Dienas Bizness

  • 5 pirmdiena,
    decembris

    Sabīne, Sarma, Klaudijs

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8430

    USD: 1.0642

Ražošana

Nepamatota vēlme paņemt auto īpašnieku naudu  1

Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments līdz pat 2 latiem par vienu stundu vēlas palielināt maksu par pašvaldības maksas autostāvvietu izmantošanu, kā arī maksimāli samazināt bezmaksas autostāvvietu skaitu ielu teritorijās.

Grozījumi izstrādāti pēc pašvaldības uzņēmuma un stāvvietu apsaimniekotāja SIA Rīgas satiksme iniciatīvas. Kā galvenie iemesli tarifu palielināšanai par autostāvvietu izmantošanu tiek minēts augstais bezmaksas autostāvvietu īpatsvars, kā arī vispārējais cenu pieaugums.

Šo iemeslu dēļ stāvvietas ielu teritorijās tiek izmantotas aizvien vairāk ilglaicīgai, nevis īslaicīgai auto novietošanai, kas galu galā traucējot uzlabot satiksmes plūsmu Rīgas ielās. Šī tarifu paaugstināšana ir vairāk nekā apšaubāma.

Kritiku neiztur arguments, ka maksu nepieciešams palielināt tikai tāpēc, ka pieaug vispārējais cenu līmenis. Ja cenas tiek paaugstinātas, piemēram, maizei, tas kaut kādā mērā ir saprotams, jo produkcijas cena ir atkarīga no elektroenerģijas un izejvielu izmaksām. Taču šajā gadījumā jājautā, kā inflācija varētu būt skārusi maksas stāvvietu izmaksas to uzturētājiem ielu teritorijās.

Protams, Rīgas pilsētas centra satiksmi raksturo mūžīgie sastrēgumi. Un RD būtu ārkārtīgi daudz kas darāms, lai šo situāciju mainītu. Taču jājautā, vai šis ir īstais risinājums un vai tas ir savlaicīgs.

Ielu malās stāvošie auto apgrūtina satiksmi, taču jājautā, kāpēc transporta līdzekļi tur atrodas. Visdrīzāk tāpēc, ka automašīnas gluži vienkārši nav kur novietot, jo arī privātuzņēmēju stāvvietas Rīgas centrā ir pilnas. Tāpat arī aicinājums vairāk izmantot sabiedrisko transportu nestrādā, jo nav šo stāvvietu Rīgas centra pievārtē, kur varētu novietot auto un tad ar sabiedrisko transportu nokļūt centrā. Apšaubāms arī tas, cik ērts un attīstīts, un, pats galvenais, ātrs ir sabiedriskais transports, kas pārliecinātu autovadītājus atstāt savus spēkratus. Par to ir runāts daudz, taču nekas nav darīts, lai sakārtotu infrastruktūru, kas pilsētai neizmaksātu neko, tikai tik daudz, kā ierādīt zemi uzņēmējiem, lai varētu uzbūvēt stāvvietas.

Kamēr nav izveidota šī infrastruktūra, lēmums palielināt pašvaldības maksas stāvvietu tarifus, cerot, ka tas mazinās sastrēgumus pilsētas centrā, izskatās brutāls. Un ko gan lai dara tie, kas dzīvo ārpus Rīgas un kuriem katru dienu nokļūt pilsētas centrā ir nepieciešamība, bet sabiedriskais transports ir neērts? Maksa līdz pat 2 Ls par stundu ir pārlieku augsta, jo pilsēta nevar tā īsti piedāvāt alternatīvas, kur novietot auto.

Reklāma