Jaunākais izdevums

Ar jaunajām navigācijas ierīcēm aprīkotie Nissan neatstās neziņā, arī braucot pa

Igaunijas, Latvijas un Lietuvas lauku ceļiem.

Ja agrāk Nissan DVD navigācijas ierīcē bija tikai Tallinas, Rīgas un Viļņas kartes, tad

jaunajās Eiropas kartēs ir visa Baltija. „Kartē ir atzīmēti arī meža ceļi un ciemu centru

sīkākās ielas,” sacīja Nissan Nordic Europe Baltijas mārketinga vadītājs Henri Daum.

Kartes, kurās ir gandrīz visa Eiropa, ir pieejamas šādos jaunajos ar DVD navigācijas ierīci

aprīkotajos Nissan modeļos: Qashqai, Qashqai+2, 350Z Rodster, 370Z, X-Trail, Navara,

Pathfinder, Murano un Patrol. Lielākajai daļai modeļu līdz ar navigācijas sistēmu ir arī atpakaļskata kamera, kas vienkāršo manevrēšanu autostāvvietā.

Automobiļiem, kuriem jau ir DVD navigācijas sistēma, Baltijas karti var iegādāties papildus.

Kartes ir iespējams ievietot arī vecākos Nissan modeļos, kas aprīkoti ar GPS ierīci. Baltijas

karti var iegādāties pie Nissan izplatītāja, kas palīdzēs karti iestatīt automobilī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

GPS navigācijas sistēmai izgudrota konkurente

Gunta Kursiša, 29.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izgudrota jauna tehnoloģija, kas varētu papildināt vai pat aizvietot pašreiz pieejamās navigācijas sistēmas, piemēram, GPS, vēsta BBC.

Jauno navigācijas sistēmu izstrādājusi Lielbritānijas aizsardzības kompānija BAE Systems, un sistēmas darbībā navigācijas satelītu vietā tiek izmantoti tādi paši signāli kā mobilajos tālruņos, televīzijā, radio un wi-fi.

Sistēma Navsop varētu palīdzēt atrast cietušos ugunsgrēka laikā vai zagtus transportlīdzekļus, kas tiek slēpti pazemes stāvvietās. Tāpat, mainot dažus sistēmas parametrus, būtu to iespējams izmantot arī karā.

Patlaban sistēmas prototipa izmēri ir diezgan lieli – sistēma ievietota vienā no BAE Systems automašīnām, kurai uz jumta piestiprināta radio antena. Tomēr, nonākot tirgū, navigācijas sistēma būs tikpat kompakta kā GPS jeb nedaudz lielāka par monētu, stāsta BAE Advanced Technology Centre pētnieks Remsejs Faradžers (Ramsey Farager).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada decembrī starp SIA Skandi Motors un reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe tika parakstīts kopējās sadarbības līgums. Tā ietvaros Skandi Motors ir tiesīgs tirgot jaunas Nissan automašīnas un veikt Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

Pēc vairāk nekā mēneša ilgiem sagatavošanās darbiem, intensīvām tirdzniecības un servisa apkalpojošā personāla apmācībām, Skandi Motors ir gatavs uzņemt savā autocentrā, Lielirbes ielā, Nissan esošos un potenciālos klientus.

«Prieks, ka Nissan ģimenei ir piebiedrojies tik spēcīgs sadarbības partneris kā Skandi Motors. Tagad Nissan zīmols ir pārstāvēts abās Rīgas pusēs, kas ir ērti tiem Nissan automašīnu īpašniekiem, kas dzīvo Daugavas otrā pusē. Nissan Nordic Europe nākotnes plānos ietilpst paplašināt Nissan tīklu reģionos,» sacīja Margus Mikk, Baltijas reģiona vadītājs Nissan Nordic Europe. «Manuprāt, šis ir tieši īstais brīdis, lai ieguldītu tīkla paplašināšanā un būt gataviem laikam, kad ekonomika sāks atveseļoties.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Hyundai markas pārstāvis Skandi Motors ir noslēdzis sadarbības līgumu ar reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe, lai no 2010. gada Latvijā pārstāvētu arī Nissan zīmola intereses.

Skandi Motors valdes loceklis Ainars Liljē pastāstīja, ka šobrīd tiek kārtotas pēdējās formalitātes, lai jau nākamā gada sākumā Nissan klienti varētu izmantot servisa pakalpojumus, savukārt no janvāra vidus Lielirbes ielas autosalonā līdzās Mitsubishi un Hyundai markas automobiļiem tiks izveidota speciāla Nissan automobiļu tirdzniecības zona. A. Liljē atzina, ka jaunā pārstāvja primārais uzdevums būs nodrošināt Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, kā arī Nissan modeļiem nepieciešamās rezerves daļas. Nissan Nordic Europe Baltijas reģiona vadītājs Margus Miks (Margus Mikk) izteica gandarījumu par noslēgto sadarbības līgumu, uzsverot, ka Nissan markai šobrīd ir vitāli nepieciešams uzticams partneris, un Skandi Motors tāds esot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu

Aldis Zelmenis, 16.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savulaik robustā Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu, tādējādi atvadoties no sava «džipiskā» šarma.

Lai kā arī Nissan mārketologi censtos propagandēt, ka X-Trail dizains ir atšķirīgs no krosovera Qashqai, taču pat bērnam ir skaidrs, ka jaunais X-Trail pārvilcis strīpu pagātnei un vairs nesekos iepriekšējā modeļa dizaina vadlīnijām. Turpmāk kantainā un robustā visurgājēja tēls tiks nomainīts pret maigākām un plūstošākām virsbūves līnijām, pārmantojot pilsētas kros­overa Qashqai vizuālos pamatelementus un zemapziņā apņemoties turpmāk vairāk pārvietoties pa gludiem ceļiem, nevis meklēt piedzīvojumus, vizinoties pa lauku ceļiem vai meža stigām.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Izmēru ziņā jaunais X-Trail ir par 17 mm garāks (4643 mm) nekā iepriekšējās paaudzes modelis, un tam ir par 76 mm garāka riteņu bāze. Turklāt jaunais modelis ir par 30 mm platāks un 5 mm zemāks nekā iepriekšējais X-Trail, bet virsbūves vēdera attālums līdz ceļa virsmai ir saglabāts 21 centimetru augsts. Virsbūves izmēru, jo īpaši auto kopējā garuma un riteņu bāzes palielināšana tiešā veidā kalpos tam, lai salonā pasažieri justos ievērojami komfortablāk nekā parastajā Qashqai, turklāt aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis X-Trail ir ievērojami platāks, lai iekāpšanas un izkāpšanas procesu padarītu maksimāli ērtu. Ne jau velti jaunajam X-Trail ir deleģēts pārņemt Nissan Qashqai +2 funkcijas. Līdz ar to salonā ir iespēja uzstādīt trešo sēdekļu rindu, lai X-Trail nomināli varētu saukties par septiņvietīgu auto. Tas gan drīzāk ir ķeksīša pēc, jo plānajos papildkrēsliņos labākajā gadījumā varēs iestūķēt pirmsskolas vecuma bērnus, bet visiem pārējiem tas varētu būt moku sols, kur izciest grēkus. Vadoties pēc autobūves šā brīža modes, jaunais X-Trail ir kļuvis par 90 kg vieglāks. Lai panāktu vieglāku, bet tajā pašā laikā izturīgāku čaulu, 49% X-Trail virsbūves konstrukcijas veido īpaši izturīgs tērauds. Pašmasas samazināšanai palīdzējusi moderno kompozītmateriālu izmantošana. Piemēram, bagāžnieka durvis ir izgatavotas no plastmasas, nevis tērauda, bet priekšējā un aizmugurējā bufera konstrukcijā ir optimizēts materiāla biezums. Neapšaubāmi aiz jaunā X-Trail ādas slēpjas daudz visādu pasīvās un aktīvās drošības, kā arī komforta labumu, ko daudzi jau paspējuši iepazīt jaunajā Nissan Qashqai. Pagaidām svarīgākais jautājums, vai jaunais X-Trail iepatiksies pašmāju pircējiem. To noteiks jaunā modeļa cena, ko Nissan reģionālais importētājs vēl neatklāj.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai un Mitsubishi dīleris Skandi Motors Liepāja oficiāli kļuvis par Nissan zīmola pārstāvi Kurzemē.

Novembra sākumā Skandi Motors Liepāja ir oficiāli pilntiesīgs veikt jaunu Nissan automašīnu tirdzniecību, Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

«Tikai gada sākumā ieguvām tiesības pārstāvēt Nissan zīmolu Skandi Motors autocentrā Rīgā, Lielirbes ielā, un ir patiess prieks, ka tik īsā laika periodā esam paplašinājuši savu darbību un piepildījuši savu mērķi būt tuvāk esošajiem un arī potenciāliem Nissan klientiem Kurzemē, Nissan zīmolu apkalpojot arī Liepājā. Uzskatu, ka nākotnē mūsu primārais uzdevums ir nodrošināt arī Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, ātras un precīzas diagnostikas iespējas, ražotāja prasībām atbilstošus remontdarbu veikšanas procesu, kurā tiek izmantots piemērots aprīkojums, instrumenti un Nissan oriģinālās rezerves daļas. Neizpaliek arī jaunu Nissan automašīnu pārdošana,» saka Skandi Motors valdes loceklis A.Liljē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Nissan automašīnu atsaukumā, par kuru tika paziņots pagājušajā nedēļā, ietilpst arī transportlīdzekļi Latvijā, to portālam db.lv apstiprināja Nissan Nordic Europe OY mārketinga menedžeris Henrijs Daums (Henri Daum).

«Jā, ierobežots skaits transportlīdzekļu Latvijā ir iekļauti šajā kampaņā. Mēs nosūtīsim pilnu VIN kodu sarakstu Latvijas automašīnu reģistrācijas iestādei, un viņi sniegs mums galīgo skarto automašīnu skaitu,» sacīja H. Daums, atbildot uz jautājumu, vai Nissan automašīnu atsaukums attiecas arī uz Latviju. Šāda procedūra esot nepieciešama, lai pārliecinātos, ka kampaņā ir iekļauti visi skartie transportlīdzekļi.

Pēc tam Nissan Nordic Europe OY sagatavošot vēstules klientiem, un Latvijas Ceļu satiksmes drošības direkcija Nissan importētāja vārdā šīs vēstules izsūtīšot klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan Juke - transformējies

Aldis Zelmenis, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No love or hate dizaina vāģa otrās paaudzes Nissan Juke ir transformējies par modernu, harmoniska izskata racionālu krosoveru

Pirms teju desmit gadiem Nissan Juke bija mazo krosoveru ēras aizsācējs. Neraugoties uz savu kukaiņu pasaulei līdzīgo eksterjera dizainu, kliedzošais izskats daudzos gadījumos deva vēlamo efektu. Pats par sevi saprotams, ka, izpelnoties pircēju uzmanību, strauji auga arī konkurentu skaits, kas arī vēlējās piedalīties «ballītē» un iesaistīties cīņā par pircēju naudas makiem. Šodien ikviena sevi cienoša autoražotāja modeļu aptverē obligāti ir jābūt mazās klases krosoveram. Nav brīnums, ka segmentā, ko savulaik aizsāka Nissan Juke, šodien var uzskaitīt vairāk nekā 20 konkurentus. To skaits joprojām turpina augt, jo šī automobiļu kategorija nav zaudējusi savu aktualitāti, drīzāk otrādi – tā turpina augt, un analītiķi prognozē, ka šis segments līdz 2023. gadam no kopējā Eiropas jauno auto tirgus pīrāga «nokodīs» vismaz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Nissan Pulsar piecdurvju hečbeka izlaišanu japāņu ražotājs cer aizķerties automobiļu klasē, kuru savulaik bija spiests pamest

Iepriekš Nissan krāsas C segmentā pārstāvēja Nissan Sunny, bet līdz 2006. gadam Nissan Almera modeļi. Tieši konkurences un vājo pārdošanas apjomu dēļ Nissan Almera bija spiests izstāties no šīs klases, taču, Nissan Qashqai un Nissan Juke veiksmes spārnots ir gatavs ar jaunu spēku tajā atgriezties. Drosmīgs lēmums, jo šajā segmentā cīņa par pircēju labvēlību ir īpaši nežēlīga, un katra jaunpienācēja ienākšana tirgū no daudzgalvainā konkurentu pulka netiek uzņemta ar ovācijām. Kompaktklases klubiņa vecbiedri, vai tie būtu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra vai Škoda Octavia, Toyota Auris, Peugeot 308 – ikviens no nosauktajiem un vēl nenosauktajiem ir gatavs zaļknābim Pulsar kārtīgi sadot pa degunu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Nissan šā gada Tokijas autošovā plāno demonstrēt trīs elektroauto konceptus – Nissan Pivo 3, Esflow un Townpod.

Nissan Pivo 3 ir jau trešais modelis Pivo sērijā. Tā būs ļoti kompakta automašīna, tās garums ir 10 pēdas (aptuveni trīs metri), tai ir trīs sēdvietas un automašīna ir aprīkota ar sānu kamerām, kas atvieglos transportlīdzekļa novietošanu stāvvietā, vēsta Motor Authority.

Savukārt Nissan Esflow debitēja jau 2011. gada martā notikušajā Ženēvas Autošovā. Šis elektroautomobilis ir paredzēts galvenokārt kā sporta automašīna. Paredzēts, ka Nissan Esflow spēs nobraukt 240 kilometrus ar vienu akumulatora uzlādes reizi.

Nissan Townpod konceptautomašīna paredzēta galvenokārt uzņēmējiem. Automašīnas salons aprīkots ar diviem ekrāniem – viens kalpo kā instrumentu panelis, kurā redzma informācija par automobiļa ātrumu, akumulatora uzlādes līmeni un satelītnavigācijas dati. Otrs skārienjūtigs ekrāns ļauj kontrolēt navigācijas un audio sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot precīzās lauksaimniecības metodes, z/s Vilciņi 1 izdodas ieekonomēt 5–10% no izmaksām.

Tieši Jelgavas novadā saimniekojošā z/s Vilciņi 1 un tās saimnieks Arnis Burmistris kļuvis par konkursa Gada lauksaimnieks Baltijas jūras reģionā 2013 finālistu Latvijā.

Z/s Vilciņi 1 apsaimnieko vairāk nekā 2000 ha un saimniecībā izmanto precīzās lauksaimniecības tehniku un īpašu saimniecības pārvaldības datorprogrammu, tādējādi efektīvi izmantojot mēslojumu un samazinot barības vielu noplūdi ūdens vidē, norāda Pasaules Dabas fonda Baltijas jūras programmas vadītājs Ingus Purgalis. Izmantojot precīzās lauksaimniecības tehnoloģijas, ir palielinājusies kontrole saimniecībā, tiek taupīti līdzekļi, strādājot precīzi, turklāt netiek radīts augiem stress un tiek samazināti barības vielu noplūdes riski. Saimniecībā lielākā daļa tehnikas ir aprīkota ar GPS iekārtām. Mēslošana tiek veikta ar GPS diferencētām mēslošanas kartēm un īpašu sensoru palīdzību. Pielietojot šādu tehnoloģiju lielās platībās, iespējams būtiski samazināt barības vielu noplūdes riskus plašā teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Nissan oficiālā pārstāvja Latvijā Norde vadītāju Daini Bremzi

Lelde Petrāne, 05.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Norde vadītājs Dainis Bremze. Norde ir uzņēmums ar 100% privātu kapitālu. Īpašnieki - Dainis, Didzis un Gints Bremzes. Norde uzsākusi visa autocentra totālu rekonstrukciju, nepārtraucot ikdienas darbu, lai no 1. aprīļa sāktu strādāt pēc Nissan jaunā pasaules koncepta. «Tās būs lielas un ļoti modernas, tehnoloģijām piesātinātas un vizuālas pārmaiņas gan pircējiem, gan servisa apmeklētājiem,» sola D. Bremze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autoražotāja Nissan jaunākās paaudzes mazās klases Nissan Micra modeli ieraudzīsim 2010. gada Ženēvas autoizstādē, bet šobrīd masu medijiem ir nodotas pirmās modeļa skices.

Nākamā gada martā ir paredzēts, ka Micra nonāks tirdzniecībā visā pasaulē. Vispirms tā būšot Taizeme, bet pēcāk arī pārējās 150 pasaules valstis saņemšot piecdurvju Nissan Micra modeli.

Pats galvenais, ka spriežot pēc pirmajām modeļa skicēm Micra atvadīsies no ekstravagantās ārienes, tā vietā priekšroku dodot tradicionālajām virsbūves formām pie kā ir pieraduši mazās klases automašīnu pircēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tokijas automašīnu šovā Ceatec 2012 prezentēta Nissan elektriskā automašīna, kas var noparkoties automātiski, raksta BBC.

Prezentētā Nissan NSC-2015 ir tikai prototips, tomēr automašīnas nosaukums liek domāt, ka Nissan plāno to piedāvāt pārdošanā 2015 gadā. NSC-2015 ir pārveidota Nissan Leaf modeļa versija.

Jaunā automašīna aprīkota ar sensoriem, kamerām, datoriem un 4G komunikācijas tehnoloģiju, lai nodrošinātu tās pārvietošanos.

Demonstrācijas laikā Tokijā automašīna autopilota režīmā pārvietojās ar ātrumu pieci km/h pa taisnu trajektoriju un atpakaļ, kā arī spēja apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Tāpat tika prezentēta NSC-2015 spēja atpazīt ceļa zīmes, kas krāsotas uz brauktuves, automašīna varēja arī apstāties krustojumā. Nissan pārstāvis prezentēja arī iespēju automašīnu vadīt ar telefona palīdzību, atrodoties ārpus braucamrīka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? 3D kartes

Ilze Žaime, 08.11.2019

Uzlex 3D karšu projektu vadītāja Ieva Paleja. Tālāk galerijā skatāms 3D karšu tapšanas process!

Foto: Ritvars Skuja/DIENAS BIZNESS

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

3D kartes, sākot ar magnētiņu pie ledusskapja līdz A0 formāta Alpu kalnu ainavai, kas precīzi līdz milimetram atbilst realitātei, ir pašmāju uzņēmuma veikums, kas iespējams, pateicoties «Uzlex» vakuumformēšanas tehnoloģijai un radošam komandas darbam.

Vizuālo tehnoloģiju centrs SIA «WMT Baltic» jau vairāk nekā divdesmit gadu garumā nodarbojas ar industriālās drukas, lāzergriešanas un citu tehnoloģiju izmantošanu, kā arī dažādu drukas materiālu, celtniecības plastikātu, instrumentu un citu ar reklāmu saistītu produktu izgatavošanu un tirdzniecību.

Viens no tiem ir produktu zīmols «Uzlex», kurā ietilpst profesionālo instrumentu ražošana darbam ar pašlīmējošām plēvēm, vakuumiekārtu un polimēru ražošana, kā arī gatavo produktu izstrāde izmantojot šo tehnoloģiju. Zīmols «Uzlex 3D Map Publisher» tika izstrādāts ar mērķi piešķirt formu apdrukātajiem materiāliem, padarot izstrādājumus, kas bieži kalpo kā reklāmas, suvenīri vai vides objekti, aizraujošākus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez snobisma, bet ar pretenziju uz pasaules klasi – tā varētu dēvēt Latvijas restorānu centienus vīna karšu izveidē.

«Lai izveidotu izcilu vīna karti, nepieciešams apsēsts vīnzinis, kam jāstrādā tandēmā ar šefpavāru un saprotošu un naudīgu restorāna īpašnieku. Vīna karte ir ļoti nozīmīgs instruments klientūras pievilināšanā, lojalitātes veicināšanā un, protams, rentabilitātes uzlabošanā,» uzsver Riga Wine&Champagne festivāla un konkursa Baltic Wine List Awards dibinātājs Aigars Nords.

Personības aspekts

Pirms vīna kartes izstrādāšanas jāapzinās, vai tā domāta vīna bāram, kafejnīcai, casual dining vai fine dining restorānam. Tāpat svarīgs faktors ir atrašanās vieta – Rīgā vai kādā lauku nostūrī, kas kļūst aizvien populārāk. Tas ietekmē to, kas būs gala patērētājs. «Līdz ko pieskaramies restorānu lauciņam, prātīgi būtu pārdomāt, kāds ir šefpavāra gatavoto maltīšu rokraksts. Protams, vīns un ēdiens iet roku rokā, līdz ar to lielai daļai vīna kartē atrodamo dzērienu jābūt pakārtotiem ēdienam, ko restorānā pasniedz. Viens no restorāna klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem ir – kādu vīnu ieteiksiet pie šī ēdiena? Lai gan ir iesaistītas divas lielas personības – šefpavārs un vīnzinis, viņi nevar strādāt katrs savā lauciņā, un es uzskatu, ka pasaulē tas vēl pieklibo,» stāsta restorāna Vincents vadītājs vīnzinis Raimonds Tomsons. Savukārt itāļu restorāna Monterosso līdzīpašnieks, vīna veikala Art-Vino īpašnieks Zandis Klebais akcentē, ka, veidojot restorāna vīna karti, jāņem vērā trīs iesaistīto pušu intereses – uzņēmuma īpašnieka, kurš gribēs pēc iespējas vairāk nopelnīt, klientu, kuri vēlēsies maksāt pēc iespējas mazāk, un vīnziņa, zāles pārziņa vai viesmīļa, kurš vēlēsies būt interesants, parādīt savas zināšanas. «Rīga katrā ziņā nav nedz lielākā, nedz izsmalcinātākā pasaules pilsēta, līdz ar to veidot tādas vīna kartes, kādas ir restorānos Ņujorkā vai Japānā, ir lieki – tas būtu vai nu dārgs hobijs, vai ceļš uz bankrotu. Mūsdienās vīna pasaule ir ārkārtīgi plaša, un tā ar katru gadu kļūst vēl daudzpusīgāka, līdz ar to aptvert visu vienā kartē nav iespējams. Es mudinu specializēties. Piemēram, Monterosso ir pieejama Itālijas stila virtuve, un arī vīna kartē akcents ir uz Itāliju, kas ir tik plaša un vīna reģioniem bagāta valsts, ka pietiktu pozīciju vismaz pieciem restorāniem,» stāsta Z. Klebais. Tai pašā laikā ir jāsaprot, ka ne visiem restorāniem ir vēlme un vajadzība veidot plašu vīna karti. Piemēram, restorāna Gutenbergs terase vadītājs Sandis Solims teic, ka vīna kartes noteikti veido tie restorāni, kuru īpašnieki mīl vīnu un neļauj piegādātājiem izdarīt spiedienu. Viņš atklāj, ka sākumā nedaudz aizrāvies ar sava rakstura parādīšanu vīna kartē, bet restorāna viesus tas neuzrunāja, tāpēc vīna karti nācās pārstrādāt. «Būtiski ir saprast, kādā virzienā restorāns plāno savu attīstību, kāda ir tā virtuves specifika un viesis. Kad ir apzināts pieprasījums un aptuvenā vīzija, var ķerties klāt pie vīna kartes skeleta izveides un tālāk jau parādīt tajā savu īpašo rokrakstu,» pieredzē dalās restorāna Kolonāde. Mūsu stāsti vīnzinis Aigars Ozoliņš, kurš atjaunoto vīna karti viesu vērtējumam nodevis pirms diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vides dienests pārbaudīs, vai ZAAO šķiro atkritumus

Žanete Hāka, 08.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests (VVD) veiks pārbaudi SIA ZAAO, kā arī pieprasīs uzņēmuma paskaidrojumus saistībā ar svētdien, 7.aprīlī, publiski izskanējušo informāciju par iespējamiem pārkāpumiem tā darbībā, nenodrošinot sadzīves atkritumu šķirošanu poligonā Daibe.

Kā informēja VVD pārstāvji, pārbaudes laikā VVD inspektori ne tikai klātienē apsekos un apzinās situāciju poligonā, bet arī iepazīsies ar SIA ZAAO grāmatvedības uzskaiti un tajā uzskaitīto atkritumu apjumu atbilstību deklarētajiem atkritumu apjomiem.

Vienlaikus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) un VVD aicina ikvienu, kura rīcībā ir informācija par iespējamiem pārkāpumiem, kas saistīti ar vides prasību neievērošanu, vispirms par to informēt atbildīgās iestādes. Tādējādi tiks radīti priekšnoteikumi, lai ne tikai konstatētu iespējamos likumpārkāpumus, bet sodītu vainīgos, kas atsevišķās situācijās, kad informācija guvusi plašu rezonansi, ir apgrūtināti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) strādā pie jaunas bezmaksas navigācijas tīklu sistēmas, kas turpmāk varētu palīdzēt pilotiem, automašīnu vadītājiem un neredzīgiem cilvēkiem, palielinot ASV globālās pozicionēšanas sistēmas (GPS) precizitāti līdz aptuveni 2 metriem, ziņo Reuters.

Sistēma EGNOS izmanto trīs satelītus un 34 zemes stacijas, kas palīdzēs samazināt GPS horizontālo precizitāti no pašreizējiem 7 līdz aptuveni 2 metriem. Jaunā sistēma uzlabos arī GPS vertikālo precizitāti, kas paredzēta izmantošanai pilotiem nosēšanās laikā.

«Tā [jaunā sistēma] padarīs personālās navigācijas ierīces daudz precīzākas, dodot ceļu jaunām iespējām,» teikts ES paziņojumā.

Šī sistēma ir pamatakmens projektam Galileo, kas būs Eiropas sāncensis ASV izstrādātajai GPS. Tiek lēsts, ka projekts Galileo varētu tikt pabeigts 2014. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkritumu šķirošana, par kuru tiek saņemta liela nauda notiek tikai uz papīra. Pētījums, kura laikā ar GPS raidītāju palīdzību tika noskaidrots atkritumu automašīnu ceļš, liecina - tikai trīs no 59 reizēm šie auto iebrauca atkritumu priekšapstrādes centrā.

TV3 raidījuma Nekā Personīga veica eksperimentu, kura laikā šā gada februārī tika uzstādīti vairāki GPS raidītāji Ziemeļvidzemes atkritumu apsaimniekošanas organizācijas (ZAAO) automašīnām, kas ved atkritumus uz Daibes poligonu. GPS raidītāju signāli tika vēroti trīs nedēļas. Pēc eksperimenta izveidotā GPS karte rāda, ka atkritumu automašīnas brauc uz Daibes atkritumu kalnu nevis pārstrādes centru.

Komentējot iegūtos datus GPS eksperts, kura vārds netiek minēts, atzīst, ka jebkurai GPS iekārtai var būt nobīdes, bet, pēc viņa teiktā, tie ir izņēmuma gadījumi. «Var kļūdīties vienā no simts gadījumiem, bet ne otrādāk. Tas, ko var redzēt novērojumā, ir tendence, ka atkritumu mašīnas nebrauc iekšā pārstrādes centrā,» norāda eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Šodienas realitāte - GPS sagrozīt vieglāk nekā papīra ceļazīmi

Dienas Bizness, 08.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard02(348).jpg

Jau sen zināms ir uzskats, ka pati labākā automašīnas marka ir «dienesta auto». Brauc, kur gribi, kā gribi, tehniskajam stāvoklim tā īsti līdzi neseko, bet maksā par visu darba devējs. Vienkārši ideāls variants!

Tiesa, savulaik, cenšoties atrast pēc iespējas vairāk naudas valsts budžeta konsolidācijai, valdība ieviesa tā saucamo dienesta auto nodokli, paredzot, ka gadījumā, ja darba automašīna tiek izmantota tikai profesionālo pienākumu veikšanai, valstij nekas jāmaksā nav, bet, ja ar to tomēr tiek braukts uz mājām, veikalu, ballītēm un tamlīdzīgām un citām privātām darīšanām, noteikti jāsamaksā nodoklis. Un, lai to kontrolētu, katrs auto jāapgādā ar GPS sistēmu. Principā nav nepareiza pieeja, ņemot vērā, ka uz uzņēmuma vārda reģistrēts auto tāpat saņem ievērojamus atvieglojumus, piemēram, PVN atlaižu veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan audzē tirgus daļu

Jānis Rancāns, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves kompānija Nissan biznesa gada pirmo ceturksni noslēgusi ar pamatražošanas peļņu 120,7 miljardu jenu (1,17 miljardu eiro) apmērā, informē kompānija.

Kopumā pasaulē aizvadītajā ceturksnī Nissan pārdvusi 1,2 miljonus automobiļu, kas ir 14,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada. Kompānijas globālā tirgus daļa palielinājusies par 0,4%, sasniedzot 5,9%.

Nissan norāda, ka nākamajos šā finanšu gada ceturkšņos jauno produktu laišanas klajā tempu un apjomu plānots palielināt, atjaunojot Nissan, Infiniti un Venucia zīmolu populārāko automobiļu modeļu klāstus. Tāpat Nissan ieplānojusi palielināt sava zīmola atpazīstamību, atklājot multivides reklāmas kampaņu.

«Par spīti izaicinošajiem makroekonomiskajiem apstākļiem, Nissan šī finanšu gada pirmajā ceturksnī ir sasniedzis cienījamus rezultātus,» sacīja Nissan prezidents un izpilddirektors Karloss Gosns (Carlos Ghosn).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai garantētu Nissan īpašniekiem nepieciešamos servisa pakalpojumus Nissan reģionālais pārstāvis Nissan Nordic Europe ir noslēdzis sadarbības līgumu ar SIA SV Autohof, kura specializācija ir virsbūves remonts un krāsošanas darbi.

Ņemot vērā Nissan Nordic Europe lēmumu pārtraukt sadarbību ar finanšu grūtības nonākušo SIA Motorcentrs (iepriekš oficiālais Nissan pārstāvis) bija nepieciešamība atrast jaunu un uzticamu servisa parteri, lai nodrošinātu atbalstu Nissan pārstāvim Norde auto, teikts Nissan Nordic Europe paziņojumā. Jau 13 gadus strādājošais SV Autohof līdz šim ir nodarbojies ar dažādu marku mazlietotu vieglo automobiļu tirdzniecību, remontu, virsbūves darbu veikšanu un krāsošanu.

Tagad Nissan īpašnieki pēc ražotāja noteiktajiem apkalpošanas standartiem atbilstošas apkopes saņemšanai, garantijas remontiem var vērsties SV Autohof, kā arī lai iegādātos oriģinālās rezerves daļas un papildus aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gadā Nissan rūpnīcā Sanderlendā izgatavoja trešo daļu no viesiem jaunajiem automobiļiem Apvienotajā Karalistē (AK), un tā atzīta par AK lielāko auto ražotni jau 12. gadu pēc kārtas. Rūpnīcā ražo visu laiku populārāko Nissan modeli Eiropā - Nissan Qashqai, un rudenī tur sāksies arī jaunākā Nissan krosovera Nissan Juke ražošana.

Pagājušā gada dati, ko publicējusi Automobiļu ražotāju un tirgotāju savienība (Society of Motor Manufacturers and Traders), parāda, ka Sanderlendā saražotie 338 150 auto ir vairāk nekā trešā daļa no 999 460 pasažieru automobiļiem, kas izgatavoti AK. Rūpnīcā visvairāk izgatavotais automobilis ir Qashqai – saražoti gandrīz 200 000 auto. Abi pārējie rūpnīcā ražotie modeļi - Micra un Note – arī ir bijuši ļoti veiksmīgi gadā, kuru nomāca ekonomiskā krīze. Abu automobiļu ražošana tika pastiprināta, lai apmierinātu papildu pieprasījumu, kas radās Eiropas auto kompensāciju shēmu ieviešanas rezultātā, ieskaitot iniciatīvu, kas joprojām ir spēkā AK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas «nozombējis» klientus Latvijā

Aldis Zelmenis, 19.01.2018

Koši zilas krāsas Nissan Qashqai lepnākājā Tekna+ aprīkojumā ar 130 ZS jaudīgu 1,6 dīzeļmotoru un Xtronic variatoru, kas nonāca DB autoapskatnieka rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti.

Arī pēc 2017. gada statistikas rezultātiem Nissan Qashqai ir Latvijas jauno auto tirgus visvairāk pirktais modelis

Kopš debijas 2007. gadā Nissan Qashqai ar aktīvu vietējo dīleru darbu ir «nozombējis» klientus Latvijā, ieskaitot arī tos, kuri iepriekš nekad nebija raudzījušies Nissan virzienā. Arī pēc desmit gadiem hipnozes seanss turpinās, tomēr nevar noliegt, ka ar jaunu konkurentu parādīšanos tās iedarbība pamazām atslābst.

No otras puses, arī Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti, attiecīgi Qashqai pavisam nesen ir atgriezies no padziļinātas atveseļošanās kūres. Pēc Nissan marketologu solītā, šajā atjaunošanas procedūras laikā Qashqai ir saņēmis 1300 dažāda veida uzlabojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Galvaspilsētas iedzīvotājiem jāgaida milzīgās rindās, lai saņemtu Rīdzinieka kartes

LETA, 12.12.2013

Galvaspilsētas iedzīvotāji stāv rindā pie "Rīgas satiksme" Klientu apkalpošanas centra Gaiziņa ielā, lai saņemtu "Rīdzinieka kartes", kas dos iespēju lētāk izmantot sabiedrisko transportu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētas iedzīvotājiem ilgs laiks jāpavada milzīgās rindās, lai saņemtu Rīdzinieka kartes, kas dos iespēju lētāk izmantot sabiedrisko transportu, novēroja aģentūra LETA.

Kā informēja Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis, Rīgas satiksmei ir astoņi klientu apkalpošanas centri, kuros šīs kartes var saņemt.

Klientu apkalpošanas centru laiks pagarināts, un tie strādā bez brīvdienām no plkst.9 līdz plkst.21. No novembra papildu astoņi klientu apkalpošanas centri atklāti sadarbībā ar Rīgas namu pārvaldnieku. Arī šie centri decembrī strādā no plkst.9 līdz 21.

Savukārt pašvaldības rajonu izpilddirekcijās atvērti vēl trīs klientu apkalpošanas centri.

Minētie apkalpošanas centri nestrādās tikai Ziemassvētkos un gadu mijā - 24.decembrī un 25.decembrī, kā arī 31.decembrī un 1.janvārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvija var!

Latvija var! Kartes uz bagātībām

Zaiga Dūmiņa, 11.06.2010

Krīze Karšu izdevniecību Jāņa sēta mudinājusi arvien vairāk pārorientēt uz IT sfēru, atzīst galvenais redaktors un līdzīpašnieks Jānis Turlajs.

Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karšu izdevniecība Jāņa sēta iekarojusi pasauli ar mīlestību pret kartēm, padomju mantojumu un tehnoloģijām.

Sākumā mēs gribējām būt labāki nekā kādreiz Padomju Savienībā, tad gribējām būt labāki nekā Lietuvā un Igaunijā, pēc tam – labākie pasaulē, saka SIA Karšu izdevniecība Jāņa sēta (Jāņa sēta) galvenais redaktors Jānis Turlajs un piebilst, ka patlaban Jāņa sēta ir viens no labākajiem kartogrāfijas uzņēmumiem pasaulē. Jāņa sēta ir starptautiski pazīstams uzņēmums un eksportē apmēram uz 20 pasaules valstīm. Stabili izkonkurētas ir kaimiņvalstis – Lietuva un Igaunija, uz kurām dodas uzņēmuma eksporta lielākā daļa, ļaujot Jāņa sētai kļūt par vadošo karšu izdevēju Baltijā. «Vismaz kaut kas mums ir labāks nekā kaimiņiem,» saka J. Turlajs. Turklāt arī krīze Jāņa sētai nav izsitusi pamatu zem kājām – uzņēmums turpina strādāt ar peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru