Rīga iesniegs jaunus priekšlikumus; iebildumu novēršana rit gausi

Šobrīd valdības atbalstu gaida divi Ministru kabineta (MK) noteikumu projekti, kas regulē pasažieru pārvadājumus ar autobusiem. Neizpratnē par normatīvo aktu buksēšanu ir nozares komersantus pārstāvošā Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA).

Degošākie ir iekšzemes neregulāro pārvadājumu noteikumi, kam vajadzētu stāties spēkā jau 1. jūlijā. DB jau rakstījis (24.04.2015.), ka MK noteikumu izstrādi paredz aprīlī veiktie Autopārvadājuma likuma grozījumi. Līdz ar to policijas rīcībā būs normatīvie akti, uz kuru pamata vieglāk identificēt un sodīt nelegālos pārvadātājus, kas neregulāro pārvadājumu aizsegā nosmeļ pasažierus regulārajiem pārvadātājiem. Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departaments sniedz visai nekonkrētu atbildi uz jautājumiem par to, kad īsti plānots valdībā apstiprināt šos noteikumus un kādi ir kavēšanās iemesli: «Šobrīd noris saskaņošanas process, šie ir jauni MK noteikumi, acīmredzot tādēļ citām institūcijām rodas jauni iebildumi.»

Pēc LPPA direktora Ivo Ošenieka teiktā, asociācija normatīvā akta projektu ir saskaņojusi, tādēļ ir neizpratnē par to, kādēļ tas netiek virzīts tālāk. Viņš bažījas par to, vai tik noteikumos netiek plānots iestrādāt kādas prasības, kas ar nozari nav izdiskutētas. Piemēram, Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejai esot bijuši priekšlikumi, kas LPPA nav pieņemami. Tie gan atvieglotu darbu pašvaldības kontrolējošajām institūcijām, taču uzņēmēji tos neatbalstītu.

Otrs normatīvā akta projekts, kas pēc izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē pērnā gada novembrī tā arī nav ticis līdz skatīšanai valdībā, ir «Kārtība, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu». DB jau rakstījis (21.11.2014.), ka LPPA aizvien iebilst pret peļņas aprēķināšanas kārtību topošajos MK noteikumos. «Soli pa solim novēršam citu institūciju iebildumus,» normatīvā akta iestrēgšanu skaidro SM Autosatiksmes departaments. Diskutablie jautājumi ir jārisina, nevis jānoliek plauktā, saka I. Ošenieks, aicinādams atbildīgo ministriju virzīt noteikumus tālāk uz valdības sēdi.

Viena no iebildēm, kuru LPPA uztur spēkā, ir pārāk mazā peļņas procentu likme.

Plašāk lasiet rakstā Nevar sagaidīt pasažieru pārvadājumu noteikumus otrdienas, 16. jūnija, laikrakstā Dienas Bizness (7. lpp.)!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra