Šā gada septembrī veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā tika noskaidrots, ka 58 % Latvijas iedzīvotāju neatbalsta pilnīga smēķēšanas aizlieguma ieviešanu kafejnīcās, restorānos un citās sabiedriskās ēdināšanas vietās, db.lv informēja JTI Marketing and Sales pārstāvis Jānis Jekševics.
45 % aptaujāto uzskata, ka smēķēt būtu jāatļauj atsevišķās un tam īpaši paredzētās telpās, 14 % aptaujāto vēlas, lai smēķēt būtu atļauts atsevišķās smēķētāju zonās, savukārt tikai 36% respondentu uzskatīja, ka smēķēšana izklaides un sabiedriskās ēdināšanas vietās būtu aizliedzama pilnībā.
No nesmēķējošajiem respondentiem pilnīgu smēķēšanas aizliegumu atbalsta mazāk nekā puse, savukārt no smēķējošajiem – vien 14 %.
Visbiežāk par pilnīgu smēķēšanas aizliegšanu iestājas tie iedzīvotāji, kuri apmeklē izklaides un sabiedriskās ēdināšanas iestādes neregulāri, tikai reizi divās nedēļās un retāk, vai pēdējo sešu mēnešu laikā vispār ne reizi šādas iestādes nav apmeklējuši.
Šā gada septembrī veiktās Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultāti saskan arī ar šā gada jūnijā veiktās Rīgas iedzīvotāju aptaujas rezultātiem, kad 61% aptaujāto rīdzinieku neatbalstīja pilnīgu smēķēšanas aizliegumu sabiedriskās ēdināšanas vietās.
Aptauju no 2006. gada 8. līdz 20. septembrim veica sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS, tiešo interviju veidā aptaujājot 1009 nejauši izvēlētus Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
JT International ir kompānijas Japan Tobacco, Inc. (JT) meitas uzņēmums un Latvijā strādā kopš 1998. gada. JT ir pasaules trešais lielākais cigarešu ražotājs, kuram pieder trīs no pasaules piecām vadošajām cigarešu markām – Mild Seven, Winston, Camel, kā arī viena no vadošajām mentola cigarešu markām – Salem. JTI galvenā mītne atrodas Ženēvā, kompānijai ir pārstāvniecības vairāk nekā 40 pasaules valstīs, kurās strādā turpat 12 000 darbinieku. Kompānijas produkcija tiek realizēta vairāk nekā 120 valstīs.