No 2012.gada valsts budžeta likumprojektu paketes Saeima ceturtdien nolēmusi izslēgt Autopārvadājumu likuma grozījumus, kuru pieņemšanas ietekme uz budžeta ieņēmumiem ir visai nosacīta.

Proti, vienlaikus ar nākamā gada budžetu valdība Saeimā bija iesniegusi ierosinājumu Autopārvadājumu likumu papildināt ar normām, kas noteiktu, ka, veicot pasažieru neregulāros pārvadājumus, ir aizliegts iepriekš nokomplektētas pasažieru grupas papildināt vai veidot no jauna pasažieru regulāro pārvadājumu maršruta autoostās vai pieturvietās. Būtībā tas nozīmētu aizliegumu «vervēt» pasažierus autoostās un citviet.

Diskusijas par neregulāro autopārvadājumu aizsegā notiekošo nelegālo pārvadājumu ierobežošanu notiek jau ilgāku laiku. Satiksmes ministrijas ieskatā neregulārie pasažieru pārvadājumi ir maskēti regulārie pārvadājumi, kuru veicēji gan ir apgādājušies ar  licencēm komercpārvadājumu veikšanai. Šīs licences viņiem nedod viņiem tiesības veikt regulāros pasažieru pārvadājumus, jo nav noslēgti nedz sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumi, nedz saņemti sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesību apliecinājumi.

Par nelegālo pārvadātāju iecienītākajiem maršrutiem, atbilstoši speciālisti novērojumiem, ir uzskatāmi maršruti Rīga- Bauska, Rīga- Liepāja, Rīga- Kalnciems un Rīga- Sloka. Legālo pārvadātāju negūtie ieņēmumi šajos maršrutos, pēc provizoriskiem aprēķiniem, ir ap 1.2 milj. Ls gadā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra