kad ministrija Y slēpj savu redzējumu par valsts attīstības plāniem savā pārraudzības nozarē, tāpēc ministrija X nespēj sagatavot kopējo valsts attīstības plānu.

Noteikti uzlabojama ir arī valsts nostāja ārpakalpojumu sniedzēju un piegādātāju piesaistē. Privātajā sektorā iepirkumi tiek veikti efektīvāk un biežāk sasniedz iepirkuma mērķus. Šobrīd jebkuram publiskajam iepirkumam tiek prasīta pieredze valsts sektorā, aizmirstot, ka idejas un pieredze citos sektoros var tikai veicināt labākā risinājuma pieņemšanu. Konsultanti, kas sniedz pakalpojumus tikai publiskajam sektoram, agri vai vēlu pieņem publiskā sektora redzējumu, objektīvo vērtējumu mainot pret subjektīvu.

Gan funkcionālo auditu, izmaksu lietderības analīzi un pakalpojumu sniegšanas izvērtēšanu būtu vēlams īstenot ne tikai ministrijās, kuras tiks apvienotas, bet visās valsts iestādēs. Izvairoties no tendencioziem slēdzieniem funkcionālā audita ietvaros, to būtu jāveic neatkarīgām kompānijām, nevis ar ministriju kā ieinteresēto pušu spēkiem.

Viennozīmīgi valsts tikai iegūtu, ja veicot ministriju un aģentūru apvienošanu un funkcionālo izvērtējumu tiktu uzlabota organizācijas kontroles vide un būtiski tiktu samazināts pastāvošais korupcijas risks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amatam nominētā Laimdota Straujuma (V) Straujuma piedāvā Reformu partijai vadīt Iekšlietu, Ārlietu un Ekonomikas ministrijas; Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju - Nacionālajai apvienībai.

Saskaņā ar to Reformu partija saglabātu atbildību par Ārlietu, Iekšlietu un Ekonomikas ministrijām. Savukārt citas diskusijas izraisījušās ministrijas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) vadība tiktu Nacionālajai apvienībai Visu Latvijai-Tēvzemei un Brīvībai/LNNK.

Zaļo un zemnieku savienībai saskaņā ar Straujumas piedāvājumu tiktu Izglītības un zinātnes ministrija, Labklājības ministrija un Zemkopības ministrija, kā arī parlamentārā sekretāra amats Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā.

Nacionālajai apvienībai Visu Latvijai-Tēvzemei un Brīvībai/LNNK bez VARAM, piedāvāts uzņemties atbildību par Tieslietu ministriju un Kultūras ministriju, kā arī, iespējams, parlamentārā sekretāra amatu Labklājības ministrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāte Laimdota Straujuma jauno valdību veidojošajām partijām piedāvājusi savu redzējumu par ministriju sadali, pēc tikšanās ar partiju pārstāvjiem informēja L. Straujuma.

Saskaņā ar viņas piedāvājumu Vienotība varētu uzņemties atbildību par Finanšu ministriju, Izglītības un zinātnes ministriju, Aizsardzības ministriju, kā arī kopā ar neatkarīgajiem Saeimas deputātiem arī par Satiksmes ministriju.

Reformu partijai piedāvāts ieņemt ekonomikas ministra, veselības ministra un iekšlietu ministra amatus.

Nacionālo apvienību Visu Latvijai-Tēvzemei un Brīvībai/LNNK Straujuma aicina izvirzīt pārstāvjus Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas, Kultūras ministrijas un Tieslietu ministrijas vadīšanai.

Savukārt Zaļo un zemnieku savienībai piedāvāts uzņemties atbildību par Zemkopības ministriju, Labklājības ministriju un Ārlietu ministriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Koalīcija nevienojas par valdības optimizāciju

, 09.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien pēc koalīcijas partiju sapulces, partijas vēl arvien ir atšķirīgos viedokļos par valsts pārvaldes optimizāciju un diskusijas turpinās nedēļas beigās.

Tādu informāciju Db sniedza TB/LNNK partijas priekšsēdētājs Roberts Zīle. «Steidzamai ministriju apvienošanai es neredzu jēgu, jo tā šogad nesīs tikai papildus izdevumus valsts budžetā. Cita lieta — aģentūras, tās apvienojot tiešām iespējama ekonomija. Spriežot pēc sabiedriskā viedokļa aptaujām, arī tauta ministriju apvienošanai piešķir samērā niecīgu nozīmi, bet Valsts prezidents ar valdības reformu domāja «jaunu seju» parādīšanos koalīcijā. Tas, kā izskatās, nenotiks. Līdz ar to ministriju pārgrupēšana ir tikai tāda griestu pārkrāsošana laikā, kad valsts pārvaldei nepieciešams kapitālais remonts,» tā R. Zīle.

Labējā opozīcija Jaunais laiks, Pilsoniskā savienība un Sabiedrība citai politikai šodien nākušas klajā ar kopīgu paziņojumu, ka bankrotējušo Godmaņa valdību balstīt neies un steidzami nepieciešama jaunas, kvalitatīvas valdības izveide. Līdz ar to premjera Ivara Godmaņa pirms dažām dienām pieminētā sarunu atsākšana ar opozīciju, visticamāk, lemta neveiksmei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ministriju skaitu tomēr nesamazinās

Guna Gleizde, 17.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Opozīcijas ierosinājums pēc vēlēšanām samazināt ministriju skaitu no 15 uz 10 tomēr negūst Saeimas deputātu vairākuma atbalstu.

Galīgajā lasījumā skatot grozījumus Ministru kabineta iekārta likumā, pēc teju stundu ilgām debatēm parlaments tomēr noraidīja priekšlikumu samazināt ministriju skaitu līdz 10.

Galvenokārt karstākās diskusijas izraisīja ierosinājums apvienot Vides un Zemkopības ministrijas. Oskars Kastēns (LPP/LC) norādīja, ka Latvijā ir piemērs, kas norāda uz to, ka šīs nozares spēj sadarboties, proti, Zaļo un zemnieku savienība. Tomēr šo politisko spēku pārstāvošie deputāti un tā koalīcijas kolēģi uzvēra, ka abu ministriju intereses nereti ir pretrunā.

Priekšlikumu atbalstīja Saskaņas centra, LPP/LC, Tautas partijas un PCTVL deputāti, kuru atbalsts bija mērojams 47 balsīs. Tik pat deputātu – no Jaunā laika, Zaļo un zemnieku savienības, TB/LNNK, Pilsoniskās savienības, kā arī ārpus frakcijām esošie parlamentārieši – balsoja pret. Bet Māris Grīnblats (TB/LNNK) un Karina Pētersone (LPP/LC) atturējās. Balsojums «atturas» saskaņā ar Saeimas kārtības rulli tiek uzskatīts par noraidošu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkal jau sākušās runas, kas Latvijas gadījumā reti kad rezultējas ar konkrētiem pasākumiem — vajag vai nevajag samazināt ministriju skaitu. Šoreiz reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns (TP) ir izteicies, ka varētu likvidēt četras institūcijas — Satiksmes, Vides, Ekonomikas ministriju, kā arī Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju.

Pirmkārt, maz ticams, ka mūsu politiķiem kaut kas tāds varētu izdoties, nemainot pašreizējo — Valda Dombrovska (JL) vadīto valdību. Proti… Droši vien katra pašreizējās koalīcijas partija ir gatava atzīt, ka ministriju skaits ir jāsamazina, taču ne jau tās, ko vada konkrētā politiskā spēka pārstāvis. Citiem vārdiem sakot, runājot par ministriju skaitu, allaž virsroku ir ņēmis politiskais tirgus, nevis jebkāda veida racionāli aprēķini.

Otrkārt, ja arī kaut kas tāds tiek īstenots, jāraugās, lai šis process nekļūst par izrādīšanos sabiedrībai pirms nākamajā gadā paredzētajām Saeimas vēlēšanām. Respektīvi, jau tagad ir dzirdēts, ka praktiskā labuma no lielas daļas valsts aģentūru likvidēšanas nemaz nav, jo lielākā daļa tajā strādājošo pāriet darbā uz citām valsts institūcijām. Tādējādi, ja apvieno kaut vai Vides un Ekonomikas ministriju, bet administratīvais aparāts jaunizveidotajam organismam pārsniedz 50% no abās institūcijās strādājošo kopskaita, tad tam visam ir stipri vien pamaza jēga. Tāpat jācer, ka četru ministriju apvienošanas gadījumā jaunā struktūra aizņems tikai vienu, nevis četras ēkas. Tāpat var turpināt par auto transportu un daudz ko citu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pārrobežu apvienošanās palīdz samazināt izmaksas

Eva Berlaus, [email protected], 11.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā laikā ne viens vien uzņēmums, lai saglabātu vietu tirgū un nodrošinātu stabilu izaugsmi turpmāk, ir spiests pārskatīt savu darbību un lemt par darbības optimizāciju. Arvien vairāk uzņēmumu, kuri darbojas vairākās ES valstīs, izlemj par labu pārrobežu apvienošanai.

Latvijā līdz šim pārrobežu apvienošanās vispopulārākā bijusi apdrošināšanas sektorā –piemēram, 2007.gadā tika reorganizētaSeesam Life, izveidojot Eiropas komercsabiedrībuSeesam Life Insurance SE; šogad, izmantojot ES direktīvu par pārrobežu apvienošanos, tika veikta apdrošināšanas sabiedrības If pārrobežu apvienošana; Eiropas komercsabiedrības statusā darbojas arīSampo unCompensa. Apdrošināšanas sektorā būtisks apvienošanās ieguvums ir nepieciešamība izpildīt kapitāla pietiekamības rādītājus tikai vienā – galvenās mītnes valstī. Taču arī citu sektoru uzņēmumiem pārrobežu apvienošanās var palīdzēt būtiski optimizēt to darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien uzdeva Finanšu ministrijai (FM) līdz nākamā gada vidum izvērtēt iespēju Finanšu un kapitāla tirgus komisiju (FKTK) pievienot Latvijas Bankai.

Skatot grozījumus likumā par Latvijas Banku un centrālās bankas prezidenta pilnvaru termiņu, deputāti nonāca līdz diskusijai par iespējamu FKTK pievienošanu Latvijas Bankai. No komisijas vadītāja Mārtiņa Bondara (AP) paustā, šis priekšlikums tika formulēts kā komisijas viedoklis.

Bondars skaidroja, ka Eiropas Savienībā (ES) ir dažādi finanšu sektora pārvaldīšanas modeļi, piemēram, dažviet centrālā banka veic banku uzraudzību, dažviet šīs funkcijas ir nodalītas. Bondars aicināja vērtēt, vai tik mazā valstī kā Latvija ar ierobežotiem cilvēkresursiem vēlamies saglabāt līdzšinējo banku uzraudzības modeli, vai tomēr būtu lietderīgāk banku uzraugošo iestādi pievienot centrālajai bankai, kā tas bijis līdz 2001.gadam, kad FKTK tika atdalīta no Latvijas Bankas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Levits aicina sabiedrību mobilizēties, lai Latvija spētu apturēt Covid-19 izplatību

LETA, 26.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas sabiedrībai ir nepieciešams mobilizēties, lai kopīgiem spēkiem spētu apturēt Covid-19 straujo izplatību valstī, svētdien vēstījumā sabiedrībai uzsvēra Valsts prezidents Egils Levits.

Pēdējo dienu laikā Latvijā ir vērojama strauja saslimšanas ar Covid-19 izplatīšanās - pēdējās dienās regulāri ir tikuši fiksēti jauni negatīvi saslimušo skaita rekordi, inficēto skaitam katru dienu sniedzoties vairākos simtos, no slimības mirušo skaits ir audzis līdz 56 personām, turklāt strauji aizpildās vietas slimnīcās.

Šādos apstākļos Levits ir nācis klajā ar aicinājumu Latvijas sabiedrībai, lai cilvēki apzinīgāk ievērotu Covid-19 kontrolei noteiktos ierobežojumus, tādējādi valsts spētu apturēt Covid-19 epidēmijas izplatību.

"Ik diena nāk ar jauniem satraucošiem skaitļiem par pandēmijas izplatību. Tā nav tikai statistika - aiz tās stāv mūsu līdzcilvēki," sacīja prezidents, "šodien mēs nedrīkstam klausīties populistos. Viņu viltus ziņas apdraud līdzcilvēkus un visu sabiedrību."

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Valsts vara pārbauda iedzīvotāju pacietības mēru!

Arnis Kaktiņš, [email protected], 31.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DnB NORD Latvijas barometra 2009.gada jūnija aptaujas dati liecina, ka mēneša laikā sabiedriskās domas rādītāji jeb indikatori ir būtiski pasliktinājušies. Taču tas īpaši nepārsteidz, ja atceramies, kādā veidā nākošajā dienā pēc pašvaldību vēlēšanām valdība sāka mazināt valsts budžetu par pirmajiem 500 miljoniem latu, un kādas tam visam bija atskaņas publiskajā telpā.

Līdz ar to likumsakarīgi, ka tikai 6% vairs uzskata, ka situācija Latvijā kopumā attīstās pareizā virzienā (maijā tādi vēl bija 10%), un tikai 9% atzīst, ka ir apmierināti ar valdības darbu. Sevišķi iespaidīgi ir pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kuri ar valdības darbu ir pilnībā neapmierināti: ja maijā šādu vērtējumuDnB NORD Latvijas barometrā pauda 43%, tad jūnijā jau 55% iedzīvotāju (mēneša laikā pieaugums par 12 procentu punktiem).

Būtiski pasliktinājušies ir arī citi indikatori, turklāt visvairāk tieši tie, kuri rāda, kā iedzīvotāji redz nākotni.

Tā pašreizējo Latvijas ekonomikas stāvokli kā ļoti sliktu vērtē 61% iedzīvotāju (maijā: 55%). Savukārt par labu to nav novērtējis pilnīgi neviens respondents (kopš gada sākuma pozitīvu vērtējumu caurmērā deva ~1% aptaujāto)! 74%DnB NORD Latvijas barometrā uzskata, ka valsts ekonomiskā situācija patlaban pasliktinās (maijā: 64%). Savukārt 56% domā, ka pēc 12 mēnešiem situācija būs vēl sliktāka nekā pašreiz (maijā: 45%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekš piedāvāto piecu ministru portfeļu vietā Vienotība atvēlējusi Zaļo un zemnieku savienībai (ZZS) sešas vietas valdībā.

ZZS pārstāvji vadīs Zemkopības ministriju, apvienoto Vides un reģionālās attīstības ministriju, Izglītības un zinātnes ministriju, Labklājības ministriju, Satiksmes ministriju, kā arī Veselības ministriju, ziņo diena.lv.

Pagaidām gan nav zināms, kuri cilvēki tieši atradīsies ministru krēslos. ZZS frakcijas vadītājs Augusts Brigmanis informē, ka ministru izraudzīšana būs tuvāko dienu jautājums, bet Vienotība savus ministrus apstiprinās valdes sēdē ceturtdien.

Kā zināms, jauno valdību veido pašreizējais premjers Valdis Dombrovskis (Vienotība). No ZZS apvienoto Vides un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju, visticamāk, vadīs Raimonds Vējonis (ZZS), Zemkopības ministriju - Jānis Dūklavs (ZZS), bet Satiksmes ministriju - Uldis Augulis (ZZS).

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Dombrovska trešā valdība: Ekonomikas ministrija – Pavļutam; Finanšu ministrija - Vilkam

BNS, 20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Premjera amatam nominētais Valdis Dombrovskis iesniedzis Valsts prezidentam vērtēšani jaunās valdības ministru amatu kandidātus. Trešajā V. Dombrovska valdībā Ekonomikas ministriju paredzēts uzticēt Danielam Pavļutam, Finanšu ministriju atkārtoti Andrim Vilkam, Satiksmes ministriju Aivim Ronim, bet Tieslietu ministriju – Gaidim Bērziņam vai arī Jānim Bordānam.

Par ekonomikas ministru Zatlera Reformu partija (ZRP) nominējusi pašreizējo Swedbank korporatīvo komunikāciju vadītaju Danielu Pavļutu, kurš iepriekš strādājis valsts pārvaldē un bijis Kultūras ministrijas valsts sekretārs.

Savukārt finanšu ministra amatu plānots arī turpmāk uzticēt Andrim Vilkam. Tieslietu ministrijas vadītāja amatam Nacionālā apvienība virzīs divus kandidātus – bijušo tieslietu ministru Gaidi Bērziņu un advokātu Jāni Bordānu, bet par satiksmes ministru varētu kļūt bijušais diplomāts un ārlietu ministrs, bezpartejiskais deputāts Aivis Ronis. Politisko atbildību par satiksmes ministra darbību saskaņā ar noslēgto vienošanos uzņemtos Vienotība un seši ZRP pametušie deputāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Dombrovskis Šlesera un Urbanoviča piedāvājumu vērtē kā mēģinājumu gāzt valdību

, 24.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēmumu par ministriju skaita samazināšanu premjers Valdis Dombrovskis (JL) aicina izdebatēt pirmdien paredzētajās koalīcijas sarunās ar LPP/LC. Mēģinājumi uzspiest jaunu ministriju skaita plānu, nesaskaņojot to ar koalīciju un valdības vadītāju, ir tiešs un nepārprotams mēģinājums gāzt valdību, norāda premjera pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Papildināta - Kariņš piedāvā valdību bez ZZS un ar īpašo uzdevumu ministra demogrāfijas jautājumos posteni VL-TB/LNNK

LETA, 17.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāts Krišjānis Kariņš (JV) rosina valdību veidot bez Zaļo un zemnieku savienības (ZZS), kā arī izveidot īpašu uzdevuma ministra amatu demogrāfijas jautājumos, bet tieslietu un aizsardzības ministriem piešķirt premjera biedru funkcijas.

Kariņš žurnālistiem sacīja, ka līdz trešdienai, 19.decembrim, grib gūt pilnīgu skaidrību par to, vai partijas - Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK) - piekrīt viņa piedāvātajam jomu sadalījumam, kā arī par konkrētiem ministru amatu kandidātiem.

Premjera amata kandidāts uzsvēra, ka, viņaprāt, valdībā būtu jāstrādā sešām partijām, proti, arī ZZS. Ja par to nav iespējams vienoties, Kariņš par labāku uzskata modeli, kur valdībā strādā jaunievēlētie politiskie spēki - JKP, AP un arī «KPV LV».

Ja Kariņš saņems no partijām atbalstu, tad viņš vērsīsies pie Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa ar lūgumu nominēt viņu premjera amatam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidents Raimonds Vējonis šodien vēl nav nominējis nākamo Ministru prezidenta amata kandidātu, dodot partijām laiku vēl mēģināt rast kopsaucējus.

Kā pēc tikšanās ar partiju apvienības «Jaunā vienotība» politiķi Krišjāni Kariņu žurnālistiem norādīja Vējonis, iepriekšējās nedēļās viņš ticies ar politiskajiem spēkiem. Sarunu laikā partijas bija izteikušas gatavību mēģināt vienoties par vienu kandidātu, izskanot Kariņa vārdam.

«Līdz galam tas gan vēl nav izdevies,» secināja Vējonis, norādot, ka tāpēc partijām būtu jāturpina savstarpējās sarunas, mēģinot rast kopsaucējus, tam izmantojot Ziemassvētku laiku.

Vējonis akcentēja, ka ar partijām viņš plāno tikties pēc Ziemassvētkiem, tikšanās laikā apspriežot politisko spēku savstarpējās sarunās panākto progresu.

Parlamentā pārstāvētajiem politiskajiem spēkiem ilgāk nekā divus mēnešus nav izdevies vienoties par topošo valdību, tāpēc pienākumus turpina pildīt līdzšinējais Ministra kabineta sastāvs. Sarunās par valdību bija iesaistītas visas Saeimā ievēlētās partijas, izņemot «Saskaņu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Kaimiņš piedāvā Kariņam neņemt valdībā ministru amatos jau pabijušos politiķus no «vecajām varas partijām»

LETA, 24.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«KPV LV» valdes loceklis Artuss Kaimiņš apvienības «Jaunā Vienotība» (JV) politiķim Krišjānim Kariņam kā iespējamajam premjera amata kandidātam piedāvā neņemt iekšlietu ministra amatā «KPV LV» pārstāvi Aldi Gobzemu, bet vienlaicīgi atteikt ministru krēslus arī visām tām personām no «vecajām varas partijām», kas jau iepriekš ir bijušas valdībā vai augstos valsts amatos.

«Ierosinu Krišjānim Kariņam kā potenciālam šī brīža premjera amata kandidātam izsvītrot no iespējamā Ministru kabineta locekļu saraksta Aldi Gobzemu no partijas «KPV LV», bet no vecajām varas partijām - visas tās personas, kas ir jau bijuši ministri vai augstas valsts amatpersonas,» teikts Kaimiņa paziņojumā.

Saeimas deputāts tādējādi cerot «likvidēt veco, netīro politiku», lai tiktu galā ar obligātā iepirkuma komponentes radītajām problēmām, īstenotu administratīvi teritoriālo reformu, kā arī sakārtotu nodokļu sistēmu. «Šos darbus var īstenot tikai ar jaunu un tīru politiku, kā arī jaunu un godīgu Ministru kabineta locekļu sastāvu,» uzskata Kaimiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Ašeradens: KPV LV pārstāvjiem nav vienota viedokļa par valdības veidošanu

LETA, 24.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partijas «KPV LV» politiķiem Artusam Kaimiņam, Aldim Gobzemam un Atim Zakatistovam nav vienota viedokļa par valdības veidošanu, tāpēc nav skaidrs, ko «KPV LV» ir gatava piedāvāt, pauda partiju apvienības «Jaunā Vienotība» (JV) politiķis Arvils Ašeradens.

Kā ziņots, Kaimiņš JV politiķim Krišjānim Kariņam kā iespējamajam premjera amata kandidātam piedāvā neņemt iekšlietu ministra amatā Gobzemu, bet vienlaicīgi atteikt ministru krēslus arī visām tām personām no «vecajām varas partijām», kas jau iepriekš ir bijušas valdībā vai augstos valsts amatos.

Ašeradens pastāstīja, ka Kaimiņš ar šo vēstījumu vēl nav vērsies pie partijām, tāpēc ir grūti to komentēt. «Turklāt nav skaidrs, ko «KPV LV» piedāvā pretī. No vienas puses ir tas, ko saka Kaimiņa kungs, no otras puses - Gobzema kungs. Un pavisam atšķirīga komunikācija mums ir ar frakcijas vadītāju, un Zakatistova kungam ir pavisam atšķirīgs viedoklis no abiem iepriekšminētajiem,» pauda Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rudenī gaidāmajām vēlēšanām vairākas ministrijas, iespējams, tiks apvienotas, to skaitu samazinot no 15 līdz 10.

To paredz grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā, ko otrdien trešajā lasījumā atbalstīja Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija. Tie gan vēl jaakceptē arī Saeimas plenārsēdē, informē Saeimas Preses dienests.

Izmaiņas paredz izveidot attīstības ministra, sociālo lietu ministra un vides un zemkopības ministra amatus. Attīstības ministriju veidos, apvienojot Ekonomikas ministriju, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju un Satiksmes ministriju.

Sociālo lietu ministriju plānots izveidot, reorganizējot Labklājības ministriju un Veselības ministriju. Savukārt, apvienojot Vides ministriju un Zemkopības ministriju, paredzēts izveidot Vides un zemkopības ministriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liedzas samazināt ministriju skaitu

Madara Fridrihsone, 16.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada Latvijā būs četrpadsmit, nevis deviņas ministrijas, skatot grozījumus Ministru kabineta iekārtas likumā, ceturtdien nolēma Saeima.

Opozīcijā esošās Par labu Latviju (PLL)priekšlikums būtībā paredzēja apvienot Tieslietu ministriju ar Iekšlietu ministriju, Veselības ministriju – ar Labklājības ministriju, kā arī veidot Attīstības ministriju, kurā tiktu apvienotas Ekonomikas, Satiksmes, Vides un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija.

Asākās vārdu pārmaiņas šis piedāvājums izraisīja pašas opozīcijas vidū – uz PLL deputāta Andra Šķēles atgādinājumu, ka viņa vadītās Tautas partijas pārstāvis Edgars Zalāns ar ministriju skaita samazināšanas iniciatīvu piedāvājis jau 2009. gadā, Visu Latvijai!/TB/LNNK deputāts Dzintars Rasnačs atgādināja, ka savulaik paša Šķēles vadītā valdībā bijuši 29 ministri un valsts ministri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saeima apstiprina jauno Straujumas valdību

LETA, 22.01.2014

Demisionējušais Ministru prezidents Valdis Dombrovskis un Ministru prezidenta amatam nominētā zemkopības ministre Laimdota Straujuma Saeimas ārkārtas sēdes laikā, kurā notiek balsojums par uzticības izteikšanu Laimdotas Straujumas veidotajam Ministru kabinetam.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien apstiprināja jauno Laimdotas Straujumas (V) veidoto valdību. Straujuma ir pirmā sieviete Latvijas vēsturē, kura ieņem Ministru prezidenta amatu.

Par uzticības izteikšanu Ministru kabinetam balsoja 64 deputāti, pret bija 27 parlamentārieši, bet atturējās divi deputāti. Jauno valdību neatbalstīja opozīcijā esošā politiskā apvienība Saskaņas centrs, divi pie frakcijām nepiederošie deputāti, kuri nav pašreizējā koalīcijas sastāvā, - Vladimirs Reskājs un Inga Vanaga atturējās. Balsojumā nepiedalījās divi jaunās koalīcijas parlamentārieši - Valdis Liepiņš (RP) un Juris Viļums (RP), kā arī divi pie frakcijām nepiederošie deputāti, kuri nepārstāv jauno valdību - Inga Bite un Dāvis Stalts.

Šajā valdībā būs seši jauni ministri, kas nestrādāja iepriekšējā Valda Dombrovska (V) vadītajā Ministru kabinetā - zemkopības ministrs Jānis Dūklavs (ZZS), vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Einārs Cilinskis (VL-TB/LNNK), aizsardzības ministrs Raimonds Vējonis (ZZS), tieslietu ministre Baiba Broka (VL-TB/LNNK), labklājības ministrs Uldis Augulis (ZZS), kā arī izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete (V).

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Ministriju centrālie aparāti nevis taupa, bet apresnē

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 03.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevumu samazināšana un budžeta ieņēmumu palielināšana attiecas uz visiem, izņemot ministriju centrālos aparātus

2016. gada budžeta veidošanas sakarā mēs esam dzirdējuši, ka valstij ir nepieciešami papildu ieņēmumi, tāpēc tiek plānots ieviest solidaritātes nodokli, celt vairākus citus nodokļus u.tml.. Ja neskaita dažas prioritārās nozares kā aizsardzība, veselība un izglītība, ministrijas saņēma premjeres norādījumus nākamgad savilkt jostas. Tāpēc jo pārsteidzošāks šķiet fakts, ka ministrijas šo «jostu savilkšanu» ir interpretējušas tā, ka to nozaru vadības un politikas plānošanas resori ne tikai nesāks dzīvot liesāk, bet nākamgad dzīvos vēl treknāk nekā šogad. Vismaz par to liecina ieplānotās nākamā gada budžeta izdevumu pozīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gada augustā Nordea un DNB bankas paziņoja par plāniem apvienot savu darbību Latvijā, Igaunijā un Lietuvā, lai izveidotu neatkarīgu finanšu pakalpojumu sniedzēju Baltijā. Darījuma noslēgšana bija atkarīga no regulatoru atļaujām. Pēc visu regulējošo apstiprinājumu saņemšanas un veiksmīgas uzņēmuma pārejas, darījums ir noslēgts vakar, 1.oktobrī.

Luminor kļūst par trešo lielāko finanšu pakalpojumu sniedzēju Baltijā ar 16% tirgus daļu noguldījumos un 23% kreditēšanā.

Luminor apvienos aptuveni 350 000 bijušās Nordea bankas klientu un aptuveni 930 000 bijušās DNB bankas klientu Baltijā.

Bankas darbību nodrošinās aptuveni 3000 darbinieku un aktīvi 15 miljardu eiro apmērā.

Kopējie Luminor aizdevumu apjomi sasniegs aptuveni 12 miljardus eiro, ieskaitot gan privātpersonu, gan uzņēmumu aizdevumus, bet noguldījumu apjomi sasniegs 9 miljardus eiro. Luminor pirmā līmeņa pamata kapitāla rādītājs būs 17%, kas atbilst 1.6 miljardiem eiro.

Nordea jaunajā uzņēmumā iegūs 56% ekonomisko tiesību un 44% balsstiesību. Nordea rezultātu atspoguļojumā Luminor aprēķini tiks veikti, izmantojot šā gada 4. ceturkšņa metodi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizņemoties tikai retais pieļauj iespēju, ka kredītu varētu nespēt atdot. Tomēr dzīvē notiek visādi, un kredīts var kļūt arī par lielu slogu. Nonākot šādā situācijā, galvenais ir necensties izlikties, ka problēma nepastāv, un situāciju nepasliktināt, aizņemoties vēl.

Kā rodas parādi?

Visbiežāk parādi rodas, mainoties apstākļiem (zaudēts darbs, lieli neparedzēti izdevumi, veselības problēmas utml.) vai nespējot objektīvi novērtēt savu maksātspēju. Kļūdas maksātspējas novērtēšanā rodas, kad cilvēki ilgtermiņā rēķinās ar nestabiliem ienākumiem vai uzņemas pārāk lielu finansiālo slogu. Problēma ir arī tā, ka daļa sabiedrības neveido sev t. s. drošības spilvenu jeb uzkrājumus. Mainoties personīgajai finansiālajai situācijai, tieši uzkrājums palīdz situāciju risināt uzreiz, neņemot jaunus aizņēmumus. Diemžēl, redzot, ka mēneša beigās kontā paliek pāri nauda, liela daļa sabiedrības nevis to novirza uzkrājumos, bet gan uzreiz iztērē vai pat ņem kredītus lielākiem pirkumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien valdība skatīs ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) un Latvijas Bankas apvienošanu saistītus likumprojektus, liecina valdības sēdes dienaskārtība.

Ministri spriedīs par Latvijas Bankas likumprojekta, grozījumu likumā par Latvijas Banku un grozījumu FKTK likumā tālāku virzību.

Ministru kabinets 26.maijā pauda konceptuālu atbalstu FKTK pievienošanai Latvijas Bankai.

Šā gada gada 21.septembrī Latvijas Banka un FKTK iesniedza Finanšu ministrijai (FM) likumprojektu "Latvijas Bankas likums" un ar to saistīto 25 likumprojektu pakotni. 5.oktobrī konceptuālu atbalstu FKTK pievienošanai Latvijas Bankai pauda arī koalīcijas partneri.

Vienlaikus Ministru kabinetam tika dots uzdevums abu institūciju apvienošanai nepieciešamos likumprojektus iesniegt Saeimā līdz šā gada 31.oktobrim, tomēr tas netika izdarīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Potenciālais nākamās valdības sastāvs varētu būt skaidrs nākamās nedēļas vidū, uzskata premjera amatam nominētais politiķis Jānis Bordāns (JKP).

Bordāns žurnālistiem sacīja, ka nākamnedēļ, 12.novembrī, ar potenciāliem koalīcijas partneriem tiks apriests jautājums par topošās valdības darbu plānu. Savukārt otrdien un trešdien plānots runāt par atbildības jomu sadalījumu un konkrētām personālijām.

Bordāns atkārtoja, ka JKP savā pārziņā vēlētos Finanšu ministriju, Iekšlietu ministriju, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM). Starp finanšu ministra kandidātiem Bordāns minēja politiķus Gati Eglīti un Krišjāni Feldmani, iekšlietu ministra amata kandidāti ir Juta Strīķe un Juris Jurašs, bet viens no vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra amata kandidātiem varētu būt Tālis Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru