Jaunākais izdevums

Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals finišēja septītajā vietā PWRC ieskaitē nule kā notikušajā pasaules autorallija čempionāta posmā Grieķijā. Absolūtajā vērtējumā latvieši ieņēma 18. vietu, bet PWRC meistarsacīkšu kopvērtējumā šobrīd atrodas dalītā septītajā vietā.

Jau sacīkstes sākumā sportistiem tika dots uzdevums braukt, saudzējot tehniku, un noteikti sasniegt finišu. Sacensību pēdējo dienu Neikšāns/Dzirkals uzsāka sestie ar nieka 17 sekunžu pārsvaru pār portugāļiem Bernardo Souzu/Horhi Karvaljo. Pēc diviem no četriem svētdienas ātrumposmiem Souza bija Neikšānu apsteidzis, taču Andis atspēlējās priekšpēdējā ātrumposmā un nokļuva atpakaļ 6. vietā. Pēdējo ātrumposmu atkal ātrāk veica portugālis un Andi no labāko sešinieka sacensību finišā šķīra 13 sekundes.

„Esam sasnieguši finišu un izcīnījuši divus PWRC punktus – tātad savu uzdevumu esam izpildījuši,” stāsta Andis Neikšāns. „Visu ralliju braucām uzmanīgi, taču tik un tā sacensību laikā bijām spiesti nomainīt septiņas piekares sviras! No visiem akmeņiem izvairīties nav iespējams, tādēļ ik pa brīdim sanāk piekari salocīt. Salīdzinot ar konkurentiem, mūsu automašīna gan cieta daudz mazāk un daudz laika salocīto sviru dēļ nezaudējām. Žēl, ka neizdevās saglabāt sesto vietu. Pirms pēdējā ātrumposma bija paredzēts nomainīt priekšējās riepas. Vienu nomainījām, bet, mainot otru, salūza domkrats. Tādēļ pēdējo dopu bijām spiesti veikt ar vienu lietotu priekšējo riepu, kura vienkārši neizturēja 33 ātrumposma kilometrus. Pēdējos kilometros uz riepas vairs nebija protektora, tādēļ bija jābrauc īpaši piesardzīgi, lai riepa nepārplīstu. Nākamais – pēdējais – PWRC posms būs oktobra beigās Lielbritānijā. Līdz tam startēsim Latvijā, rallijos „Kurzeme” un „Latvija”.”

Negaidītu uzvaru PWRC posmā izcīnīja grieķi Lambros Atanasulas/Nikolaos Zakheos ar Škoda Fabia Super 2000. Otrais palika katarieša Nasera Al-Atijaha un itāļa Džovanni Bernačīni duets, nostiprinoties PWRC kopvērtējuma vadībā. Trešie finišēja portugāļi Armindo Arūžo/Miguels Ramaljo ar Mitsubishi Lancer Evolution IX.

Akropoles rallija rezultāti PWRC ieskaitē

1. Lambros Atanasulas/Nikolaos Zakheos (Grieķija, Škoda Fabia) 4.22;30,1

2. Nasers Al-Atijahs/Džovanni Bernačīni (Katara, Subaru Impreza) +22,3

3. Armindo Arūžo/Miguels Ramaljo (Portugāle, Mitsubishi Lancer) +2:16,9

4. Tošihiro Arai/Glens Maknīls (Japāna, Subaru Impreza) +3:14,9

5. Martins Prokops/Jans Tomaneks (Čehija, Mitsubishi Lancer) +5:58,8

6. Bernardo Souza/Horhe Karvaljo (Portugāle, Fiat Grande Punto) +9:19,5

7. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (Latvija, Mitsubishi Lancer) +9:32,5

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas Pirelli Star Driver sacensību fināls. Tajā labu sniegumu demonstrēja Latvijas rallistu ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autorallija čempionāta posmā Kiprā 5. vietu PWRC ieskaitē izcīnījuši Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Šāds sniegums ļāvis Latvijas sportistiem pacelties uz trešo vietu PWRC čempionāta kopvērtējumā.

Kipras rallijs komandai bija ļoti grūts. Pirmkārt, Andis Neikšāns vēl nekad mūžā nebija braucis asfalta rallijā, un pirmā Kipras rallija diena bija pa asfalta segumu. Otrkārt, Andis vēl nekad mūžā nebija braucis tik sarežģītā rallijā – vidējais ātrums otrajā un trešajā sacensību dienā nepārsniedza 60 kilometrus stundā! Tas tādēļ, ka ceļi Kiprā ir ļoti līkumoti, bedraini un akmeņaini.

Pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža ieņēma 10. vietu PWRC, jo bija nepieciešams mainīt salūzušo pārnesumkārbu un tā rezultātā tika nopelnīts divu minūšu un 20 sekunžu laika sods. Otrajā rallija dienā Neikšāns pacēlās uz 7. vietu PWRC, bet pēdējā dienā spēja aizcīnīties līdz 5. vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals šonedēļ atsāks dalību pasaules rallija čempionātā PWRC kategorijā, startējot sacensībās Sardīnijas salā Itālijā. Pēc aizvadītajām trim PWRC sacīkstēm Neikšāns meistarsacīkšu kopvērtējumā ieņem dalītu septīto vietu.

Pirmajos divos PWRC etapos Norvēģijā un Kiprā Latvijas rallija ekipāža izcīnīja piektās vietas un cerēja šādu panākumu atkārtot arī Portugālē. Diemžēl šajās sacīkstēs latviešus pievīla tehnika – neizturēja automobiļa dzinējs. Pēc izstāšanās Portugālē un Argentīnas posma izlaišanas Latvijas sportisti no trešās vietas kopvērtējumā atkrituši uz septīto.

„Joprojām čempionātā esam labākie jaunpienācēji – mums priekšā ir tikai pieredzējuši sportisti ar lielu pasaules čempionāta posmu bagāžu,” stāsta Andis Neikšāns. „Pirms Itālijas bijām divu dienu testu sesijā Somijā. Mūsu uzdevums bija dzinēja un starpasu diferenciāļa regulējumi. Domāju, ka testi bija ļoti vērtīgi – atsvaidzināju braukšanas iemaņas un arī jaunie regulējumi šķiet labāki nekā iepriekš izmantotie.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

, 26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals nestartēs šajā nedēļas nogalē paredzētajā pasaules autorallija čempionāta posmā Sardīnijas salā, Itālijā. Iemesls – starta saraksta publicēšanas brīdī Andim Neikšānam bija aizturēta autovadītāja apliecība.

Iepazīšanās ar trasi ekipāžai Neikšāns/Dzirkals nenoritēja gludi. Pierakstot trasi, Andis Neikšāns izraisīja nelielu sadursmi, nedaudz sabojājot savu un kāda vietējā iedzīvotāja automobili. Itālijas likumi paredz, ka šādos gadījumos autovadītāja apliecība tiek aizturēta līdz apstākļu noskaidrošanai. Kā apstākļu noskaidrošanas datums tika nolikts piektdienas, 22. maija, rīts.

Diemžēl starta saraksts tika publicēts ceturtdienas, 21. maija, vakarā un līdz tam brīdim Andim Neikšānam autovadītāja apliecība netika atgriezta. Komisāru lēmums – neļaut Latvijas ekipāžai piedalīties Sardīnijas rallijā. Nelīdzēja arī vietējās policijas apgalvojumi sacīkšu rīkotājam, ka autovadītāja apliecība tiešām ir tikai aizturēta, nevis atņemta, un ka 22. maija rītā tā noteikti tiks atgriezta Andim Neikšānam un latvietis drīkstēs piedalīties satiksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Neikšāns iekļūst Pirelli Star Driver finālsacensībās

, 31.07.2009

Braukšanas testā Māris sevi parādīja no labākās puses. Kopā ar lietuvieti

Vitautu Švedu viņi bija ātrākie, pierādot, cik svarīga šādās sacensībās ir

pieredze.

Jānis Barbars

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirelli Star Driver Ziemeļeiropaszonas kvalifikācijas sacensības starp pieciem sportistiem, kuri iekļuva Eiropas finālā, ir arī Latvijas braucējs Māris Neikšāns, kurš Somijā startēja ar stūrmani Raivi Jansonu.

Sacensības, kuras norisinājās Somijā, Rūhimeki apkārtnē, notika pēc interesantas formulas. Pirmajā dienā tiek pārbaudīta sportistu fiziskā sagatavotība un prasmes, runājot ar medijiem. Savukārt otrajā dienā sportisti sacenšas trasē – slavenajā Rūhimeki ātrumposmā, kur pārsvarā ir grants segums, bet daļa trases ir asfaltēta un tā vijas pa vietējo kartodromu.Rūhimeki ātrumposms ir slavens ar trim viens otram sekojošiem tramplīniem, kuri ir ļoti viltīgi, jo atrodas līkumos.

Interesanti, ka ne fiziskās sagatavotības, ne mediju testa, ne arī ātrumposma rezultāti netiek publiskoti. Tie tiek nodoti žūrijai, kura lemj par tiem pieciem dalībniekiem, kuri turpinās cīņu finālā. Šogad uz piecām finālistu vietām kandidēja īrs Kīts Kronins, Kriss Hols no Lielbritānijas, soms Jonas

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Kurzeme 2009 pirmais uz starta izies Ivars Vasaraudzis

, 26.08.2009

"Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Latvijas autorallists Ivars Vasaraudzis, kurš rallijā Kurzeme 2009 brauks ar Mitsubishi Lancer WRC automobili, saņēmis 1. starta numuru.

"Pat neatceros, cik reižu esmu startējis ar pirmo numuru, bet sajūtas vienmēr ir divējādas. Pagājušajā gadā tās bija trīs ar pusi reizes, šogad tās ir bijušas divas, un līdz šim ir bijis forši. Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis.

2. starta numurs Kurzemes rallijā piešķirts igaunim Georgam Grosam, kurš Liepājā brauks ar Ford Focus WRC automobili. Tieši šis sportists uzskatāms par Ivara Vasaraudža sīvāko konkurentu šajā nedēļas nogalē, kuram latviešu rallists velta atzinīgus vārdus.

"Gross ir spēcīgs braucējs. Ne jau tikai tāpēc, ka viņš uzskatāms par kādreizējā igauņu pasaules rallija čempionāta dalībnieka Marko Martina audzēkni, bet arī tāpēc, ka viņam šajā sezonā ir vairāk braukšanas stundu un lielāka pieredze nekā mūsu ekipāžai. Būs interesanti braukt," – tā Ivars Vasaraudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Rīgas enerģija sola no valsts piedzīt miljonus

LETA, 06.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martinsonu ģimenei daļēji piederošā SIA «Rīgas enerģija», kurai Ekonomikas ministrija (EM) atcēlusi atļauju pārdot elektroenerģiju obligātā iepirkuma ietvaros, pārsūdzēs EM lēmumu, apņemoties no valsts piedzīt vairākus miljonus eiro, norādīja uzņēmuma valdes loceklis Pēteris Dzirkals.

Pēc viņa teiktā, EM ar savu lēmumu atcelt tiesības strādājošajai «Rīgas enerģija» koģenerācijas stacijai pārdot elektroenerģiju obligātā iepirkuma ietvaros demonstrē rupju nekompetenci uz politiskās demagoģijas fona.

«Uzņēmums ministrijas lēmumu pārsūdzēs un prognozē, ka Latvijas valsti sagaida kārtējā daudzmiljonu prāva, pēc kuras nodokļu maksātāji būs spiesti savilkt grožus ierēdņu neprofesionālo lēmumu dēļ, par kuriem lēmuma pieņēmēji jau vairs neatbildēs. Nav pieņemams, ka EM maina noteikumus projekta īstenošanas laikā,» uzsvēra Dzirkals.

Viņš skaidroja, ka projektā ieguldīti vairāk nekā 17 miljoni eiro un koģenerācijas stacija ir šobrīd viena no modernākajām atjaunojamo energoresursu elektrostacijām ar 20 megavatu siltuma jaudu un četru megavatu elektrisko jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Rīgas enerģija, kura darbiniekiem prokuratūra uzrādījusi apsūdzības lietā par iespējamo krāpšanos ar atļaujām elektroenerģijas ražošanai obligātajā iepirkumā (OI), prokuratūras paziņojumus medijiem uzskata par ķeršanos pie pēdējā salmiņa.

«29. janvārī Organizētās noziedzības un citu nozaru specializētās prokuratūras virsprokurore Gita Biezuma nosūtīja man vēstuli, kurā norādīts, ka man 2018. gada 11. oktobrī izsniegtā apsūdzība neatbilst Kriminālprocesa likuma 405. pantam. Citiem vārdiem sakot - tā ir nelikumīga! Šādos apstākļos, man nav saprotams, ar kādu motivāciju prokuratūra gandrīz četrus mēnešus vēlāk sniedz šādu publisku paziņojumu. Manuprāt, tas tiek darīts, lai uzturētu pie dzīvības absolūti nepamatoti iesākto kriminālprocesu, ar kura matreiāliem procesa virzītāji man aizlieguši iepazīstināt sabiedrību,» uzsver Rīgas enerģija valdes loceklis un līdzīpašnieks Pēteris Dzirkals, kurš ir viens no lietā apsūdzētajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ Somijā norisināsies Pirelli Star Drive konkursa pirmā kārta, kurā Latviju pārstāvēs pieredzējušais, taču gados jaunais Māris Neikšāns.

Sportists atzīmē, ka ir gatavs pārbaudījumiem, taču ļoti cer, ka skatītāju tūkstoši, kas no Latvijas dosies vērot pasaules rallija čempionāta posmu Neste Oil Rally Finland, vispirms būs kaujas gatavībā atbalstīt viņa centienus uzvarēt konkursa Ziemeļeiropas daļā.

Pirms nedēļas nogalē notiekošā WRC posma – Somijas rallija -- trešdien un ceturtdien turpat rallija norises reģionā notiks konkursa Pirelli Star Drive Ziemeļeiropas daļas atlase. Latviju tajā pārstāvēs Māris Neikšāns, kurš cīnīsies par iekļūšanu Eiropas finālā. Pirelli Star Drive konkursu veido riepu ražotājs Pirelli sadarbībā ar Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA). Šīs cīņas uzvarētājs kā balvu saņems apmaksātu dalību sešos pasaules čempionāta Production WRC klases posmos. Jauno rallija talantu konkursā drīkst piedalīties piloti, kuri 2009. gada 1. janvārī nebija sasnieguši 27 gadu vecumu, kā arī ne šogad, ne pērn nav startējuši vairāk kā trijos WRC posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nezināmu iemeslu dēļ tika atcelta 20.maijā plānotā Alta Property & Construction piederošās būvkompānijas Latvijas energoceltnieks (LEC) kapitāldaļu 1,105 miljonu latu vērtībā izsole.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dzirkals: Latvija vēlas iekasēt lielākus nodokļus no muļķiem, kuri tos maksā

M. Ķirsons, Db.lv, 26.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvija ir izvēlējusies nevis iekasēt nodokļus no visiem, kuriem tie būtu jāmaksā, bet iekasēt lielākus nodokļus no tiem muļķiem, kuri tos maksā.»

Tā LTV raidījumā Sarkanā līnija atzina SIA LEC padomes loceklis Pēteris Dzirkals. Viņš uzsvēra, ka viena no Latvijas lielākajām bēdām ir nelegālā ekonomika un tāpēc neiekasētie nodokļi, kas pēc dažādiem aprēķiniem ir aptuveni 1 miljards latu gadā. Ja nodokļus iekasētu no visiem, kuriem tie būtu jāmaksā, tad nebūtu bijis jāpalielina nodokļus, prognozēja LEC padomes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Starp LEC īpašniekiem – menedžments un būvuzņēmējs Guntis Rāvis

Ingrīda Drazdovska, 21.02.2011

Par LEC 100 % īpašnieku kļuvis SIA Energoholdings, kura dalībnieks ir arī būvuzņēmējs Guntis Rāvis.

Dienas mediju arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc īslaicīgas pabūšanas SIA IM Invest «rokās», SIA Latvijas energoceltnieks (LEC) atkal maina īpašniekus

Par LEC 100 % īpašnieku kļuvis SIA Energo holdings, kura dalībnieki ir uzņēmumi SIA GRIF 23, SIA Rīno, SIA B. Holdings, kā arī trīs privātpersonas – Andris Asars-Asarovskis, Ivo Čerbakovs un Pēteris Dzirkals. SIA GRIF 23 īpašnieks un SIA Energo holdings lielākais kapitāldaļu turētājs ir būvuzņēmējs Guntis Rāvis. SIA Rīno un SIA B. Holdings 100% pieder Iļjam Basinam, liecina Lursoft informācija.

DB jau ziņoja, ka izmaiņas LEC īpašnieku sastāvā Uzņēmumu reģistrā fiksētas šā gada 16. februārī, kad par 100% LEC īpašnieku kļuva SIA IM Invest, kuras lielākais daļu turētājs – Skonto būves līdzīpašnieks Ivars Millers. Tādējādi sanāk, ka formāli par LEC līdzīpašnieku viņš pabijis ļoti īsu laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodienas eirozonas finanšu ministru sanāksme nesusi vilšanos, jo Grieķija piekopj līdzšinējo politiku un runā par iespējamiem reformu plāniem, taču nepiedāvā nekādus konkrētus un reālus priekšlikumus strukturālajām reformām, pēc sanāksmes aģentūrai LETA pastāstīja Finanšu ministrijas (FM) Komunikācijas departamenta direktors Aleksis Jarockis.

No Grieķijas puses nav iesniegti nekādi priekšlikumi, ko varētu nosaukt par progresu. Eirozonas ministri bijuši sarūgtināti, jo šodien varēja uzklausīt tikai Grieķijas jaunā finanšu ministra pārdomas par to, ko Grieķija varētu darīt situācijas stabilizēšanai, taču Grieķijas valdība neko nav darījusi, lai virzītos uz priekšu reformu ieviešanā.

Jarockis atzīmēja, ka patlaban situācija ir Grieķijas rokās. Ja nebūs nekādu reformu, tad izstāšanās no eirozonas ir neizbēgama, atzina FM pārstāvis un uzsvēra, ka Grieķijai vairs nav laika kavēties.

Šodien eirozonas finanšu ministri nav nekādus lēmumus pieņēmuši, jo Grieķija nav piedāvājusi konkrētus priekšlikumus. Eirozonas finanšu ministri nav skatījuši jautājumu par iespējamu Grieķijas parādu norakstīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību rallijā Kurzeme 2009 apstiprinājis rekordliels pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu braucēju skaits – kopā 108 ekipāžas, kas pārstāv trīs autosporta disciplīnas – autoralliju, rallijreidu un rallijsprintu.

Pieteikšanās rallijam Kurzeme 2009 ir noslēgusies un tagad ir zināms, ka tas būs viens no apmeklētākajiem autosporta sarīkojumiem šogad, jo pulcēs 108 dalībnieku ekipāžas. Viņu vidū būs arī sportisti, kas kādu laiku nav par sevi atgādinājuši rallija aprindās, piemēram, liepājnieks Mārtiņš Būčiņš, kurš kopā ar stūrmani Renāru Franci pārstāv Liepājas rallija komandu.

Tāpat Liepājā uz starta izies vismaz divas WRC automašīnas – ar sev ierasto Mitsubishi Lancer WRC startēs Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, savukārt igauņi Georgs Gross/Kristo Krāgs Kurzemes rallijā brauks ar Ford Focus WRC. Liepājā par neveiksmīgo startu Talsu rallijā, kur rezultātam svītru pārvilka tehniskas ķibeles ar auto turbīnu, noteikti gribēs revanšēties arī Lietuvas čempions Vitauts Šveds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Grieķijas vēstniecība Latvijā: Grieķija ievēro taupības politiku

Harikleija Perri, Grieķijas vēstnieka vietas izpildītāja, 19.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biju diezgan izbrīnīta pagājušo piektdien izlasot laikraksta Dienas Bizness otrajā lappusē rakstu par Grieķiju. Nav korekti secināt, ka «nekas netiek darīts» vai «viss tiek darīts». Jau kopš krīzes sākuma, Grieķija ir saņēmusi sīvu kritiku par to kā tiek risināta radusies situācija, bet netiek izrādīta empātija par pieliktajām pūlēm un lielajiem Grieķijas tautas upuriem.

Mēs vēl joprojām cīnāmies, lai atrastu izeju no krīzes un panāktu izaugsmi. Nešaubīgi, ka daudzas lietas varēja darīt citādi un vēl ir daudz jādara. Balstoties uz dažādām ekonomikas teorijām, ekonomisti un analītiķi visā pasaulē piedāvā dažādas interpretācijas un risinājumus, kā vajadzēja risināt radušos situāciju un kā tā jārisina turpmāk.

Neskatoties uz ekonomikas un finanšu datiem, par kuriem mēs varam runāt bezgalīgi un kas šajā brīdī nav galvenie, viena lieta ir skaidra - Grieķija no krīzes var izkļūt tikai ar savu partneru palīdzību. Neļaujiet kļūdīties! Esmu pilnīgi pārliecināta, ka ekonomiskus lēmumus nepieņem balstoties uz sentimentālu vājumu, bet gan pamatojoties uz rūpīgiem un labi aprēķinātiem apsvērumiem. Šajā ziņā Grieķija ne ar ko neatšķiras no jebkura cita gadījuma. Tādējādi lēmums par Grieķijas parādu, lai arī kāds tas būtu, tiks balstīts uz finanšu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parādu krīzes nomāktā Grieķija ir kļuvusi par savu kreditoru aplamu maldu upuri, uzskata ASV investors un filantrops Džordžs Soross.

«Ikviens zina, ka Grieķija nekad nespēs atmaksāt atpakaļ savus parādus, no kuriem lielākā daļa pieder valsts sektoram – Eiropas Centrālajai bankai (ECB), Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm vai Starptautiskajam Valūtas fondam,» interneta vietnē Project Syndicate publicētā rakstā pauž Dž. Soross.

Investors norāda, ka pēc ilgām ciešanām Grieķija ir nonākusi tik tālu, ka grasās sasniegt budžeta pārpalikumu. «Ja vien kreditori varētu atteikties no parādu atmaksas vismaz tik ilgi, kamēr valsts izpildītu aizdevēju noteikumus, Grieķijā varētu atgriezties privātais kapitāls un tās ekonomika strauji atveseļotos,» uzskata ASV miljardieris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsolē 20.maijā plānots pārdot Alta Property & Construction piederošās būvkompānijas Latvijas energoceltnieks (LEC) kapitāldaļas 1,105 miljonu latu vērtībā.

To apstiprina arī LEC. Komentējot plānoto SIA Latvijas Energoceltnieks kapitāldaļu izsoli un iespējamo LEC īpašnieku maiņu, uzņēmuma padomes loceklis Pēteris Dzirkals uzsver, ka tā neattiecas uz jebkādiem uzņēmuma aktīviem un nekādā veidā neietekmēs uzņēmuma darbību. izsole neatstās sekas uz LEC spēju pildīt savas saistības pret pasūtītājiem, darbiniekiem, piegādātājiem un apakšuzņēmējiem, apgalvo P. Dzirkals. Izsole attiecas tikai uz a/s Alta Property & Construction piederošajām kapitāla daļām, kas būvkompānijai nozīmē iespējamu īpašnieku maiņu. SIA Latvijas Energoceltnieks vadība norobežojas no a/s Alta Property & Construction un tās kreditoru savstarpējām nesaskaņām, norādot, ka vairāk situāciju būs iespējams komentēt tikai pēc izsoles norises.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Latvijas energoceltnieks (LEC) ir atkārtoti reģistrējis 650 tūkstošus latu komercķīlu. Ķīlas ņēmējs ir Nordea Bank Finland Plc., liecina piejamā informācija Lursoft.

«Pagarinot bankas līgumu par overdraftu, LEC ir pārreģistrējis jau esošo komercķīlu, kuras priekšmets ir prasījuma tiesības,» Db.lv stāstīja LEC valdes priekšsēdētājs Pēteris Dzirkals.

Db.lv jau vēstīja, ka šī gada februārī par LEC īpašnieku ir kļuvis SIA Energo holdings, kura dalībnieki ir uzņēmumi SIA GRIF 23, kam pieder 60% no uzņēmuma LEC, SIA Rīno (6%), SIA B. Holdings (19%), kā arī trīs privātpersonas – Andris Asars-Asarovskis (5%), Ivo Čerbakovs (5%) un Pēteris Dzirkals (5%). SIA Energo holdings lielākais kapitāldaļu turētājs un SIA GRIF 23 vienīgais īpašnieks ir būvuzņēmējs Guntis Rāvis. Savukārt SIA Rīno un SIA B. Holdings 100% pieder Iļjam Basinam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LEC turpmāk vadīs Andris Asars - Asarovskis

Vēsma Lēvalde, Db, 19.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par būvkompānijas LEC valdes priekšsēdētāju kļuvis Andris Asars - Asarovskis, kurš līdz šim bijis uzņēmuma valdē, informē kompānija. LEC līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Pēteris Dzirkals turpmāk darbosies LEC padomē.

Strukturālās izmaiņas būvkompānijas LEC īpašnieki pamato ar mainīgajiem tirgus apstākļiem. Šis ir piemērots brīdis, lai kompānija izvirzītu jaunus mērķus un uzdevumus, kā arī tirgū nostiprinātu savas pozīcijas kā spēcīga komanda, kas gatava jauniem un vienotiem izaicinājumiem, norāda kompānija.

«Mana turpmākā darbība būs saistīta ar kompānijas stratēģisko attīstību, tostarp, jaunu pakalpojumu ieviešanu un jaunu tirgu apguvi. LEC īstenojis dažādu objektu celtniecību vairāk kā 12 pasaules valstīs. Tā kā šī pieredze uzņēmumam nav sveša, arī šobrīd uz to mērķtiecīgi ejam,» informē LEC padomes loceklis Pēteris Dzirkals.

Jaunais valdes priekšsēdētājs Andris Asars-Asarovskis būvkompānijā LEC strādā vairāk nekā astoņus gadus, un šo gadu laikā būtiski attīstījis telekomunikācijas nozari. Tieši telekomunikāciju joma papildus celtniecībai un enerģētikai ir viens no LEC darbības pamata profiliem un kompānijas balstiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

FOTO: SIA Rīgas enerģija Db.lv izrāda jauno koģenerācijas staciju

Armanda Vilcāne, 26.04.2018

Stacijā uz vietas regulāri atrodas vien divi vai trīs cilvēki, kas uzrauga iekārtu darbību operatoru vadības telpā. Te atrodas dažādi monitori, kur redzami visi stacijas darbības parametri. Operators seko līdzi datiem, piemēram tīkla temperatūras režīmam un saražotās enerģijas daudzumam.

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas enerģija koģenerācijas stacija Vestienas ielā ražo divus produktus - siltumu un elektroenerģiju. Lai gan šā gada martā Ekonomikas ministrija nolēma atcelt tiesības stacijai pārdot elektroenerģiju obligātā iepirkuma ietvaros, Rīgas enerģija turpina meklēt iespējas darboties bez valsts atbalsta - katru nedēļu uzņēmums startē Rīgas Siltums rīkotajās izsolēs par iespēju pārdot siltumenerģiju, piedalās elektroenerģijas brīvajā tirgū, kā arī ražo elektroenerģiju pašpatēriņam.

Uzņēmuma Rīgas enerģija līdzīpašnieks un valdes loceklis Pēteris Dzirkals norāda, ka SIA Rīgas enerģija ir dibināta 2011. gadā, bet stacijas būvniecība, kas izmaksājusi 17 miljonus eiro, sākta pirms aptuveni trim gadiem. «Šādu staciju nevar uzbūvēt pāris dienās, būvniecības cikls ir vairāki gadi, jo liels darbs jāiegulda projektēšanā, iekārtu pasūtīšanā un būvniecības procesā,» stāsta P.Dzirkals. Uzņēmums ražo enerģiju no šķeldas, koģenerācijas procesā izmantojot tvaika turbīnu. Lielākoties stacija darbojas automātiskā režīmā, nosūtot signālus, kas regulē kādas konkrētas iekārtas darbību noteiktajā laikā.

Plašāk-raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autorallija čempionāta pēdējais posms, rallijs Latvija 2010, kas 25. un 26. septembrī norisināsies Jūrmalas un Kuldīgas apkārtnes ceļos, ļaus uzzināt ne tikai vēl nenoskaidrotos Latvijas čempionus, bet arī pārējo godalgoto vietu sadalījumu.

Atgādinām, ka pirms izšķirošās sacīkstes zināms vienīgi N4 klases čempionu duets – Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals, bet viņu LMT Rallija komanda kļuvusi neaizsniedzama vienību vērtējumā.

Kā vakar tika lemts jūlijā aizvadītā rallija Latgale 2010 komisāru sēdē, N4 klasē rezultāti šajā rallijā palikuši nemainīgi arī pēc degvielas paraugu nosūtīšanas uz pārbaudēm Vācijā. Sacīkstē tika ņemti paraugi no N4 klases pirmo trīs vietu ieguvēju mašīnām, to skaitā Latvijas čempionāta ekipāžām Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals un Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns. Līdz ar to Latvijas čempionāta kopvērtējumā situācija nemainās (pilns kopvērtējums autorally.lv, rallija Latgale 2010 komisāru 14.09.2010. lēmums – laf.lv). Jāpiebilst, ka šīs sezonas Latvijas čempionāta kopvērtējumu veido katras ekipāžas pieci labākie rezultāti šīs sezonas septiņos posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Finanšu ministrs: rudenī Eiropas dienvidos varētu sākties polārziema

Jānis Rancāns, 24.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grieķijas palikšana eirozonā ir ilūzija, bet Spānijai vajag pilnu aizdevuma programmu, uzskata Latvijas finanšu ministrs Andris Vilks. Savā kontā mikroblogošanas vietnē Twitter viņš norāda - «pērn rudenī brīdināju par šogad gaidāmajiem aukstajiem dienvidu vējiem. Diemžēl rudenī Eiropas dienvidos varētu sākties polārziema».

Tāpat finanšu ministrs pauž, ka ne Grieķija, ne Spānija, ne Itālija nespējot izdarīt to, ko paveica Latvija, Īrija un Portugāle – izdarīt vairāk nekā gaidīts, lai nomierinātu aizdevējus. «Vācijai, Skandināvijai, Lielbritānijai būtu nopietni jāparaugās Hanzas savienības virzienā. Tas bija sekmīgs modelis daudzus gadsimtus,» rosina ministrs.

Db.lv jau vēstīja, ka Spānijas aizņemšanās izmaksas kārtējo reizi sasniegušas jaunu rekordu. Valsts desmit gadu parādzīmju procentu likmes pirmdien sasniedza 7,55%. Analītiķi uzsver, ka šādas aizņemšānās izmaksas nav ilgtspējīgas un ir robeža, pēc kuras pārsniegšanas Grieķija, Portugāle un Īrija lūdza finanšu palīdzību. Tikmēr Spānijas ekonomikas ministrs Luiss de Guindoss noliedzis, ka viņa valstij būs nepieciešams pilna apmēra aizdevums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tūroperators: Tūristu topā Grieķija, bet karstos piedāvājumus negaidiet

Natālija Poriete, 13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp tūrisma galamērķiem nākamajā sezonā ar Grieķiju varētu sākt konkurēt Turcija, taču, tā kā noteicošais aspekts aizvien ir cena, tuvāko 2-3 gadu laikā Grieķija varētu saglabāt līderpozīcijas, intervijā sacīja kompānijas Maouzenidis Group vadītājs Aleksandrs Candekidis.

Ja mēs viena gada laikā palielinājām pārdošanas apjomus gandrīz divas reizes, un nākamajā gadā plānojam tos audzēt pusotru reizi, tad perspektīva, ka Grieķija popularitātes ziņā atpaliks no Turcijas, nav tālu, uzskata viņš.

Viņš piebilst, ka Grieķija Latvijai ir daudz tuvāka nekā, piemēram, Spānija. Otrkārt, Spānijā praktiski nav viesnīcu ar savām pludmalēm. Tas ir neērti un nedroši, ja runā par atpūtu ar bērniem uzskata uzņēmuma vadītājs. Runājot par Itāliju, A. Candekidis uzsver, ka tajā ir maz smilšu pludmales, tāpēc paši itāļi dod priekšroku atvaļinājumam Grieķijā.

«Itālija nav konkurente Grieķijai, un Spānija arī nav. Turcija konkurē ar Grieķiju un Ēģipti, kurā pagaidām tūristu plūsma vēl nav atjaunojusies. Neviena cita valsts šobrīd nevar konkurēt ar Grieķiju. Arī Bulgārija ir populāra, taču tas vairāk ir budžeta segments, un pakalpojumu kvalitāte ir zemāka. Ja runājam par kvalitatīvu virzienu Eiropā, līderis viennozīmīgi ir Grieķija,» viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Grieķijā «nekas nav izdarīts»; vajadzēs vēl vienu parādu norakstīšanu

Jānis Rancāns, 25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grieķija, visticamāk, nespēs pildīt savas saistības, un būs nepieciešama vēl viena Atēnu parādu pārstrukturizācija, atsaucoties uz trim anonīmām Eiropas Savienības (ES) amatpersonām, vēsta Reuters.

Grieķijā otrdien ieradās Eiropas Komisijas (EK), Eiropas Centrālās bankas (ECB) un Starptautiskā Valūtas fonda (SVF) pārstāvji, lai analizētu valsts finansiālo situāciju, taču jau pašlaik esot skaidri secinājumi, un atklāsies, ka valsts ir pamatīgi novirzījusies no uzsāktā reformu ceļa, teikušas ES amatpersonas.

Tas nozīmējot, ka Grieķijas valsts sektora kreditoriem – ECB un eirozonas valdībām – vajadzēs uzņemties 200 miljardu eiro lielā parāda kalna pārstrukturizāciju, lai Atēnas varētu nostāties uz savām kājām. Tomēr ne eirozonas valstīm, ne arī ECB nav nekādas vēlēšanās īstenot šādus pasākumus. «Grieķija ir pamatīgi novirzījusies no ceļa,» aģentūrai Reuters sacīja viena no amatpersonām. «Parāda ilgtspējas analīze būs diezgan briesmīga».

Komentāri

Pievienot komentāru